Toon posts:

Wanadoo Nieuw Modem :(

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende (toekomstige) probleem speelt zich,

Wij hebben momenteel een Wannadoo Broadband Premium abbonement lopen met tevredenheid. Dit alles werkt door middel van een zwarte COM 21 modem. Twee weken terug is de snelheid verhoogt naar 100kb.sec (dit was +-60kb.sec).
Nu belt casema (wanadoo) vandaag op om volgende week een nieuw modem te willen aansluiten (Motorola nieuw wit modem). Dit alles vanwege het feit dat "wij niet van de optimale snelheid genieten". Nu is dit niet waar volgens mij want ik haal continu volle snelheid zonder storingen. Nu komt het echte probleem:
Ik heb destijds een Vigor 2200X router gekocht die vlekkeloos op het COM21 modem werkt. Nu heb ik gelezen dat het problemen geeft i.c.m het Motorola modem.

Mensen, Wat kan ik hieraan doen. Mag ik het modem weigeren?

Verwijderd

Tuurlijk mag jij het modem weigeren, alleen dan heb je geen verbinding, want ze gaan stoppen met Com21 (op de lange baan - misschien kun je kortstondig weigeren, maar er komt een punt dat ook de provider gaat zeggen de oude apparatuur niet meer te ondersteunen: denk aan de oude ATF1/Kermit/Semafoons/ViewData/BBS in het huidige GSM/Internet tijdperk).

Je bent altijd vrij om een andere provider of router te nemen of een PC als Router in te zetten, bijv met Linux....

Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)
wanadoo kabel premium werkt niet met een router
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html
Got-search: L2TP protocol router

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:08 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

oei ik hoop toch niet dat casema dit ook bij mij gaat doen. TS in welke stad woon je :?

alhowel ik een sitecom dc-202 heb waar deze week L2TP ondersteuning voor komt en de juiste snelheid geniet hier in Utrecht centrum ben ik toch een beetje bevreesd dat ik het net zo lekker draaiende netwerk hier in ons studentenhuis weer helemaal op de schop moet gaan nemen.

je kan natuurlijk een afspraak met ze maken en dan 'per ongeluk' net verhinderd zijn, wanneer je dit 3x doet zullen ze denk ik niet zo snel lanskomen. Tenzij ze er een boete tegenover stellen natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door aardbeix15 op 08-05-2003 22:02 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Tip: Zo lang mogelijk proberen omdat witte kreng (zachtjes uitgedrukt) uit je huis te houden! })

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:04
OEI ik heb ook een com21 modem ik zie het voor het eerst dit topic en wist dus absoluut niet dat casema dit van plan was.

Laat ik nou net een Vigor 2200WE router hebben sinds 2 maanden

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

Topicstarter
Dit drama speelt zich af in Den Haag :(

• Yamy_Daffy
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 22:11:
Dit drama speelt zich af in Den Haag :(
:X :X :X Daar woon ik ook

Verwijderd

Topicstarter
Nou, wat we tenminste kunnen doen is samen naar een oplossing zoeken voor onze Draytek routers. Misschien helpt een firmware upgrade of iets dergelijks..

Verwijderd

F*CK, /me is ook een gebruiker van broadband premium + com21 modem + vigor 2200E in den haag... ;( :(
Heeft iemand misschien een link of een link naar een thread waarin deze problemen met het moterola modem beschreven worden?

• Yamy_Daffy
ik zag dit linkje in een draadje http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

Dus waarschijnlijk lukt het wel met een firmware upgrade (hoop ik).........

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

op speedtest.nl staat toch een gemiddelde van 86 kb/s voor Den Haag dus over-all zullen de snelheden wel te laag zijn en daarom de switch, maar goed je kan mijn tactiek gebruiken (zie mijn bovenstaande post).

of zitten daar ook nog resultaten van de oude snelheid in gemiddeld :? dan zegt het naturlijk niets.

[ Voor 20% gewijzigd door aardbeix15 op 08-05-2003 22:21 ]

• Yamy_Daffy
Ik ga ze zekers niet binnen laten. :Y)

Van die modem blijven ze af. })

Of ik stuur mijn 3 katten op ze af!!! >:)

Verwijderd

ik haal haast altijd 100 kB + van een snelle server dus dat modem van moterola is helemaal niet nodig, ik had alleen wel ergens gelezen dat dat nieuwe modem de hoge ping problemen van 2 maanden terug oploste.

• Yamy_Daffy
Ik heb momenteel een ping van 27.0 ms en downloaden doe ik ook met 100 kB.

Dus van mij mogen ze mij overslaan met die nieuwe modem maak iemand anders er maar blij mee.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:35

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:09:
Tip: Zo lang mogelijk proberen omdat witte kreng (zachtjes uitgedrukt) uit je huis te houden! })
vind je ze zo erg dan, hier niets dan lof erover

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn downloadsnelheid is: 103.1 KByte/sec
Ping: 50.0 ms

De ping is misschien wat aan de hoge kant. Maar daar heb ik geen problemen mee...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Welke modem heb je precies (Casema gebruikt 2 types COM21).

Heb je de kleine (platte) of de grotere (met roosters)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik die met roosters..

• Yamy_Daffy
Ik ook met roosters

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

met roosters :? das dat golvende beetje vierkant qua afmetingen :?

dees is dus met roosters :?
Afbeeldingslocatie: http://www.d-sharp.net/koz/1998/images/40-1.jpg

en dees wordt bedoeld met plat :?
Afbeeldingslocatie: http://www.fujikura.co.jp/news/0002/images/ca.gif

of zijn dit weer andere types, ik heb in ieder geval het eerste model, heb hem nu al een half jaar niet meer gezien :) (staat bij een huisgenootje ergens achter de koelkast)

edit: oei dees is er ook nog
Afbeeldingslocatie: http://www.neotechcc.org/modemscd/com21/images-/B-1080.gif

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 08-05-2003 23:19 ]

• Arnout
Ja, die laatste (http://www.neotechcc.org/modemscd/com21/images-/B-1080.gif) wordt dus ook veel gebruikt. Wij gebruiken hem ook, mooie kleine modem.

Alle COM21's gaan er uiteindelijk uit, toch?

• Yamy_Daffy
Ik heb inderdaad die eerste heb ik al anderhalf jaar

Verwijderd

Yep, allemaal.

Verwijderd

Shiiitt.. casema gaat nog een beetje ruzie met mij krijgen dan, of ze moeten een monteur langssturen die mijn 2 Windows 2000 servers gaat ombouwen (zonder de CD-ROM te gebruiken van wanadoo, want dat is de grootste troep die er is) om een verbinding tot stand te krijgen.

Als het aan mij zou liggen dan blijft die COM21 modem hier lekker staan, zij kunnen mij niet verplichten om mijn servers opnieuw te configureren (behalve als ik een factuur mag sturen naar casema uiteraard)

4 uur onderzoek kosten.. 320 euro,
installatie op testserver 1 uur.. 80 euro
risico bepaling 2 uur... 160 euro
DAN het ECHTE werk, de 2 servers zo instellen dat als de 1e uitvalt de 2e het overneemt, met de com21 heeft me dat 3 dagen gekost, laten we voor het gemak aannemen dat dit net zo lang duurt.
3 dagen x 8 uur = 24 uur x 80 euro = 1920 euro

Totaal,
320
80
160
1920+
-----------
2480 euro (ex BTW)

Hmmz.. als ik het zo bekijk... kom maar op met die nieuwe modem
Alleen betwijfel ik of casema ooit die rekening zal betalen... lang leve deurwaarders.

Verwijderd

Oh.. voordat ik het vergeet, de verbinding op een 2000 machine voor elkaar krijgen is zo gebeurd zonder het gebruik van de CD-ROM, alleen dat vertel ik hun niet..

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

@mark2003, er is een edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif waramee je binnen 24 uur toevoegingen kan doen op je geplaaste topic. Verder welkom @ GoT

je kan wel heel erg hoog van de toren gaan blazen met je 2 w2k servers, echter het gebruik hiervan is niet toegestaan bij Wanandoo/Casema.

Dat het getolereerd wordt is een privilege echter rechten krijg je er niet mee, laat staan ondersteuning van een monteur. Wees creatief en ga op zoek naar een router die L2tp aan kan.

Wanandoo/Casema staat volledig in zijn recht om de hardware te vervangen, het is immers van hen en in bruikleen door jou.

Verwijderd

Ik denk dat ik maar naar belgie ga verhuizen...

/quote
De nieuwe modems zouden in de praktijk qua snelheid ongeveer schommelen rond 4 Mibps (de ouden haalden theoretisch 10 Mibps op het Telenet-netwerk)
/end quote

Hmmzz.. 100 kb/s of 400 kb/s.. smikkel smul..

http://pub.telenet.be/menu____main_NB32.html#5

Verwijderd

Goh Wanadoo dus ook al update?
Tss lopen we hier met zeelandnet zeker nog steeds achter
ik heb nog steeds die Com21 :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 00:03:
Goh Wanadoo dus ook al update?
Tss lopen we hier met zeelandnet zeker nog steeds achter
ik heb nog steeds die Com21 :)
als je goed leest dan loop je helemaal niet 8er

Wanadoo/Casema vervangt in sommige plaatsen, waar de verhoging niet het door hun gewenste effect heeft, nu de COM21 modem door EuroDOCIS dingen.

Er is nog geen sprake van algehele vervanging, vooral in de goede gebieden niet, kost ook nog al wat, ze zullen het wel spreiden over de tijd.

Verwijderd

Ik hoor op de telefoon dat eurodusniks er al een hele dag uitligt.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 08:59
Wat is het voordeel van de motorolas? Geen PPP-over-ethernet meer?

// lees in een andere topic dat het L2TP gebruikt... hoe zit het met de ondersteuning hiervan door verschillende OSen? lees dat linux er problemen mee heeft, kheb nix over L2TP kunnen vinden voor XP, hoop tog niet zo gare programma zoals ze dat gebruikten voor PPPoE voor win98...

[ Voor 69% gewijzigd door Helox-in-a-box op 09-05-2003 01:08 ]

Verwijderd

Dit is niet de eerste vervanging die ik hoor. Blijkbaar gaan ze al die com21 modems vervangen. Ben ik niet zo blij mee. Het werkt net zo lekker hier, kan ik weer die server hier opnieuw gaan configureren. Maakt ook niet meer gebruik van PPPoE, niet dat dat zo geweldig was, maarja, dat werkt nu wel goed. Ik weet overigens niet meer waar het wel gebruik van maakt, vast weer van iets ander vaags.
Nouja, ik zal me mentaal maar weer voorbereiden op opnieuw de boel configureren.

Verwijderd

Wat doen we moeilijk, als men belt voor een omruil afspraak zeg je gewoon dat je een Mac hebt ipv een PC, tada, probleem opgelost (Casema is naar intern beleid verplicht om een Com aan te sluiten bij een gebruiker die een mac heeft, Eurodocsis werkt hier niet op en wordt zeker niet ondersteund.).
Dit geintje kan je ook uithalen door te zeggen dat je Linux gebruikt (en daar hebben de meesten hier last van natuurlijk ;) ).

Verwijderd

// lees in een andere topic dat het L2TP gebruikt... hoe zit het met de ondersteuning hiervan door verschillende OSen? lees dat linux er problemen mee heeft, kheb nix over L2TP kunnen vinden voor XP, hoop tog niet zo gare programma zoals ze dat gebruikten voor PPPoE voor win98...
Linux, FreeBSD kunnen gewoon met L2TP werken. Windows 2000/XP/2003 heeft het iig ingebouwd/bijgeleverd middels IPSEC.
Casema / Wanadoo eurodocsis met linux
http://search.support.microsoft.com/search/default.aspx
http://www.kame.net/ (OpenSource FreeBSD L2TP/IPSEC)
http://www.freebsd.org/do...books/handbook/ipsec.html

L2TP is een normaal protocol, goed gedocumenteerd in RFC's van IANA:
http://www.ietf.org/rfc/rfc2661.txt
http://www.faqs.org/rfcs/rfc3438.html

Voor PPPoE heb je ook genoeg alternatieven.
Geen NTS Enternet meer nodig voor Casema-COM21
http://www.raspppoe.com/
PPTP/L2TPIPSec
Point-to-Point tunneling Protocol (PPTP), Layer 2 Tunneling Protocol (L2TP, and IP Secure (IPSec) are all means of building a VPN. PPTP was first popularized as part of Windows 98/NT as the standard method for Windows machines to connect to a private network over the Internet. PPTP software uses an encrypted link to communicate between the user's machine and the RAS server. Several security holes were found in the early implementations of PPTP and L2TP was developed to address many of these issues. A competing standard that addresses the limitations of PPTP is IPSec. IPSec was designed by the IETF as a standard method of building secure links to private networks. IPSec is just beginning to gain wider acceptance in the marketplace and several RAS vendors now offer versions of their servers that support IPSec. Currently there are no IPSec clients for the Mac, but this should be corrected shortly.
PPP was oorspronkelijk ontworpen voor dialup serial lines en later omgevormt tot PPPoE - met dezelfde beperkingen en risico's. L2TP is simpelweg een moderner protocol wat adequater ingezet kan worden en om die reden verkozen bij EuroDocSis/Casema.

Mac + L2TP:
http://its.med.yale.edu/security/VPN/TB/TB_LAN.html
http://www.thebusinessmac.com/features/vpn.shtml
http://www.efficient.com/

Kortom, L2TP is een goed protocol, goed in documentatie, ondersteuning en implementatie. Iedere router/operating-systeem fabrikant kan genoeg informatie vinden om zijn producten aan te passen, net als iedere netwerkbeheerder of eindgebruiker die zijn internet delen/ICS zelf instelt.

Com21 is een dood spoor, net als Demos vroeger was. De wijkkasten worden nu omgezet naar EuroDocSis - op een gegeven moment kun je op je kop staan tot je kousen afzakken, maar heb je gewoon geen verbinding meer met je provider (hoeveel providers ken jij die nog SLIP-Unix verbindingen toelaten?).

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 06:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 23:42:
Shiiitt.. casema gaat nog een beetje ruzie met mij krijgen dan, of ze moeten een monteur langssturen die mijn 2 Windows 2000 servers gaat ombouwen (zonder de CD-ROM te gebruiken van wanadoo, want dat is de grootste troep die er is) om een verbinding tot stand te krijgen.

Alleen betwijfel ik of casema ooit die rekening zal betalen... lang leve deurwaarders.
Flauwekul..
Windows 2000 wordt niet ondersteund, dus daar sta je sowieso alleen voor..
Het is jouw keuze om dat OS te gebruiken.....
Die CD is geen troep, dat gaat al helemaal nergens over........... Betere argumentatie kan geen kwaad.
Hoop stoere praat, maar het gaat nergens over.......

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 07:37 ]

Verwijderd

Als het aan mij zou liggen dan blijft die COM21 modem hier lekker staan, zij kunnen mij niet verplichten om mijn servers opnieuw te configureren (behalve als ik een factuur mag sturen naar casema uiteraard)

DAN het ECHTE werk, de 2 servers zo instellen dat als de 1e uitvalt de 2e het overneemt, met de com21 heeft me dat 3 dagen gekost, laten we voor het gemak aannemen dat dit net zo lang duurt.

Totaal,
320
80
160
1920+
-----------
2480 euro (ex BTW)

Dit is wel heel triest.

1. Het hele verhaal is zo en zo illegaal

2. Die modem is niet een svan jou maar van casema

3. Wat zullen ze lachen bij Casema

En trouwens niet alleen bij Casema >:)

• Arnout
Is er iemand die een Motorola met Debian GNU/Linux heeft draaien?

Werkt onderstaande "howto" idd goed?

Casema / Wanadoo eurodocsis met linux

[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 09-05-2003 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
JA, das ook nog het mooie. Ze hebben beloofd dat die gasten niet eerder weggaan voordat het gehele internet weer functioneert. Nou weet ik niet of ROUTERS daar ook onder vallen.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 09:12:
JA, das ook nog het mooie. Ze hebben beloofd dat die gasten niet eerder weggaan voordat het gehele internet weer functioneert. Nou weet ik niet of ROUTERS daar ook onder vallen.
- Windows 2000
- Linux
- eigen server
- router
etc.
etc.

gebruikers hoeven niet te rekenen op support van Casema, het mag simpelweg niet en je mag blij zijn dat ze geen maatregelen nemen wat betreft afsluiten e.d.

bij aansluiten van het moden checken ze simpelweg of de firmware wordt gedownload en ze bellen ff of het modem ook staat aangemeld bij Casema.(heb hier zelf bij gezeten)

Je hele user ID en het opzetten van de verbinding is simpelweg niet de taak van Casema. Zij leveren enkel de verbinding met het netwerk en dat houdt op met een juist werkend modem.

dit verhaal geld natuurlijk alleen bij basic install. Echter als je een full install wil dan zullen ze bovenstaande dingen ook niet accepteren en dat is hun goed recht. je gaat immers akkoord met de voorwaarden van Casema.

Verwijderd

Nee joh nu hebben ze je toch allang door, waarom denk je dat het altijd zo druk is op de helpdesk van casema?? Die gasten zit ook allemaal hiero op got })
was reactie op mark2003

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 10:22 ]

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 14:46
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:42:

Jij snapt het echt niet he? In de voorwaarden die jij (of op wie dat kabel abo staat) geaccepteerd hebt staat dat Wanadoo dit soort dingen mag doen, als hun dat nodig achten. En dat doen ze schijnbaar, want anders zouden ze niet een dergelijke operatie beginnen.

Je kan die factuur dus best naar Wanadoo sturen, maar betalen doen ze hem echt niet. En als jij er nog een deurwaarder op af stuurt mag je die uiteindelijk zelf gaan betalen.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Tozz schreef op 09 May 2003 @ 10:27:
[...]
Je kan die factuur dus best naar Wanadoo sturen, maar betalen doen ze hem echt niet. En als jij er nog een deurwaarder op af stuurt mag je die uiteindelijk zelf gaan betalen.
waarschijnlijk zullen ze mark2003 afsluiten omdat i servers etc. heeft draaien en dat mag officieel niet :)

nog al een kasnloze actie wanneer je dit echt overweegt, zie ook mijn post hier boven.

Verwijderd

Windows 2000 is helemaal niet illegaal, ze leveren er alleen geen support op. Dat is een groot verschil. Internet delen binnen het huis is bij casema ook niet illegaal (je moet wel, meer dan één aansluiting per adres doen ze niet, delen is hun oplossing voor studentenhuizen) ze leveren er alleen geen support op.
Kan zijn dat het laatste gedoogd is, maar je mag echt wel Windows 2000 op je computer zetten.

Ze ondersteunen het alleen niet en waarom zouden ze idd, ik kan moeilijk overstappen naar een ander. Bovendien, als je zo graag wilt delen en met NT wilt werken, dan moet je ook maar zelf uitzoeken hoe dat werkt. Info genoeg op internet.

Die software die Casema erbij levert kan misschien wel goed zijn, maar als je je systeem stabiel houdt is het niet onverstandig om zo min mogelijk achtergrond applicaties te laten draaien. Windows2000 en XP ondersteund PPPoE dus dat is gewoon relaxed. Je hoeft niet extra software te draaien, je kan het gewoon in Windows instellen.

Als Windows2000 en XP dat L2PT ook ondersteund is het allemaal niet zo'n ramp. Het is alleen vervelend dat je alles weer opnieuw moet instellen, maargoed, dat zal wel lukken als ik me er in ga verdiepen. Tot nu toe heb ik iig nog nooit van L2PT gehoord. Als ik er apparte software voor moet gaan installeren vind ik het een achteruitgang. Ik wil namelijk alles zo kaal mogelijk draaien, omdat hoe meer achtergrondapplicaties je gaat draaien, hoe groter de kans wordt dat er een keer iets misgaat. Athans, dat is mijn ervaring met Windows.

Weet iemand of die nieuwe versie van Freesco dat trouwens ondersteund? Die nieuwe versie die spontaan uitkwam ondersteunde PPPoE en het ligt op de agenda om het ooit eens gaan uit te zoeken als ik meer tijd heb. Maar als het dat nieuwe L2PT niet ondersteund, hoef ik het ook nooit meer uit te gaan zoeken :).

Daarnaast, als die moterola echt niet op een mac kan werken dan wil ik het al helemaal niet. Niet dat ik hier nonstop een mac aan het internet heb zitten, maar ik wil er wel eens van tijd tot tijd een maclaptop in kunnen prikken. Altijd leuk als je kunt testen of je nieuwe website ook op een apple werkt :). Nouja, voorlopig hebben ze nog niks van zich laten horen hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 13:25 ]

Verwijderd

Als ik er apparte software voor moet gaan installeren vind ik het een achteruitgang. Ik wil namelijk alles zo kaal mogelijk draaien, omdat hoe meer achtergrondapplicaties je gaat draaien, hoe groter de kans wordt dat er een keer iets misgaat.
Elk protocol moet apart geladen/ingesteld worden - en moet je ook alleen installeren indien je die nodig hebt. Zelfs TCP/IP is een los "achtergrondapplicatie" in Windows 9x/NT om even jouw woorden te gebruiken (maw een modulaire plugindriver voor het OS). Je gaat een OS toch niet beoordelen op het feit of het bij een standaardinstallatie ingebouwd en actief is? (dat wordt dan wel een heel log OS omdat alles voor iedereen ingeschakeld moet zijn).
Daarnaast, als die moterola echt niet op een mac kan werken dan wil ik het al helemaal niet.
Lees die linken eens in m'n vorige post + het is niet de Apple die met het modem hoeft te praten (welke overigens zowel UTP als USB heeft), je Apple kan ook gewoon in je LAN draaien terwijl je Internetconnectie geregeld wordt door een volwassen router die wel L2TP gebruikt (of Linux/FreeBSD/W2K/WXP server) etc. Darwin/OSX is gebasseerd op FreeBSD en daar functioneert het al tijden op, dus OSX is niet zo'n moeilijke overstap, vooral niet met de goede documentatie en opensource mogelijkheden die er nu al zijn voor L2TP....

En nee, ik werk niet bij Casema. Sterker nog, ik ben geen fan van ze, eerder slachtoffer...
Maar L2TP + EuroDocSis is in mijn ogen de eerste verstandige beslissing sinds jaren bij Casema. Geen afwijkende modems/leveranciers met brakke aansluitingen/support die eenmaal aangeschaft niet mee kunnen groeien, maar éindelijk een platform welke wereldwijd ondersteund en toegepast wordt en met zijn tijd kan meegroeien op allerlei manieren. Kon je van Demos en Com21 niet zeggen imo... Ik ben in ieder geval blij van beiden (Demos + Com21) af te zijn. Ik heb bijna elk modem vanaf 300baud gehad, maar dit is het modem welke ik het meest tevreden over ben.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 23:15 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 17:51

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb laatst bij iemand die dat Motorola modem heeft een routertje geplaatst, 't was zo'n witte Billion, werkte perfect, 5 minuten instellen en klaar! :)

Die schijnt ook te werken met het Com21 modem zeggen ze...
Dingen zijn ook niet zo heel duur, was een Bipac 645.

Ik vraag me trouwens wel af: Essent heeft ook duizenden van die Com21 modems, model 1. Echter de snelheid van @home ligt echt behoorlijk hoger dan 60 ~ 100kbs.
Hoe zit dit dan, want Essent levert ze welliswaar niet meer, maar ze zijn nou niet echt bezig om ze te vervangen, je hoort er ook niet echt dat je zegt klachten over van mensen over snelheden e.d. wat veroorzaakt wordt door 't modem.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

nee maar het probleem leg meer bij de ping
com 21 modems hebben vaak hogere ping tijden en motorola modems hebben een zeer lage ping tijd 10-15

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:42:

Totaal,
320
80
160
1920+
-----------
2480 euro (ex BTW)

Hahahahaha! Aap. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 23:07:
[...]
Elk protocol moet apart geladen/ingesteld worden - en moet je ook alleen installeren indien je die nodig hebt. Zelfs TCP/IP is een los "achtergrondapplicatie" in Windows 9x/NT om even jouw woorden te gebruiken (maw een modulaire plugindriver voor het OS). Je gaat een OS toch niet beoordelen op het feit of het bij een standaardinstallatie ingebouwd en actief is? (dat wordt dan wel een heel log OS omdat alles voor iedereen ingeschakeld moet zijn).
Dat klopt misschien wel, maar achtergrondapplicaties die binnen Windows bestaan, zoals TCP/IP zullen ongetwijfeld heel wat minder snel voor conflicting en of vertraging zorgen dan die die er niet standaard enzitten en die je als losse software erbij moet draaien.
Als jij immers software gaat ontwikkelen zorg je er (hopelijk) voor dat het binnen Windows goed draait met alle mogelijke configuraties, maar met 20-duizend andere softwarepaketten die in de achtergrond draaien kun je moeilijk rekening mee gaan houden. Daarom gaat mijn voorkeur persoonlijk uit naar iets wat wel door Windows wordt ondersteund dan naar iets waar je weer eigen software voor moet draaien.
Ten tweede hebben hebben providers er een handje van om software mee te leveren die direct al je instellingen en uiterlijk van je internet explorer veranderd. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van je startpagina en het disabelen van de optie om die startpagina nog ooit te kunnen wijzigen. Nu kun je ondersteuningssoftware voor L2TP vast ook wel zelf vinden, zodat je de casemasoftware kunt omzeilen, dus zo'n groot bezwaar is dat ook niet, maar het blijft irritant (mits ze dat gaan doen, misschien zijn ze bij Casema wel braaf en laten ze alleen noodzakelijke onderdelen installeren.
[...]
Lees die linken eens in m'n vorige post + het is niet de Apple die met het modem hoeft te praten (welke overigens zowel UTP als USB heeft), je Apple kan ook gewoon in je LAN draaien terwijl je Internetconnectie geregeld wordt door een volwassen router die wel L2TP gebruikt (of Linux/FreeBSD/W2K/WXP server) etc. Darwin/OSX is gebasseerd op FreeBSD en daar functioneert het al tijden op, dus OSX is niet zo'n moeilijke overstap, vooral niet met de goede documentatie en opensource mogelijkheden die er nu al zijn voor L2TP....
Ok, je hebt gelijk. L2TP is nou ook weer niet zo'n ramp en een mac kun idd ook wel in het netwerk hangen, het is alleen vervelend. Ik heb het al zo druk met dingen, weinig zin om het hele netwerk hier weer te moeten gaan configureren.
En nee, ik werk niet bij Casema. Sterker nog, ik ben geen fan van ze, eerder slachtoffer...
Maar L2TP + EuroDocSis is in mijn ogen de eerste verstandige beslissing sinds jaren bij Casema. Geen afwijkende modems/leveranciers met brakke aansluitingen/support die eenmaal aangeschaft niet mee kunnen groeien, maar éindelijk een platform welke wereldwijd ondersteund en toegepast wordt en met zijn tijd kan meegroeien op allerlei manieren. Kon je van Demos en Com21 niet zeggen imo... Ik ben in ieder geval blij van beiden (Demos + Com21) af te zijn. Ik heb bijna elk modem vanaf 300baud gehad, maar dit is het modem welke ik het meest tevreden over ben.
Als de toekomst voor L2TP er zo goed uitziet, moet Casema dat zeker doen en niet teveel naar mijn gejammer luisteren dat ik geen zin heb om het netwerk opnieuw te configureren :). Nu nog ondersteuning door Windows ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 07:48:
[...]

Dit is wel heel triest.

1. Het hele verhaal is zo en zo illegaal

2. Die modem is niet een svan jou maar van casema

3. Wat zullen ze lachen bij Casema

En trouwens niet alleen bij Casema >:)
Je moet niet zo blazen alles werkt onder W2000 perfect zelfs de CD van Casema wat genuanceerder zou hier op zijn plaats zijn. Ik heb ook wel problemen gehad maar het komt altijd wel weer goed als je je verstand maar gebruikt en niet in het wilde weg gaat roepen.

}) })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:48:
Het volgende (toekomstige) probleem speelt zich,

Wij hebben momenteel een Wannadoo Broadband Premium abbonement lopen met tevredenheid. Dit alles werkt door middel van een zwarte COM 21 modem. Twee weken terug is de snelheid verhoogt naar 100kb.sec (dit was +-60kb.sec).
Nu belt casema (wanadoo) vandaag op om volgende week een nieuw modem te willen aansluiten (Motorola nieuw wit modem). Dit alles vanwege het feit dat "wij niet van de optimale snelheid genieten". Nu is dit niet waar volgens mij want ik haal continu volle snelheid zonder storingen. Nu komt het echte probleem:
Ik heb destijds een Vigor 2200X router gekocht die vlekkeloos op het COM21 modem werkt. Nu heb ik gelezen dat het problemen geeft i.c.m het Motorola modem.

Mensen, Wat kan ik hieraan doen. Mag ik het modem weigeren?
Als je een Vigor 2200E hebt is hier niets aan de hand allen de firmware updaten naar versie 2.3.6 en alles loopt als een speer haal 100-115kb.sec. Bekijk ook eens de draytek site de complete instellingen voor eurodocsis staan hier dus geen problemen.

Succes

Verwijderd

Totaal,
320
80
160
1920+
-----------
2480 euro (ex BTW)

Sorry hoor, maar volgens mij ben jij degene die het modem op een computer met een niet door Casema/Wanadoo ondersteund OS heeft aangesloten. Daarnaast is het niet toegestaan om het kabelmodem van Casema/Wanadoo aan te sluiten op een server. Hiervoor is namelijk een zakelijk abo vereist.

Welke kosten zouden hier eigenlijk aan vast zitten mbt te weinig betaald abonnementsgeld en het onwettig toegestane gebruik van het modem en de internetverbinding????????

Volgens mij loop je iets te hard van stapel.

Niet lullig bedoeld hoor, maar kijk eerst naar jezelf voordat je over anderen begint.
8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Wees trouwens allemaal een beetje blij dat ze dat COM21 / Koala modem gaan vervangen. Ik heb het dan trouwens alleen over de CP1080 (Dat kleine ding). Niets anders dan een stukje schroot wat nergens goed voor is. Disconnect's, geen dataverkeer mogelijk etc etc etc. Dit modem hadden ze moeten overslaan en zeker niet meer moeten uitgeven toen deze mankementen bekend werden. Maar ja.................... Wat wil je voor zo weining geld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels het beruchte Motorola geval gekregen.
Ik heb dus een Draytek Vigor 2200E of X router (op doos staat x, op router e).
Na firmware update werkt alles weer vanouds.

Vragen mogen altijd gesteld worden....

Mensen bedankt!! B)

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 08:35
Hoe zit het met e-smith (webserver + router, Linux)? Moet ik me zorgen gaan maken?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een nieuw "probleem" bij deze router (vigor 2200e) icm motorola modem.
Na precies 24 uur is het internet weer plat. Ik krijg dan geen verbinding meer. Na het modem en de router weer de stekker in en uit te doen krijg ik wel weer verbinding. Nu is mijn vraag of dit met een modem instelling te maken heeft en/of dit een eigenschap van het modem is.

Alvast bedankt

Verwijderd

Hallo mensen,

ook ik werd gister opgebeld door casema.. krijg die nieuwe modem gratis, word gratis geinstalleerd etc.. krijg ik 6 maanden 10% korting .. en anders moet ik over 6 maanden verplicht zo'n nieuwe modem.. dus het zal wel best zijn dan :)
(6 maanden 10 % korting.. das al bijna het bedrag voor de nieuwe router die ik nu moet kopen :P )

maaruhm, iedereen heeft het hier over dat het niet toegestaan is om een netwerkje aan te sluiten op het internet via casema .. (via router / server etc.) .. dat klopt .. dit MOCHT niet .. maar ik kreeg laatst een email van casema / wanadoo over snelheids verhogingen, en andere voordelen (geen data limiet meer, en tegenwoordig mag je dus WEL een netwerkje achter je internet verbinding planten :D :D goed nieuws dus

hier dat stukje van de email :

Aanpassing Algemene Voorwaarden
Met ingang van 6 oktober 2003 worden de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet gewijzigd*. Het betreft een aantal tekstuele wijzigingen, wijzigingen die zijn bedoeld om de voorwaarden als zodanig (meer) consistent te maken dan wel wijzigingen die zijn gemaakt met betrekking tot de levering van nieuwe diensten en /of abonnementsvormen.

De voornaamste wijziging betreft de Algemene Voorwaarden Aanvullende Diensten Internet artikel 13. Het betreft hier een wijziging van de contractduur van het internetabonnement. Per 6 oktober a.s. is deze contractduur voor alle abonnees gelijk. Het betreft een contractduur van 12 maanden met een automatische verlenging van 12 maanden, waarbij het mogelijk is om met in achtneming van een opzegtermijn van minimaal een maand voor het verstrijken van de 12 maanden op te zeggen.

Een andere wijziging betreft het toestaan van het aansluiten van meerdere PC’s op uw kabelmodem.

(vooral die laatste zin dan he :) ) .. voor geintresseerde : hier kan je de aaangerpaste algemene voorwaarden downloaden: http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/pdf/av basis en aanvullend rtv/2003-01_alg_v.orw._internet.pdf

Grtz, Zeno!

Verwijderd

dit linkje werkt beter ;)
Was het trouwens geen nieuw topic waard geweest?
Als iemand trouwens ook nog een goedkoop routertje weet die met het L2TP protocol overweg kan ben ik heel gelukkig :)

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
E-Tech VPN router V2 - RTVP02

http://www.e-tech.nu/prod...rk_adslcablevpnrouter.htm

Specificaties:

De E-Tech VPN router kan veilig vestigingen onderling en thuis-werkers met elkaar verbinden. Volledig IPSec VPN capability with DES and 3DES encryption and MD5 and SHA authentication.

De E-Tech VPN router gebruikt de laatste encryptie en authenticatie technology zodat u via Virtual Private Network (VPN) veilig data kunt uitwisselen. De VPN router kan gelijktijdig 5 onafhankelijke VPN verbindingen verwerken. De ingebouwde Hifn IPSec coprocessor voert alle encryptie uit op maximale snelheid. Geen IPSec VPN Client software nodig.

Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)

1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL/MXStream modem

Ondersteunt ADSL-, MXStream en kabelverbinding

Eenvoudig te configureren via web browser

Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN en L2TP (Wanadoo kabel!)

Ondersteunt NAT (Network Address Translation)

Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort

Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)

Ondersteunt Virtual Private Network (VPN)

Ingebouwde DHCP-server for LAN

Static Routing Table

Ondersteunt Access Control

Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)

Ondersteunt Visual Computer

Resetknop voor fabrieksinstellingen
Pagina: 1