Geen NTS Enternet meer nodig voor Casema-COM21

Pagina: 1
Acties:

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43
Ik heb nu ca. twee weken Premium van Wanadoo, en ben erg tevreden over de snelheid, alleen die "NTS Enternet 300"-software irriteerde me wegens de gebrekkige mogelijkheden.

Na een lange speurtocht op internet en usenet liep ik tegen RasPPPoE aan. Na installatie heb ik gewoon weer een vertrouwde modem/RAS-verbinding, en die :r NTS-software is verwijderd !

Heerlijk!

PS: Geldt alleen voor windows-stations...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
gebruik gewoon nog steeds dat enternet....

ja ziet er niet echt goed uit, maar werkt :)

wat is er beter dan aan dat progje?

functies, stabiliteit ofzo?

BTW:

ik heb wel constant, als me internet verbinding aan is, en ik sluit windows 98 niet goed af, dat ik na een reboot niet meer het inet op kan, moet ik altijd ff wachten :(

soms paar minuten, soms een half uur :(
echt vaag!! :?

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op vrijdag 24 augustus 2001 23:11 schreef jvdmeer het volgende:
Na een lange speurtocht op internet en usenet liep ik tegen RasPPPoE aan. Na installatie heb ik gewoon weer een vertrouwde modem/RAS-verbinding, en die :r NTS-software is verwijderd !
Had je niet zo lang naar hoeven zoeken, staat gewoon vermeld op de Wanadoo FAQ pagina (http://home.wanadoo.nl/wanadoofaq) ;)

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43
Op zaterdag 25 augustus 2001 00:55 schreef vinkie het volgende:
wat is er beter dan aan dat progje?

functies, stabiliteit ofzo?
Dit programma behandelt je internet gewoon als een RAS-verbinding met modem en telefoonnr. e.d., dus elk programma kan op een standaardwijze de internetverbinding starten en afsluiten. Dit hoef je niet meer handmatig te doen >:)
Had je niet zo lang naar hoeven zoeken, staat gewoon vermeld op de Wanadoo FAQ pagina WanadooFAQ.
Fijn, en dat hoor ik nu pas. :( Hoe moest ik daar komen? Wanadoo vermeld niets erover. Maar er staat inderdaad een hoop info, ga ik ook eens lezen. Dank. :)

Verwijderd

Hallo,

even een domme vraag misschien, ik heb gister getracht premium aan de praat te krijgen, en aangezien ik niet snapte dat ie op een of andere manier nog een adapter erbij maakt (door dat enternet gebeuren), dacht ik wat een flauwekul, weg ermee, en dus connectie naar de kl#ten. Daarna de-installeren, wat resulteerde in een onmiddelijke reboot van w2k (:?) en zelf de registry maar weggeooid en opnieuw geprobeerd. Nu heb ik wel een verbinding maar browsen/emailen/pingen lukt nog niet omdat ie op een of andere manier de verbinding niet herkent. Ik vermoed dat dat ligt aan de DNS ip nummers die nergens bij mijn kaart staan.

Zou dit kunnen kloppen?

Dus als ik in mijn ethernetkaart properties bij IP de dns nummers invul dat het gebeuren dan wel werkt? en zo ja, moet je als je raspppoe gebruikt deze nummers dan ook gewoon laten staan?

ja ik ben niet zoŽn netwerk goeroe.

eventueel sorry voor het posten in de verkeerde groep maar de "new topic" werkte niet.

Alvast bedankt.

B.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:55

qless

...vraag maar...

Wanabe met com21 werkt via het PPPoE protocol. Onder windows moet je dan gebruik maken van Enternet (wordt meegeleverd) of RASPPPOE (werkt beter en is freeware),
onder linux moet je m.b.v. RP-PPPOE (http://www.roaringpenguin.com/) verbinding maken.

Installatie is eigenlijk heel simpel, echter niet vergeten om achter username @wanadoo te zetten, anders werkt het niet, en bij enternet moet je even scannen zodat ie een BAS( access server ) vindt.

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

eh, ik heb dus wel connectie:
bij inlogscherm zie je authenticating enz, daarna verschijnt dat breedbeeldtv icoontje in de tray.

daarop klikkend en de details bekijkend zie je dus receiving enkele bytes en ook worden er bytes verzonden.

Echter zodra ik de browser opstart en een willekeurig adres invul krijg ik de bekende error (401 toch?) nuja, diegene met die lap text dat er schijnbaar iets mis is.

De connectie staat op "never dial a connectie" en verder bij LAN settings alles op "uit".

Verwijderd

Het werkt inmiddels!

Lekker snel (80kbyte/s download in utrecht).

Wel met raspppoe, alle hulde voor dit fijne product.

Volgens de helpdesk werd w2k niet ondersteund:
"daar zijn wij niet voor getraind"
nee voor klantvriendelijkheid/service gerichtheid ook niet.

mMar goed, ik ben blij. :)

(toch snap ik niet waar die DNS nummers die op de helpsite van casema vermeld staan nu voor zijn)
Pagina: 1