Verwijderd
Dat je het via Explorer niet kan verwijderen zegt niet veel. Heb ik ook wel eens, en dan kan ik het met een oude Norton Commander of met bv. SpaceMonger gewoon weggooien.
Verwijderd
Wat voor type bestand is het? Onder deze FAQ staan nog een aantal tips, misschien het proberen waard.
Het path lijkt me niet zo heel erg bijzonder is een partitie d: waar ik al mijn bestanden heb staan, met die partitie lijkt niets aan de hand te zijn. path's zijn locatie's vergelijkbaar met:Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 19:24:
Geen eens de naam van het path dan? Er zullen wel illegale karakters in zitten.
Dat je het via Explorer niet kan verwijderen zegt niet veel. Heb ik ook wel eens, en dan kan ik het met een oude Norton Commander of met bv. SpaceMonger gewoon weggooien.
d:/Mijn downloadbestanden/bestandje1.mpg
d:/Mijn downloadbestanden/bestandje2.mpg
d:/Mijn downloadbestanden/bestandje3.mpg
d:/Mijn downloadbestanden/bestandje4.mpg
geen dingen met ~ of andere vreemde tekens in de locatie.
Heb het met CMD geprobeerd, maar deze heeft het er ook over dat het Path niet bestaat.Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 19:26:
ff anders verwijderen met je commandline dat werkt meestal wel (start > run > cmd) en dan verwijderen met het del commando
Ook de scandisk en Norton Disk Doktor geeft geen foutmelding in de tabellen ofzo.
Het gaat in dit geval niet om AVI bestanden maar om een hele rits MPEG/MPG en MP3 bestanden.Compubiter schreef op 08 May 2003 @ 19:35:
Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen?
Wat voor type bestand is het? Onder deze FAQ staan nog een aantal tips, misschien het proberen waard.
En bedankt voor die OS toevoeging, ik zag het op het moment dat het er al stond, maar dan kan ik 't niet meer veranderen he.
Probeer het toch maar evenGerwin schreef op 08 May 2003 @ 19:45:
Het gaat in dit geval niet om AVI bestanden maar om een hele rits MPEG/MPG en MP3 bestanden.
(Maar dan natuurlijk met .mp3 ipv .avi etc)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik wil het wel proberen, maar kan iemand mee uitleggen wat ik dan werkelijk aan het register verander? Kan ik dat weer terug veranderen als het niet werkt?F_J_K schreef op 08 May 2003 @ 21:09:
[...]
Probeer het toch maar even
(Maar dan natuurlijk met .mp3 ipv .avi etc)
Quote uit de FAQ:
Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen?
1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.
Met dank aan SaMuRaIX-SwA
Een andere manier om een bestand te verwijderen dat niet weg wil is de volgende:
Druk op Ctrl - Alt - Delete
Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe
Beëindig dit proces
Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD
Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory
Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand
Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT
Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER
Als het geen bestand betreft maar een directory kun je gebruik maken van het commando RD [directorynaam].
Met dank aan insan1ty
Gewoon de volgende key:
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.mp3\shellex\PropertyHandler, dan heb je de mp3 in plaats van de avi-bestanden
Compubiter schreef op 08 mei 2003 @ 22:14:
Ik heb het zelf nog niet eerder geprobeerd, wel eens eerder gehoord, maar als F_J_K het zegt zal het wel goed zijn.
Slijmert. Een beetje de verantwoording bij mij leggen. Het is jouw FAQ
Inderdaad .mp3 (etc) nemen ipv .avi - het is trouwens helemaal niet zeker dat die bestaat maar kijken kan geen kwaad. Ik gebruik geen XP meer, maar toen ik dat deed heeft het bij mij geholpen
Terugzetten als het verkeerd gaat: je kan de sleutel eerst backuppen: klik 'aan de linkerkant' op de juiste sleutel. Menu register -> register exporteren -> opslaan waar je wilt. Dan is het terugzetten een eitje: dubbelklik op de .reg en ram op ja
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
* Compubiter er achter dat batterijen op zijn.
Wat voor bestanden staan er in die map?
Geen meer. Ik dacht zelf dat er daar ook dingen in zouden kunnen staan die wel ergens gebruikt worden. De map die ik wil verwijderen is nu leeg, maar hij zegt nog dat er een schrijfbeveiling opzit. In de andere mappen die ik ook weg wil knikkeren staan bestandjes .mpg, .mp3, .htm, .gif en .jpg. Graag zou ik die toch ook in één keer willen kunnen verwijderen zonder dag ik al die mappen eerst afzonderlijk leeg moet maken alvorens de map te kunnen verwijderen, hoewel dat verwijderen van die lege map dus ook niet gaat. Er staan ook geen verborgen bestanden in die lege map...Compubiter schreef op 11 May 2003 @ 01:10:
* Gerwin glazen bol.
* Gerwin er achter dat batterijen op zijn.
Wat voor bestanden staan er in die map?
Kan ik niet met een programma die schrijfbeveiling er af halen? Het is toch geen floppiedisk die harde schijf, waarom zet ie er een schrijfbeveiling op die ik nergens in properties terug kan vinden of veranderen?
Maar check toch nog een keertje of er geen programma de dir gebruikt, check ook msconfig om te zoen wat er start bij booten en die dir als werkdirectory zou kunnen hebben (schakel het bij twijfel even uit als het iets met multimedia te maken heeft).
Dat dacht ik ook. Heb gereboot, de rechten lijken me allemaal prima te staan dus. En in feite zou ik ze dan ook moeten kunnen verwijderern. Norton heeft er ook al eens over heen gelopen, maar deze kan geen fouten vinden in het bestandssysteem... hoe en waar kan ik zien of er een schrijfbeveiling op een bestandje staat, of is het gewoon proberen of je 'm kunt verwijderen, aldan ja, of nee.F_J_K schreef op 11 May 2003 @ 08:49:
Als 'ie helemaal leeg is, je al een keer gereboot hebt en de NTFS rechten goed staan, zou je het toch moeten kunnen verwijderen lijkt me. En dan kom ik toch terecht bij een corrupt bestandssysteem?
Gaat ik nog ff proberen met die MSCONFIG. Hoewel ik ook al een hoop bestanden uit het taakbeheer verwijderd heb om die mappen te verwijderen. Tot nu toe zonder enig resultaat. Het moet toch ook niet nogmaal zijn als je mappen wilt verwijderen dat je eerst alle programma's en taken moet afsluiten, om na elke verwijdering de pc opnieuw te moeten opstartenMaar check toch nog een keertje of er geen programma de dir gebruikt, check ook msconfig om te zoen wat er start bij booten en die dir als werkdirectory zou kunnen hebben (schakel het bij twijfel even uit als het iets met multimedia te maken heeft).
Wellicht is dat topic sowieso wel interessant voor je
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Die FAQ gaat ik ff doorlezen.Compubiter schreef op 11 mei 2003 @ 14:05:
[rml]wildhagen in "[ XP] Lege dir verwijderen *"[/rml]
Wellicht is dat topic sowieso wel interessant voor je.
Heb ik nu geinstalleerd, staat inderdaad in het menu onder de button, maar als ik 'm selecteer dan gebeurd er helemaal niets.
Verwijderd
Werkt niet, het path blijf niet kloppen zegt ie.Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 20:10:
probeer het eens te renamen en het daarna te verwijderen, dat wil namelijk ook nog wel eens helpen.
Dat uit die FAQ van Windows is nvt want hte betreft niet een extreem lang bestandsnaam, of bestanden die meer dan 256 directory's diep zijn. Currupt zijn de bestanden niet zoals Norton al zegt. Dat met die use van files schijnt enkel bij NT te werken als oplossing niet voor XP.
[ Voor 10% gewijzigd door Gerwin op 11-05-2003 20:32 ]
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord, maar een corrupte prullebak is misschien mogelijk. Vanaf de commandprompt kan je de recycler directory verwijderen, die wordt vanzelf weer aangemaakt. Als het goed is...
I zie helemaal nergens een prullebak in dos staan. Waar moet ik die kunnen vinden? Ik draai Norton 2002 en heb Windows XP Home.F_J_K schreef op 12 mei 2003 @ 23:02:
Hmm.
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord, maar een corrupte prullebak is misschien mogelijk. Vanaf de commandprompt kan je de recycler directory verwijderen, die wordt vanzelf weer aangemaakt. Als het goed is...
Verwijderen & (hopelijk
Command prompt -> 'dir /ah' om alle verborgen bestanden & directories te zien. Dan 'attrib recycler -s -h' en dan bijvoorbeeld 'rmdir /s recycler' om het te verwijderen.
Of het helpt (erger nog, of 'ie terugkomt) durf ik trouwens niet te beloven - maar ik verwacht er in ieder geval geen problemen mee. En een beetje tweaker probeert af en toe eens wat
Het probleem kan ook in Norton Utilities zitten, maar die heeft toch zo'n windoctor? Heb je die al gedraait? Die haalt aardig wat problemen uit je OS. Vooral dit soort dingen!
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Heb de prullenbak verwijderd na 'm eerst zichtbaar gemaakt te hebben. Hij heeft inderdaad de directory gewoon weer aangemaakt. Probleem is echter niet vervolpen, als ik een bestandje wil verwijderen blijft ie mekkeren dat het Path niet goed is.F_J_K schreef op 13 May 2003 @ 08:24:
Norton <-- ik zou daar mee beginnen. Schakel de Norton recycle bin eerst helemaal uit (via properties prullebak), misschien doet de gewone het dan weer. Ook kan je simpelweg de originele prullebak zo uitschakelen.
Verwijderen & (hopelijk) weer laten aanmaken: het gaat om c:\recycler. Hij is hidden & het is een system file. (Of was het C:\recycled in XP? Met dir /ah kan je hem zien, zie hieronder).
Command prompt -> 'dir /ah' om alle verborgen bestanden & directories te zien. Dan 'attrib recycler -s -h' en dan bijvoorbeeld 'rmdir /s recycler' om het te verwijderen.
Of het helpt (erger nog, of 'ie terugkomt) durf ik trouwens niet te beloven - maar ik verwacht er in ieder geval geen problemen mee. En een beetje tweaker probeert af en toe eens wat
Recycled was het inderdaad. Schrijfopruiming heb ik in het begin al gedraaid, zoals ik die meestal eens per week laat draaien. Geen fouten ofzo gemeld door de pc daaro.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 08:38:
F_J_K: XP Prof. NL prullebak = \Recycled
Probeer anders Schijfopruiming...
Als je die van Norton bedoeld heb ik gedraait geen probleem gemeld.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 09:19:
Checkdisk lijkt me één van de eerste dingen om te proberen....
Windoctor heb ik gedraaid heeft geen probleem gegeven. Tevens heb ik ook die defrag van Norton gedraaid deze gaf ook geen foutmeldingen. De Defrag van Windows overigens ook niet (die heb ik voor Norton gedraaid).Gwannoes schreef op 13 May 2003 @ 09:34:
Volgens mij kun je i.d.d. de prullenbak gewoon weggooien, wordt vanzelf wel weer aangemaakt.
Het probleem kan ook in Norton Utilities zitten, maar die heeft toch zo'n windoctor? Heb je die al gedraait? Die haalt aardig wat problemen uit je OS. Vooral dit soort dingen!
Iemand nog suggesties?
De bestanden staan niet meer bij "bestanden die op CD worden gezet" (o.i.d.)
Dan weet ik ook niet meer wat er aan het handje is. MS al gemaild?? (of Roxio, die maakt de CD-brand-functionaliteit...)
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Verwijderd
als je dan niet 1,2,3 een oplossing weet voor de d: partitie zal ik deze gewoon opnieuw formateren zodat ntfs opnieuw wordt opgebouwt.
goed zo?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik kan alles nog wel gewoon van de c: verwijderen jup (dat is de partitie waarop enkel de geïnstalleerde dingen staan). Op d: bewaar en heb ik al mijn eigen bestanden staanVerwijderd schreef op 13 May 2003 @ 14:52:
als ik het goed begrijp kan je dus wel van c alles gewoon verwijderen zonder eerst shift in te drukken.
als je dan niet 1,2,3 een oplossing weet voor de d: partitie zal ik deze gewoon opnieuw formateren zodat ntfs opnieuw wordt opgebouwt.
Ik kan 'm helemaal formateren, maar ik wil dat eigenlijk voorkomen, met name omdat ik daar nog niet alles uitgezocht heb en dat ik dan ineens 40 GB moet branden.
Prima
[ Voor 11% gewijzigd door Gerwin op 13-05-2003 17:33 ]
Verwijderd
- Heb je 100% zeker geen programma draaien wat nog verwijzingen heeft naar die map/bestanden?
- Heb je al een virus-check geprobeerd?
100% zeker draait er geen ander programma die de hele D: partitie in gebruik heeft. Ik heb al eens alle programma's en taken afgesloten.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 17:35:
Domme vraag, maar nog niet eerder gesteld:
- Heb je 100% zeker geen programma draaien wat nog verwijzingen heeft naar die map/bestanden?
- Heb je al een virus-check geprobeerd?
Viruscheck heb ik al gedaan, dat doet ik standaard eens per week. (als taak)
De faqs is heb ik idd doorgenomen maar die oplossingen gaven geen uitkomst voor mij, het werkte dus simpelweg gewoon niet.
Ik probeer dus een bestand te verwijderen van mijn HDD wat niet lukt in windows verkenner. In een dosvenster zou het wel moeten lukken maar krijg ik de volgende lachwekkende meling:
28-11-2003 21:16 <DIR> .
28-11-2003 21:16 <DIR> ..
28-11-2003 08:13 758.639.588 Master and Commander pt.1.mpg
28-11-2003 19:28 552.196.344 Master and Commander pt.2.mpg
28-11-2003 06:48 676.416.422 The Last Samurai (Divx Dvd Rip).avi
3 bestand(en) 1.987.252.354 bytes
2 map(pen) 441.606.144 bytes beschikbaar
G:\Temp>del The Last Samurai (Divx Dvd Rip).avi
Kan G:\Temp\The niet vinden
Er schijnt dus een wildcard te zijn die ik na het commando del moet geven om het bestand we t kunnen verwijderen, ik heb deze allemaal geprobeerd maar de juist heb ik niet gevonden. Met deze wildcard bespaar je een hoop registry geknoei.
Weet iemand deze toevallig, tis namelijk erg vervelend om met bestanden van 700mb te blijven zitten als je HDD's bijna vol zijn
[ Voor 4% gewijzigd door DJ Chicken op 29-11-2003 19:45 ]
aahh durka durka durka
1
| del "The Last Samurai (Divx Dvd Rip).avi" |
yup dat is het....1000 maal bedanktelevator schreef op 29 november 2003 @ 19:58:
Zet de bestandsnaam even tussen quotes - oftewel:
code:
1 del "The Last Samurai (Divx Dvd Rip).avi"
aahh durka durka durka
Dit topic is gesloten.
![]()