wireless netwerk, werkt even, stopt dan

Pagina: 1
Acties:

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02-2025

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

Topicstarter
Hallo,

ook ik heb me gewaagd aan een draadloos netwerk. Het werkt allemaal prima, totdat het stopt met werken :P Dit is de situatie:

ik heb een laptop, met een intel wireless netwerk kaartje en een andere pc met een sitecom usb wireless netwerk kaartje. In die pc zit ook nog een andere 100mbit nw kaart, die zit verbonden met de rest van het netwerk. De laptop heeft ip 192.168.0.105 en de pc 192.168.0.103 (bridged) dus niet met een accesspoint, maar met adhoc. Ik dacht, hop niet moeilijk doen, gewoon die sitecom aan een windows XP machine hangen, makkelijk doen mag ook wel een keer. Nou, ik heb 't geweten. De installatie ging prima, gewoon een paar keer rebooten en 't werkt op een gegeven moment op magische wijze... Totdat het dus stopt met werken.. De laptop kan de andere computers niet meer pingen en de computers de laptop ook niet meer. De netwerk verbinding geeft aan dat de draadloze verbinding uitstekend is, dus ik zit niet buiten bereik. (1 meter van de pc). Het lijkt alsof het na een bepaalde hoeveelheid dataverkeer stopt met werken, of na een bepaalde tijd. Als ik op 1 van beide pc's de netwerk kaart disable en dan weer enable, dan werkt het weer even, maar ik ben niet van plan om de 3 websites de hardware te dis- en te enablen. De verbinding is er dus wel, maar xp communiceert niet meer. Als dit een typisch xp probleem is prop ik 't wel in mijn (linux) pc, moet dat sitecom wel ondersteund worden..

Ik heb vanalles geprobeerd, sitecom site voor tips gezocht (iets uitzetten in services in control panel), werkt niet. GoT ook doorzocht, niks gevonden.. Ben al de hele dag bezig met prutsen, verschillende irc kanalen/mensen op icq en msn lastig gevallen.. maar die weten het ook niet. HELP!! :)

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 17:41

megaleo

Special member

Firmware van je router geupdate? :?

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 15:31
heb je tussen de wireless dingetjes ook een encryptie?

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Ik heb dit probleem wel al vaker gehoord. XP+Sitecom=problemen. Als je het met win2k probeert werkt het gewoon. Ik weet alleen niet of er een oplossing voor is!

• DeuTeRiuM

DeuTeRiuM

Topicstarter
BrammeS:
nope, niks aangepast.. en dan zou het meteen niet moeten werken.. maar het werkt dus een paar minuten

ralphus:
hmz, dan bitchslap ik de paradigit wel ff, die zeiden dat het kon.. Win2k is niet de oplossing :)

Verwijderd

Ik zie dat in dit topic het zelfde probleem is! Er staan een aantal tips, zoals energiebeheer, maar ik geloof niet echt dat er een oplossing is!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 15:31
DeuTeRiuM schreef op 06 mei 2003 @ 23:18:
ralphus:
hmz, dan bitchslap ik de paradigit wel ff, die zeiden dat het kon.. Win2k is niet de oplossing :)
Toch maar kijken naar een nieuwe firmware router dan.

Advanced sheep-counting strategies

Verwijderd

Ik heb bij verschillende klanten een wireless router van sitecom geinstalleerd en ook heb ik hem thuis draaien, ik herken het probleem en het ligt absoluut aan de router.
Met de nieuwste firmware blijft het probleem. Ik heb gelezen op het sitecom gebruikers forum dat daar ook meer mensen zijn die daar last van hebben. Ik heb gebeld met sitecom maar deze bieden niet direct een oplossing, ik ga er nu naar e-mailen , maar ik ben benieuwd of iemand anders het probleem al heeft opgelost.

Mijn probleem is ook inderdaad dat de verbinding wegvalt en als je de instellingen veranderd naar ad-hoc en dan weer naar infrastructure dan doet hij het weer goed.
Uit een ander Topic. Dus weet niet echt of dat de oplossing is!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 23:26 ]

• DeuTeRiuM

DeuTeRiuM

Topicstarter
nee, dat is niet echt de oplossing :) hehe, 't is geen ap en geen router namelijk..

Pagina: 1