[Wireless] Verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Ik heb dus vorige week bij mijn vriendin een wireless netwerkej aangelegd.
Sitecom Wireless Broadband Routertje met daaraan een KPN adsl modem.
Hierachter hangt een laptop met een PCMCIA sitecom kaartje erin (WL-002 geloof ik).
Het kaartje heeft link (de router vindt dit ook) en alles werkt perfect.
MAAR! op de meest onvoorspelbare momenten (soms 3 dagen niet soms 20x per dag) kunnen ze het internet niet op. De wirelesscard houdt zijn verbinding (althans heeft een verbinding) maar blijkbaar niet met de router.
De netwerkkaart zelf blijft gewoon werken (het ip van dat ding is ook pingable) maar de router is niet meer te vinden :?

Het is niet zo dat de router d00d is want als ik namelijk de Wireless LAN-verbinding uitschakel en weer inschakel dan is er gewoon weer internetverbinding.
Maar zodra ik dit dus probeer middels ipconfig /release en ipconfig /renew dan geeft hij de melding dat het apparaat niet kan worden vrijgegeven :? :?

Het vreemde is dat het probleem zich zo onvoorspelbaar voordoet. De ene keer hebben ze er 3 dagen geen last van, de andere keer is het 20x per dag. Het ligt ook niet aan storingen in het signaal want het is niet zo dat het zich consequent voordoet als de tv aangaat of als er iemand gebeld wordt ofzo. Er is gewoon geen peil op te trekken.

Het OS waar het op draait is windows XP met de meegeleverde drivers (versie 4.0.0.7).
Het zou eventueel een driver probleem kunnen zijn maar de enige drivers die ik kon vinden op de Sitecom-website zijn de drivers met een date-signature van 20-10-2001 dus als iemand een recente driver voor me heeft of ook ervaring heeft met dit probleem deel dit graag met me want het is een constante bron van ergernis.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
heeft steeds dezelfde laptop er last van en de rest niet ? zou misschien ook aan de router kunnen liggen en dan evt firmware upgraden.

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Router kan het niet direct aan liggen want zodra als de connectie weer is opgezet dan werkt het weer, de lampjes op de router blijven ook gewoon werken.

Het probleem hier is dat het slechts 1 laptop is... dus niet nog een extra laptop ernaast ofzo. Het zou op zich wel een idee zijn om er een 2e laptop naast te hangen om te controleren of het aan de drivers/pc/Wlan-card/router ligt...

Ik zal het eens overleggen en ff kijken of dit mogelijk is.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Heb je al getest of de storing mogelijk van de buren komt? Hun DECT-telefoon, magnetron of draadloze TV-systeem ofzo...

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
KorZijl: het is een praktisch alleenstaand huis waarbij de afstand tot aan de buren een kleine 10 meter is (grote tuin :+ ) dus dat kan het bijna niet zijn denk ik.

Verwijderd

Wellicht heeft het iets met de authenticatie te maken. Zie volgende link van bv dell
http://forums.us.dell.com...p_network&message.id=1955

Probeer enable ieee 802.1x authentiocation eens uit te zetten.

Verwijderd

Ik heb bij verschillende klanten een wireless router van sitecom geinstalleerd en ook heb ik hem thuis draaien, ik herken het probleem en het ligt absoluut aan de router.
Met de nieuwste firmware blijft het probleem. Ik heb gelezen op het sitecom gebruikers forum dat daar ook meer mensen zijn die daar last van hebben. Ik heb gebeld met sitecom maar deze bieden niet direct een oplossing, ik ga er nu naar e-mailen }) , maar ik ben benieuwd of iemand anders het probleem al heeft opgelost.

Mijn probleem is ook inderdaad dat de verbinding wegvalt en als je de instellingen veranderd naar ad-hoc en dan weer naar infrastructure dan doet hij het weer goed. :(
Pagina: 1