Toon posts:

W Lan valt steeds uit na exact 3 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een wireless uitrusting van sitecom (www.sitecom.com). Ik heb de WL-018 en de WL-011. Alles qua instellingen om verbinding te maken staan goed. Alleen de verbinding valt steeds om de 3 min weg. Wat gaat hier nou fout. Ik snap er niets van. \
Ik heb de WL-018 (dat is de AP) al op verschillende plekken in het huis aangesloten, om te kijken of het niet aan storing ligt. Ik heb al op andere kanalen geprobeerd (van 1 tm 13). Ik heb een firmware update uitgevoerd. Ik heb die WL-018 gereset. Ik kan eigenlijk niets meer bedenken wat ik nog zou kunnen doen.
Heeft iemand hier ervaring mee, zo dat die mij kan helpen.

G. Stan

Verwijderd

duh??
sitecom een email sturen??
of alles terug naar de winkel brengen en daar gaan klagen en demonstreren..

ik heb zelf de WL12 en WL11 ,draait lekker..
maar daarom heb ik wel een linksys wap11 AP.
(nog niet getweakt naar D-link)

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 10:28

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 23:05:
duh??
sitecom een email sturen??
Relax man! Doe ff rustig....
Hij vraagt toch alleen maar.... |:(

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die mail gestuurd naar sitecom. Dit gaat alleen min. 2 werkdagen duren. Ik ben al een stapje dichter bij het probleem. Ik ben er achter dat het aan de wep key ligt. Als ik een 64 of een 128 bit key aan maak en gebruik dan treed het probleem op. Nu zonder werkt het wel. Alleen nu kan ik het niet encrypted verzenden. Heeft iemand advies voor me?

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02
Op het sitecom forum was iemand die de alleen numerieke waarden in de key had ingevuld, dus geen a-f. Hiermee was zijn probleem opgelost.

Ik heb hier dezelfde configuratie met een soortgelijk probleem. De verbinding valt onregelmatig weg. Soms hersteld de verbinding zich automatisch, maar af en toe moet ik opnieuw verbinding maken of zelfs de wl-11 kaart verwijderen en weer terug plaatsen.

Iemand met dit probleem?

ja, ik heb sitecom gemaild, maar die adviseren de laatste firmware van het wl-18 station te installeren, wat natuurlijk niet werkt.

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 19:32
Heb vandaag gebeld omdat ik ook deze problemen heb.
Wat me het meest stoort is die time-outs die frequent optreden.
met ping -t naar een computer in mijn netwerk treed er om de +/- 15pings een timeout op.
Bij sitecom vinden ze dit doodnormaal: "collisions treden bij elk netwerk op eens, bij wireless gewoon wat vaker. U kunt daarna toch gewoon weer doorinternetten." :@

Ik ben iemand die graag in bed nog wel eens een filmpje kijkt, graag counterstrike speelt zonder loss en en graag zonder disconnects een potje warcraft 3 af wil maken.

Is dit nou een algemeen wirelessprobleem met die timeouts?
Sitecom: "JA"
Ik: "idunno, denk dat het aan sitecommeuk ligt"

Kunnen jullie wel wireless gamen??

Verwijderd

ping eens

• tvelferen
ping eens?

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=23 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=28 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=249
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=29 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=22 ms TTL=249

Dit is niet alleen het geval bij naar internet pingen, ook bij het pingen naar een pc in netwerk krijg je frequent een time-out...

Komt dit vaker bij wifi voor? of ligt dit aan de apparatuur?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:21

weebl

YARR!

ik heb ook de Sitecom WL-018, maar bij mij doet ie het perfect, nog nooit 1% packetloss gehad.

Heb je die nieuwste firmware al gedowned?

mischien lost dat het op

en ik zou van je encryptiecode gewoon één nummer maken (mobiele nummer van de buurman ofzo) , dus geen letters er tussen.

• tvelferen
tdehoog schreef op 25 January 2003 @ 13:56:
ik heb ook de Sitecom WL-018, maar bij mij doet ie het perfect, nog nooit 1% packetloss gehad.
in combinatie met welke wlan-kaart gebruik je die?
mijn WL-018 doet het ook perfect hoor, met nieuwste firmwaar.
Ik denk dat mijn pcmcia kaart (WL-011) gewoon bagger is. De monitortool ervan werkt ook niet onder XP. Behalve die standaard xptool, maar die zuigt aars. :r

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:21

weebl

YARR!

De Dell Truemobile 1150 PCMCIA kaart met de Texas Instruments PCMCIA adapter, Maar Dell maakt deze WLAN kaart echt niet zelf (ze ontwikkelen aleen de kast en monitor ;) ), volgens mij is hij van Lucent Technologies.

BTW de WL-012 hebben wij ook (andere PC) en die doet het perfect, en voor een laptop is het ook niet zo'n probleem want dat ding is echt klein. en een PCMCIA kaart is alleen maar erg gevoelig (afbreken enzo).

edit:

Die tool om je WLAN verbinding te configureren werkt ook niet in XP omdat het dan een conflict gaat geven met de tool die er al bij zit. Deze is niet zo bagger als je beweert hoor, alles wat je nodig hebt staat erin.

[ Voor 22% gewijzigd door weebl op 25-01-2003 23:35 . Reden: extra info ]

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 07:40

oCe

aka Dookie.

toevallig het ping probleem met WLAN al opgelost? heb precies hetzelfde probleem, nouja; niet exact 3 minuten. valt random vaag, regelmatig ping time-outs. kan geen oplossing vinden :S

-I am Jack's wasted life.

• tvelferen
Ik ben met het setje teruggegaan naar dynabite :r daar een heel verhaal moeten houden.
Ze deden namelijk nogal moeilijk over geld teruggeven, aangezien ze daar werken met bonnen. De manager kwam erbij en die heeft me geld teruggegeven op voorwaarde dat ik maar niet meer hier iets moest kopen!! :+
Ik was blij :D

Heb ff op pricewatch gekeken voor een LinkSys. Bij "de hardwareconcurrent" was ik het voordeligst uit.

Het werkt nu perfect! Al heb ik het gevoel dat het bereik net iets minder is. Maar de stabiliteit en de configuratiemogelijkheden zijn veel beter.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Staat ernergie beheer voor je wlan kaartje aan ?

Dit kan namelijk ook een probleem zijn heb ik gemerkt bij mijn sitecom kaartje.

Staat ergens in je apparaat opties.

Energie beheer toestaan deze kaart uitteschakelen. (foei foute optie !!!!)

• oCe

oCe

aka Dookie.

energiebeheer staat uit van het kaartje; heb 't ook geprobeerd met energiebeheer aan. dit resulteerde in een zwakker signaal, maar geen verbetering (of verslechtering) van het probleem. was deze tip al op een andere site (of thread, weet het niet meer, zoveel nagekeken) tegengekomen, toch bedankt.

heb inmiddels 2 verschillende home broadband stations van sitecom geprobeerd, 2 verschillende pccard wlan kaartjes en 2 usb wlan adapters. alles van sitecom. usb + broadband werkt perfect, pccard+ broadband niet, in twee verschillende laptops. helaas geen mogelijkheid om het met een ander merk/type kaartje te proberen.

iemand nog suggesties/ideeen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Probeer eens Linksys.

Kheb ook alleen maar problemen met m`n sitecom pci -> pcmcia set gehad.

Heb nu edimax kaartje (buurman)
en een Linksys WAP11 AP (trouwens eens kijken hoelang die al draait >:) )

Gewoon die sitecom rommel terug brengen en linksys nemen. Bij mij was het de oplossing (bij veel mensen ook geloof ik)

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 14-03-2003 00:40 ]

• oCe

oCe

aka Dookie.

tja, maar daar lossen we het probleem niet mee op natuurlijk ;) wordt er zo langzamerhand seniel van, maar dit moet toch ook gewoon kunnen werken. ik bedoel, wordt veel van verkocht, anders zou 't product toch allang vervangen zijn bij een fabrikant met een afzet ten grote van sitecom. de routers van ze doen het iig prima, dus misschien dan alleen opzoek naar een ander merk pcmcia kaartje, but still...

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen dat ik hetzelfde probleem ondervind (heb een wl-011 en zo'n usb geval van sitecom wl-012)
Na een tijdje valt de verbinding weg en na een herstart o.i.d. doet ie het weer...
mijn usb netwerk kaart heb ik op mijn server aangesloten, en die heeft het een hele tijd uitgehouden, maar viel ook laatst spontaan uit. opnieuw aansluiten en het werkt weer, maar voor hoelang ?

die w-lan troep van sitecom :( volgens mij kun je beter wat meer euro's uitgeven, heb je tenminste kwaliteit :?

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik HAD hetzelfde probleem en ben na een hoop gekloot met instellingen op een oplossing gekomen. Je moet in de Properties van je wireless adapter even de snelheid op een bepaalde snelheid vastzetten ipv de "beste" snelheid.

Ik heb em nu vaststaan op 54Mbps en dat werkt als een speer en superstabiel.

Oh ja. het betreft in mijn geval een Linksys.

[ Voor 10% gewijzigd door Joch_um_all op 23-05-2003 18:10 ]

Verwijderd

Het werkt bij mij nu ook vlekkeloos :)
i.p.v. wingate gebruik ik nu gewoon de standaard internet sharing van win2K en tot nu toe zonder problemen.
Ik heb verder geen snelheden "hard" ingesteld..gewoon op auto-detect en dat gaat zoals eerder gesteld, geheel vlekkeloos :)
Pagina: 1