Toon posts:

Radeon 9800PRO 128MB DDR2 (Club3d)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Las net pricewatch door naar de radeon 9800PRO kaarten, ben geinterreseert in zo'n kaartje..

Ik klik verder op de 9800PRO van club3d, ga naar een site van zo'n leverancier.. staat er daar dat hij met DDR 2 is.. wel 128MB

Is dat een foutje of bestaat die kaart echt? zo ja is dit een betere kaart dan de gewone DDR versie ofniet?

http://www.yorcom.nl/winkel/index2.html <<hier staat ie tussen, kon even niet heel de link neerzetten omdat dit een soort java geval is...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij een typfout. Alleen de GeForceFX 5800 Ultra gebruikt DDRII :)

Verwijderd

Topicstarter
Leek mij ook een tiepfout maar als je verder kijkt staat er als comment bij dat artikel:

DDR2 !!!

• Pollewob
  • Niet online
nieuws: ATi-partner werkt aan DDR-II-versie Radeon 9800 kom ik met beetje zoeken tegen, maar lijkt me niet dat het er wat mee te maken heeft eigenlijk. Ik zou zeggen, mail de winkel eens voor opheldering :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is 128MB ..

• Pollewob
  • Niet online
Mjah, geheugenhoeveelheid kan natuurlijk aangepast worden, dus die waarde in het nieuwsbericht zou ik niet als 100% vast beschouwen. Maar nogmaals lijkt me erg onwaarschijnlijk dat dit echt een versie is met DDRII :)

Verwijderd

Topicstarter
Mij dus ook.. maar de prijslijst van die site pronkt er nogal mee...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 23:35:
Las net pricewatch door naar de radeon 9800PRO kaarten, ben geinterreseert in zo'n kaartje..

Ik klik verder op de 9800PRO van club3d, ga naar een site van zo'n leverancier.. staat er daar dat hij met DDR 2 is.. wel 128MB

Is dat een foutje of bestaat die kaart echt? zo ja is dit een betere kaart dan de gewone DDR versie ofniet?

http://www.yorcom.nl/winkel/index2.html <<hier staat ie tussen, kon even niet heel de link neerzetten omdat dit een soort java geval is...
Link doet het niet, krijg een pagina met een kruisje erin.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Het zou wel interessant zijn als het echt zo was. Want op wat hogere clocksnelheden na verschilde de Radeon 9800 Pro eigenlijk niet zo heel veel met de R9700 Pro. Ik ben ook wel benieuwd of DDR2 wel zo'n sprong voorwaarts is :)

The devil is in the details.

• Pollewob
  • Niet online

Verwijderd

En dit dan Pollewob ?

• High performance quad-channel DDR/DDR-2M memory interface

Of is dat geen DDR 2 ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 23:56:
[...]

Link doet het niet, krijg een pagina met een kruisje erin.
Link doet het wel, installeer Java, dan werkt ie goed :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 23:57:
[...]

En dit dan Pollewob ?

Of is dat geen DDR 2 ?
ik denk dat dat ermee te maken heeft dat ie DDR2 'ready' is ofzo :?

ze denken ook dat ze de Athlon XP 3200 kunnen leveren zeker :o :+

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 05-05-2003 00:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Zou ie dan nu ready genoeg zijn en te koop zijn? ik heb al gemailed, verwacht snel genoeg reactie...

Desnoods loop ik langs de winkel om em zelf te bekijken want hier geloof ik weinig van ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 23:57:
[...]

Link doet het wel, installeer Java, dan werkt ie goed :)
Ah nu werkt het wel, dank !

Voor die prijs mag je eigenlijk ddr 2 verwachten ja..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 05 May 2003 @ 00:00:
[...]

ik denk dat dat ermee te maken heeft dat ie DDR2 'ready' is ofzo :?

ze denken ook dat ze de Athlon XP 3200 kunnen leveren zeker :o :+
Over die 3200+ ja hij staat idd bij hun op de prijslijst :/ met prijs!
Nouja de tray versie dan, boxed nogniet.

Is wel de 2.4ghz versie met 333fsb, clocken ze ze zelf over ofzo?
staat ook een xp 3000+ op 2.33ghz, iets zegt mij dat daar iets niet van klopt...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:04:
[...]

Ah nu werkt het wel, dank !

Voor die prijs mag je eigenlijk ddr 2 verwachten ja..
490 euro is een normale prijs voor een 9800 pro toch :?
Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.nl/files/picyW.jpg
Ligt het aan mij of lijkt het net of het stekkertje voor de onderste fan uit de kaart getrokken wordt :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pollewob
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:04:
Is wel de 2.4ghz versie met 333fsb, clocken ze ze zelf over ofzo?
staat ook een xp 3000+ op 2.33ghz, iets zegt mij dat daar iets niet van klopt...
Athlon werkt met een soort van snelhiedsindicaties (Model Ratings) t.o.v de Athlon Thunderbird. De Athlon XP 2,25GHz met een fsb van 333 MHz (de XP2800+) is dus te vergelijken met een TB op 2,8 GHz, zo moet je dat lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 05 mei 2003 @ 00:16:
[...]
Athlon werkt met een soort van snelhiedsindicaties (Model Ratings) t.o.v de Athlon Thunderbird. De Athlon XP 2,25GHz met een fsb van 333 MHz (de XP2800+) is dus te vergelijken met een TB op 2,8 GHz, zo moet je dat lezen :)
Ja dat snap ik ook nogwel..

ik dacht dat die snelheden van die athlon's iets lager lagen? vanwege de barton cores? dat die 3200 en 3000 niet in thoroughbred te krijgen waren dus dat de 3000 op 2.25 draaide? en de 3200 met 400 fsb als extra'tje ook op 2.25 zou draaien??

Oftewel ik ken geen AMD's die op 2.33 of 2.40 draaien hoor? iig niet overclockte dan he :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Wel opvallend dat de Club3D 9800 Pro duurder is dan de Hercules 9800 Pro.

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
mpmad schreef op 05 May 2003 @ 00:58:
Wel opvallend dat de Club3D 9800 Pro duurder is dan de Hercules 9800 Pro.
Paar euro's maar, maar dat van ddr2 is echt onzin.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Nou we wachten met spanning een reactie af :)

Toeval dat hij nergens anders leverbaar is :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Yorcom dus gemailed.. de reactie op het mailtje:

En toch vind ik dit echt apart.... zou de kaart wel bijzonder maken, waarschijnlijk ga ik em gewoon aanschaffen, stel hij functioneerd niet naar behoren krijgt yorcom em gewoon terug >:)

is er iemand die mij een gewone 9800PRO zonder DDR2 kan leveren? ;)
Deze is op het moment uitvoorraad leverbaar.

Het betreft hier echt een DDR2

De kloksnelheid kunt u terug vinden op www.club-3d.com

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yorcom Computers & Componenten

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 23:57:
[...]

En dit dan Pollewob ?

Of is dat geen DDR 2 ?
DDR-2M ?

Is dat niet toevallig die mobiele versie van DDR2?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

zie nieuws: ATi-partner werkt aan DDR-II-versie Radeon 9800
De roddeltantes van The Inquirer hebben vernomen dat tenminste één parter van ATi overweegt om een Radeon 9800 Pro te lanceren uitgerust met DDR-II-geheugen.[...]
Het was al langer bekend dat de R350 core zowel DDR I als DDR II kon aansturen. Kennelijk zijn er nu toch al fabrikanten die er gebruik van gaan maken.

En hier staat nog iets in dezelfde trant: nieuws: Geruchten over specificaties nieuwe Radeons
het Pro-broertje [van de 9800 versie dus] neemt genoegen met 400MHz. Het geheugen is in feite DDR-II-geheugen dat in DDR-1-modus draait.
[EDIT]

Hmm, nog even verder zitten zoeken, en ook de R300 core van de 9700 kan al met DDR-II werken: nieuws: ATi demonstreert videokaart met DDR-2-geheugen
Om zijn positie als technologisch marktleider verder versterken heeft ATi vandaag de eerste videokaarten voorzien van DDR-2-geheugen gedemonsteerd. Naast een kaart met normaal DDR-2 was ook een kaart met DDR-2M te zien, een zuiniger variant van het geheugen die in samenwerking met Elpida is ontwikkeld. Wat voor chip er op de kaarten zat is niet duidelijk. De Radeon 9700 Pro is volgens ATi in principe geschikt om met DDR-2 te kunnen werken, maar of het ook daadwerkelijk ondersteund wordt valt te betwijfelen. Wellicht gaat het hier dus om de opvolger genaamd R350. Omdat ATi door heeft laten schemeren dat R350 net als de huidige Radeon 9700 core gebakken zal worden op 0,15 micron, zou het verhogen van de geheugenbandbreedte met behulp van DDR-2 of DDR-2M-chips wel eens dè manier kunnen zijn waarop R350 de R300 moet overtreffen.

[ Voor 45% gewijzigd door JumpStart op 05-05-2003 11:07 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart schreef op 05 May 2003 @ 11:03:
zie nieuws: ATi-partner werkt aan DDR-II-versie Radeon 9800

[...]

Het was al langer bekend dat de R350 core zowel DDR I als DDR II kon aansturen. Kennelijk zijn er nu toch al fabrikanten die er gebruik van gaan maken.

En hier staat nog iets in dezelfde trant: nieuws: Geruchten over specificaties nieuwe Radeons

[...]
Maarehm bij beide staat er dat het 256MB zou worden en dat voor 599$

Dit is een kaart voor 485 ongeveer met 128MB DDR-2M (waar staat die M voor????)

edit:
Dat laatste artikel zijn trouwens best oude geruchten, daar is allang van aangetoond dat er geen waarheid in zit...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 11:07 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 11:05:
[...]
Dat laatste artikel zijn trouwens best oude geruchten, daar is allang van aangetoond dat er geen waarheid in zit...
Erhmmm, op het moment dat ATi een R300 of een R350 aan de pers gedemonstreerd heeft met DDR-2 en DDR-2M, dan ga ik ervanuit dat de mogelijkheid echt bestaat.

En eventuele twijfels of het nou om een R300 ging, of dat het eigenlijk een R350 was maakt niet uit aangezien de topicstarter het toch over een 9800 heeft, dus een R350.

offtopic:
Sorry, een beetje gemeen, ik zie dat mijn edit van mijn voorgaande post kwam nadat jij postte, dus die laatste quote had je niet kunnen lezen toen je het bericht editte

[ Voor 15% gewijzigd door JumpStart op 05-05-2003 11:13 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
JumpStart schreef op 05 May 2003 @ 11:11:
[...]

Erhmmm, op het moment dat ATi een R300 of een R350 aan de pers gedemonstreerd heeft met DDR-2 en DDR-2M, dan ga ik ervanuit dat de mogelijkheid echt bestaat.

En eventuele twijfels of het nou om een R300 ging, of dat het eigenlijk een R350 was maakt niet uit aangezien de topicstarter het toch over een 9800 heeft, dus een R350.

offtopic:
Sorry, een beetje gemeen, ik zie dat mijn edit van mijn voorgaande post kwam nadat jij postte, dus die laatste quote had je niet kunnen lezen toen je het bericht editte
ik ben de topicstarter :+

er is totaal geen aankondiging geweest van deze kaart en deze kaart stond onder de normale club3d kaarten in de pricewatch, nog een van de goedkoopste ook..

waardoor ik het apart vond dat het een DDR kaart is..

Die mobiele variant DDR-2M, is die nogwel even snel?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 11:20:
[...]

Die mobiele variant DDR-2M, is die nogwel even snel?
Specs zijn specs, maar er kunnen kleine verschillen zijn tussen DDR-I en DDR-II.

DDR-I heeft, afhankelijk van hoe het is toegepast, lagere latentietijden. Dat zou op gelijke kloksnelheid met DDR-II dus iets sneller kunnen zijn. Ik heb alleen geen flauw idee of dat ook het geval is bij videokaarten, want daar zou het wel eens zo kunnen zijn dat het effect van latentietijd gemaskeerd kan worden.

Een core/mem kaart van 380/400 MHz met DDR-I zal dus wel even snel zijn als een kaart met 380/400 DDR-II en ook even snel als 380/400 DDR-2M.

Verschil in energieverbruik zal er wel zijn. DDR-II werkt op een lagere spanning dan DDR-I en kan zuiniger zijn. DDR-2M (Mobile), daarvan kan je verwachten dat het nog zuiniger omgaat met energie, en dus nog minder warmte produceert. (Maar het gevalletje GeForce FX 5800 Ultra met zware koeling op DDR-II toont aan dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn.)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Blijkbaar heeft de Hercules 9800Pro ook DDR2:
O-)
http://www.vangilscomputers.nl/prijslijstprint.asp

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:24
Heeft iemand dit kaartje al getest? en wat de verschillen zijn in snelheid

• MnM
  • Laatst online: 04-08 10:00

MnM

het klopt hoor, ik kijk net in de lijst van me leverancier en daar staat ook expliciet bij dat er ddr2 geheugen op zit.

en het was al bekend dat er special editions kwamen met ddr2 geheugen, ik heb dat ergens gelezen, alleen weet ik niet meer waar

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

De 9800 Pro met DDR1 geheugen is net leverbaar. Lijkt me sterk dat de DDR2 versie nu al verkrijgbaar is hoor :?

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
dual-zip schreef op 05 May 2003 @ 14:45:
De 9800 Pro met DDR1 geheugen is net leverbaar. Lijkt me sterk dat de DDR2 versie nu al verkrijgbaar is hoor :?
Dat ie op een site staat betekent niet altijd dat ie leverbaar is ;)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd in "Radeon 9800PRO 128MB DDR2 (Club3d)"
Yorcom zegt dit:
Deze is op het moment uitvoorraad leverbaar.

Het betreft hier echt een DDR2

De kloksnelheid kunt u terug vinden op www.club-3d.com

Met vriendelijke groet,

;)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Het lijkt mij toch sterk dat die club3d DDR2 heeft, ondersteuning ervoor wel ja, maar werkelijk aan boord en dan op halev snelheid draaien :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

KaMiKaZe schreef op 05 mei 2003 @ 19:27:
Het lijkt mij toch sterk dat die club3d DDR2 heeft, ondersteuning ervoor wel ja, maar werkelijk aan boord en dan op halev snelheid draaien :?
Wie heeft het over halve snelheid ??

DDR-I op 400 MHz is netzoveel MB/sec als DDR-II op 400 MHz

Als je tenminste een 128-bit bus vergelijkt met een 128-bit bus, of 256 met 256.

Het grote voordeel van DDR-II is dat het mogelijk wordt om hogere kloksnelheden te halen, maar dat zegt niet dat het geen lage snelheden aankan.

Op de nVidia GeForce FX 5800 Ultra werd het 500 MHz (effectief 1000 MHz) DDR-II geheugen veel te heet. Daar was een monster van een koeler voor nodig. Als je dan van 500/1000 MHz terugstapt naar 340/680 MHZ (of maak er wat mij betreft nog even 400/800 van) dan heb je in ieder geval heel makkelijk, zonder overdreven koeling, veel bandbreedte.

Het verschil tussen DDR-I en DDR-II is dat DDR-II veel hoger geklokt kan worden, maar per MHz doen ze evenveel. Voor prestatie van een videokaart maakt dus alleen de kloksnelheid van het geheugen iets uit, niet het type. (Mogelijk scheelt het een paar procentjes, meer -verwacht ik- niet.)

Voor DDR-I is de rek er zo goed als uit ... voor DDR-II begint het pas. Ik denk dat als je wil overklokken, je dat zeer waarschijnlijk veel beter kan met een DDR-II kaartje, daar heeft het geheugen veel meer 'headroom', ruimte over dus.

Verwijderd

Ik dacht nochtans dat ddr-2 twee keer zoveel data verstuurde per clockcycle als ddr-1.

nieuws: Ace's Hardware over toekomstige DRAM technieken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 19:56 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:50:
Ik dacht nochtans dat ddr-2 twee keer zoveel data verstuurde per clockcycle als ddr-1.
Nee, dan had het toch echt QDR geheten. In plaats van Double Data Rate was het dan Quad data rate.

DDR-II gaat anders om met adres buffers en commando's en doet signaal terminatie 'on die' dus op de chip zelf, en niet meer door electronica op het moederbord of videokaart. Hierdoor worden hogere snelheden mogelijk, maar vindt dataoverdracht nog steeds maar 2 keer per kloktik plaats.

Verwijderd

Niet noodzakelijk
DDR verstuurt op de op- en neergaande flank de data

DDR-2 verstuurd op de opgaande flank 2 maal data en op de neergaande.
Dat maakte ik tenminste op uit het nieuwsbericht (zie vorige post).

edit: Moet beter leren lezen. Het is VOORAF opvragen.
Bedankt voor de uitleg JumpStart.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 20:00 ]

• KaMiKaZe
Jumpstart :
There was a lot of confusion about the memory bandwidth of the DDR2 Modules NVIDIA is using on their new GeForce FX card and how to calculate it. Most information available on DDR2 explains that DDR2 has twice the data-bandwidth than DDR - made possible by a four-bit prefetch instead of two-bit, used with DDR.
wat betekent dat onderstaande dan ?
link naar artikel : http://www.tomshardware.c...1120/comdex_day_2-01.html

[ Voor 17% gewijzigd door KaMiKaZe op 05-05-2003 20:11 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:58:
Niet noodzakelijk
DDR verstuurt op de op- en neergaande flank de data

DDR-2 verstuurd op de opgaande flank 2 maal data en op de neergaande.
Dat maakte ik tenminste op uit het nieuwsbericht (zie vorige post).

edit: Moet beter leren lezen. Het is VOORAF opvragen.
Bedankt voor de uitleg JumpStart.
Meer nuttige info over geheugen architectuur kan je o.a. vinden op Ars Technica:

RAM Guide: Part I - DRAM and SRAM Basics

Part II: Asynchronous and Synchronous DRAM

Ars Part III: DDR DRAM and RAMBUS

RAM Wars: Return of the JEDEC @ Tom's Hardware Guide (Vooral dit stuk)

• KaMiKaZe
ok dat verklaart een hoop :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand ook bewijs leveren dat de radeon 9800PRO met DDR2 sneller is dan die met DDR?

Dat is nl hetgeen wat ik probeer te achterhalen zodat ik weet welke ik zou moeten kopen.

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 20:16:
Kan er iemand ook bewijs leveren dat de radeon 9800PRO met DDR2 sneller is dan die met DDR?

Dat is nl hetgeen wat ik probeer te achterhalen zodat ik weet welke ik zou moeten kopen.
even snel, maar hij zou hoger moeten kunnen klokken. dat wordt leuk met wc >:)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

KaMiKaZe schreef op 05 May 2003 @ 20:05:
Jumpstart :

[ There was a lot of confusion about the memory bandwidth of the DDR2 Modules NVIDIA is using on their new GeForce FX card and how to calculate it. Most information available on DDR2 explains that DDR2 has twice the data-bandwidth than DDR - made possible by a four-bit prefetch instead of two-bit, used with DDR.
]

wat betekent dat onderstaande dan ?
link naar artikel : http://www.tomshardware.c...1120/comdex_day_2-01.html
Maar als je verder leest, op een ander artikel (laatste urlin mijn vorrige post, dan vindt je:
A patent filed by Micron includes a description of how a DDRII JEDEC standard module accesses and outputs four bits of data within one read cycle. DDRII effectively accesses and outputs twice the amount of data than DDR.
Tot zover klopt dat, MAAR:
A group of four bits is accessed at a time, and is output to the data pad in two clock cycles, or two bits in each of the two clock cycles. The four bits processed per clock cycle, however, pose a challenge[...]
Data wordt wel op QDR uitgelezen, maar gaat op DDR de data bus op. Welk voordeel dat dan weer heeft, op 4x uitlezen en op 2x weg kunnen sturen, dat weet ik niet. Het is een soort van burst-read, dus er zal ergens wel een voordeel uit te halen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Data wordt wel op QDR uitgelezen, maar gaat op DDR de data bus op. Welk voordeel dat dan weer heeft, op 4x uitlezen en op 2x weg kunnen sturen, dat weet ik niet. Het is een soort van burst-read, dus er zal ergens wel een voordeel uit te halen zijn.
Ik gok dat dat dan de reden is van de mogelijkheid tot hogere clocksnelheden.. nou als ik dit lees gaat het waarschijnlijk toch DDR worden...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ook nog van toepassing:

Elpida ontwikkelt GDDR2-M voor ATi

Als ik zelf zou moeten kiezen: DDR-2M omdat het naar alle waarschijnlijkheid niet per sé sneller is, maar wel minder energie zal verbruiken... En dat betekent weer dat er minder warmte in mijn PC kast gedumpt zou worden...

Verwijderd

Topicstarter
Oei nieuws! ik heb ze net nogmaals gemailed. (het is nu half 1...) ik kreeg 2 minuten later al een antwoord terug, goh die winkel werkt ook 's nachts door.. dit soort klantenservice kan ik zeer zeker wel waarderen, dit word iig de winkel waar ik mijn videokaart ga halen! maargoed hier het mailtje:
De Club3D videokaart was inderdaad fout vermeld op onze website.

We hebben contact gehad met Club3D en die gaf aan de het hier echt om DDR ging en niet DDR2.

Wat bederft het DDR2 verhaal kunnen we u gelijk melden dat deze na de zomer (oktober of november waarschijnlijk als de productiekosten gunstig uitpakken voor de leveranciers) op de ATi RADEON 256mb versies zal komen te zitten. DDR2 is op het moment ook heel slecht leverbaar en duur. Alleen Samsung is instaat dit geheugen te leveren.

Met vriendelijke groet,

Nouja dat verhaal over dat slechte leverbare DDR2 geheugen was ons allen ookwel duidelijk ;) ben blij dat het nu wel duidelijk is.. word dus wachten :)

Ik ga voor de Hercules 3Dprophet 9800PRO.

Verwijderd

nou, da's jammer... ik overwoog om morgen een club3D 9800pro te halen. ik denk dat ik nu toch maar wacht op de hercules. ..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Radeon 9800PRO van Club3d apart laten leggen..

Maar die 3d Prophet 9800PRO van hercules ziet er ook best lekker uit..

Welke van de 2 is nou sneller? want zoveel kijk ik niet in mijn kast eigenlijk..

• Pollewob
  • Niet online
Snelheidsverschil tussen de (in principe) zelfde kaarten van verschillende merken is nihil. Om te beslissen welke je moet nemen akn je het best naar de extra's en de prijs kijken. Ook overclockbaarheid kan een punt zijn. Kijk ook hier en hier eens :)

Maar dit is toch behoorlijk offtopic, en aangezien het topic verder is uitgelopen op een soort van HOAX kan ie maar beter dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.