Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATI Radeon 9800 Pro topic

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wat vroeg omdat nog weinig mensen eigenaar zijn van deze kaart.

Ikzelf heb de Hercules Prophet Radeon 9800 Pro zon 5 dagen geleden ontvangen.

Het volgende probleempje heb ik:

Regelmatig als ik mijn pc aanzet, begint me radeon te piepen dat de molex niet aangesloten zou zijn. Echter de Fan draait, ledjes branden e.d.

Heb de molex pluggies gecheckt, voor de zekerheid een andere erop gezet, echter verhelpt dit niets.

Nu dacht ik, gezien het redelijke aantal devices in me pc, me voeding schiet vast te kort (300Watt).

Het vreemde is echter, als ik me pc een paar keer uit zet en opnieuw probeer te booten, hij het na een paar keer wel gewoon doet en games\benchmarks zonder probs gedraaid kunnen worden en geen dus geen lock-ups of zo.

ALS het dus mn voeding is, waarom doet hij het soms dan wel en soms niet, de vereiste spanning is toch altijd hetzelfde. :?

Misschien iemand een suggestie en\of hetzelfde gehad?
Via search heb ik er niks over kunnen vinden hier, maar excuus als ik dat over het hoofd heb gezien.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
als je opstart dan vraagen alle apparaten in je sys meer stroom
als je dus daarna op de reset knop druks zou het wel eens kunnen dat je doorstart

enne een nieuwe voeding is geen luxe denk ik als je veel apparaten in je sys heb zitten

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 13:47
De C`T adviseerd bij een 9700 PRo al een 450 Watt voeding, dus ik denk dat dat zeker in jouw geval wel eens het probleem kan zijn!

HODL

Verwijderd

Topicstarter
In het geval van die melding "reset" ik niet maar gooi em echt power off.

En met dat een paar keer proberen lukt het dus wel.

Maar idd, die nieuwe voeding komt er sowieso. Tis alleen ff zoeken waar ik een goede voeding met silent fans ken kopen.

en advies 450 watt? in de manual (ok, tis en blijft maar een manual) adviseren ze minimaal 300 en liever 350 watt.

450 minimaal lijkt me echter weer een overdreven (kan geen kwaad overigens :P )

ps. Sjies, wat wordt er snel gereplied, hebben jullie niks beters te doen? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 11:52 ]

• Ralphie
Neem een Enermax EG465AX-VE deze is 460 Watt, en silent

HODL

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:55

Pubbert

random gestoord

Betere topictitel volgende keer :)

Lijkt me wel je voeding, ik zou zeggen vervang hem gewoon even door minimaal 350watt.

Ralphie: Dan heeft de C't toch geen gelijk, ik heb een tijdje mijn 9700 met 300watt voeding gedraaid (+ specs van gamestation, zie sig) ik weet dat er ADVISEREN staat, maar dan kan ik gewoon net zo goed iedereen een Dual Xeon 3,06ghz cpu adviseren :?

Dus b*llshit dat je 450watt nodig zou hebben (adviseren) als 300watt noname voeding het al kan trekken.

scheef advies dus.

Nu zijn 450watts toch niet meer zo duur, dus ik denk dat je het voor prijs niet hoeft te laten

[ Voor 26% gewijzigd door Pubbert op 07-05-2003 11:53 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

460 Watt is zwaar overdreven. 350 Watt is aan te bevelen.
Heb zelf een hele goede 300 Watt met een ongelovelijk vol systeem en heb nergens last van met mijn 9800 Pro.(Sapphire)

De kwaliteit van de voeding is vaak belangrijker.

Sorry Ralphie, had jou post niet gezien toen ik aan het editten was maar je hebt gelijk wat de kwaliteit van voeding betreft.

[ Voor 37% gewijzigd door Dracul op 07-05-2003 11:55 ]

• Ralphie
ik zeg toch "adviseert", hun constateerden dezelfde problemen als de topicstarter. En jij weet waarschijnlijk ook dat er veel verschil zit tussen bijv Q-tec 300W en Enermax 300W.

HODL

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ralphie schreef op 07 May 2003 @ 11:53:
ik zeg toch "adviseert", hun constateerden dezelfde problemen als de topicstarter. En jij weet waarschijnlijk ook dat er veel verschil zit tussen bijv Q-tec 300W en Enermax 300W.
Ik had er een noname 300watt inhangen om dat mijn 350watt enermax in reparatie was. hij kwam uit een codegen kast. en dat trekte mijn complete zaakje ook ff zonder enige probs.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
Het hangt er natuurlijk maar net vanaf wat je voor de rest voor apparaten hebt aangesloten en wat voor noname voeding je hebt... een dikke amd kan ook veel stroom zuipen ;)

OnTopic : Ik denk ook dat het aan je voeding ligt, of je kaart zelf is gewoon brak. Heb je geen mogelijkheid om hem in een ander systeem te proberen?

PS: Mijn 300Watt Q-Tec trok een Radeon 9700 Pro, 7 hdd's, 2 cd players, en nog 5 pci kaartjes.. met een zware amd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sluuut op 07-05-2003 12:17 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
Ik weet het wel nog zo niet of het wel aan je voeding ligt. De radeon krijgt gewoon stroom want de fan draait.

Kun je niet ergens even een wat zwaardere voeding vandaan halen om te proberen? Straks zit je met een voeding van 100 euro waar je niks aan hebt en een brakke 9800.

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 07-05-2003 11:56 ]

tvw

• Ralphie
Om een lang verhaal kort te maken :P probeer in ieder geval een andere voeding :)

HODL

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

ShotGun schreef op 07 May 2003 @ 11:55:
Ik weet het wel nog zo niet of het wel aan je voeding ligt. De radeon krijgt gewoon stroom want de fan draait.

Kun je niet ergens even een wat zwaardere voeding vandaan halen om te proberen? Straks zit je met een voeding van 100 euro waar je niks aan hebt en een brakke 9800.
De fan heeft ook maar heeel weinig stroom nodig. De kaart zelf heeft veel stroom nodig. Er zou bijv. van de 100 stroom (coole eenheid :Y)) die de radeon nodig heeft maar 95 beschikbaar zijn. Dan gaat de kaart dus niet op zn volle doen werken, en ook is hij daar niet voor geschikt. Dan gaat hij processen overslaan etc. etc. en dan krijg je vasthangers enzo.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

meer is altijd beter en een 9800pro verbruikt aardig watt stroom waarom zou er anders een molex op zitten.
ik zelf heb nu 360watt maar ga volgende keer toch minimaal voor een 400watt.
want bij piek belasting woord het systeem gewoon onstabiel en crahst het al je te weinig watt hebt. 8)7

• iets
Dond3r schreef op 07 May 2003 @ 11:58:
[...]

De fan heeft ook maar heeel weinig stroom nodig. De kaart zelf heeft veel stroom nodig. Er zou bijv. van de 100 stroom (coole eenheid :Y)) die de radeon nodig heeft maar 95 beschikbaar zijn. Dan gaat de kaart dus niet op zn volle doen werken, en ook is hij daar niet voor geschikt. Dan gaat hij processen overslaan etc. etc. en dan krijg je vasthangers enzo.
jaja :? mooie uitleg hoor :P

Als het systeem boot vragen de HD's even wat meer stroom voor het opspinnen, dus als hij dan op reset drukt zou het systeem gewoon moeten gaan booten.

Als je ook onder volle belasting (3Dmark) geen artifarcts krijgt zou ik de voeding niet de schult geven :).

tvw

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

ShotGun schreef op 07 May 2003 @ 12:26:
[...]

jaja :? mooie uitleg hoor :P

Als het systeem boot vragen de HD's even wat meer stroom voor het opspinnen, dus als hij dan op reset drukt zou het systeem gewoon moeten gaan booten.

Als je ook onder volle belasting (3Dmark) geen artifarcts krijgt zou ik de voeding niet de schult geven :).
Maar onder 3dmark doen de schijven ook bijna niets etc.

Blaat -> haal maar gewoon een nieuwe voeding :Y)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Ralphie schreef op 07 May 2003 @ 11:47:
De C`T adviseerd bij een 9700 PRo al een 450 Watt voeding, dus ik denk dat dat zeker in jouw geval wel eens het probleem kan zijn!
wat een onzin ik heb een prophet 9700 pro en een 280W voeding.

specs desktop | specs laptop

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
shuogg schreef op 07 May 2003 @ 12:28:
[...]

wat een onzin ik heb een prophet 9700 pro en een 280W voeding.
Dit werd geadviseerd :/ lees eens goed!

Tuurlijk zijn er uitzonderingen bij anderen waarop het draaid met een minder sterke voeding. Alleen dan heb je kans dat je pc instabiel wordt bij volle belasting

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij mij werkt een 300watt ook niet, ik heb ook 2 schijven, 2 cd-roms etc, kortom redelijk vol.
En ik heb een radeon9700 als ik dan ging gamen knalde me pc er gewoon uit met een reset, nu met een qtech 550watt heb ik dat probleem niet meer :)

Tweakers Discord

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 11:39:
Misschien wat vroeg omdat nog weinig mensen eigenaar zijn van deze kaart.

Ikzelf heb de Hercules Prophet Radeon 9800 Pro zon 5 dagen geleden ontvangen.

Het volgende probleempje heb ik:

Regelmatig als ik mijn pc aanzet, begint me radeon te piepen dat de molex niet aangesloten zou zijn. Echter de Fan draait, ledjes branden e.d.

Heb de molex pluggies gecheckt, voor de zekerheid een andere erop gezet, echter verhelpt dit niets.

Nu dacht ik, gezien het redelijke aantal devices in me pc, me voeding schiet vast te kort (300Watt).

Het vreemde is echter, als ik me pc een paar keer uit zet en opnieuw probeer te booten, hij het na een paar keer wel gewoon doet en games\benchmarks zonder probs gedraaid kunnen worden en geen dus geen lock-ups of zo.

ALS het dus mn voeding is, waarom doet hij het soms dan wel en soms niet, de vereiste spanning is toch altijd hetzelfde. :?

Misschien iemand een suggestie en\of hetzelfde gehad?
Via search heb ik er niks over kunnen vinden hier, maar excuus als ik dat over het hoofd heb gezien.
Ik vraag me af waarom je dit het radeon 9800 topic noemt terwijl jij alleen een probleem met die kaart hebt. En ten 2e kun je dit soort dingen beter eerst in het radeon Topic Deel XX posten. Verder 300 Watt is wel erg wijnig dus test mar of i het wel met een 450 watt doet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Mensen kom eens met 3dmark resultaten!!! graag pics ervan!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 12:57:
daar is dit topic voor:

Post hier je 3D Mark 2001 / 03 scores - deel 2

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Is een centrale behandeling niet veel beter? Anders krijgt iedere uitvoering weer zijn eigen topic:

-= Radeon Topic - Deel 65 =-

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 12:57:
Dat word mooi hier gedaan: Post hier je 3D Mark 2001 / 03 scores - deel 2
http://www.futuremark.com/

• Astennu
  • Laatst online: 08-11 09:45
Wekkel schreef op 07 mei 2003 @ 13:03:
Is een centrale behandeling niet veel beter? Anders krijgt iedere uitvoering weer zijn eigen topic:

-= Radeon Topic - Deel 65 =-
heb ik ook al gezegt denk dat er zo een slotje op komt. Want en eerste er is een topic voor Radeon kaarten en ten 2e hier wordt de radeon 9800 niet echt besproken. de topic starter heeft er problemen mee en er staat geen info over de 9800 in de first post.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Dubbelpost :) (dus lees de andere reacties ook ff ;) )

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Dond3r schreef op 07 May 2003 @ 13:30:
[...]

Dubbelpost :) (dus lees de andere reacties ook ff ;) )
8)7 Jou post kwam paar sec eerder? Toen ik al bezig was om die linkjes bij elkaar te zetten zag ik na mijn posting jou post al voor mij. :) :P

Verwijderd

Mag ik vragen waar jullie die 9800pro's hebben gekocht?
Ik ben er op zoek naar, en de winkels die ik ken hebben ze nog niet...

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 15:17:
Mag ik vragen waar jullie die 9800pro's hebben gekocht?
Ik ben er op zoek naar, en de winkels die ik ken hebben ze nog niet...
http://www.tweakers.net/pricewatch

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Dat is alleen een price watch...er staat geen beschikbaarheid bij... :/

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 15:27:
Dat is alleen een price watch...er staat geen beschikbaarheid bij... :/
Je gaat naar videokaart, naar je gewenste 9800 (zoeken kan makkelijk met Ctrl+F) En dan nadat je op de link klikt Bijv. Club3D Radeon9800 Pro 128MB DDR en dan krijg je alle winkels, en dan kun je per winkels kijken of hij nog in de prijslijst staat. Is het onduidelijk? Bel de winkel dan ff :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

:) ja dat is ook de manier hoe ik het doe ja...
Alleen zeggen ze allemaal dat ze hem nog niet binnen hebben...
En aangezien een aantal mensen in deze thread hem al wel hebben, wil ik graag weten waar vandaan...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ofschoon je reactie volledig terecht is, wil ik toch 1 ding opmerken. Vermelding in de pricewatch betekent niet dat de winkel de kaart op het moment al kan leveren.

Ik weet dat de Mycom de kaart op dit moment al verkoop, maar er zijn er natuurlijk meerdere ;)

/laat :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 07-05-2003 15:32 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 07 May 2003 @ 15:31:

Ik weet dat de Mycom de kaart op dit moment al verkoop, maar er zijn er natuurlijk meerdere ;)
Gelijk gebeld, maar ook MyCom heeft de kaart nog niet :/

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Yorcom.nl had hem op voorraad maandag. De Club3D Radeon 9800 Pro DDR2.

Bel hun even en je weet meer :)

* Pubbert pleit ook voor voorraad incdicators op elke pc-shop site

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die vooraad indicators bij PC-shops is vaak controversieel. Wél op vooraad betekent van niet op vooraad. Ik bestelde anderhalf jaar geleden een TB 1400 daar, NIET op vooraad, volgende dag stonden ze voor de deur :+
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 15:42:
[...]

Gelijk gebeld, maar ook MyCom heeft de kaart nog niet :/
:? Heb 'm hier in Haarlem al zien liggen! :D

[ Voor 33% gewijzigd door Glashelder op 07-05-2003 15:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Heb hem ook besteld :P :P :P :P :P
Alleen wanneer ik hem thuis heb liggen is voorlopig de grote vraag. Ben wel benieuwd naar de gebuikerservaringen...

• Falconey
  • Laatst online: 12:35
Lijkt mij dat je voeding dit moet kunnen trekken, mits je niet teveel hd'tjes etc erin hebt hangen.

Hoe oud is je voeding? Sommige voedingen zijn na een jaartje of 2 al slecht, anderen pas na 6 jaar.

Ik zie wel of ik die problemen ook ga krijgen, heb vorige maand ook de hercules besteld @ salland, maar is nog niet binnen daar.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is denk zon 2 jaar oud. standaard voeding in de AOpen HQ45 midi kast.
kheb wel een leuke silent 400Watt voeding van Zalman gezien, denk dat die t wordt.

khad die radeon dus ruim een maand geleden (net na de introductie) besteld bij alternate (www.alternate.nl)

Heb em dus zon 5 dagen geleden gekregen maar weet niet of ze nog voorraad hebben. ik zou zeggen, kijk op de site en\of bel ze.

heb em dus gewoon op laten sturen, die 12 euro rembours maakt ook niet uit op een kaart van ff ruim 500 euro (ziek eigenlijk 8)7 )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:00 ]

Verwijderd

MyCom gebeld; heeft hem niet...
Yorcom gebeld, heeft hem niet, komt misschien vrijdag binnen.
Alternate kan hem volgens de site binnen 48 uur leveren, maar daar hebben ze de intel processor die ik wil niet :/
Ik wil alles bij 1 winkel kopen ivm een pcprive project...

• Gipsy King
  • Laatst online: 26-11 13:41
mijn 9800pro doet zonder v-mods nu 465core en 395mem @ barton 2450mhz resulteerd = 69003dmarks in 2003 uiteraard nu no prom en v-mods en dan gaan we opnaar top 3 !!

Verwijderd

Wat is nou het verschil tussen een hercules 9800 pro en de saphire 9800 pro

Ik kom er maar niet uit, ik ga namelijk binnen kort een nieuw systeem kopen

offtopic:
bioblade wat voor een cooling gebruik jij voor jouw processor ?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:19 ]

• iets
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 17:14:
Wat is nu het verschil tussen een

saphire en een hercules kaart :?

ik kom er maar niet uit, de een zegt dat de een beter beeld kwaliteit heeft, en de ander zegt weer wat anders :|
Helemaal geen ene bal. Behalve dat hij er anders uitziet en andere software en support heeft. En misschien is de ene kaart wat beter te ocen dan de andere, maar op standaart snelheden gaan ze even snel.

Maar dat is een beetje offtopic he ;).

tvw

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 13:22
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:08:
MyCom gebeld; heeft hem niet...
Yorcom gebeld, heeft hem niet, komt misschien vrijdag binnen.
Alternate kan hem volgens de site binnen 48 uur leveren, maar daar hebben ze de intel processor die ik wil niet :/
Ik wil alles bij 1 winkel kopen ivm een pcprive project...
Ik heb mijn 9800 Pro gekocht bij Jin Computers.

www.jincomputers.nl

Ze hadden hem op voorraad maar 1 telefoontje en je weet het.

Hij staat op de site niet op hun lijst maar weet zeker dat ze hem hebben.
Anders had ik hem nu niet ;)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:14:

offtopic:
Hercules heeft betere koeling(heatsinks voor mem enz), en hij ziet er beter uit.

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:14:

offtopic:
offtopic:
een gare watercooling , binnekort een prometeia

• Gipsy King
ps : www.eynstein.nl heeft er als het goed is

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

btw iemand al pics van de hercules 9800 pro en window mod?
lijkt mij er toch wel geil uitzien dan.
btw ik ga morgen mijn sapphire 9700 pro aiw ophalen

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:56
Powerline Computers heeft er nog maar 4 liggen van de hercules 9800 pro.

Het is zo jammer dat de hercules "veel" duurder is dan een sapphire. Maar is wel te begrijpen want hij (of zij) ziet er zo veel mooier uit.

Wat ook nog erg jammer is: de hercules is eigenlijk best wel laat leverbaar geworden.
En met de E3 beurs in de buurt zitten veel mensen te twijfelen tussen een (hercules) 9800pro of een Geforce FX5900 ultra. En 1 van die twijfelaars ben ik.
Ik hoop dat de dagen na de E3 veel (pre)reviews online zullen komen en eens en voor altijd zal duidelijk maken welke kaart ik/wij nou moet nemen.

Verwijderd

De hercules LIJKT betere cooling te hebben en zou daardoor beter zijn met overclocken...
Maar op VR-Zone.com blijkt dat de Sapphire met standaard koeling veel beter te overclocken is! 8)7
Verder krijg je bij de Hercules Raven Shield Rainbow Six 3 Full Game erbij, en bij de Sapphire is dat Soldier of Fortune II (full version) enReturn to Castle Wolfenstein (full version).

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 10:12

srblackbird

ThinkGEEK

Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter. Wel heb ik echter een 400W voeding van Zalman... maar als ik een beetje kloot met verschillende molex stekkertjes doet ie het wel weer 8)7 (dan geeft de bios geen waarschuwing meer.)
Het probleem is wel dat ik geen fan op mijn Sapphire 9800pro heb. en Ik zou niet weten waar het aan ligt.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Semetrix schreef op 07 mei 2003 @ 18:52:
Het is zo jammer dat de hercules "veel" duurder is dan een sapphire. Maar is wel te begrijpen want hij (of zij) ziet er zo veel mooier uit.
Dit is geen geldige reden om hem duurder te maken :+

kast zit bij 98% van de mensen toch dicht* (hier niet nee :o )

*licht-dicht, dus ook geen window :o

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maakt de cooler van de sapphire veel lawaai? Ik twijfel tussen die en die van Hercules, die schijnt stiller te zijn.

March of the Eagles

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

die van sapphire is echt HEERLIJK stil, de Gigabyte maakt pas lawaai. hercules geen ervaring mee

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die van sapphire staat hier voor € 499, die van Hercules zal wel rond de € 550 zijn maar daarop moet ik nog enkele dagen wachten voor ie beschikbaar is.
Wat zal ik doen, hercules (duurder & langer wachten) of sapphire (goedkoper & direct leverbaar), ik heb een kast met raam en al 2 blauwe lampen, onderaan & bovenaan, die hercules zou mss mooi zijn in het midden met die blauwe led, hoewel?

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 07-05-2003 19:59 ]

March of the Eagles

• Yamy_Daffy
Die van Sapphire is inderdaad stil.

Van die andere 2 weet ik het niet.

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Hacku schreef op 07 May 2003 @ 19:59:
Die van sapphire staat hier voor € 499, die van Hercules zal wel rond de € 550 zijn maar daarop moet ik nog enkele dagen wachten voor ie beschikbaar is.
Wat zal ik doen, hercules (duurder & langer wachten) of sapphire (goedkoper & direct leverbaar), ik heb een kast met raam en al 2 blauwe lampen, onderaan & bovenaan, die hercules zou mss mooi zijn in het midden met die blauwe led, hoewel?
Sapphire kopen en een Zalman erop :)

Verwijderd

Ik heb net een Radeon 9800PRO van Club3d apart laten leggen.. (Euro: 489.50)

Maar die 3d Prophet 9800PRO van hercules (Euro: 487.50) ziet er ook best lekker uit.

Welke van de 2 is nou sneller? want zoveel kijk ik niet in mijn kast eigenlijk..

Ik haal ze btw bij www.yorcom.nl

Ik begreep nl dat er tussen deze 2 kaarten Wel een snelheidsverschilletje zit waarbij de Club3d iets sneller zou zijn, klopt dit?

en wat is het voordeel van een hercules boven een club3d of andersom..?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:02 ]

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik had mijn sapphire 9800 pro bij eynstein besteld. Ze waren zo aardig om die Zalman VGA heatpipe voor mij te installeren :).
Samen met de Zalman 400 watt voeding is mijn systeem heerlijk stil :]

heb ik niet meer :P

• Bajo
  • Laatst online: 11:00
Zou mijn Antec 433w de Hercules 9800Pro kunnen trekken?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• Kevinp
  • Laatst online: 22-11 16:56
ja

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bajo schreef op 07 May 2003 @ 22:32:
Dit zou 1 van de voedingen zijn die wel in aanmerking komen :+

Met een maximaal vermogen dat vér boven de 430 watt ligt, stroomlijnen die onafhankelijk van elkaar zijn...

ja, dat trekt ie echt makkelijk :Y)

• Yamy_Daffy
Bajo schreef op 07 May 2003 @ 22:32:
Mijn 300 Watt voeding trekt het ook.

Totaal geen enkel probleem gehad

• srblackbird

srblackbird

ThinkGEEK

Hamlet schreef op 07 May 2003 @ 22:32:
Ik had mijn sapphire 9800 pro bij eynstein besteld. Ze waren zo aardig om die Zalman VGA heatpipe voor mij te installeren :).
Samen met de Zalman 400 watt voeding is mijn systeem heerlijk stil :]
_/-\o_ :D 8)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Inmiddels is het dus wel een 9800 topic geworden ;)
Maar dat gezeur over de voeding is onzin. Ik heb op een hele brakke voeding van 235watt een normaal systeem gehangen (hdd, dvd, cdrw zooitje fans, nics, etc) dus ik denk dat een 300w voeding het opzich moet kunnen trekken.

Verder vraag ik mij af of een hercules 50 euro meer waard is als je toch een waterkoeling hebt? (dus de gpu fan gaat er gelijk af)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

nhimf schreef op 08 mei 2003 @ 11:15:
Inmiddels is het dus wel een 9800 topic geworden ;)
Maar dat gezeur over de voeding is onzin. Ik heb op een hele brakke voeding van 235watt een normaal systeem gehangen (hdd, dvd, cdrw zooitje fans, nics, etc) dus ik denk dat een 300w voeding het opzich moet kunnen trekken.

Verder vraag ik mij af of een hercules 50 euro meer waard is als je toch een waterkoeling hebt? (dus de gpu fan gaat er gelijk af)
Het vermogen van de voeding is idd niet echt belangrijk, 90% van de huiscomputertjes kunnen perfect met 300 of zelfs 250 watt overweg.. het gaat hem om de kwaliteit, een goede kwaliteit 250 watt voeding is altijd nog beter dan een slechte van 300 watt of 400 watt..

en over die radeon van hercules, die is soms zelfs nog goedkoper dan de rest... bekijk pricewatch eens bijvoorbeeld.. de winkel waar ik mijn radeon 9800PRO heb gehaald heeft de hercules zelfs nog goedkoper dan de club3d (ok scheelt 2 euro maar toch...)

Zo duur is hercules helemaal niet ;)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Astennu schreef op 07 May 2003 @ 13:08:
[...]

heb ik ook al gezegt denk dat er zo een slotje op komt.
Hmm.. blijkbaar niet. :/

Ik dacht ook dat dit soort dingen in -= Radeon Topic - Deel 65 =- moesten, en wel om precies dezelfde reden waarom dit topic indertijd ook is gesloten: Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic (new!). Het wordt er nu allemaal niet echt overzichtelijker door. :|

Dus wie schopt er effe een modje? >:)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Hallo! Dat het nog niet is weggemodereerd, wil misschien zeggen dat het WEL is toegestaan om dit topic open te houden?
Dit topic is overzichtelijker en gaat over de 9800Pro problemen die helemaal niet direct Radeon gerelateerd zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Yorick schreef op 07 mei 2003 @ 19:16:
Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter. Wel heb ik echter een 400W voeding van Zalman... maar als ik een beetje kloot met verschillende molex stekkertjes doet ie het wel weer 8)7 (dan geeft de bios geen waarschuwing meer.)
Het probleem is wel dat ik geen fan op mijn Sapphire 9800pro heb. en Ik zou niet weten waar het aan ligt.
Ik weet ook t defect niet precies, maar ik heb hem teruggebracht naar de winkel en krijg volgende week een nieuwe (was niet op voorraad :'( )

Verwijderd

Topicstarter
CJ schreef op 08 May 2003 @ 16:25:
[...]

Ik dacht ook dat dit soort dingen in -= Radeon Topic - Deel 65 =- moesten, en wel om precies dezelfde reden waarom dit topic indertijd ook is gesloten: Het grote ATI Radeon 9000/9700 topic (new!). Het wordt er nu allemaal niet echt overzichtelijker door. :|

Dat gezeur over wel of niet de juiste topic naam, van mijn part gooit een modje er een andere titel op of zo. Bovendien vind ik al die dubbele post over het wel of niet juist zijn van de topic titel meer vervuiling als een niet correcte topic titel, magoet, das mijn mening (dit bericht hoort dus ook bij die vervuiling 8)7 )

OF als het de mensen wat gunstiger stemt knal ik wel wat pics van me radeon erbij, dan is t wel goed zeker??

• Yamy_Daffy
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 12:50:
[...]

Dat gezeur over wel of niet de juiste topic naam, van mijn part gooit een modje er een andere titel op of zo. Bovendien vind ik al die dubbele post over het wel of niet juist zijn van de topic titel meer vervuiling als een niet correcte topic titel, magoet, das mijn mening (dit bericht hoort dus ook bij die vervuiling 8)7 )

OF als het de mensen wat gunstiger stemt knal ik wel wat pics van me radeon erbij, dan is t wel goed zeker??
Nou mooie foto's zijn niet lelijk :9~

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 12:50:
[...]

Het gaat daar niet om, het gaat erom dat jij de indruk werkt om een speciaal topic voor de 9800 te maken. Dan denken mensen, heej, mijn SiS 4MB Pci kaart heeft nog geen eigen topic. Enz enz.

Topictitelchange zou geen kwaad kunnen.

Slotjuh ook niet, aangezien je "probleem" grotendeels opgelost is

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op 07 mei 2003 @ 19:59:
Het blauwe ledje vande hercules is geinig, maar zou toch geen reden zijn om daarom die kaart aan te schaffen lijkt mij. Wel is het zo dat de hercules werkelijk volgeplakt is met heatsinkjes op alles wat zon beetje hitte kan produceren op de kaart (zie mijn fotos die er vanaaf hopelijk bij heb gezet.)

Of al die extra heatsinks ook daadwerkelijk wat opleveren laat ik even in het midden, maar beter teveel dan te weinig :P

Als je de hercules voor 550 E koopt wordt je genaaid. ik heb hem voor 530 E gekocht en dat is dan een van de duurdere leverancier. Echter heb ik hem daar gekocht omdat zij hem redelijk snel konden leveren.

Verwijderd

CJ schreef op 08 May 2003 @ 16:25:
[...]

/me me agree :Y)

• Kevinp
  • Laatst online: 22-11 16:56
laat ik het dan nu maar ff vragen: Zijn de problemen met 8x agp opgelost met deze kaarten bij de 9700 pro was dat pas vanaf een bepaalde revisie. dat is ook de belangrijkste reden dat ik die niet heb. dan wacht ik liever ff en geef wat meer geld uit voor iets wat zeker goed loopt dan voor iets wat nog vaak problemen heeft gegeven.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Yamy_Daffy
kevinp schreef op 09 May 2003 @ 15:46:
laat ik het dan nu maar ff vragen: Zijn de problemen met 8x agp opgelost met deze kaarten bij de 9700 pro was dat pas vanaf een bepaalde revisie. dat is ook de belangrijkste reden dat ik die niet heb. dan wacht ik liever ff en geef wat meer geld uit voor iets wat zeker goed loopt dan voor iets wat nog vaak problemen heeft gegeven.
Die van mij loopt gewoon goed op agp 8x.

Volgens mij heeft heel de 9800 Pro serie hier geen last van gehad. :/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is toch niet het topic geworden waar ik op gehoopt had (niet negatief bedoelt ofzo, maar om eem los R9800 topic in leven te houden is imo toch wat meer nodig).
Vandaar dat de onderwerpen van dit topic beter in -= Radeon Topic - Deel 65 =- afgehandeld kunnen worden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.