Toon posts:

[Win2K] Windows Installer fix alleen als .MSI bestand *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik weer eens last heb van een of andere über wazige Windows vaagheid, kwam ik via dit topic op de site van Microsoft:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;EN-US;q238413

Hierin kan je een util downloaden die je Windows Installer problemen fixt.

Ik krijg namelijk elke keer weer gezeik van Windows Installer, omdat ik die service niet kan starten.

Maargoed, doen dus dat Windows Installer fix utility gedownload; IS HET OOK EEN .MSI FILE!!! |:(

Ben ik nou gek, of ga je als je geen problemen met .MSI files hebt ook die 'fix'-util niet gebruiken?

Net zoiets als "en als uw telefoonlijn het niet doet bel dan naar telefoonnr ..."

Logica uit het jaar nul? Of ben ik nou de n00b?!?!?

Edit:

BTW: Mijn Windows Installer service heeft als status 'Bezig met stoppen', en .MSI bestanden laden duurt eeuwen, deze annuleren heb ik geprobeerd, maar dan blijven ze doodleuk net zo lang staan todat je ze killed. Iemand die me kan helpen iets verder te komen? Ik wordt zo langzamerhand strontziek van die services die zich met geen mogelijkheid fatsoenlijk laten afsluiten/opstarten. Want als ik eenmaal die Windows Installer service weer goed heb draaien, dan is mijn probleem opgelost; probleem is dat het me alleen niet zo makkelijk lukt :(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 14:39 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Probeer hem eens te renamen naar een .CAB en dan te openen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat werkt zo te zien. Althans, WinRAR wil 'm dan wel uitpakken :D

Eens even wat kloten met dat proggie... Thnx iig.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Linux gaan gebruiken. Dan ben je van die wazige shit af.

(sorry, kon het niet laten :P )

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 14:45:
Linux gaan gebruiken. Dan ben je van die wazige shit af.

(sorry, kon het niet laten :P )
Volgende keer iets harder proberen ;).

VaagOH, zou je alsjeblieft een andere topictitel kunnen verzinnne, echt je probleem omschrijven doet hij niet. Meldt hem alsjeblieft in Schop een Modje of via Topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif) :).

Verwijderd

Topicstarter
Mjwa, het is toch een kansloze actie dat je een een fix voor een probleem met het installeren van .MSI files op het net zet als een .MSI bestand? :)

Maargoed, mijn echte probleem ga ik zo wel even een topic over opzetten, want volgens mij heeft het meer met Services te maken dan met de Windows Installer service specifiek...

Edit:

[rml][ W2K] Services werken niet.[/rml]

Dit probleem heb ik ook last van, precies hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 15:05 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 14:57:
Mjwa, het is toch een kansloze actie dat je een een fix voor een probleem met het installeren van .MSI files op het net zet als een .MSI bestand? :)
Dan nog omschrijft het je probleem niet. Zie ook FAQ Forumgedrag - Topictitel. Waar het om gaat is dat indien iemand in de toekomst tegen het zelfde probleem aanloopt, hij aan de topictitel kan zien wat jouw probleem is. Een topictitel als "[Win2k] HEEEEEELP!!!!", klopt wel, want je hebt hulp nodig, maar toch kun je je voorstellen dat het niet iets is dat wij graag zien. Dus bij deze nogmaals het verzoek om een voorstel te doen voor een andere topictitel. En een apart topic over hetzelfde probleem is een beetje overdreven :).

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit dan maar ;)

[Win2K] Windows Installer fix alleen als .MSI bestand te downloaden?

Maar thnx to dreeke heb ik dat .MSI bestand inmiddels uitgepakt. Helaas werkte die fix niet zoals ik zou willen. Dus eigelijk is m'n probleem om de fix te openen al opgelost. Nu de rest nog :)

Verwijderd

Ik heb ook wellis problemen met windows installer gehad, het kan geloof ik heel wat oorzaken hebben, maar bij mij was er iets aan de hand dat windows (2k) de rechten van system op bepaalde files niet goed had staan standaard. Misschien helpt het om dat ook is te veranderen..

Verwijderd

Topicstarter
Het werkte uiteindelijk:
Method One: Change DCOM Impersonation Level to Identify
Change the DCOM default impersonation level to Identify, remove the Msisip.dll file, and then reinstall SP3 for Windows 2000. To do this, follow these steps:
Click Start, click Run, type dcomcnfg, and then click OK.
Click the Default Properties tab.
In the Default Authentication Level list, click Connect.
In the Default Impersonation Level list, click Identify, and then click OK.
Click Start, click Run, type the following command, and then click OK:
explorer /select, %windir%\system32\msisip.dll

Rename the Msisip.dll file to "Msisip.old".
Install the latest MSI 2.0 redistributable package. To do so, visit the following Microsoft Web site:
http://www.microsoft.com/...lease.asp?ReleaseID=32832

Restart the computer.
Reinstall SP3 if it is not already installed. (You can use winver.exe to see whether SP3 is already installed.)
Method Two: Grant Full Control Permission to the SYSTEM Account
Start Windows Explorer, right-click the computer's root hard disk, and then click Properties.
Click the Security tab, and then click Add.
In the Select Users, Computers, or Groups dialog box, click the SYSTEM account, click Add, and then click OK.
Click to select the Full Control check box under Allow, and then click OK.
Na 'Method Two' werkte het EINDELIJK!

URL:

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q324906&
Pagina: 1