Toon posts:

[W2K] Services werken niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows 2000 met service pack 3 al een tijd op mijn pc.
Nu heb ik eerder altijd de services kunnen veranderen van Automatic naar disabled en naar Manual. Nu kan ik in 1 keer niets meer veranderen. Het services venster blijft hangen, zodra ik een service stop, of zodra ik een service op Disbaled wil zetten... hoe kan dat?

en weet iemand hoe je er vanaf komt?

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
ehmm...bestanden herstellen kiezen als je de pc opnieuw opstart met je win2k cdrom?

Verwijderd

Goed, ik kick deze topic ff heel hard omhoog; ik heb hetzelfde probleem!

Is er niet een makkelijkere manier dan 'systeemherstel'? Want daar voel ik echt niets voor... Dan kan ik net zo goed heel m'n Win2K opnieuw installeren, want daarna moet ik al m'n programma's opnieuw installeren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zou kunnen dat de services een basisservice nodig hebben om te kunnen starten, bijv de workstation service. Probeer die eerst eens te starten, en dan de rest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

misschien zijn de service die je wilt starten ergens dependend van en start die service niet op omdat die andere service ook niet draait...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Goed, ultra wazige shit. Ik dacht op den duur gewoon 'fuck it'. Laptop uitgezet, en een paar uur wat anders gaan doen [buiten is het trouwens mooi weer, FYI ;)], kom ik terug -m'n pa had die laptop al weer aangezet- kan ik alle services weer gewoon uit- en aanschakelen. :? Zelfoplossend vermogen van het OS oid???

Naja, ik hou het maar op de gebruikelijke Windows Vaagheid. Want er is echt niets bijzonders gebeurd.

Enige probleem - en dus eigelijk weer terug bij af- is er nog steeds:
Windows Installer:
Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer Service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Window in veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist is geïnstalleerd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel voor assistentie.
Leuke is, dat het met de hand aanzetten van deze service de volgende foutmelding opleverd:
Microsoft Management Console:
Kan de service Windows Installer op Lokale computer niet starten.

Fout 5: Toegang geweigerd.
En ja: excuses voor de Nederlands-talige foutmeldingen, m'n pa heeft het niet zo op de Engelse versie... :|

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Douw die melding in het engels eens door de MS knowledge base heen?

klikbare link voor MS KB met zoekterm ingevuld + resultaten

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 04-05-2003 21:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1