Toon posts:

[win2k] windows installer error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan windows installer niet runnen. Als ik iets opstart wat windows installer gebruikt, zegt ie iets van could not contact windows installer, this could occur when you are in safe mode en blablabla.

Ik heb hier op GOT al heel wat topics erover gevonden, maar het helpt niet, ik heb nieuwe windows installer gedownload, die kon ik niet installeren, want die installeert zichzelf door gebruik te maken van windows installer (?). Maar ik heb files geunzipt en met .inf file geinstalleerd. Die heeft toen mijn register verknalt, door installer op verkeerde dir te zetten, maar dat heb ik ook weer teruggezet (daarna in safemode geboot en msiexec /regserver).

Maar dat hielp dus ook niks.

Bij services.msc staat hij inderdaad niet op started; als ik op wil starten zegt ie error 5, access denied, maar ik heb admin rechten. Hij stond ook op manual en ik heb op automatic gezet, maar dat hielp ook niks.

Ik heb er geen oplossingen voor, en het is erg vervelend.

______

sorry, ik weet het, ik ben dom bezig, maar ik heb zojuist een oplossing in de ms kb gevonden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat helpt niet?

Wat heb je in de MS KB gevonden en geprobeerd?

Oftewel: kun je duidelijker zijn met wat je al gedaan hebt ? dat zorgt ervoor dat je geen "oplossingen" aangedragern krijgt die je al geprobeerd hebt.
Verwijderd schreef op 06 oktober 2002 @ 11:26:

sorry, ik weet het, ik ben dom bezig, maar ik heb zojuist een oplossing in de ms kb gevonden.
Those who persevere shall overcome :)

Mooi zo ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hmmz... en hiervoor heb ik gisteren m'n PC opnieuw geformatteerd. :|

Kan je me ff die URL's geven waarin je het antwoord/beschrijving hebt gevonden van hoe je het hebt gefixt?

Verwijderd

Klinkt stom: installeer Windows Installer 2.0.

Het is overigens een Service, dus kijk eens of je die wel kan starten (Administrative Tools, Services, Windows Installer.

Ik zie niet welk OS je hebt, bovenstaande werkt op 2000 en XP.

Windows Installer 2.0 is te vinden op de Microsoft Website.

Verwijderd

hmz ff Schopje,

Ik heb hier Win2000 SP2 draaien, en hetzelfde probleem. Een of ander pakket heeft die Windows Installer vern@@ukt.
Na wat raad te hebbben opgevolgt van de MicrosoftSite (msnd), en de op GoT gevonden raad, krijg ik die installer nog steeds niet aan de gang.
Heb alles al verwijderd (diverse dll's zie onder voorlijst) en registry settings. Echter als ik daarna de net gedownloade instmsiw.exe (voor win2k) wil runnen, krijg ik nog steeds de foutmelding dat ie geen toegang heeft, of onverwachte fout.
Iemand nog wat tips om die installer weer aan de gang te krijgen (zonder reinsall van win2k het liefts)
lijstje met dll's (komt uit batchfiletje):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
C:
CD \WINNT\SYSTEM32
DEL FOO*.*
REN msi.dll  foo.*
REN msihnd.dll foo*.*
REN msimsg.dll foo*.*
REN msiexec.* foo*.*
REN msisip.dll foo*.*
REN mspatcha.dll foo*.*
CD \WINNT\SYSTEM32\DLLCACHE
DEL FOO*.*
REN msi.dll  foo.*
REN msihnd.dll foo*.*
REN msimsg.dll foo*.*
REN msiexec.* foo*.*
REN msisip.dll foo*.*
REN mspatcha.dll foo*.*

Verwijderd

Heb nu SP3 geinstalleerd, echter dit verhelpt het probleem niet.

Verwijderd

Schopje ....
(Heb geen zin om Windows opnieuw te installeren)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 15:50
Sorry voor het omhoog halen van dit oude topic, maar wat was de oplossing? Ik heb nl dezelfde fout en krijg het maar niet weg!!

Hail to the king baby!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Heb dit probleem ook bij sommige pakketen, de manier dat bij mij werkte was dat je de MSI-file en bijbehorende files in de root zet van de harddisk.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• urk_forever
Tja, ik heb heel veel problemen met de installer, als ik hem probeer te starten via Services geeft hij foutmelding 5: Toegang geweigerd
Als ik Windows Installer 2.0 probeer te installeren geeft ie melding: De opgegeven service bestaat al
Als ik een msi bestand probeer te installeren geeft ie de melding: Kan geen contact krijgen met de Windows Installer service. De oorzaak hiervoor is ..........(nog een heel verhaal)

Ik heb een HP Brio Celeron 600 mhz met 256 mb met Windows 2000 Professional en Service Pack 3

Hail to the king baby!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Ik weet niet of je er zin in heb, maar je kan als het goed is de installatie van Windows repareren. Ik zou zo snel nu geen andere oplossing weten.

Is er geen 'echte' setup voor de MSI-installer?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• urk_forever
Dit is wat men msiexec eruit gooit als ik alles log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
=== Verbose logging started: 20-12-2002  14:02:02  Build type: SHIP UNICODE 2.00.2600.02  Calling process: C:\WINNT\System32\msiexec.exe ===
MSI (c) (7C:4C): Resetting cached policy values
MSI (c) (7C:4C): Machine policy value 'Debug' is 0
MSI (c) (7C:4C): ******* RunEngine:
           ******* Product: d:\download\eventtrigger\EvenTrigger_x86.msi
           ******* Action: 
           ******* CommandLine: **********
MSI (c) (7C:4C): Machine policy value 'DisableUserInstalls' is 0
MSI (c) (7C:4C): Failed to connect to server. Error: 0x80080005

MSI (c) (7C:4C): MainEngineThread is returning 1601
=== Verbose logging stopped: 20-12-2002  14:02:33 ===

Hail to the king baby!

• urk_forever
In deze topic:

[rml][ XP] Probleem met windows installer[/rml]

wordt een oplossing van ms voorgrdragen, heb dus dat programma gedownload maar kan hem niet installeren want hij gebruikt de Windows Installer!!!!
Altijd leuk dat Microsoft! :(

Hail to the king baby!

Pagina: 1