ALs je bij de breuken reeks 1/2, 1/3, 1/4, 1/5.... etc etc. oneindig doorgaat kom je nog niet bij nul. Je nadert het nul wel steeds dichter. Dus het heelal zal altijd blijvel uitdijen in het geval van "dat het steeds minder uitdijt" op een oneindige tijdsbasis.EmielC schreef op 17 May 2003 @ 21:07:
even iets over tijd en snelheid dat ik heb gelezen (kweet niet meer waar). Het was dus een theorie dat de maximale snelheid die je hebt in de 4 dimensie een constante is. Dus V1d+v2d+v3d+v4d= constant= lichtsnelheid
omdat fotonen niet in de al in de eerste 3 dimensies de maximale snelheid halen zal de 4d (tijd) dus nooi toenemen.
als je uitgaat van deze theorie kun je dus nooit sneller dan het licht gaan als je in 3 dimensies beweegt.
Ook heb ik iets gelezen, wat mij zeer aannemelijk overkwam, waarin werd gezegd dat het kritische punt voor het instorten van het heelal ( >1=krimpen 1=gelijk <1 uitdijing) steeds korter bij 1 ging liggen dan andersom (het kritische punt wordt steeds groter en het heelal zal oneindig uitdijen). Als het kritische punt dan steeds korter bij 1 komt dan wil dat dus wel zeggen dat het heelal oneindig uitdijt maar dat het steeds minder uitdijt. Dan is het slechts nog een kwestie of de tijd oneindig is (onogelijk in deze theorie geloof ik; immers als het kritische punt oneindig naar 1 zal gaan dan zal het ooit 1 worden omdat nooit niet bestaat in oneindigheid).
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori