Toon posts:

Hoe heet dit spel *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-11 17:25
YouKnow schreef op 02 mei 2003 @ 19:17:
Ik vraag me af hoe het golfspel heet, op allemaal wazige terreinen. Met molentjes, gangen enzo. Dit speelde ik op de 386...
ja die was vet! volgens mij gewoon mini-golf of microgolf

Verwijderd

Topicstarter
THE_CR0SS schreef op 02 May 2003 @ 19:19:
[...]

was dat niet mini-put ? athans zo heette een soortgelijk spel op de C64

Verwijderd

THE_CR0SS schreef op 02 May 2003 @ 19:19:
[...]

Zany Golf toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb er nog 1:

het was volgens mij op de cd-i ofzoiets, en t was een spel waar je een cowboy speelde en je moet met je muis schieten ( goh :) ) je kon alleen de muis bewegen en je kreeg scenes te zien waar jij dan invloed op had, je kon niet lopen enzo maar t was gewoon first person view en je had alleen rechtsonder je kogels staan en je kon dan 6 keer schieten en dan moest je rechtsonder klikken om weer te reloaden.

ik kan me nog een postkoets scene herinneren en een scene bij een bar, je moest dan als eerste de gijzelnemer doodschieten en vervolgens de barman...

iemand ?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mad Dog McCree! :)

[ Voor 6% gewijzigd door oVRoM op 18-05-2003 15:23 . Reden: crea => cree ]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
mad dog mcree ?

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/ny/dezmoowu/Sega/maddogad.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Helmet op 18-05-2003 15:23 ]

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D zou ik die nog op pc kunnen krijgen ? kep namelijk in geen 10 jaar meer van cd-i gehoord :)

• oVRoM
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 15:24:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D zou ik die nog op pc kunnen krijgen ? kep namelijk in geen 10 jaar meer van cd-i gehoord :)
Yep, ik heb 'm hier op CD voor de PC... Deel I en deel II samen op 1 cd :) Dus is vast nog wel ergens te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door oVRoM op 18-05-2003 15:25 ]

Verwijderd

Die is wel uit op de pc. heb die een tijdje geleden wel ergens gezien

Verwijderd

Topicstarter
oVRoM schreef op 18 May 2003 @ 15:25:
[...]

Yep, ik heb 'm hier op CD voor de PC... Deel I en deel II samen op 1 cd :) Dus is vast nog wel ergens te krijgen.
woei :D

• oVRoM
  • Niet online
Maddog 1 doet het trouwens ook nog prima onder XP :)
Wel met VDMSound maar toch

Verwijderd

Maddog, dat was echt zo'n geweldig spel :)
Heb hem op de pc en op cd-i alleen op cd-i zatern er geloof ik wat meer scene's in ofzo :) Moet binnenkort toch maar weer eens mijn cd-i speler zoeken :) Goede oude tijd... :)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:37
Ik heb er nog 1
Het was een PC spel, zo'n 5 -7 jaar geleden ofzo
Je was een menneke die in een museum rondliep en daar allerlei raadsels oploste
je had ergens een lijst waarin je kon zien wat je al gedaan had (dacht ik)
Er waren allerlei verschillende soorten problemen in allerlei categorieen, (bijv history, science
Het spel was engelstalig...

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 21:12
Man,ik heb die CD-i hier nog steeds voor me staan.Er was maar 1 echt fatsoenlijk spel voor,dat tergelijkertijd ook nog gewoon vet dope was.
Burn Cycle,waarin je 2 uur ofzo de tijd had om een chip uit je kop te krijgen,welke anders zou ontploffen 8)7 .Errug chill...2 CD's.Een met de game zelf en eentje met de muziek..jawel...
CD1 zit er nog gewoon in sinds de laatste keer spelen :)

En dan heb ik er ook nog wel twee.

Waren spellen voor de C64,meen ik..jawel.

Bij de eerste was je een mannetje met een soort van helicopter op je rug,waarmee je dan platformpjes afging.En je kon ook nog eens schieten.
Ik herinner mij dit spel als -Hero-, maar dat bleek niet echt goed,dacht ik.

Het andere spel was een soort van paintball.Je had alleen een vizier,waaruit je keek.Er waren allerlei zwarte obstakels en het doel was om een witte ruit (echt in de vorm van een ruit,zoeentje als bij het kaarten) kapot te schieten.Deze verstopte zich steeds achter die zwarte 'muren'.En je schoot met witte balletjes,welke op pingpong balletjes leken.
Dit spel herinner ik mij als -Exterminator- ofzo..iets engs iig.

Erg vaag.

[ Voor 50% gewijzigd door Brainsnack op 18-05-2003 15:47 ]

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

Verwijderd

Topicstarter
Brainsnack schreef op 18 May 2003 @ 15:41:
Man,ik heb die CD-i hier nog steeds voor me staan.Er was maar 1 echt fatsoenlijk spel voor,dat tergelijkertijd ook nog gewoon vet dope was.
Burn Cycle,waarin je 2 uur ofzo de tijd had om een chip uit je kop te krijgen,welke anders zou ontploffen 8)7 .Errug chill...2 CD's.Een met de game zelf en eentje met de muziek..jawel...
CD1 zit er nog gewoon in sinds de laatste keer spelen :)

En dan heb ik er ook nog wel twee.

Waren spellen voor de C64,meen ik..jawel.

Bij de eerste was je een mannetje met een soort van helicopter op je rug,waarmee je dan platformpjes afging.En je kon ook nog eens schieten.
Ik herinner mij dit spel als -Hero-, maar dat bleek niet echt goed,dacht ik.

H.E.R.O. JAWEL :)

Afbeeldingslocatie: http://emulazione.multiplayer.it/cbmitapages/c64/games/H.E.R.O.gif
Het andere spel was een soort van paintball.Je had alleen een vizier,waaruit je keek.Er waren allerlei zwarte obstakels en het doel was om een witte ruit (echt in de vorm van een ruit,zoeentje als bij het kaarten) kapot te schieten.Deze verstopte zich steeds achter die zwarte 'muren'.En je schoot met witte balletjes,welke op pingpong balletjes leken.
Dit spel herinner ik mij als -Exterminator- ofzo..iets engs iig.

geen id

Erg vaag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 16:03 ]

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 15:55

Dizzy

Where am I?

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 12:10:
aangezien dr nog geen was ( en alsie van de mod mag :> ) hier het grote "hoe heet dat spel ook alweer" topic, voor al je vage omschrijvingen van spellen waar je de titel niet meer van weet...

ik ben op zoek naar een oude 3d rpg/adventure, ik schat rond 1993, je was iemand en je had een draak tot je beschikking oid. wat ik me nog herinner is dat je iets met een martelwerktuig moest doen en daarna moest je met een tovenaar praten... lekker vaag allemaal maar k ben nooit verder gekomen dan level1 / quest 1

t was iets met "eden" ofzo :/

iemand ?
Dragon Lore

[ Voor 4% gewijzigd door Dizzy op 18-05-2003 19:57 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 21:12
:*) Geweldig om die pic van H.E.R.O. weer te zien.Het is alsof je een oude vriend weer ziet lopen... (maar geen zin hebt om 'm aan te spreken,want dan blijft ie :P )

_/-\o_

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-11 15:39
Modbreak:
Geen abandonware sites posten!

[ Voor 22% gewijzigd door White Dust op 18-05-2003 22:29 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• oVRoM
  • Niet online
Da_Drake schreef op 18 May 2003 @ 21:59:
[...]

Deze is freeware geworden en kan van http://www.the-illegallink.org
worden gedownload
Waaruit concludeer jij dat 'ie freeware is? En je kunt 'm daar niet downloaden hoor.
Ik zou die link trouwens weghalen want die site staat vol met abandonware en dat mag niet op GoT.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10 15:59
oVRoM schreef op 18 May 2003 @ 22:23:
[...]

Waaruit concludeer jij dat 'ie freeware is? En je kunt 'm daar niet downloaden hoor.
Ik zou die link trouwens weghalen want die site staat vol met abandonware en dat mag niet op GoT.
Lol... alleen die link al... sjeeeeees 8)7

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Ik heb er ook nog 1tje... Het was met een aantal torens waar je in allerlei kamers dingen moest verzamelen (knoppen omzetten???) en daar moest je doorheen springen en dan oppassen voor de robots. Je kon ook mijnen neerleggen. Het had ook nog iets met een code en een tijdslimiet te maken... ik dacht dat ik het op de 286 speelde bij een vriend van mij... Hoe heet dat spel??

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Impossible Mission?

Verwijderd

Jah!!!!!!!! Supergoed!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-10 21:40

Pubbert

random gestoord

zo'n 3d person spel, je kon met zn 2n op 1 toetsenbord, allemaal dingen oppaken en mensen in elkaar slaan...

zeker 5-6 jaar oud.

iets met een S of F d8 ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 19-05-2003 14:38 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• KneoK
  • Laatst online: 08:25

KneoK

Not in a million lightyears

Ik zoek ook al tijden een spel dat ik vroeger gespeeld heb, ik gok een jaar of 7 terug.

Je werd wakker in een vreemd gekkegesticht. Daar moest je uit ontsnappen. Dan komt er een stuk dat totaal uit mijn geheugen is gewist maar op een gegeven moment kan ik mij een stukje herinneren dat je in een soort speeltuintje staat met een zooi rare kinderen (ik kan me het niet goed meer herinneren, maar was heel macaber). Daar liep een meisje rond met een karretje en daarin zat haar broertje. Het meisje was er van overtuigd dat ze met het broertje speelde, maar het was wel duidelijk dat er gewoon een lijkje van haar broertje in het karretje lag. Er was volgens mij ook een soort "leider" van die kinderen. Je moest wat opdrachten uitvoeren voor die kinderen enzo.
Er zat gewoon een lekker duister sfeertje in het spel.

Meer kan ik er niet over vertellen want dat weet ik simpelweg niet meer. Het was in ieder geval een Click&Point Adventure (zeg ik dat goed, in ieder geval Sam&Max style zeg maar). Het frustrerende hieraan is dat ik gewoon nog PRECIES weet hoe het gesticht er aan het begin van het spel uit ziet. In het gesticht was ook een vreemde halfgekke mafkees die je hielp om te ontsnappen (door hints te geven geloof ik).

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 19-05-2003 16:02 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-11 16:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

@BioWEB:
Ik weet welke je bedoelt, kan alleen even niet op de naam komen. Het was dacht ik 5-6 jaar terug, en je liep rond als iemand met een hoofd verwikkeld in verband, en gekleed in het blauw. Als ik wat meer tijd heb, zal ik wat aandachtiger mijn PCZone's doorkijken voor je.

offtopic:
Het is trouwens Point 'n Click (andersom dus) ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Is dat niet Sanitarium?
Afbeeldingslocatie: http://www.ciudadfutura.com/solucionesytrucos/truco/sanitarium.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 16:28 ]

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dond3r schreef op 19 May 2003 @ 14:37:
zo'n 3d person spel, je kon met zn 2n op 1 toetsenbord, allemaal dingen oppaken en mensen in elkaar slaan...

zeker 5-6 jaar oud.

iets met een S of F d8 ik zo.
Is het nu een 3D spel, of een 3rd person spel? Of een 3d 3rd person spel? :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-11 16:03

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat was inderdaad het spel wat ik dacht dat hij bedoelde.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Fighting Force ? :)

Icons are overrated

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 20:39
Ik heb twee jaar terug een spel gespeeld bij iemand waarin je een soort commando was. In het eerste level werd je van een trein gemikt, en moest je over een gebouw klimmen, de watertoren in, tokkelen naar de andere kant, cameras slopen, om uiteindelijk een truck te jatten.

Iemand een idee welk spel dat was?

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Is dit serieus (omdat ie zo nieuw is)? dat is Project IGI

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 18:00 ]

• Hmmbob
ja, dat was serieus. en dat is inderdaad het spel...

ik wist de titel echt niet meer, en de vriend waar ik dat speelde is zeg maar geen vriend meer....

tnx!

Verwijderd

Je hebt nu ook Project IGI 2 (kun je wel saven tijdens de missies), misschien ook een goeie tip?

• Hmmbob
ik zal eens gaan kijken :D

tnx voor de tip

• KneoK
  • Laatst online: 08:25

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 16:23:
[...]

Is dat niet Sanitarium?
[afbeelding]
Fantastisch !!!!! Dat is 'm inderdaad !!! Ik zat de hele tijd met Asylum in m'n hoofd (vandaar dat ik er ook niets van kon vinden), Soul Asylum, Lunatic Asylum enz...

DUX ook bedankt voor het meedenken ;)

Tsja, nu eens gaan kijken of 'ie nog ergens te koop is...

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik ben op zoek naar een soort breakout variant, je kon verschillende pickups krijgen, waaronder groen slijm op je plankje, groeien/krimpen van plankje, raketjes onder je plankje, enzovoorts. Ook had je soms bonuslevels waarin je bijvoorbeeld met een of ander ruimtescheep raketten op een draak moest schieten.

Was echt een leuk spel :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Arkanoid :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 20 May 2003 @ 18:05:
Ik ben op zoek naar een soort breakout variant, je kon verschillende pickups krijgen, waaronder groen slijm op je plankje, groeien/krimpen van plankje, raketjes onder je plankje, enzovoorts. Ook had je soms bonuslevels waarin je bijvoorbeeld met een of ander ruimtescheep raketten op een draak moest schieten.

platform ? ( en dan bedoel ik welk platform was dat spel op :) niet t spelletje heet platform :) )

ik had dr nog 1, ik weet me nog vaag te herinneren dat ik bij mn neef ooit een minigolf spel gedaan heb waar je in de ruimte zat, het waren allemaal van die surrealistische banen en dr was veel paars in :)

• Solomon
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 18:07:
[...]

platform ? ( en dan bedoel ik welk platform was dat spel op :) niet t spelletje heet platform :) )

ik had dr nog 1, ik weet me nog vaag te herinneren dat ik bij mn neef ooit een minigolf spel gedaan heb waar je in de ruimte zat, het waren allemaal van die surrealistische banen en dr was veel paars in :)
Was een dos spelletje.

Dat spel van jouw had ik vroeger ook :) Ben alleen de naam kwijt ;(

• Solomon
Venkeroz schreef op 20 May 2003 @ 18:05:

Waah, ik heb hem al gevonden, het was Krypton Egg :)

Verwijderd

Op de basisschool hadden wij in groep 8 (schoojaar 92/93) een pc waarop we soms spelletjes mochten doen, dat waren een 4tal spellen namelijk:

• Een spel waarbij je als een robin hood met pijl en boog zoveel mogelijk rode balonnen kapot moest proberen te schieten.
• Een spel waarbij je met een poppetje (of zoiets) door een kamer moest zien te komen door met de muis allemaal groene en rode balletjes te verschuiven.
• Een zuinig met energie spel o.i.d.

Wie oh wie weet wat de namen van deze spelletjes waren en waar ik ze nu kan downloaden.

• En Block Out, maar die wist ik nog.

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, dat spel met die energie heette volgens mij "Milieu". Was je zo'n dude die propjes moest weggooien en de verwarming aan en uitzetten enzo.

Verwijderd

de meeste van de vorige vage omschr. waren voor mij nog wel te doen.
Ik heb er echter ook 1.
- pc of mss zelfs amiga
- adventure waarbij je alla baldurs gate e.d. een aantal poppetjes erbij krijgt naar gelang het spel vorderd (elven/dwarf)
- in 1 van de missions moest iets doen met een natuur/aarde/zon/lucht steen
(lekker duidelijk)
-de naam is iets van sharara/shavanna oid

ik zou graag de juiste naam willen weten en mocht iemand weten waar deze te koop/ legaal te downloaden is....

een jaar of 2/3 geleden heeft er op gamez.nl een link gestaan naar een site waar legaal oude/afgedankte games te downloaden staan.
echter op gamez.nl is niks terug te vinden en via google e.d is niks te vinden
iemand ?!?

• King
  • Laatst online: 29-10 17:16

King

War. War never changes.

DarkX schreef op 16 October 2003 @ 14:44:
Hmm, dat spel met die energie heette volgens mij "Milieu". Was je zo'n dude die propjes moest weggooien en de verwarming aan en uitzetten enzo.
Whaha, dat was wel leuk idd. Moest je ook het afval weggooien enzo. Ik weet niet of het freeware is, maar ik heb het nog wel thuis ergens op mijn hd staan. Als het freeware is wil ik het wel ergens neerpleuren en hier linken.... :)

Verwijderd

Als je dat zou willen doen. :)

Weet niemand de titels van die andere 2 games?

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

SuperFruitig schreef:
[...]

Fuzzy's World (of Miniature Space Golf)

• Ethoxyethanol
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11-2019
Wou ik net zeggen! Fuzzy world was een gaaf spel! Vooral dat ene level met lava. Stond op Oh No More Games dacht ik >_>;

-Greetz Ethoxyethanol

Verwijderd

Thuis in het Milieu, uit 1990, ik heb m nog :D

Als het idd freeware is wil ik 'm ook nog wel even uppen

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:56
Hoe heet dit spel ook alweer; Je begint als viking in een of ander dorp, je gaat na een poosje met de boot op stap waarna je snel aangevallen wordt en de boot zal zinken en iedereen aan boord sterft. (behalve jij) In het laatste deel van het spel spring je in een of andere poel en wordt je reusachtig groot. Het is een third person hakspel, ik kan me herinneren dat ik erg veel plezier over lan heb gehad met dit spel.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45
Rune? (zat bij mn radeon 8500 :P)

• SCIxX
  • Laatst online: 08:56
Jaaa dat is hem, was de naam kwijt. ;)

• King
  • Laatst online: 29-10 17:16

King

War. War never changes.

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 15:20:
Als je dat zou willen doen. :)
@ your request ;)
Ik ga er vanuit dat er geen problemen zijn hiermee, want volgens mij was het in de tijd dat het nieuw was ook vrij verspreidbaar, maar als het niet zo is hoor ik het graag :)

Dus bij deze: *weg*

[ Voor 13% gewijzigd door White Dust op 17-10-2003 11:31 ]

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

King schreef op 17 oktober 2003 @ 00:07:
[...]

@ your request ;)
Ik ga er vanuit dat er geen problemen zijn hiermee, want volgens mij was het in de tijd dat het nieuw was ook vrij verspreidbaar, maar als het niet zo is hoor ik het graag :)

Vet die heb ik ook gespeeld vroeger, fijn dat het nog bestaat en draait op windows xp :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door White Dust op 17-10-2003 11:31 ]

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

offtopic:
Valt me op dat er veel requests voor CD-I titels zijn...

Tip: Kijk eens op een internet site mb dat je daar nog een afgedankte CD-I kan vinden voor een paar euri... (tip ga eens op een "marktplaats" kijken ;))

Thuis hebbe we ook nog een CD-i dat ding heeft best aardige spellen, vooral dat Lost Eden....

Maar waarom werken heel veel oudere dos games niet meer in Win XP??? Das jammer, er zijn wel wat emulators, maar die kunne weer niet werken met good old DOS/4GW.. wie ken nog een goede dos clone?? (of mag ik da niet vrage)

Verwijderd

King schreef op 17 October 2003 @ 00:07:
[...]

@ your request ;)

Thank you, wat een nostalgie gevoel krijg ik bij dit spel zeg. _/-\o_

Trouwens 2 van de spellen weet ik alweer, namelijk:
Blockout De 3D tetris variant.
Bow and Arrow Met een Robin Hood balonnetjes kapot schieten. (geweldig 8) )

(Heb ze maar even op m'n eigen webspace neergezet.)

[ Voor 36% gewijzigd door White Dust op 17-10-2003 11:31 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een oud spel, wat nog stamt uit de tijd dat ik nog een Amiga (of C64) had. Ik weet niet meer hoe het spel heet, maar als ik het zie, dan herken ik het wel.

Het was een soort snake variant, waarbij je met een snake door het level moest gaan en (ik dacht) fruitstukjes op moest pikken, waarbij elke keer je snake een bolletje langer werd. De levels waren geen kale levels, maar hadden wel wat weg van pacman levels. Ook dacht ik dat er enemies in het level rondliepen. Volgens mij is het een Amiga spel, vanwege de hoeveelheid kleur die het spel had, maar dat weet ik niet zeker.
Is er iemand die weet welk spel ik zoek of mij een duw in de goede richting kan geven? Ik heb al een beetje rondgezocht op sites met Amiga spellen enzo, maar daar heb ik niks kunnen vinden.

Verwijderd

* klein kickje want ik ben nog steeds op zoek....

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:32
Op de NES had ik een 180(oid) gamedisk, waarop een space shooter stond. Je kon in een ruimteschip rondom een middelpunt bewegen en schieten op alles wat in je beeld kwam. Die vijanden verdwenen langzamerhand aan de horizon(midden van scherm) en uit dat punt kwamen rotsblokken op je af. Wie o wie herkent dit spel ?

iRacing Profiel

• DarkX

DarkX

Ik?

Was dat niet 'Asteroids'?

• Rexcore
  • Laatst online: 01-11 19:43
Je had vroeger nog op de pc zo'n spel..
(zeg maar een soort 2d voorloper van battlefield)

Je had beide een basis, en dan kreeg je beide een tank waarmee je dus elkanders basis aan stront moest schieten. En er waren dan ook nog helicopters onderweg die je het leven moeilijk maakte.. En je kon ook nog gijzelaars uit de andere basis in je tank stoppen en die weer terug brengen..

(je kon kiezen uit verschillende soorten tanks. mijnentank geloof ik en een snelle tank en 1'tje met van beide wat.)

Wie o wie herkent dit spel nog??

-edit-

Had trouwens nog 1..
is niet een oud spel ofzo. Maar dat was er vorigd jaar..
was volgens mij een java spelletje.
echt hee simpel maar wel verslavend,
je moest met een soort cross-moter of allerlei verschillende landschappen heen rijden...
en dan kon je alleen snelheid bepalen en volgens mij de hoek van de moter.(tijdens weelie) Ik weet zeker dat er genoeg aandacht hieraan besteed is. Want ik had het namelijk hier ook gevonden, alleen ben de naam kwijt...

[ Voor 32% gewijzigd door Rexcore op 14-01-2004 19:16 ]

• RgR
  • Laatst online: 29-10 22:30

RgR

Ik ben op zoek naar een spel van een jaar of 6 oud. In de titel zat geloof ik het woord "star". Het speelde in de ruimte; je moest planeten bevolken (door "hydrospheres" of zoiets te bouwen). Je kon het met z'n 2en tegen elkaar spelen op 1 pc. Ben benieuwd of iemand het kent.

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

rutgerlouwerse schreef:
Ik ben op zoek naar een spel van een jaar of 6 oud. In de titel zat geloof ik het woord "star". Het speelde in de ruimte; je moest planeten bevolken (door "hydrospheres" of zoiets te bouwen). Je kon het met z'n 2en tegen elkaar spelen op 1 pc. Ben benieuwd of iemand het kent.
Master of Orion?
Star Control?
Stars!?
Space Empires?
Reach for the Stars?
Star Empires?

Verwijderd

Rexcore schreef op 14 januari 2004 @ 18:08:

Had trouwens nog 1..
is niet een oud spel ofzo. Maar dat was er vorigd jaar..
was volgens mij een java spelletje.
echt hee simpel maar wel verslavend,
je moest met een soort cross-moter of allerlei verschillende landschappen heen rijden...
en dan kon je alleen snelheid bepalen en volgens mij de hoek van de moter.(tijdens weelie) Ik weet zeker dat er genoeg aandacht hieraan besteed is. Want ik had het namelijk hier ook gevonden, alleen ben de naam kwijt...
Elastomania :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 12:10:
aangezien dr nog geen was ( en alsie van de mod mag :> ) hier het grote "hoe heet dat spel ook alweer" topic, voor al je vage omschrijvingen van spellen waar je de titel niet meer van weet...

ik ben op zoek naar een oude 3d rpg/adventure, ik schat rond 1993, je was iemand en je had een draak tot je beschikking oid. wat ik me nog herinner is dat je iets met een martelwerktuig moest doen en daarna moest je met een tovenaar praten... lekker vaag allemaal maar k ben nooit verder gekomen dan level1 / quest 1

t was iets met "eden" ofzo :/

iemand ?
Was het het spel Legend? voor de snes? weet btw niet wanneer de snes uit kwam.

Verwijderd

Je had beide een basis, en dan kreeg je beide een tank waarmee je dus elkanders basis aan stront moest schieten. En er waren dan ook nog helicopters onderweg die je het leven moeilijk maakte.. En je kon ook nog gijzelaars uit de andere basis in je tank stoppen en die weer terug brengen..

(je kon kiezen uit verschillende soorten tanks. mijnentank geloof ik en een snelle tank en 1'tje met van beide wat.)

Ik weet het... code name eagle!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja dat is natuurlijk FIREPOWER!
Kan geen screenshot vinden, alleen een heeel kleintje:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:kVKkVg2I5UEC:www.prolific.com/games/firepower/images/firepower.gif

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Rexcore
  • Laatst online: 01-11 19:43
Dinictus schreef op 14 januari 2004 @ 19:35:
[...]

Ja dat is natuurlijk FIREPOWER!
Kan geen screenshot vinden, alleen een heeel kleintje:

[afbeelding]
Dat was em ja!!! :D
Geweldig spel!!!

d'r was ook nog een opvolger van toch??
Dan kon je daadwerkelijk tussen tanks en helicopters en auto'tjes kiezen..

• HyperTrophy
  • Niet online
Firepower

Requires 512k of RAM
768k of RAM recommended
1 3.5 inch Disk Drive

Release Status: Abandonware

Includes cracked disk image.

Firepower was finally released for the IIgs in 1989 by MicroIllusions, whose only other IIgs release was Blackjack Academy.

MicroIllusions was second to own the rights to Dondra, which later became QuestMaster but I don't think it was released during that time. MicroIllusions were supposed to have done a IIgs version of Faery Tale...if it was released, or better yet, if someone has it, please contact me.

Firepower, described simply, is a fun filled carnage action romp. You control a tank of your choice between three at startup of a new game: a tank built for speed, another built for strength and another combining the two attributes, and depending on the type of game you play, you'll have a different objective.

Afbeeldingslocatie: http://www.inwards.com/~fairway/game_pages/screen_shots/firepowershot1.gif
The loud Firepower title screen.

In all my games of Firepower, I never really enjoyed playing a single player game (it's rather hard to finish the objective with a finite number of tanks) but as a two player game, Firepower really shines. Two player games can be achieved with both players being huddled at the same computer (one player to use joystick, the other keypad with shift as the fire button) or, and remarkably for its time, a two player game could be played out thanks to a modem connection. Once play has started, it doesn't end until one player has captured the enemy's flag and returned with it to your homebase to claim victory.

The screen is split vertically into two, and it becomes apparent which side you're on when you try some directional controls. You have an unlimited amount of tanks to carry out your wake of destruction on the various defences and buildings of your enemy (don't forget to run over their fleeing vulnerable men while you're at it). You can also lay down mines to protect yourself or an area from your adversary (but be careful, your own mines will detonate just as well in your vicinity as they would in your enemy's).

Afbeeldingslocatie: http://www.inwards.com/~fairway/game_pages/screen_shots/firepowershot2.gif
IIgs two player action at its best.

I first played this game for a whole afternoon on a friend's Amiga and I was very pleased to see Firepower make its way to the IIgs. Great stuff.

Kunt de apple versie downloaden op de site!!!
veel in multiplayer gespeeld vroeger, binnenkort weer >:)

[ Voor 8% gewijzigd door HyperTrophy op 15-01-2004 12:12 ]

Verwijderd

Het was een klein loodgietertje, rood pakje dacht ik en hij had een snor. Je moest soms met je kop tegen de onderkant van een stuk steen aanspringen en dat kwam er een muntje uit. Nu is die titel mij echt helemaal ontschoten. Iemand? ;)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 12:12:
Het was een klein loodgietertje, rood pakje dacht ik en hij had een snor. Je moest soms met je kop tegen de onderkant van een stuk steen aanspringen en dat kwam er een muntje uit. Nu is die titel mij echt helemaal ontschoten. Iemand? ;)
Super Mario Bros.!

:P

This space is occupied

Verwijderd

Nee dat is hem niet ;). Nu ik erover nadenk, had iets een donkerrode jas, wit haar, tww pistolen en een zwaard twee keer zo groot als hemzelf ;)! Ok, ik zal ophouden! Wel leuk topic trouwens. Geintje moet kunnen toch?

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Investig8or

What goes up, could come down

Ik denk ook ineens aan een spel , jaar of 12 terug ofzo.
Ik herinner me maar 1 bepaalde scene , namelijk dat je een ventje bent (rood pakje / blond haar?) en je kunt vliegen , wat je van achteren ziet.
Bij een level is er een draak die steeds bepaalde rondjes aflegt van links naar rechts en in de "diepte".
Moest je steeds schieten.
Lang , lang geleden...
Geen idee welk platform , t was op school toendertijd.

Iemand een idee?

Idiocracy: it is real!

Verwijderd

Thuis in het milieu is tegenwoordig *freeware*.
Je vind het tijdelijk op:
www.boxtels-belang.nl/sitefiles/sysfiles/milieu.exe
LACHE SPEL!
*ik werk op een school als ict beheerder, en deze
hadden we nog in onze collectie :O *

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 13:30 ]

• knightofn1
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Investig8or schreef op 16 januari 2004 @ 00:48:
Ik denk ook ineens aan een spel , jaar of 12 terug ofzo.
Ik herinner me maar 1 bepaalde scene , namelijk dat je een ventje bent (rood pakje / blond haar?) en je kunt vliegen , wat je van achteren ziet.
Bij een level is er een draak die steeds bepaalde rondjes aflegt van links naar rechts en in de "diepte".
Moest je steeds schieten.
Lang , lang geleden...
Geen idee welk platform , t was op school toendertijd.

Iemand een idee?
Ik denk dat je space harrier bedoelt, was een echte arcade hal spel (maar is ook op de amiga,atari st, c-64, pc later gekomen)
screenshot

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

Zou wel eens kunnen
knightofn1 schreef op 13 februari 2004 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat je space harrier bedoelt, was een echte arcade hal spel (maar is ook op de amiga,atari st, c-64, pc later gekomen)
screenshot

Verwijderd

een spel waar je een eiland had waar je dan hotels op moest bouwen en auto verhuur, fiets verhuur en zulke dingen. gewoon een tycoon game dus :) je kon ook bommen en ratten en andere dingen doen bij je techtenstanders op een ander eiland.. het was volgens mij iets met tycoon of tropical ofzo...

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 31-10 09:53
BioWEB schreef op 20 mei 2003 @ 17:31:
[...]

Fantastisch !!!!! Dat is 'm inderdaad !!! Ik zat de hele tijd met Asylum in m'n hoofd (vandaar dat ik er ook niets van kon vinden), Soul Asylum, Lunatic Asylum enz...

DUX ook bedankt voor het meedenken ;)

Tsja, nu eens gaan kijken of 'ie nog ergens te koop is...
nog gevonden? ik ben ook zeker al een jaar naar dit spel opzoek?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 23:10
Ik ben op zoek naar een oud dos/windows spel (dunno precies.. draaide ook onder windows iig)
Was nog voor de pentium uit kwam, een side view shooter met vliegtuigen.
Je kon er iets van 50 kiezen ofzo, ook helicopters. De demo chrashte om de haverklap :D.
De levels waren "rond" dus je kon altijd door vliegen.
De controls waren eg irritant omdat als je je vliegtuim omdraaide de controls hetzelfde bleven :X
Je had missies om dingen af te schieten maar ook stunt vliegen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:32:
een spel waar je een eiland had waar je dan hotels op moest bouwen en auto verhuur, fiets verhuur en zulke dingen. gewoon een tycoon game dus :) je kon ook bommen en ratten en andere dingen doen bij je techtenstanders op een ander eiland.. het was volgens mij iets met tycoon of tropical ofzo...
tropico ?
volgens mij niet een echt oud spel nog alhoewel ik het nooit gespeeld heb :P

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• suprcow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-01-2022
hoi ik ben op zoek naar een spel ook
dsat ik ooit paar keer heb gespeeld
bij een vriend heeeeeeeel lang gelden
ik herrinner me dat ik het toen heel tof
vond maar dat zal nu wel niet meer zo
zijn maar toch...

het was een snes spel met robots
waar je 2d tegen elkaar ging vechten
en je kon uit de robot stappen met een
miniscuul mannetje of mensje om dat
een code in te voeren en dan een deur
voor je robot te openen ofzo
het beeld verschoof ook met je mee in hoog
en laag

• DarkX

DarkX

Ik?

Eh, kun je voortaan al die enters achterwege laten, dat leest heel erg rot die korte zinnetjes. Beetje op je typos letten kan ook helpen trouwens :{

Maar dit klinkt wel heel bekend, ik zal ff kijken :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-10 00:56

BrZ

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 18:32:
Holiday Island :?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-10 15:14
Cool, ik heb de latere kloon Return Fire gespeeld. Die lijkt er echt enorm op, en ook split-screen multiplayer. Er is ook nog een Return Fire 2 geweest met volledige 3D graohics......

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Ik vraag me af hoe het golfspel heet, op allemaal wazige terreinen. Met molentjes, gangen enzo. Dit speelde ik op de 386...
dit is Fuzzy Golf ofzo, heb het toen erg vaak gespeel. Zo'n idiote mini golfbaan die hangt in de ruimte en dan moet je je balletje in een raket slaan ofzoiets.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb er ook 1. Het was een Amiga game, 1 van de eerste 2.5D games. Je mannetje (met een soort backpack of zoiets) vloog door een landschap vol met bomen dacht ik. En van die grote draakachtige beesten kwamen uit de verte op je af en die moest je neerknallen. Echt heftige actie was er altijd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

suprcow schreef op 14 februari 2004 @ 17:31:
het was een snes spel met robots waar je 2d tegen elkaar ging vechten en je kon uit de robot stappen met een miniscuul mannetje of mensje om dat een code in te voeren en dan een deur voor je robot te openen ofzo het beeld verschoof ook met je mee in hoog en laag
Was dat niet Paradroid?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

zonoskar schreef op 15 februari 2004 @ 01:55:
Ik heb er ook 1. Het was een Amiga game, 1 van de eerste 2.5D games. Je mannetje (met een soort backpack of zoiets) vloog door een landschap vol met bomen dacht ik. En van die grote draakachtige beesten kwamen uit de verte op je af en die moest je neerknallen. Echt heftige actie was er altijd.
dat is dus space harrier wat ik al eerder tegen iemand zei.
Was dat niet Paradroid?
ik denk niet dat dat paradroid was al kon je in paradroid wel betere robots overnemen ik geloof niet dat het op de Snes ooit is uitgekomen.

Verwijderd

RonaldMcDonald schreef op 14 februari 2004 @ 11:00:
[...]

nog gevonden? ik ben ook zeker al een jaar naar dit spel opzoek?
Ik weet wel een site waar je hem kunt bestellen, mag ik die hier wel posten?

Zonee please edit my msg mods...

Hier is de link:

http://www.rochnet.net/ac...venture_Games_R_S_75.html

• Mr GAmba
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik heb er ook nog een,
Het was een rally spel (monochroom) en nee geen lotus. En je kon verschillenede auto's kiezen enzo. Er stonden bomen langs de weg en er zat super cheap geluid bij. Speelde ik vroeger op de 286.

Signature unavailable

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mr GAmba schreef op 15 februari 2004 @ 18:20:
Ik heb er ook nog een,
Het was een rally spel (monochroom) en nee geen lotus. En je kon verschillenede auto's kiezen enzo. Er stonden bomen langs de weg en er zat super cheap geluid bij. Speelde ik vroeger op de 286.
Die had ik ook, op het laatst reed je altijd zo'n benzine station in :)

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Mr GAmba schreef op 15 februari 2004 @ 18:20:
Ik heb er ook nog een,
Outrun B)

of misschien toch USA Racer (oid)?

[ Voor 8% gewijzigd door BoyGenius op 15-02-2004 18:30 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Mr GAmba
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Benzinestation kan ik me niet meer herinneren, maar zou best kunnen is al bijna 8 jaar geleden.

Signature unavailable

Verwijderd

Vroegah (jaar of 9 geleden) was er een 2D spelletje met een ventje op rolschaatsen. Het was een beetje in dezelfde periode als prehistoric 2... iemand een idee hoe dit spel heet?

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Mr GAmba schreef op 15 februari 2004 @ 18:31:
Benzinestation kan ik me niet meer herinneren, maar zou best kunnen is al bijna 8 jaar geleden.
Testdrive?

• Megamind

• Megamind
Heb ik er nog 1, had een spelletje waar je soort van olympics moest doen met prehistorische mensen, kogelslingeren aan iemand zn haar enzo... was er volgens mij ook op MSX of commodore nog....

Verwijderd

Nog 1.

Een WW2 sim, je zag alles een beetje schuin van boven.
Je kreeg van te voren wat mannetjes die kwamen dan via de parachute aan het begin van de map naar beneden zeilen.
Weet niet meer of er nou ook tanks in zaten.
Het speelde zich af in Frankrijk volgens mij.
Hij stond toen op een twilight nr 8-12 ofsow, oftewel heel wat jaartjes geleden :)
Ben die twilights kwijt, misschien heeft iemand een oude collectie en kan die ff kijken welk spel ik bedoel?
Het was een korte naam.

Het is geen closecombat maar een voorloper ervan.
En was toen echt een topspel!!

Iemand?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik zoek een spel wat vroeger op de PSX was, je had een auto, en door boxjes op te pikken kon je homer missiles gebruiken enzo. Ik herinner het me heel vaag maar je kon ook door een winkelcentrum rijden dacht ik. En je kon met je homer missiles in je auto een boef tegenhouden in zijn auto enzo.. Dit was allemaal fully 3d.. Playstation 1 ;)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-11 14:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[rml][ Centraal] Het grote 'Ik zoek een spel Topic'[/rml]
daar maar verder, is iets duidelijker

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.