Het Verhaal achter het spel
Bron: Telegraaf
Tegelijkertijd met de film komt op 15 mei de game Enter The Matrix uit op PS2, Xbox, Gamecube en PC. Dit is vrij uniek, want meestal is de film er veel eerder dan de game. Maar ditmaal loopt Holywood en de gameindustrie gelijk op.
Bij de game is er uitdrukkelijk rekening gehouden met de game door hier speciale beelden voor te schieten die in de bioscoop niet te zien zijn.
Enter The Matrix is een actiegame die je als derde persoon speelt. Het verhaal loopt parallel met de storyline van The Matrix Reloaded. Maar er zijn ook verschillen. De makers van de film, Andy en Larry Wachowski, voerden ook de regie over de game. Beide broertjes hebben de sfeer weten te handhaven zonder dat de game een kopie is geworden.
Per karakter is er een verschillende verhaallijn. Je kunt als Niobe of als Ghost spelen. De laatste figuur is wat beheerster en spiritueler dan Niobe. Maar tijdens het vechten veranderd hij in een wervelwind van kogels en vuisten. De vele rake klappen zijn zo natuurgetrouw mogelijk in beeld gebracht. Aan de 'montion capture'-techniek is veel aandacht besteed (
Acteurs van vlees en bloed moesten superstrakke pakken dragen. Overal op hun lichaam werden rode balletjes geplakt. Maarlieft 20 camera's stonden klaar om de bewegingen tussen de balletjes vanuit diverse hoeken te registreren. Deze beelden werden doorgestuurd naar krachtige computers

The Facts:
• Het spel word op de PC op 6 CD's uitgebracht-klik-
• ETM is GOLD verklaard op 18 april, het zal dus niet lang meer duren, ja ok het komt uit op 15 mei, maar hint hint.-klik-
• Het spel ligt 15 mei in de winkels.
• Je hebt keuze uit 2 personages:
Niobe

een expert in het besturen van voertuigen.
Ghost

De wapenexpert.
• Verder is er in de game in totaal 1 uur aan unieke scenes te zien, die je niet in de bioscoopverise tezien zult krijgen.
De PC versie word dus duurder dan de rest. Eigenlijk is de game een speelfilm.

• Het spel word ontwikkeld door Shiny (oa bekend van MDK 1 en 2).
Downloads:
Trailer:
• SMALL 11 MB -klik-
• MEDIUM 30 MB -klik-
• LARGE 53 MB -klik-
Documantaire
• SMALL 19 MB -klik-
• LARGE 82 MB -klik-
Screenshots:

Wallpapers:

Previews:
ZDNet Gamespot
Gameplay
15 Mei ligt het spel dus in de winkels. Ik ga hem niet kopen dan, die dag ga ik namelijk de film kijken
Punt1: 6 CD's das behoorlijk groot heh
Punt2: Straks alles op 1 DVD is een stuk makkelijker.
Punt3: Dit kan je niet missen in je Matrix verzameling
Wat zijn jullie meningen tot nu toe?
Word het spel tegroot kwa populariteit? Of word dit juist het spel omdat het parallel loopt met de film? tot slot nog:
Poll:
Poll: Wat ga je doen op 15 Mei?
• Naar de bios, en naar de winkel.
• Naar de winkel het orginele spel kopen!
• Ik kijk de film nog wel eens eerst het spel
• Eerst de film en dan het spel
• Hehe >> DIVX en Images zijn mijn bronnen
Ook een poll maken? Klik hier
w00t