The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Gaat wel beter worden als ik een center heb...
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Als er 6 man zijn worden de voetenbankjes als stoel gebruikt.... als het dan nog niet genoeg is worden er nog es burostoelen bijgeschoven.
Moet zeggen dat de filmavonden wel steeds drukker worden met zon scherm
De vos loopt door het bos.
het zijn geen siltechs volgends mij.. (duck wist et ook niet echt)(tja..het is blouw hezimbab schreef op 05 May 2003 @ 19:23:
@ Gitaarwerk
AVM is erg mooi spul qua klank en zolang je niet de chromen spullen met de gouden knoppen hebt is het ook mooi om te zien....m.a.w. je hebt iets moois. (Siltech netsnoer er aan hangen?) Ennuh....je had nog iets gezegd waar ik in eerste instantie over heen heb gekeken, namelijk dit:
[...]
Die PBJ is dus wel goedkoper dan die XTC he.......is ook 'maar' het instapmodel van Kimber.
En nu maar weer on-topic, dus zimbab gaat zoals gebruikelijk maar weer gewoon plaatjes kijken hier.........
vind het er ook best ok uit zien
over die PBJ, tja.. ik zit met prijzen van de 8TC in mijn hoofd.. (waarvan in nog 8 meter moet/ooit gaan halen
trouwends.. de XTC is eigenlijk een soortgelijke nabouw van de yamamura (volgends hemzelf) .. deze is getwist... kimber vlecht... nog even erom vechten welke de winnaar gaat worden.. (dat bepaald voor mij gelijk of het kimber wordt .. of zelf lekker draaien
nee,.. nog niet.. ik merk dat de pre wat weghaalt.. ik moet ook alles even rustig beluisteren en vergelijken denk ik voordat ik een mooi oordeel kan vormen. ik kan wel zeggen dat de eindtrap een stuk beter is dan de akai versterkerVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 18:57:
Ziet er netjes uit gitaarwerk, klinkt ie zo ook ?
en nu weer back on topic:
Garmtz,.. ik heb even met mijn broer (nog een keer
Lexicon processor vind ik een mooi ding hoor!! klasse! ben benieuwd naar de nieuwe plaajes!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Heb eens wat pics gemaakt van mn thuisbiosje.
[.......]
[quote]
Je hebt exact dezelfde schaalmodellen "in" je tafel als ik heb
Vooral die GTO is zo mooi.
Maareh, ik ben een tijdje niet in AVH geweest, en ik kan merken dat dit goed is voor m'n portemonnee, deze topics zitten altijd veel te vol gepropt met inspiratie en leuke dingen om zelf uit te voeren maar _erg_ leuk om dit alles weer te zien zeg
Ik heb er weer zin in
'K Moet nog eens ffkes een subje bouwen en mn oude Tandberg/Jamo's schilderen.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Welke elektrostaten heb je gehoord? Ook MartinLogan? Dit is naar mijn idee namelijk het enige merk dat de nadelen van elektrostaten echt aanpakken. Nog steeds blijft het geluid natuurlijk een kwestie van smaak... In stereo kan ik me absoluut mooiere luidsprekers voorstellen dan MartinLogan (ik vind de Tannoy Dimension waanzinnig bijv.), in surround gewoonweg niet (ongeacht prijs). En ik heb heel veel gehoord.Gitaarwerk schreef op 05 May 2003 @ 23:12:
Garmtz,.. ik heb even met mijn broer (nog een keer) lopen kwijlen bij je set. het zal ongetwijfeld goed klinken!! ik ben zelf niet echt electrostatenliefhebber.. maar dat is ieder zijn keus (niet dat mijn dingen beter klinken ofzow
)
op welke fronten heb jij het idee dat martinlogan de nadelen aanpakt dan? Tis nog steeds niet veel of lekker "laag" volgens mij...Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 16:35:
[...]
Welke elektrostaten heb je gehoord? Ook MartinLogan? Dit is naar mijn idee namelijk het enige merk dat de nadelen van elektrostaten echt aanpakken. Nog steeds blijft het geluid natuurlijk een kwestie van smaak... In stereo kan ik me absoluut mooiere luidsprekers voorstellen dan MartinLogan (ik vind de Tannoy Dimension waanzinnig bijv.), in surround gewoonweg niet (ongeacht prijs). En ik heb heel veel gehoord.
http://international.infi...e=Primus&language=ENGLISH

Btw ik heb ook nog nieuwe kabel erbij gekocht, Caliber 2x4mm want die oude kabel was echt niks
Alleen weet ik niet of ik een probleempje heb ja/nee, ik heb nml een versterker die speakers op 8 Ohm aanstuurd, en de speakers zijn 6 Ohm kan dat gerust of is dit schadelijk?
[ Voor 16% gewijzigd door Lennieboy83 op 06-05-2003 20:01 ]
Thuis zowiezo plaats voor 6 man.cwppol schreef op 05 mei 2003 @ 21:59:
volgens mij heeft wildeaap die voetenbankjes ook... (hoort er natuurlijk ook echt bij)
Hoeveel mensen hier hebben maar 1 zetel in hun thuisbios? Hoeveel egoisten delen hun bioscoop-ervaring alleen met zichzelf? En waarom? Haat je het gekuch van anderen?
Bij mij in de bios is in ieder geval plaats voor twee of drie mensen, maar mijn bios past dan ook binnen 3x3m...
5x5 m .
En als we het bij vrienden doen, 12 man
De nominale impedantie zegt in principe niet zoveel, maar je mag er heel erg gerust van uit gaan dat het geen enkel probleem is.....zo veeleisend zijn die speakers niet. En het is altijd een kwestie van proberen....zo snel gaat het spul niet kapot en je merkt snel genoeg of het lekker gaat of niet.Lennieboy83 schreef op 06 May 2003 @ 20:01:
Alleen weet ik niet of ik een probleempje heb ja/nee, ik heb nml een versterker die speakers op 8 Ohm aanstuurd, en de speakers zijn 6 Ohm kan dat gerust of is dit schadelijk?
Verwijderd
Misschien wel interessant om ook te vermelden wat je indrukken zijn van deze speaker, en eventueel ook welke concurrenten je hebt beluisterd en waar je die tekort vond komenLennieboy83 schreef op 06 May 2003 @ 20:01:
Ik heb eindelijk mn nieuwe front speakersde Infinity Primus 300
http://international.infi...e=Primus&language=ENGLISH
[afbeelding]
Btw ik heb ook nog nieuwe kabel erbij gekocht, Caliber 2x4mm want die oude kabel was echt niks
Ik heb JBL & Infinity speakers geluisterd maar ik kwam er al gauw achter dat de JBL speakers niks voor mij waren, omdat daar een titanium tweeter inzit die gauw schel gaat klinken toen ik de Infinity speakers hoorde was ik eigenlijk gelijk verkocht het geluid was in mijn ogen perfektVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:50:
[...]
Misschien wel interessant om ook te vermelden wat je indrukken zijn van deze speaker, en eventueel ook welke concurrenten je hebt beluisterd en waar je die tekort vond komen
Ik mocht ook mijn eigen receiver meenemen en de subwoofer die ik had gekocht in die winkel
Ze hebben alles aangesloten met goede luidspreker kabel..en gaan met die banaan, en zo is dus de Infinity eruit gekomen als beste, ik vond meer keus niet nodig omdat ik de goede speaker al had gevonden, mn vader ging ook mee omdat hij wel zo'n beetje dezelfde smaak heeft kwa geluid.
Ik ben zeer blij met deze spullen ik blaas alles mn kamer uit samen met de Infinity HPS-250
Verwijderd
Lurge schreef op 06 mei 2003 @ 19:49:
[...]
op welke fronten heb jij het idee dat martinlogan de nadelen aanpakt dan? Tis nog steeds niet veel of lekker "laag" volgens mij...
- Afstraling: door het gebogen paneel een veel kleinere "sweet spot".
- Tonale balans: ze klinken mooi warm en gloedvol, geen analytische, glasachtige klank.
- Basweergave (gelijk een antwoord op je opmerking): doordat ML gebruik maakt van hybride technologie, waarbij ze een basweergever gebruiken voor het laag, is de basweergave een stuk punchier en dynamischer dan je zou verwachten van een elektrostaat. Bovendien zijn ze veel hoger belastbaar en gaan ze loeihard zonder dat het paneel gaat "klapperen".
- Aanstuurbaarheid: alle ML modellen zijn prima aan te sturen met relatief simpele versterkers. Geen extreem "moeilijke" belastingen dus. Ik ken speakers die veel en veel moeilijker zijn aan te sturen.
Verwijderd
Absoluut, je moet ze af en toe stofzuigen...hervaz schreef op 06 mei 2003 @ 22:06:
Ze trekken stof aan die electrostaten, en je moet eens in de zoveel jaar de vliezen vervangen, de nieuwe schijnen echter niet zoveel stof aan te treken omdat ze zichzelf aan/uit schakelen. Die nieuwe van ML vind ik trouwens wel erg mooi.
Verwijderd
Specs
TV: Philips 28PW8807
A/V Receiver: Philips FR966
Videorecoder: Philips VR620
DVD Speler: Philips DVD720
Front speakers: 2x Piega S4XL
Center speaker: Piega S4C
Rear speakers: 2x Piega S3 Sat
Sub: Wharfdale type ff vergeten, maar binnenkort word ie vervangen door een Rel Quake, net zoals de receiver
Zoek de Paashaas

Goedkope kabels, maar dit is maar tijdelijk in de zomer word ie vervangen door een Rel Quake of een Stentor III

Geen super receiver, maar het doet tenminste, deze word ook binnenkort vervangen, maar waarvoor heb ik nog geen idee

Deze afbeelding is een beetje in elkaar gedrukt

degene van de vad.. (indrukken grijg je zeker)Lurge schreef op 06 May 2003 @ 19:49:
[...]
op welke fronten heb jij het idee dat martinlogan de nadelen aanpakt dan? Tis nog steeds niet veel of lekker "laag" volgens mij...
dan ook de martin logans (met en zonder sub)
types weet ik echt niet..
Hehe....das minder als je dat niet weet en een kettingrokert bent. Maaruh.....het klopt wel dat ML's wel goed aan te sturen zijn. Ikzelf ben erg gecharmeerd van de nieuwe 'Clarity'......klonk erg goed enmooi dingetje om te zien ook. Vaak vind ik ML's ietsje minder om te zien, maar deze vond ik OK. Lekkere prijs ook.Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:09:
[...]
Absoluut, je moet ze af en toe stofzuigen...Bij ML tegenwoordig door de schakelende voeding dien je de panelen om de 10 jaar ongeveer te vervangen. Bovendien kun je maar beter niet roken in de kamer. Nouja, het mag wel, maar dan kun je je panelen gerust na 1 a 2 jaar al vervangen...
[ Voor 41% gewijzigd door zimbab op 06-05-2003 22:18 ]
Verwijderd
[quote]JT schreef op 30 April 2003 @ 23:31:
Foto van het begin:
[afbeelding]
Let op telefoon rechtsonder ter vergelijking; tis een 82cm Flips.
Morgen ofzo nog wat piccies van me amp enzo.[/quote]
Toch nog ff benieuwd naar jou verhaal over die TV. Ik las tijden geleden dat jij hem in de opruimverkoop voor een nette prijs gekocht hebt. Ik ben toen zelf een paar weken later naar de mediamarkt gegaan en heb deze ook gekocht onder het mom van : ' Het laatste model moet weg ' .
Volgens mij had MM er nog gewoon een palletje d'r van staan en heeft op deze manier nog ff leuk een oud voorraardje kunnen weg werken
Gitaarwerk schreef op 06 May 2003 @ 22:17:
[...]
degene van de vad.. (indrukken grijg je zeker)
Euhm, ik ben niet echt thuis in de ML'sDit zijn er een aantal. Weet jij er nog meer te bedenken?
Maar over die aanstuurbaarheid, volgens mij als je echt lekker geluid uit een electrostaat wil krijgen dan moet je wel redelijk wat vermogen hebben, het kan wel met minder maar dan klinkt het ook gewoon een stuk minder volgens mij.
Wat ik wel relaxed vind van electrostaten is dat ze zo superzuiver en helder klinken in het midden en hoog. En ja het laag moet je dan laten doen door een speaker die dat wel kan
Verwijderd
????????Gitaarwerk schreef op 06 May 2003 @ 22:17:
[...]
degene van de vad.. (indrukken grijg je zeker)
Overzichtje:

Kastje met audio apparatuur met daar bovenop de centerspeaker:

Bovenin een Marantz SR5200:

Daaronder een cdspeler en cassettedeck van Sony:

De front speakers Visaton Alto IIIc met als tweeter een G20SC:

Center speaker eigen ontwerp met W100S en G20SC:

Links achter, ook eigen ontwerp met W100S en DT94:

Close up:

En dan natuurlijk de video projector, een Sony VPH-1030QM CRT-projector:

En zo ziet dat er van binnen uit:

Dit moet je allemaal afregelen en dat is nog niet alles:

Het gevaarte hangt aan een zware houten balk die stevig aan de muur is bevestigd:

Dat alles wordt aangestuurd door mijn computer:

Als laatste nog twee overzichts foto's:

Niet slecht voor een studentje dacht ik zo
Ik zal vanavond proberen nog een paar foto's van het beeld te maken.
Kijk hier voor nog een paar andere foto's.
Verwijderd
Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:39:
Machtig - Prachtig mooi!!!!! Ik ben trouwens ook voor een beamer aant sparenkheb al 1500 euro bij elkaar... en dat voor een 15-jarige met only vakantie werk enz
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekost
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 19:12 ]
Verwijderd
sorry hoor, maar een beamer van 200 euro?? Hoeveel branduren heeft hij dan al gehad en na hoeveel moet je de lampen vervangen??Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
[...]
Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekosten het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
Of heb je nu zoveel mazzel dat dat allemaal wel meevalt? Ik ben trouwens ook hier en daar aan het kijken naar een beamer, maar voor 200 euro heb ik er nog geen een gezien.
Wow. Waar haal je ze voor die prijsDioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekosten het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Let wel op dat dit een CRT beamer is. Dat betekent dat hij niet met een lamp werkt zoals de meeste moderne beamers, maar met 3 buizen (Rood, Groen, Blauw). Voordelen hiervan zijn onder andere betere zwartwaarden en geen pixeleffecten. Het nadeel is dat het een groot en zwaar ding is. Die van mij is ongeveer 60 * 50 * 30 cm en weegt ongeveer 30 kg. Een ander belangrijk nadeel is dat dit soort projectoren moeilijk af te regelen zijn. Zoals je op dit plaatje kan zien zijn er een heleboel regelaars waar je aan kan draaien. Om dit goed af te regelen heb je de nodige kennis en een heleboel geduld nodig. Ik ben de eerste keer meerdere dagen bezig geweest om de afregeling helemaal goed te krijgen.
Vanwege bovenstaande redenen en het feit dat deze beamer al meer dan 12 jaar oud is, is hij niet zo gewild meer en is de prijs dus ook vrij laag.
Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoudt. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan
[ Voor 14% gewijzigd door Dioot op 07-05-2003 20:20 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Branduren is bij een CRT helemaal geen punt, dat ding haalt zo de 10.000Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:55:
Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoud. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan
Wear (licht inbranden) is een groter probleem, maar ook niet zo'n ramp
Lichtopbrengst is zwak, meeste zitten rond de 600 Lumen Peak White.
En 12 jaar... ach, so what?
Ik heb ook een CRT ding, ook erg oud, maar 't is zeker wel goed beeld.
Ik heb er (nog) de ruimte niet voor alleen
Ik heb even met dat ding gespeeld, en ondanks dat ie niet goed afgeregeld was, was dat ding kleurrijker en zuiverder dan een Philips LCD beamer (Proscreen 2500) die ik had geleend van iemand.
* DJSmiley geeft dat ding zeker een kans.
Alleen nog een huis erbij
En 200 eur is echt niet verkeerd. Je moet alleen de ruimte hebben
CRT beamer.. Dus geen lampen, maar gewoon TV buizen.Yohan schreef op 07 May 2003 @ 19:56:
Meer dan 12 jaar oud... Moderne beamers houden er na 2000 branduren mee op. Hoe zit het dan met de brandduur van deze oudere lampen? Zitten toch geen 40W peertjes in?
Op inbranden na dus behoorlijk onsloopbaar
Voordelen: Geen pixels, zwart is zwart (lcd laat altijd iets licht door, ook al is t zwart)
Nadelen: f*cking lomp, en veel afregelwerk (je mag dus alle 3 kleuren exact centreren)
Ik heb een aantal crt's gezien en een paar lcd's en LCD komt echt niet bij de kwaliteit van CRT. Ze zijn inderdaad een stuk lomper en sommige modellen ook luidruchtiger (een 9" sony maakt echt een kabaal). Het geluid is op te lossen door er een hushbox omheen te bouwen.
Nieuw zijn die dingen niet te betalen overigens. Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren). Omdat die crt's zo lang meegaan is 2e hands echt een goede optie. Dan kan je van heel goedkoop tot vrij duur een goed apparaat kopen waar geen lcd tegenop kan (hooguit een aantal dlp's van 10 mille).
De frontstage:

Hierop zichtbaar zijn:
Mijn mains, ASW Alpha. 4 weg Transmission Line speakers.
Center : Mission70c3
Subs : Magnat Omega 380 (2 stuks nog steeds op lelijke blokjes.
TV : Philips 36PW9575
Rest : Humax 5400, Sony SLV-E830 in TV kast, toren komt nog.
Closeup van de ASW Alpha:

De toren :

Daarin zitten:
Receiver : Pioneer VSX-D2011
DVD/Sacd : Philips DV 963SA Van Medevoort gemodificeerd.
Rest : Yamaha EQ-1100 (blijf die analyzers leuk vinden) en een Marantz SD515 tapedeckie voor de compleetheid.
Omdat ik ze ze mooi vind nog ff een closeup van de Receiver en de DVD:

Dan nog ff links en rechts achter:

De grote zijn Mission 703's, de kleintjes gewoon Mission 70's.
Wat moet er nog gebeuren:
- Er moet nog een fatsoenlijk rack komen.
- Die Piepschuimblokjes onder de Sub moeten door iets mooiers vervangen worden.
- Eens een Beamer overwegen.
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
* Elvhenk houdt nou ook op met foei slowchatten.

Verwijderd
Is het kopen van een 2e hands beamer niet gevaarlijk i.v.m. de lampen die kapot gaan en duur zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:42 ]
Verwijderd
REAR (JBL XTI 20 op een zelfgemaakte stand)
SUB en front (JBL XTI sub 300 en XTI 80 beide met spikes op een steen)
Nogmaals maar dan zonder scherm
Totaal overzicht zonder schermen
En met schermen..
Het geheel wordt aangestuurd door een NAD T761 en een NAD C270 (gebiamped op de XTI 80's). DVD speler is een Pioneer DV 626D. Overigens staat de C270 niet op de foto, maar zie je een ouwe 25 cd wisselaar. Ook staat er in mijn zelf gemaakte audio meubel nog een equalizer, die heeft denk ik 4 jaar geleden voor het laatst aan gestaan.
Verwijderd
Je (jullie) set is super, maar die heb ik veel voorbij zien komen.
Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?
Verwijderd
Dat vond ik dus ook over die JBL luidsprekers, ik luister ook veel muziek en ben daarom voor een heel andere gegaan, Infinity Primus 300, en die klinkt heel zuiver met muziek én filmsVerwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:00:
Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?
Verwijderd
Verwijderd
35.000 Euro nieuw... Gelukkig hem ik hem niet nieuw gekocht...Scarp schreef op 07 May 2003 @ 20:14:
Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren).
Ik heb zelf ook de XTI serie gehad, deze voldoen best wel aan het vooroordeel over JBL. Maar het klinkt niet slecht, beter dan mensen met een vooroordeel denken.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 21:15:
FF voor de duidelijkheid he? De ene JBL is de andere niet. Ze maken ook wel wat kwalitatief betere speakers. Maar het blijft zo dat smaken verschillen, gelukkig maar, toch?
Wil je echt genieten van JBL moet je de TI series hebben, als er al een vooroordeel zou zijn, hebben de TI series dit niet. Met name de Ti-K6's, Ti-K10's en de oudere TI250 Jubilee en TI5000's.
Een voorbeeld van de TI5000:
Ik heb zelf 1000 euro betaald voor een paar TI5000's, gigantisch wat een kwaliteits verschil met de XTI! Deze boxen waren ooit 5500 euro het paar, vergelijkbaar in prijs en kwaliteit met de oude B&W Nautilus series.
[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 07-05-2003 23:25 ]
Ik heb voor mijn Alpha's 740€ betaald, waren ook 3300€ de set.

Aannames zijn fataal.
Ik bedoel, 7 gelijkwaardige boxen van die kwaliteit zijn dan niet duur, maar ja, geluk moet vaker voorkomen!
[ Voor 50% gewijzigd door blue eyes op 07-05-2003 23:54 ]
receiver: yamaha RX-V630RDS:

DVD-speler: Toshiba SD220E zwart

aangesloten met een oehlbach nf-113 digital coaxiale kabel:

front- en rearspeakers: infinity alpha5 (zwarte uitvoering)

centerspeaker: infinity alphacenter (zwarte uitvoering)

subwoofer: infinity alpha subwoofer (zwarte uitvoering)

Tv is een simpele 55cm philips van 6 jaar oud ofzo, daar heb ik nog geen pics van.
meer info op dit simpele html-paginaatje
[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 08-05-2003 10:28 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Er is inderdaad wel eens gemeten met een RTA (er werd beteuterd gekeken toen het behoorlijk recht was), maar ik zou wel eens echt actie willen ondernemen op zo'n meting met room tuning/verplaatsen van de speakers. Overigens krijgt mijn MC-12 binnenkort een real-time room eq als het goed is. Zou overigens ook best zelf een RTA willen hebben...Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 23:15:
Heeft er iemand hier trouwens (buiten garmtz zekereen RTA meeting oid van zn HT kamer gedaan ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 16:25 ]

[ Voor 3% gewijzigd door kleinelievewolff op 09-05-2003 18:56 ]
Verwijderd
Wat heb je betaald voor die infinity set? Hier in mijn woonplaats (Amstelveen) is een Polectro Plaza hifi zaak en daar is zo'n set in de aanbieding (2 hoge front speakers, die 2 kleine die jij hebt in de rear en een center) voor 799,-. euro Was eerst 1249,- euro (zit dus geen sub bij, die zou ik er nog apart bij moeten kopen).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 08:38 ]

Dat alles hangt aan een Philips MX1060D DVD speler / 5.1 receiver
5 x 70w continu + 50w subwoofer

Met daarbij een Philips 28PW8807 72cm breedbeeld 100Hz

Verder nog een te vervangen Philips center speaker

En twee nog te vervangen Philips surround speakers

En tenslotte nog een macro'tje van het logo op de speakers

Het valt allemaal in het niet met de systemen die ik hier tegenkom, maar voorlopig ben ik hier wel weer erg blij mee
Het is een hoekopstelling dus; TV en hifi ding in de hoek, en 2 banken daar omheen. Echt ruim opgezet is het niet, dus dit is de beste oplossing
btw.. wat voor kratten bier staat er op je tafel?
Verwijderd
ik had het psies zoals jij aangepakt.. Home cinema set van philips met losse speakers.
Die amp doet het nog vrij goed
Later nog een center d'r bij gekocht en later toch maar voor alles los gegaan
Verwijderd
Voor meer info, zie: http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/trey.htm
Greetz,
Trey
Verwijderd
dat ding zou maar op je hoofd moeten pletterenVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:20:
Ik krijg binnenkort nieuwe foto's van mijn HT (ik heb een nieuwe projector
gekocht), maar hier nog even een 'oudje' als lokkertje... Meer foto's zijn
HIER te zien.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Oh gaaf..en niet alleen het rackMad_Demon schreef op 11 May 2003 @ 08:06:
Dit is echt een mooi rack, die lichtjes geven een heel mooi effect
Waar is deze verkrijgbaar?
Als je kijkt naar het url van dat plaatje zie je het zoMad_Demon schreef op 11 May 2003 @ 09:53:
Ik heb geen idee, ik heb 'm gevonden in een van deze set's. Ik kan alleen niet meer vinden welke
http://www.student.tue.nl/m/a.w.v.dongen/martin.htm

En dat op de zondag ochtend...
* Mad_Demon gaat maar even ontbijten
[ Voor 34% gewijzigd door Mad_Demon op 11-05-2003 10:26 ]
Gelieve ook specs erbij, en je bevindingen.
Naast m'n tafel is dat.. 5 op elkaar ofzo. Vooral Hertog JanGitaarwerk schreef op 10 May 2003 @ 21:58:
pelle = philips patser
btw.. wat voor kratten bier staat er op je tafel?
De overige 40 kratten die in m'n kelder stonden zijn gejat
@#@*!# schoften... voor sommige mensen blijft het moeilijk om van andermans spullen af te blijven

Verwijderd
Ziet er goed uitxdc schreef op 05 mei 2003 @ 18:58:
nieuwe center speaker is eindelijk binnen!
B&W LCR600 S3 en 2 x B&W 603 S3
[afbeelding]
plus 2 nieuwe posters!
Tip!: ik zou je fronts wat meer uit de hoeken van je kamer halen. Dit zorgt voor een strakkere en natuurlijkere weergave van het laag. Ik heb het zelf ook gedaan en men mond viel open van het duidelijk hoorbare verschil.
Tenzij hij zijn fronts op small heeft staan natuurlijk.Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 18:05:
[...]
Ziet er goed uit![]()
Tip!: ik zou je fronts wat meer uit de hoeken van je kamer halen. Dit zorgt voor een strakkere en natuurlijkere weergave van het laag. Ik heb het zelf ook gedaan en men mond viel open van het duidelijk hoorbare verschil.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Dan kan je nog prima experimenteren met plaatsing van je speakers hoor-Stef- schreef op 11 May 2003 @ 19:01:
[...]
Tenzij hij zijn fronts op small heeft staan natuurlijk.
Verwijderd
Het strakke laag is juist wat ik zo waardeer aan deze speaker, heel wat beter als sub/sat combo iig.
Verwijderd
Verwijderd
Beweer ik het tegendeel dan?Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 19:32:
[...]
Dan kan je nog prima experimenteren met plaatsing van je speakers hoor
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
ik heb er 600 euro voor betaald, inclusief kabelsVerwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 08:36:
@beschuitfluiter:
Wat heb je betaald voor die infinity set? Hier in mijn woonplaats (Amstelveen) is een Polectro Plaza hifi zaak en daar is zo'n set in de aanbieding (2 hoge front speakers, die 2 kleine die jij hebt in de rear en een center) voor 799,-. euro Was eerst 1249,- euro (zit dus geen sub bij, die zou ik er nog apart bij moeten kopen).
¯\_(ツ)_/¯
Waar en voor hoeveel heb jij die speakers gekocht??Pelle schreef op 10 May 2003 @ 16:54:
* Pelle vandaag z'n nieuwe Infinity Reference 81 MK-II speakers binnen gehad
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat alles hangt aan een Philips MX1060D DVD speler / 5.1 receiver
5 x 70w continu + 50w subwoofer
[afbeelding]
Met daarbij een Philips 28PW8807 72cm breedbeeld 100Hz
[afbeelding]
Verder nog een te vervangen Philips center speaker
[afbeelding]
En twee nog te vervangen Philips surround speakers
[afbeelding]
En tenslotte nog een macro'tje van het logo op de speakers
[afbeelding]
Het valt allemaal in het niet met de systemen die ik hier tegenkom, maar voorlopig ben ik hier wel weer erg blij mee
Ze klinken echt super!!!
De 630 hebben we geloof ik bij Correct inderdaad nog.....zal ff aan een collega vragen. Zet het daarna wel hier neer.Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 20:23:
Ik heb ze ook nog niet veel gezien, ik heb het idee dat de x30 serie niet echt een sla-je-slag serie wordt. Misschien de Correct Koopjeskelder in de gaten houden.
de speakers staan op large-Stef- schreef op 11 mei 2003 @ 19:01:
[...]
Tenzij hij zijn fronts op small heeft staan natuurlijk.
en het inderdaad handig om misschien de speakers meer naar de linkerkant te verhuizen zodat ze niet in de hoek staan.
tis allemaal nu beetje krap geplaatst ivm te kleine studentenkamer,
volgend jaar verhuis ik door naar een grotere kamer in het huis.
dan heb ik alle ruimte om de boxen mooi op te stellen.
ik zal eens experimenteren!
slimmehotspot.nl
Verwijderd
De site zit er niet uit. Maar ik heb ze gehoord bij Eringa in Groningen en was echt helemaal overrompelt van het geluid in combo van 5.1 set met een Denon versterker. Echt... ik heb veel dingen gehoord maar dit is echt de volgende wat in me huis staat.
En de ervaren verkopers (staat Eringa bekendt om) zijn ook zeer over te spreken. Ze hebben ook voor de gein in een luisterkamer neergezet met luidsprekers die tot een euro of 8000 per stuk gaan. En er was weinig verschil behalve de prijs dan
Maar zijn er nog echt andere tweakers die hier bevindingen mee hebben ???
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 14:44 ]
Verwijderd
Nou ik denk niet dat Audiolab luidsprekers van een eurotje of 4000 perstuk een B-merk is(zeg niet alles maar wel wat), die (Q)-kefs,infinity en andere grote merken alle hoeken van de kamer laten zien als het om echt muziek gaat.
En waarom is het een B-merk? Omdat het niet bekend is? Omdat ze ook reparen? Ik denk eerder dit juist een merk is wat echt zowat alles zelf bouwt met de hand. Ze maken maar opbestelling en niet op voorraad.
maar goed leg uit MarcoZ20 die hier vrij erug nieuw is met 13 post totaal, met niet echt onderbouwde argumenten post
BTW: B-merken doen volgens mij niet aan Full Gold connectors alle 130 euro per stuk
En ook niet aan concert opstellingen als deze

PS: Zie net dat de luidsprekers die ik heb gehoort/gezien niet eens op hun site staan
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:00 ]
En hoe zien de speakers die jij hebt gehoord er dan uit?
Ow ja....en waar zie jij dat ze gebruik maken van Full-gold aansluitingen? Dat geloof ik namelijk nooit, ten eerste omdat volgens mij niemand dat doet (ook Avalon en Wilson enzo niet) en ten tweede omdat ze dan echt wel wat duurder zouden zijn dan 130 euro......massief goud van een hoge puurheid is niet bepaald goedkoop.......afgezien van het feit dat het ook nog eens zacht is.
[ Voor 52% gewijzigd door zimbab op 12-05-2003 15:07 ]
de modellen van audiolab die wij verkopen zijn dus niet die serie's van 4000 euro. Ik wist tot voor net ook niet van het bestaan af van die serie's. Ik oordeelde dus alleen op wat er bij ons verkocht wordt.Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 14:48:
@ MarcoZ20
Nou ik denk niet dat Audiolab luidsprekers van een eurotje of 4000 perstuk een B-merk is(zeg niet alles maar wel wat), die (Q)-kefs,infinity en andere grote merken alle hoeken van de kamer laten zien als het om echt muziek gaat.
En waarom is het een B-merk? Omdat het niet bekend is? Omdat ze ook reparen? Ik denk eerder dit juist een merk is wat echt zowat alles zelf bouwt met de hand. Ze maken maar opbestelling en niet op voorraad.
maar goed leg uit MarcoZ20 die hier vrij erug nieuw is met 13 post totaal, met niet echt onderbouwde argumenten post
BTW: B-merken doen volgens mij niet aan Full Gold connectors alle 130 euro per stuk.
En ook niet aan concert opstellingen als deze
[afbeelding]
PS: Zie net dat de luidsprekers die ik heb gehoort/gezien niet eens op hun site staan
En ookal heb ik maar 13 posts, dat wil nog niet zeggen dat ik nieuw ben. Misschien al op het idee gekomen dat iemand wel veel leest hier, maar weinig post?????
edit:
Die audiolab wordt ook alleen in de koopjeskelder verkocht......
[ Voor 4% gewijzigd door MarcoZ20 op 12-05-2003 15:07 ]
Verwijderd
Niet per se de 630, eventueel ook de 530 of zelfs de 430! Allemaal mooie dingetjes, en nu hopelijk in de aanbieding!MarcoZ20 schreef op 12 May 2003 @ 14:30:
[...]
De 630 hebben we geloof ik bij Correct inderdaad nog.....zal ff aan een collega vragen. Zet het daarna wel hier neer.
Verwijderd
Zijn breed beneden, lopen dan in het midden wat dunner en dan boven weer wat breder. Best bizar maar zit er echt mooi uit (zeer modern je moet er maar van houden). Alle kleuren verkrijgbaar die zelf wilt (heeft zijn prijs). O ja wat me opviel was (stiekum toch gedaan
EDIT?/
@ MArcoZ20, zory had je niet mogenanvallen op je post. Zegt niks over je ervaringen. Maar het kan toch zo zijn dat het merk een breede range heeft aan producten scala. Heeft Yamaha, en Infinity ook.
EDIT?/
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:10 ]
Van die brede range heb je inderdaad gelijk. Had ook niet echt verder gekeken dan ik wist.
@ mark_dabomb;
er wordt naar geinformeerd, maar volgens mij stonden er zaterdag nog wel genoeg in voorraad van die serie's (530 en 430 in ieder geval).
WEet niet of je per se Yamaha wilt, maar we hebben ook de Marantz Sr-4300 voor 299,-. Heb ik zelf ook gekocht en bevalt me zeer goed moet ik zeggen.
edit:
De 630 (zwart) hebben we nog een klein aantal keer staan. Snel zijn dus, mark_dabomb
[ Voor 12% gewijzigd door MarcoZ20 op 12-05-2003 15:31 ]
Verwijderd
Je kan ook vrijblijvend even bellen naar Correct. Dan weet je net zo snel de prijs. Ik moet het ook zo navragen. tel. nummer is 010-4618618
Verwijderd
Dit topic is gesloten.