Ik denk niet dat iemand het puur voor zichzelf doet, ook voor anderen zoals familie of vrienden. 
(Je moet toch iemand hebben om tegenover te patsen
)
(Je moet toch iemand hebben om tegenover te patsen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De vos loopt door het bos.
het zijn geen siltechs volgends mij.. (duck wist et ook niet echt)(tja..het is blouw hezimbab schreef op 05 May 2003 @ 19:23:
@ Gitaarwerk
AVM is erg mooi spul qua klank en zolang je niet de chromen spullen met de gouden knoppen hebt is het ook mooi om te zien....m.a.w. je hebt iets moois. (Siltech netsnoer er aan hangen?) Ennuh....je had nog iets gezegd waar ik in eerste instantie over heen heb gekeken, namelijk dit:
[...]
Die PBJ is dus wel goedkoper dan die XTC he.......is ook 'maar' het instapmodel van Kimber.
En nu maar weer on-topic, dus zimbab gaat zoals gebruikelijk maar weer gewoon plaatjes kijken hier.........
nee,.. nog niet.. ik merk dat de pre wat weghaalt.. ik moet ook alles even rustig beluisteren en vergelijken denk ik voordat ik een mooi oordeel kan vormen. ik kan wel zeggen dat de eindtrap een stuk beter is dan de akai versterkerVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 18:57:
Ziet er netjes uit gitaarwerk, klinkt ie zo ook ?
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Welke elektrostaten heb je gehoord? Ook MartinLogan? Dit is naar mijn idee namelijk het enige merk dat de nadelen van elektrostaten echt aanpakken. Nog steeds blijft het geluid natuurlijk een kwestie van smaak... In stereo kan ik me absoluut mooiere luidsprekers voorstellen dan MartinLogan (ik vind de Tannoy Dimension waanzinnig bijv.), in surround gewoonweg niet (ongeacht prijs). En ik heb heel veel gehoord.Gitaarwerk schreef op 05 May 2003 @ 23:12:
Garmtz,.. ik heb even met mijn broer (nog een keer) lopen kwijlen bij je set. het zal ongetwijfeld goed klinken!! ik ben zelf niet echt electrostatenliefhebber.. maar dat is ieder zijn keus (niet dat mijn dingen beter klinken ofzow
)
op welke fronten heb jij het idee dat martinlogan de nadelen aanpakt dan? Tis nog steeds niet veel of lekker "laag" volgens mij...Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 16:35:
[...]
Welke elektrostaten heb je gehoord? Ook MartinLogan? Dit is naar mijn idee namelijk het enige merk dat de nadelen van elektrostaten echt aanpakken. Nog steeds blijft het geluid natuurlijk een kwestie van smaak... In stereo kan ik me absoluut mooiere luidsprekers voorstellen dan MartinLogan (ik vind de Tannoy Dimension waanzinnig bijv.), in surround gewoonweg niet (ongeacht prijs). En ik heb heel veel gehoord.

[ Voor 16% gewijzigd door Lennieboy83 op 06-05-2003 20:01 ]
Thuis zowiezo plaats voor 6 man.cwppol schreef op 05 mei 2003 @ 21:59:
volgens mij heeft wildeaap die voetenbankjes ook... (hoort er natuurlijk ook echt bij)
Hoeveel mensen hier hebben maar 1 zetel in hun thuisbios? Hoeveel egoisten delen hun bioscoop-ervaring alleen met zichzelf? En waarom? Haat je het gekuch van anderen?
Bij mij in de bios is in ieder geval plaats voor twee of drie mensen, maar mijn bios past dan ook binnen 3x3m...
De nominale impedantie zegt in principe niet zoveel, maar je mag er heel erg gerust van uit gaan dat het geen enkel probleem is.....zo veeleisend zijn die speakers niet. En het is altijd een kwestie van proberen....zo snel gaat het spul niet kapot en je merkt snel genoeg of het lekker gaat of niet.Lennieboy83 schreef op 06 May 2003 @ 20:01:
Alleen weet ik niet of ik een probleempje heb ja/nee, ik heb nml een versterker die speakers op 8 Ohm aanstuurd, en de speakers zijn 6 Ohm kan dat gerust of is dit schadelijk?
Verwijderd
Misschien wel interessant om ook te vermelden wat je indrukken zijn van deze speaker, en eventueel ook welke concurrenten je hebt beluisterd en waar je die tekort vond komenLennieboy83 schreef op 06 May 2003 @ 20:01:
Ik heb eindelijk mn nieuwe front speakersde Infinity Primus 300
http://international.infi...e=Primus&language=ENGLISH
[afbeelding]
Btw ik heb ook nog nieuwe kabel erbij gekocht, Caliber 2x4mm want die oude kabel was echt niks
Alleen weet ik niet of ik een probleempje heb ja/nee, ik heb nml een versterker die speakers op 8 Ohm aanstuurd, en de speakers zijn 6 Ohm kan dat gerust of is dit schadelijk?
Ik heb JBL & Infinity speakers geluisterd maar ik kwam er al gauw achter dat de JBL speakers niks voor mij waren, omdat daar een titanium tweeter inzit die gauw schel gaat klinken toen ik de Infinity speakers hoorde was ik eigenlijk gelijk verkocht het geluid was in mijn ogen perfektVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:50:
[...]
Misschien wel interessant om ook te vermelden wat je indrukken zijn van deze speaker, en eventueel ook welke concurrenten je hebt beluisterd en waar je die tekort vond komen
Verwijderd
Lurge schreef op 06 mei 2003 @ 19:49:
[...]
op welke fronten heb jij het idee dat martinlogan de nadelen aanpakt dan? Tis nog steeds niet veel of lekker "laag" volgens mij...
Verwijderd
Absoluut, je moet ze af en toe stofzuigen...hervaz schreef op 06 mei 2003 @ 22:06:
Ze trekken stof aan die electrostaten, en je moet eens in de zoveel jaar de vliezen vervangen, de nieuwe schijnen echter niet zoveel stof aan te treken omdat ze zichzelf aan/uit schakelen. Die nieuwe van ML vind ik trouwens wel erg mooi.
Verwijderd

degene van de vad.. (indrukken grijg je zeker)Lurge schreef op 06 May 2003 @ 19:49:
[...]
op welke fronten heb jij het idee dat martinlogan de nadelen aanpakt dan? Tis nog steeds niet veel of lekker "laag" volgens mij...
Hehe....das minder als je dat niet weet en een kettingrokert bent. Maaruh.....het klopt wel dat ML's wel goed aan te sturen zijn. Ikzelf ben erg gecharmeerd van de nieuwe 'Clarity'......klonk erg goed enmooi dingetje om te zien ook. Vaak vind ik ML's ietsje minder om te zien, maar deze vond ik OK. Lekkere prijs ook.Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 22:09:
[...]
Absoluut, je moet ze af en toe stofzuigen...Bij ML tegenwoordig door de schakelende voeding dien je de panelen om de 10 jaar ongeveer te vervangen. Bovendien kun je maar beter niet roken in de kamer. Nouja, het mag wel, maar dan kun je je panelen gerust na 1 a 2 jaar al vervangen...
[ Voor 41% gewijzigd door zimbab op 06-05-2003 22:18 ]
Verwijderd
Gitaarwerk schreef op 06 May 2003 @ 22:17:
[...]
degene van de vad.. (indrukken grijg je zeker)
dan ook de martin logans (met en zonder sub)
types weet ik echt niet..
Euhm, ik ben niet echt thuis in de ML'sDit zijn er een aantal. Weet jij er nog meer te bedenken?
Verwijderd
????????Gitaarwerk schreef op 06 May 2003 @ 22:17:
[...]
degene van de vad.. (indrukken grijg je zeker)
dan ook de martin logans (met en zonder sub)
types weet ik echt niet..
Verwijderd
Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 18:39:
Machtig - Prachtig mooi!!!!! Ik ben trouwens ook voor een beamer aant sparenkheb al 1500 euro bij elkaar... en dat voor een 15-jarige met only vakantie werk enz
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 19:12 ]
Verwijderd
sorry hoor, maar een beamer van 200 euro?? Hoeveel branduren heeft hij dan al gehad en na hoeveel moet je de lampen vervangen??Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
[...]
Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekosten het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
Wow. Waar haal je ze voor die prijsDioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekosten het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
[ Voor 14% gewijzigd door Dioot op 07-05-2003 20:20 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Branduren is bij een CRT helemaal geen punt, dat ding haalt zo de 10.000Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:55:
Hoeveel branduren mijn projector heeft gehad weet ik niet, want deze is al zo oud dat hij dat niet zelf bijhoud. Wat ik wel weet is dat de buizen nog nauwelijks wear (slijtage) vertonen. Gezien het feit dat dit soort buizen gemiddeld 10000 uur mee gaan, denk ik dat ik voorlopig nog wel even vooruit kan
CRT beamer.. Dus geen lampen, maar gewoon TV buizen.Yohan schreef op 07 May 2003 @ 19:56:
Meer dan 12 jaar oud... Moderne beamers houden er na 2000 branduren mee op. Hoe zit het dan met de brandduur van deze oudere lampen? Zitten toch geen 40W peertjes in?

Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 20:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat vond ik dus ook over die JBL luidsprekers, ik luister ook veel muziek en ben daarom voor een heel andere gegaan, Infinity Primus 300, en die klinkt heel zuiver met muziek én filmsVerwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:00:
Raymond, leuke set, en dan vooral je receiver en eindtrap, je sub/spekers ken ik niet dus daar heb ik weinig over te zeggen. Jbl staat bij mij niet heel erg hoog aangeschreven als zijnde muzikaal, Nad juist weer wel, maar nogmaals ik ken je spekers niet. Wel tevreden over?
Verwijderd
Verwijderd
35.000 Euro nieuw... Gelukkig hem ik hem niet nieuw gekocht...Scarp schreef op 07 May 2003 @ 20:14:
Die barco cine 8 van Garmt is nieuw nogal prijzig (>20.000 meen ik me te herinneren).
Ik heb zelf ook de XTI serie gehad, deze voldoen best wel aan het vooroordeel over JBL. Maar het klinkt niet slecht, beter dan mensen met een vooroordeel denken.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 21:15:
FF voor de duidelijkheid he? De ene JBL is de andere niet. Ze maken ook wel wat kwalitatief betere speakers. Maar het blijft zo dat smaken verschillen, gelukkig maar, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door blue eyes op 07-05-2003 23:25 ]
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar
Aannames zijn fataal.
[ Voor 50% gewijzigd door blue eyes op 07-05-2003 23:54 ]
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

[ Voor 4% gewijzigd door beschuitfluiter op 08-05-2003 10:28 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Er is inderdaad wel eens gemeten met een RTA (er werd beteuterd gekeken toen het behoorlijk recht was), maar ik zou wel eens echt actie willen ondernemen op zo'n meting met room tuning/verplaatsen van de speakers. Overigens krijgt mijn MC-12 binnenkort een real-time room eq als het goed is. Zou overigens ook best zelf een RTA willen hebben...Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 23:15:
Heeft er iemand hier trouwens (buiten garmtz zekereen RTA meeting oid van zn HT kamer gedaan ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 16:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door kleinelievewolff op 09-05-2003 18:56 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 08:38 ]

Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
dat ding zou maar op je hoofd moeten pletterenVerwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:20:
Ik krijg binnenkort nieuwe foto's van mijn HT (ik heb een nieuwe projector
gekocht), maar hier nog even een 'oudje' als lokkertje... Meer foto's zijn
HIER te zien.
Oh gaaf..en niet alleen het rackMad_Demon schreef op 11 May 2003 @ 08:06:
Dit is echt een mooi rack, die lichtjes geven een heel mooi effect
Als je kijkt naar het url van dat plaatje zie je het zoMad_Demon schreef op 11 May 2003 @ 09:53:
Ik heb geen idee, ik heb 'm gevonden in een van deze set's. Ik kan alleen niet meer vinden welke
[ Voor 34% gewijzigd door Mad_Demon op 11-05-2003 10:26 ]
Naast m'n tafel is dat.. 5 op elkaar ofzo. Vooral Hertog JanGitaarwerk schreef op 10 May 2003 @ 21:58:
pelle = philips patser
btw.. wat voor kratten bier staat er op je tafel?
Verwijderd
Ziet er goed uitxdc schreef op 05 mei 2003 @ 18:58:
nieuwe center speaker is eindelijk binnen!
B&W LCR600 S3 en 2 x B&W 603 S3
[afbeelding]
plus 2 nieuwe posters!
Tenzij hij zijn fronts op small heeft staan natuurlijk.Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 18:05:
[...]
Ziet er goed uit![]()
Tip!: ik zou je fronts wat meer uit de hoeken van je kamer halen. Dit zorgt voor een strakkere en natuurlijkere weergave van het laag. Ik heb het zelf ook gedaan en men mond viel open van het duidelijk hoorbare verschil.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Dan kan je nog prima experimenteren met plaatsing van je speakers hoor-Stef- schreef op 11 May 2003 @ 19:01:
[...]
Tenzij hij zijn fronts op small heeft staan natuurlijk.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Beweer ik het tegendeel dan?Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 19:32:
[...]
Dan kan je nog prima experimenteren met plaatsing van je speakers hoor
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
ik heb er 600 euro voor betaald, inclusief kabelsVerwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 08:36:
@beschuitfluiter:
Wat heb je betaald voor die infinity set? Hier in mijn woonplaats (Amstelveen) is een Polectro Plaza hifi zaak en daar is zo'n set in de aanbieding (2 hoge front speakers, die 2 kleine die jij hebt in de rear en een center) voor 799,-. euro Was eerst 1249,- euro (zit dus geen sub bij, die zou ik er nog apart bij moeten kopen).
¯\_(ツ)_/¯
Waar en voor hoeveel heb jij die speakers gekocht??Pelle schreef op 10 May 2003 @ 16:54:
* Pelle vandaag z'n nieuwe Infinity Reference 81 MK-II speakers binnen gehad
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat alles hangt aan een Philips MX1060D DVD speler / 5.1 receiver
5 x 70w continu + 50w subwoofer
[afbeelding]
Met daarbij een Philips 28PW8807 72cm breedbeeld 100Hz
[afbeelding]
Verder nog een te vervangen Philips center speaker
[afbeelding]
En twee nog te vervangen Philips surround speakers
[afbeelding]
En tenslotte nog een macro'tje van het logo op de speakers
[afbeelding]
Het valt allemaal in het niet met de systemen die ik hier tegenkom, maar voorlopig ben ik hier wel weer erg blij mee
De 630 hebben we geloof ik bij Correct inderdaad nog.....zal ff aan een collega vragen. Zet het daarna wel hier neer.Verwijderd schreef op 11 mei 2003 @ 20:23:
Ik heb ze ook nog niet veel gezien, ik heb het idee dat de x30 serie niet echt een sla-je-slag serie wordt. Misschien de Correct Koopjeskelder in de gaten houden.
de speakers staan op large-Stef- schreef op 11 mei 2003 @ 19:01:
[...]
Tenzij hij zijn fronts op small heeft staan natuurlijk.
slimmehotspot.nl
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 14:44 ]
Verwijderd

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:00 ]
[ Voor 52% gewijzigd door zimbab op 12-05-2003 15:07 ]
de modellen van audiolab die wij verkopen zijn dus niet die serie's van 4000 euro. Ik wist tot voor net ook niet van het bestaan af van die serie's. Ik oordeelde dus alleen op wat er bij ons verkocht wordt.Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 14:48:
@ MarcoZ20
Nou ik denk niet dat Audiolab luidsprekers van een eurotje of 4000 perstuk een B-merk is(zeg niet alles maar wel wat), die (Q)-kefs,infinity en andere grote merken alle hoeken van de kamer laten zien als het om echt muziek gaat.
En waarom is het een B-merk? Omdat het niet bekend is? Omdat ze ook reparen? Ik denk eerder dit juist een merk is wat echt zowat alles zelf bouwt met de hand. Ze maken maar opbestelling en niet op voorraad.
maar goed leg uit MarcoZ20 die hier vrij erug nieuw is met 13 post totaal, met niet echt onderbouwde argumenten post
BTW: B-merken doen volgens mij niet aan Full Gold connectors alle 130 euro per stuk.
En ook niet aan concert opstellingen als deze
[afbeelding]
PS: Zie net dat de luidsprekers die ik heb gehoort/gezien niet eens op hun site staan
[ Voor 4% gewijzigd door MarcoZ20 op 12-05-2003 15:07 ]
Verwijderd
Niet per se de 630, eventueel ook de 530 of zelfs de 430! Allemaal mooie dingetjes, en nu hopelijk in de aanbieding!MarcoZ20 schreef op 12 May 2003 @ 14:30:
[...]
De 630 hebben we geloof ik bij Correct inderdaad nog.....zal ff aan een collega vragen. Zet het daarna wel hier neer.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:10 ]
[ Voor 12% gewijzigd door MarcoZ20 op 12-05-2003 15:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()