Toon posts:

Mijn PC restart zich door error

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een vervelend probleem. Mijn PC restart zich 1 a 2 keer per dag zonder dat ik echt iets bijzonders aan het doen ben. Ik heb op mijn PC Windows XP Prof. staan en die meld het volgende na het opstarten: "The system has recovered from a serious error'' nu kun je ook nog in de details van de error kijken en daarvan zegt Windows XP Prof. het volgende:

The following files will be included in this error report:

D:\WINDOWS\Minidump\Mini042703-01.dmp
D:\DOCUME~1\LARSVA~1\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Weet iemand waarom mijn PC zich restart? En is dit op te lossen? :?

GRT, Jostle

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat voor voeding heb je en wat voor proc. ?
en hoe warm wordt ie?

[ Voor 22% gewijzigd door dreeke op 27-04-2003 15:29 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kun je uitzetten. Eigenschappen deze computer > Tabblad geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen> Dan onder systeemfouten: De computer opnieuw opstarten uitvinken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Zou je niet willen crossposten? Je hebt ook al in OH dit topic neergezet. Als je de WOS FAQ eens doorleest, dan kom je als het goed is ook een gedeelte tegen dat gaat over error/BSOD handling :) Lijkt me dat je daar veel nuttige info kunt vinden zodat je het kan oplossen.

edit: en inderdaad, wat megaleo zegt, dat vinkje weghalen, dan reboot je machine iig niet. Misschien dat je dan wel de errormessage duidelijker kan zien/tevoorschijn halen, zodat je kan terughalen wat er fout gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Remy op 27-04-2003 15:36 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Als je doet wat Megaleo doet, krijg je een BSOD te zien. Op welke file is dat? Wat voor een moederbord heb je? Toevallig een VIAKT400 met VT8235 southbridge? Of nog toevalliger: MSI KT4V?

Deze jongen hier heeft zo'n board, en kreeg ook gelijksoortige fouten, doordat de USB controller gewoonweg BRAK is. Files raakte ook random corrupted. Ik heb het gefixed door een losse USB controller aan te schaffen.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 15:36:
Als je doet wat Megaleo doet, krijg je een BSOD te zien. Op welke file is dat? Wat voor een moederbord heb je? Toevallig een VIAKT400 met VT8235 southbridge? Of nog toevalliger: MSI KT4V?

Deze jongen hier heeft zo'n board, en kreeg ook gelijksoortige fouten, doordat de USB controller gewoonweg BRAK is. Files raakte ook random corrupted. Ik heb het gefixed door een losse USB controller aan te schaffen.
Heb jij wel eens een BIOS update gedaan (kijk maar bij fixlist: CRC error fix)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows XP en 2000 BSOD guide is eigenlijk alles wat je nodig hebt. Als je een BSOD krijgt die niet in dit document genoemd staat, kun je de twee genoemde files gaan debuggen. Hoe dat moet, staat wel in dit document beschreven.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Ik heb ook behoorlijk lang last van dit probleem gehad. Echt van alles geprobeerd niets hielp. Als laatste uitweg heb ik toen gekeken naar de kloksnelheden van mn videokaart en deze stonden een paar Hz te hoog (teruggezet), en het voltage van mn processor verhoogd. Op de 1 of andere manier heeft het 1 van twee bij mij gewerkt (uptime van anderhalve week op t moment).

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt allemaal voor de hulp.. nog ff een reactie op TazBoY ik heb 2 weken geleden mijn proccer (AMD Athlon 1600 +) overgeclockt is dat mischien een rede waarom dit gebeurd?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 15:51:
is dat mischien een rede waarom dit gebeurd?
Wat let je om het gewoon eens uit te proberen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn processor ff wat langzamer maken en we zullen wel zien...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Jozzz schreef op 27 april 2003 @ 15:26:
Bij systeemeigenschappen staat een tabblad geavanceerd, klik dan bij Opstart en herstelinstellingen op instellingen en haal het vinkje weg bij automatisch opnieuw opstarten :)
FAQ-vraagje (Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?), ik zie niet echt in wat je zelf al hebt geprobeerd (zie FAQ Forumgedrag), het is een crosspost met Overige Hardware (Mijn PC restart zich door error, zie ook de FAQ), en topic voldoet niet aan de WOS-Policy (OS in topictitel).

Kortom, reden voor mij om dit topic te sluiten :).

[ Voor 6% gewijzigd door Compubiter op 27-04-2003 17:24 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.