Toon posts:

ECS K7S5A bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een ECS K7S5A mobo, ik heb met het bios al veel probs. gehad, om de week moet ik die resetten omdat hij gewoon niet wilt opstarten, nu ben ik het beu, ik wil een bios-update. Een officiele is er nog niet, maar ik heb er momenteel een van tweakers.net op mijn PC staan in een ZIP-file, het is een on-officiele update van het bios, met een paar voordelen om te overklokken. Nu zijn mijn twee vragen:

1) Ik krijg geen garantie meer als mijn bios ver***kt is door die update, kan ik nadat ik mijn bios heb geflasht en een nieuw geinstaleerd te hebben, terug resetten naar mijn vorig bios?

2) Bij de CD-ROM van het mobo, steken 2 softwares om te flashen nl.: AMI Flash Memory Utility en WinFlash Utility. Welk moet ik gebruiken? Is het simpel? want ik heb het nog nooit gedaan.

Thanks

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
ik heb hetzelfde mobo, maar ik volg niet helemaal wat je bedoeld? hoezo "start ie niet op"?
zie je gewoon niks, of blijft ie ergens hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aansteek gaat altijd eerst een keer het lichtje branden van de CD-ROm, maar dat is altijd zo, normaal. Maar als ik soms mijn PC aansteek, gaan de fans draaien, en het lichtje brand eens, maar niets op het scherm, en 5sec. erna brand het lichtje van de CD-ROM weer, en 5sec. erna weer, en 5sec. erna weer, enzo verder, en niets op het scherm, geen piepjes, hij restart precies altijd om de 5sec. dan doe ik een bios reset me de jumpers, en hij start weer goed op, alleen moet ik de fsb veranderen van 100 naar 133.

Verwijderd

verander je voeding. steek eentje van 300W in.
En je probleem is opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dit te maken met mijn voeding? Denk ik niet, heb een van 280W en heb een 3D-kaart van de ouwe tijd met 8mb videogeheugen, dus die trekt nix, en voor de rest steekt er bijna niets in die veel voeding ineemt, denk niet dat het aan mijn voeding ligt.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat had ik eerst ook met mij K7S5A, dan moet je ff wachten en dan start hij alsnog op :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met ff wachten? Als hij niet opstart? Ff wachten en dan start hij wel ineens op?

• Breadbeard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-08 12:47
Mooi bord, de K7S5a, alleen wel zeer hardnekkig na vastlopers. Ik heb momenteel een bios van ElCheepo erop, en hij draait behoorlijk stabiel, dwz geen vastlopers. Heb je zelf ook een ElCheepo bios gedownload?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cheapobios van tweakers.net gedownload deze link:

[url] meuktracker: K7S5A CheapoBios 1.02 beta [/url]

/edit

Welk progje heb jij gebruikt om je up-date te instaleren? Hoe moet dit? Misschien enkele tips?waarschuwingen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 11:39 ]

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Ik ben een compoetertje aan't samen stellen voor iemand met dit moederbord en heb al een nieuwe voeding moeten kopen idd. dit hielp al veel.
Maat nu heb ik een ander probleem: het lijkt erop dat de AGP poort niet werkt. In de bios staat AGP als 'primairy graphics adapter' maar ik heb met 2 verschillende AGP kaarten proberen op te starten en bij beide krijg ik geen beeld en begint de computer allerlei piepjes te maken. PCI werkt dus wel gewoon. Iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door alientje op 27-04-2003 11:49 . Reden: typo ]

3d-en is leuk

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

alientje schreef op 27 april 2003 @ 11:48:
Ik ben een compoetertje aan't samen stellen voor iemand met dit moederbord en heb al een nieuwe voeding moeten kopen idd. dit hielp al veel.
Maat nu heb ik een ander probleem: het lijkt erop dat de AGP poort niet werkt. In de bios staat AGP als 'primairy graphics adapter' maar ik heb met 2 verschillende AGP kaarten proberen op te starten en bij beide krijg ik geen beeld en begint de computer allerlei piepjes te maken. PCI werkt dus wel gewoon. Iemand een oplossing?
Heel erg stevig aandrukken wil nog wel eens helpen!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Heb als eens een topic gelezen die het zelfde mobo had en starte ook niet op zoals bij mij, maar hij pakte de 3D-kaart eens vast en drukkte der een paar keren op en toen ineens starte hij wel op. De K7S5A is vooral bekend om zijn brakke AGP-slot en zijn brak BIOS.

Ik had eens gewoon voor de fun O+ mijn grafische kaart eruit gehaald en er weer ingestoken en vastgeschroefd, probleem----> start mijn Pc op, meteen 3piepjes en doet niets meer, heb ik hem er weer uitgehaald en weer erin, weer die 3piepjes, heb ik er eens goed aan geduwd en getrokken enzo, met veel geweld O+ en toen starte hij wel goed op. Dus duw maar eens goed die grafische kaart aan ;)

/edit

Oeps, was juist te laat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 12:01 ]

Verwijderd

Welk geheugen gebruiken jullie --> bij mij gaf namelijk het verkeerde soort geheugen veel problemen

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Als je vastlopers hebt tijdens een spel, zou dit wel eens kunnen komen door de NorthBridge die te warm wordt. Heb gister de koeler vervangen, draait nu als een zonnetje :P
Nouja, een tip als je daar ook last van hebt. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
mijn geheugen is zo'n cheap-ass (no name) SDRAM PC133 en mijn FSB op 133mhz. Ben wel van plan er DDR 266 op te zetten.

/edit

Heb al veel gehoord over de te zwakke koeling van de chipset (SIS735) maar bij mij vormt dit geen probleem, geen vastlopers, als ik hem aankrijg, loopt hij perfect. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 12:04 ]

Verwijderd

NOu ik denk dat het die CHEAP ass geheugen is....
ik heb nu DDR samsung geheugen erin gepropt LOOPT sindsdien als een trein... 1 jaar al !!!

Kijk maar in je mobo boekje daar staat ergens recommended "SAMSUNG" en nog een paar merken! SCHEELT Waarschijnlijk erg veel probs.

Uiteraard moet je die bios update ook doen!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 12:07 ]

Verwijderd

uit ervaring weet ik dat Twinmoss reepjes heel stabiel lopen op dat bordje.

heeft te makjen met synchronisatie. als de ram (goeie kwalitiet) een strnge synchronistatie vraagt. ;dat kan het soms op goedkope mobo's probs geven. hmmm asus is soms ook een bitch daarin.

Verwijderd

Topicstarter
Oké oké, allemaal goed en wel, maar nu weet ik nog niet hoe ik een bios up-date moet instaleren, en welk progje, er zijn er 2 meegeleverd nl.: AMI Flash Utility en WinFlash Utility. Welke moet ik gebruiken? en hoe?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

ok, ik weer niet wat je al begrijpt. Maar uit de oude doos ergens op mn computer had ik dit .txt bestandje staan:
voor iedereen die nog niet weet hoe die um moet flashen:

1 pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van, downloaden van www.bootdisk.com

2 pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

3 zet je computer uit.

4 zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.

5 wacht tot je in dos bent.

6 typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom

7 druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

8 start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed
Dit het ik btw in minstens 5 topics gepost dus je moet ergens kunnen vinden hoe je een k7s5a moet flashen.

Bios flashen wil niet lukken ;( Laatste reply
krakend geluid ecs k7s5a
Welke Bios.
bios flash met win xp?
ECS K7S5A bios update

[ Voor 26% gewijzigd door Teun op 27-04-2003 13:20 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

YoMaN schreef op 27 April 2003 @ 12:39:
pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal
Waarom moeilijk doen door een CD te verspillen? Dat BIOS bestand en flashproggy ook op die opstartdiskette zetten en zorgen dat je die diskette vantevoren helemaal geformatteerd hebt zodat foute clusters vantevoren zijn gemarkeerd.

Je kunt natuurlijk ook in Windows flashen met een dat Winflash programmaatje waar je de laatste versie vast wel van de ECS site kan krijgen.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De chipset van dit bordje schijnt supercool te lopen. Hitte zal alleen een probleem worden als je gaat overklokken. Foei, foute tweakertjes :D

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Waarom je daar een cd aan moet verspillen. Je kunt ook een cd-rw pakken natuurlijk. MAar als ik iemand adviseer wat ie moet doen dat leg ik de meest stabiele manier uit. En een diskette word vrij eenvoudig corrupt. Dus kun je beter een cd gebruiken. Ik heb nog nooit een corrupte cd gezien en wel een diskette. Verder wil ik de discussie niet verder aangaan over corrupte diskettes. Dat heb ik al eens gedaan. Sommige mensen vinden een discette veilig genoeg. Andere willen de zekerhied van een cd.

Als je geen windows XP hebt/geen ntfs indeling van je HDD dan kun je het ook gewoon van je HDD halen geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Teun op 27-04-2003 12:55 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Wij hebben sinds vandaag ook twee van die bordjes, de pro versie.

Nu hebben we daar een AMD Athlon 2200+ XP op gezet. Hij geeft alleen aan dat het een AMD Athlon 1500+ XP is. Hoe los ik dit op?

Ik weet dat dit vaker voorkomt, ik heb het wel eens ergens gelezen, maar ik kan het nergens echt goed vinden.

Plz... help!

Verwijderd

je moet eens kijken. Je kan daar uw mhz aanpassen standard staat dit op 100/133 geloof ik, je kan dat op 133/133 zetten. Dan is normaal uw probleem opgelost.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 12:02:
mijn geheugen is zo'n cheap-ass (no name) SDRAM PC133 en mijn FSB op 133mhz. Ben wel van plan er DDR 266 op te zetten.

/edit

Heb al veel gehoord over de te zwakke koeling van de chipset (SIS735) maar bij mij vormt dit geen probleem, geen vastlopers, als ik hem aankrijg, loopt hij perfect. ;)
Kijk ff voor de L7S7A2 zou k zeggen. DDR heeft op dit bord weinig snelheidsverbetering geloof ik. K weet niet zeker dus vermoord me niet als t niet zo is ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:35:
Wij hebben sinds vandaag ook twee van die bordjes, de pro versie.

Nu hebben we daar een AMD Athlon 2200+ XP op gezet. Hij geeft alleen aan dat het een AMD Athlon 1500+ XP is. Hoe los ik dit op?

Ik weet dat dit vaker voorkomt, ik heb het wel eens ergens gelezen, maar ik kan het nergens echt goed vinden.

Plz... help!
Probeer de FSB eens op 133MHz te zetten ipv 100MHz :z
en lees volgende keer de handleiding door of doe een search, dit is wel ERG basic :o

Oslik blyat! Oslik!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

op de site van ECS staat gewoon hoe je moet flashen hoor (met zowel AMI flas, Award flash en Winflash) :) klikkerdeklik

Ik heb zelf ook een tijdje een k7s5a gehad, maar ik was er ook niet echt tevreden over zodra er iets fout is is het ook goed fout bij dat mobo. Ben overgetapt op een Epox 8RDA+ en das toch stukken lekkerder :P
Verder kan ik je aanraden een cheapobios te installeren, maar ik zie dat je dat al van plan was dus dat is oke :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nou voor een cheapo systeem is dit bordje echt perfect.
Voor €.47,- bij Salland gekocht. Perfect voor mijn 2de systeem.
Enjawel in 1 keer zonder problemen draaien.
Nog wel met gewoon SDRam PC133, maar dat moet straks toch DDR worden.

MemoryBandwidth scores durf ik hier nu niet neer te zetten. >:)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

dion_b schreef op 27 april 2003 @ 21:11:
[...]

Probeer de FSB eens op 133MHz te zetten ipv 100MHz :z
en lees volgende keer de handleiding door of doe een search, dit is wel ERG basic :o
Was ik al achter, vlak nadat ik dit bericht gepost had.. :)

Overal las ik dat de fsb op 133MHz moest, maar het lukte niet, in het bios kon ik het niet veranderen. Daarboven stond nog een optie 100/100MHz stond daar. Die veranderde ik naar 133/133MHz en de fsb die daaronder stond ging ook naar 133MHz :). Is dus al gelukt.. 8)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mijn ECS K7s5a bord is tot nu toe echt een grote ramp. De eerste tekenen waren wel goed. Beetje bios instellen en gaan met die banaan. XP liep echter binnen 1 seconde vast. Tsja, het kan natuurlijk iets met oude VIA drivers (oude bord Asus A7V133) te maken hebben, dus helaas maar moeten kiezenvoor een schone XP install. Weg -tig geinstalleerde programma's (en Gangs of New York, stond op mijn desktop ;( ). Dat ging nog wel aardig, maar toen sloeg ie steeds vast op mijn SCSI kaartje (voor brander en Ultraplex). Die heb ik er dus maar even uitgehaald, want verplaatsen van dit PCI kaartje maakte weinig uit, Adaptec AHA 2904 dacht ik. Geen goed vooruitzicht dus.

En continu, vanaf boot nr1. geen beeld bij booten. Warm booten, koud booten, na -tig clear CMOS, power eraf, aaaargh, het helpt allemaal NIETS, echt supergaar. Een search op GoT bracht een ware beerput van dit soort onoplosbare bagger met de K7S5a naar boven. Een rampending dus. Tot 00.30 aan de gang geweest met het laatse half uur uberhaupt proberen beeld te krijgen met booten, aaaaarrrgh. De gemoederen liepen hoog op totdat ik in een moment van wijsheid bedacht die hele pc maar te laten voor wat het is, lekker te gaan slapen en morgen maar eens hard te klagen bij de winkel.

Die raadt een bios update aan, dat wil ik nog wel proberen. Als daarmee ook nog maar iets nog niet goed gaat, krijgt dat kreng een trap terug naar de winkel. Dan komt er volgende maand wel wederom een duurbetaalde Asus voor in de plaats. Wat dacht ik dan ook in hemelsnaam om van no. 1 Asus af te stappen na 3 opeenvolgende, probleemloze Asus borden in 5 jaar? ;(

Ik hoop van ganze harte dat na een biosupdate het zaakje werkt. De 'feel good' factor is hoog als het bordje eenmaal boot en beeld geeft. Het zou jammer zijn als ik dit ding terug moet sturen, want met een 2e bordje ga ik het niet meer proberen, uberhaupt ECS niet meer Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/nooo.gif

Mijn loon moet dus volgende maand maar snel gestort worden :D

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16

Boy

www.byoscoop.nl

ik wil m'n bios flashen, aangezien bij mij spellen foutmeldingen geven en bij iemand anders met ongeveer hetzelfde systeem niet (hij heeft een ander moederbord). Het is een k7s5a, maar hoe kan ik zien welke ik heb?? Er is een k7s5a PRO, k7s5a+, k7s5a v3.x, etc.
hier http://www.ecs.com.tw/dow...bmenu_id=23&function_id=1 kan je 'm downloaden. kheb nog nooit geflasht, kan ik ook een backup maken?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je weet toch wel wat je koopt ?
Hoe oud is je boardje ?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De Pro heeft USB 2.0 geloof ik. Gewoon even de bordjes naast elkaar leggen en specs vergelijken ;)

http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=192
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=75 (745 chipets ;) ).

Boy, wat ben ik benieuwd naar de resultaten van een bios flash bij mij ...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Als ik 'm opstart staat er 29/04/2002 bij. Ik heb toen gewoon een ECS k7s5a gekocht, maar dacht dat er maar 1 soort was. Nu zag ik opeens drie net iets anders...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hier nog een bios flash geprobeerd en de chipsetheatsink even fatsoenlijk bevestigd :)

Resultaat: dit bord krijg de 'boot' en de reputatie van ECS is bij mij voor eeuwig geschaad. Nog steeds booten zonder beeld.

Kansloos :/

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik had beter eerst eens gesearcht naar reacties over de ECS K7S5A, maarja, we stonden in de winkel, en ik moest meteen beslissen van mijn vader, raad diene **** van de winkel de ECS K7S5A aan, omdat hij daar nog nooit probs mee heeft gehad, mjaja, nu weet ik wel wat anders ;)

GREEETZ, thx voor de reacties

PS: Zal wel een bios-update proberen met de WinFlash Utility

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wekkel schreef op 29 april 2003 @ 15:35:
De Pro heeft USB 2.0 geloof ik. Gewoon even de bordjes naast elkaar leggen en specs vergelijken ;)

http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=192
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=269
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=75 (745 chipets ;) ).

Boy, wat ben ik benieuwd naar de resultaten van een bios flash bij mij ...
hee, ik heb es goed gekeken, maar ik zie dat de k7s5a v3.x als enige een SIS netwerk adapter heeft. Dat heeft die van mij ook, dat zal um dus wel zijn he? Iemand met een goede tip hoe je het als beste kan doen (de bios update) en hoe ik het kan backupen voor weer naar de oude te gaan? kheb geen zin dat hij niets meer doet dadelijk. Wil problemen oplossen, niet creëeren :p

op deze pagina http://www.ecs.com.tw/dow...bmenu_id=23&function_id=1 moet ik dus kiezen voor de eerste k7s5a (k7s5a PCB 1.X/3.X) ? KVind ut toch wat onduidelijk

/edit

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 30-04-2003 23:16 ]

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 13-08 11:10

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarom hernoem je de bios file niet naar AMIBOOT.ROM?

dan op floppie zetten en CONTROL + HOME indgedrukt houden, terwijl je de pc aanzet

Dan start je namelijk de Bios Recovery optie uit het AMI bios

Die zoekt dan op de floppie naar amiboot.rom en zal deze dan automatisch flashen

Als ie klaar is, piept de pc 4x en dan reset ie, met je nieuwe bios..

Makkelijker kan niet, ik doe dit altijd bij AMI bios, heb je geen gezeur met de flasher versie

Ja, zelfs bij de MSI biossen lukt dit, zelfs als je de bios flash geblokkeerd hebt...

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 22:51
Let je wel op dat je de goeie revisie hebt? Er zijn verschillende versies van dit bordje

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

dirkdirk schreef op 01 mei 2003 @ 22:56:
Let je wel op dat je de goeie revisie hebt? Er zijn verschillende versies van dit bordje
Tja, ik vind het een enorme onduidelijke site. Dat ze gewoon zetten van DIT bios hoort bij DIT moederbord...maar nee hoor...

Hier niemand die me gewoon duidelijk kan zeggen welke ik moet hebben voor de k7s5a v3.x

Verwijderd

ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/mb/k7/k7s5a/ hier staan ze dus.
volgens de tekst op ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/mb/k7/k7s5a/bios_k7s5a.txt is het bios voor de versies waar het bijstaat (dus 1 of 3 of 1 en 3).
De site is al een keer vermeld http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=192
Het flashen: lees de readme van ami en het moet goed gaan. We kunnen wel een voorschrift opstellen hier, maar met een type fout kan het nog mis gaan. Zoek dus goed uit hoe je een backup maakt met de juiste parameters en flash daarna.

PS: als ik nog eens naar de opening vh topic kijk van jou is het maar de vraag of het niet opstarten aan het bios ligt. Het is een mooi moederbord maar er zijn een paar nukken.
Oa, het geheugen (fabrikant/type) en de chipset die nog wel eens voor problemen kunnen zorgen. Er is genoeg over gepost. Zoek dat eens goed uit voordat je uberhaupt gaat flashen. Met ctbios.exe (Google !) kun je de basisgegevens van het bios uitlezen .

Verwijderd

Topicstarter
De eerste keer dat mijn PC dus niet wou opstarten, 2dagen nadat ik mijn nieuw mobo had gekocht, ging ik meteen naar de winkel, daar zei hij dat het BIOS overhoop lag, en hij deed een bios-reset, en toen was het opgelost voor een weekje, vanaf dan ben ik het zelf gaan doen dat resetten, maar ik heb het hem al eens meegedeeld per e-mail dat hij om de week weer niet wilt opstarten, en hij raade mij dan ook aan om een bios up-date te doen.

Verwijderd

hmmm, moet toch ergens aan liggen dat ie zijn bios in de war gooit;
* rotte batterij
* kontakt bij batterij NOK of iets dergelijks
* rotte bios chip
* instabiele voeding (???)
* rot moederbord, helaas :(
* aarding PC
* .......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 20:09 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm heb ik ook last van hoor met mijn ECS k7s5a. Nieuwste bios erin helpt niet.

Nu nog maar eens een ander batterijtje + kijken of hij wel goed contact maakt. Voeding is goed.

ik heb trouwens rev 1.0 dus het zal daar wel aan liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door schnumi op 03-05-2003 21:18 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Mja, van die batterij kan wel kloppen, als hij weer overhoop ligt, reset ik, en start dan weer op, en dan staat de fsb op 100 i.p.v. 133 :?, hij start op, en na de check van de HDD enzo geeft hij een paar piepjes en dit weer:

Battery is low
CMOS settings are incorrect
Press F1 to go to BIOS settings
Press F2 to continue

Allee, toch zoiets in de aard, het zal niet helemaal hetzelfde zijn, maar telkens als de fsb op 100 staat i.p.v 133 zegt hij dat de batterij "low" is maar als de fsb op 133 staat--->normaal, geeft hij helemaal niets weer, en start hij weer rustig op.

/edit

Heb bij het aankopen van het nieuwe mobo ook een nieuwe voeding gekocht, een 280WATT, maar heb maar 1HDD en 1CD-ROM, en een zeer oude grafische kaart, dus die vreten niet veel voeding weg, maar wel AMD AThlon XP 1700+ T-bred B, maar ik denk wel dat mijn voeding het goed kan trekken hoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 11:25 ]

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Wekkel schreef op 27 April 2003 @ 12:45:
De chipset van dit bordje schijnt supercool te lopen. Hitte zal alleen een probleem worden als je gaat overklokken. Foei, foute tweakertjes :D
erm, helemaal niet fout hoor....

het chipset is idd zo koel, dat ie aan passieve koeling genoeg heeft, tenminste, dat bleek uit tests met het sis reference board.... maar ecs heeft besloot om de heatsink op de chipset met 1 reepje dubbelzijdig plakband vast te zetten..... ondanks dat kunnen de meeste bordjes toch nog gewoon op 133 mhz draaien, maar wanneer er problemen zijn met het draaien van 133 mhz, en 100mhz draait gewoon, is het vaak (maar niet altijd) een te warm chipset..... ook komt het de stabiliteit ten goed om gewoon de heatsinkeraf te halen, heatsink en chipset schoon te poetsen, en weer terug te plaatsen, nu met koelpasta en wat secondenlijm.....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik hem gewoon laat games spelen ofzo voor 2uurtjes, of zwaar 3D-werk doen ofzoiets, doet hij niets, valt hij niet uit ofzo, steekt hij niet vast, bevriest het scherm niet, en dan doe ik hem uit, de dag erna weer aan, en hij start niet op, en dit gebeurt ook soms als ik hem gewoon maar 5min. aanzet om mijn e-mails te checken.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

qrazi schreef op 04 May 2003 @ 11:45:
[...]

erm, helemaal niet fout hoor....

het chipset is idd zo koel, dat ie aan passieve koeling genoeg heeft, tenminste, dat bleek uit tests met het sis reference board.... maar ecs heeft besloot om de heatsink op de chipset met 1 reepje dubbelzijdig plakband vast te zetten..... ondanks dat kunnen de meeste bordjes toch nog gewoon op 133 mhz draaien, maar wanneer er problemen zijn met het draaien van 133 mhz, en 100mhz draait gewoon, is het vaak (maar niet altijd) een te warm chipset..... ook komt het de stabiliteit ten goed om gewoon de heatsinkeraf te halen, heatsink en chipset schoon te poetsen, en weer terug te plaatsen, nu met koelpasta en wat secondenlijm.....
Klopt, ben ik ook al achter gekomen :7 Helaas heeft het mijn rampzalige problemen met dit bordje niet op kunnen lossen. Ik wacht geduldig op mijn 2e hands Nforce2 _/-\o_

• qrazi
hmmmz, tsja, dan ligt het bij jou waarschijnlijk niet aan een oververhitte chipset..... zwakke voeding misschien?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Dus dat kan ook nog wel helpen? Even je chipsetkoeler eraf halen en wat coolpasta erop doen + wat secondelijm?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• qrazi
yup.... ik zou eerst ff je systeem laten lopen, zo word de lijm onder de heatsink warm....

w8, heb wel een artikel erover:
http://www.overclockers.n...tion=show&page=6&artID=39

dit is de meest gebruikte manier om het standaard koelblokje te verwijderen....

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:17
Ik heb nu ook een K7S5A met n Honey-x Bios, werkt perfect hoor, fsb van 147 met n 2000+@2200+ no problemo en dat ook gewoon met 2x256mb pc2100 van twinmos, en n radeon 8500le geflasht naar 9100

Verwijderd

Wekkel schreef op 29 April 2003 @ 21:08:
Hier nog een bios flash geprobeerd en de chipsetheatsink even fatsoenlijk bevestigd :)

Resultaat: dit bord krijg de 'boot' en de reputatie van ECS is bij mij voor eeuwig geschaad. Nog steeds booten zonder beeld.

Kansloos :/
hmm mijne had dit laatst ook eens, ff de cpu er uit gehad en er weer in en dat kreng deed t weer :)

running like a train now :Y
166mhz geheugen bus :Y
(northbridge actief gekoelt)

• qrazi
hmmmz, 133/166 is niet echt een optie.... het is alleen in sisoft sandra's geheugen benchmark sneller dan 133/133. 138/138 is al sneller dan 133/166..... houd op een ecs k7s5a gewoon een synchrone bus aan, das altijd sneller......

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Nou, kheb het maar gewoon gedaan, het flashen en het ging perfect. Ik hoop nu wel dat ik wat minder crashen van spellen krijg of zo.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De laatste cheepo bios loopt als een trein bij mij, zal binnenkort mijn nieuwe xp2400+ eens de sporen geven :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 18:56:
hmm mijne had dit laatst ook eens, ff de cpu er uit gehad en er weer in en dat kreng deed t weer :)
Moederborden die met dergelijke truucjes in ene weer lopen, daar heb ik geen vertrouwen in. Geen tijd meer voor die onzin :7

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wekkel schreef op 06 mei 2003 @ 10:57:
[...]

Moederborden die met dergelijke truucjes in ene weer lopen, daar heb ik geen vertrouwen in. Geen tijd meer voor die onzin :7
Zegt helemaal niks over het merk, eerder over een individueel board. Heb zo'n ongein ook wel eens met een MSI boardje gehad.

Verwijderd

Ik had hier ook een vraagje over.

Ik heb ook een ecs k7s5a met een american megatrends inc. bios versie 07.00T

Nu heb ik bij ecs.com.tw gekeken naar een bios update maar heb bij prog sandra gekeken naar de info wat voor versie mob ik heb en er staat 1.0
Maar nergens op die site van ecs staat 1.0 alleen maar 1.1 en hoger.

Kan het kwaad als ik de versie 1.1 update erop gooi???

Ik heb nu een
AMD Athlon(tm) 4 Prosessor
kloksnelheid 1,73GHz

512mb intern (sdram)

Maar het is namelijk een 2100 MHz prosessor maar ik kan hem niet hoger zetten in me bios die staat al op 133/133 hoger kan ik hem niet zetten :(

Kan er wat anders aan de hand zijn dat hij niet hoger kan of is het echt aan de bios?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 13:00:
Ik had hier ook een vraagje over.

Ik heb ook een ecs k7s5a met een american megatrends inc. bios versie 07.00T

Nu heb ik bij ecs.com.tw gekeken naar een bios update maar heb bij prog sandra gekeken naar de info wat voor versie mob ik heb en er staat 1.0
Maar nergens op die site van ecs staat 1.0 alleen maar 1.1 en hoger.

Kan het kwaad als ik de versie 1.1 update erop gooi???

Ik heb nu een
AMD Athlon(tm) 4 Prosessor
kloksnelheid 1,73GHz

512mb intern (sdram)

Maar het is namelijk een 2100 MHz prosessor maar ik kan hem niet hoger zetten in me bios die staat al op 133/133 hoger kan ik hem niet zetten :(

Kan er wat anders aan de hand zijn dat hij niet hoger kan of is het echt aan de bios?
Zet er de Cheepoman Bios overheen. Deze heeft wat meer mogelijkheden dan de officiële BIOS.

Hier vandaan te halen: http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm

Je hebt dus een Athlon XP 2100+, dit is een rating niet het daadwerkelijke aantal Mhz'en. :)
Jouw BIOS staat dus al goed ingesteld, omdat de Athlon XP 2100+ gewoon op een FSB van 133Mhz draait.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ouwe }:O }:O aub in de sloot liggen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1