Welke Bios.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Hallo,

Ik wil graag mijn BIOS updaten. Waarom> Heb geen een Overkol feature in mijn huidige bios zitten,kan niks veranderen ,geen FSB helemaal niks wat met OC`en te maken heb. Nu heb ik een EagleTeck M830 + maar ik kan het niet vinden op het internet welke BIOS ik moet hebben. Wie weet welke ik moet hebben , en hoe ik hem mnoet flashen. [ kan ik ook een back-up maken van mijn huidige BIOS zodat als het flashen misgaat ik mijn oude weer terug kan zetten :? ]

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Het enige bios die je kan gebruiken is diegene die voor jou type mobo gemaakt is.
Kijk eens op de site van jouw mobo fabrikant voor welke bios je moet hebben.
Verder is internet afgeladen met how-to's omtrent het flashen van je bios, kijk maar eens rond.
Echter als je totaal geen afstel mogelijkheden heb verwacht die ook niet in het nieuwe bios, kans is aanwezig dat het bij jou nog met dipswitches gebeurd.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Galaxis
ja, dat is het probleem juist , GEEN dipswitches , mobo is 2 maanden oud.
Als ik ga zoeken op mijn mobo naam kom ik bij 2 fabrikanten uit, PC Chips en ECS ,maar ik kan er niet achter komen welke bios ik moet hebben hoor.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 13:52 schreef Galaxis het volgende:
ja, dat is het probleem juist , GEEN dipswitches , mobo is 2 maanden oud.
Als ik ga zoeken op mijn mobo naam kom ik bij 2 fabrikanten uit, PC Chips en ECS ,maar ik kan er niet achter komen welke bios ik moet hebben hoor.
heb je geen boekje? ik kon eerst ook niet vinden wat ik had..
gewoon dat nummer googlen

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik neem aan dat je het mobo los heb gekocht?
Zoja dan weet je toch welke merk het is?????
Zoniet en het is onderdeel van een complete systeem doe geen moeite, ze hebben vaak custom biossen erin zitten dus geen oc mogelijkheden....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Galaxis
Op zaterdag 20 april 2002 13:56 schreef Mightymouse het volgende:
Ik neem aan dat je het mobo los heb gekocht?
Zoja dan weet je toch welke merk het is?????
Zoniet en het is onderdeel van een complete systeem doe geen moeite, ze hebben vaak custom biossen erin zitten dus geen oc mogelijkheden....
Ik heb het moederbord ook los gekocht. Het merk is dus Eagleteck en de type nummer is M830+ .
het rare is dat als ik in win XP sisoft sandra draait dan zegt ie dat ik een pc chips moederbord heb , draai ik het echter in win 98 dan zegt ie dat ik een ECS heb :?

• Galaxis
VETTE TYPO.
het merk is Eagletec en geen Eagleteck :)

• Galaxis
na wat zoek werk,. heb ik dit gevonden. :

How to Update your BIOS ?

How to Upgrade your American Megatrend Inc.'s AMI-BIOS with the AMINFL***.EXE file: (with NO LIABILITY towards the contents of the following description)

Step 1. The AMIflash Program you can get it from the Driver CD-ROM, the directory should be: D:\UTILITY\Aminf325.exe (we advise you to use your CD-ROM version)

Step 2. Make a 1,44MB (3,5") bootable Floppy Disk. For windows 98, when boot up press shift key and F5 at the same time, and go to safe mode DOS screen and flash the bios in the floppy disk.

Step 3. Download the latest BIOS Version from our BIOS site and [if 'zipped'] start winzip to unpack the file (if it's not already supplied as a .ROM -file).

Step 4. Make an autoexec.bat file on the Floppy that says (read exactly) A:\Aminf325.exe 010914s.ROM (program-file) (the bios file name)

Step 5. Copy both files (Aminf325.exe and 010914s.ROM ) to the Floppy Disk.

***When restarting the PC, it will automatically load the program and start to flash the right bios-file .

NEVER INTERRUPT THE BIOS FLASH-PROCEDURE. Wait until completely finished, then reboot/restart your PC System. Congratulations, You now have successfully 'flash'-ed your Mainboard to function with the latest bios-version from the factory.

top...

Alleen SNAP IK HET NIET> :?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 13:58 schreef Galaxis het volgende:
het rare is dat als ik in win XP sisoft sandra draait dan zegt ie dat ik een pc chips moederbord heb , draai ik het echter in win 98 dan zegt ie dat ik een ECS heb :?
dan mag je kiezen.. :?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 14:05 schreef Galaxis het volgende:
na wat zoek werk,. heb ik dit gevonden. :

How to Update your BIOS ?
[instruction]

Alleen SNAP IK HET NIET> :?
kijk onder FAQ ofzo hoe je je bios moet flashen.
ik ben toch aant wachten op een response op mn eigen topic.
ok, zet dat biosflash programmatje in de map C:\BIOS (whatever you like)
dan boot je via de flop. (evt. instellen in bios)
ga dan naar c:\BIOS
een laad dat flashdingetje

[note]
wel goed opletten dat je de goeie hebt voor jou mobo natuurlijk. omdat je niet zeker was..;een foute bios inladen sukt bigtime. maar dat staat eventueel wel bij de FAQ. moet je wel een andere PC op internet hebben..
[/note]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 13:58 schreef Galaxis het volgende:

[..]

Ik heb het moederbord ook los gekocht. Het merk is dus Eagleteck en de type nummer is M830+ .
Doodsimpem oorzaak- PC-Chips is het moederbedrijf (grootste mobomakker ter wereld om precies te zijn), maar om voor normale stervelingen onbegrijpelijke redenen vinden ze het noodzakelijk hun mobos met 3, 4 (in het verleden soms 10!) merknamen de wereld in te sturen |:(

Wat jij hebt, de EagleTec M830+ is dus ook de PC Chips M830LR en (en dit is de naam waar de meeste tweakers hem onder kennen) de ECS K7S5A >:)

Je kunt dus zowel naar www.pcchips.nl als www.ecs.com.tw voor info.

Omadt dit zowat het goedkoopste goed presterende mobo aller tijden is, hebben letterlijk honderden hier op GoT zo'n plank. Oftewel als je op K7S5A searcht, vind je zat over werkelijk alles mbt die mobo.

Nog steeds niet gevonden? Ga dan ff bij www.ocworkbench.com kijken in de ECS thread. Ze hebben een erg goede K7S5A FAQ in elkaar geknutseld en bespreken regelmatig de nieuwste BIOSsen.

En als dat allemaal niets oplevert kun je hier nog een specifieke vraag stellen... :z

Oslik blyat! Oslik!

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

pc chips = ecs = elite group

er is een onofficiele overclockbios

flashen:

-pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

-pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

-zet je computer uit.

-zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.

-wacht tot je in dos bent.

-typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom

-druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

-start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed

suc6 ermee

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 20 april 2002 14:26 schreef Yoman het volgende:
pc chips = ecs = elite group
www.ecs.com.tw

er is een onofficiele overclockbios http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=003724
Ah, vergeten te zeggen, belangrijkste ding om op te letten bij BIOS: heb je een versie met of zodner LAN?

Daar zijn aparte BIOSsen voor.

Oslik blyat! Oslik!

• Galaxis
wat gebeurt er als het flashen mislukt :? kan ik dan mijn moederbord weggooien :?

• Teun

Teun

Was YoMaN

Op zaterdag 20 april 2002 17:11 schreef Galaxis het volgende:
wat gebeurt er als het flashen mislukt :? kan ik dan mijn moederbord weggooien :?
geen idee, maar als je het flashproggie en de .rom file op een cd zet en niks doet tijdens het flashen gaat het 99 van de 100 keren goed

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 20 april 2002 17:11 schreef Galaxis het volgende:
Kan je naar een tweaker in je woonplaats gaan om het BIOS te hotflashen in zijn K7S5A. In elke woonplaats woont wel een tweaker met een ECS K7S5A neem ik aan :)

Verwijderd

hij heeft een ami bios

volgens ecs kan je met een floppy dan de ouwe bios terug in zetten

mog je bios niet goed gaan dus
dan moet je een floppy maken die auto
gelijk de nieuwe bios flach

want bij de ami bios blijft wel door starten met een verkeerde bios omdat de floppy drive altijd toegankelijk is
alleen wel automatische

• Galaxis
Het is gelukt. Ik een offiele bios gedownload van de Eagletec site :) .
Maar ik kan nog steeds niks veranderen wat beterf overklok functies. Het enigste wat ik nu kan veranderen is dekloksnelheid waar mijn processor op loop [ 100 of 133mhz] en het geheugen [ 100 of 133 mhz]
Het geheugen loopt nu wel op 133 mhz. De processor loopt helaas nog steeds op 100mhz frontside bus omdat ie 133 niet gaat overleven :) . IK kan vervolgens niks veranderen. De FSB kan ik niet in kleine stapjes verhogen , Mijn duron is wel unlockeden ik kan ook nog steeds de multiplier niet vernanderen. Dat kan ik wel als ik mijn Duron op een MSI plankje zet. Dan loopt ie namelijk op 100x10 = 1000mhz :) .
MAar dat gaat nu helaas nog steeds niet.
Kan ik wel overklokken als ik die specialeoverklok bios gebruik :? En wat voor nieuwe features zitten daarop :? De release datum van mijn nieuwe BIOS is 02/06/2002 ik neem aan dat dit dus 2 februarie is. IK zal het zometeen nog een keer nakijken :) . Maar als die overklok bios nu ouder is dan kan ik hem toch niet flashen :?

• Teun

Teun

Was YoMaN

Op zaterdag 20 april 2002 18:23 schreef Galaxis het volgende:
Kan ik wel overklokken als ik die speciale overklok bios gebruik :? En wat voor nieuwe features zitten daarop :?
ja, daar kun je mee overclocken. hij van 02-26-2002. de bios heeft extra settings:

This ECS K7S5A BIOS has been "fixed" to activate all the
FSB options:
100/100
ByHWTrap
166/166
150/150
138/138
133/133
100/133
124/124
112/112
Update:
"Fixed" to activate hidden memory options:
RAS Active time
Before: 6T, 7T (official values)
Now also:
5T
4T -> very aggressive timing!! May
not work at high fsb even with quality RAM

RAS Precharge Time
Before: 3T, 4T
Now also:
2T. Should work ok with quality RAM but
may reduce overclocking range

Disclaimer: Use overclocking options at your own risk.
Use your common sense.
In case of trouble use the cmos clear jumper.
100ste post *D

• Galaxis
hmmmzzzzz ik denk er nog even overna om hem te flashen :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tip voor de ECS K7S5A: laat FSB en geheugen synchroom lopen, is ie veel sneller.
Pagina: 1