Toon posts:

krakend geluid ecs k7s5a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel gezien over krakend geluid en dan zou je pci latency moeten verhogen, maar waar doe je dit op dit moederbord?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Je moet je bios flashen naar de laatste versie en dan is het waarschijnlijk gefixt :)
Ik had het zelf ook. Heb je misschien een pci-videokaartje dan kan het ook daaraan liggen. Post ff al je specs das wat makkelijker he

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt heb een pci video kaartje
dus flashen moet helpen?
Zal ik dat eens proberen.
Waar is de nieuwste te vinden?
Gewoon op de ecs site?

Verwijderd

ja daar kan je hem halen je kan ook een oc-bios bij www.ocworkbench.com (in het ecs forum) word ook uitgelegd hoe je alles moet doen

• kutkip
Op zaterdag 13 april 2002 12:36 schreef brianpepejeans het volgende:
Ja klopt heb een pci video kaartje
dus flashen moet helpen?
Zal ik dat eens proberen.
Waar is de nieuwste te vinden?
Gewoon op de ecs site?
Ja ff met google naar ECS zoeken want het is dus niet ecs.com maar iets anders. Ik dacht ECS.tw.com oid. Daar vind je de nieuwste bios en iets waarmee je hem moet flashen het staat heel duidelijk aangegeven. Een AGP kaartje erin hielp bij mij ook :P

• kutkip
Op zaterdag 13 april 2002 12:38 schreef T-1o0o het volgende:
ja daar kan je hem halen je kan ook een oc-bios bij www.ocworkbench.com (in het ecs forum) word ook uitgelegd hoe je alles moet doen
Ik vind de ECS site nog ff duidelijker en dan weet je ook meteen dat je een goeie hebt :o Zo moet het:

-pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

-pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

-zet je computer uit.

-zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.

-wacht tot je in dos bent.

-typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom

-druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

-start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed

suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal. Heb bios geflashed en nog nergens last weer van gehad. Hoop dat dit zo blijft

Verwijderd

Topicstarter
:( hij begint toch weer te kraken.
Meestal als ik iets doe met de pc. Dus als ik nergens mee bezig ben kraakt ie ook niet

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Op zaterdag 13 april 2002 12:39 schreef kutkip het volgende:

[..]

Ik vind de ECS site nog ff duidelijker en dan weet je ook meteen dat je een goeie hebt :o Zo moet het:

-pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com

-pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal

-zet je computer uit.

-zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.

-wacht tot je in dos bent.

-typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom

-druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.

-start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed

suc6 ermee
das mijn tekst :P, maarja heb je de orginele of de ocbios geflashed??

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de originele geflashed. Hij kraakt nu ietsje minder. Maar kraakt dus wel nog steeds.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Vaak is onboard geluid erg afhankelijk van de activiteit van het systeem. Als je niets doet behalve muziek luisteren, dan is er niets aan de hand, maar als je pc druk bezig is gaat het mis. Gekraak en het geluid hapert als de ******. Oplossing is misschien de PCI latency patch (voor VIA chipsets) of een off-board geluidskaart.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Bij mij heeft het volgende het kraken opgelost, het scheelt vrijwel niets in de snelheid:

Ga naar desktop -> rechtermuisknop, properties -> tab-blad settings -> advanced -> troubleshoot -> uitvinken "enable write combining"

(dit is dus alleen nuttig wanneer je een PCI videokaart hebt, en deze setting geldt tevens meteen voor enig andere videokaart in je systeem)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op zaterdag 13 april 2002 19:03 schreef StratoFarmer het volgende:
Bij mij heeft het volgende het kraken opgelost, het scheelt vrijwel niets in de snelheid:

Ga naar desktop -> rechtermuisknop, properties -> tab-blad settings -> advanced -> troubleshoot -> uitvinken "enable write combining"
Maar de prestaties worden hier iets minder van. :(

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

nah, die S3Virge deed het toch als niet zo snel allemaal...ik heb eerlijk gezegd geen verandering in prestaties gemerkt.

oh ennuh, een off-board geluidskaart gaat niet helpen hoor...ik heb er immers ook last van gehad.
Via drivers installeren lijkt me al helemaal geen goed idee bij een Sis chipset. :z

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
[topic=461338]

zelfde probleem, misschien hier wat tips?

• kutkip
Op zaterdag 13 april 2002 18:40 schreef Yoman het volgende:

[..]

das mijn tekst :P, maarja heb je de orginele of de ocbios geflashed??
O-)
Pagina: 1