Ik heb al veel gezien over krakend geluid en dan zou je pci latency moeten verhogen, maar waar doe je dit op dit moederbord?
Je moet je bios flashen naar de laatste versie en dan is het waarschijnlijk gefixt 
Ik had het zelf ook. Heb je misschien een pci-videokaartje dan kan het ook daaraan liggen. Post ff al je specs das wat makkelijker he
Ik had het zelf ook. Heb je misschien een pci-videokaartje dan kan het ook daaraan liggen. Post ff al je specs das wat makkelijker he
Ja klopt heb een pci video kaartje
dus flashen moet helpen?
Zal ik dat eens proberen.
Waar is de nieuwste te vinden?
Gewoon op de ecs site?
dus flashen moet helpen?
Gewoon op de ecs site?
Verwijderd
ja daar kan je hem halen je kan ook een oc-bios bij www.ocworkbench.com (in het ecs forum) word ook uitgelegd hoe je alles moet doen
Ja ff met google naar ECS zoeken want het is dus niet ecs.com maar iets anders. Ik dacht ECS.tw.com oid. Daar vind je de nieuwste bios en iets waarmee je hem moet flashen het staat heel duidelijk aangegeven. Een AGP kaartje erin hielp bij mij ookOp zaterdag 13 april 2002 12:36 schreef brianpepejeans het volgende:
Ja klopt heb een pci video kaartje
dus flashen moet helpen?
Gewoon op de ecs site?
Ik vind de ECS site nog ff duidelijker en dan weet je ook meteen dat je een goeie hebtOp zaterdag 13 april 2002 12:38 schreef T-1o0o het volgende:
ja daar kan je hem halen je kan ook een oc-bios bij www.ocworkbench.com (in het ecs forum) word ook uitgelegd hoe je alles moet doen
-pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com
-pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal
-zet je computer uit.
-zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.
-wacht tot je in dos bent.
-typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom
-druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.
-start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed
suc6 ermee
das mijn tekstOp zaterdag 13 april 2002 12:39 schreef kutkip het volgende:
[..]
Ik vind de ECS site nog ff duidelijker en dan weet je ook meteen dat je een goeie hebtZo moet het:
-pak een diskette: maak er een windows 98 bootdisk van,
downloaden van www.bootdisk.com
-pak een cd: zet daar de bios op, .rom file. zet er ook het flashproggie op, bijv. aminfxxx.exe of amixxxxxx. x=getal
-zet je computer uit.
-zet je computer aan met de windows 98 bootdisk.
-wacht tot je in dos bent.
-typ cdrom:\aminfxxx.exe 020206l.rom of cdrom:\amixxxxxx.exe 020206.rom
-druk yes ofzo tot ie zegt dat ie klaar is met flashen.
-start opnieuw op. je heb nu je bios (succesvol) geflashed
suc6 ermee
----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----
Vaak is onboard geluid erg afhankelijk van de activiteit van het systeem. Als je niets doet behalve muziek luisteren, dan is er niets aan de hand, maar als je pc druk bezig is gaat het mis. Gekraak en het geluid hapert als de ******. Oplossing is misschien de PCI latency patch (voor VIA chipsets) of een off-board geluidskaart.
Bij mij heeft het volgende het kraken opgelost, het scheelt vrijwel niets in de snelheid:
Ga naar desktop -> rechtermuisknop, properties -> tab-blad settings -> advanced -> troubleshoot -> uitvinken "enable write combining"
(dit is dus alleen nuttig wanneer je een PCI videokaart hebt, en deze setting geldt tevens meteen voor enig andere videokaart in je systeem)
Ga naar desktop -> rechtermuisknop, properties -> tab-blad settings -> advanced -> troubleshoot -> uitvinken "enable write combining"
(dit is dus alleen nuttig wanneer je een PCI videokaart hebt, en deze setting geldt tevens meteen voor enig andere videokaart in je systeem)
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Maar de prestaties worden hier iets minder van.Op zaterdag 13 april 2002 19:03 schreef StratoFarmer het volgende:
Bij mij heeft het volgende het kraken opgelost, het scheelt vrijwel niets in de snelheid:
nah, die S3Virge deed het toch als niet zo snel allemaal...ik heb eerlijk gezegd geen verandering in prestaties gemerkt.
oh ennuh, een off-board geluidskaart gaat niet helpen hoor...ik heb er immers ook last van gehad.
Via drivers installeren lijkt me al helemaal geen goed idee bij een Sis chipset.
oh ennuh, een off-board geluidskaart gaat niet helpen hoor...ik heb er immers ook last van gehad.
Via drivers installeren lijkt me al helemaal geen goed idee bij een Sis chipset.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
[topic=461338]
zelfde probleem, misschien hier wat tips?
zelfde probleem, misschien hier wat tips?
Op zaterdag 13 april 2002 18:40 schreef Yoman het volgende:
[..]
das mijn tekst, maarja heb je de orginele of de ocbios geflashed??
Pagina: 1