"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
He cool ik wist niet dat er hier nog iemand uit Rhenen rondliep :-)floduR schreef op 08 mei 2003 @ 15:27:
Ik heb de laatste dagen ook nog wat geschoten:
3.
[afbeelding]
onbewerkt, uitzicht vanuit ons huis over de betuwe (dat water is de rijn) (klikbaar)
Commentaar is altijd welkom
Aan dat uitzicht te zien woon jij ergens op de grebbenberg?
Ik woon in het centrum vlak bij de kerk.
Als je een keer zin hebt in een mini photo-meet moet je maar een brul geven
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Ik vind hem wel vet. Alleen vind ik het denk ik mooier als ie net iets rechter is. Hij is net iets te scheef. Beetje schuin vind ik mooi maar ik vind deze te. Of is die kade daar schuin?FireArrow schreef op 08 May 2003 @ 15:11:
Kreeg net te horen dat iemand 'm sjiek vind.. dus maar ff posten![]()
[afbeelding]
Mooi of nie???
Dit is in Stavoren trouwens
Verwijderd
1 )

2 )

3 )
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 18:33 ]
mooie kruisjesVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:33:
Net nog even wat wezen schieten vlakbij in het boerenweiland
1 )
[afbeelding]
2 )
[afbeelding]
3 )
[afbeelding]
edit/
Lag aan mijn browser
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 08-05-2003 18:34 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Zow, zo te zien heeft die koe de volle lading gekregen qua flits, ziet ie nog wel wat?Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:33:
Net nog even wat wezen schieten vlakbij in het boerenweiland
1 )
[afbeelding]
Juist door die flits lijkt het zelfs alsof je die koe met PS op de foto hebt geplakt.
Verwijderd
Yo ik ben daar ook pas foto's wezen schietenmaca schreef op 08 mei 2003 @ 16:43:
[...]
He cool ik wist niet dat er hier nog iemand uit Rhenen rondliep :-)
Aan dat uitzicht te zien woon jij ergens op de grebbenberg?
Ik woon in het centrum vlak bij de kerk.
Als je een keer zin hebt in een mini photo-meet moet je maar een brul geven
Kijk hier maar eens:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=454
hmm, staan er nog maar een paar
Maargoed, ik woon in Ede dus in join wel als jullie een keer gaan...
Verwijderd
Nope, helemaal geen flits.... Beetje vage belichting misschienbazs2000 schreef op 08 mei 2003 @ 18:36:
[...]
Zow, zo te zien heeft die koe de volle lading gekregen qua flits, ziet ie nog wel wat?
Juist door die flits lijkt het zelfs alsof je die koe met PS op de foto hebt geplakt.
Hey was jij op de waterlooplein vanochtend ?Marc H schreef op 08 May 2003 @ 15:31:
vanmorgen vroeg even een stukje door amsterdam-centrum gelopen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zag iemand foto's schieten, zou wel heeeeellll toevallig zijn.
Mooie foto's overigens, de kleuren zijn erg "vers", ben benieuwd of het mij ook lukt.
Welke camera heb je overigens ?
Verwijderd
Ik heb gekeken naar automate -->batch, maar hoe voeg ik zelf een action toe
ik wil namelijk makkelijk een stroke toevoegen, zonder dat ik steeds foto's hoeft te selecteren
Verwijderd
Probeer voortaan je object niet in het midden maar links of rechts op de foto te zetten, dat geeft een dynamischer beeld aan je foto....
Verder goede scherpte voor een 1e foto !!
Verwijderd
Ik heb ff de vrijheid genomen je koe-foto wat te dogden/burnen via een geavenceerde dogde/burn methode (vooral om ff zelf te oefenen
Resultaat:
Verwijderd
weet je zeker dat je de flits zelf niet gezien hebt? Volgens mij is er namelijk wel degelijk een flits gebruikt. Zie neus. Ik kan het mishebben natuurlijkVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 18:38:
[...]
Nope, helemaal geen flits.... Beetje vage belichting misschien
@flodur Die eerste foto vind ik echt heel mooi, alleen jammer dat de omgeving zelf niet zo mooi is.
Resultaat is ter beoordeling aan jullie

Achtergrond is in Photoshop uitgevlakt om een mooi egaal resultaat te verkrijgen. De originele foto liet teveel details van m'n background zien
* Hangloozz moet maar eens wat zwart,wit en gekleurde vellen gaan scoren...
trouwens even een tipje: kalkpapier (de tekenaars onder jullie kennen het vast wel
(bb) || !(bb)
Verwijderd
Hmm, ziet er wel een stukje beter uit inderdaad !! Thanks AeroVerwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 21:22:
@ Timyo
Ik heb ff de vrijheid genomen je koe-foto wat te dogden/burnen via een geavenceerde dogde/burn methode (vooral om ff zelf te oefenen. Het is zowiezo een leuke foto!
Resultaat:
[afbeelding]
En nee, zeker geen flits.... De zon scheen zo hard dat ik op 1/1000 kon schieten, lijkt me niet dat een flits dan nog nodig is (tenzij je tegen de zon in wil fotograferen en de flits dus als invulflits gebruikt...)
Bedankt voor de comments verder
Verwijderd
Verwijderd
Wh000000t hangloozz... netjes zeg... ben je vrijgezel?Hangloozz schreef op 08 May 2003 @ 22:31:
bij gebrek aan een mooi avondzonnetje maar een home-entertainmentsetje opgezet.
Nee Waz, hij is niet beschikbaar, jammerVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:35:
[...]
Wh000000t hangloozz... netjes zeg... ben je vrijgezel?
(Tenzij ik iets niet weet wat hij wel weet natuurlijk
Prachtig stilleven in ieder geval.
Toch wat kritiek, altijd nuttig: er is bovenin wel heel veel blauw, en de reflectie in het glas ziet eruit alsof het niet bij het plaatje hoort, als je begrijpt wat ik bedoel (vooral dat rechts van de steel)
[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 08-05-2003 23:51 ]
hmm, je ziet zeker iets in de reflectie wat daar op wijst? of is het kleedje niet netjes genoeg gestreken?
Maareh, ne ik ben geen vrijgezel..al 13 jaar niet meer
iig thnx voor de enthousiaste reacties
Azrael: yep, ben het met je eens. de reflectie is van buitenlicht, ik heb het nog wel zo goed mogelijk geprobeerd te dempen maar m'n kalkpapier was niet groot genoeg
Als er weer verse bloemen zijn doe ik gewoon weer een poging
In mean time heb ik m'n pano afgesleuteld:
[ Voor 6% gewijzigd door Hangloozz op 09-05-2003 00:33 ]
Zou best kunnen:Choller schreef op 08 May 2003 @ 19:42:
[...]
Hey was jij op de waterlooplein vanochtend ?
Ik zag iemand foto's schieten, zou wel heeeeellll toevallig zijn.
Mooie foto's overigens, de kleuren zijn erg "vers", ben benieuwd of het mij ook lukt.
Welke camera heb je overigens ?
Niet op het waterlooplein, maar er wel vlak langs. Ben langs de amstel gelopen (overzijde van carre), de brug over, meteen links voor de stopera, aan de waterkant gelopen. om 10 voor 6 heb ik wat foto's gemaakt vanaf de brug.
Kleding: Zwart jack, blauwe spijkerbroek, witte nikes.
Cam: Fuji Finpix6900
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
Nice try HangloozzHangloozz schreef op 08 May 2003 @ 22:31:
bij gebrek aan een mooi avondzonnetje maar een home-entertainmentsetje opgezet.
[afbeelding]
Achtergrond is in Photoshop uitgevlakt om een mooi egaal resultaat te verkrijgen. De originele foto liet teveel details van m'n background zien
* Hangloozz moet maar eens wat zwart,wit en gekleurde vellen gaan scoren...
trouwens even een tipje: kalkpapier (de tekenaars onder jullie kennen het vast wel) is uitermate geschikt om je licht te verzachten.
Enkele puntjes van kritiek:
Het kleedje is volgens mij nogal overbelicht. Je kan beter iets onderbelichten en dan de bloemen met levels eruit halen, dan dat je nu een overbelicht kleedje hebt..
Ik vind manier waarop het kleedje ligt erg vreemd. Die ene plooi is storend, ik had liever een wat minder stug kleedje gezien, waarbij het soepel in meerdere plooien naar beneden valt.
Misschien dat je iets van de bovenkant had kunnen afcroppen, maar dat kan ik niet zo goed beoordelen, omdat je foto niet helemaal op mn beeldscherm past, en dát is heel vervelend!!
Is dit trouwens een imitatie van een foto uit een boek? Ik heb wel eens een boek uit de bieb gehaald waar min of meer dezelfde foto instond (alleen met andere bloemen
/edit, bij een tweede frisse blik, ligt het niet zozeer aan de compositie maar slechts en alleen aan de reflecties in het glas. En tja, dat wordt lastig.....heb je misschien een polarizer? Dan kan je al een deel opheffen...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 09:50 ]
Verwijderd
Tikkeltje overexposed maar dat vind ik wel cool

Comments?

Tot nu toe mijn mooiste foto hier in SARS-land, is van ongeveer twee weken geleden....
Ik heb er nog niet mee gesoept, één omdat ik daar nog niet heel goed in ben, twéé omdat mijn laptop hier niet echt makkelijk PS draait...
Verwijderd
Aristos,Aristos schreef op 09 mei 2003 @ 13:02:
Tot nu toe mijn mooiste foto hier in SARS-land, is van ongeveer twee weken geleden....
Ik heb er nog niet mee gesoept, één omdat ik daar nog niet heel goed in ben, twéé omdat mijn laptop hier niet echt makkelijk PS draait...
Die achtergrond is erg grauw, maar daar valt wat aan te doen !
De meeste mensen kennen de "unsharp mask" wel, maar deze kan meer, bijvoorbeeld voor deze grauwe achtergronden moet je eens proberen :
Amount : 30
Radius : 60
Threshold : 0
Dan word het contrast vergroot en zal je zien dat je foto meer details in de achtergrond laat zien.
BaKMaN
Mooie foto wel, alleen wat faal. Toch is het effect van verweg en dichtbij goed te zien.Aristos schreef op 09 May 2003 @ 13:02:
[afbeelding]
Ik had even zin in een foto aanpassen, dit kwam eruit:

(klikbaar)
Is ie mooier zo? of juist minder? (misschien wat teveel aangepast)
Het was voor mij ook even kijken en een leuke oefening met Photoshop, vandaar
Hele mooie foto's, vooral die 4e en 5e
De eerste 2 zijn wat donker, dat zou je kunnen bewerken, zodat er iets meer leven in komt.
Over het algemeen goeie foto's
Wat voor camera heb je?
Verwijderd
Al jaren volg ik GoT als lezer. Eigenlijk heb ik nooit iets zinnigs gepost.
Vorige maand kocht ik, na lang denken en veel lezen, de Canon Ixus V2 digicam. In de fora hier zag ik de prachtigste foto's langskomen. Zelfs gemaakt met een simpele point-and-shoot als mijn V2.
Ik wil meer gaan fotograferen, maar kan dat nog niet zo heel goed. Alle kritiek is dus welkom.
Eergister heb ik een en ander geprobeerd op het strand bij Zandvoort. Gaarne commentaar.
Groeten, Jarne

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 14:37 ]
Verwijderd
Heb even 1 klein kritiek puntje op je laatste foto... Daar links, in het midden ong. steekt een heel klein stukje tak uit... En dat is niet echt mooi bij zo'n foto :-) Let daar volgende keer op als je een foto maakt. Verder erg mooie foto's!!!Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 13:50:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Hebben jullie nog tips?
Verwijderd
Bedankt. Ik heb een Canon A70. Die tweede mag idd wel wat lichter, helaas heb ik geen PS. Ik zal eens kijken of ACDSee er wat van kan maken.
Bluhhhh,
Goed punt, ik kom er vaak langs en zal er eens een maken zonder takken.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 15:15 ]
Verwijderd
je hebt gelijk. De pano van hangloozz die heeft nauwelijks invloed op de layoutVerwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 13:27:
Aristos, kijk eens naar de Lay-Out..Resize die foto eens :-))
Verwijderd
waarschijnlijk heb jij nog nooit door een polarizer naar een vaas gekekenAzrael schreef op 09 May 2003 @ 11:28:
Dat is niet zo handig denk ik, want je wilt niet alle reflecties weg, dat is juist mooi, alleen de weerspiegeling van datgene wat er niet bij hoort wil je niet
en die panorama niet zeker.Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 13:27:
Aristos, kijk eens naar de Lay-Out..Resize die foto eens :-))
Canon EOS 80D En wat glaswerk
O ok, je hebt gelijkVerwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 15:34:
[...]
waarschijnlijk heb jij nog nooit door een polarizer naar een vaas gekeken. Hij heft niet alle reflecties op, maar slechts een deel...
Ik dacht dat wel namelijk
Maargoed, Hanglooz heeft een pola, dus hij kan t verschil mooi laten zien dan
reed er altijd in de tram langs... maar d8 er nooit meer aan....
1.

2.

3.

4. zat heel toevallig een bug op... niet eens gezien toen ik 'm schoot
Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 15:05:
[...]
je hebt gelijk. De pano van hangloozz die heeft nauwelijks invloed op de layout
ehm , zal ik um maar weghalen dan?
nee
Verwijderd
heb je die fotos gemaakt met mijn camera?FireArrow schreef op 09 May 2003 @ 15:49:
Nu eindelijk de foto's gemaakt die ik al tijden op deze plaats wou maken...
reed er altijd in de tram langs... maar d8 er nooit meer aan....
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4. zat heel toevallig een bug op... niet eens gezien toen ik 'm schoot![]()
[afbeelding]
* iscara kan het ook niet vindenVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 20:40:
zal ff kijken
Edit,
heb naar gekeken (automate -->batch ) maar hoe voeg ik zelf een action toe
ik wil namelijk makkelijk een stroke toevoegen, evt met tekst.
![]() |
![]() |
![]() |
voor zulke opnames kun je het beste proberen iets voor de flitser te houden wat het licht wat dempt; een stukje wit papier is vaak al voldoende voor een mooiere egale uitlichting.
Je voorkomt dan ook de enorme slagschaduwen op de achtergrond die bij harde flits ontstaan.
Verder zijn ze best ok, ze zouden wat sharpening kunnen gebruiken.
btw: Akkeleitjes roeleren
Kan zijn van niet.. maar t voelt zo voor mij
[ Voor 67% gewijzigd door FireArrow op 09-05-2003 21:43 ]
Zal ik eens proberenHangloozz schreef op 09 mei 2003 @ 21:16:
lekker geflashed?
voor zulke opnames kun je het beste proberen iets voor de flitser te houden wat het licht wat dempt; een stukje wit papier is vaak al voldoende voor een mooiere egale uitlichting.
Je voorkomt dan ook de enorme slagschaduwen op de achtergrond die bij harde flits ontstaan.
Verder zijn ze best ok, ze zouden wat sharpening kunnen gebruiken.
btw: Akkeleitjes roeleren

Toch????
En dan ben ik eigenlijk heel blij dat ik verhuist ben... zooo'n mooi uitzicht op de zons ondergang
[ Voor 26% gewijzigd door FireArrow op 09-05-2003 21:57 ]
Verwijderd
Iemand zei ooit tegen mij:"Grote jongens drinken een biertje op vrijdagavond..."
Deze vond ik leuk, niet helemaal perfect en niet helemaal af, maar ik post ze lekker toch. Je mag ze afkraken. In de tussentijd zit ik van bij mijn pc vandaan aan het bier.

kruk

en een cropkruk
Twee weken later, eenmaal thuisgekomen, was mijn DSC-P31 aangekomen, die ik van Sony gratis bij mijn notebook kreeg. Daar doe ik het nu maar mee.
Deze twee zijn met mijn DSC-P9 genomen op Tahiti en Moorea.

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 09-05-2003 22:18 ]
ja, graag!
Een van mijn favorieten, omdat ik er om vier uur voor ben opgestaan.
Meer op http://www.PJKs.nl/travel
ja, graag!
Mooi daar man!PJK schreef op 09 mei 2003 @ 22:18:
Ik HAD een DSC-P1 voor anderhalf jaar. Die is onlangs in Nieuw-Zeeland gejat. Toen heb ik daar een DSC-P9 gekocht. Die is een maand later in Peru gestolen.![]()
![]()
![]()
Twee weken later, eenmaal thuisgekomen, was mijn DSC-P31 aangekomen, die ik van Sony gratis bij mijn notebook kreeg. Daar doe ik het nu maar mee.
Deze twee zijn met mijn DSC-P9 genomen op Tahiti en Moorea.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die 2e zoooo mooi... echt coolll zo'n uitzicht.. Goude zon... biertje... (of wat dan ook
Superrrrrrrrrrrrrr!!! COOL idee man!!!PJK schreef op 09 May 2003 @ 22:24:
Nog eentje met mijn DSC-P1, vorig jaar in Australië.
Een van mijn favorieten, omdat ik er om vier uur voor ben opgestaan.
Meer op http://www.PJKs.nl/travel
[afbeelding]
Mooie compositie. en mooie licht inval
[ Voor 23% gewijzigd door FireArrow op 09-05-2003 22:27 ]
Verwijderd
1.

2.

3.
Ik vond het vrij lastig om deze scherp te krijgen, door alle pluisjes. Deze is nog het beste gelukt. Helaas viel er geen zonlicht op.

4.

Let wel dit is echt één van mijn eerste foto's... Ik moet er nog sterk aan wennen....
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Mooie foto FireArrowFireArrow schreef op 09 mei 2003 @ 21:55:
Maar goed... grote jongens huilen niet... en al helemaal niet na dit prachtige plaatje![]()
[afbeelding]
Toch????
En dan ben ik eigenlijk heel blij dat ik verhuist ben... zooo'n mooi uitzicht op de zons ondergangHemels!
Gezellig onderuit bij een vlammenwerperRobertJ schreef op 09 mei 2003 @ 22:41:
nou ff 1 van mn eerste foto's met mijn nieuwe Minolta Dimage F200 (zilver editie)
[afbeelding]
Let wel dit is echt één van mijn eerste foto's... Ik moet er nog sterk aan wennen....
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
@PJK: die Ayersrock plaat rockt behoorlijk, mooie kleurrijke plaat en aardige compositie...
@Iguana: bij macro's is 1 van de grootste probleem de beperkte scherptediepte; zo ook bij de pluizenbol waar alleen het hart scherp is.
Een statief zou kunnen helpen omdat je dan een kleiner diafragma kunt gebruiken zodat een langer bereik scherp wordt.
Ik heb toevallig vandaag ook nog wat paarde(n)bloem macrootjes geschoten:
1.

2.
3.
4.
De dere omdat de kern is omhuld met een vage schil van parachutes (hoe heten die dingen?) en de vierde omdat de bloem van kern tot rand haarscherp is vastgelegd.
Mijn oprechte complimenten.
TNX hangloozz, weet ik dat ook weer...Hangloozz schreef op 10 mei 2003 @ 01:08:
@FireArrow: als er geen commentaar komt wil dat mestal zeggen dat ze best ok zijn en niemand echt op- of aanmerkingen weet, tenminste dat denk ik maar ik spreek voor mezelf.
@PJK: die Ayersrock plaat rockt behoorlijk, mooie kleurrijke plaat en aardige compositie...
@Iguana: bij macro's is 1 van de grootste probleem de beperkte scherptediepte; zo ook bij de pluizenbol waar alleen het hart scherp is.
Een statief zou kunnen helpen omdat je dan een kleiner diafragma kunt gebruiken zodat een langer bereik scherp wordt.
Mooie foto's trouwens! allemaal
Verwijderd
Errug mooie foto's zeg, vooral die laatste 2Hangloozz schreef op 10 May 2003 @ 01:08:
@FireArrow: als er geen commentaar komt wil dat mestal zeggen dat ze best ok zijn en niemand echt op- of aanmerkingen weet, tenminste dat denk ik maar ik spreek voor mezelf.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding
Enne hoe breng je makkelijk die stroke toe op de foto's?
Kun je dat misschien toelichten?
1.

2.

3.

4. Ook ff een pluisdingetje op de foto gezet
Verwijderd

En nog een leuk lammetje die het hek probeert kapot te bijten
Verwijderd
Deze is echt vet !!!Hangloozz schreef op 10 May 2003 @ 01:08:
4.
[afbeelding]
Leuke foto!
Even een vraagje in het algemeen, als ik m'n foto's resize naar 640x480 worden mijn foto's ongeveer 500kb per stuk, hoe kan ik ze minder groot laten worden?
Dbzfan: je moet dan je JPG-compressie lager hoger* zetten. Kijk eens in de opties wanneer je het bestand opslaat. Ik weet niet met welk programma jij resize't?
* Thx, Aero, moet natuurlijk de kwaliteit zijn die omlaag gaat, dus de compressie omhoog. Ben nogal cijfermatig ingesteld, vandaar (getalletje moet omlaag)
[ Voor 39% gewijzigd door sjroorda op 10-05-2003 16:59 ]
Photoshop, Kzal het eens proberen, hopenlijk komt er dan niet te veel ruis in..sjroorda schreef op 10 May 2003 @ 16:45:
Fabio-C: nice!
Dbzfan: je moet dan je JPG-compressie lager zetten. Kijk eens in de opties wanneer je het bestand opslaat. Ik weet niet met welk programma jij resize't?
Het kan zijn dat deze optie alleen wordt gegeven als je 'opslaan als' kiest (volgens mij was dat tot versie 7 zo).
Verwijderd
hij moet de JPEG-compressie juist hoger zetten...sjroorda schreef op 10 mei 2003 @ 16:45:
Fabio-C: nice!
Dbzfan: je moet dan je JPG-compressie lager zetten. Kijk eens in de opties wanneer je het bestand opslaat. Ik weet niet met welk programma jij resize't?
Je moet save for web doen, zie je precies hoe ze eruit komen te ziensjroorda schreef op 10 May 2003 @ 16:52:
Dan wordt als het goed is al in een daloogvenster bij het opslaan gevraagd welke kwaliteit (1-12) je wilt opslaan. Voor foto's houd ik zelf meestal 8-10 aan, voor iets dat kleiner moet zijn 4-6. Je ziet direct in een preview wat de uiteindelijke kwaliteit (ongeveer) gaat worden.
Het kan zijn dat deze optie alleen wordt gegeven als je 'opslaan als' kiest (volgens mij was dat tot versie 7 zo).
Je hebt gelijkVerwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 16:54:
hij moet de JPEG-compressie juist hoger zetten...
[1]

[2] Soms moet je wetten overtreden om leuke kiekjes te maken

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

[9]

[9]
[ Voor 8% gewijzigd door dbzfan op 10-05-2003 17:19 ]
heb je de kleuren in photoshop aangepast ofzo?dbzfan schreef op 10 May 2003 @ 17:16:
Kben vanmiddag het bos ingetrokken, en kheb een paar kiekjes gemaakt van een paar eenden bij ons in de buurt. Iemand comment?
[1]
[afbeelding]
[2] Soms moet je wetten overtreden om leuke kiekjes te maken![]()
[afbeelding]
[3]
[afbeelding]
[4]
[afbeelding]
[5]
[afbeelding]
[6]
[afbeelding]
[7]
[afbeelding]
[8]
[afbeelding]
[9]
[afbeelding]
[9]
[afbeelding]
vind de kleuren namelijk erg fel/on echt
resize,sharpen,autolevelsG-PHREAK schreef op 10 May 2003 @ 17:20:
[...]
heb je de kleuren in photoshop aangepast ofzo?
vind de kleuren namelijk erg fel/on echt

DE zon door een floppy met een verrekijker
[ Voor 6% gewijzigd door Firecow op 10-05-2003 17:27 ]
Verwijderd
Dat zijn mooie scherpe foto's, vooral nr.4+5; vrij gedetailleerddbzfan schreef op 10 May 2003 @ 17:16:
Kben vanmiddag het bos ingetrokken, en kheb een paar kiekjes gemaakt van een paar eenden bij ons in de buurt. Iemand comment?
[1]
[afbeelding]
[2] Soms moet je wetten overtreden om leuke kiekjes te maken![]()
[afbeelding]
[3]
[afbeelding]
[4]
[afbeelding]
[5]
[afbeelding]
[6]
[afbeelding]
[7]
[afbeelding]
[8]
[afbeelding]
[9]
[afbeelding]
[9]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 18:12 ]
Ik ben er zéér tevreden overVerwijderd schreef op 10 May 2003 @ 18:08:
[...]
Dat zijn mooie scherpe foto's; vooral nr. 4+5.Ik ben ook van plan een A60 te kopen. Wat kan je zoal qua ervaringen over vertellen?
Hier kun je veel ervaringen, en foto's zien
Het Canon A60/A70 ervaringen topic
Verwijderd
Ojah, daar staan idd best veel ervaringen.dbzfan schreef op 10 May 2003 @ 18:12:
[...]
Ik ben er zéér tevreden overZoal de auto stand als de verschillende manuele standen doen hun werk goed, het is niet moeilijk om een mooie foto te krijgen.
Hier kun je veel ervaringen, en foto's zien
Het Canon A60/A70 ervaringen topic
Heeft 'ie ook een optische zoom? Dat kan ik ff niet zo snel uit dpreview-specs en het topic halen.
A70 = 3x optisch + 3x digitaalVerwijderd schreef op 10 May 2003 @ 18:20:
[...]
Ojah, daar staan idd best veel ervaringen.
Heeft 'ie ook een optische zoom? Dat kan ik ff niet zo snel uit dpreview-specs en het topic halen.
A60 = 2.5x optisch + 3x digitaal
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ze zijn allebij 3x optischvacuumcleaner schreef op 10 May 2003 @ 19:06:
[...]
A70 = 3x optisch + 3x digitaal
De a70 heeft wel iets meer digitaal.
Zullen we die optisch en digitaal bij de A60 maar omdraaien? Staat correctervacuumcleaner schreef op 10 May 2003 @ 19:06:
[...]
A70 = 3x optisch + 3x digitaal
en die A70 is ook niet helemaal correct
A60 = 3x optisch, 2,5x digitaal
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA60/PSA60_spec-e.html
A70 = 3x optisch, 3.2x digitaal
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA70/PSA70_spec-e.html
Tot zo ver dit zijspoor
Teveel zon op mijn bolletje + bier zorgt er wel eens voor dat je dingen door elkaar haaltfloduR schreef op 10 mei 2003 @ 19:12:
[...]
Zullen we die optisch en digitaal bij de A60 maar omdraaien? Staat correcter
en die A70 is ook niet helemaal correct
A60 = 3x optisch, 2,5x digitaal
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA60/PSA60_spec-e.html
A70 = 3x optisch, 3.2x digitaal
http://www.canon.co.jp/Imaging/PSA70/PSA70_spec-e.html
Tot zo ver dit zijspoor
Mijn excusses hiervoor
Over het mooie weer gesproken, er zijn vast wel weer mensen die prachtige kiekjes hebben gemaakt (hint!)
[ Voor 10% gewijzigd door vacuumcleaner op 10-05-2003 20:13 ]

Verwijderd
Was dat een rechte straat?!HunterPro schreef op 10 May 2003 @ 21:28:
...foto's...
comments AUB
en owja, na foto 9 heb ik besloten een andere camera met een échte lens te willengadver wat is dat ding krom zeg
het was in ieder geval niet zo dat de stoep aan beide kanten opliep en het balkon erboven zo krom was (de andere kant op!
dat is dus een Zoom Nikkor van een Nikon 5000 ter waarde van 900 euro op maximale zoom... *snik*
voor 900 euro had ik toch wel wat meer kwaliteit mogen verwachten? Beetje ranzige barrel distortion IMO.
[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 10-05-2003 21:59 ]
Schitterende mozaiekfoto!HunterPro schreef op 10 May 2003 @ 21:27:
en ik ben weer terug uit Spanje![]()
Serie 1 van 2: (in 2x 10 foto's geknipt)
10
[afbeelding]
Inderdaad zonde van die barreldistortion in die andere foto..
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
De eerste van vanavond zie ik?
(allemaal klikbaar voor 1024x768 grootte)

Wat je ziet is de Rijn (bij Rhenen) en de cuneratoren
De meeste foto's zijn onbewerkt en straight out of the box, enkele (laatste b.v.) hoogstens een klein beetje de curves wat veranderd.
Goed gelukt? Ik vond ze wel aardig mooi
Zeer mooie kleuren + contouren van dorpjefloduR schreef op 10 mei 2003 @ 22:27:
Ik ging er vanavond ff op uit, in de uiterwaarde.
De eerste van vanavond zie ik?
(allemaal klikbaar voor 1024x768 grootte)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet is de Rijn (bij Rhenen) en de cuneratoren
De meeste foto's zijn onbewerkt en straight out of the box, enkele (laatste b.v.) hoogstens een klein beetje de curves wat veranderd.
Goed gelukt? Ik vond ze wel aardig mooi
Verwijderd
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.