Toon posts:

[XP] Vreemde connectie via tcp/ip door bpm-studio *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie via een tcp/ip monitor dat, zonder dat ik op dat moment iets op het web doe, een ip nummer wordt 'aangeroepen'. Dit komt dus niet van buiten, maar wordt door een programma intern verstuurd.
Nu weet ik dit ip-nummer en ook de site die hierbij hoort, maar het programma wat 'bij deze site hoort' heb ik allang van de pc verwijderd.
Nu heb ik alle bestanden doorzocht op dit ipnummer en op deze naam, maar kan niets vinden.
Mijn vragen:
1 Ik zoek nu met het interne search programma van winxp, is er een betere?
2 is er een specifieke plek waar ik dit moet zoeken?

grtz,
Jaap

Verwijderd

probeer eens active ports, daarmee kun je alles zien wat er naar buiten gaat
of netstat -a kan ook

Verwijderd

Topicstarter
Brum, welk progje? En krijg ik dan ook het programma te zien die dit aanroept?

thanx

ps. waarom het jij in je system nog een creative 5.1 zitten? Die 8rda+ heeft dit toch ook (heb 'm zelf ook)...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Met dos, nee, je ziet dan niet het programma.

[ Voor 70% gewijzigd door CrashOne op 26-04-2003 17:08 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je even op www.sysinternals.com rondkijkt vindt je daar een tcp monitor die programma's laat zien bij connecties.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd, zie ook de WOS-Policy.
Heb je ook al je register doorzocht op naam van het programmaatje bijvoorbeeld? Kijk eens je msconfig door op verdachte aanroepen bijvoorbeeld :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit dus al bekeken met de tcp-monitor van sysinternals.
Maar sluit deze topic maar want het lijkt erop dat ik alles nieuw kan installeren om er vanaf te komen.
De trafic komt van een of andere trojan die door bpm-studio/Alcatech is neergezet.
Ik heb eens bpm-studio versie 4.6 geprobeerd die aangepast was door 'simbad'. Alcatech had de cracker opgepakt en het programma aangepast zodat er online gekeken wordt of het een goede versie is. Na deinstallatie blijft die check blijkbaar op je systeem...
Oude bpm versies komen met de melding 'this unlicensed version was disabled'.
Deze tekst is nergen op het systeem te vinden ?! (suggesties)

thanx

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Suggesties over hoe je niet gekochte programma aan de praat te krijgen zal je hier niet krijgen (zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/faq ). Maar helpen met ook de module die checkt te verwijderen OK.

Je komt het niet tegen in msconfig?

Hoe dan ook stuur ik je vraag dan door naar Software Algemeen + ik zet bpm-studio meteen even in de topictitel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, F_J_K, maar soms wil je wel eens iets proberen ;)
Ik dacht dat de search option van XP zo'n tekst wel
kon vinden binnen alle bestanden ;(
Ik wacht wel af of iemand een tip heeft.

thanx

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Misschien ad-aware eens door je systeem heen laten rouzen? Die heeft zo'n proggie meestal zo te pakken....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:38
is het niet de telnet client van bpm studio?

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Verwijderd

Topicstarter
sturkel, hoe zou die client moeten heten?
Het programma is al gede-installeerd, dus die client zou weg moeten zijn?
Pagina: 1