[XP -> 98] Geformateerd, pc doet nu niets *

Pagina: 1
Acties:

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-09 11:55
Hellup.............

Op de c schijf staat win xp, heb een nieuwe partitie aangemaakt en wilde hierop win 98 opzetten, pc ging plotseling de c schijf formateren. Pc doet nu niets meer, opstart diskette helpt ook niet. Bij het opnieuw opstarten van de pc komt er te staan: non-system disk or disk error, replace and strike any key when ready.

Zou iemand mij kunne helpen???? :'(

Unreal Tournament '99

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:40
Bij een format is natuurlijk alles weg. Met een opstartdiskette zou het moeten werken. Maak anders een nieuwe. Anders wil een bootable CD van XP of 2000 ook helpen. Je kan dan weer het OS opnieuw installeren.

Dus een bootable media (floppy of CD) en installeren maar.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:02
Als je fan iets anders dan je harddisk wilt booten, check dan wat de opstartvolgorde is in je bios. Sommige pc's zoeken niet verder naar andere opstartmedia na de harde schijf als er al een partitie op zit.

Mijn voorkeur voor opstartvolgorde:
-diskette
-cd-rom
-harddisk

Verwijderd

lol :) nogal wiedes, hijs geformateerd..
probeer eens met fdisk een andere schijf bootable (zo noem je zo'n partitie toch :? ) te maken ipv de geformateerde

Verwijderd

non-system disk or disk error, replace and strike any key when ready.
:?

En je weet zeker dat het een systeemdiskette is? Lijkt me sterk eigenlijk, als hij deze warning geeft. En waarom ging hij de C-schijf formatteren? Dat kàn volgens mij in de Windows 98 setup niet eens...

• Nevada
alles is nu geformateerd plotseling cancellen lukte niet, ik schrijf dit voor een vriend op omdat hij simpelweg niet meer op het net kan komen.

Is het mogelijk om bij het opstarten zonder dat er een os op zit in de bios te komen om de volgorde te wijzigen????

Unreal Tournament '99

Verwijderd

Nevada schreef op 26 April 2003 @ 09:56:
alles is nu geformateerd plotseling cancellen lukte niet, ik schrijf dit voor een vriend op omdat hij simpelweg niet meer op het net kan komen. Uh hij heeft er niet veel verstand van :? hij formateerd niet zomaar hoor :P, want me moeder zegt ook altijd als de pc vastloopt dat ze niks deed :+

Is het mogelijk om bij het opstarten zonder dat er een os op zit in de bios te komen om de volgorde te wijzigen????
probeer fdisk eens :X (nogmaals)

opstartvolgorde is denk ik nog normaal maar je kunt het aanpassen als je wilt in het BIOS

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 10:00 ]

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:21
Als je al niet in je bios kan komen dan is er meer mis .
Normaal gesproken moet je dus *altijd* in de bios kunnen (del, f2, etc), om de boot volgorde aan te passen.

Verwijderd

Nevada schreef op 26 april 2003 @ 09:56:
natuurlijk, gewoon op <del> rammen als je je computer aanzet (na het BIOS logo) :P

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

WOS FAQ - Bootfloppies
Hiermee kun je opstarten en in DOS opstarten, vanaf daar kun je verder gaan met installeren.

Even een paar vraagtekens uit je topictitel verwijderd en je OS-en toegevoegd, zie ook de WOS-Policy :).

• Nevada
bedankt ik denk dat we hier wel mee verder kunnen..............

Unreal Tournament '99

Pagina: 1