Nou heb er nu een dagje mee gespeeld en ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt.
Hij ziet er strak uit en zolang je de klepjes voor usb en de batterij dicht houdt is het onmogelijk om iets af te breken. (wel ff voorzichtig zijn zolang de klepjes open zijn)
De bediening moet je even doorhebben maar als je er eenmaal aan gewend bent kan het zeker blind.
Doorspoelen (waarom is iedereen hier zo in geintreseerd???) gaat de eerste 5sec (ffd knop inhouden) vrij langzaam maar daarna erg snel, ongeveer 20sec per sec...
Wat ik zelf erg makkelijk vindt is dat als je de speler aanzet hij vanzelf begint waar je hem de vorige keer hebt uitgezet.
De oordopjes die erbij zitten zijn redelijk maar ik heb zelf mx400 dopjes van Sennheiser en deze vindt ik veel voller klinken en ook de bassen komen beter naar voren. De orginele doppen klinken vrij schel.
Ook heb ik gemerkt dat de kwaliteit erg afhankelijk is van het bestand zelf, en dan niet zozeer de bitrate (ook wel natuurlijk) maar vooral de kwaliteit van de rip.
Aangezien ik natuurlijk geen mp3's van het internet download en alles zelf rip van de orginele CD's heb ik hier nooit problemen mee.
Ik heb ooit eens een Napa 380 (8cm cd's) geleend en dat vond ik echt bagger, deze speler voldoet qua geluidskwaliteit voor mij helemaal. Dit ligt natuurlijk ook aan je muziek smaak. Met scheurende gitaren heb je misschien iets minder last van ruis dan bij een mooi cello kwartet.
Waar ik nog ff aan moet wennen zijn de pauzes tussen de nummers, het duurt even voordat het volgende nummer begint, maar aangezien volgens mij alle mp3 spelers dit hebben hoor je mij hier niet verder over zeiken. Ook het doorscrollen duurt vrij lang, te snel drukken help niet hij scrolled dan maar 1 nr door.
Aangezien ik hem gewoon volmik met mp3's en hem dan op shuffle zet kan mij dat niet zoveel schelen.
Oja.. het ontbreken van een soort mechanische hold (Ik bedoel een schuifje ofzo zoals bij MD-spelers) vindt ik erg jammer. Als jem uit hebt staan en je drukt op de playknop dan begint ie te spelen.
Als jem aan hebt staan is er wel een hold functie, door de play/stop knop ff vast te houden staatie op hold.
Ik ben erg tevreden over mijn aankoop en helemaal als je naar prijs/kwaliteit kijkt ben ik een gelukkig mens:)