In ET heb ik het niet zo licht, omdat de gamma niet hoog kan. Evenals intensity.
Fonz, de intensity kan inderdaad niet hoger dan 1.5, maar gamma kan nog steeds naar 3.
clans als gunslingers en broken geen pro clans?
Nee, geen pro-clans. Ik heb tegen ze gespeelt (iniedergeval tegen gunslingers) en gewonnen in de periode dat ze nog goed waren (veracious was er nog). De enige clans met rtcw die ik echt pro zou noemen waren Team Abuse en mTw, die na de eerste Quakecon gestopt waren. Hoe dan ook, iedereen heeft zijn eigen definitie van pro-clans/spelers.
r_mapoverbrightbits niet toegestaan? kben al op zeer veel servers geweest waar ik gewoon met mijn cfg mocht spelen. (r_mapoverbrightbits 4, r_gamma 3, r_intensity 2 verder nix)
Et verandert cvars als r_intensity en r_mapoverbrightbits direct al in 1.5/3. Het kan niet hoger. Als jij het in je cfg hebt staan dan wordt het gewoon verandert. Bekijk maar eens je console als je wolf:et opstart of als je exec cfg doet. Dit wordt niet bepaald door punkbuster. Verder zijn er genoeg servers waarop punkbuster veel toelaat, maar dat zal niet default zijn.
Voor degene die een klein beetje willen tweaken:
set r_intensity 1 (kun je op 1.5 zetten voor wat fellere kleuren).
set r_picmip 1/0 (kun je op 3 zetten, voor lagere texture kwaliteit en vaak ook meer fps.
set r_gamma (de normale toename van brightness, kun je totaan 3 zetten).
set r_mapoverbrightbits 2 (kun je op 3 gooien zodat de omgeving veel lichter wordt).
set r_ignorehwgamma 1 (op 0 gebruikt et ook de gamma op videokaart). Dit hangt alleen veel samen met r_intensity en r_overbrightbits. Probeer er maar wat mee, maar je kunt alles een stuk lichter krijgen).
set r_overbrightbits 1/0 (donkere hoeken worden lichter, maar vaak genoeg haalt het niets uit, of met bepaalde combinaties van r_intensity en set r_ignorehwgamma kan alles te fel worden.
com_maxfps 76 (met et zul je waarschijnlijk nooit constant 125 frames per seconde behalen. Daarom kun je het 't best vastzetten op 76 omdat je hiermee ook nog gemakkelijk kisten kunt beklimmen). Vaste frames per seconds is altijd beter.
cg_shadows 1 (beetje useless, zet op 0 voor meer fps).
cg_wolfparticles 1 (zet op 0 en je ziet geen effecten meer zoals stijgend zand als je op het zand schiet of explosies.
Voor de mensen die nog verder willen tweaken. Typ /cvarlist in de console en enjoy.
Hier 2 screens van mijn huidige cfg. r_gamma is er alleen niet op te zien maar staat bij mij op 1.7
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 05-07-2003 14:28
]