Toon posts:

[XP] Unmountable Boot Volume bij opstarten en afsluiten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik krijg altijd een blauw scherm met het volgende (als ik mijn PC afsluit en opstart)
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME met de desbetreffende codes weliswaar (0X00000 enz enz enz).

Nu ik gebruik XP Home, en het vreemde is, als ik mijn PC opstart heb ik dit ALTIJD, tenzij ik in mijn bios ga en mijn systeem elke keer opnieuw op Optimal Settings zet, dan kan ie wel opstarten. Afsluiten is simpelweg de knop ingedrukt houden, want als ik via start en afsluiten neem, doet hij de normale procedure, maar dan komt er ineens weer dat blauwe scherm tevoorschijn.

ik heb dit meerdere malen in andere forums gepost, op google gezocht, nergens iets gevonden met dit gelijknamige probleem.

Hopelijk hier meer geluk

Thanks

Verwijderd

heb je al es geprobeerd om te formatteren??? als het dan nog niet weg is, zou het kunnen dat je bios vernaggeld is. Ooit ongelukjes gehad met je PC?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Wat heb je allemaal voor opslag media in je pc zitten?

Verwijderd

opstarten in herstel console via een boot cd van xp of 2000
dan

chkdsk /r

dat lost dat probleem meestal wel op

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:13

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 14:02:
opstarten in herstel console via een boot cd van xp of 2000
dan

chkdsk /r

dat lost dat probleem meestal wel op
Om het probleem van de TS op te lossen heb ik zelf een paar keer het volgende gebruikt:
* Herstelconsole starten
* CHKDSK draaien
* FIXBOOT draaien

Als ik jouw reply met chkdsk /r zie, doet die /r dan hetzelfde als FIXBOOT?

edit:
excuse me... ik was een beetje onduidelijk

[ Voor 41% gewijzigd door Korakal op 24-04-2003 14:13 ]

Verwijderd

Korakal schreef op 24 April 2003 @ 14:07:
[...]

doet dit hetzelfde als de optie FIXBOOT (ook bij de herstelconsole)
want die verhelpt het probleem van TS in principe.
is dat een vraag of een opmerking?

Verwijderd

de help van chkdsk zegt

/ R : Vindt beschadigde sectoren en herstelt leesbare gegevens

het verschil volgens mij
is dat fix boot, enkel de partitie boor sector herschrijft; terwijl de /r optie alle beschadigde elementen herstelt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 14:17 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Dit probleem had ik laatst ook, gewoon even een WIndows 2000 Pro install cd erin gooien. FF ervan booten, dan laad hij namelijk zijn aansturing van de aanwezige hardware. Als hij vraagt welke partitie je wil kiezen, de cd uit de cd la halen en gewoon opnieuw opstarten. Probleem was hierdoor verholpen.

Verwijderd

X-MASTER: klopt :)
Er word dat inderdaad ook een fix boot gedaan :)

chkdsk -r is de meest eenvoudige oplossing.

Tijdens overklokken wil ik die melding ook wel eens krijgen als ik iets te grof omhoog ga :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy.

Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?
Hier staat uitgelegd wat iedereen bedoelt met de herstelconsole, maar neem aan dat je dat wel weet :).

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Een kennis van me heeft zijn comp. gebracht met hetzelfde probleem van 'Unmountable Boot Volume'. Om dit op te lossen wilde ik dus de optie 'chkdsk /r' doen. Maar ik kan dit nergens intypen. Het is nl. een Compaq computer (ja, dat is niet slim, heb ik hem al medegedeeld), en de restore cd geeft de optie om XP te herstellen (naar fabrieksinstellingen), maar ik kan nergens kiezen om 'chkdsk /r' in te typen. Iemand een oplossing?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

stop de hd in een andere pc en doe vanuit die pc je ding

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik kan evt. wel mijn WinXP cd proberen, maar ik heb WinXP Prof. Edition, en niet WinXP Home Edition. Maakt dat dan nog uit dat ik dan niet de Compaq Restore CD gebruik, maar een 'gewone' WinXP cd, en het dan ook nog eens Prof. i.p.v. Home Ed. is?
Pagina: 1