Het Sim City 4 Topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.225 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan iemand een screenshot posten van een station met rijdende treinen? Ik snap niet hóe de stations aan 't spoor moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Waar zijn (veel) leuke regio's te downloaden?

[edit] ik wilde iets downloaden van de simcity site, maar ik moest ingelogd zijn. ik dus inloggen, zegt hij dat ik nog geen serial geregged heb. ik dacht dat ik dat al lang geleden gedaan had, maar affijn. ik probeer te reggen maar hij lijkt al geregged te zijn. vul ik hem soms verkeerd in? ik heb hier de legale versie (de dag gekocht dat hij uitkwam).

[ Voor 81% gewijzigd door Brent op 30-05-2003 19:37 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Onderduikkip schreef op 30 May 2003 @ 12:21:
Ik weet niet of dit reeds eerder gevraagd is: maar wanneer je het beeld verplaatst vallen alle schaduwen weg en ook de huizen enzo verdwijnen dan voor even. Is dat een optie die je aan of uit kunt zetten?
Heb je al de nieuwste patch geïnstalleerd, dan zou het als het goed is het beeld goed de schaduwen etc weergeven.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 12:01
Onderduikkip schreef op 30 mei 2003 @ 12:21:
Ik weet niet of dit reeds eerder gevraagd is: maar wanneer je het beeld verplaatst vallen alle schaduwen weg en ook de huizen enzo verdwijnen dan voor even. Is dat een optie die je aan of uit kunt zetten?
Dan heb je zeker een ATi videokaart? Dat schijnt gedaan te zijn om de performance te verbeteren. Op www.simtropolis.com staat ergens een oplossing (je moet een of andere ini bestand aanpassen), maar dat is alleen handig als je een snel systeem hebt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Vincent Bovelander schreef op 01 June 2003 @ 22:01:
[...]

Dan heb je zeker een ATi videokaart? Dat schijnt gedaan te zijn om de performance te verbeteren. Op www.simtropolis.com staat ergens een oplossing (je moet een of andere ini bestand aanpassen), maar dat is alleen handig als je een snel systeem hebt.
Op mijn Ti-4600 van nVidia gebeurt dit ook. Ik vind het niet storend; het is beter dan schokkend scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Anoniem: 41851 schreef op 01 June 2003 @ 23:43:
[...]
Op mijn Ti-4600 van nVidia gebeurt dit ook. Ik vind het niet storend; het is beter dan schokkend scrollen.
Inderdaad :)

Hierover gesproken: het is hier vast al voorbij gekomen, maar met wat voor systeem kun je SC4 nou helemaal soepel spelen, met de hoogste details e.d., ook bij een heel grote stad?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:58

Mike78

Always

Ik weet niet met wat voor systeem het al kan maar bij mij loopt het lekker soepel. Stad met 500.000 inwoners op een grote map.
Systeem: AMD XP 2700+
1,5 GB DDR333
ASUS V9480 TVD

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 12-06 23:11
Anoniem: 41851 schreef op 11 mei 2003 @ 17:22:
[...]

Een buurstad erbij bouwen en de stad daarmee verbinden is misschien een oplossing.

Zelf heb ik ook nog een paar vragen.

1. Een residential lot (een stuk grond voor huizen dus) kan maximaal 3x3 zijn. Het grenst met één zijde aan de weg. Hoe kan ik nu voorkomen dat er 1x1 huisjes langs de straatkant komen te staan, waarna het achterliggende 2x2 stuk dan geen verbinding meer heeft met de weg? Er wordt daar namelijk niet gebouwd. (Hetzelfde probleem heb ik ook met I en C.)

2. Sommige huizen laten koffertjes zien, wat betekent dat er geen werk is voor de bewoners. Dan ga ik kijken hoe het daarmee zit.

- Hun Education is hoog (160+)
- Health is hoog
- Alle desiarability factors zijn goed.
- Commute time is LONG, terwijl ze notabene 1 blok van een Ind (hightec) afwonen, en 2 blokken van een C$$$. In beide gebieden zijn nog werkplaatsen vrij. Zijn dit gewoon klaplopers die niet willen werken of zo? :(

3. Er wordt vaak gezeurd dat mijn "Health funding" omhoog moet, omdat er teveel zieken zijn, en de levensverwachting niet goed meer is. Dat kan echter niet. Mijn hele stad is afgedekt, met grote ziekenhuizen (die van 3000 patienten), en de financiën staan al op maximaal. Tevens is de levensverwachting op dat moment 83 jaar, en stijgende....

Zijn dit bugs, of doe ik nog steeds iets verkeerd? Ik ben een SimCity verteraan sinds de eerste versie uit 1989 (1990?) en ik heb veel van deze spellen gespeeld. Hieronder vallen ook Caesar I t/m 3, en Pharao en Zeus met expansion. Van SimCity 4 begrijp ik echter nog steeds het minst... er duikt altijd wel weer iets vreemds op, zoals bovenstaande klachten over een slechte gezondheid. Een gemiddelde levensverwachting van 83 vind ik toch niet echt slecht.

(Ik ben een beetje aan het experimenteren met de crashes van SimCity waarover ik eerder berichtte, en ik begin te geloven dat het óf door PowerStrip komt, of door de virusscanner. De virusscanner staat uit, en PowerStrip is gedeïnstalleerd. SimCity is nog niet gecrashed zelfs niet na uren spelen, met een FSB van 143, en het geheugen op 381, alles in Turbo modus. De CPU loopt op 2574. Nu ga ik proberen met een FSB van 144, en later hoger. Als ik de 2667 weer ga halen, dan ga ik proberen met de virusscanner aan/uit, en met PowerStrip aan/uit.)
1, of met ctrl en alt proberen, of in stukjes van 1 bij 3 aanleggen. overigens kan 4 bij 3 ook, dat is afhankelijk van de vraag (bij grotere vraag krijg je grotere lots)

2 die zooi heb ik ook, werken ze aan de andere kant van de stad, je kunt proberen met een mysim te checken waar ze werken, en dan op die plek een commercial voor een residential vervangen, en aan de andere kant een residential voor een commercial verruilen

3 je moet micro managen. health funding op 100% is zinloos! je moet per ziekenhuis het aantal patienten zetten op bijvoorbeeld de vraag + 10 a 20%, en dan regelmatig bijhouden. als je alles op 100% zet en nog klachten hebt over gebrekkige gezondheidszorg betekent dat dus dat een ziekenhuis een vraag heeft die hoger is dan 3300 patienten, dan moet je er dus een in hetzelfde gebied bijbouwen. (en geen clinic, want die raakt overbelast en vermindert het aantal patienten in het ziekenhuis ernaast niet)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vincent Bovelander schreef op 02 June 2003 @ 09:06:
[...]

Inderdaad :)

Hierover gesproken: het is hier vast al voorbij gekomen, maar met wat voor systeem kun je SC4 nou helemaal soepel spelen, met de hoogste details e.d., ook bij een heel grote stad?
Bij mij loopt het perfect. P4 2.4b @ 2.67, 512 MB geheugen, Asus Ti-4600.

Ik heb denk ik gevonden waarom het spel soms hangt. Het ligt aan Powerstrip. In de tussentijd heb ik mijn PC opnieuw geïnstalleerd, met alles hetzelfde als ervoor, ook de overklok. Het enige dat ik "vergeten" was erop te zetten is Powerstrip, en de twee spellen waar ik problemen mee had, SimCity en VietCong, lopen nu weer goed.

Schaapje_BlaaT, bedankt voor die info. Ik zal er eens mee rommelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 02-06-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85155

Ik heb nu een best wel aardige stad met ongeveer 120k inwoners. Verder allemaal hoge gebouwen.
Heb alleen het probleem dat al m'n gebouwen vervallen zeg maar ze gaan er vet lelijk uit zien en er gaat een lagere klasse in wonen.....
De Sim die ik erin had gestopt zei dat het gebouw gerenoveerd moet worden....
Snap er niks van iemand dit ook meegemaakt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85908

Anoniem: 85155 schreef op 05 June 2003 @ 19:00:
Ik heb nu een best wel aardige stad met ongeveer 120k inwoners. Verder allemaal hoge gebouwen.
Heb alleen het probleem dat al m'n gebouwen vervallen zeg maar ze gaan er vet lelijk uit zien en er gaat een lagere klasse in wonen.....
Ja . Wat ik doe is als er helemaal niemand meer in woont gewoon het gebouw wegbuldoseren, en je ziet dan dat er snel een nieuw hoog gebouw komt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85155

Anoniem: 85908 schreef op 05 juni 2003 @ 21:44:
[...]

Ja . Wat ik doe is als er helemaal niemand meer in woont gewoon het gebouw wegbuldoseren, en je ziet dan dat er snel een nieuw hoog gebouw komt :Y)
Het probleem is dat er wel mensen in wonen alleen met een lager inkomen......Die kunnen het niet onderhouden ofzow....Vind het er echt niet uit zien :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Je moet er dan ook voor zorgen dat de scholen/ziekenhuizen op pijl zijn en dat er een beetje recreatie in de buurt is, zodat ze zich niet vervelen.

Maarja als je stad steeds groter wordt dan wordt dat steeds moeilijker :|

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Om dit topic weer eens een schop te geven :)

Als ik een stad bouw dan gaat gaat op een gegeven moment ineens de 'waterdruk' omlaag oid. Dan maakt het ook niet uit hoeveel watertorens of pompen ik bouw.. deze gaat niet meer omhoog :? Met als resultaat dat mijn stad stopt met groeien.. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb dus meer dan genoeg pijpen/pompen staan en alles heeft genoeg power.. Maar de druk rond de pijpen is dan ineens nog maar 2 hokjes wat in het begin 6 of 7 hokjes was :?

Ook zit ik soms vast in pauze mode.. dan kan ik klikken wat ik wil maar gaat ie niet meer lopen (na 10 minuten klikken ofzo :/)..

Ligt het aan mij of is dit spel gewoon vrij buggy? (ja heb laatste patch :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4743

af en toe even eenwatertorentj ertussen zetten.. Het gaat om de 'waterdruk' niet de totale hoeveelheid water.

Afstand pomp- huis wordt dan te lang :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 16:30

Bosmonster

*zucht*

Nee.. het stond helemaal vol met pompen/torens... uiteindelijk bleek de watersupply vervuild :P Moest een schoonmaak ding tussen.

Kun je trouwens die fires ook uitzetten? Ik kan bijna niet normaal spelen nu met een grote stad :P Elke keer moet ik brandjes blussen en dan staat mn game weer op pauze autmoatisch.. kunnen ze niet gewoon zelf blussen :?

[ Voor 47% gewijzigd door Bosmonster op 15-06-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42423

Ja irritante troep. Of ben je net rustig wat aan het neerzetten en sleep je een mooi groot vierkant komt er ineens een brand, gaat ie op pauze en zet ie neer wat je op dat moment gesleept hebt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66532

als je zorgt dat iedere buurt in een toezichtsgebied van de brandweer zit( dus overal brandweer bouwen) zullen ze automatisch blussen...
dit kost uiteraard nogal wat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
valt best mee, brandweer kosten zijn niet te vergelijken met bijvoorbeeld ziekenhuizen en scholen, en ze worden er ook tevreden van. gewoon alles dekken met een paar brandweerstations en je hebt nooit branden.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Breepee schreef op 30 May 2003 @ 17:22:ik wilde iets downloaden van de simcity site, maar ik moest ingelogd zijn. ik dus inloggen, zegt hij dat ik nog geen serial geregged heb. ik dacht dat ik dat al lang geleden gedaan had, maar affijn. ik probeer te reggen maar hij lijkt al geregged te zijn. vul ik hem soms verkeerd in? ik heb hier de legale versie (de dag gekocht dat hij uitkwam).
ik heb ondertussen al 2 keer naar EA gemailt, maar die zijn niet thuis. iemand?

koop ik potdomme voor de verandering een spel, krijg ik deze service.... :/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33

Upke dupke

Oompa Loompa

Idem dito hier, ook gemaild, ook niks terug. Stelletje slampampers daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hmm, ik heb weer de smaak te pakken :)
GTA3 VC en postal2 uitgespeeld dus maar weer simcity uit de kast getrokken
inmiddels is mijn grootste stad 600k, de kaart is nu wel bijna vol maar als ik de industrie vervang door commercial en huizen dan past er nog wel meer op de kaart, de industrie bouw ik ondertussen bij de buren op, ik heb een middelgrote kaart vol HT industrie, een kleintje vol met vuile industrie, en ook nog een middelgrootkaartje vol boerderijen
het viel mij trouwens op dat het goed werkt om de belastingen op alle soorten res gelijk te zetten, kun je ook goed zien waar vraag naar is want dan wordt het beeld niet vertekend door de belasting verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Schaapje_BlaaT schreef op 20 June 2003 @ 01:41:
hmm, ik heb weer de smaak te pakken :)
GTA3 VC en postal2 uitgespeeld dus maar weer simcity uit de kast getrokken
inmiddels is mijn grootste stad 600k, de kaart is nu wel bijna vol maar als ik de industrie vervang door commercial en huizen dan past er nog wel meer op de kaart, de industrie bouw ik ondertussen bij de buren op, ik heb een middelgrote kaart vol HT industrie, een kleintje vol met vuile industrie, en ook nog een middelgrootkaartje vol boerderijen
het viel mij trouwens op dat het goed werkt om de belastingen op alle soorten res gelijk te zetten, kun je ook goed zien waar vraag naar is want dan wordt het beeld niet vertekend door de belasting verschillen.
Post eens een pic, ik wil die stadvan 600.000 wel eens zien :).

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Ik zal eens wat tips/hints geven na uren doorgebracht te hebben op Simtropolis.com en een aardig aantal steden van 500.000+ te hebben gebouwd.
1. Een burger neemt altijd de meest directe weg naar zijn werk, staat een bushalte 1 blokje zuidwaards van zijn huis en werkt hij in het noorden, zal hij nooit dat ene blokje teruglopen. Houd hier dus rekening mee tijdens het aanleggen van Infrastructuur.
2. Op www.Simtropolis.com zij mods te downloaden die o.a. de capaciteit van je luchthaven met 300.000 vergroot, dit maakt het wel zo realistisch.. anders moet je 4 grote internationale luchthavens bouwen om aan de capaciteit te voldoen.
3. OP simptropolis is een mod te downloaden die de banen capaciteit van je Industrie 3x vergoot.
4. tevens ook functionele landmarks te downloaden op Simtropolis, zoals een Werkend Alcatraz.
5. Zet de fundering van vuil verbrandings ovens op 0. Bouw 1 extra (kolen) centrale, bespaart je duizenden euro's per maand.
6. Houd altijd ruimte over voor een snelweg in het midden.
7. Verbind jezelf met de buurtsteden via Snelwegen en spoorrails, niet 20 van die rot wegetjes, die slippen namelijk helemaal vol met verkeer.
8. Update je Simcity tot de nieuwste versie op simcity.com (alleen legale versies natuurlijk)
9. Begin direct met het aanleggen van bushaltes, mijn openbaar vervoer maakt meestal meer dan 1000 credits winst per maand.
10. Kruispunten = traficjams = langere reistijden,probeer dus niet teveel kruispunten aan te leggen.
11. Activeer nooit de Carpool regeling, scheelt nauwelijks verkeer tegen veel te hoge kosten.
12. Zorg dat je altijd 10.000 credits hebt, mocht er een (kolen)centrale, waterpomp benodigd zijn hoef je niet te sparen/lenen.
13. Geef boerderijen geen water, deze zorgen voor extreem hoge waterverontreiniging.
14. Bouw die standbeelden, goed voor de major rating.
15. Indien je spoor stations gebruikt, bouw aan de overkant van de weg altijd een bushalte.
16. Gebruik die sims die je kan toevoegen, zet er in iedere wijk 1. En kijk wat ze te zeggen hebben.
17. Brandweer is echt heel belangrijk voor je burgemeeste rating.
18. Heb je zwaar verkeer in een woonwijk, overweeg het te slopen en er commercie te bouwen.
19. Bouw Woonwijk en commercie door elkaar heen.
20. Een krotten wijk is echt niet erg in je stad, ik probeer er altijd 1 speciaal te maken door veel basketbal veldjes/skate ramps te plaatsen. Dit houd de armen gescheden van de rijken.
21. Sloop waterpompen wanneer de effectiviteit onder de 75% komt en vervang ze.
22. Bouw ziekenhuizen, die kliniekjes zijn goed voor een beginnende stad, wanneer je over de 10.000 inwoners komt krijg je teveel stakingen in die klinieken.
23. Om nog maar eens te zeggen: Onderwijs is oh zo belangrijk. Target= een iq van 160+

[ Voor 7% gewijzigd door Midnightimpact op 20-06-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Midnightimpact schreef op 20 June 2003 @ 11:40:
Op www.Simtropolis.com zij mods te downloaden die o.a. de capaciteit van je luchthaven met 300.000 vergroot, dit maakt het wel zo realistisch.. anders moet je 4 grote internationale luchthavens bouwen om aan de capaciteit te voldoen.
OP simptropolis is een mod te downloaden die de banen capaciteit van je Industrie 3x vergoot.
tevens ook functionele landmarks te downloaden op Simtropolis, zoals een Werkend Alcatraz.
20. Een krotten wijk is echt niet erg in je stad, ik probeer er altijd 1 speciaal te maken door veel basketbal veldjes/skate ramps te plaatsen. Dit houd de armen gescheden van de rijken.
nah, die mods gebruiken vind ik wat flauw, tenzij ze de prijs van het vliegveld evenredig omhoog gooien met de capaciteit beschouw ik dat als cheaten
idem voor de industrie, die geeft inderdaad best weinig werk per vierkante meter maar dan bouw je die gewoon in de buursteden
een werkend alcatraz vind ik nog wel kunnen

de meeste tips kende ik al, alleen heb ik nooit een verband gezien tussen krottenwijken en basketbal veldjes/skate ramps. Dat ga ik eens proberen
misschien kan dat voorkomen dat lege gebouwen meteen worden bezet door R$ die er vervolgens niet uit te krijgen zijn

dat de carpool regeling niet werkt wist ik ook niet, dat zal ik ook eens bekijken
die is rete duur dus als ik me dat geld kan besparen doe ik het

ook wel handig om te weten: R$ en R$$ reizen graag met OV, R$$$ niet echt. dus zet die bushaltes tussen grote flats vol R$ om te zorgen dat men er veel van gebruik maakt. Verder werkt het bij mij stukken beter om ze bij commercials te zetten dan bij industrials, omdat industrial te veel uitgespreid is krijg ik daar nooit veel mensen met de bus

een paar screenshots omdat iemand daar om vroeg:

unreal-o-polis, pop 602k
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/unrealopolis600k_2.jpg

kraterstad, voorziet in de groeiende behoefte aan high tech industrie van unreal-o-polis
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kraterstad.jpg

elcheapolis, 107k R$ op een klein kaartje
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/elcheapolis.jpg

boer'n hol, omdat ik ook wel eens boerderijen wou zien
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/boernhol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
Schaapje_BlaaT schreef op 23 June 2003 @ 12:05:
[...]

nah, die mods gebruiken vind ik wat flauw, tenzij ze de prijs van het vliegveld evenredig omhoog gooien met de capaciteit beschouw ik dat als cheaten
idem voor de industrie, die geeft inderdaad best weinig werk per vierkante meter maar dan bouw je die gewoon in de buursteden
een werkend alcatraz vind ik nog wel kunnen
Ik vind de te lage capaciteit van de vliegvelden puur een bug in het spel. Amsterdam zou 5 Schiphols nodig moeten hebben als de capaciteit het zelfde berekend zou worden.

Verder heb je een mooie regio. Ik stop zelf een poosje met Sim City 4 totdat Rush Hour uit is. Dit omdat ik puur niet tevreden ben met de mogelijkheden en de bugs in de infrastructuur in Sim City 4. Ik hoop dat dat in Rush Hour of een komende Patch is opgelost. Mocht dit allen gefixxed zijn in Rush Hour dan stelt dat me weer teleur in Maxis. Een oh zo'n goed spel leveren maar de geavenceerde speler dwingen om expansion packs te kopen om de volledige mogelijkheid van het spel te kunnen benutten. Gaat Sim City The Sims achterna met een maandelijks expansion pack?

[ Voor 17% gewijzigd door Midnightimpact op 24-06-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Midnightimpact schreef op 24 June 2003 @ 17:35:Ik vind de te lage capaciteit van de vliegvelden puur een bug in het spel. Amsterdam zou 5 Schiphols nodig moeten hebben als de capaciteit het zelfde berekend zou worden.

Verder heb je een mooie regio. Ik stop zelf een poosje met Sim City 4 totdat Rush Hour uit is. Dit omdat ik puur niet tevreden ben met de mogelijkheden en de bugs in de infrastructuur in Sim City 4. Ik hoop dat dat in Rush Hour of een komende Patch is opgelost. Mocht dit allen gefixxed zijn in Rush Hour dan stelt dat me weer teleur in Maxis. Een oh zo'n goed spel leveren maar de geavenceerde speler dwingen om expansion packs te kopen om de volledige mogelijkheid van het spel te kunnen benutten. Gaat Sim City The Sims achterna met een maandelijks expansion pack?
The Sims is gewoon overdone. Een leuk concept, maar het is veel te ver doorgetrokken; er is eigenlijk als het puntje bij paaltje komt, niet echt veel te doen in The Sims. (Er is zelfs al een The Sims II gepland.)

Wat betreft bugs: The Sims slaat alles wat betreft bugs. SimCity 4 is ook niet bugvrij; verre van dat. SimCity 2000 was dat ook niet (veel bugs waar je $$$ mee kon krijgen: trek een highway van de ene kant van de kaart naar de andere... dan slaat je banktotaal zover in de min, dat de teller omklapt naar dezelfde waarde aan de pluskant. Instant cash...) SimCity 3000 ging wel, maar daar zat niet veel nieuws in: een graphical upgrade van 2000. Maxis heeft een historie van goeie sims, maar ook een van veel bugs. (Net zo als Bethesda met The Elder Scrolls hele goede RPG's maakt qua verhaal en scope, maar die bijna niet zijn te spelen vanwege de bugs. Daggerfall heb ik zelfs nooit kunnen opstarten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
Anoniem: 41851 schreef op 25 June 2003 @ 02:37:
[...]
The Sims is gewoon overdone. Een leuk concept, maar het is veel te ver doorgetrokken; er is eigenlijk als het puntje bij paaltje komt, niet echt veel te doen in The Sims. (Er is zelfs al een The Sims II gepland.)

Wat betreft bugs: The Sims slaat alles wat betreft bugs. SimCity 4 is ook niet bugvrij; verre van dat. SimCity 2000 was dat ook niet (veel bugs waar je $$$ mee kon krijgen: trek een highway van de ene kant van de kaart naar de andere... dan slaat je banktotaal zover in de min, dat de teller omklapt naar dezelfde waarde aan de pluskant. Instant cash...) SimCity 3000 ging wel, maar daar zat niet veel nieuws in: een graphical upgrade van 2000. Maxis heeft een historie van goeie sims, maar ook een van veel bugs. (Net zo als Bethesda met The Elder Scrolls hele goede RPG's maakt qua verhaal en scope, maar die bijna niet zijn te spelen vanwege de bugs. Daggerfall heb ik zelfs nooit kunnen opstarten....)
Maarja, in games zoals SIm City 4 komen bugs pas aan het licht nadat duizenden gamers er lekker oplos bouwen in honderderen verschillende stads concepten. Hadden ze dat allemaal moeten testen was Simcity 4 in 2013 uitgekomen ipv 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Laatst online: 08:58

Mike78

Always

De loteditor is inmiddels ook beschikbaar op de Simcity site.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 11:18
Mike78 schreef op 25 juni 2003 @ 19:29:
De loteditor is inmiddels ook beschikbaar op de Simcity site.
Yep, best gaaf programma!
Mijn eerste creatie: Wimbledon Stadium/Park:

Afbeeldingslocatie: http://frggl.brokenliquid.net/sc4/wimbledon01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
ff een n00b vraagje, is er een manier om van landfills af te komen? of mot ik dan overnieuw beginnen en ze gewoon niet aanleggen?

9worlds.net @ hattrick.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Midnightimpact schreef op 24 June 2003 @ 17:35:
[...]

Ik vind de te lage capaciteit van de vliegvelden puur een bug in het spel. Amsterdam zou 5 Schiphols nodig moeten hebben als de capaciteit het zelfde berekend zou worden.

ja, de capaciteit mag ook wel hoger maar ik vind dat dan ook de prijs omhoog moet want anders wordt het te gemakkelijk gemaakt
het vliegveld zou gewoon vaker uit te breiden moeten zijn en ook meer ruimte in moeten nemen bij elke uitbreiding.
De infrastructuur klopt inderdaad niet 100 procent maar ik heb het inmiddels aardig door. Waar ik mij echt aan irriteer is de bugs in het health systeem. Clinics in gebieden waar al hospitals staan raken overvol, het disease research lab raakt heel snel vol maar je krijgt geen nieuwe, de hospital quality is over de hele stad gelijk, coverage of niet, soms gaat de health van je sims omlaag als je een extra ziekenhuis bouwt enzovoort
ik erger mij ook groen en geel aan die lelijke zwarte gebouwen, dat ze gewoon direkt een enorme toren neerzetten om die dan vervolgens weer verlaten waarna de armere sims het overnemen. dan denk ik zet dat ding daar dan ook niet neer

oh, om van landfills af te komen moet je zorgen dat je meer capaciteit voor afval verwerking hebt dan dat je afval produceert. dus exporteren of een incinerator bouwen (niet al te duur als je het ding geen stroom laat produceren). dan duurt het een flinke tijd maar uiteindelijk raken je landfills leeg en kun je ze de-zonen

[ Voor 9% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 25-06-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Laatst online: 08-06 11:18
Schaapje_BlaaT schreef op 25 juni 2003 @ 22:25:
[...]

De infrastructuur klopt inderdaad niet 100 procent maar ik heb het inmiddels aardig door. Waar ik mij echt aan irriteer is de bugs in het health systeem. Clinics in gebieden waar al hospitals staan raken overvol, het disease research lab raakt heel snel vol maar je krijgt geen nieuwe, de hospital quality is over de hele stad gelijk, coverage of niet, soms gaat de health van je sims omlaag als je een extra ziekenhuis bouwt enzovoort
Door een beetje te modden kan je het best aardig rechttrekken, net als het infrastructuurprobleem.
ik erger mij ook groen en geel aan die lelijke zwarte gebouwen, dat ze gewoon direkt een enorme toren neerzetten om die dan vervolgens weer verlaten waarna de armere sims het overnemen. dan denk ik zet dat ding daar dan ook niet neer
Dit is te voorkomen door rustig te bouwen en eerst veel met low-density te werken. Pas als je een wat grotere en stabielere bevolking hebt kan je stukjes medium of high maken. Op deze manier houd je de demand vrij hoog en krijg je bijna geen 'abandonment'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Frggl schreef op 25 June 2003 @ 23:00:
[...]
Door een beetje te modden kan je het best aardig rechttrekken, net als het infrastructuurprobleem.

[...]
Dit is te voorkomen door rustig te bouwen en eerst veel met low-density te werken. Pas als je een wat grotere en stabielere bevolking hebt kan je stukjes medium of high maken. Op deze manier houd je de demand vrij hoog en krijg je bijna geen 'abandonment'.
ik heb in elk geval 2 disease research labs bij gecheat omdat ik mij er aan ergerde
volgens mij hebben die verder niet of nauwelijks effect, alleen noemen ze de health nu goed in plaats van medium. Low density bouwen doe ik niet zo veel. Ik wil torens zien en liefst zo snel mogelijk. Inmiddels heb ik het aardig voor mekaar dat ze niet zo gauw meer verhuizen maar heb blijft lastig. Ik hou zo nu en dan een sloopfestijn onder de zwarte gebouwen, dan bouwen ze tenminste wat ze willen, zoals R$ torens enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje OT:
Midnightimpact schreef op 25 June 2003 @ 19:17:Maarja, in games zoals SIm City 4 komen bugs pas aan het licht nadat duizenden gamers er lekker oplos bouwen in honderderen verschillende stads concepten. Hadden ze dat allemaal moeten testen was Simcity 4 in 2013 uitgekomen ipv 2003.
Hier heb je natuurlijk gelijk in. Neverwinter Nights had ook 4 patches nodig voordat het een beetje fatsoenlijk speelbaar was (versie winkelversie 1.10 naar versie 18, 19, 20 en 21). Nu zitten ze op 1.29... :o Ook in dat spel kan worden "gebouwd en gemod", daar is het ook voor gemaakt. Dat brengt natuurlijk altijd mensen met speciale ideeën en technieken met zich mee... waardoor opeens bugs aan het licht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al lots gedownd? Of gemaakt? Ik kon nergens vinden hoe je lots implementeert. En mocht ik ze implementeren ... raakt de hele game dan niet in inbalans?

Staan zeker mooie gebouwen bij ... Tis weer eens iets anders dan al die standaard gebouwen he ...

Waar ik bang voor ben is, dat als je ze implementeert, dat juist die gebouwen oppoppen en de rest onderdrukt ..

Btw wat pics van Rush Hour

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sc4_rushhour/screenshots_fullsize/s2_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.ea.com/eagames/official/sc4_rushhour/screenshots_fullsize/s2_04.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 42423 op 14-07-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Wat zijn lots :?

En die pics hierboven zien er :9~ uit.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk anders ff op de offciele Sim City 4 site ..

Lots zijn al dan niet ge-edite stukken grond van verschillende grootte waarop van alles kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Misschien al wel eerder genoemd, maar ff de manier waarop ik aan geld kom in moeilijke tijden:
- Leen geen geld
- Zet belastingen voor alles op maximaal (20%)
- Je RCI demands zullen ver onder de streep uitkomen, maar geen paniek
- Je sims zullen veel gaan klagen, maar niet op letten
- Scherp oog houden op de populatie, als deze flink gaat dalen de belasting terug zetten
- Meestal zet ik de belasting dan ff iets lager als voor de verhoging
- In no time zijn mijn sims weer terug en heb ik toch een hoop geld in kas
- Overigens: dat tarief van 20% is soms een maand of 3 a 4 vol te houden
- Voordeel: geen aflossingen elke maand zoals bij een lening
- Nadeel: je waardering loopt een ietsje terug

Dan heb ik zelf nog een vraagje: wat is de ideale grote voor een residential area? 3x2, 3x3, 3x4, 4x4, 6x6 etc? Ikzelf heb het idee dat op een 3x3 ruimte eerder grote woontorens verschijnen dan op bijvoorbeeld een 3x6 gebied. Wat zijn jullie ervaringen?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Weakling schreef op 15 juli 2003 @ 15:37:

Dan heb ik zelf nog een vraagje: wat is de ideale grote voor een residential area? 3x2, 3x3, 3x4, 4x4, 6x6 etc? Ikzelf heb het idee dat op een 3x3 ruimte eerder grote woontorens verschijnen dan op bijvoorbeeld een 3x6 gebied. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik als grootte meestal 4x4 of 4x5.
Hierop kunnen alle grootte gebouwen gebouwd worden.
Bij 4x5 komen er meestal 2 grote gebouwen naast elkaar.

Bij commercie is 4x5 eigenlijk iets te groot.
4x4 werkt daar beter bij. :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

http://www.eagames.com/official/sc4_rushhour/home.jsp
De officiele page voor rush hour.
De bedoeling van het spel is me nog niet geheel duidelijk

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

456 schreef op 31 July 2003 @ 17:15:
http://www.eagames.com/official/sc4_rushhour/home.jsp
De officiele page voor rush hour.
De bedoeling van het spel is me nog niet geheel duidelijk
Het is een echte addon. Je krijgt meer gebouwen/services die allemaal gericht zijn op transport. En je schijnt ook zelf met ziekenwagens/politie auto's te kunnen gaan rijden... niet super handig, maar een leuke afwisseling misschien. En natuurlijk komen er weer nieuwe rampen zoals ontspoorde treinen en auto ongelukken... nog een rede om te zorgen dat je straten niet overvol raken :)

En toch blijf ik het een leuk spel vinden, Simcity 4. Het enige wat me tegenhoud van het veel spelen is dat je HD gewoon teveel moet laden bij grote steden (al is dat wel iets opgelost met patch 2)... detail omlaag gooien haalt teveel sfeer weg uit het spel.

Maarwat ik me afvroeg. Is er eigenlijk al eens een "GoT Region bouw project" opgestart eigenlijk?

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 31-07-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84465

Ik heb het zelfde probleem als een aantal mensen hier. Ik heb mijn serial geregt maar toen ik de loteditor wilde downloaden zegt hij dat ik mijn spel moet registreren, en als ik dat doe krijg ik natuurlijk het bericht dat dat al gebeurd is bla bla bla. Mailen naar onze vrinden van EA haalt niet veel uit.(geen antwoord)

vraag: heeft iemand loteditor voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Dat filmpje zag er wel tof uit.
Effe met een tank een gebouw opblazen _/-\o_

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

HOU OP!
Ik ben al WEER verslaafd aan sc4 en ik heb TENTAMENS!!!. NIET OOK NOG RUSH HOUR movies meer!!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles over Rush Hour kunnen jullie hier terecht in mijn Topic:

[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Elroy schreef op 19 april 2003 @ 11:48:
:? Bij mij worden er automatisch straten gemaakt tijdens het maken van een woon/industrie/commercial area, kan dat niet uit?
Ja dat kan, door shift ingedrukt te houden.
Je kan ook gebruik maken van alt, dan wordt de wegenstructuur anders aangelegd
Dit staat er bij het begin...... dit werkt dus echt niet bij mij he.........iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:37
Schizoveen schreef op 07 August 2003 @ 19:45:
[...]

Dit staat er bij het begin...... dit werkt dus echt niet bij mij he.........iemand een idee hoe dat komt?
Moet je natuurlijk wel de nieuwste patch hebben geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 13:10
Anoniem: 85155 schreef op 05 June 2003 @ 19:00:
Dit komt waarschijnlijk omdat eerst dat plekje heel gewild is door rijke lui en er dus een flat neergezet wordt. Daarna blijkt in één keer dat al die duizend(+) lui niet over het weggetje voor hun flat langs kunnen en ook niet langs alle kruispunten.
Gevolg: lang op weg naar 't werk en veel verkeerslawaai.
Gevolg van 't Gevolg (8)7): Mensen willen niet meer in die flat wonen en verlaten de flat. Mensen met een wat minder inkomen vinden het lawaai niet zo erg en trekken het huis in.

Bulldoze je dat gebouw, zal er even later weer een $$$-flat neergezet worden en na een paar maandjes zullen de arme lui er weer komen omdat de rijken het er zat zijn.

Je zal dus toch wat meer weggetjes aan moeten leggen bij die gebouwen en, als het kan, een directe verbinding naar een snelweg die dan in z'n uppie naar de industrie toe leidt...

//Geldt natuurlijk alleen als dat ook werkelijk het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
tegen leegloop helpt ook de belasting voor de rijken te verhogen zodat ze niet flats neerpleuren op plekken die eigenlijk toch niet zo gewild zijn en dan vervolgens weer te verdwijnen. Alle tarieven voor residential even hoog werkt het best volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Zo te zien komt er ook een deluxe versie uit van simcity 4 waarin simcity4 + rush hour zit.

Zie voor meer info op de website

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Elroy schreef op 10 August 2003 @ 13:09:
Zo te zien komt er ook een deluxe versie uit van simcity 4 waarin simcity4 + rush hour zit.

Ze blijven maar zeggen "coming soon" maar ik ben nu toch wel hier nieuwsgierig geworden hoe dat spel gaat spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Elroy schreef op 10 August 2003 @ 13:09:

Dan wordt het tijd dat ik het spel maar ga kopen. Ik ben even bezig geweest en zowaar winst gemaakt op een stad. Ik vind het eigenlijk toch best een vet spel.
Veel realistischer dan de andere simcity's, alleen daardoor moeilijker. In de andere kon je gewoon beginnen, op pauze zetten, al je geld uitgeven en de hele kaart vol zetten, van pauze af en hoppa je had 200k inwoners. Hier groeit het echt, eerst kleine huisjes en dan steeds groter.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik denk ook dat ik de "deluxe" versie gaat kopen. SC4 had ik ook niet helemaal legaal verkregen :X, maar ik vond 't ook niet zoveel aan door de limietjes in het traffic systeem (wat te denken van "Hét PathFinder systeem").
Maar Rush Hour ziet er best wel vet uit, dus wie weet. Eerst maar es een nieuwe pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Even een paar korte vraagjes:
-Hoeveel jaar doen jullie over een stad van +/- 25000 inwoners? Ik heb de indruk dat het allemaal nogal traag gaat bij mij.
-Ik heb nu 1 industrie-stad en 1 woon-stad, maar bij die woonstad wil het aantal inwoners niet snel meer stijgen. Ik zit nu op 26000 en heb bij residential alles medium. Dense maakt niks uit. Ook het creeeren van extra banen heeft niet zoveel nut. Er worden wel huizen gebouwd, maar het schiet gewoon niet op. Ook neem ik best wel heel veel ruimte in op de kaart....echt raar.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceEyz schreef op 11 August 2003 @ 19:33:
Eerst maar es een nieuwe pc...
Ik denk: die speelt SC4 met minimum spec. (P3-800 of zo), dus ik klik op je specs link. Vraagje... heb je die zelf al eens een keer bekeken? 512 MB geheugen erbij zodat je 768 krijgt, betere geluidskaart en speakers, en als je het nodig vindt, je Medion scanner/Toetsenbord vervangen door "betere" merken. Dan kun je er fors tegenaan hoor.

Edit: Kijk voor een andere cpu-koeler. 60+ idle, 70+ stressed is niet echt normaal. Mijn koeler draait op 2000 RPM (redelijk stil), en ik heb geen casefans. Met deze extreme temperatuur in mijn kamer (rond 35 graden) draait mijn processor (P4 2.4 GHz) 45 idle, en 54 tot 56 stressed.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 12-08-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 12 August 2003 @ 17:16:
Even een paar korte vraagjes:
-Hoeveel jaar doen jullie over een stad van +/- 25000 inwoners? Ik heb de indruk dat het allemaal nogal traag gaat bij mij.
-Ik heb nu 1 industrie-stad en 1 woon-stad, maar bij die woonstad wil het aantal inwoners niet snel meer stijgen. Ik zit nu op 26000 en heb bij residential alles medium. Dense maakt niks uit. Ook het creeeren van extra banen heeft niet zoveel nut. Er worden wel huizen gebouwd, maar het schiet gewoon niet op. Ook neem ik best wel heel veel ruimte in op de kaart....echt raar.
Mijn vriendin stampte er in 10 jaar een stad met +- 25000 inwoners uit de grond. Echt niet normaal. Verder had ze 2 clinics, 2 brandweerkazernes, een politiebureau, 2 waterpompen, 2 elektriciteitscentrales, 4 windmolens, water treatmentplant, een burgemeestershuis, 2 kerken, 2 begraafplaatsen, een airforcevliegveld (met van die geinige airshows), een townhall, 2 basisscholen en als klapper die universiteit die je krijgt en niet koopt en maakt per maand meer dan 1500 winst. Ik viel bijna van mn stoel toen ik dat zag :| en dan vergeet ik ook nog een hoop shit.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 42423 op 12-08-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe LOL. Je vriendin ownt jou op het gebied van SimCity4. :) (Als ze geen geld-cheat heeft gebruikt.)

Vraag eens hoe ze dat heeft gedaan? Ik kan ook aardige stadjes bouwen, en ook flink groot, maar niet in 10 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 12-08-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Anoniem: 41851 schreef op 12 augustus 2003 @ 17:42:
Ik denk: die speelt SC4 met minimum spec. (P3-800 of zo), dus ik klik op je specs link. Vraagje... heb je die zelf al eens een keer bekeken? 512 MB geheugen erbij zodat je 768 krijgt, betere geluidskaart en speakers, en als je het nodig vindt, je Medion scanner/Toetsenbord vervangen door "betere" merken. Dan kun je er fors tegenaan hoor.

Edit: Kijk voor een andere cpu-koeler. 60+ idle, 70+ stressed is niet echt normaal. Mijn koeler draait op 2000 RPM (redelijk stil), en ik heb geen casefans. Met deze extreme temperatuur in mijn kamer (rond 35 graden) draait mijn processor (P4 2.4 GHz) 45 idle, en 54 tot 56 stressed.
offtopic:
Ook ff iets duidelijker maken, het is niet echt mijn pc, eerder die van m'n vader en hij snapt er waarschijnlijk niets van, wil ook niks over "een slome chipset" of "een veels te hete cpu én moederbord" weten.
De specs van die Medion PC mogen er dan wel goed uit zien, in werkelijkheid is het klte. De SiS-chipset geeft al genoeg problemen en vergeet niet dat 't (maar) een 4200 is, de laagste van die generatie. HardDisk zou een ATA133 zijn, is dus een ATA100 (ty Medion). De handleiding is half duits, half Nederlands, half verweggistans. Ik verbaas me er ook over dat dat ding zo heet wordt. De koeler slaat pas aan als ie 100% loopt op 68 graden en je moet de kast van de pc NIET aanraken want dan brand je je vingers (en dat is echt niet overdreven!). De CPU draaide vanmiddag in DesertCombat 72 graden en dat is in een lege sandbox map. Moederbord zat tegen de 40 graden, zag ik met Sandra een kwartiertje later.
Trouwens, ik heb een goeie muis, geluidskaart en goeie boxen (zie andere pc) alleen die haal ik daar niet weg. Ik wil gewoon een nieuwe pc, zonder geluidskaart, boxen, monitor, toetsenbord en muis, want die hebbikal. Maar toch, een FX5900 Ultra 256MB kost nog altijd een €550,-. En als ik voor een budget versie ga, heeft het geen zin...
Ik zie in mijn specs een foutje: er zit al 512MB in. En op het mobo kunnen maar liefst twee hele reepjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 12 August 2003 @ 20:25:
Hehehe LOL. Je vriendin ownt jou op het gebied van SimCity4. :) (Als ze geen geld-cheat heeft gebruikt.)

Vraag eens hoe ze dat heeft gedaan? Ik kan ook aardige stadjes bouwen, en ook flink groot, maar niet in 10 jaar.
Cheats? Zou bij God niet weten welke cheat ik moest intypen voor cash .. anyways ... ik hielp dr wel een klein beetje he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Net zoals bij De Simmetjes kun je duizend dollar krijgen met slapzijnmaaktgeld. Maar met een Trainer kun je daar miljoenen van maken. kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm nou cheats hoeven voor mij niet. Dan kan ik beter gewoon 50 Euro weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik kan nog wel wat geld gebruiken... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Echt irritant...heb ik net de 50000 inwoners gepasseerd en beginnen de eerste wolkenkrabbers te komen. Ook krijg ik nu lekkere high-tech industrie e.d.
Opeens begint overal de stroom eventjes uit te vallen. De uitval is niet steeds bij dezelfde wijken, maar het lijkt op een soort overbelasting.
Ik kijk bij mijn Power-grafiek en daar zit ik pas op 50%. Dus dat is meer dan voldoende. Ook nieuwe stroomlijnen bouwen wil niet helpen......wat doe ik fout?
Het probleem is dat de hele stad nu leegloopt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles over Rush Hour kunnen jullie hier terecht in mijn Topic:

[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Dus voortaan ff hierneer donderen Alles van Rush Hour Deluxe Edition
armageddon_2k1 schreef op 13 augustus 2003 @ 10:31:
Echt irritant...heb ik net de 50000 inwoners gepasseerd en beginnen de eerste wolkenkrabbers te komen. Ook krijg ik nu lekkere high-tech industrie e.d.
Opeens begint overal de stroom eventjes uit te vallen. De uitval is niet steeds bij dezelfde wijken, maar het lijkt op een soort overbelasting.
Ik kijk bij mijn Power-grafiek en daar zit ik pas op 50%. Dus dat is meer dan voldoende. Ook nieuwe stroomlijnen bouwen wil niet helpen......wat doe ik fout?
Het probleem is dat de hele stad nu leegloopt :'(
Tip:
Vervang je oude PowerPlant voor een iets krachtiger en je ziet dat ze weer terugkomen!

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 85908 op 13-08-2003 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja, dat dacht ik ook al, maar ik heb al 4 powerplants ofzo...nouja, ik zal ze wel ff na gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Is het zo dat het kopje veiligheid ook de brandveiligheid behelst? Of is veiligheid enkel de politie veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

456 schreef op 18 August 2003 @ 21:36:
Is het zo dat het kopje veiligheid ook de brandveiligheid behelst? Of is veiligheid enkel de politie veiligheid?
voornamelijk politie, maar brandweer ook een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook SimCity 4 gekocht, en ben al zover dat mijn steden een kleine winst maken. Wat ik nog niet helemaal snap is de waterleiding. De ene keer als ik een waterpomp neerzet gaat het door de aangelegde waterleding stromen, de andere keer niet.

Even een tekeningetje hoe ik het dan heb:

L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L
L P
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L

Deze is schematisch, ik heb waterleidingen om elke 11 blokken horizontaal en verticaal.
Staat die pomp daar wel goed?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
haas schreef op 19 August 2003 @ 20:26:
Ik heb ook SimCity 4 gekocht, en ben al zover dat mijn steden een kleine winst maken. Wat ik nog niet helemaal snap is de waterleiding. De ene keer als ik een waterpomp neerzet gaat het door de aangelegde waterleding stromen, de andere keer niet.

Even een tekeningetje hoe ik het dan heb:

L P
L
L
L
L
L
L
L
L
L
L

Deze is schematisch, ik heb waterleidingen om elke 11 blokken horizontaal en verticaal.
Staat die pomp daar wel goed?
Er moet wel genoeg waterdruk op staan. Heb je voldoende pompen t.o.v. het verbruikte water?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vincent Bovelander schreef op 19 augustus 2003 @ 20:38:
Er moet wel genoeg waterdruk op staan. Heb je voldoende pompen t.o.v. het verbruikte water?
Maakt niet uit. Hoe klein ik ook begin, alleen de leidingen zijn blauw, en 2-3 vakjes om de pomp. Pas als ik een paar pompen erbij zet wordt ineens alles blauw en als ik dan verder speel krijg ik opmerkingen dat mijn stad water in overvloed heeft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

De pomp moet natuurlijk wel op een waterleiding staan.. ff die L doortrekken naar de P.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66532

Kan het niet zijn door de verontreiniging ?
als ik last had van vervuiling kreeg ik hetzelfde effect : alleen bij de water leidingen zelf blauw --> eens een waterzuivering installatie plaatsen en zien of het helpt :)
veel geluk

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 66532 op 20-08-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Heeft iemand al ervaring met het downloaden van die lots, in de exchange section van simcity?
Ik heb dat dus gister gedaan. wat een sof. parken zijn vern**kt, mijn saldo van mijn stad was ineens 3000mrd (met elke maand een tekort van 30mrd) etc.

Niet leuk.
Maar goed, alles maar weggegooid, en nu ipv meteen 100 lots downloaden, steeds maar 1 of 2. kijken waar het mis gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hmm ik heb het spel weer eens uit de kast gepakt en ik krijg dus neit meer dan 30000 inwoners in mijn stad soms 32000 en soms 28000 maar ik schommel om die 30000 heen wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3876

TrailBlazer schreef op 02 september 2003 @ 18:31:
hmm ik heb het spel weer eens uit de kast gepakt en ik krijg dus neit meer dan 30000 inwoners in mijn stad soms 32000 en soms 28000 maar ik schommel om die 30000 heen wat doe ik fout
Wat heb je allemaal al aangelegd?
-waterleiding?
-scholing/ziekenhuizen/politie/brandweer?

parkjes en bijzondere gebouwen zorgen ervoor dat de cap (maximum aantal inwoners in je stad wat toegelaten is) hoger wordt waardoor er meer mensen in je stad kunnen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waterleiding is overal wel hier en daar werkeloosheid alleen alles kost zo veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Rush hour is gone gold:
http://www.gamer.nl/nieuws/19002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Hmmm ik heb al een aantal van de pagina's doorgelezen maar nog steeds geen antwoord op de vraag waarom gebouwen er vervallen en zwart uit gaan zien :? Ik heb rond de 30.000 inwoners en heb nu dat de oude wijken er vervallen uit gaan zien. Zelfs als ik ze sloop zien ze er binnen de kortste keren weer vies en oud uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat kan dus overal aan liggen: te weinig werk, geen vraag voor het type gebouw wat er toch gebouwd wordt, te lange reistijd, geen (te weinig) voorzieningen in de buurt.. etc
gebruik de mapview eens en dan zie je vanzelf waar het aan ligt. Soms kan het ook zijn dat je een bepaald gebouw neer moet planten (reward oid) voordat je stad verder wil groeien.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08-2024
Major Carnage schreef op 07 September 2003 @ 00:39:
Dat kan dus overal aan liggen: te weinig werk, geen vraag voor het type gebouw wat er toch gebouwd wordt, te lange reistijd, geen (te weinig) voorzieningen in de buurt.. etc
gebruik de mapview eens en dan zie je vanzelf waar het aan ligt. Soms kan het ook zijn dat je een bepaald gebouw neer moet planten (reward oid) voordat je stad verder wil groeien.
Het is al aardig gelukt en de scyscrapers zijn er nu ook :*) Zit nu op de 60.000 inwoners maar heb nog steeds die vervallen wijken. Ik denk dat het eraan ligt dat ze niet toegankelijk genoeg zijn. Ik zal morgen met metro te gaan spelen erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reistijd/geluidsoverlast waren bij de belangrijkste oorzaken voor het zwart worden van gebouwen. Bij beide was de oplossing beter (openbaar) vervoer of het neerhalen van skyscrapers (en er medium density zones van maken), omdat het bij die stad heel moeilijk was treinen/meer snelwegen aan te leggen.

Waar je ook tegen aan kan zitten is een 'Population cap'. Zo'n capacity is er voor elk type zone en die kan verhoogd worden door parken/plazas/stranden/rewards/vliegvelden etc te bouwen. Hier kan je een overzichtje vinden van de zongenaamde 'cap relievers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 15-06 23:46

Termy

valt er nog wat te fragge?

kheb net weer Sim City 4 geinstalleerd en de laatste patch er overheen gezet maar die zg fixes die genoemd worden bij de officiele site merk ik weinig van. bv die Taxes die je nu gewoon zou moeten kunnen invoeren zijn heel vaag. er staat gewoon een getal door het (echte) tax percentage heen dat ik wel kan weghalen en zo maar de taxes veranderen niet?

verder heeft ie een 1 of andere fout bij het opstarten waar hij de graphics nog wat niet kon parsen en dus de built-in gebruikt. vervolgens gaat hij terug sim city in maar zonder beeld? na wat alt-tabben heb ik wel weer beeld.

in de graphics options zijn er wel 3 nieuwe dingen bij gekomen maar instellen kan ik ze niet, de vinkjes gaan gewoon weer weg na een "ok"... :? zal wel te maken hebben met wat hierboven staat.

verder merk ik ook bijzonder weinig van zg "performance verbeteringen".. en dat terwijl ik nu op een stuk snellere pc zit dan waar ik het destijds mee speelde... vaag

verder doet de "patch" het wel goed (geeft "ok" als ie klaar is) maar als ik de "check" uitvoer wat timestamps betreft dan zijn ze lang niet allemaal naar 2003 gezet...

um wtf?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Download de patch, zit een klein linkje op de patch pagina die werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

ik heb de patch gedownload (manual). misschien per ongeluk de verkeerde regio, of kan dat verder niet uitmaken?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Termy

Termy

om 1 of andere reden werkt het nu wel en zijn alle fixes schijnbaar doorgevoerd. van Shift-zone tot die graphics dingen :) woei!

grappige is idd dat m'n 208k grote stad zonder echt spannende dingen (bijna niks extra gezoned en zo) toch 70k groter is geworden en weer wat meer winst maakt. enige waar ik last van heb is dat het stel idioten opeens helemaal lijp zijn van Low Wealth dingen en opeens 6 maal een 1500 man flatgebouw en 2 keer een 2500 man flatgebouw _tegelijk_ neerzet zodat m'n basisschool daar zwaar over z'n maximale limiet gaat :/

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
zo'n mooie stad wil ik ook wel runnen heb sim city ook nog wel ergens liggen ga ik ook eens een keertje mee bezig ziet er echt leu kuit

• Termy

Termy

de patch heeft zeker verbetering gebracht want de meeste bushaltes van me worden nu ook zelfs gebruikt, 30-60% en zelfs sommige ruim over de 100 :D nog nooit gehad hehe. m'n stad is nu ook al 100k groter dan toen ik stopte voor deze patch. gaat lekker zo ;) zit nu ook zonder echt moeite te doen op 171k dollar terwijl ik normaal nog nooit over het startkapitaal van 100k gekomen was hehe.

speelt fijn zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Rush Hour al uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Due for release on 26/09/2003 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Dud3 op 19-09-2003 01:10 ]

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Zo, nog effe een pic posten van mijn kleine stad :X

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/sim10.jpg

Ik heb rechtsonder erg veel last van verlaten gebouwen enzo.
Ik heb dat stuk echt zo vaak verbouwd (voor $1 mil :X), maar ze blijven weg gaan.
Grrr..., misschien moet ik gewoon opnieuw beginnen. 8)7

Specs Computer

• Refragmental
  • Laatst online: 05-06 12:37
Mooi hoor.

Dat verlaten is trouwens vaak het gevolg van teveel verkeer.
Dus zo'n pathfinding patch (ergens eerder in deze thread) en wat meer geld steken in infrastructuur lijkt me het beste.

• Termy

Termy

Gaan we nu apart verder wel/niet rush hour of alles gewoon hier? ik heb iig wel rush hour en aangezien dit topic er eerst was post ik hier ook maar gewoon :)

net worden er een aantal Com wolkenkrabbers (massaal) uit de grond gestampt waarvan er 1 6500 $$ banen creeert :D grootste Com gebouw dat ik tot nu toe gezien heb bij mij ;)

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Termy schreef op 24 september 2003 @ 17:13:
Gaan we nu apart verder wel/niet rush hour of alles gewoon hier? ik heb iig wel rush hour en aangezien dit topic er eerst was post ik hier ook maar gewoon :)

net worden er een aantal Com wolkenkrabbers (massaal) uit de grond gestampt waarvan er 1 6500 $$ banen creeert :D grootste Com gebouw dat ik tot nu toe gezien heb bij mij ;)
Heb jij 'm al? Hij kwam toch de 26ste uit?

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Waar ik zelf 'last' van heb:

Ik vind het wel lollig om snelwegen aan te leggen, maar in mijn huidige regio zijn ze totaal onnodig :(
Totaal aantal inwoners: ~ 250.000 dacht ik.
O.a. twee steden (middelgroot oppervlak) met 120.000 en 80.000 inwoners, daar nog wat steden omheen, waaronder eentje waarin ik probeer alle vuile industrie te dumpen.

Op zich lijken me dit genoeg mensen voor snelwegen, maar: de huidige weggetjes zijn totaal niet overbelast, en de commute time is ook gewoon redelijk kort...

Naast gewone wegen heb ik ook een redelijk treinnetwerk, een redelijk metronetwerk, en in sommige delen een busnetje.
Nemen hierdoor zoveel mensen het OV dat er geen snelwegen meer nodig zijn?

• Termy

Termy

Gerwin, hij is al sinds de 22e uit en "verkrijgbaar"... wat ik daarmee bedoel bedenk je zelf maar, geen zin in een OW :P

wicher, voor zulke "kleine" stadjes is het wel een beetje overdreven al snelwegen te maken. ook voor de metro wellicht nog wat vroeg.. wacht maar tot de stad (niet regio maar stad) groeit naar 250k of zo :)

kijk ook in het Rush Hour topic, een mod daar beweert hem al legaal te hebben :P

[ Voor 15% gewijzigd door Termy op 25-09-2003 14:01 ]

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Termy schreef op 25 September 2003 @ 13:59:
Gerwin, hij is al sinds de 22e uit en "verkrijgbaar"... wat ik daarmee bedoel bedenk je zelf maar, geen zin in een OW :P
Ik heb h'm ook al maandag 'verkregen'... maar had een versieconflictje.
Ik ga vanmiddag maar eens kijken bij de Dixons of zo, of-ie er al ligt.
wicher, voor zulke "kleine" stadjes is het wel een beetje overdreven al snelwegen te maken. ook voor de metro wellicht nog wat vroeg.. wacht maar tot de stad (niet regio maar stad) groeit naar 250k of zo :)
Hmm... ik dacht dat 100k gem. al best netjes was... :'(
Het gaat dus over een middelgroot oppervlak he. Doorgerekend naar een groot oppervlak komt het op 400k neer. (Om een idee te geven van de dichtheid.)

De metro wordt overigens gigantisch veel gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door wicher|IA op 25-09-2003 14:29 ]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 17:45

Basszje

Reisvaap!]

Termy schreef op 25 September 2003 @ 13:59:
kijk ook in het Rush Hour topic, een mod daar beweert hem al legaal te hebben :P
Hoi :+ .

Hij lag dinsdag idd in de winkels. Volgens mij was de genoemde release ook de 22ste, want de laatste keer dat ik in de Free Record kwam was bij de release van Simcity 4 en ik was er dus niet per ongeluk :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Ik zag hem gisteren ook bij de Media Markt in Utrecht liggen.

Maar omdat beide topics door elkaar beginnen te lopen, verhuizen we naar het nieuwere [rml][ PC] Sim City 4 - Rush Hour[/rml] topic :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.