Het Sim City 4 Topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Hey SimGoTters, ik kreeg gister ook ineens zin om sc4 te doen! :P Nou las ik net dit topic hier door en daar stond dat het goed gaat als je in 1 landje allemaal I maakt en in een ander landje allemaal R&C. Het gaat het echt perfect, ik heb nu 8000 inwoners. Maar nu heb ik het probleem , alle huisjes die best ver van het andere industrieland afzitten hebben geen baan... nu heb ik er wat C bij gezet maar die wil nog niet echt groeien :? doe ik iets verkeerd of moet ik geduld hebben?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82238

FrostXL schreef op 28 april 2003 @ 20:07:
Hey SimGoTters, ik kreeg gister ook ineens zin om sc4 te doen! :P Nou las ik net dit topic hier door en daar stond dat het goed gaat als je in 1 landje allemaal I maakt en in een ander landje allemaal R&C. Het gaat het echt perfect, ik heb nu 8000 inwoners. Maar nu heb ik het probleem , alle huisjes die best ver van het andere industrieland afzitten hebben geen baan... nu heb ik er wat C bij gezet maar die wil nog niet echt groeien :? doe ik iets verkeerd of moet ik geduld hebben?
Je moet gewoon in je stad met 8000 inwoners Industrie aanleggen, en als het goed is wordt het dan allemaal $$$. Althans dat is het bij. Als je wilt kan ik wel een screenie posten. Heb nu een stad van 250.000 en een winst van 2500$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ik snap nog steeds niks van die vliegvelden.
Ze zijn bij mij altijd gaar

Ik heb dus 2 vliegvelden.
1 hele grote en 1 middel.
Alleen het blijft er zo uit te zien :

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/sim7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/sim8.jpg

Hoe krijg ik het nou dat het er weer normaal uit komt te zien :?
e kan die airports ook nog upgraden moet je goed je nieuwsberichten in de gaten houden en zorg ervoor dat je ze genoeg geld geeft.
Die zijn al 3 a 4x geupdate :x
2250 kosten p/m :X

[ Voor 22% gewijzigd door Elroy op 28-04-2003 23:24 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 09:44

Mike78

Always

Je kan die airports ook nog upgraden moet je goed je nieuwsberichten in de gaten houden en zorg ervoor dat je ze genoeg geld geeft. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 23:11
Elroy schreef op 28 April 2003 @ 21:37:
Ik snap nog steeds niks van die vliegvelden.
Ze zijn bij mij altijd gaar

Ik heb dus 2 vliegvelden.
1 hele grote en 1 middel.
Alleen het blijft er zo uit te zien :

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe krijg ik het nou dat het er weer normaal uit komt te zien :?

[...]

Die zijn al 3 a 4x geupdate :x
2250 kosten p/m :X
je hebt er gewoon meer nodig, ik heb 3 grote, in een stad van 450k
toen ik er 2 had zagen ze er ook zo uit, nu niet meer

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Anoniem: 82238 schreef op 28 April 2003 @ 20:39:
[...]

Je moet gewoon in je stad met 8000 inwoners Industrie aanleggen, en als het goed is wordt het dan allemaal $$$. Althans dat is het bij. Als je wilt kan ik wel een screenie posten. Heb nu een stad van 250.000 en een winst van 2500$.
het lukt nog niet, er komen alleen maar vieze gebouwen. nu heb ik de belasting van light i en medium i helemaal hoog gezet, maar er komt nog steeds geen High-Tech industrie, misschien ligt het eraan dat ik maar een paar scholen heb, ik heb 2 basis scholen en 1 middelbare, veder heb ik ook nog een bieb

edit: er staat bij de RCI meter dat ik veel R nodig heb maar als ik meer maak hebben ze nog geen baan :?

edit2: me inwoners zijn nu toch al redelijk slim , maar toch groeit er geen High-Tech

[ Voor 14% gewijzigd door FrostXL op 29-04-2003 14:22 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:19
de hight tech heeft een aantal vereisten waaronder bina tot geen pollution en de commute time (de reis tijd volgens mij?) mag niet al te hoog liggen volgnes mij

ik heb het voor elkaar gekregen door in een veldje van 4x4 hokjes in het midden $$$ industrie aan te leggen en zo komen die hight tech dingen van zelf :)

(p.s. wat doen jullie als je veel luchtvervuiling hebt opeen bepaalde plaats? ik buldozer dan gewoon die hele mikmak omver :P)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:57
Mja proberen om zoveel mogelijk hi-tech te krijgen, die vervuilen het minst :P ... kan je denk i het beste krijgen, door je $$$ industry aan de rand van je map te maken, en overal roads maken naar naarbijgelegen steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

Bah, had ik een lekker stadje, bomvol met $$ en $$$ mensjes, klein beetje industrie, wat commerciele dingen, ging lekker, ik maakte tot 300 p/m winst, maar dan zakt ineens alles in, demand voor industrie en huizen heel laag, niemand heeft een baan, en ik maak ineens 1k verlies :{
Ik had trouwens mijn eerste $$$ flats (MacVicar Building enzo)

Straks nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
en heb je al een oorzaak kunnen vinden voor het instorten van je miniconemy?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Mooi, ik heb nu genoeg banen voor iedereen, vooral door veel C te maken , daar komen echt wat mooien gebouwen. Ook komt de I (High-Tech) nu van de grond. Alleen willen me huizen niet groeien in de hoogte...
Hmm, er ligt nu best veel Rotzooi (?) in m'n stad kan ik dan het beste een vuilnisbelt maken? kan dat in stad of zorgt dat voor erg veel rotzooi?

[ Voor 27% gewijzigd door FrostXL op 29-04-2003 15:27 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78

Mike78

Always

FrostXL schreef op 29 April 2003 @ 15:21:
Mooi, ik heb nu genoeg banen voor iedereen, vooral door veel C te maken , daar komen echt wat mooien gebouwen. Ook komt de I (High-Tech) nu van de grond. Alleen willen me huizen niet groeien in de hoogte...
Hmm, er ligt nu best veel Rotzooi (?) in m'n stad kan ik dan het beste een vuilnisbelt maken? kan dat in stad of zorgt dat voor erg veel rotzooi?
Kan je het beste een stuk buiten je bewoonde gebied bouwen, immers wie wil er naast een vuilnisbelt wonen/ werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

hmm kan ik daarmee ook geen neighborhood deal maken , dat hij alle afval krijgt?
anders krijg een namelijk een heel stuk dat niet bewoond zal worden is een beetje sonde vind ik :*) . Ik heb nu ook al een C gebouw met 350 banen en een MacVicar Building! :9~

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Er is een nieuwe landmark op www.simcity.com en er staat dat volgende week cityscape uitkomt, w00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78

Mike78

Always

FrostXL schreef op 29 April 2003 @ 15:36:
hmm kan ik daarmee ook geen neighborhood deal maken , dat hij alle afval krijgt?
anders krijg een namelijk een heel stuk dat niet bewoond zal worden is een beetje sonde vind ik :*) . Ik heb nu ook al een C gebouw met 350 banen en een MacVicar Building! :9~
Tuurlijk kan dat ook, maar het kost je wel geld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ik heb geld zat met een income van 2000 p/m en nog eens 200k op de bank moet er wel iets te regelen zijn 8)

edit: ai, ik zit een beetje in een crisis hiero. Er is ten eerste nergens Demand voor (alle meterjes zijn onder het streepje. Ten tweede gaat alles weg, huizen staan leeg en commercial gebouwen staan leeg. :| iemand tips hoe ik me door deze moeilijke tijd heen kan helpen?

[ Voor 57% gewijzigd door FrostXL op 29-04-2003 16:09 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
niet zoveel uitgeven nergens je wat van aantrekken. :P trekt vanzelf wel weer bij. of uit zoeken waar dat door komt dat je ineens die crises hebt :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ik wil nu ook een McVicar building ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrostXL schreef op 29 april 2003 @ 16:02:
ik heb geld zat met een income van 2000 p/m en nog eens 200k op de bank moet er wel iets te regelen zijn 8)

edit: ai, ik zit een beetje in een crisis hiero. Er is ten eerste nergens Demand voor (alle meterjes zijn onder het streepje. Ten tweede gaat alles weg, huizen staan leeg en commercial gebouwen staan leeg. :| iemand tips hoe ik me door deze moeilijke tijd heen kan helpen?
belastingen omlaag?

Anyway, ik weet nu niet waardoor die crisis ineens de kop op stak, net gebeurde het niet (heb een oude save geladen).
Wel zijn veel huizen zwart doordat het $$ gebouwen zijn bewoont door $ mensjes, hoe los ik dit op? Buldozer eroverheen?

Ook ben ik mijn MacVicar gebouw kwijt, in plaats daarvan heb ik nu 2 Roberts Appartments (oid) _/-\o_ Is hoogbouw :)
En een groot winkelcentrum (retail stores $$$)
Ik maak zo wel een screenshot, eerst kijken wat voor effect de buldozer heeft, en als dat niet werkt een andere oplossing zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 29-04-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
mja ik heb wel 2 van die Ryan Appartments ... zijn ook uberhoog >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

bah ik maak nu verlies maarliefst 300! :( :( :(

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrostXL schreef op 29 april 2003 @ 16:50:
bah ik maak nu verlies maarliefst 300! :( :( :(
Niet klagen ;)
Ik heb net even gespeeld, alles dat zwart was gesloopt, en voila, ineens kwamen er keurige $ en $$ huisjes uit de grond, inplaats van zwarte $$$.
Daarna ging het wat minder, City Water Full Of Filth enzo, dus ik moet een Water Treatment plant gaan bouwen ofzo.
Ik begon wat om te kloten en maakte vervolgens 1000 verlies, dat ik terug heb kunnen brengen tot 700 door de belasting te verhogen, waarna ik 'Quit without save' maar gedaan heb.
Ik stop voor vandaag maar eens met spelen, nu eerst douchen (het is 5 uur en ik loop in een ochtendjas ;)) en dan lekker buiten een goed boek lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
wat is een macvicar building? screenshot plz
het grootste R$$$ dat ik heb is het mc cartney gebouw, dat blauwe geval met 3 torens rechtsonder op het screenshot (2700 R$$$)
het hoogste gebouw is vermoedelijk nog steeds bell towers, die bruine gevallen met twee punten
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hoogbouw.jpg

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ik maak nu weer een beetje winst. Ik denk dat ik het nu zo ga doen: Overal huisjes en overal verspreid C ipv het allemaal op een kluitje te gooien
Schaapje_BlaaT schreef op 29 april 2003 @ 17:04:
het grootste R$$$ dat ik heb is het mc cartney gebouw, dat blauwe geval met 3 torens rechtsonder op het screenshot (2700 R$$$)
het hoogste gebouw is vermoedelijk nog steeds bell towers, die bruine gevallen met twee punten
[afbeelding]
WAAAAA wat een grote gebouwen!!! PFFF, ik vond mijn Roberts Appartments al hoog! :X

edit: ik ben weer een beetje over m'n dipje (maak nog niet veel winst tho) maar waarschijnlijk was het probleem dat ik best veel garbage in m'n stad had. Vuilnisbelt gemaakt en het was opgelost. die dingen zijn geweldig _/-\o_

[ Voor 82% gewijzigd door FrostXL op 29-04-2003 18:45 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
je had het beter kunnen exporteren dan was je er helemaal vanaf geweest. Dat probeer ik altijd om het te exporteren en dan bij die stad waar ik het neerdump stroom in te kopen.

ben nu beetje bezig met het reorganiseren van mijn stadje. Heb de taxesvoor de $-industrie en de $$-industrie flink omhoog gegooid waardoor deze twee in één keer in elkaar klapten. Oftewel ik zit nu met een financiele en werkgelegenheidsdip.. maar ja we take a loan and are building commercial for the future :P

mijn mayor rating gaat steeds meer omhoog net als dat mijn pollution steeds minder wordt :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Even tussendoor: hebben hier meer mensen last van crashes met SimCity? Soms draait hij nog geen half uur, andere keren draait hij 4 uur.

Mijn specs staan in de sig.

Software:
Windows 2000 SP3, alle hotfixes
Dx 8.1b
nVidia Detonator 30.82
SimCity 4, patch 2 (272)

Hij crashed met een blauw scherm, of het spel valt gewoon naar het bureaublad zonder een melding te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Schaapje_BlaaT schreef op 29 april 2003 @ 17:04:
[afbeelding]
Hoe heb jij die dingen zo hoog gekregen, kun je niet iets van je tactiek verklappen? Ik heb nu ook zeker 1/2 van het landje vol toch ook 30k aan bewoners, maar het blijven van die "laagbouw" kleine flatjes.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Anoniem: 41851 schreef op 29 April 2003 @ 19:08:
Even tussendoor: hebben hier meer mensen last van crashes met SimCity? Soms draait hij nog geen half uur, andere keren draait hij 4 uur.

Software:
Dx 8.1b
nVidia Detonator 30.82
SimCity 4, patch 2 (272)

Hij crashed met een blauw scherm, of het spel valt gewoon naar het bureaublad zonder een melding te geven.
wat voor mobo, proc mem etc etc dat isook wel handig.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da Monkey schreef op 29 april 2003 @ 19:22:
[...]

wat voor mobo, proc mem etc etc dat isook wel handig.
*ZUCHT*

Ik zeg ook, kijk even in mijn sig. Het staat er allemaal in.

Toch maar even hier neerzetten:

Asus P4PE, rev 1.03, BIOS 1003
Pentium 4 2.4B (meestal op 2.67, nu op 2.4)
512 MB Corsair PC3200, meestal op 370 MHz, nu op 333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.van.zee/bug1.JPG
auto'tjes
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/jm.van.zee/bug2.JPG
koffertjes

heeft iemand anders dit ook? en hoe los ik het op. zelf als is autowegen bouw dan verdwijnen die auto's nie :(

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

eh, als ik naar die woonwijk kijk lijkt die met niets verbonden hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ja sorry maar gebruik je ogen eens. dit kun je zelf ook wel oplossen als je gewoon goed kijkt. Je hebt die 2 groene velden namleijk met niks anders van je wegennet aangesloten.. en nee die sims zijn niet zo stom om de hele tijd rondjes om hun eigen huis te rijden. (p.s. ik vind het best dat je een screenshotje neer kwakt maar dat mag ook wel wat kleiner.. 190kb lekkersociaal :( )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 20:59
Mijn regio gebeid: Dreistad Regio, ruim 350.000, enkele grote gebouwen in Dreistad-Centrum. en grootste industriegebeid naast Centrum (ik ga dit industriegebeid verplaatsen naar andere plekje) .
En Dreistad-West krijgt flink een stadvernieuwing..

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5765

High-Tech ?
Ow, best simpe, gewoon tax voor $ industrie om 15% krijgen
Knappe vent die dan nog dirty indus krijgt :)

Heb zelf 1 grote kaart, met ~350K inwoners, ~110K commerical en 20K industry (high-tech en manufacture)
Daarnaast een kleine map met alleen ~50K industry (veel dirty)
Daarboven een kleine map met ~35K commerical banen
En rechts van commercial nog stukje voor high-tech industry, maar die komt niet echt van de grond :)

Heb een traffic probleem van hier tot Tokyo, maar ben druk bezig met metro ;)

Dirty industry was vrij moeilijk weg te krijgen toen het eenmaal in me "hoofd"stad zat, maar taxes hielp daar aardig bij
En heel veel verlaten gebouwen opblazen, want ook al zijn ze vacant, er blijft rotzooi van komen :)
En dat vinden die High-Tech mensjes vies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hehe werkt dat echt? met die tax? zelf nog niet opgekomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Laatst online: 22-03 13:06

Masterfvz

AKA Freakazoid

Da Monkey schreef op 30 April 2003 @ 00:26:
ja sorry maar gebruik je ogen eens. dit kun je zelf ook wel oplossen als je gewoon goed kijkt. Je hebt die 2 groene velden namleijk met niks anders van je wegennet aangesloten.. en nee die sims zijn niet zo stom om de hele tijd rondjes om hun eigen huis te rijden. (p.s. ik vind het best dat je een screenshotje neer kwakt maar dat mag ook wel wat kleiner.. 190kb lekkersociaal :( )
bedankt, maar je hoeft echt niet zo te ZEIKEN! kben ook maar mens.

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 20:59
Mijn doel: Dreistad moet miljoenenstad te worden..

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Gerwin schreef op 29 April 2003 @ 19:15:
[...]

Hoe heb jij die dingen zo hoog gekregen, kun je niet iets van je tactiek verklappen? Ik heb nu ook zeker 1/2 van het landje vol toch ook 30k aan bewoners, maar het blijven van die "laagbouw" kleine flatjes.
om te beginnen heb ik de grootste kaart, die is inmiddels voor 3/4 vol en de stad telt 430-450k inwoners (fluctueert wat). De grote gebouwen komen steeds meer naar mate je meer inwoners hebt.

screenshotje van de indeling: industrie aan de randen en R en C door elkaar in het midden, hoeft eigenlijk niet meer want alle industrie is HT, maar staat ook wel weer leuk omdat het dan aan de randen laagbouw is en in het midden hoogbouw
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/zones.jpg

het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/unrealopolis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

en hoeveel winst maak je dan p/m ?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
die winst varieert nog al
net nog 5k (zonder neighbour deals), waarmee ik een half miljoen had opgespaard waarmee het stuk snelweg heb neergelegd met die rode brug linksonder (je kunt aan het klaverblad wel zien dat het nieuw is want er is nog geen bebouwing omheen)
de winst is nu dus gezakt naar 1k ongeveer omdat ik een hoop gebouwen voor die highway gesloopt heb die dus geen geld meer opleveren
in principe stop ik alle winst in voorzieningen, met ongeveer 1 a 2k winst over om fluctuaties te kunnen opvangen
ik heb nu nog flink wat geld over, waarvan ik straks die snelweg doortrek over het water om aan te sluiten op de snelweg rechts op de screenshot.
heeft trouwens goed geholpen, die snelwegen in combinatie met een metro systeem
het grootste deel van de traffic problemen behoort nu tot het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

sorry als ik lui overkom (doordat ik niet het hele topic door ga spitten ) ,maar zijn de ati problemene al opgelost (alles verdwijnt als je aan het scrollen bent ) en draait het al wat beter ,want dan ga ik het nog eens proberen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Anoniem: 45287 schreef op 01 mei 2003 @ 01:41:
sorry als ik lui overkom (doordat ik niet het hele topic door ga spitten ) ,maar zijn de ati problemene al opgelost (alles verdwijnt als je aan het scrollen bent ) en draait het al wat beter ,want dan ga ik het nog eens proberen .
Ik heb nog geen problemen gehad, je moet wel een goede pc hebben en het is het beste om ff die update te downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 07:48
Anoniem: 45287 schreef op 01 May 2003 @ 01:41:
Je kan dat zelf uitzetten in 1 van de ini bestanden, dus in zoverre is het al opgelost ja. Het spel word er alleen niet echt sneller van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

nou , ik heb heel m'n landje vol gepropt met vanalles, maar wat nu? gebouwen groeien niet meer. Mijn grootste (meeste inwoners) gebouw is een $$$ gebouw met 950 inwoners. Er willen geen grotere komen? :?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Laatst online: 08-06 11:18
Foutje in openingspost:
Bij mij worden er automatisch straten gemaakt tijdens het maken van een woon/industrie/commercial area, kan dat niet uit?
Nee. Dit is een feature wat er voor zorgt dat iedereen een weg verbinding heeft. Wil je echter je wegen anders hebben, zul je deze eerst moeten bouwen. Het spel zal deze dan gaan gebruiken en niet zelf nog eens wegen aanmaken.
Als je shift inhoudt legt SimCity alsnog geen wegen neer, zorg er wel zelf voor dat alles verbonden is (en dat bij residential/commercial de pijltjes (voorkanten van gebouwen) naar een straat liggen.
Schaapje_BlaaT schreef op 30 april 2003 @ 20:57:
heeft trouwens goed geholpen, die snelwegen in combinatie met een metro systeem
het grootste deel van de traffic problemen behoort nu tot het verleden
Het aanleggen van een fatsoenlijk metrosysteem is mij nog niet gelukt, zou je een overzicht of screenshot kunnen posten van hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5765

Frggl schreef op 01 May 2003 @ 09:36:
Foutje in openingspost:

[...]

Als je shift inhoudt legt SimCity alsnog geen wegen neer, zorg er wel zelf voor dat alles verbonden is (en dat bij residential/commercial de pijltjes (voorkanten van gebouwen) naar een straat liggen.

[...]

Het aanleggen van een fatsoenlijk metrosysteem is mij nog niet gelukt, zou je een overzicht of screenshot kunnen posten van hoe je dat gedaan hebt?
Als je alt indrukt worden de wegen op andere manier aangelegd, werkt alleen voor R en C trouwens
Ik heb trouwens zelf ook veel moeite met goed metro systeem, heb in 1 gedeelte heeel veel traffic (maar dan ook echt een heel groot gebied KNAL rood)
Ben bezig met metro, maar schiet nog niet echt op

Maar sommige stations worden met 150% gebruikt en andere (1 blok verder) voor 4% :S

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 5765 op 01-05-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Heeft het bouwen van rails eigenlijk zin? En hoe kan het dan het beste? Moet je echt naar nabijgelegen regio's spoor leggen of kan het gewoon binnenin 1 regio?

Bij mij gaat het patchen van Simcity_5.dat altijd verkeerd, ik heb al 3 patches geprobeerd, en autopatch, maar hij geeft altijd melding: old file not found no patch will be applied.

En als ik de game dan weer speel, is mijn residential graphics deel verprutst. Ik zie geen tuintjes meer enzo.

[ Voor 50% gewijzigd door REDFISH op 01-05-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
FrostXL schreef op 01 May 2003 @ 09:30:
nou , ik heb heel m'n landje vol gepropt met vanalles, maar wat nu? gebouwen groeien niet meer. Mijn grootste (meeste inwoners) gebouw is een $$$ gebouw met 950 inwoners. Er willen geen grotere komen? :?
voor meer groei: verlaag de belastingen en/of verbeter de omstandigheden
een metrosysteem neerleggen bijvoorbeeld kan een flinke boost in aantal inwoners geven, of een landmark tussen de commercials
anders kun je ruimteverslindende dingen als industrie op het landje ernaast bouwen en dan die ruimte benutten voor nog meer R en C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

heb een metro aangelegt (erg duur btw) maar er gaat gewoon niemand in ? useage is 0%

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78

Mike78

Always

Kunnen de sims wel bij de metro komen door middel van bussen/ treinen? Als sims eenmaal in de auto zijn gestapt maken ze geen gebruik meer van het openbaar vervoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Masterfvz schreef op 29 April 2003 @ 23:13:
[afbeelding]
auto'tjes
[afbeelding]
koffertjes

heeft iemand anders dit ook? en hoe los ik het op. zelf als is autowegen bouw dan verdwijnen die auto's nie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Mike78 schreef op 01 May 2003 @ 15:16:
Kunnen de sims wel bij de metro komen door middel van bussen/ treinen? Als sims eenmaal in de auto zijn gestapt maken ze geen gebruik meer van het openbaar vervoer. :)
ik heb er 1 midden in de stad gezet, ze kunenn toch wel een klein stukje lopen O-)
:?

[ Voor 15% gewijzigd door FrostXL op 01-05-2003 17:09 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
metro (en bussen) worden pas gebruikt als je stations hebt op de locatie waar ze wonen En de locatie waar ze werken, omdat die nogal door elkaar zit moet je dus gewoon veel stations hebben. Ook handig om te weten is dat R$ en R$$ veel gebruik maken van OV, terwijl R$$$ wel met hun eigen dure bak naar het werk rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm, ik heb nu een heel goed lopent stadje, zonder industrie (teerd dus op de industrie van buursteden.
Overal heb ik nu flats, zowel $, $$ en $$$ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Schaapje_BlaaT schreef op 01 May 2003 @ 17:21:
metro (en bussen) worden pas gebruikt als je stations hebt op de locatie waar ze wonen En de locatie waar ze werken, omdat die nogal door elkaar zit moet je dus gewoon veel stations hebben. Ook handig om te weten is dat R$ en R$$ veel gebruik maken van OV, terwijl R$$$ wel met hun eigen dure bak naar het werk rijden
maar ik doe het niet voor het geld, maar voor minder traffic problemen , dus als het een beetje kost is het niet erg

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand ergens een strategy guide voor SimCity te vinden?

GameSpot had vroeger van die dingen voor spellen, maar dat gaat (voor zover ik weet) alleen nog maar op voor geregistreerde en betalende abonnees van die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.simtropolis.com voor guides, regios en meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:54
FrostXL schreef op 01 May 2003 @ 18:53:
[...]

maar ik doe het niet voor het geld, maar voor minder traffic problemen , dus als het een beetje kost is het niet erg
de 1e stad die winst maakt op het OV moet ik nog zien :+
de enige winst is dat een goed aangelegd OV systeem je verkeersdrukte afneemt, en dus de leefbaarheid van je stad toeneemt. (leefbaar NS ;) )

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt. Dat lijkt mij wel een aardige site. Vreemd, dat ik die met Google niet gevonden heb... misschien heb ik eroverheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
dat bestaat niet ook niet in simcity 4
})

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RocketKoen schreef op 01 mei 2003 @ 20:23:
[...]

de 1e stad die winst maakt op het OV moet ik nog zien :+
de enige winst is dat een goed aangelegd OV systeem je verkeersdrukte afneemt, en dus de leefbaarheid van je stad toeneemt. (leefbaar NS ;) )
heb een stad gemaakt met busstations en Metro en nog maak ik winst (8>

D8 $2000 p/m.

Nu heb ik een stad met alleen busstations en tot nu toe draait het spr met $5000 p/m nu nog metro en dat was het :Z
Zo moeilijk is dat toch niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
tuurlijk maak je winst met OV
de bedoeling is dat investeringen terugverdiend worden
dankzij OV kunnen meer mensen/bedrijven/fabrieken in je stad
die betalen meer belasting, etc.
ik maak ook 5k winst met een uitgebreid metro en bussysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RocketKoen bedoelt waarschijnlijk dat het onmogelijk is om het OV winst te laten genereren. Het is wellicht mogelijk om op andere gebieden de winst te verhogen (meer industrie, commercial en residential), maar het OV ZELF zal niet winstgevend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78

Mike78

Always

Jawel hoor, bij mij is het OV zelf gewoon winstgevend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.simtropolis.com/idealbb/files/budget9.jpg

Van simtropolis forums

(zelf maak ik alleen maar verlies netto op vervoer, ach ja :) )

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 23530 op 02-05-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
PAar dagenb terug een nieuwe stad opgestart en dit is het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=107738&size=384

en het hoogste gebouw in de stad tot nu toe :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=107739&size=384

de stad heeft zojuist een hydrogin plant gekregen.. wat is dat ding duur :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoelang ben je daar mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
al bij al toch wel een halve week met de nodige nachtelijke uren (dat krijg je als je vakantie hebt :P) Ik ben bij het bouwen meteen begonnenmet het aanleggen van $$$ gebieden waardoor er best snel veel mooie gebouwen kwamen. De education heb ik zwaar overdreven aangelegd in het begin (elke hoek van de straat een school) net als de health.. hierdoor zijn die nou best hoog al zeg ik hetzelf.

Nu op dit moment heb ik een klein (nou ja.. klein) trafic probleempje wat ik maar niet opgelost krijg. Heb ik een deel van de stad geel/groen dan is een ander deel van de stad weer zo rood van de trafic als maar zijn kan. Er ligt voor een paar ton aan subway onder mijn stad maar echt helpen doet het niet voor mijn gevoel. MAar ach zolang mijn advisors niet klagen klaag ik ook niet toch? :)

De health en de schoolpolicy ben ik nou wat aan het optimaliseren dus niet elke hoek van de straat een school maar nu zorg ik dat die circels elkaar net raken of een beetje overlappen. Endat schijnt te werken..

watik nog wil vragen is trouwens...wat is het algemeen nut van die landmarks die je in je stad kunt planten?

[ Voor 95% gewijzigd door Webgnome op 02-05-2003 12:27 . Reden: wat text bij getypt ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid van de gebieden er omheen. Op simtropolis staat een lijstje met de specifieke waardes. Zo heeft de Empire State Building een waarde van +100 voor omliggende Commercials waardoor er in de omgeving van dat gebouw dus sneller (en) hogere gebouwen verrijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Tipje voor vuil verwerking bouw een vuilverbrander en fund hem voor 0,-
nu verbrand hij wel op volle toeren het vuil maar je hoef geen 1000,- te betalen voor dat beetje energie zet daarvoor gewoon een kolenpowerplant er langs en bomen eromheen natuurlijk zo heb je geen vuilnis probleem en vervuiling is ook alleen maar in dat stukje binnen de bomen van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[CSC]Outlaw schreef op 02 May 2003 @ 15:41:
Tipje voor vuil verwerking bouw een vuilverbrander en fund hem voor 0,-
nu verbrand hij wel op volle toeren het vuil maar je hoef geen 1000,- te betalen voor dat beetje energie zet daarvoor gewoon een kolenpowerplant er langs en bomen eromheen natuurlijk zo heb je geen vuilnis probleem en vervuiling is ook alleen maar in dat stukje binnen de bomen van toepassing.
Werken zulke "trucs" nog steeds?

Ik dacht dat Maxis toch wel van SimCity 2k en 3k geleerd zou hebben. Een fabriek, of wat dan ook, doet normaal HELEMAAL NIKS zonder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frggl
  • Laatst online: 08-06 11:18
Da Monkey schreef op 02 May 2003 @ 12:21:
Ik ben bij het bouwen meteen begonnenmet het aanleggen van $$$ gebieden waardoor er best snel veel mooie gebouwen kwamen.
Dat heeft niks met High- Medium of Low-density te maken hoor, $$$ is inkomensniveau, Density is hoogte van gebouwen. Op een Low-density gebied komen ook gewoon villa's van rijken te staan, net als op een High-density zone low-$ torenflats kunnen komen.
De education heb ik zwaar overdreven aangelegd in het begin (elke hoek van de straat een school) net als de health.. hierdoor zijn die nou best hoog al zeg ik hetzelf.
Fund je die dan heel laag ofzo? Of cheat je? In het begin heb je daar echt geen geld voor. Als je ze heel laag fund maakt het niks uit of je op elke hoek een school/hospital hebt, als je alles maar gecoverd hebt, en iedereen terecht kan.
watik nog wil vragen is trouwens...wat is het algemeen nut van die landmarks die je in je stad kunt planten?
Die trekken commercial aan, hoe duurder hoe meer over een groter bereik. Hier staat een mooi overzichtje.

Over traffic-problemen: in dit topic op Simtropolis.com is er heel veel over te vinden. 4 pagina's vol, maar je hebt er echt wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Anoniem: 41851 schreef op 02 May 2003 @ 16:12:
[...]

Werken zulke "trucs" nog steeds?

Ik dacht dat Maxis toch wel van SimCity 2k en 3k geleerd zou hebben. Een fabriek, of wat dan ook, doet normaal HELEMAAL NIKS zonder geld.
Wel het is niet echt een truuk want je betaalt eigenlijk voor die energie en als je funding naar 0 brengt betaal je alleen nog voor het verbranden van vuil wat veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Frggl schreef op 02 mei 2003 @ 17:49:

Dat heeft niks met High- Medium of Low-density te maken hoor, $$$ is inkomensniveau, Density is hoogte van gebouwen. Op een Low-density gebied komen ook gewoon villa's van rijken te staan, net als op een High-density zone low-$ torenflats kunnen komen.

Fund je die dan heel laag ofzo? Of cheat je? In het begin heb je daar echt geen geld voor. Als je ze heel laag fund maakt het niks uit of je op elke hoek een school/hospital hebt, als je alles maar gecoverd hebt, en iedereen terecht kan.
Ik cheat niet.. :( dat bederft alleen maar de gamepret.. ik heb niet letterlijk op elke hoek van de straat een school neergekwakt maar gewoon om de zoveel blokzones een school en een clinic. Nu hgeb ik nog 3 van die hele grote hospitaals over en een stuk of wat zou het zijn 4/5 scholen. In het begin is dat echt wel te betalen jehebt immers een ton. IN het begin heb ik vooral gebruik gemaakt van neighbourdeals en wat loans.

Op moment van schrijven maak ik $2000 winst (van de neighbourdeals maar dat ga ik afbouwen wil gewoon ook zelf winst kunnen maken :P) en heb bijna een miljoen op de rekening staan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een stad draaiende te houden. Ben nog nooit voorbij de 45 k inwoners geraakt.
Bij hoeveel inwoners beginnen de meeste hier met het bouwen van dingen als scholen police en fire stations ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864 schreef op 02 May 2003 @ 19:34:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een stad draaiende te houden. Ben nog nooit voorbij de 45 k inwoners geraakt.
Bij hoeveel inwoners beginnen de meeste hier met het bouwen van dingen als scholen police en fire stations ?
Zo snel als je kunt betalen.

Ik probeer in het begin mijn winst rond de $500 p/m te houden. Zodra deze groot genoeg wordt om een bepaald gebouw, zoals een school of politie te ondersteunen, dan bouw ik dit.

Stel: ik wil een school die $350 p/m kost. Deze bouw ik dan zodra ik een stabiele winst van $850 p/m heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
scholen doe ik vrijwel direct.. en firestations doe ik als ze er om beginnen te miauwen.. en een policestation stel ik zo lang mogelijk uit :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zodra ik het me kan veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer geprobeert. Scholen bouwen als ze nodig zijn. Nu 5 scholen 1 large fire station. Had 35000 inwoners. En maakte 500 winst. Nu ineens weer 28000 inwoners en vet verlies.

Heb al een zooi parken voetbal velden en dat soort zut maar het helpt niet. Alle energie en water koop ik in bij een buur met alleen een zooi power stations en pompen (ik weet het een beetje vals), Heb echt geen idee wat ik hier aan kan doen. Dit is het punt waar ik al vele malen ben vast gelopen.

Heeeeeeeeeeeeelllllppp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm, als ik zo'n dip heb probeer ik overnieuw met een save, en wacht ik met de dingen bouwen die ik zou doen, kijken of ik dan nog die dip krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:27

Eijkb

Zo.

Ik bouw alles high dens. In het begin plaats ik 1 brandweerstation op een strategische plek. Kost wat moeite om de brandweer er steeds op uit te sturen, maar toch. Vanaf ongeveer 10k begin ik met medical services (van die kleine klinieken). Vanaf 20k met scholen. Tot 30k groeit het goed, met ongeveer 1000k winst/maand. Bij de 30 begin ik met water. Ik leg het zo aan dat alles meteen water heeft. Dan groeit de stad door tot 40/50k. Hiebij de opmerking dat het vanaf ongeveer 25000k wat langzamer gaat met de groei. Politie heb ik nog niet. Wat ze niet kennen willen ze blijkbaar ook niet :). Uiteindelijk ben ik tegen de 90k bezig gegaan met het vervangen van alle industrie voor $$$ commercial services en schone energy. Nu heb ik dus een schone stad met ongeveer 150k inwoners. Inmiddels begonnen met het buurtgebied....

Iemand enig idee wat ik aan de traffic kan doen? Treinen, bussen en metro's schijnen niet te helpen. Snelwegen nog niet geprobeerd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
vind het wel een beetje maf dat je pas bij 30k bent begonnenmet water? hoeven jou sims nooit watte drinken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 29 april 2003 @ 19:08:

Software:
Dx 8.1b
nVidia Detonator 30.82
SimCity 4, patch 2 (272)

Effe mezelf quoten :P

Ik heb hiermee zitten experimenteren.

Als ik de proc op 2.67 zet, met het geheugen op 370 MHz, dan houdt SC4 het niet eens een half uur vol. Hij crashed dan minstens naar de desktop, maar meestal met een blauw scherm als IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, OF PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Zet ik de proc op 2.4 (standaard) met het geheugen op 355, dan crashed SimCity 4 ergens tussen de 3 en 4 uur. Stel ik het geheugen in op 333 (standaard) en de proc op 2.4 (standaard), dan lijkt het alsof SimCity 4 stabiel is: het heeft gisteren 4 tot 5 uur gedraaid, en vandaag 4 uur, zonder crash.

Waarom zou dit spel zo overgevoelig zijn voor een overklok; heeft iemand een verklaring? Al mijn andere software loopt perfect met de PC op 2.67/370. Het moet wel gezegd worden dat SC4 op 1024x768-32bit met alle details op high, MET AFSTAND het allerzwaarste spel is dat ik heb.

(Deze info staat ook in de P4PE thread in PMG.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Da Monkey schreef op 03 mei 2003 @ 00:01:
vind het wel een beetje maf dat je pas bij 30k bent begonnenmet water? hoeven jou sims nooit watte drinken?
Drinken? Ze hebben stroom en dus de mogelijkheid tot een koelkast en er zijn winkels genoeg. Ik raad ze een biertje aan.

Heeft iemand ervaren dat er grenzen lijken te zijn? Tot 30k kan het zonder water, daarnaa groeit de stad bij mij niet meer. Als ik water toevoeg dan groeit deze gestaag door. Zo lijken er ook grenzen te zijn voor onderwijs enzovoorts. Kan iemand dat verklaren?

[ Voor 49% gewijzigd door Eijkb op 03-05-2003 02:20 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eijkb schreef op 03 May 2003 @ 02:18:
[...]

Drinken? Ze hebben stroom en dus de mogelijkheid tot een koelkast en er zijn winkels genoeg. Ik raad ze een biertje aan.

Heeft iemand ervaren dat er grenzen lijken te zijn? Tot 30k kan het zonder water, daarnaa groeit de stad bij mij niet meer. Als ik water toevoeg dan groeit deze gestaag door. Zo lijken er ook grenzen te zijn voor onderwijs enzovoorts. Kan iemand dat verklaren?
Dat is eigenlijk wel een beetje logisch. Als er geen onderwijs is, of geen ziekenhuizen worden gebouwd, dan is de stad op dat punt onaantrekkelijk. Hoe groter de stad wordt, hoe zwaarder deze punten gaan wegen. Een klein dorpje heeft geen eigen school nodig; de mensen gaan wel naar de school in de aangrenzende stad. Dat geldt ook voor een ziekenhuis. Als er geen water in de stad is, dan halen ze dat wel ergens anders. Als de stad echter groter wordt, dan worden dingen zoals water, scholen en ziekenhuizen erg elementair. Het zijn belangrijke behoeften in een grote stad. Voldoe je niet aan deze behoefte, dan zal de stad niet meer groeien.

Een dorp kan het bijvoorbeeld tot 5000 mensen zonder school stellen (Dit is een voorbeeld. Getallen bedenk ik zo even; deze gelden niet in het spel). Boven de 5000 wordt de school in de naburige stad echter te overbevolkt, dus dan kunnen de kinderen niet daarheen. Dat betekent dus effectief dat je nergens naar school kunt als je in dat dorp zou gaan wonen. Daarom groeit het niet boven de 5000, totdat je een eigen school bouwt. Dit geldt ook net zo goed voor water, ziekenhuizen, politie, brandweer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Anoniem: 41851 schreef op 03 May 2003 @ 00:58:
[...]

Effe mezelf quoten :P

Ik heb hiermee zitten experimenteren.

Als ik de proc op 2.67 zet, met het geheugen op 370 MHz, dan houdt SC4 het niet eens een half uur vol. Hij crashed dan minstens naar de desktop, maar meestal met een blauw scherm als IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, OF PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Zet ik de proc op 2.4 (standaard) met het geheugen op 355, dan crashed SimCity 4 ergens tussen de 3 en 4 uur. Stel ik het geheugen in op 333 (standaard) en de proc op 2.4 (standaard), dan lijkt het alsof SimCity 4 stabiel is: het heeft gisteren 4 tot 5 uur gedraaid, en vandaag 4 uur, zonder crash.

Waarom zou dit spel zo overgevoelig zijn voor een overklok; heeft iemand een verklaring? Al mijn andere software loopt perfect met de PC op 2.67/370. Het moet wel gezegd worden dat SC4 op 1024x768-32bit met alle details op high, MET AFSTAND het allerzwaarste spel is dat ik heb.

(Deze info staat ook in de P4PE thread in PMG.)
lijkt me toch duidelijk, dit programma vergt veel van je PC dus de onderdelen worden heter dan bij iets anders. En dan loopt ie dus vast
Ik had dat ook met bepaalde spellen
probeer eens met open kast te spelen anders, of installeer extra koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schaapje_BlaaT schreef op 03 May 2003 @ 13:17:
[...]

lijkt me toch duidelijk, dit programma vergt veel van je PC dus de onderdelen worden heter dan bij iets anders. En dan loopt ie dus vast
Ik had dat ook met bepaalde spellen
probeer eens met open kast te spelen anders, of installeer extra koeling
Temperaturen zijn goed.

CPU idle/load: 39/48 tot 40/50, afhankelijk van de kamertemperatuur.
GeForce 4: Onbekend (draait UT op 1600x1200x32, volledig detail, voor uren aan een stuk. Ook UT2k3 draait perfect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu 28k inwoners zonder services, behalve water. Nog steeds 1 buur voor de nergie, en een tweede met veel landbouw grond die zijn afval aan mijn hoofdstad verkoopt. Nieuwe residental zones komen nu niet echt snel meer vol. Mischien dat het nu tijd is voor scholen ???

Edit: Net 5 basis scholen geplaatst en ik heb ineens 31k inwoners. En nog steeds 2k winst.
Edit2: 40k alleen winst terug gelopen naar 1k. Durf nog niets nieus te bouwen ben bang dat het werderom fout loopt.

Vind het wel jammer dat de enige tutorial die in de eerste post wordt aangegeven eentje is tot 10 k inwoners. En op simcity.com een om met 3 regio wat te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 28864 op 03-05-2003 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firepower: sc4 draait een zware wissel op je geheugen en je swapfile, check hd en gebruik memtest voor je ram.
Sidewinder: bijbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Heb nu 370k inwoners. Door wat te zitten spelen met belastingen maak ik nu ongeveer 7k winst per maand, loopt de vieze industrie terug en komt er veel high tech bij. Tevens jaag ik de "dommere sim" weg met ietwat hoge belastingen. De balans komt nu duidelijk bij de hoogverdieners te liggen! Heb sinds de grens van ongeveer 200k inwoners alle services in ruime mate. Dat hielp en werkte als een soort katalysator voor de aangroei van het inwonersaantal. Overigens speel ik dit in een region met nog een andere stad, maar ze grenzen in geen geval aan elkaar. Ik kan dus ook geen deals afsluiten. (Die andere stad heeft 170k inwoners.)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530 schreef op 03 mei 2003 @ 21:29:
Firepower: sc4 draait een zware wissel op je geheugen en je swapfile, check hd en gebruik memtest voor je ram.
Sidewinder: bijbouwen
Al gedaan gisteravond en vanmorgen.

Western Digital LifeGuard: Geen fouten, 3 tests.
MemTest: zelf afgebroken na 8 uur vannacht gedraaid te hebben, op 2667 CPU/370 Memory.

Omdat de laatste update van de Pinnacle PCTV Dx 9 nodig had, heb ik opgewaardeerd naar Dx 9.0a, en driverversie 43.45. Eens zien of dit verbetering in de zaak brengt. Ik heb tevens de laatste versie van de Sound Blaster Live! drivers geïnstalleerd. (Het spel Vietcong had last van heel wazig geluid; een continue pieptoon tijdens het spelen, terwijl andere spellen dit niet hebben.)

Ik zie wel of deze updates verbeteringen brengen.

Verdraaid, als nu ALLES zou crashen, dan wist ik tenminste dat de PC de oorzaak was. Nu crashed alleen maar 1 spel. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 03-05-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
gezien de error messages zou ik zeggen dat het aan het geheugen ligt.
misschien vergt simcity4 meer van je geheugen dan andere programma's
crashen bij bepaalde software heb ik ook wel gehad, uiteindelijk was het enige afdoende middel om van die ellende af te komen het kopen van nieuwe hardware.
en dat de boel met andere spellen wel draait zegt niets, ik kon UT2K3 prima draaien maar het kreng crashte bij SOF2 en MOHAA. en dat terwijl ik3Dmark en een CPU opwarm programma wel uren achtereen kon draaien.
Met open kast liep de boel beter, hoewel dan ook de boel nog onvoorspelbaar kon crashen vandaar de suggestie om dat eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat zou de grootste stad zijn zonder buursteden die je kunt bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat als je een groot vlak pakt je toch erg ver moet kunnen komen.

Ik ben helaas weer tegen een probleem aangekomen. Wat mij opvalt is dat als je eenmaal de 50k inwoners voorbijbent je redelijk makkelijk met winst naar 200k loopt. Nu kom ik echter niet meer verder met mijn stad, heb een vliegveld, politie scholen en museums bibliotheken. 5 ziekenhuizen.

Maar nog geen metro. Hoe kan je metro een beetje makkelijk inbouwen in een bestaande stad. Kan je niet alleen de zones zien en dan stations plaatsen. Nu is door de hoogbouw het een beetje moeilijk te vinden waar je je stations wilt hebben. Gewoon grid vieuw werkt niet omdat dat niet kan in de mode waarin stations geplaats wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb nu een nieuwe stad gebouwd, hij is zo'n 48k groot, maar ik blijv van die laagbouw hebben, en er is totaal geen vraag naar R$$$, hoe kan ik die laatste stimuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerwin schreef op 04 May 2003 @ 17:30:
Ik heb nu een nieuwe stad gebouwd, hij is zo'n 48k groot, maar ik blijv van die laagbouw hebben, en er is totaal geen vraag naar R$$$, hoe kan ik die laatste stimuleren?
R$$$ is niet altijd hoogbouw. Je kunt zeer zeker veel R$$$ hebben, en tóch geen hoogbouw. Ook kun je hoogbouw hebben, maar géén R$$$.

Om R$$$ te krijgen, moet je de buurt waarin je dit wilt aantrekkelijk maken. Een paar tips zijn de volgende:

Basisscholen en hoger, zoals College en Uni
Bibliotheken, en Musea
Brandweer, en Politie
Weining vervuiling

Naja, bedenk zelf wat je graag zou willen hebben als JIJ in die stad zou wonen, en een R$$$ op het oog had. Probeer dat dan te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heb nu een heel vaag probleem bij simcity.. Ik heb een grote stad.. mijn eerste snelweg aangelegd etc.. trafic is een beetje gezakt. Ik bouw mij te pletter aan residential zones maar wonen .. ho maar.. Elkekeer krijg ik van die advisor gast te horen dat ik meer van die zones moet zonen.. en ik heb er al zoveel..

Wie weet hoe ik dit op kan lossen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45837

ik denk dat ik morgen of zo ook nog 's met Sim city 4 begin :)
helemaal in het begin ook gespeeld maar vondt er niks aan
nu ik jullie tips heb gelezen heb i ker weer zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Anoniem: 41851 schreef op 04 May 2003 @ 18:38:
[...]

R$$$ is niet altijd hoogbouw. Je kunt zeer zeker veel R$$$ hebben, en tóch geen hoogbouw. Ook kun je hoogbouw hebben, maar géén R$$$.

Om R$$$ te krijgen, moet je de buurt waarin je dit wilt aantrekkelijk maken. Een paar tips zijn de volgende:

Basisscholen en hoger, zoals College en Uni
Bibliotheken, en Musea
Brandweer, en Politie
Weining vervuiling

Naja, bedenk zelf wat je graag zou willen hebben als JIJ in die stad zou wonen, en een R$$$ op het oog had. Probeer dat dan te bouwen.
Tja, ik heb alle balkjes volledig groen en de Mayor rating is ook bijna volledig groen. Het IQ is ten top, maar nog steeds geen vraag naar R$$$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geen $$$ banen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.