Verwijderd
Je kan nog een Industrie stad maken naast jouw stad???Gerwin schreef op 05 mei 2003 @ 01:10:
Heb vrijwel alleen maar technologie nu, er is totaal geen vraag meer naar smerige industrie. Hoe kan ik dan aan die banen komen?
Bij mij werkt het
Als ik smerige industrie neerzet in mijn stad is alleen maar pollution en dat vindt ik toch ZO ONTZETTEND

Probeer maar ff, ik hoor het nog...
Over de vraag hoe groot een stad kan worden zonder buursteden? Onnoemelijk groot. Je hebt geen buursteden nodig voor de ontwikkeling van een miljoenenstad. Het is wel moeilijker denk ik.
.
Als je R$$$ wilt moet je in elk geval dat niet proberen te krijgen door $$ en $ weg te jagen want zowel high tech industrie als C$$$ heeft van alle 3 soorten residentials nodig
en uiteraard moet aan alle voorwaarden voldaan worden, dus geen vervuiling goed onderwijs en gezondheid goede bereikbaarheid per auto en voldoende parken en recreatie in de buurt
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
.

2 en 4 vormden eerst, net als 1, één groot (vuil) industriegebied. 3 heb ik later bijgebouwd en daarin staat alleen maar high tech, wat offices en een vliegveld. Ik heb in 4 de vuile industrie weggehaald en een stukje ruimte open gelaten (ivm vervuiling) tussen 2 en 4. Toen in 4 water aangelegd en weer $$$ industrievlakken gemaakt. Nu komt daar ook alleen maar high tech. als dat vol is ga ik 1 ook zo splitsen om uiteindelijk te komen tot alleen maar high tech indu. Het middelste vlak is woon en commercie.
.
Verwijderd
Ik heb nu een nieuwe regio gemaakt, maar ik krijg mijn eerste stad niet zo goed in elkaar. Het is bij mij altijd moeilijk een 1ste stad te bouwen!
Heeft iemand tips!
Verwijderd
ja, heb ik ook, een eerste stad heeft altijd moeite, omdat je anders terug kan vallen op de andere steden (en dan de bonusses nog)Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:59:
even een vraag!!
Ik heb nu een nieuwe regio gemaakt, maar ik krijg mijn eerste stad niet zo goed in elkaar. Het is bij mij altijd moeilijk een 1ste stad te bouwen!
Heeft iemand tips!
.
Vroeger was ik altijd bezig met het designen van mijn stad, hier een weg je, daar een parkje etc etc. Nu ben ik gewoon massa productie aan het doen. Hop, klikkerdeklik, plaats voor 1000 sims, knal winst.
Nu kan ik ook eens eindelijk pics posten, als ik het zo vol houd tenminste. Maar ja, m'n design is wel naar de klote
Ik had dus wat residense 3.000 inwoners.
Totdat er opeens 40.000 banen vrij kwamen.
En hop een flat van 6000 inwoners
Zie pic beneden, dit is dus alles wat ik heb qua residense :

Hoe kan dat? Ik heb een stad van 60k en ik heb nog niet eens van die grote flatjes...Elroy schreef op 05 May 2003 @ 22:22:
Wat me trouwens opgevallen is, is dat als je echt ontiegelijk veel werk hebt van je eigen stad en je buursteden, dan kan je in het begin al meteen flats eruit toveren.
Ik had dus wat residense 3.000 inwoners.
Totdat er opeens 40.000 banen vrij kwamen.
En hop een flat van 6000 inwoners
Zie pic beneden, dit is dus alles wat ik heb qua residense :
[afbeelding]
Even tussen door, de SIMS II is aangekondigd...
kwestie van buurstedenGerwin schreef op 05 May 2003 @ 23:54:
[...]
Hoe kan dat? Ik heb een stad van 60k en ik heb nog niet eens van die grote flatjes...
als er werk is in de stad ernaast kun je meteen flats krijgen
als je industrie zonet op een kaart naast een grote goed ontwikkelde stad zul je ook zien dat je meteen HT krijgt (indien je de belasting voor I$ hoog houdt)
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Dat lijkt me een aardig spel te worden.Upke dupke schreef op 06 May 2003 @ 00:30:
http://www.eagames.com/ne...src=11hmer2g1000gnonenone
The Sims werd pas interessant na het 2de of 3de expansion pack... nou, nu kunnen we hier weer zeker 6 expansion packs verwachten.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 00:45 ]
.
Verwijderd
.
Althans ze zeiden dat het deze week uit zou komen en in het forum staat dat ze de site nu updaten om 12:00 PST en als ik me niet vergis is dat 9 uur verschil met Nederland dus dat maakt 21:00 CET
En ik kan verdomme weer niet spelen. Mijn CD-key werkt niet. EN JA IK HEB DE LEGALE VERSIE! Ik heb EA gisteren al een mail gestuurd, ze hebben nog niet geantwoord.

[ Voor 78% gewijzigd door Upke dupke op 06-05-2003 23:55 . Reden: extra info ]
.
Morgen is er nog een dag
Verwijderd
Als je je stad hebt volgebouwd, en je wil toch verder, kan dat dan d.m.v. een nieuwe Region daarnaast dezelfde naam en burgemeester te geven, of heb je dan gewoon pech
Verwijderd
pechVerwijderd schreef op 07 May 2003 @ 08:45:
Ik heb een vraagje:
Als je je stad hebt volgebouwd, en je wil toch verder, kan dat dan d.m.v. een nieuwe Region daarnaast dezelfde naam en burgemeester te geven, of heb je dan gewoon pech
.
Iig, ik heb ze nog nooit gezien

De rechter en de linker, allebij residense

Dat licht blauwe commercial gebouwtje
En ik heb ook nog cityscape geprobeert maar dat werkt voor geen meter.
Wil je joinen, krijgen je één of andere error.

Verwijderd
Heb ze ookj nog NOOIT gezien,... hoeveel kunnen erinElroy schreef op 07 mei 2003 @ 14:39:
Ik heb weer nieuwe gebouwen gevonden.
[afbeelding]
[afbeelding]
De linker 4203 en de rechter 5039.
Ik trouwens weer nieuwe gebouwen gevonden

Verwijderd
ze zien er in ieder geval geil uit...Elroy schreef op 07 mei 2003 @ 15:02:
Bij het eerste plaatje
De linker 4203 en de rechter 5039.
Ik trouwens weer nieuwe gebouwen gevonden
[afbeelding]
[afbeelding]
btw. je moet zie ik aan je verkeer gaan kloten... ziet er namelijk niet zo goed uit
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 15:38 ]
die hoge toren rechts is coolElroy schreef op 07 May 2003 @ 14:39:
Ik heb weer nieuwe gebouwen gevonden.
[afbeelding]
[afbeelding]
dat grote lompe ding links had ik ook maar die vind ik behoorlijk lelijk
is die hoge toren ook R$$$?
http://www.gamer.nl/nieuws/17658Upke dupke schreef op 06 mei 2003 @ 00:30:
http://www.eagames.com/ne...src=11hmer2g1000gnonenone
Simcity 4 Expansion Pack, lijkt me hier toch wat meer op zn plaats
Ze lijken met het Rush Hour in het Transport Tycoon vacuum te springen. ik ben iig benieuwd, lijkt me best leuk, enkel aan de infrastructuur te werken.
[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 07-05-2003 20:04 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Btw, op dat plaatje zie je een explosie met groene stuf, is dat niet zo'n karretje dat chemische zooi vervoerd? (van dat beloning gebouw?)
Verwijderd
yup !Upke dupke schreef op 07 May 2003 @ 19:31:
Ok dit moet ik hebben, en wel nu! Wel snel.
Btw, op dat plaatje zie je een explosie met groene stuf, is dat niet zo'n karretje dat chemische zooi vervoerd? (van dat beloning gebouw?)
Nu heb ik een stad met 100.000 inwoners met een goede verkeer

ff een screenie van de nieuwste Uitbreidinng
SimCity 4: Rush Hour

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:42 ]
Verwijderd
ff een vraag erbij,, hoe krijg ik een goede metro aanlegVerwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 20:02:
[...]
yup !
Nu heb ik een stad met 100.000 inwoners met een goede verkeer
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:42 ]
.
Je legt metrostations aan, en legt een 'cirkel' tussen de stations in de metrolijnen.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:40:
[...]
ff een vraag erbij,, hoe krijg ik een goede metro aanleg
.
Verwijderd
klopt maar je kan het ook niet zelf laten gebeuren...Upke dupke schreef op 08 mei 2003 @ 12:41:
Die van dat plaatje hier boven? Die bouw je niet, tenzij je de expansion hebt
Verwijderd
Sim City 4: Rush Hour ..::Screenshots::..

super iig
Meer weten: http://simcity.ea.com/about/simcity4/pressrelease_ep1.php
Volgens dit bericht is Sim City 4: Rush Hour , in de herfst te koop

Dus ff wachten nog

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 17:16 ]
.
als eerste mijn demands:
Zeer goed dus
nu mijn zone indeling:
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn demands wel worden vervult.. dus highttech maar dat mijn geld stroom gelijk blijft want uit mijn ervaring weet ik dat als ik ga herzonen ik altijd met een verlies kom te zitten als ik klaar ben.
Btw ziet er wel vet uit die verhoogde trein rails.
Verwijderd
Het spel is best anders geworden, het loopt allemaal wat soepeler en steden groeien echt als een gek. M'n stad had eest zo'n 95.000 inwoners, binnen 20 min zat dat op 143.000 met alle gevolgen van dien. Scholen en ziekenhuizen raakten overvol, misdaad steeg enz. Dus als een gek vanalles bijgebouwd
Toch een hele vooruitgang, die patch
Verwijderd
tis geen trein rails tis een metro. die kan je van onder naar boven grond laten rijden[CSC]Outlaw schreef op 08 mei 2003 @ 21:08:
Verhoog de taxes van $ en $$ industrie en bulldoze alle vuile industrie dan krijg je alleen nog high tech.
Btw ziet er wel vet uit die verhoogde trein rails.
ff een paar screenies van de stad.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:20 ]
Zou het ook niet werken om bepaalde blokjes te gebruiken, bijvoorbeeld blokjes van 4x6 ipv 2x1 onder elkaar... kan op die manier er niet meer gebouwd worden en dus hogere torens op die plek? Of maakt dat niets uit?Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:36:
Allereerst zorgen dat alles high dens is, dan toch proberen te rezonen...
.
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 23:47 ]
.
Verwijderd
Medium en High kunnen allebei dirty, manufacturing en high-tech industrie hebben. Op High-tech komen alleen wat grotere (alleen high-tech) gebouwenVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:47:
Is vuile industrie altijd "medium density" en high tech altijd "high density"? Low density is voor zover ik weet alleen maar boerderijland.
Verwijderd
OMG VET!Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:00:
[...]
tis geen trein rails tis een metro. die kan je van onder naar boven grond laten rijden
ff een paar screenies van de stad.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
.
.
Verwijderd
heb het ook gehad. die 2 palen staan TE dichtbij.. verander het en het is weg!!Da Monkey schreef op 09 mei 2003 @ 19:42:
mm overbelast.. weet niet kan dat dan? niet dat ik dalijk ineens geen stroom meer heb omdat er een paal in de fik is gevlogen
Verwijderd
Stroommasten beginnen ook te vonken/roken als je energie budget te laag is, ook iets om rekening mee te houden
Verwijderd
Mijn huidige stad heet Telsadred, heeft 20.000+ inwoners, en maakt een winst van bijna $2.000. De belastingen liggen voor inwoners op 8%, en voor industrie en commercial tussen 6 en 10%. Die 10% is nu gericht op de lage$ vervuilende industrie.
Ik krijg een hele tijd achter elkaar positieve berichten, zoals:
"Telsadred's one sweet cruise behind the wheel"
"Mayor a player"
"Mayor rocks according to city blocks"
"Sims take pride in clean streets"
"Enz..."
Omdat alles zo goed ging, wilde ik beginnen met het volgende: mijn politiedekking wat te optimaliseren, zoals het vervangen van 2-3 kleine stations door 1 grote, het bouwen van een gevangenis, en tevens neem ik de educatie onder handen met het neerzetten van een extra universiteit, en een college.
Toen ik daarmee bezig was, zag ik opeens mijn budget kelderen; het kelderde met net iets minder dan het bedrag van mijn gemiddelde uitgaven per maand. De maand erna gebeurde dat weer, en stond ik in het rood. Snel ga ik de statistieken controleren, en wat blijkt?
- Er zitten nog maar 5.000 gebruikers in de stad, en de tendens is dalend.
- Het Education Quotient daalt in één klap van 110+ naar 40.
- Life Expectancy daalt van 70+ naar 45 jaar
- Mayor rating keldert van 3/4 groen (rechts) naar 1/2 rood (links)
- Pollution stijgt opeens exponentieel....
Kortom, hele stad naar de kloten. Ik had net een dikke 3 kwartier gespeeld, dus ik heb het spel verlaten zonder te saven. Dit vind ik toch zeer vervelend, want in die tijd had ik aardig wat bijgebouwd. Dat ben ik nu natuurlijk kwijt.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 02:35 ]
plaats in elke hoek van je stad zo'n sim en in het midden. En kijk wat die te zeuren hebben.
.
Verwijderd
doe ik ookEijkb schreef op 10 May 2003 @ 09:49:
Overigens is het misschien verstandig om je spel op pauze te zetten als je ingrijpende veranderingen doorvoert. Persoonlijk speel ik altijd op high speed en als ik iets bouw dan zet ik het spel op pauze. Als je bouwt (vervangt) terwijl het spel voortgang heeft, dan zitten de mensen idd een tijd zonder hetgeen je vervangt. En dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, het is een reden om te vertrekken zoals je gezien hebt.
Verwijderd
Niet.FrostXL schreef op 10 mei 2003 @ 15:18:
ff een kort vraagje: Hoe verbind ik 2 snelwegen met elkaar? dus als een soort T splitsing. (ik heb liever geen heel klaverblad)
Ik vind het iig jammer dat ze de mogelijk eruit gehaald hebben.
Misschien kan het in de expansion pack

ik nu mooi een haven gemaakt (zag achteraf pas dat het 500 p/m kost
[ Voor 64% gewijzigd door FrostXL op 10-05-2003 18:20 ]
Verwijderd
commercial boost, connections met andere steden die havens hebben, etcFrostXL schreef op 10 mei 2003 @ 18:03:
een soort van T splitsing maken
ik nu mooi een haven gemaakt (zag achteraf pas dat het 500 p/m kost) maar wat heb ik er eigelijk aan?
wel een beetje dom dat je er een bouwde zonder te weten wat hij kost p/m
Verwijderd
Een buurstad erbij bouwen en de stad daarmee verbinden is misschien een oplossing.Elroy schreef op 11 mei 2003 @ 17:05:
Hoe kan ik commercial een boost geven al vliegvelden en havens niet meer helpen?
Zelf heb ik ook nog een paar vragen.
1. Een residential lot (een stuk grond voor huizen dus) kan maximaal 3x3 zijn. Het grenst met één zijde aan de weg. Hoe kan ik nu voorkomen dat er 1x1 huisjes langs de straatkant komen te staan, waarna het achterliggende 2x2 stuk dan geen verbinding meer heeft met de weg? Er wordt daar namelijk niet gebouwd. (Hetzelfde probleem heb ik ook met I en C.)
2. Sommige huizen laten koffertjes zien, wat betekent dat er geen werk is voor de bewoners. Dan ga ik kijken hoe het daarmee zit.
- Hun Education is hoog (160+)
- Health is hoog
- Alle desiarability factors zijn goed.
- Commute time is LONG, terwijl ze notabene 1 blok van een Ind (hightec) afwonen, en 2 blokken van een C$$$. In beide gebieden zijn nog werkplaatsen vrij. Zijn dit gewoon klaplopers die niet willen werken of zo?
3. Er wordt vaak gezeurd dat mijn "Health funding" omhoog moet, omdat er teveel zieken zijn, en de levensverwachting niet goed meer is. Dat kan echter niet. Mijn hele stad is afgedekt, met grote ziekenhuizen (die van 3000 patienten), en de financiën staan al op maximaal. Tevens is de levensverwachting op dat moment 83 jaar, en stijgende....
Zijn dit bugs, of doe ik nog steeds iets verkeerd? Ik ben een SimCity verteraan sinds de eerste versie uit 1989 (1990?) en ik heb veel van deze spellen gespeeld. Hieronder vallen ook Caesar I t/m 3, en Pharao en Zeus met expansion. Van SimCity 4 begrijp ik echter nog steeds het minst... er duikt altijd wel weer iets vreemds op, zoals bovenstaande klachten over een slechte gezondheid. Een gemiddelde levensverwachting van 83 vind ik toch niet echt slecht.
(Ik ben een beetje aan het experimenteren met de crashes van SimCity waarover ik eerder berichtte, en ik begin te geloven dat het óf door PowerStrip komt, of door de virusscanner. De virusscanner staat uit, en PowerStrip is gedeïnstalleerd. SimCity is nog niet gecrashed zelfs niet na uren spelen, met een FSB van 143, en het geheugen op 381, alles in Turbo modus. De CPU loopt op 2574. Nu ga ik proberen met een FSB van 144, en later hoger. Als ik de 2667 weer ga halen, dan ga ik proberen met de virusscanner aan/uit, en met PowerStrip aan/uit.)
1. Met de alt-toets kan je de oriëntatie van de lots veranderen, misschien moet je hier een beetje mee spelen om te kijken of je dan goed uit komt.Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 17:22:
[...]
Een buurstad erbij bouwen en de stad daarmee verbinden is misschien een oplossing.
1. Een residential lot (een stuk grond voor huizen dus) kan maximaal 3x3 zijn. Het grenst met één zijde aan de weg. Hoe kan ik nu voorkomen dat er 1x1 huisjes langs de straatkant komen te staan, waarna het achterliggende 2x2 stuk dan geen verbinding meer heeft met de weg? Er wordt daar namelijk niet gebouwd. (Hetzelfde probleem heb ik ook met I en C.)
2. Sommige huizen laten koffertjes zien, wat betekent dat er geen werk is voor de bewoners. Dan ga ik kijken hoe het daarmee zit.
- Health is hoog
- Commute time is LONG, terwijl ze notabene 1 blok van een Ind (hightec) afwonen, en 2 blokken van een C$$$. In beide gebieden zijn nog werkplaatsen vrij. Zijn dit gewoon klaplopers die niet willen werken of zo?
3. Er wordt vaak gezeurd dat mijn "Health funding" omhoog moet, omdat er teveel zieken zijn, en de levensverwachting niet goed meer is. Dat kan echter niet. Mijn hele stad is afgedekt, met grote ziekenhuizen (die van 3000 patienten), en de financiën staan al op maximaal. Tevens is de levensverwachting op dat moment 83 jaar, en stijgende....
Zijn dit bugs, of doe ik nog steeds iets verkeerd? Ik ben een SimCity verteraan sinds de eerste versie uit 1989 (1990?) en ik heb veel van deze spellen gespeeld. Hieronder vallen ook Caesar I t/m 3, en Pharao en Zeus met expansion. Van SimCity 4 begrijp ik echter nog steeds het minst... er duikt altijd wel weer iets vreemds op, zoals bovenstaande klachten over een slechte gezondheid. Een gemiddelde levensverwachting van 83 vind ik toch niet echt slecht.
2. Dat is gewoon pech hebben. Je sims hebben waarschijnlijk een baan wat verder weg gevonden, maar kunnen die niet altijd bereiken door verkeersdrukte (waarschijnlijk). Ook kan het zo zijn dat de Ind en de C$$$ nog wel banen vrij hebben, maar dat hoeft niet speciaal voor die wealth class te zijn. Elk bedrijf heeft heeft namelijke een bepaald percentage nodig van R$, R$$, en R$$$. Dus waarschijnlijk is er geen plek meer voor die wealth class bij de bedrijven die vlakbij liggen.
De banenverdeling voor residential per C of I zijn als volgt verdeeld:
1e perc R$
2e perc R$$
3e perc R$$$
CS$ 100%
0%
0%
CS$$ 68%
27%
5%
CS$$$ 62%
30%
8%
Co$$ 40%
50%
10%
CO$$$ 20%
65%
15%
IA 100%
0%
0%
ID 100%
0%
0%
IM 50%
45%
5%
IH 10%
80%
10%
3. Heb je alle patches al geïnstalleerd, anders zou je kunnen proberen om wat ziekenhuizen bij te bouwen.
[ Voor 29% gewijzigd door Mike78 op 12-05-2003 08:26 ]
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?
Kleine correctieMike78 schreef op 12 May 2003 @ 22:44:
Dit komt van www.simtroplis.com die het volgens mij weer uit de prima strategy guide voor simcity 4 hebben. Schijnt heel veel aanvullende informatie in te staan, maar heb hem helaas zelf nog niet.
http://www.simtropolis.com/
[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 12-05-2003 23:28 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
1: residential lots kunnen groter dan 3*3, 4*3 kan in elk geval ook. Hoe je kan voorkomen dat ze huisjes aan de rand bouwen waarna de rest geen connectie heeft weet ik niet. Ik denk dat indien de behoefte groot genoeg is ze nog steeds wel een grote flat kunnen bouwenVerwijderd schreef op 11 May 2003 @ 17:22:
[...]
Een buurstad erbij bouwen en de stad daarmee verbinden is misschien een oplossing.
- Health is hoog
(Ik ben een beetje aan het experimenteren met de crashes van SimCity waarover ik eerder berichtte, en ik begin te geloven dat het óf door PowerStrip komt, of door de virusscanner. De virusscanner staat uit, en PowerStrip is gedeïnstalleerd. SimCity is nog niet gecrashed zelfs niet na uren spelen, met een FSB van 143, en het geheugen op 381, alles in Turbo modus. De CPU loopt op 2574. Nu ga ik proberen met een FSB van 144, en later hoger. Als ik de 2667 weer ga halen, dan ga ik proberen met de virusscanner aan/uit, en met PowerStrip aan/uit.)
2: waarschijnlijk is het nabijgelegen werk al bezet en moeten ze verder zoeken, wat niet kan door het dichtzittende verkeer. verbeter het transport systeem
3: waarschijnlijk gebruik je de ziekenhuizen niet met de volle capaciteit en gaat het spel zeuren dat je funding te laag is. Volgens mij geen probleem zolang je helath coverage maar goed is
Verwijderd
Bedankt voor de andere tips. Daar zal ik eens heen kijken.Schaapje_BlaaT schreef op 14 May 2003 @ 00:58:
[...]
3: waarschijnlijk gebruik je de ziekenhuizen niet met de volle capaciteit en gaat het spel zeuren dat je funding te laag is. Volgens mij geen probleem zolang je helath coverage maar goed is
Deze derde is echter onnodig: de ziekenhuizen hebben 100% funds. De slider staat helemaal rechts. Toch wordt er gezeurd over de hospital coverage, health (levensverwachting) en funding.
Mij is opgevallen dat als je te veel overlappingen hebt bij je ziekenhuizen dat dit ook niet goed is voor de gezondheid. Dus zegmaar dat er 2 ziekenhuizen zo dicht bij elkaar staan dat het bereik elkaar teveel overlapt. Misschien kunnen de Sims niet beslissen naar welk ziekenhuis ze moeten gaan of snappen ze ziekenhuizen niet dat er maar één ambulance naar een gewonde hoeft te gaan. Of kunnen de twee ziekenhuizen niet goed met elkaar communiceren over wie naar welk ongeval gaat, waardoor alles in de soep loopt.Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 01:25:
[...]
Bedankt voor de andere tips. Daar zal ik eens heen kijken.
Deze derde is echter onnodig: de ziekenhuizen hebben 100% funds. De slider staat helemaal rechts. Toch wordt er gezeurd over de hospital coverage, health (levensverwachting) en funding.
For the record I didn't send in a city.
But it's so clear this guy cheated I can't beleive Maxis missed it. Well it's not really cheating I guess but I thought it was not allowed to use neighbour deals and you had to build your city gradually. Well anyways I downloaded the city and checked it out if you let it run for a few months you don't even have a positive cash flow anymore but that a side.
If you go to the graphs and check the budget graph and slide the scroller to say like 500 years you see somewhere in the middle a budget increase of more then 10.000, 20.000 I beleive. Well it's obviously that this guy made some powerplants and waterpumps and sold all these resources to neighbouring cities untill he has a few million and could then easily make a nice looking city without cheats. I think this is kinda unfair and overall the city is not that impressive a lot of distressed buildings and abbondement.
Als de sliders TE veel naar rechts staat kan het zijn dat je ziekenhuizen TE veel gefund zijn.... Zorg dat je gewoon de normale fundings aanhoudt... (300 voor clinics en 1000 voor hospitals)Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 01:25:
[...]
Bedankt voor de andere tips. Daar zal ik eens heen kijken.
Verwijderd
Teveel funding... daar krijg ik wel eens een melding over, dat dat meer geld kost dan normaal. Ik neem echter aan dat dit niet nadelig is qua operatie van de faciliteiten.DaBeetle schreef op 14 May 2003 @ 09:14:
[...]
Als de sliders TE veel naar rechts staat kan het zijn dat je ziekenhuizen TE veel gefund zijn.... Zorg dat je gewoon de normale fundings aanhoudt... (300 voor clinics en 1000 voor hospitals)
Zolang het spoor maar verbonden is met 2 stations, zoals dit :
|||__________________|||
Het beste is om het spoor van de huizen af naar de industrie/commercie te leggen.
En je moet aardig wat mensen eromheen hebben wonen.
Bij mij werkte het pas toen er een paar 10.000 inwoners in de buurt woonde.
The Parthenon
Athens, Greece

Vind iemand het trouwens leuk om online te spelen.
Ik vind er echt niks aan

[ Voor 16% gewijzigd door Elroy op 25-05-2003 20:19 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.