Het Sim City 4 Topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.270 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Heb vrijwel alleen maar technologie nu, er is totaal geen vraag meer naar smerige industrie. Hoe kan ik dan aan die banen komen?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin schreef op 05 mei 2003 @ 01:10:
Heb vrijwel alleen maar technologie nu, er is totaal geen vraag meer naar smerige industrie. Hoe kan ik dan aan die banen komen?
Je kan nog een Industrie stad maken naast jouw stad???

Bij mij werkt het B)

Als ik smerige industrie neerzet in mijn stad is alleen maar pollution en dat vindt ik toch ZO ONTZETTEND :r ..

Probeer maar ff, ik hoor het nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Voor $$$ banen heb je twee keuzes. $$$ commercial bouwen (pak de ruimte voor grote gebouwen) of $$$ industriezones aanleggen waar geen vervuiling is. High Tech Industrie houdt niet van vervuiling. In de stad met u 370k inwoners heb ik twee gebieden met dirty industrie en 2 vlakken (ver daar vandaan) met high tech industrie. Tevens zijn die laatste vlakken een stuk dichter bij de bewoonde wereld dan de dirty industrie. Als er overigens dirty industrie zich ontwikkeld op die (schone) vlakken, dan bulldozer ik die meteen weg.

Over de vraag hoe groot een stad kan worden zonder buursteden? Onnoemelijk groot. Je hebt geen buursteden nodig voor de ontwikkeling van een miljoenenstad. Het is wel moeilijker denk ik.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
smerige industrie heb je volgens mij niet nodig, mijn stad heeft alleen maar high tech en dat gaat prima.
Als je R$$$ wilt moet je in elk geval dat niet proberen te krijgen door $$ en $ weg te jagen want zowel high tech industrie als C$$$ heeft van alle 3 soorten residentials nodig
en uiteraard moet aan alle voorwaarden voldaan worden, dus geen vervuiling goed onderwijs en gezondheid goede bereikbaarheid per auto en voldoende parken en recreatie in de buurt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Je hebt geen keuze tussen high tech en smerige industrie. Je zet $$$ kavels neer en het spel bepaalt wat daar komt. Dat kan ook smerige industrie zijn. Pas als er genoeg mensen zijn met een hoog educatie level dan zal er eventueel high tech industrie komen. Momenteel heeft mijn stad 400k inwoners en ik ben nu bezig de smerige industrie weg te halen in de hoop dat er high tech voor in de plaats komt. Dat lukt. Zodoende krijg ik ook steeds minder vervuiling en maakt dat de stad weer leefbaarder. Ter verduidelijking, ik had twee grote vlakken met normale industrie (vuile) en naarmate mijn inwoners een hoger level kregen heb ik meer industrievlakken erbij gezet waar high tech is verschenen. Nu ben ik dus die vieze industrie langzamerhand aan het vernietigen en idd, er komt high tech voor terug.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ter verduidelijking een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.wijzeman.nl/dingen/Teteringen.jpg

2 en 4 vormden eerst, net als 1, één groot (vuil) industriegebied. 3 heb ik later bijgebouwd en daarin staat alleen maar high tech, wat offices en een vliegveld. Ik heb in 4 de vuile industrie weggehaald en een stukje ruimte open gelaten (ivm vervuiling) tussen 2 en 4. Toen in 4 water aangelegd en weer $$$ industrievlakken gemaakt. Nu komt daar ook alleen maar high tech. als dat vol is ga ik 1 ook zo splitsen om uiteindelijk te komen tot alleen maar high tech indu. Het middelste vlak is woon en commercie.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag!!

Ik heb nu een nieuwe regio gemaakt, maar ik krijg mijn eerste stad niet zo goed in elkaar. Het is bij mij altijd moeilijk een 1ste stad te bouwen!

Heeft iemand tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 16:59:
even een vraag!!

Ik heb nu een nieuwe regio gemaakt, maar ik krijg mijn eerste stad niet zo goed in elkaar. Het is bij mij altijd moeilijk een 1ste stad te bouwen!

Heeft iemand tips!
ja, heb ik ook, een eerste stad heeft altijd moeite, omdat je anders terug kan vallen op de andere steden (en dan de bonusses nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Bij een eerste stad is geduld nodig. Alles rustig in balans houden lijkt me de beste strategie.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb eindelijk het sim city feeling te pakken. Ik maak nu eindelijk winst, niet 500 zoals vroeger, maar echt 1000, en daar begint het pas bij.

Vroeger was ik altijd bezig met het designen van mijn stad, hier een weg je, daar een parkje etc etc. Nu ben ik gewoon massa productie aan het doen. Hop, klikkerdeklik, plaats voor 1000 sims, knal winst.

Nu kan ik ook eens eindelijk pics posten, als ik het zo vol houd tenminste. Maar ja, m'n design is wel naar de klote :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Wat me trouwens opgevallen is, is dat als je echt ontiegelijk veel werk hebt van je eigen stad en je buursteden, dan kan je in het begin al meteen flats eruit toveren.

Ik had dus wat residense 3.000 inwoners.
Totdat er opeens 40.000 banen vrij kwamen.
En hop een flat van 6000 inwoners :P

Zie pic beneden, dit is dus alles wat ik heb qua residense :

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/sim9.jpg

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Het kost mij altijd weer een paar uur om erin te komen. Vooral om uit te zoeken hoe je de subway aan de praat krijgt en een goede balans in industrie en de rest van je stad vinden kan wat bouwen en afbreken kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Elroy schreef op 05 May 2003 @ 22:22:
Wat me trouwens opgevallen is, is dat als je echt ontiegelijk veel werk hebt van je eigen stad en je buursteden, dan kan je in het begin al meteen flats eruit toveren.

Ik had dus wat residense 3.000 inwoners.
Totdat er opeens 40.000 banen vrij kwamen.
En hop een flat van 6000 inwoners :P

Zie pic beneden, dit is dus alles wat ik heb qua residense :

[afbeelding]
Hoe kan dat? Ik heb een stad van 60k en ik heb nog niet eens van die grote flatjes... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

http://www.eagames.com/ne...src=11hmer2g1000gnonenone

Even tussen door, de SIMS II is aangekondigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Gerwin schreef op 05 May 2003 @ 23:54:
[...]

Hoe kan dat? Ik heb een stad van 60k en ik heb nog niet eens van die grote flatjes... :?
kwestie van buursteden
als er werk is in de stad ernaast kun je meteen flats krijgen
als je industrie zonet op een kaart naast een grote goed ontwikkelde stad zul je ook zien dat je meteen HT krijgt (indien je de belasting voor I$ hoog houdt)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me een aardig spel te worden.

The Sims werd pas interessant na het 2de of 3de expansion pack... nou, nu kunnen we hier weer zeker 6 expansion packs verwachten. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Over buursteden, ik ben bezig een aantal grote steden te maken in een region. Zo lang als mogelijk zorg ik er voor dat ze niet aangrenzend zijn. Ben benieuwd hoe de groei gaat als ik uiteindelijk een vlak pak waar al 4 grote steden aangrenzen :) Heeft iemand die volgorde al geprobeerd? Dus een stadje beginnen waarvan de "tegel" grenst aan 2 of meer grote (250k +) buursteden?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe leggen jullie een subway net aan in een al ontwikkelde stad ? Heb het gister geprobeert maar dat koste me 2 uur werk 30k inwoners en dik 500k simoleons. Toen heb ik met veel moeite wel winst weten te maken maken maar daarvoor moest ik wel al me andere services terug schroeven. Dit moet toch makkelijker kunnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:10
ja, in hetbegin van het bouwen van je stad rekening houden met dit soort dingen. Dus vakjes niet zonen waar je later jou subway station neer plant :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ik heb nu een stad van 736k inwoners. Ze zuren alleen nog maar over de traffic. Wat een ellende. Heb een miniem klein stukje gesubway'd en het lijkt nergens op. Vanaf nu ga ik sparen, sparen en nog eens sparen en dan vervolgens hele blokken gewoon neerhalen en opnieuw opbouwen. (Wel eerst saven uiteraard) Ben benieuwd wat de bewoners er van vinden en ofdat het veel bewoners gaat kosten. De winstgevendheid interesseert me nog niet, gezien ik wel wat kan leiden met 1,5 miljoen op de bank. Had er inderdaad beter rekening mee gehouden in het begin...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Als het goed is komt Simcityscape rond 9 uur vanavond uit.
Althans ze zeiden dat het deze week uit zou komen en in het forum staat dat ze de site nu updaten om 12:00 PST en als ik me niet vergis is dat 9 uur verschil met Nederland dus dat maakt 21:00 CET :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

SIM CITY SCAPE IS ONLINE!

En ik kan verdomme weer niet spelen. Mijn CD-key werkt niet. EN JA IK HEB DE LEGALE VERSIE! Ik heb EA gisteren al een mail gestuurd, ze hebben nog niet geantwoord. :/

[ Voor 78% gewijzigd door Upke dupke op 06-05-2003 23:55 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Dat simcity scape verhaal lijkt me niets. Heb je net je trotse stad aan de gang gekregen, mag na 2 dagen een ander persoon ermee gaan kloten. Turnbased SimCity. Zijn er mensen hier die er al ervaring mee hebben?? Bevalt het? Doet het geen pijn afstand te moeten nemen van een project?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Simcity scape werkt bij mij wel, alleen heb ik effe geen zin om ernaar te kijken.
Morgen is er nog een dag :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje:
Als je je stad hebt volgebouwd, en je wil toch verder, kan dat dan d.m.v. een nieuwe Region daarnaast dezelfde naam en burgemeester te geven, of heb je dan gewoon pech :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 08:45:
Ik heb een vraagje:
Als je je stad hebt volgebouwd, en je wil toch verder, kan dat dan d.m.v. een nieuwe Region daarnaast dezelfde naam en burgemeester te geven, of heb je dan gewoon pech :?
pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Als je een stad hebt volgebouwd begint pas het leuke deel: finetuning. Zoveel mogelijk inwoners in die stad proberen te krijgen. Wijken plat leggen en opnieuw opbouwen etc. Pas als je alleen maar de hoogste gebouwen hebt en miljoenen inwoners kan je niet meer verder dunkt me. Wat voor region heb je (klein/middel/groot) en hoeveel inwoners?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Ik heb weer nieuwe gebouwen gevonden.
Iig, ik heb ze nog nooit gezien :+

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim10.jpg

De rechter en de linker, allebij residense

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim11.jpg

Dat licht blauwe commercial gebouwtje

En ik heb ook nog cityscape geprobeert maar dat werkt voor geen meter.
Wil je joinen, krijgen je één of andere error. 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 07 mei 2003 @ 14:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb ze ookj nog NOOIT gezien,... hoeveel kunnen erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Bij het eerste plaatje
De linker 4203 en de rechter 5039.

Ik trouwens weer nieuwe gebouwen gevonden :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccngot/simcity/sim13.jpg

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 07 mei 2003 @ 15:02:
Bij het eerste plaatje
De linker 4203 en de rechter 5039.

Ik trouwens weer nieuwe gebouwen gevonden :P

[afbeelding]
[afbeelding]
ze zien er in ieder geval geil uit... :9~ zo door gaan goza!! B)

btw. je moet zie ik aan je verkeer gaan kloten... ziet er namelijk niet zo goed uit ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Elroy schreef op 07 May 2003 @ 14:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

die hoge toren rechts is cool
dat grote lompe ding links had ik ook maar die vind ik behoorlijk lelijk
is die hoge toren ook R$$$?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
http://www.gamer.nl/nieuws/17658

Simcity 4 Expansion Pack, lijkt me hier toch wat meer op zn plaats :)

Ze lijken met het Rush Hour in het Transport Tycoon vacuum te springen. ik ben iig benieuwd, lijkt me best leuk, enkel aan de infrastructuur te werken.

[ Voor 20% gewijzigd door Brent op 07-05-2003 20:04 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ok dit moet ik hebben, en wel nu! Wel snel.

Btw, op dat plaatje zie je een explosie met groene stuf, is dat niet zo'n karretje dat chemische zooi vervoerd? (van dat beloning gebouw?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op 07 May 2003 @ 19:31:
Ok dit moet ik hebben, en wel nu! Wel snel.

Btw, op dat plaatje zie je een explosie met groene stuf, is dat niet zo'n karretje dat chemische zooi vervoerd? (van dat beloning gebouw?)
yup !

Nu heb ik een stad met 100.000 inwoners met een goede verkeer
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL144/1003027/1984931/24880599.jpg _/-\o_

ff een screenie van de nieuwste Uitbreidinng

SimCity 4: Rush Hour
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL144/1003027/1984931/24889836.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 20:02:
[...]

yup !

Nu heb ik een stad met 100.000 inwoners met een goede verkeer
[afbeelding] _/-\o_
ff een vraag erbij,, hoe krijg ik een goede metro aanleg :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik kan maar geen 'Neighbour Deals' sluiten met andere steden, hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Je moet dan wel buursteden hebben. En die steden moeten op hun beurt iets over hebben of iets tekort hebben.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:40:
[...]

ff een vraag erbij,, hoe krijg ik een goede metro aanleg :'(
Je legt metrostations aan, en legt een 'cirkel' tussen de stations in de metrolijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hey, hoe bouw je die weg met 5 rijstroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Die van dat plaatje hier boven? Die bouw je niet, tenzij je de expansion hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
is wel relaxed dat zal wel weer wat trafic problems oplossen. Want dat metro gedoe krijg ik nog steeds niet onder de knie en werkt bij mij ook maar tijdelijk :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Ehh. Wat me eigenlijk van het begin al stoort aan het spel is dat het zo nu en dan onzettend langzaam is. Specs van pc (XP 1800+ @ 1800mhz, Geforce 4 ti200, 1GB ram) en nog is het zo nu en dan niet vooruit te branden. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Is er een soortement van tweakguide voor SC4?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
installeer om te beginnen maar eens de nieuwste patch, die zorgde op mijn 1Ghz, GF2mx al voor een hele verbetering. Bovendien kan je met deze patch de grafische boel fijnafstellen naar de eisen van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op 08 mei 2003 @ 12:41:
Die van dat plaatje hier boven? Die bouw je niet, tenzij je de expansion hebt :p
klopt maar je kan het ook niet zelf laten gebeuren... :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113468

Ik was wat door mijn stad aan het racen en ik opeens zag ik dit .. ok het is niet grappig maar ik vond van wel :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Niet grappig.... Hhehehehe, ik vind het anders wel leuk. Ik zou maar eens een paar politie stations bij bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hè jongens?
Sim City 4: Rush Hour ..::Screenshots::..

Afbeeldingslocatie: http://simcity.ea.com/images/about/ep1screens_big_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simcity.ea.com/images/about/ep1screens_big_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simcity.ea.com/images/about/ep1screens_big_1.jpg
super iig

Meer weten: http://simcity.ea.com/about/simcity4/pressrelease_ep1.php

Volgens dit bericht is Sim City 4: Rush Hour , in de herfst te koop O-)
Dus ff wachten nog :O :/

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Volgens velen hadden de opties die in Rush Hour erbij komen al in het originele spel behoren te zitten. Op zich ben ik het daar wel mee eens. Wat jullie?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Lekker slim, en goedkoop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ziet er erg luk uit dat Rish Hour, zullen de systeemeisen nu ook verhoogd worden? Er blijven steeds meer dingen bijkomen die "bewegen" op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
He ik heb even een vraagje. Heb namelijk nogal een irritant probleem:

als eerste mijn demands:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113620

Zeer goed dus :)

nu mijn zone indeling:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=113623

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn demands wel worden vervult.. dus highttech maar dat mijn geld stroom gelijk blijft want uit mijn ervaring weet ik dat als ik ga herzonen ik altijd met een verlies kom te zitten als ik klaar ben. :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst zorgen dat alles high dens is, dan toch proberen te rezonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Verhoog de taxes van $ en $$ industrie en bulldoze alle vuile industrie dan krijg je alleen nog high tech.

Btw ziet er wel vet uit die verhoogde trein rails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik Patch 2 geinstalleerd, sinds een Windhoos reinstall kon ik SC4 niet patchen omdat ie wat uit het register nodig had, dus toch maar eens de moeite genomen :)

Het spel is best anders geworden, het loopt allemaal wat soepeler en steden groeien echt als een gek. M'n stad had eest zo'n 95.000 inwoners, binnen 20 min zat dat op 143.000 met alle gevolgen van dien. Scholen en ziekenhuizen raakten overvol, misdaad steeg enz. Dus als een gek vanalles bijgebouwd :)

Toch een hele vooruitgang, die patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[CSC]Outlaw schreef op 08 mei 2003 @ 21:08:
Verhoog de taxes van $ en $$ industrie en bulldoze alle vuile industrie dan krijg je alleen nog high tech.

Btw ziet er wel vet uit die verhoogde trein rails.
tis geen trein rails tis een metro. die kan je van onder naar boven grond laten rijden :P

ff een paar screenies van de stad.

Afbeeldingslocatie: http://pic5.picturetrail.com/VOL84/1101986/2075272/24950489.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic5.picturetrail.com/VOL84/1101986/2075272/24950579.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic5.picturetrail.com/VOL84/1101986/2075272/24950587.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic5.picturetrail.com/VOL84/1101986/2075272/24950594.jpg

8)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 20:36:
Allereerst zorgen dat alles high dens is, dan toch proberen te rezonen...
Zou het ook niet werken om bepaalde blokjes te gebruiken, bijvoorbeeld blokjes van 4x6 ipv 2x1 onder elkaar... kan op die manier er niet meer gebouwd worden en dus hogere torens op die plek? Of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Volgens mij pakt het spel zelf de ruimte voor de gebouwen die hij nodig heeft en zal dus eventueel blokjes combineren. Als ze aan elkaar grenzen natuurlijk. En niet te klein zijn. En de omstandigheden er naar zijn. Met recht een etcetera. Persoonlijk bouw ik overigens ook altijd alles high density. Vuile indu jaag ik tevens weg met hoge taxes. Wel oppassen dat je hier niet te vroeg mee begint, anders loopt de bevolking mee weg :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is vuile industrie altijd "medium density" en high tech altijd "high density"? Low density is voor zover ik weet alleen maar boerderijland.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Boederijland kun je als zodanig neerzetten. Als je echter "high dens indu zones" neerlegt zullen deze in eerste instantie vuile low dens industrie bevatten. Naarmate je educatielevel stijgt zal dit medium dens indu worden en indien er geen vervuiling is high dens. In de praktijk zal er tussen de vuile industrie dus geen high dens (high tech) industrie ontstaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 23:47:
Is vuile industrie altijd "medium density" en high tech altijd "high density"? Low density is voor zover ik weet alleen maar boerderijland.
Medium en High kunnen allebei dirty, manufacturing en high-tech industrie hebben. Op High-tech komen alleen wat grotere (alleen high-tech) gebouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 22:00:
[...]

tis geen trein rails tis een metro. die kan je van onder naar boven grond laten rijden :P

ff een paar screenies van de stad.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

8)
OMG VET! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik was net ff bezig met mijn stad aan het inspecteren op abandoned buildings en wilde net naar het2e deel van mijn stad gaan toen ik dit zag:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=114431&size=384

Watis dit en hoe kan ik dat oplossen? Verslijten stroompalen nu ook ineens of is dat al de hele tijd zo geweest?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Je stroompalen staan op een schuine helling. Vandaar die fundering. Wel raar dat er twee zo dicht bij elkaar staan. Maar ook dat is mogelijk.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
nee dat bedoel ik niet.. er komt rook vanaf .. en mij is altijd geleerd dat dat niet goed is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

:) Ik vond het al een rare vraag. Rook. Hmmm. Brand? Lijkt me ook sterk in een stroompaal. Overbelast misschien? Of het is een bugje.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
mm overbelast.. weet niet kan dat dan? niet dat ik dalijk ineens geen stroom meer heb omdat er een paal in de fik is gevlogen :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Monkey schreef op 09 mei 2003 @ 19:42:
mm overbelast.. weet niet kan dat dan? niet dat ik dalijk ineens geen stroom meer heb omdat er een paal in de fik is gevlogen :(
heb het ook gehad. die 2 palen staan TE dichtbij.. verander het en het is weg!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat echt zo? Hoezo gedetailleerd :)

Stroommasten beginnen ook te vonken/roken als je energie budget te laag is, ook iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ja pcies.. dat was het ! Had ik dus het stroomnet niet hoeven te vernieuwe alleen mijn budget om hoog te gooien :P

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het volgende een bug?

Mijn huidige stad heet Telsadred, heeft 20.000+ inwoners, en maakt een winst van bijna $2.000. De belastingen liggen voor inwoners op 8%, en voor industrie en commercial tussen 6 en 10%. Die 10% is nu gericht op de lage$ vervuilende industrie.

Ik krijg een hele tijd achter elkaar positieve berichten, zoals:

"Telsadred's one sweet cruise behind the wheel"
"Mayor a player"
"Mayor rocks according to city blocks"
"Sims take pride in clean streets"
"Enz..."

Omdat alles zo goed ging, wilde ik beginnen met het volgende: mijn politiedekking wat te optimaliseren, zoals het vervangen van 2-3 kleine stations door 1 grote, het bouwen van een gevangenis, en tevens neem ik de educatie onder handen met het neerzetten van een extra universiteit, en een college.

Toen ik daarmee bezig was, zag ik opeens mijn budget kelderen; het kelderde met net iets minder dan het bedrag van mijn gemiddelde uitgaven per maand. De maand erna gebeurde dat weer, en stond ik in het rood. Snel ga ik de statistieken controleren, en wat blijkt?

- Er zitten nog maar 5.000 gebruikers in de stad, en de tendens is dalend.
- Het Education Quotient daalt in één klap van 110+ naar 40.
- Life Expectancy daalt van 70+ naar 45 jaar
- Mayor rating keldert van 3/4 groen (rechts) naar 1/2 rood (links)
- Pollution stijgt opeens exponentieel....

Kortom, hele stad naar de kloten. Ik had net een dikke 3 kwartier gespeeld, dus ik heb het spel verlaten zonder te saven. Dit vind ik toch zeer vervelend, want in die tijd had ik aardig wat bijgebouwd. Dat ben ik nu natuurlijk kwijt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
euh dit is geen bug volgens mij maar ben je iets te fanatiek bezig gegaan met het optimalisren (lees destroyen) het is niet per definitie zo dat bijvoorbeeld 1 grote politiebureau beter is dan 3 kleine bureau's. Mensen die aan de randen van zo'n cirkel wonen namelijk vind het fijner als een bureau dicht bij hen in de buurt ligt (gebruik maar eens die sims die je er in kunt zetten.. heb ik nu ook gedaan en het helpt me zeer zeker bij het bouwen van mijn stad.

plaats in elke hoek van je stad zo'n sim en in het midden. En kijk wat die te zeuren hebben. :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Overigens is het misschien verstandig om je spel op pauze te zetten als je ingrijpende veranderingen doorvoert. Persoonlijk speel ik altijd op high speed en als ik iets bouw dan zet ik het spel op pauze. Als je bouwt (vervangt) terwijl het spel voortgang heeft, dan zitten de mensen idd een tijd zonder hetgeen je vervangt. En dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, het is een reden om te vertrekken zoals je gezien hebt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eijkb schreef op 10 May 2003 @ 09:49:
Overigens is het misschien verstandig om je spel op pauze te zetten als je ingrijpende veranderingen doorvoert. Persoonlijk speel ik altijd op high speed en als ik iets bouw dan zet ik het spel op pauze. Als je bouwt (vervangt) terwijl het spel voortgang heeft, dan zitten de mensen idd een tijd zonder hetgeen je vervangt. En dat vinden ze niet leuk. Sterker nog, het is een reden om te vertrekken zoals je gezien hebt.
doe ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan zal ik di straks eens proberen met de stad op pause. Tevens zal ik maar gaan opslaan, vóórdat ik met zoiets begin; als je net goed bezig bent, wil het saven soms erbij inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

ff een kort vraagje: Hoe verbind ik 2 snelwegen met elkaar? dus als een soort T splitsing. (ik heb liever geen heel klaverblad)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
FrostXL schreef op 10 mei 2003 @ 15:18:
ff een kort vraagje: Hoe verbind ik 2 snelwegen met elkaar? dus als een soort T splitsing. (ik heb liever geen heel klaverblad)
Niet.

Ik vind het iig jammer dat ze de mogelijk eruit gehaald hebben.
Misschien kan het in de expansion pack 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
2 snelwegen kun je wel verbinden.. dat klaverblad.. andere oplossing is er niet.. (hoe wilde je het anders doen dan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

een soort van T splitsing maken
ik nu mooi een haven gemaakt (zag achteraf pas dat het 500 p/m kost :| ) maar wat heb ik er eigelijk aan?

[ Voor 64% gewijzigd door FrostXL op 10-05-2003 18:20 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostXL schreef op 10 mei 2003 @ 18:03:
een soort van T splitsing maken
ik nu mooi een haven gemaakt (zag achteraf pas dat het 500 p/m kost :| ) maar wat heb ik er eigelijk aan?
commercial boost, connections met andere steden die havens hebben, etc

wel een beetje dom dat je er een bouwde zonder te weten wat hij kost p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Wanneer komt Rush-hour uit? Ik kan het niet vinden op simcity.ea.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Het komt herfst 2003.....

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Hoe kan ik commercial een boost geven al vliegvelden en havens niet meer helpen?

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 11 mei 2003 @ 17:05:
Hoe kan ik commercial een boost geven al vliegvelden en havens niet meer helpen?
Een buurstad erbij bouwen en de stad daarmee verbinden is misschien een oplossing.

Zelf heb ik ook nog een paar vragen.

1. Een residential lot (een stuk grond voor huizen dus) kan maximaal 3x3 zijn. Het grenst met één zijde aan de weg. Hoe kan ik nu voorkomen dat er 1x1 huisjes langs de straatkant komen te staan, waarna het achterliggende 2x2 stuk dan geen verbinding meer heeft met de weg? Er wordt daar namelijk niet gebouwd. (Hetzelfde probleem heb ik ook met I en C.)

2. Sommige huizen laten koffertjes zien, wat betekent dat er geen werk is voor de bewoners. Dan ga ik kijken hoe het daarmee zit.

- Hun Education is hoog (160+)
- Health is hoog
- Alle desiarability factors zijn goed.
- Commute time is LONG, terwijl ze notabene 1 blok van een Ind (hightec) afwonen, en 2 blokken van een C$$$. In beide gebieden zijn nog werkplaatsen vrij. Zijn dit gewoon klaplopers die niet willen werken of zo? :(

3. Er wordt vaak gezeurd dat mijn "Health funding" omhoog moet, omdat er teveel zieken zijn, en de levensverwachting niet goed meer is. Dat kan echter niet. Mijn hele stad is afgedekt, met grote ziekenhuizen (die van 3000 patienten), en de financiën staan al op maximaal. Tevens is de levensverwachting op dat moment 83 jaar, en stijgende....

Zijn dit bugs, of doe ik nog steeds iets verkeerd? Ik ben een SimCity verteraan sinds de eerste versie uit 1989 (1990?) en ik heb veel van deze spellen gespeeld. Hieronder vallen ook Caesar I t/m 3, en Pharao en Zeus met expansion. Van SimCity 4 begrijp ik echter nog steeds het minst... er duikt altijd wel weer iets vreemds op, zoals bovenstaande klachten over een slechte gezondheid. Een gemiddelde levensverwachting van 83 vind ik toch niet echt slecht.

(Ik ben een beetje aan het experimenteren met de crashes van SimCity waarover ik eerder berichtte, en ik begin te geloven dat het óf door PowerStrip komt, of door de virusscanner. De virusscanner staat uit, en PowerStrip is gedeïnstalleerd. SimCity is nog niet gecrashed zelfs niet na uren spelen, met een FSB van 143, en het geheugen op 381, alles in Turbo modus. De CPU loopt op 2574. Nu ga ik proberen met een FSB van 144, en later hoger. Als ik de 2667 weer ga halen, dan ga ik proberen met de virusscanner aan/uit, en met PowerStrip aan/uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48

Mike78

Always

Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 17:22:
[...]

Een buurstad erbij bouwen en de stad daarmee verbinden is misschien een oplossing.

1. Een residential lot (een stuk grond voor huizen dus) kan maximaal 3x3 zijn. Het grenst met één zijde aan de weg. Hoe kan ik nu voorkomen dat er 1x1 huisjes langs de straatkant komen te staan, waarna het achterliggende 2x2 stuk dan geen verbinding meer heeft met de weg? Er wordt daar namelijk niet gebouwd. (Hetzelfde probleem heb ik ook met I en C.)

2. Sommige huizen laten koffertjes zien, wat betekent dat er geen werk is voor de bewoners. Dan ga ik kijken hoe het daarmee zit.

- Health is hoog
- Commute time is LONG, terwijl ze notabene 1 blok van een Ind (hightec) afwonen, en 2 blokken van een C$$$. In beide gebieden zijn nog werkplaatsen vrij. Zijn dit gewoon klaplopers die niet willen werken of zo? :(

3. Er wordt vaak gezeurd dat mijn "Health funding" omhoog moet, omdat er teveel zieken zijn, en de levensverwachting niet goed meer is. Dat kan echter niet. Mijn hele stad is afgedekt, met grote ziekenhuizen (die van 3000 patienten), en de financiën staan al op maximaal. Tevens is de levensverwachting op dat moment 83 jaar, en stijgende....

Zijn dit bugs, of doe ik nog steeds iets verkeerd? Ik ben een SimCity verteraan sinds de eerste versie uit 1989 (1990?) en ik heb veel van deze spellen gespeeld. Hieronder vallen ook Caesar I t/m 3, en Pharao en Zeus met expansion. Van SimCity 4 begrijp ik echter nog steeds het minst... er duikt altijd wel weer iets vreemds op, zoals bovenstaande klachten over een slechte gezondheid. Een gemiddelde levensverwachting van 83 vind ik toch niet echt slecht.
1. Met de alt-toets kan je de oriëntatie van de lots veranderen, misschien moet je hier een beetje mee spelen om te kijken of je dan goed uit komt.

2. Dat is gewoon pech hebben. Je sims hebben waarschijnlijk een baan wat verder weg gevonden, maar kunnen die niet altijd bereiken door verkeersdrukte (waarschijnlijk). Ook kan het zo zijn dat de Ind en de C$$$ nog wel banen vrij hebben, maar dat hoeft niet speciaal voor die wealth class te zijn. Elk bedrijf heeft heeft namelijke een bepaald percentage nodig van R$, R$$, en R$$$. Dus waarschijnlijk is er geen plek meer voor die wealth class bij de bedrijven die vlakbij liggen.

De banenverdeling voor residential per C of I zijn als volgt verdeeld:
1e perc R$
2e perc R$$
3e perc R$$$

CS$ 100%
0%
0%
CS$$ 68%
27%
5%
CS$$$ 62%
30%
8%
Co$$ 40%
50%
10%
CO$$$ 20%
65%
15%
IA 100%
0%
0%
ID 100%
0%
0%
IM 50%
45%
5%
IH 10%
80%
10%

3. Heb je alle patches al geïnstalleerd, anders zou je kunnen proberen om wat ziekenhuizen bij te bouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mike78 op 12-05-2003 08:26 ]

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Mike78, waar vind je dat soort info!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48

Mike78

Always

Dit komt van www.simtroplis.com die het volgens mij weer uit de prima strategy guide voor simcity 4 hebben. Schijnt heel veel aanvullende informatie in te staan, maar heb hem helaas zelf nog niet.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mike78 schreef op 12 May 2003 @ 22:44:
Dit komt van www.simtroplis.com die het volgens mij weer uit de prima strategy guide voor simcity 4 hebben. Schijnt heel veel aanvullende informatie in te staan, maar heb hem helaas zelf nog niet.
Kleine correctie :)
http://www.simtropolis.com/

[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 12-05-2003 23:28 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 11 May 2003 @ 17:22:
[...]

- Health is hoog

(Ik ben een beetje aan het experimenteren met de crashes van SimCity waarover ik eerder berichtte, en ik begin te geloven dat het óf door PowerStrip komt, of door de virusscanner. De virusscanner staat uit, en PowerStrip is gedeïnstalleerd. SimCity is nog niet gecrashed zelfs niet na uren spelen, met een FSB van 143, en het geheugen op 381, alles in Turbo modus. De CPU loopt op 2574. Nu ga ik proberen met een FSB van 144, en later hoger. Als ik de 2667 weer ga halen, dan ga ik proberen met de virusscanner aan/uit, en met PowerStrip aan/uit.)
1: residential lots kunnen groter dan 3*3, 4*3 kan in elk geval ook. Hoe je kan voorkomen dat ze huisjes aan de rand bouwen waarna de rest geen connectie heeft weet ik niet. Ik denk dat indien de behoefte groot genoeg is ze nog steeds wel een grote flat kunnen bouwen

2: waarschijnlijk is het nabijgelegen werk al bezet en moeten ze verder zoeken, wat niet kan door het dichtzittende verkeer. verbeter het transport systeem

3: waarschijnlijk gebruik je de ziekenhuizen niet met de volle capaciteit en gaat het spel zeuren dat je funding te laag is. Volgens mij geen probleem zolang je helath coverage maar goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 14 May 2003 @ 00:58:
[...]
3: waarschijnlijk gebruik je de ziekenhuizen niet met de volle capaciteit en gaat het spel zeuren dat je funding te laag is. Volgens mij geen probleem zolang je helath coverage maar goed is
Bedankt voor de andere tips. Daar zal ik eens heen kijken.

Deze derde is echter onnodig: de ziekenhuizen hebben 100% funds. De slider staat helemaal rechts. Toch wordt er gezeurd over de hospital coverage, health (levensverwachting) en funding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 01:25:
[...]

Deze derde is echter onnodig: de ziekenhuizen hebben 100% funds. De slider staat helemaal rechts. Toch wordt er gezeurd over de hospital coverage, health (levensverwachting) en funding.
Mij is opgevallen dat als je te veel overlappingen hebt bij je ziekenhuizen dat dit ook niet goed is voor de gezondheid. Dus zegmaar dat er 2 ziekenhuizen zo dicht bij elkaar staan dat het bereik elkaar teveel overlapt. Misschien kunnen de Sims niet beslissen naar welk ziekenhuis ze moeten gaan of snappen ze ziekenhuizen niet dat er maar één ambulance naar een gewonde hoeft te gaan. Of kunnen de twee ziekenhuizen niet goed met elkaar communiceren over wie naar welk ongeval gaat, waardoor alles in de soep loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Wat een saaie update vandaag zeg (de stad van de winnaar van de contest), ten eerste maakt de stad net 100$ winst en na een paar maanden al weer verlies en er is nog gewoon gecheat ook om mezelf effe van het simcity.com forum te quoten :)
For the record I didn't send in a city.
But it's so clear this guy cheated I can't beleive Maxis missed it. Well it's not really cheating I guess but I thought it was not allowed to use neighbour deals and you had to build your city gradually. Well anyways I downloaded the city and checked it out if you let it run for a few months you don't even have a positive cash flow anymore but that a side.
If you go to the graphs and check the budget graph and slide the scroller to say like 500 years you see somewhere in the middle a budget increase of more then 10.000, 20.000 I beleive. Well it's obviously that this guy made some powerplants and waterpumps and sold all these resources to neighbouring cities untill he has a few million and could then easily make a nice looking city without cheats. I think this is kinda unfair and overall the city is not that impressive a lot of distressed buildings and abbondement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 01:25:
[...]

Als de sliders TE veel naar rechts staat kan het zijn dat je ziekenhuizen TE veel gefund zijn.... Zorg dat je gewoon de normale fundings aanhoudt... (300 voor clinics en 1000 voor hospitals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBeetle schreef op 14 May 2003 @ 09:14:
[...]

Als de sliders TE veel naar rechts staat kan het zijn dat je ziekenhuizen TE veel gefund zijn.... Zorg dat je gewoon de normale fundings aanhoudt... (300 voor clinics en 1000 voor hospitals)
Teveel funding... daar krijg ik wel eens een melding over, dat dat meer geld kost dan normaal. Ik neem echter aan dat dit niet nadelig is qua operatie van de faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Heeft iemand al nieuwe filmpjes of info gezien van simcity op de E³ :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand mijn nou es uitleggen hoe je een spoor bouwt. Want bij mij weigeren er gewoon treinen te rijden. Moet het per se rond zijn? hoe moet het station gebouwd worden, want dat heb ik nog altijd niet door, en waar kan ik die stations het beste bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Bij het maken van een station en spoor, dan hoeft de spoor niet rond te zijn.
Zolang het spoor maar verbonden is met 2 stations, zoals dit :

|||__________________|||

Het beste is om het spoor van de huizen af naar de industrie/commercie te leggen.
En je moet aardig wat mensen eromheen hebben wonen.
Bij mij werkte het pas toen er een paar 10.000 inwoners in de buurt woonde.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Topicstarter
Er is weer een nieuwe landmark op simcity.com :)

The Parthenon
Athens, Greece
Afbeeldingslocatie: http://simcity.ea.com/images/coolstuff/parthenon.gif

Vind iemand het trouwens leuk om online te spelen.
Ik vind er echt niks aan :/

[ Voor 16% gewijzigd door Elroy op 25-05-2003 20:19 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet. In plaats van elkaars steden te verbeteren en groter te maken tot een agglomeratie van steden enz, zou ik het leuker vinden als ik gewoon steden kon downloaden. Maar nergens kan ik miljoenensteden downen :|. Ok ok zelf een stad bouwen is veel leuker, maar als door ee nsystemrestore je HELE FUCKING MAP MET MIJN DOCUMENTEN OOK WORD GERESTORED WORD JE DAAR ECHT ZIEK VAN! ... soz kon het niet laten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Ik weet niet of dit reeds eerder gevraagd is: maar wanneer je het beeld verplaatst vallen alle schaduwen weg en ook de huizen enzo verdwijnen dan voor even. Is dat een optie die je aan of uit kunt zetten?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.