Toon posts:

PV PlayTVHD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb PixelView PlayTVHD (een kaart voor tv, fm, etc. binnen te krijgen op mijn pc) gekocht, maar nu is het probleem dat ik niet kan opnemen.

Ik kan dus wel opnemen de beelden, maar ik krijg er geen geluid bij.

Iemand die me kan helpen?

Groetjes

Bert

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nee, niet op deze manier in ieder geval :)

Dit topic voldoet niet aan de standaardeisen. Ook Software Algemeen - FAQ - updated 31-03 en deze FAQ kunnen erg leerzaam werken ;)

Wat zouden we in dit geval nog willen weten:
• Je computerspecs?
• Je OS?
• Heb je zelf al gezocht?
Zo ja, wat heb je gevonden?
Zo nee: ga zoeken! :P
• Welke codecs gebruik je?
• Welk programma gebruik je?
• Sinds wanneer is dit opgetreden?
• Heeft het al eens gewerkt?

Een hoop onbeantwoorde vragen dus, dit topic is 'kansloos' :+

[ Voor 3% gewijzigd door PromWarMachine op 19-04-2003 05:35 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

Heb je wel je geluidskabeltje aangesloten van het witte connector blokje naar je Line-in van je geluidskaart en geselecteerd als input?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareirc.com/Recensioni/Sintonizzatori/PlayTVHD/intro.jpg
Review + Info: Prolink PixelView PlayTV HD

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

PwromWarMachine: Ik kan zelf een beetje meer informatie geven, ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik ben er nog niet echt achter aan gegaan, maar het maakt niet uit welk programma ik gebruik, ik krijg geen geluid.

Ik gebruik zelf een Hauppage Win-TV kaart, BT878-chip. De programma's waarmee ik onder andere heb getest zijn: Capture Studio Professional, Honestech TVR en Pinnacle Studio 7 (was te proberen :P). Dit zijn er maar een paar, ik geloof dat ik er een stuk of 5 heb geprobeerd.

Opnemen van audio gaat zonder problemen, heb namelijk voor m'n vader een paar oude tapes opgenomen, dus bij de instellingen van de geluidskaart zit volgens mij alles wel goed (geen Line-In gedisabled ofzo, wat nog wel eens wil voorkomen). Geluidskaart is trouwens een Terratec SixPack. Het geluid doet het verder prima, bij het tv-kijken hoor ik gewoon geluid. Ik kan het ook opnemen met TotalRecorder, maar het later samenvoegen van de twee wordt wat lastiger.

OS = Windows XP, heeft nooit gewerkt, codecs o.a. AC3, ffdshow en XviD geloof ik, maar is volgens mij niet relevant, aangezien het opnemen van geluid verder prima gaat, ook vanaf m'n digitale videocamera en ik moet bekennen nog niet gezocht te hebben, maar met deze info kun je vast de topicstarter op weg helpen ;). Ik zal vanmiddag er zelf nog even naar kijken.

Verwijderd

Het geluid van kijken is natuurlijk anders als opnemen...

Dat zijn namelijk 2 verschillende mixers (weergave & opname)....

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 09:50:
Het geluid van kijken is natuurlijk anders als opnemen...

Dat zijn namelijk 2 verschillende mixers (weergave & opname)....
Compubiter schreef op 19 April 2003 @ 09:41:
Opnemen van audio gaat zonder problemen, heb namelijk voor m'n vader een paar oude tapes opgenomen, dus bij de instellingen van de geluidskaart zit volgens mij alles wel goed (geen Line-In gedisabled ofzo, wat nog wel eens wil voorkomen).
Ik bedoelde daarmee eerder dat het geluid van de tv prima werkt, en doordat ik het geluid van de tapedeck kan opnemen ga ik er vanuit dat er niet iets in de instellingen van het geluid verkeerd zit ;).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je het geluid via de interne link hebt aangesloten (die witte connector) moet je niet alleen line-in enablen (die zit aan de buitenkant van je kaart) maar ook de TAD-IN of de AUX-IN, dat zijn vaak de interne connectoren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja tis gelukt :) bij opnemen stond den hele pot nat gedempt :)

Merci euss en de rest natuurlij kook voor uw reacties ;-)

Verwijderd

oke dan !
Pagina: 1