PwromWarMachine: Ik kan zelf een beetje meer informatie geven, ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik ben er nog niet echt achter aan gegaan, maar het maakt niet uit welk programma ik gebruik, ik krijg geen geluid.
Ik gebruik zelf een Hauppage Win-TV kaart, BT878-chip. De programma's waarmee ik onder andere heb getest zijn:
Capture Studio Professional,
Honestech TVR en Pinnacle Studio 7 (was te proberen

). Dit zijn er maar een paar, ik geloof dat ik er een stuk of 5 heb geprobeerd.
Opnemen van audio gaat zonder problemen, heb namelijk voor m'n vader een paar oude tapes opgenomen, dus bij de instellingen van de geluidskaart zit volgens mij alles wel goed (geen Line-In gedisabled ofzo, wat nog wel eens wil voorkomen). Geluidskaart is trouwens een Terratec SixPack. Het geluid doet het verder prima, bij het tv-kijken hoor ik gewoon geluid. Ik kan het ook opnemen met TotalRecorder, maar het later samenvoegen van de twee wordt wat lastiger.
OS = Windows XP, heeft nooit gewerkt, codecs o.a. AC3, ffdshow en XviD geloof ik, maar is volgens mij niet relevant, aangezien het opnemen van geluid verder prima gaat, ook vanaf m'n digitale videocamera en ik moet bekennen nog niet gezocht te hebben, maar met deze info kun je vast de topicstarter op weg helpen

. Ik zal vanmiddag er zelf nog even naar kijken.