[IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralpy schreef op 02 May 2003 @ 13:40:
[...]

gewoon in jal gaan programmeren, die heeft standaard rs232 protocol ingeprogammeerd. Kijk maar eens op www.voti.nl
Daar kun je jal downloaden
Kan je mij overtuigen ??
Lees effe : http://www.kbob.com/KBCZ/choosing.htm

Lijkt wel interessant hoor, dingen zoals :

5.10 hd447804, hd447808

These libraries provide 4-bit (6 wire) and 8-bit (10 wire) interfaces to the Hitachi HD44780 LCD controller.
Both libraries first include hd44780p which contains the IO pin assignment. A local copy of this file can be adapted to accomodate a different IO pin assignment.
The provided routines are:
procedure hd44780_clear
procedure hd44780_position( byte in x )
procedure hd44780_line1
procedure hd44780_line2
procedure hd44780_write( byte in x )
var byte volatile hd44780
procedure hd44780_define(
byte in x,
byte in d0,
byte in d1,
byte in d2,
byte in d3,
byte in d4,
byte in d5,
byte in d6,
byte in d7
)
hd44780_clear clears the display and puts the cursor at the first position.
hd44780_position puts the cursor at the indicated position without clearing the display.
hd44780_line1 and hd44780_line2 put the cursor at the begin of the first and second line, without clearing the display.
hd44780_write writes the indicated character to the current cursor position and advances the cursor.
Assigning to hd44780 has the same effect as a hd44780_put call.
A call to hd44780_define defines the pattern for the character x. X must be in the range 0 .. 7. The bytes b0 .. b7 each define one row of the pattern. B0 defines the top row, b7 the bottom row. The least significant bit (b0) defines the rightmost pixel, a logical one (bit true) makes the pixel dark (for a reflexive display). The character is defined by a 5 * 8 matrix, so b4 defines the leftmost pixel.
example:
include 16f84_10
include jlib
include hd447804

hd44780_clear

hd44780 = "H"
hd44780 = "e"
hd44780 = "l"
hd44780 = "l"
hd44780 = "o"
hd44780 = " "
hd44780 = "W"
hd44780 = "o"
hd44780 = "r"
hd44780 = "l"
hd44780 = "d"

Spijtig dat ons displayke een Hyundai HG12603-A is hé!
Voor geinteresseerden : Installeer JAL compiler en kijk in de JAL.DOC

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ok, ik zuig :P

probeer ik mn schakeling te demonteren, wil de 100nF niet mee. En ik was te enthousiast e vergeten dat het pootje was omgebogen.... toen ging ie wel los, maar zonder pootjes :X 8)7
Eskimootje schreef op 02 May 2003 @ 15:12:
Omdat alles verzonden is wil ik hierbij even Phreak en m-m bedanken voor het schoonhouden van het topic.
En natuurlijk Yarvieh voor lcdstudio en Creepy voor zn toekomstige LCDinf.
En spok9 voor de (te kortdurende :P ) hulp bij het inpakken.
ispierings voor de mentale steun :P

Ik hoop dat jullie nog plezier aan jullie lcd'tje zullen beleven :) en dat ik er nog mooie pics van mag zien :)
hulde voor je organisatie _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door G33rt op 02-05-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
tsja :X

[ Voor 99% gewijzigd door G33rt op 02-05-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:23:
2 Vraagjes, waarom werrkt jal.exe niet in XP? en kan ik niet gewoon een include met JAL toevoegen in mijn MPLab? Zou graag simulatie willen testen! THX for Just That other Language
nee, mplab is een heel andere taal, dat is gewoon assambler en jal een helemaal apparte taal. Jal programmeerd wel fijn, maar wel een stuk groter dan als ik het in mplab zou maken en compileren.

ohh, en je moet gewoon serieel / rs232. En dan gewoon caracters naar display sturen en dan komen ze meteen op het display te staan. Dus eigenlijk net zo makkelijk.
(tenminste zo ver als ik het weet, 100% zeker ben ik er niet van. Maar wilde het zelf ook nog een keer gaan doen)

[ Voor 23% gewijzigd door Ralpy op 02-05-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

ik heb ook m'n lcdtje gehad, ben ff een paar uurtjes aan het prutsen geweest maar hij doet het niet :( zou iemand een n00b schema kunnen maken, zo iets als die foto's maar dan getekend zo dat ik kan zien waar wat heen gaat, ik denk dat meerdere mensen daar blij mee zijn. bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
tsja en toen had ik een gefrituurde pcb :X

zou iemand met een kapot schermpje zo aardig willen zijn me even een mailtje te sturen? dan kan ik hem misschien overnemen (en dan betaal ik de verzendkosten) :)(geertjan_besjes[at]hotmail.com)

[ Voor 98% gewijzigd door G33rt op 03-05-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, mijn lcd werkt eindelijk: THX Eskimo + crew :P
leuke software ook erbij, nu nog w88 op de irc plugin :9

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik LCD Studio voor de lcd, maar kan iemand mij uitleggen waarom mijn lcd zo'n 24 seconden niet scrollt en daarna wel weer eventjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh kut, ik wil allereerst ff de makers van de software en de mensen die bij deze IA horen bedanken voor het super knetter stuiter de leipe resultaat van deze IA! Geweldige LCD :D!
Serieus, het was echt wel het wachten waard! (Heb gisteren alleen tot 2 uur 's nachts zitten solderen) maar hij werkt wel! Bedankt!!!

Zou eh... tóch iemand mij nog kunnen helpen met m'n probleem waarom LCD Studio zo'n halve minuut vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraag: welk lettertype heeft het lcd? M.a.w. met welk lettertype kan ik ook speciale tekens op m'n lcd zetten? Kan daar op één of andere manier iets op verzonnen worden d.m.v. een plugin? (Geen flauw idee waar dat aan kan liggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:52:
Ik gebruik LCD Studio voor de lcd, maar kan iemand mij uitleggen waarom mijn lcd zo'n 24 seconden niet scrollt en daarna wel weer eventjes?
Pop3 plugin draaien op local lan toevallig?
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 17:45:
Volgende vraag: welk lettertype heeft het lcd? M.a.w. met welk lettertype kan ik ook speciale tekens op m'n lcd zetten? Kan daar op één of andere manier iets op verzonnen worden d.m.v. een plugin? (Geen flauw idee waar dat aan kan liggen)...
Kan niet standaard ascii font zit er in zonder speciale tekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus ook niet die prehistorisch dubbele leipe hoeken? =|| maar dan in 1 hokje? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope ascii set 0-127 zit er in, je zou evt een eprom met andere firmware bij http://www.pjrc.com/store/ kunnen kopen die 't wel kan maar dan moet ik nog wat aan de driver sleutelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noh, ik vind het zo ook al super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 22:30

kwaakie

GoT Milk ?

Kheb een snake spelletjuh gemaakt voor opt LCD, het is verre van af, maar mssn willen jullie het es bekijken en testen.
Ikzelf heb namelijk nogal problemen met timing, de ene keer werkt t prima, andere keer verspringt de cursor weer :S heel vaag...
Ik vraag me af of het aan mijn soldeerpruts ligt, of dat mn code niet goed is. (LCD Studio had geloof ik ook een soortgelijk probleem :?)

linkje
mscomm32.ocx
Je hebt prolly wel de VB runtime libs nodig & het werkt alleen nog op COM1.

[ Voor 7% gewijzigd door kwaakie op 04-05-2003 23:28 ]

*YIKES*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik heb mijn display aan de gang! :)
Bij deze iedereen bedankt voor hun inzet!
Allemaal _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is alleen lcd-studio "compatible" met onze lcd's? Ik waardeer zeer de moeite en tijd die yarvieh en herman erin steken, maar kunnen ze niet een dergelijk dll'tje maken voor smartie of iets dergelijks? Of zijn hun de makers van LCDstudio zelf? Ik zou graag eens wat meer functies op m'n lcd willen zien :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Yarvieh is de maker van lcdstudio zelf, en herman helpt hem daarbij. Er zullen steeds meer plugins komen voor lcdstudio. Alleen zul je nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, das geen probleem.

offtopic: Msn plugin werkt bij mij nie, iemand een oplossing daarvoor? (redelijk relevant m.b.t. dit onderwerp dacht ik, vandaar dat ik het hier post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 15:22:
ja, das geen probleem.

offtopic: Msn plugin werkt bij mij nie, iemand een oplossing daarvoor? (redelijk relevant m.b.t. dit onderwerp dacht ik, vandaar dat ik het hier post)
Zeker relevant. Hellaas is MS overgestapt op een ander systeem. Van windows messenger naar MSN ( 2 verschillende messengers )

En volgens de goede traditie is deze api niet vrij gegeven. Dus kan je fluiten naar je compatibliliteit.

De messenger plugin als er voldoende vraag naar is zal ik nog wel is onderhanden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 15:09:
is alleen lcd-studio "compatible" met onze lcd's? Ik waardeer zeer de moeite en tijd die yarvieh en herman erin steken, maar kunnen ze niet een dergelijk dll'tje maken voor smartie of iets dergelijks? Of zijn hun de makers van LCDstudio zelf? Ik zou graag eens wat meer functies op m'n lcd willen zien :D:D:D
Ik heb er in iedergeval weinig zin in om een plugin te gaan schrijven voor smartie of iets dergelijks. Ik heb mn handen al vol aan lcdstudio. En ik gok zomaar dat dit voor yarv ook geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 15:09:
Ik zou graag eens wat meer functies op m'n lcd willen zien :D:D:D
Wat zou je willen zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 17:48:
[...]

tsja, idle time op irc, server op irc oid?

een irc plugin zou wel fijn zijn

oh ja, en configurable t.net/fok! headlines, dat ie alleen de laatste laat zien ofzo :)

en een werkend lcd nog fijner :P

[ Voor 15% gewijzigd door G33rt op 04-05-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Laatst online: 13-09 18:12

Quintus

Eg wel! Dus....

Dr.Roelski schreef op 01 mei 2003 @ 12:24:
[...]

Heb je misschien een multimeter om de spanningen te meten?
Die heb ik inmiddels geregeld. Tijdens het meten deed het lcd het ineens toen ik poot 11 van de max232 aan het meten was. Ik heb die poot er nog eens goed aangesoldeerd en nu DOET IE "ET !
Alhoewel 1 LCD de tweede werkt niet met deze schakeling. Dat LCD heeft ook een zwarte vlek. Dat LCD'tje was dus helaas DOA. Dr.Roelski en Naga bedankt voor de tips.
Ik heb nu dus een LCd aan de praat onder win2k en winxp. Alleen is de preview in LCDStudio niet hetzelfde als op het LCDscherm wat in de preview halverwege staat, staat op het LCD bovenaan. Echt weird. en ja, ik heb de dll update geinstalleerd.
Iemand een idee?

Edit: Om de Max schakeling op het LCD aan te sluiten heb ik van die PCB pennetjes in de connector van de LCD gestoken, en dan de draden er met de busjes op aangesloten. Werkt perfect. Je moet de pennetjes wel met de langste zijde naar beneden er in steken.

[ Voor 15% gewijzigd door Quintus op 04-05-2003 20:53 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Laatst online: 19:25
Onder linux is het heel simpel!

echo aapje! > /dev/ttyS0 (voor 1e serial port) en t verschijnt op je LCD :P
terminal eraan kan met:

T0:23:respawn:/sbin/getty -L ttyS0 9600 vt100

in /etc/inittab de # weghalen en het wordt @ startup geregeld.
Ik ben er nog niet achter hoe je het scherm leeghaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ParaDot schreef op 04 May 2003 @ 22:35:
Onder linux is het heel simpel!

echo aapje! > /dev/ttyS0 (voor 1e serial port) en t verschijnt op je LCD :P
terminal eraan kan met:

in /etc/inittab de # weghalen en het wordt @ startup geregeld.
Ik ben er nog niet achter hoe je het scherm leeghaald.
echo > /dev/ttyS0? (dus gewoon text door lege spatie vervangen)

maar om even mijn vraag te herhalen: als je een kapot scherm hebt, zou je me dan alsjeblieft willen mailen? je doet me er een groot plezier mee _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door G33rt op 04-05-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakie

kwaakie

GoT Milk ?

ParaDot schreef op 04 May 2003 @ 22:35:
(...)
tis alleen jammer dat er nu ook input van het LCD verwacht wordt, en niet meer van je gewone kb dus.

[ Voor 35% gewijzigd door kwaakie op 05-05-2003 00:10 ]

*YIKES*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 17:48:
[...]

- MSN info:
Nickname, Last Message, unread Emails, Status, Online Contacts
(aangezien je bij hotmail sinds een half jaar niet zomaar toegang hebt tot de server zal dit lastig worden)

- Balken waar het procent in blokjes wordt getekend
bijvoorbeeld: cpu: 20% █ █ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒ ▒

- Nieuws dat op Nu.nl staat, of AD, maakt mij wat uit. Nieuws van fok.nl is wel leuk, maar ik wil ook graag de dingen zien die normaal op het nieuws zijn.

- TVgids? (misschien rss of rdf)

- Bij de gamestatistieken misschien je score kunnen laten zien per player (gebaseerd op het ipnummer van een speler of via z'n username) (Er is ergens een site die dat precies bijhoudt, aantal minuten gespeeld, favourite map, kills, deaths, last kill, enz enz)
Afbeeldingslocatie: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/old/pics/cstrike.jpg

- Misschien dat er mensen zijn die wat links willen posten naar RSS of RDF url's

Dit zijn maar een paar ideetjes, kijk maar ff wat je het makkelijkst/leukst vind om te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n counterstrike plug in zou ik er wel supergraag in zien. :) Lijkt me echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Laatst online: 19:25
kwaakie schreef op 05 May 2003 @ 00:10:
[...]

tis alleen jammer dat er nu ook input van het LCD verwacht wordt, en niet meer van je gewone kb dus.
klopt, daar liep ik ook al tegenaan... Het clearen van het scherm is gelukt door een klein C progje:

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
#include <stdio.h>

int
main(int argc,
         char *argv[])
{
   printf("%c(%c",27,12);
}

gcc clear.c -o clear
en wissen gaat met: ./clear > /dev/ttyS0 :P
Ik probeer nu wat meer in te bouwen om tot een driver te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
ik ben er nog steeds niet uit wat ik fout heb gedaan, vrienden van me zien het ook niet :(

misschien willen jullie helpen?

ik heb mijn schakeling als volgt gesoldeerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.punksmurf.nl/lcd/lcd_klein.png
groot | wmf vector

de grijze lijnen in de achtergrond stellen de printlijnen voor. de onderste is de ground, ik ben vergeten daar een draadje naar de - aan te tekenen.
ik heb die doorgesneden daar waar je een verticale rode lijn ziet (door de max232 het dat 100nf ding rechtsboven)
zwarte lijntjes zijn dan de draadjes, donderblauw zijn de 1µ condensatoren, lichtblauw is die van 10µ. streepje staat aan de + kant. dat grijze blokje rechtsboven is dat 100nf geval.
het probleem is dus (voorlopig dan..) dat ik geen -9 volt krijg op pin6 (wat een groen draadje is). ik meet dan mét lcd aangesloten -3.45 tussen deze en de ground, zonder lcd -3.83

hopelijk weten jullie wat ik fout heb gedaan, ik zie het echt niet :'(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Voor de mensen die het nog niet weten ik heb gisteravond een mailtje gestuurd naar iedereen. Zoals altijd is die naar een paar mensen niet verzonden, deze hebben pech. Het is nu vaak genoeg gezegd imho dat ze hun email adres moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ehm, wanneer kan je een pakketje als verloren beschouwen. als hij na dinsdag (morgen) niet is aangekomen ofzo?

Ik heb nl nog nix gehad van de postbode :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
doe maar na woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 05 May 2003 @ 11:44:
ik ben er nog steeds niet uit wat ik fout heb gedaan, vrienden van me zien het ook niet :(

misschien willen jullie helpen?

ik heb mijn schakeling als volgt gesoldeerd:

[afbeelding]
groot | wmf vector

KNIP

hopelijk weten jullie wat ik fout heb gedaan, ik zie het echt niet :'(
ik had geen zin om heel je plaatje door te lopen :Z
maar zie zo al dat die onderste elco op pin 7 zit ipv pin 6
staat toch duidelijk in het schemaatje, dat bij de eerste post van dit topic geplaatst is?
is het een print met rechte banen? ken je der een fotootje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 00:45:
[...]

Laatste keer dat ik LCDstudio starte kon deze al percentage balkjes weergeven. Nou heeft het 8x24 lcd geen suport voor custom chars, maar balkjes ala hoe Smartie ze doet is volgens mij geen probleem.

En had Herman ook al niet een RFD/RSS plugin gebakken?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 17:02:
[...]

ik had geen zin om heel je plaatje door te lopen :Z
snap ik.. ik hoop ook alleen maar dat er iemand is die geen doel in zijn leven heeft en dit wel even wil :)
maar zie zo al dat die onderste elco op pin 7 zit ipv pin 6
dan kijk je niet goed
is het een print met rechte banen? ken je der een fotootje van maken?
ja het zijn rechte banen (die grijze op de achtergrond stellen de printbanen voor zoals ik al had gezegd)
en sorry.. geen foto.. dat zou duidelijker zijn maar ik heb geen cam..anders had ik dat wel gedaan..

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 05 May 2003 @ 17:04:
[...]

Laatste keer dat ik LCDstudio starte kon deze al percentage balkjes weergeven. Nou heeft het 8x24 lcd geen suport voor custom chars, maar balkjes ala hoe Smartie ze doet is volgens mij geen probleem.

En had Herman ook al niet een RFD/RSS plugin gebakken?
Ja, ^Herman^ heeft die RFD/RSS plugin er inderaad al in gemaakt. Maar misschien dat er mensen links weten naar mooie RFD/RSS sites/url's??

Bij welke plugins zie jij die balkjes dan? (Ook al heb ik die 8x24 lcd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die probs hebben om hun scherm te clearen in hun programma: Experimenteer is met uw ALT knop in hyperterminal. beke reverse engineering
Daar zitten de cursorcommando's (gewoon een karakter hehe)

ps: Dit is wel ALT+ (iets) hé

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 00:45:
[...]

- MSN info:
Nickname, Last Message, unread Emails, Status, Online Contacts
(aangezien je bij hotmail sinds een half jaar niet zomaar toegang hebt tot de server zal dit lastig worden)

- Nieuws dat op Nu.nl staat, of AD, maakt mij wat uit. Nieuws van fok.nl is wel leuk, maar ik wil ook graag de dingen zien die normaal op het nieuws zijn.

- TVgids? (misschien rss of rdf)

- Bij de gamestatistieken misschien je score kunnen laten zien per player (gebaseerd op het ipnummer van een speler of via z'n username) (Er is ergens een site die dat precies bijhoudt, aantal minuten gespeeld, favourite map, kills, deaths, last kill, enz enz)
[afbeelding]

- Misschien dat er mensen zijn die wat links willen posten naar RSS of RDF url's

Dit zijn maar een paar ideetjes, kijk maar ff wat je het makkelijkst/leukst vind om te maken...
weet jij een tvgids rdf ?

en er zijn _veel_ rdfstreams voor nu.nl en AD en trouw.

je moet ze alleen even zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 17:15:
[...]

Ja, ^Herman^ heeft die RFD/RSS plugin er inderaad al in gemaakt. Maar misschien dat er mensen links weten naar mooie RFD/RSS sites/url's??

Bij welke plugins zie jij die balkjes dan? (Ook al heb ik die 8x24 lcd)
Als iets een getalletje/percentage weergeeft (bijv de cpu usage), kan je zelf kiezen of je dit laat weergeven als een getal, balkje etc.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://radio.aiesec.ws/rcsPublic/

http://www.newsisfree.com/sources/info/2199/

http://www.mixfans.org/ne...000&context=:13::158:#158

voor wat rss streams. met wat zoek werk ook nederlandse

Ik zal *beloof plechtig* een optie er in te vouwen die er voor zorgt dat je laatste X messages kan laten zien.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:05 . Reden: foute urls ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:36

spok9

Groen...

Ik ben net terug van vakantie en zie dat alles inmiddels is verzonden :) Goed werk!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een programma gevonden dat deze LCD ook ondersteund, als ik me niet vergis
Het heet LCDPro. Onder de link pictures staan veel screenshots ervan
Het is hier te vinden: http://ertw.dhis.org/LCDPro
Er staat ook een datasheet
http://ertw.dhis.org/LCDP...ts/8052_8x24_Commands.pdf
Met daarin verschillende commando's oa. voor het wijzigen van het font, weet niet of dit wel echt mogelijk is
Hier is het commando om de positie van de cursor te wijzigen:
Position Cursor
Set the cursor to an absolute position. The row and column positions are zero based.
For example, to set the cursor to the fourth character on the second row of the display,
0x5C 0x42 0x23 0x21 would be sent.
Transmit:
0x5C 0x42 <column+32> <row+32>
Receive:
nothing
Lijkt me wel leuk kan iemand het eens testen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 20:23:
Ik heb een programma gevonden dat deze LCD ook ondersteund, als ik me niet vergis
Het heet LCDPro. Onder de link pictures staan veel screenshots ervan
Het is hier te vinden: http://ertw.dhis.org/LCDPro
Er staat ook een datasheet
Met daarin verschillende commando's oa. voor het wijzigen van het font, weet niet of dit wel echt mogelijk is
Hier is het commando om de positie van de cursor te wijzigen:

[...]

Lijkt me wel leuk kan iemand het eens testen ...
Goed om een alternatief programma te hebben.
Helaas heeft dat display niet dezelfde software als wij in ons display hebben zitten.
Misschien moeten we nog eens een IA starten om deze firmware geprogrammeerd te bestellen. Kan trouwens ook bij nederlandse leverancier waarbij je zelf de firmware aanleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Ik kan hier ook PLCC prommetjes proggen dus wil ik dat voor GoT ook wel kosteloos doen....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Dat is helemaal mooi :) als iemand nu tijd heeft mag die het doen anders word het voor mij ergens in de zomervakantie als het mee zit. Maar er moet meer met het lcd te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat verder gekeken op de site, maar wat kun je hiermee?
http://www.btinternet.com...ics_character_definer.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Weet iemand ook waar deze ic's goedkoop (eventueel geprogrammeerd) te koop zijn?
Ik heb net bij farnell gekeken, maar daar zijn die chippies onwijs duur.
Ik heb 2 display's met am28f02 en daar vragen ze meer dan 30 euro voor!
Andere twee display's hebben at29c010a, welke maar 4,51 is.
Geen idee wat het kost inc. BTW en geprogrammeerd en in grote aantallen.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Roelski is 't niet handiger om is na te gaan welk rom precies geprogd moet worden. En dan der rudie is lief aan te kijken. Lijkt me igg handiger dan zo'n fancy inkoop actie voor nieuwe chippies.

De rom die er op zit kan volgensmij nogmaals geprogrameerd worden.

BTW. Ik hoef die oude chip daarna niet meer aangezien 't een rotten bios is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 01:19:
Dr. Roelski is 't niet handiger om is na te gaan welk rom precies geprogd moet worden. En dan der rudie is lief aan te kijken. Lijkt me igg handiger dan zo'n fancy inkoop actie voor nieuwe chippies.

De rom die er op zit kan volgensmij nogmaals geprogrameerd worden.

BTW. Ik hoef die oude chip daarna niet meer aangezien 't een rotten bios is.
--> O-) <-- = lief aankijken van der Rudie :Y)

Je hebt helemaal gelijk: ik hoef die oude prom ook niet meer.
Maar opsturen, proggen en terugsturen is wel omslachtig. Ik hoop eigenlijk op makkelijker manier (o.k., inkoopactie geprogde chippies is ook omslachtig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heeft iemand al de moeite kunnen nemen om eens naar die footprint van de connector te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zo staan de pinnetjes zeg maar:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
  .  1
.    2
  .  3
.    4
  .  5
.    6
  .  7
.    8
  .  9
.    10
  .  11
.    12
  .  13
.    14
  .  15
.    16
  .  17

afstand tussen pin 1-3 (en 2-4, 3-5 etc) is 3mm. (pin 2-6 is 21mm, 21/7 = 3).
afstand tussen de 2 rijen pinnen is 4,5mm maar dat kan ik niet zo goed meten zonder het lcd eraf te slopen (en daar heb ik dus niet zo'n trek in)

hopelijk heb je er wat aan :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjeez wat een ascii art fanaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ph34r my ascii skillz :P
wist ook niet hoe ik t anders uit moest leggen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 14:32:
sjeez wat een ascii art fanaat!
dat is niet moeilijk hoor, gewoon geen spatie of 2 spaties, hoef je geen ASCII fanaat voor te zijn :)

is er nog iemand die een stuk scherm heeft toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hmmm.. fijne pinlayout heeft dat ding dan.. daar zijn afaik geen standaard connectoren voor in de handel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik vin et met draadjes anders prima gaan.. je prikt ze erin en ze blijven goed zitten.. wil je ze los hebben dan doe je t schuifje omhoog en de draadjes zijn los.. gaat perfect...
hoezo wil je er dan zo graag een andere connector op solderen?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
ik heb mijn connector er voorzichtig vanaf gewrikt, eerst met een heel dun schroevendraaiertje in de connector de veer-contacten platgedrukt. Daarna met een schroevendraaier de connector eraf gewrikt, links, rechts, beurt om beurt duwen, ging prima!
Daarna mijn draadjes eraan gesoldeerd :) Gingen steeds uit de connector, w.s. te dunne draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Punksmurf schreef op 06 May 2003 @ 15:07:
ik vin et met draadjes anders prima gaan.. je prikt ze erin en ze blijven goed zitten.. wil je ze los hebben dan doe je t schuifje omhoog en de draadjes zijn los.. gaat perfect...
hoezo wil je er dan zo graag een andere connector op solderen?
Schuifje omhoog? Welk schuifje?

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Het bovenste gedeelte van de connector kan omhoog :) tenminste hier wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
Nog steeds geen LCD binnen :'(
Begin steeds meer te vrezen dat een of andere postbode ermee vandoo is gegaan ;(

MAMMAAAAA, IK WIL MIJN LCD!!!!! :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Flotter schreef op 06 May 2003 @ 16:32:
[...]

Schuifje omhoog? Welk schuifje?
connector omhoog, draadjes erin, connector naar beneden. En dan zitten de draadjes klem waardoor je niet op de lcd hoeft te solderen

En jongens: DENK AAN DE 5 VOLT! (dus niet de voltages van rood en geel verwarren)

anders heb je net als ik een gefrituurde pcb ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sending Data to the 8x24 - 8052 LCD Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Punksmurf

Doet je lcd het al? Zo ja, zou dan misschien hier dat schema willen posten wat je al eerder hebt neergezet, alleen dan met de verbetering?? Ik vond het nl heel duidelijk en denk dat ik nog steeds de andere schema's verkeerd lees, waardoor me lcd het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons display heeft andere firmware dus dit gaat niet werken (2e keer dat dit gezegd word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
@repeat:

nope ik hoop nog steeds dat iemand de moeite wil nemen het even goed te bekijken want ik zie het echt niet meer :'(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Ik heb donderdag wel tijd 's middags ben all1 niet zo heel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Eerst maar weer eens wat plaatjes op dit vroege uur!

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/rs232_lcd/108-0824_img.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/rs232_lcd/108-0825_img.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/rs232_lcd/108-0826_img.jpg

Helaas niet zo mooi recht gevijld als ik zou willen, maar ik had haast :+
Schuifje bovenin (niet te zien) is beetje lelijk uitgevijld en opening is niet mooi rechthoekig, maar ach: het werkt!

Nu nog wachten op de backlightkit!
Punksmurf schreef op 06 May 2003 @ 22:11:
@repeat:

nope ik hoop nog steeds dat iemand de moeite wil nemen het even goed te bekijken want ik zie het echt niet meer :'(
Sorry voor de late reactie, maar ik moest eerst mijn behuizinkie afmaken.

Maar goed:
Derde elco van boven zit in jouw schema tussen pen 10 en pen 7. Dit moet zijn tussen pen 10 en pen 6!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Dr.Roelski schreef op 07 May 2003 @ 02:23:
[knip]
Sorry voor de late reactie, maar ik moest eerst mijn behuizinkie afmaken.

Maar goed:
Derde elco van boven zit in jouw schema tussen pen 10 en pen 7. Dit moet zijn tussen pen 10 en pen 6!!!!
w00t mooie behuizing zo dr roelski!! ziet er mooi uit..idd jammer dattie niet helemaal recht is maar toch netjes :)

en hij zit op pin 7! ik heb hem wat lager getekend omdattie anders tegen die andere aanzat, maar er zit een schuin draadje aan...

iig bedankt, ook alvast voor eskimootje :)
mijn pa is ook sinds gister weer terug van vakantie dus ik zal hem er ook nog even mee lastig vallen (dat wou ik m gister na 9 uur autorijden niet aandoen :P )

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
mooi behuizing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Waneer komt spok9 met zijn n00b-guide :?

* Freek wil zijn lcd-tje gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Eskimootje schreef op 06 May 2003 @ 17:13:
Het bovenste gedeelte van de connector kan omhoog :) tenminste hier wel :P
G33rt schreef op 06 May 2003 @ 17:31:
[...]

connector omhoog, draadjes erin, connector naar beneden. En dan zitten de draadjes klem waardoor je niet op de lcd hoeft te solderen

En jongens: DENK AAN DE 5 VOLT! (dus niet de voltages van rood en geel verwarren)

anders heb je net als ik een gefrituurde pcb ;(
Eej, zo kun je de draadjes loshalen zonder dat stukjes achterblijven :o

Bedankt allebei :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

ParaDot schreef op 05 May 2003 @ 10:25:
[...]

klopt, daar liep ik ook al tegenaan... Het clearen van het scherm is gelukt door een klein C progje:

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
#include <stdio.h>

int
main(int argc,
         char *argv[])
{
   printf("%c(%c",27,12);
}

gcc clear.c -o clear
en wissen gaat met: ./clear > /dev/ttyS0 :P
Ik probeer nu wat meer in te bouwen om tot een driver te komen :)
Hoe verloopt het met deze driver?
Beetje jammer dat je kb niet werkt op deze manier (is zeker ook niet iets aan te doen?), maar als je een scriptje kunt laten draaien kun je er wel weer wat info op laten zien...
Is t niet mogelijk om toetsaanslagen virtueel door te sturen? Zeg maar zoals LIRC kan doen...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thacow schreef op 07 mei 2003 @ 09:08:
Waneer komt spok9 met zijn n00b-guide :?

/me wil zijn lcd-tje gaan gebruiken :)
/me denkt dat het helemaal niet meer komt, of toch wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berchtje van de LCDpro designer :
Hi Guypetaar,

I checked out the forum and since I don't speak dutch i had to use a web translator, which didn't work very good but I did get parts of it. One thing i did notice is that some people were concerned that the instruction/firmware was different. If this is the case then LCDPro will most likely not work fully with your LCDs. Please let me know if this is the case.

If you do have a programmer for these chips I can get you the firmware that I am using so that you can reprogram the chip.

I hope this helps, if you or anyone else who wishes to test LCDPro please have them email me... I like to keep a list of who is currently testing the program, I will then send you a link to the newest build.

Thanks for checking out the site.
joeschrey@yahoo.com
-Joe Schrey
-Windsor, Ontario, Canada

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:13:
[...]

Ons display heeft andere firmware dus dit gaat niet werken (2e keer dat dit gezegd word)
En dat betekent dat ge uit andere firmware nix kunt leren ofwat?
Elektronika is meer als schemakes uit boekskes maken dacht ik zo, niet?
Aangezien ik geen links naar de firmware heb moet ik experimenteren.
Ik geef enkel nuttige links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Dr.Roelski schreef op 07 mei 2003 @ 02:23:
Eerst maar weer eens wat plaatjes op dit vroege uur!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas niet zo mooi recht gevijld als ik zou willen, maar ik had haast :+
Schuifje bovenin (niet te zien) is beetje lelijk uitgevijld en opening is niet mooi rechthoekig, maar ach: het werkt!

Nu nog wachten op de backlightkit!
[quote]

Hey Dr. Roelski, hoe heb je die balkjes gedaan? Met hyperterminal? Want ik krijg die optie niet in LCDStudio te zien. Kvind die balkjes wel SuspiciouS!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohw ja, ik heb hem eindelijk die balk ### ! ik heb niets gezegd jonges, sorry!!

offtopic: ben ik vandaag even lekker geslaagd voor Novell en mag ik stage lopen bij Urenco. phfuuu!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
Da t kan toch wel in LCDstudio? Maar heb geen idee hoe...
Heb nog steeds geen LCD gehad van de postbode... :(
Vandaag weer als een hond te w88 bij de brievenbus, maar alleen maar rekeningen van mijn pa en ma :'(
en ik wil zo graag mijn LCD hebbuh!!!

En eskimootje, mail...
ik hoop dat dit wel opgelost wordt...
Verdomde PTT... ehm TPG :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Tuurlijk word het opgelost mja ik kan er nix aan doen dat de pakketjes verdwijnen al vind ik 2 ondertussen al wel een beetje veel :| en nog staat niet alles op ontvangen? (op die 2 na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: als het pakketjes zijn kan je bijde tpg navragen he, die scannen bij elk postkantoor alle pakketjes, zodat ze weten waar het zich in nederland zou moeten bevinden. Bij een pakketzegel, krijg je daarom altijd ene mooi bonnetje met een 3s* nummer.(sorry, ik ben zelf postbode int weekend)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Ja dat weet ik, maar het gaat telkens toevallig? om enveloppen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
Ik zou ook graag willen dat het anders was, maar heb nog steeds nix ontvangen hierzo :(

Maar ik zweer het je dat ik de boel niet bedonder, je heb immers alle gegevens van me, en 2 op de 130 is wel veel jah, maar je hebt ze wel op een lekkere datum verstuurd, midden in een vakantie op koningedag (ik beschuldig jou niet hoor, van dat kwijt raken) en ik weet niet hoe het bij de post gaat qua personeel, maar er zullen er daar wel veel vakantie hebben. en ze hebben post van 2 dagen op 1 dag... MAAr het moet niet kunne dat ze post verliezen. Kan je hun trouwens nog ergens voor aansprakelijk stellen :?

maja, we kunner er allemaal nix aan doen. misschien komt hij morgen plots binnen dat ze hem hebben gevonden en hebben we geluk, anders is het een andere oplossing zoeken.

Sorry voor mijn typo's heb haast moeder schreeuwt onder aan de trap dat we motte eten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Ik geloof je wel hoor :) aansprakelijk tellen kan niet aangezien ik geen bewijs heb, en ik heb ze niet op koninginnedag verzonden maar de dag ervoor, zou in principe nix uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
nee, dat klopt.
Heb het er tijdens het eten met em pa over gehad, en hij vindt dat ongeveer normaal, dat 2 op de 130 enveloppe verdwijnen. :? :? :?
Nou ik dus eigenlijk niet, maar het kan dus wel.
Hij verstuurd elke dag post voor zijn werk en doet dat nu met een barcode erop zodat ze hem kunne tracen. met gewooon een postzegel kwam er te veel niet aan. vandaar.

maja er is nix meer aan te doen. nog ff afwachten... ;(

Maar voor de rest vindt ik het een puik IA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Jongens jongens, als de firmware nu het enige probleem is..... effe ruudje mailen prommetje sturen gaat de avond van arriveren weer op de bus dus heb je snel je prommetje weer in huis........

ik heb de aanbieding al gedaan en die staat volledig voor alle deelnemers aan deze inkoopactie het enige wat ik wil is dat je een gefrankeerde retourenveloppe meestuurd.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topactie ruud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:20:
Zo'n counterstrike plug in zou ik er wel supergraag in zien. :) Lijkt me echt geweldig!
Dit ziet er inderdaad knetterleip uit. Misschien dat ^herman^ hier tijd voor heeft. Ik heb een site gevonden waar veel info over een server/map/player gevonden kan worden. Misschien dat hij die gegevens kan gebruiken.

www.gametiger.net

Hier kun je bovenaan een player invoeren, ietsjes daaronder kun je kiezen of je wilt zoeken naar een server of naar een player.

Ik vind de Qstat plugin wel een perfecte plugin. Volgens mij ook zowieso al veel tijd in gestoken. Misschien dat er toch wat meer functies ingebouwd kunnen worden??

Dit zou wel één van de /\/\@$T3R plugins kunnen zijn, lijkt mij.
Kost dit veel moeite??
Als iemand anders het kan is het uiteraard ook goed!

Misschien dat iemand anders hem naar een betere site kan verwijzen waar hij de info over een speler of server kan vandaan halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 07 mei 2003 @ 23:18:
Jongens jongens, als de firmware nu het enige probleem is..... effe ruudje mailen prommetje sturen gaat de avond van arriveren weer op de bus dus heb je snel je prommetje weer in huis........

ik heb de aanbieding al gedaan en die staat volledig voor alle deelnemers aan deze inkoopactie het enige wat ik wil is dat je een gefrankeerde retourenveloppe meestuurd.....
Das zeker wel beter! Welke voordelen heeft die nieuwe firmware precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:29:
[...]

Dit ziet er inderdaad knetterleip uit. Misschien dat ^herman^ hier tijd voor heeft. Ik heb een site gevonden waar veel info over een server/map/player gevonden kan worden. Misschien dat hij die gegevens kan gebruiken.

www.gametiger.net

Hier kun je bovenaan een player invoeren, ietsjes daaronder kun je kiezen of je wilt zoeken naar een server of naar een player.

Ik vind de Qstat plugin wel een perfecte plugin. Volgens mij ook zowieso al veel tijd in gestoken. Misschien dat er toch wat meer functies ingebouwd kunnen worden??

Dit zou wel één van de /\/\@$T3R plugins kunnen zijn, lijkt mij.
Kost dit veel moeite??
Als iemand anders het kan is het uiteraard ook goed!

Misschien dat iemand anders hem naar een betere site kan verwijzen waar hij de info over een speler of server kan vandaan halen??
Het probleem met de huidige qstat plugin is dat hij je systeem af en toen nog wel is naar de tyfus schijnt te helpen.

Ikzelf heb er _helaas_ geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 23:37:
[...]
Het probleem met de huidige qstat plugin is dat hij je systeem af en toen nog wel is naar de tyfus schijnt te helpen.

Ikzelf heb er _helaas_ geen last van.
Ik heb er gelukkig geen last van. Maar zou het mogelijk zijn denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Voor diegenen die de firmware willen hebben zoals ook met mp3 project gebruikt wordt: hier staat deze firmware: http://www.davidgillham.com/tech/pjrc/ (lcd.hex).
De link komt hier: http://www.pjrc.com/tech/mp3/firmware.html vandaan.

Dit zou dus de firmware moeten zijn om met bijv. LCDpro te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakie

kwaakie

GoT Milk ?

Firmware specs: http://www.pjrc.com/tech/mp3/lcd_protocol.html

Die firmware is echt een STUK beter dan dat we nu hebben.
Aantal punten:
- 19200bps (ipv 9600)
- Uitstekende cursor movement commando's
- Hardware scrolling
- Cached update or frame buffer control(flickervrij tekenen)
- Pushbuttons kunnen aangesloten worden(dit weet ik niet 100% zeker:?)
- Alles wat het LCD nu ook al kan (VT100 subset)

Misschien mogelijk hier een inkoop actie voor op te zetten? (iemand had hier een programmer?)

*YIKES*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
kwaakie schreef op 08 mei 2003 @ 01:30:

Misschien mogelijk hier een inkoop actie voor op te zetten? (iemand had hier een programmer?)
Dat was Der Rudy ;) maar ik heb ff geen tijd meer voor een IA dus mss dat iemand anders dat kan doen. Ik vraag me ook af of Der Rudy er wel zin in heeft om dat voor een heleboel mensen te doen. Maar misschien kan Der Rudy kijken of die zijn chip uit zijn eigen lcd kan flashen en of dat werkt. Of dat iemand met een kapotte lcd deze wil sturen voor testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hmmmm ik heb ook die site eens bekeken waar ze er een mp3speler van hebben gemaakt
daar hebben ze dit schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.punksmurf.nl/lcd/mp3schema.png
ik heb het toetsenbordje er even vanaf gehaald want dat boeit niet
wat mij vooral opvalt is dat de max232 heel anders is aangesloten
pin2 gaat via een condensator direct naar de ground, ipv naar pin16. ook ontbreekt bij hun het 100nf geval helemaal, want pin16 hangt gelijk aan de +5 en verder niets. pin12 van het lcd krijgt niet direct 5 volt, daar gaat eerst nog een weerstand van 1M tussen en er zit nog een condensator aangehangen. pin 2, 4, 15 en 16 van t lcd krijgen +5 .
(J1 is de connector voor de rs232 en voeding)
en ze gebruiken de andere set IO pennetjes op de max232 maar dat moet volgens mij niets uitmaken.

ok het is wel gebleken dat het schema in dit topic werkt maar hoe kan t dan dat deze zo anders is?
dat pin 2 en 4 +5 krijgen heeft denk ik te maken met dat toetsenbordje aangezien dat directe ingangen zijn op de chip.

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 08-05-2003 10:14 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Correctie :X

Zal even opnieuw gaan solderen

[ Voor 89% gewijzigd door SmauG op 08-05-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Der_Rudy schreef op 07 May 2003 @ 23:18:

:>

* Creepy gaat ff wat adres gegevens vragen en een chippie versturen :)
Edit: ow, en voordat ik het vergeet. Vanavond LCDInf release met support voor het LCD met de bestaande firmware! (kunnen de win98 users ook wat zien ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 08-05-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Hmm, er staan nog steeds een aantal mensen op niet ontvangen terwijl ik daar ook nog geen mail van gehad heb :| ik hoop dat het niet te veel moeite voor ze is om dat even te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

die status kan nu niet worden ge-update (schrijf je dat zo?), laupro.nl/ia doet het niet helemaal op dit moment

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.