quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hans vanZet schreef op 27 April 2003 @ 16:32:
Ik heb mijn schermpje ook ontvangen! Ik heb netjes het schakelingetje gesoldeerd maar krijg niets op het schermpje. Nu heb ik hier gelezen dat als je enkel 5V op het schermpje zet ook een knipperende cursor moet zien. Die zie ik dus niet. Als ik op pin 12,15 en 16 +5V zet en op pin 6 en 14 de ground (zonder het schakelingetje ertussen) dan blijft het ledje constant branden. Iemand enig idee wat ik fout doe?
--------------------------------------------------------------------------------
Hans vanZet schreef op 27 April 2003 @ 16:32:
Ik heb mijn schermpje ook ontvangen! Ik heb netjes het schakelingetje gesoldeerd maar krijg niets op het schermpje. Nu heb ik hier gelezen dat als je enkel 5V op het schermpje zet ook een knipperende cursor moet zien. Die zie ik dus niet. Als ik op pin 12,15 en 16 +5V zet en op pin 6 en 14 de ground (zonder het schakelingetje ertussen) dan blijft het ledje constant branden. Iemand enig idee wat ik fout doe?
hmmmm, alles weer netjes aangesloten: noppes. Nouja, morgen de draadjes eens vervangen door wat dikkere (ik heb nu van dat flatcable in regenboogkleurtjes gebruikt), misschien dat dat helpt.Dr.Roelski schreef op 27 april 2003 @ 17:42:
[...]
Om een knipperende cursor te zien heb je niet alleen 0 en +5V nodig!
Je hebt namelijk ook een negatieve spanning nodig (komt van pin 6 max232=pin17 display).
Deze negatieve spanning is voor de contrastregeling die ook naar het potmetertje bovenaan het schermpje gaat. Zonder deze spanning blijft het display leeg.