[IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hans vanZet schreef op 27 April 2003 @ 16:32:
Ik heb mijn schermpje ook ontvangen! Ik heb netjes het schakelingetje gesoldeerd maar krijg niets op het schermpje. Nu heb ik hier gelezen dat als je enkel 5V op het schermpje zet ook een knipperende cursor moet zien. Die zie ik dus niet. Als ik op pin 12,15 en 16 +5V zet en op pin 6 en 14 de ground (zonder het schakelingetje ertussen) dan blijft het ledje constant branden. Iemand enig idee wat ik fout doe?

--------------------------------------------------------------------------------
Dr.Roelski schreef op 27 april 2003 @ 17:42:
[...]

Om een knipperende cursor te zien heb je niet alleen 0 en +5V nodig!
Je hebt namelijk ook een negatieve spanning nodig (komt van pin 6 max232=pin17 display).
Deze negatieve spanning is voor de contrastregeling die ook naar het potmetertje bovenaan het schermpje gaat. Zonder deze spanning blijft het display leeg.
hmmmm, alles weer netjes aangesloten: noppes. Nouja, morgen de draadjes eens vervangen door wat dikkere (ik heb nu van dat flatcable in regenboogkleurtjes gebruikt), misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 17:38:
[...]

de reset in het config menu reset de cursor naar 0,0

Het zou tijdens normaal gebruik niet voor moeten komen dat de cursor ergens blijft hangen.

Als je de stroom er van afhaald. kan dat wel gebeuren en moet je reseten.

in sommige gevallen kan het "reset" punt verschuiven in dat geval moet je via hyperterm de regel/resetpunt weer naar0,0 verplaatsen

(ctrl-b)
Tis inmiddels opgelost, khad pin14 per ongeluk op pin4 aangesloten :Z

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog andere programma's dan LCD studio die het LCD ondersteunen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Creepy is bezig met LCDinf en toen hield het op, na de IA zal ik mss wat andere makers vragen of ze het comp. willen maken. Maar wie/waarom wil er iets anders dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt een linux versie doormiddel van perl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe kan je bassie P is vragen trouwens. Die had ook een heel professioneel LCD pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 27 April 2003 @ 20:57:
Creepy is bezig met LCDinf en toen hield het op, na de IA zal ik mss wat andere makers vragen of ze het comp. willen maken. Maar wie/waarom wil er iets anders dan >:)
Ik wil iets anders proberen, omdat, zoals een paar posts terug beschreven staat er bij mij wat problemen optreden. Vandaar. :D

Maar verder, perfect beeld. Morgen ga ik met de 2e beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Dr.Roelski
Hoe heb je de negative spanning gemaakt op jouw usb schakeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

JAA!! :D
in 1x (na paar uurtjes prutsen)

ik zal binnenkort eens wat pix posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me ook af wanneer ik mn lcd krijg. (onder de naam thijs)
allemaal mooie verhalen hier, en ik zit n beetje in mn neus te peuteren..... k w8 geduldig.

Wanneer wordt de volgende lading verstuurd? En waar ligt t aan wanneer je pakket veroznden wordt? want ik zag nml geen logica qua verzendingen op got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Aaaah LEES DAN TOCH

sorry hoor, maar er is al 100.000x gezegd dat het versturen gaat op datum... ga naar laupro, deze ia, deelnemers en sorteer die handel op datum... tadaaaaa de verzendvolgorde.. en de mensen die dan nog ná jou staan en wel verzonden/ontvangen zijn, dat komt omdat eskimootje laatst de enveloppen heeft verzonden en nog niet de pakketjes omdat zijn plakband op was

*sigh*

maar uh, eskimootje, heb je alweer plakband? ik heb met al deze mooie verhalen toch ook wel heeeeel erge soldeerneigingen O-)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

miniK0bo schreef op 27 april 2003 @ 23:36:
Dr.Roelski
Hoe heb je de negative spanning gemaakt op jouw usb schakeling?
Dat heb ik gemaakt met een heel handig schakelingetje uit de elektuur.
Twee transistortjes, een spoeltje, een diode en een zenerdiode (met wat weerstandjes en condensatortjes).
Helaas mag ik die niet posten (is al een keer gemod).Ik heb toen ook nog officieel aan elektuur gevraagd of dat met deze (eigenlijk basiskennis) schakeling mocht, maar helaas.
Je kan hem wel in de bieb vinden natuurlijk :)
Weet alleen niet meer welk nummer het was, maar dat heb ik in een USB topic ergens gepost.
Was geloof ik van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm, heb LcdStudio aan de praat, alles werkt, headlines scrollen, er mooi!

Maar af en toe gaat de hele layout eraan (regels schuiven op..), hebben meer mensen hier last van of heb ik iets fout gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Zoek naar de nieuwe vt100 dll. Staat ergens in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
Dr.Roelski schreef op 28 april 2003 @ 00:50:
[...]

Dat heb ik gemaakt met een heel handig schakelingetje uit de elektuur.
Twee transistortjes, een spoeltje, een diode en een zenerdiode (met wat weerstandjes en condensatortjes).
Helaas mag ik die niet posten (is al een keer gemod).Ik heb toen ook nog officieel aan elektuur gevraagd of dat met deze (eigenlijk basiskennis) schakeling mocht, maar helaas.
Je kan hem wel in de bieb vinden natuurlijk :)
Weet alleen niet meer welk nummer het was, maar dat heb ik in een USB topic ergens gepost.
Was geloof ik van dit jaar.
Kan je dat schema naar me mailen :D
miniK0bo (at) hotmail.com

Ik ben namelijk ook bezig met een usb schakeling, heb vandaag al iets van 4 uur er aan gezeten. Ben nu wel een beetje moe.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft vandaag ook even lopen klussen nadat mail.eve langs was gekomen met de enveloppen voor de backlight kits en met de LCD's natuurlijk :D

Ik ben er in totaal ongeveer een halve dag mee bezig geweest.. Het eerste wat ik gedaan heb is 1 van de LCD's uit elkaar gehaald :Y)

Ik was namelijk nieuwsgierig naar de aansluitingen e.d. zodat ik weet hoe de backlight kit straks gemonteerd moet worden... Het schermpie is echt in no time uit elkaar.. het in elkaar zetten was ook redelijk simpel.. ik was nog even bang dat de aansluitingen van die soort rubber strips te ver verschoven zouden zijn, maar dat viel 100% mee uiteindelijk... Omdat ik het schermpje toch uit elkaar had liggen heb ik maar meteen even die irritante stekker erafgehaald, 100% onbruikbaar als je de andere helft niet hebt als je het mij vraagt...

Ik heb het LCD toen van printpennen voorzien (had ik nog over van de VU meter IA van Exter _/-\o_ ) zodat ik er makkelijk mee kan testen (los/vast maken e.d.)

Daarna heb ik even zitten uitvogelen welk schema ik nou moest gebruiken en hoe ik de componenten op m'n printje ging proppen... Toen maar 's aan het solderen geslagen.. losse kabeltjes gemaakt voor de verbindingen en even een serial kabeltje gefixt..

Daarna de hele boel aangesloten en de power erop! WTF??? Hij doet nix!!! Ow shit, Maxim IC vergeten in de socket te proppen 8)7
Daarna bleek dat ik nog een draadbrug naar de +5V was vergeten, maar dat was gelukkig maar 2 seconden werk :)

Toen weer de power erop en toen zag ik dat rode ledje branden!!! w00t hij doet het!! Testen met LCD Studio en HyperTerminal, helemaal nix.. Hmm.. wat zou dat rode ledje toch betekenen? Na een half uurtje de topics doorspitten kwam ik de post van CrazyPro tegen _/-\o_ Ow zo moet het dus :>

Ik had nog een kabeltje verkeerd aangesloten waardoor het lampje dus bleef branden, even ompluggen en weer testen... Yes, een knipperende cursor!!!

Net nog even wat zitten pielen met HyperTerminal en LCD studio, erg cool allemaal!!! Meteen nog fff wat pix gemaakt die je hieronder kan bekijken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00012.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00013.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00014.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00016.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00020.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00022.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00024.JPG

Vraagje nog: Blijft die irritante cursor de hele tijd knipperen als je het LCD via LCD studio aanstuurt? Of is er nog een manier om dat ding uit te zetten?

P.s. ik zal morgen nog even duidelijkere pix maken in het daglicht, m'n cam heeft het altijd een beetje moeilijk met LCD's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XNDR het knipperen zit in de firmware. Als er geen data naar scherm geschreven wordt knippert de cursor.

Workaround. ergens wat laten scrollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Laatst online: 05-09 11:43
Kijk anders ff in de datasheet van de controller; bij de 44780 is er een commando om de cursor uit te zetten, ik weet niet of de 8031 dat ook kan (vast wel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
Vandaag heb ik mijn LCD ontvangen, helaas zag hij er zo uit:
Ben dus niet zo happy.

[img=320,240]]http://members.home.nl/koffercomputer/LCD_EDO.jpg[/img]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

hmm daar word je ook niet echt vrolijk van :X

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
koffercomputer schreef op 28 April 2003 @ 09:22:
Ben dus niet zo happy.

[afbeelding]
OMG :/ :| :X 8)7

dat is wel erg extreem, hopelijk ziet de mijne er beter uit

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 28-04-2003 10:04 . Reden: quote was vernaggeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 13:46
Vind het effect wel gaaf.... :)

Maarre:
heb nu het hele topic ff doorgelezen en kwam deze regel tegen:
Het is mogelijk om er een EL backlight achter te klussen, alleen van deze gast kopen is misschien niet zo handig gezien de prijs. Je kunt denk ik beter zelf klussen, hij heeft wel een mooie handleiding staan namelijk kwa openmaken en wat waar moet.
Nu heb ik gelijk de vraag voor je of jij die handleiding hebt / kan reproduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
koffercomputer schreef op 28 april 2003 @ 09:22:
Ben dus niet zo happy.

[afbeelding]
Ohw daar is mn kleuren lcd gebleven, stuur eens snel terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mja.. om die reden heb ik dus voor een doosje gekozen: is wat duurder met verzenden (en als de tape op is, moet je ook wat langer wachten. ;) :P), maar je voorkomt dat je LCD naar de gallemiezen gaat door een of andere achterlijke sorteermachine, of een onhandige postbode. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
tja zo'n sorteermachine weet natuurlijk ook niet dat lcd's breekbaar zijn :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Doordat ik die printplaat er bij besteld had was het een mooi stevig pakketje geworden in de bubbeltjes envelop :)

En Niek_, volgens mij kun je het lcd-scherm loshalen door aan de achterkant de palletjes te verbuigen zodat de metalen kap eraf kan.

Ik heb mij backlight kit voorlopig nog niet binnen (witte foil komt over 4 weken pas :(), maar zou wel graag een tutorial zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op 28 april 2003 @ 12:09:
Doordat ik die printplaat er bij besteld had was het een mooi stevig pakketje geworden in de bubbeltjes envelop :)

En Niek_, volgens mij kun je het lcd-scherm loshalen door aan de achterkant de palletjes te verbuigen zodat de metalen kap eraf kan.

Ik heb mij backlight kit voorlopig nog niet binnen (witte foil komt over 4 weken pas :(), maar zou wel graag een tutorial zien :)
Ik hoop dat die witte el-foil sneller binnenkomt... Ik zal Conrad daar nog fff over bellen. Zodra de polariserende film er is ga ik alle pakketjes inpakken. Ik werd net gebeld door iemand van GLS over de inklaring van het pakketje met polariserende film, hij zij dat het vandaag verstuurd wordt en dat het morgen of overmorgen wordt bezorgd :)

Aangezien ik mijn LCD aan de praat heb zal ik er ook nog even een backlight how-to voor gaan maken... ben zelf ook erg benieuwd hoe het schermpie eruit ziet met een backlight erachter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koffercomputer schreef op 28 April 2003 @ 09:22:
Ben dus niet zo happy.
Jij hebt nog iets ontvangen, de 2 van mij zijn nooit aangekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
Hmm kheb hier toch nog een paar probleempjes.

De layout is zo nu en dan vern**kt, dit is wel op te lossen door de lcd een paar keer te resetten mbv de nieuwe vt100 driver maar wel een beetje irritant.
Verder werkt de winamp2 plugin niet goed. Zolang LCDStudio op de voorgrond draait is de titel van het mp3tje goed, maar zo gauw ik het prog sluit en alleen de service in de systray draait verandert de titel in 0,00000000 :(

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glival schreef op 28 April 2003 @ 09:18:
Kijk anders ff in de datasheet van de controller; bij de 44780 is er een commando om de cursor uit te zetten, ik weet niet of de 8031 dat ook kan (vast wel :)).
Die kan het wel hoor :) Alleen kan je er niet bij!!!! dat regeld de firmware. Ik hoorde dat opdat vlak wat mensen bezig zijn dus maybe komt er ooit nog verandering in.

Onderstaande code maakt het mischien wat duidelijker. Dit is code uit de driver in je rom zelf.

Zoals je nu zelf kan zien . Zet de rom bij zowat elke functie EERST de cursor uit. Hierna gaat de functie pas lopen. En erna zet hij de cursor weer aan. Dit is totaal buiten controle van jouw windows bak of de vt100 driver van lcdstudio.

<code>
void lcdClearChar()
{
char i;

cursorOn = FALSE;
<Knip>
cursorOn = TRUE;
}

void lcdWriteChar(unsigned char charCode)
{
<knip>
/* Disable cursor */
cursorOn = FALSE;
<knip
/* Re-enable cursor */
cursorOn = TRUE;

}
</code>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
Eskimootje schreef op 28 April 2003 @ 11:42:
[...]

Ohw daar is mn kleuren lcd gebleven, stuur eens snel terug :P
Dat zal ik dan maar gaan doen

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

die witte connector die er op zit hebben jullie die gewoon stuk geknipt??? is dat ook niet de connector voor die knopjes?

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm eraf gesoldeerd.. zie mijn post hierboven... Als je een desoldeerpomp hebt en een beetje geduld is het zo gefixt... Ipv die vage connector heb ik er gewoon printpennen op gemaakt, 100% makkelijker.. zeker als je nog aan het testen bent enzo...

Maar wat is je plan eigenlijk? Wil je er buttons aan gaan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
ik ben een beetje bezig geweest met mijn soldeerbout

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.chim/map/usb_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.chim/map/usb_f.jpg

het is met de FT232AM chip, alleen ik heb denk ik ergens een soldeer fout gemaakt want windows wilt de drivers ervan niet installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk dat mooie lcdtje binnen!
Vanmiddag na weer het zoveelste dagje afstuderen, ff snel het MAX schakelingetje in elkaar gemikt. Werkte meteen!
brand bij mij geen rood ledje, of is dat juist goed.
In hyperterminal werkt alles 100%
LCdstudio werkt ook, alleen klopt de positie niet van waar ik tekst weg zet.
Als ik op karakter 1 van regel 1 begin in lcd studio, dan begint de tekst op mijn lcd op regel 8 karakter 19. Foutje in lcd studio of verkeerde instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:22
miniK0bo schreef op 28 April 2003 @ 21:59:

[afbeelding]
[afbeelding]

het is met de FT232AM chip, alleen ik heb denk ik ergens een soldeer fout gemaakt want windows wilt de drivers ervan niet installeren :(
Och troost je, je bent niet de enige hoor.... mijn FT232AM wil ook nog steeds niet werken. Ben zelf bang dat hij wat te warm is geworden, ong 1 minuut in het 350 graden gedeelte van de oven heeft ie denk ik niet overleefd :( Binnenkort dus maar ff dat ding weer desolderen en er een nieuwe opzetten....

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:09:
Vanmiddag na weer het zoveelste dagje afstuderen, ff snel het MAX schakelingetje in elkaar gemikt. Werkte meteen!
Als ik op karakter 1 van regel 1 begin in lcd studio, dan begint de tekst op mijn lcd op regel 8 karakter 19. Foutje in lcd studio of verkeerde instelling?
nieuwe vt100 driver downloaden. En in config menu op RESET drukken verhelpt het probleem.

Ook mogelijk is dat het reset punt verschoven is dan via ctrl-b in hyperterm ff op 0,0 zetten. ( links boven.)

EN dit is de laatste keer dat ik hier nog iets over zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

miniK0bo schreef op 28 April 2003 @ 21:59:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je bij je system waar alle USB devices staan?
Ik had namelijk probleem dat mijn kristaloscillator niet goed werkte (had ook resonator genomen)
Hierdoor startte de oscillator heel even op, genoeg om windows ervan te overtuigen dat er een USB device was.
Maar daarna kreeg deze geen data meer, zodat de device als unknown device eindigde.
Zie je op je eeprom wel dat er data doorgestuurd wordt?
Ik zie trouwens geen condensators rond je kristal, maar dat kan komen omdat er een draadje overheenzit en het niet goed te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

eskimootje wanneer ga je de rest van de pakketjes verzenden ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met lcdstudio werkt dit echt netjes!! nog ff w88 op de backlight kit :P en dan inbouwen als status display voor mijn webserver :P
met ascii kan je toch wel wat leuke screens maken in lcd studio. alleen jammer dat de VU er een beetje crapy uit ziet met de #jes, =en en -jes maar verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
http://zapour.student.utw...f/usb2lcd/USB2LCDrev3.gif

ik had deze gebruikt al reverentie, misschien heb je wel gelijk van die condensator.. wel een beetje dom van me :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 01:02:
met lcdstudio werkt dit echt netjes!! nog ff w88 op de backlight kit :P en dan inbouwen als status display voor mijn webserver :P
met ascii kan je toch wel wat leuke screens maken in lcd studio. alleen jammer dat de VU er een beetje crapy uit ziet met de #jes, =en en -jes maar verder top!
Och als je de laatste vt100 driver download zit er nog wat meer chars bij :)

de vu bestaat nu uit _-=*# en dat oogt al iets beter.
sugesties welkom.

VT100 driver 1.1

changelog:
* fix trashing display
* fix visible version no
* fix latency problem
* various tweaks & code cleanup

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:22
Dr.Roelski schreef op 28 April 2003 @ 23:40:
[...]

Wat zie je bij je system waar alle USB devices staan?
Ik had namelijk probleem dat mijn kristaloscillator niet goed werkte (had ook resonator genomen)
Hierdoor startte de oscillator heel even op, genoeg om windows ervan te overtuigen dat er een USB device was.
Maar daarna kreeg deze geen data meer, zodat de device als unknown device eindigde.
Zie je op je eeprom wel dat er data doorgestuurd wordt?
Ik zie trouwens geen condensators rond je kristal, maar dat kan komen omdat er een draadje overheenzit en het niet goed te zien is.
Hoe heb jij dit opgelost dan?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

miniK0bo schreef op 29 April 2003 @ 01:05:
http://zapour.student.utw...f/usb2lcd/USB2LCDrev3.gif

ik had deze gebruikt al reverentie, misschien heb je wel gelijk van die condensator.. wel een beetje dom van me :o
Werkt hij nu wel?
In jouw schema is X1 namelijk een resonator, en geen kristal!
Kristal heeft nog aan beide pootjes een condensator van +/- 27pF naar massa nodig.
Schema ziet er goed uit, ik heb natuurlijk de BM versie.
Als extra heb ik nog een mosfet als schakelaar erin zitten, zodat ik meer dan 100mA mag leveren als voeding (pagina 6 van http://www.ftdichip.com/Documents/dg232v11.pdf.
DustMan4u schreef op 29 april 2003 @ 07:57:
[...]

Hoe heb jij dit opgelost dan?
Door een echt kristal van 6MHz te gebruiken, met 2 condensatortjes.
Staat in de handleiding op ftdichip hoe je een resonator en hoe je een kristal moet aansluiten.
De laatste heeft nog 2 extra condensatortjes nodig (vandaar dat ze een resonator gebruikten, scheelt weer 2 onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Mijn 2e en 3e lcd zijn ook binnen... nu wachten op freak met zn showoff... want hij is 1337 soldeer en metaal prutzer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een adresje waar ik zo`n FTDI usb chip kan bestellen?
het lijken me hele interessante componenten. De IA`s zijn al lang gesloten.
Wil wel een nieuwe organiseren, maar ik denk dat de interesse te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
enriqueeeee schreef op 29 April 2003 @ 00:15:
eskimootje wanneer ga je de rest van de pakketjes verzenden ?
vandaag denk ik.. alles staat nu op verzonden :D:D

tnx eskimootje en spok9 voor zijn hulp aan eskimootje :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
ik dacht me te herinneren dat binnenkort (w.s. editie mei) in de elektuur zo'n schakeling staat met die FTDI, dus ook met print-ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ja ligt deze week in de bus als het goed is, nog even geduld, met een beetje mazzel donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
jeej mijn usb schakeling doet ut!, heb nu een COM7 via mijn usb poort!

thnx Dr.Roelski, had nog 2x 22pf keramische condensatoren gevonden hihi :D
ff kijken of ik iets op de eeprom kan schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze eeprom programmer werken op de flashrom van deze lcd?
http://www.miranda.org/~jkominek/hardware/eeprom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

MrUfip schreef op 29 april 2003 @ 14:34:
ik dacht me te herinneren dat binnenkort (w.s. editie mei) in de elektuur zo'n schakeling staat met die FTDI, dus ook met print-ontwerp :)
Ik zie hem al op internet staan!
Als ik naar het plaatje kijk, en naar de onderdelenlijst, dan zie ik dat ze de AM versie gebruiken :?
Tevens heeft deze een max213 aan boord, welke voor het LCD niet nodig is. We hoeven niet te koppelen met een andere com poort, maar met een schakeling die 5V 'begrijpt', dus dat gedeelte is niet nodig.
Helaas staat de prijs er nog niet bij wat het printje moet gaan kosten. De max213 laat ik dan wel gewoon weg, en het verschil tussen een FT232AM en BM is dacht ik ook niet zo groot.

Afwachten maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 15:40:
Zou deze eeprom programmer werken op de flashrom van deze lcd?
http://www.miranda.org/~jkominek/hardware/eeprom.html
Misschien wel.
Ik kan alleen in het png bestand geen voedingsaansluiting terugvinden van de eeprom :?
Er zijn meerdere typen eeprom te krijgen, elk werkende op een andere voedingsspanning.
Geen idee of ze ook op die spanning geprogrammeerd moeten worden.
De eeprom die ze bij pjrc gebruiken (http://www.pjrc.com/store/39lv010_plcc.html )is een 3.3V type.
De programmer is gemaakt voor DIP behuizing, maar dat is een kwestie van een ander voetje gebruiken voor de eeprom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Goed ik heb nu alle pakketjes op de post gedaan :) ik hoop dat alles goed aan komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Eskimootje op 01-05-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

voor win 98 wat moet ik downloaden om mijn lcd draaiende te krijgen ?
want er staan zoveel dingen dat ik niet weet wat ik moet downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 29 april 2003 @ 15:52:
[...]

Misschien wel.
Ik kan alleen in het png bestand geen voedingsaansluiting terugvinden van de eeprom :?
Er zijn meerdere typen eeprom te krijgen, elk werkende op een andere voedingsspanning.
Geen idee of ze ook op die spanning geprogrammeerd moeten worden.
De eeprom die ze bij pjrc gebruiken (http://www.pjrc.com/store/39lv010_plcc.html )is een 3.3V type.
De programmer is gemaakt voor DIP behuizing, maar dat is een kwestie van een ander voetje gebruiken voor de eeprom.
Ga er maar vanuit dat het 5 volt is, buffers werken hier ook op en de OE en WE zitten op de paralelle poort, dus ook 5 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:09:
dat had ik ook bij een vriend want @ win 98 werkt ie nie :( als je goed ope let zie je de letter'/getallen bewegen dus staat hij niet op de plek waar jij het wil hebben ! als je dit uit zet weet nie hoe :( dan staat ie op de goede plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Laatst online: 13-09 18:12

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik heb het volgende probleem:

1. Max232 schakeling gesoldeerd. (alleen rode lichtje lcd kort aan)
2. Weer een Max232 sch. gesold. (Rode led kort aan en knipperende cursor op LCD)
3. LCDstudio onder XP geinstalled. (foutmelding na ivoegen van een plugin)
4. LCDstudio onder w2k geinstalled. (Ik krijg net als in XP niets op het LCD)

Kortom ik heb wel een knipperende cursor, maar krijg niets op het scherm van wat ik in LCDstudio invoer. Ik heb de VT 100 8*24 LCD plugin geladen en getest op/met verschillende com poorten. De draden van de sub-d stekker heb ik ook gecontroleerd.

Is dit toch een soldeerfoutje?
Of wat kan het anders zijn.

Ik heb dit hele topic gelezen maar niet een hulp gevonden.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De knipperende cursor heb je ook als je alleen de voeding, massa en de contrast voeding aansluit. Het zou dus makkelijk een soldeerfout kunnen zijn, maar aangezien je foutmeldingen krijgt onder windows zou ik het daar zoeken. Volgens mij moet de software namelijk ook te installeren zijn zonder een werkende schakeling (geld niet voor de USB chip, maar die heb je niet gebruikt)

Ik weet niet wat voor foutmelding je krijgt onder winXP/w2k maar ik zou toch eens proberen om LCDstudio opnieuw te installeren. Wat je ook nog even kunt proberen is via Hyperterminal je LCD aan te sturen, maar aangezien je het hele topic hebt doorgelezen zul je die info ook allemaal wel zijn tegen gekomen.

Verder: DILLEMMA

Ik heb nu eindelijk ook mijn LCD's binnen,.... is mijn nieuwe PC ook bezorgd.... wat moet ik nu,... Solderen of assembleren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 07:31:
De knipperende cursor heb je ook als je alleen de voeding, massa en de contrast voeding aansluit. Het zou dus makkelijk een soldeerfout kunnen zijn, maar aangezien je foutmeldingen krijgt onder windows zou ik het daar zoeken. Volgens mij moet de software namelijk ook te installeren zijn zonder een werkende schakeling (geld niet voor de USB chip, maar die heb je niet gebruikt)

Ik weet niet wat voor foutmelding je krijgt onder winXP/w2k maar ik zou toch eens proberen om LCDstudio opnieuw te installeren. Wat je ook nog even kunt proberen is via Hyperterminal je LCD aan te sturen, maar aangezien je het hele topic hebt doorgelezen zul je die info ook allemaal wel zijn tegen gekomen.

Verder: DILLEMMA

Ik heb nu eindelijk ook mijn LCD's binnen,.... is mijn nieuwe PC ook bezorgd.... wat moet ik nu,... Solderen of assembleren 8)7
In windows 2000 heb ik geen foutmeldingen maar heb ik toch niets op het scherm behalve de cursor.

Dan zal het wel een soldeer foutje zijn?

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Doen jullie wel allemaal netjes jullie status op ontvangen zetten als de lcd's binnen zijn dat is voor mij nl. wel heel makkelijk :)

The Undertaker mja mkay is koninginnedag hé :P

[ Voor 26% gewijzigd door Eskimootje op 30-04-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Eskimootje schreef op 30 April 2003 @ 14:51:
Doen jullie wel allemaal netjes jullie status op betaald zetten als de lcd's binnen zijn dat is voor mij nl. wel heel makkelijk :)
Bedoel je niet op Ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ennuh.. status update in je icon hè ;)
uploaded staat zelfs nog op afwachten zag ik laatst :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

hoe krijg ik mijn lcd werkende @ mijn windows 98 bak >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoeaaa.... ik heb hem/haar ook aan de praat!!! 8) Na wat soldeerfoutjes eruit gehaald te hebben (ben ook niet zon soldeerkunstenaar he) en veel geduld is het dus toch gelukt Dankzij de foto's en tekening van Dr. Roelski _/-\o_ ). Ik had nog geen ervaring met LCD schermpjes maar dit is hartstikke leuk! Wacht met spanning op de backlight kit. Hoop maar dat ik hem dan niet vern**k want ik heb er helaas maar ééntje besteld. 8)7

Hier wat plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanzet/LCD/lcd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/vanzet/LCD/lcd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zie ik het goed dat er een vlek op je LCD zit????
Bij het laatste plaatje, boevn de -11%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
onderin zit ook nog iets :(

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, zitten wat vlekjes. Ik hoop dat het nog wegtrekt als ik het LCD openmaak om de backlightkit te monteren.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 16:52 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o

Freeze-o

Een D00D Avatar

Zo gister me LCD binne :)
en whoei in 1 X goed gesoldeert
uurtje werk
piccies:
www.xs4all.nl/~lenno/fotos/lcd

(sorry voor brakke pics mijn hp 215 houd niet zo van dichtbij fotows)

[ Voor 62% gewijzigd door Freeze-o op 30-04-2003 17:09 ]

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
TweakingFreak schreef op 30 April 2003 @ 17:04:
Zo gister me LCD binne :)
en whoei in 1 X goed gesoldeert
uurtje werk
piccies:
www.xs4all.nl/~lenno/fotos/lcd

(sorry voor brakke pics mijn hp 215 houd niet zo van dichtbij fotows)
Heb jij de maten van die behuizing voor je LCD?
Hij ziet er wel phat uit, (kan zelf niet passen en meten want lcd is er nog niet :( )
Een soort bouwplaat (net als die kartonnen sinterklaasbootjes :+ ) zou helemaal te wouw zijn.
_/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

wat moet ik doen bij lcd studio om de plek op mijn beeld scherm met die van de lcd over een te laten komen ?
want als ik iets nu aan de rand van het plaatje op de pc doe is het op de lcd op 2 regels :S gister was het wel goed :S
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  computer 
"         ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ##
          50 ## ## ## ## ## ## ## ## ## #5 0#
          ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ## ##

lcd
           #5 0# ## ## ## ## ## ## ## ## ## 50
zo ziet het er uit :(

en op de 2e lcd is het weer anders :S

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  computer 
          ## 55 ## ## ## ## ## ## ## ## ## 55 

lcd
           55 ## ## ## ## ## ## ## ## ## 55 ##

[ Voor 95% gewijzigd door enriqueeeee op 30-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o

Freeze-o

Een D00D Avatar

spideramn schreef op 30 April 2003 @ 20:32:
[...]

Heb jij de maten van die behuizing voor je LCD?
Hij ziet er wel phat uit, (kan zelf niet passen en meten want lcd is er nog niet :( )
Een soort bouwplaat (net als die kartonnen sinterklaasbootjes :+ ) zou helemaal te wouw zijn.
_/-\o_ :)
ik heb de hoogte van het scherm gemeten dat is dus 7,1cm X 12,3cm
de standaart plaatmaten was 20cm X 100cm
ik heb een lange zeide van 15cm X 20cm en een onder/zei -kant van 11cm (8>
en dan maar knutselen met de aluknipper en hoekprofiel.
suc6 met knutselen O-)

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o

Freeze-o

Een D00D Avatar

enriqueeeee schreef op 30 April 2003 @ 21:47:
wat moet ik doen bij lcd studio om de plek op mijn beeld scherm met die van de lcd over een te laten komen ?
want als ik iets nu aan de rand van het plaatje op de pc doe is het op de lcd op 2 regels :S gister was het wel goed :S
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  computer 

lcd
zo ziet het er uit :(

en op de 2e lcd is het weer anders :S

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  computer 

lcd
is al meerdere malen in dit topic voor gekomen.
herman word er ook heletijd gek mee gegooit en hij heb het ook al tig X uitgelegt.
nu voor de laatste X
je kan em centreren met hyper terminal door op CTRL+B te drukken en dan de cursos links bovenin te krijgen

je kan em ook centreren door in LCD studio op het configuratie menu te klikken en als je dat voor je heb je LCD te resetten ( stroom onderbreken o.i.d.)
succ6

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 30 april 2003 @ 21:47:
Als je alles wat er geprobeerd kan worden gedaan hebt msg dan nog maaris..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

In vervolg op een eerdere mislukte schakeling heb ik vandaag weer een max232 schakeling gesoldeerd. Resultaat knipperende cursor op mijn 1e LCD tje. Het tweede LCD dat ik vandaag ook maar eens heb uitgepakt om te gebruiken bij het testen, geeft geen knipperende cursor met dezelfde MaX schakeling. 8)7 8)7 en ja ik heb alles meerdere keren goed aangesloten.
Daarna vanalles geprobeerd met LCD studio op twee pc's onder windows xp en 2000. Er is geen tekst op het lcd te krijgen. Toen maares met HyperTerminal geprobeerd. Deze kan wel een connectie opzetten maar geen tekst oid naar et LCD sturen.
Ik heb ook al een andere com stekker gebruikt geen resultaat.

1. Waarschijnlijk is mjn 2e LCD dus niet goed.
2. Ik heb de schakeling vaak genoeg gecontroleerd op fouten en vind er geen.
Wat nu te doen? Ik zal morgen in daglicht wel eens fotos maken van de schakeling

Edit: Of is er iemand die een max232 schakeling voor me wil solderen?

[ Voor 5% gewijzigd door Quintus op 01-05-2003 02:01 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Zo te horen werkt de negatieve spanning niet. Daardoor kun je zelfs geen cursor zien. Check alle condensators nog eens of ze niet verkeerd om zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus

Quintus

Eg wel! Dus....

Dr.Roelski schreef op 01 May 2003 @ 02:25:
Zo te horen werkt de negatieve spanning niet. Daardoor kun je zelfs geen cursor zien. Check alle condensators nog eens of ze niet verkeerd om zitten.
De blauwe condensators zitten allemaal correct (dubbelcheck) de grijze heeft geen +/-.
Dus dat zal het denk ik niet zijn. Maar wat wel?

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Quintus schreef op 01 May 2003 @ 02:44:
[...]

De blauwe condensators zitten allemaal correct (dubbelcheck) de grijze heeft geen +/-.
Dus dat zal het denk ik niet zijn. Maar wat wel?
Heb je misschien een multimeter om de spanningen te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
binnen :)

alleen ik heb 8 35V 1uF condensatoren, eentje van 25V 10uF en 16V 10uF (en 2x die kleintjes van 100nF). het voltage maakt voor die 10uF toch niets uit in deze schakeling?

in het schema staat 10uF-16V, maar een 35V kan toch prima op die 16V draaien?

[ Voor 28% gewijzigd door G33rt op 01-05-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 01 May 2003 @ 14:26:
in het schema staat 10uF-16V, maar een 35V kan toch prima op die 16V draaien?
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Ja hoor is geen probleem :) kweenie wrom conrad die andere gepakt heeft ws. hadden ze die niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Eskimootje schreef op 01 May 2003 @ 14:30:
Ja hoor is geen probleem :) kweenie wrom conrad die andere gepakt heeft ws. hadden ze die niet meer.
fijn :)

kan ik morgen lekker solderen :P (na mn engels examen :()

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~xwizz/DigiCube/new/8x24lcd/DSC00014.JPG

wat zijn dat voor een dingen? heeft ie er gewoon krimpkous omheen gedaan?

[ Voor 28% gewijzigd door G33rt op 01-05-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

goed gezien

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de juiste volgorde voor het resetten van het LCD is? Meestal moet ik een keer 4 resetten om de cursor op 0,0 te krijgen. Moet je dan LCDStudio stoppen en dan het LCD aan/uit? Andersom? Ik ben meestal 'tig' keer bezig maar dan steeds in een andere volgorde en op een gegeven moment staat ie goed (en hoe had ik het ook alweer gedaan?? 8)7 ). Dus de juiste volgorde voor het in 1 keer goed te doen zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o

Freeze-o

Een D00D Avatar

je moet op configuration klikkken en ik dat scherm je LCD uit en aan zetten en dan issie weer 0,0
(werkt @ mij )

[ Voor 1% gewijzigd door Freeze-o op 01-05-2003 22:11 . Reden: typtyfus :) ]

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik heb ook alles binnen :D :D:D

k zou alleen zweren dat ik een printje had meebesteld... maar toen ik het nakeek op laupro stond ie er niet 8)7.. zal wel aan mij liggen :/

displaytjes zien er goed uit, iig zitten er geen breuken of vlekken in.. bij deze: bedankt voor de IA _/-\o_

naja dan maar zonder print gesoldeerd.. resultaat: hij doet het niet

ik heb t voltage tussen pin 6 van de max232 en de gnd gemeten, das 0,4 volt maar dat zou dus -9 à -10 volt moeten zijn...

ik heb mijn schakelingetje zo ondertussen 10x nagelopen maar ik kan geen fout vinden :(
heeft hier iemand een idee wat ik fout gedaan heb?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge moet eens kijken wat Crtl C,D,M,L,A en nog een paar combinaties doen met t displayke(in hyperterminal)
Wie weet meer???

Tip : zo kunt ge met CRTL L uw display wissen en met CRTL C of D uwe resetvector omhoog of naar beneden zetten.

Heb eens gesnuffeld in het VT100 protocol enneuh zou ge daarmee settings van uwe display kunne uitlezen/veranderen

Als in nu eens wist hoe ik die Esc commando's kon doorsturen.
Benieuwd in hoeverre het dysplayke compatibel is!!!

Als ik nu mijn folieke binnenkrijg moet ik toch iet kunne demo-en he. Flashie-blauw en bordeel-rood zijn IN! hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 02:00:
als in nu eens wist hoe ik die Esc commando's kon doorsturen.
Benieuwd in hoeverre het dysplayke compatibel is!!!
Als je de firmware er bij pakt zal je zien dat allleen de cursor movement er in zit qua escape commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je het programma in een 16F877 aanpakt. Iemand een timingstabbelleke voor de UART.
of stuur ik gewoon 8 énekes of nullekes tegen 9600 Bit per Sec?
Hoe zit dat voor mijn Crtl-commando's
kan ek die ook doorsturen???? hebbe die ook een ASCII getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:24:
Weet iemand wat de juiste volgorde voor het resetten van het LCD is? Meestal moet ik een keer 4 resetten om de cursor op 0,0 te krijgen. Moet je dan LCDStudio stoppen en dan het LCD aan/uit? Andersom? Ik ben meestal 'tig' keer bezig maar dan steeds in een andere volgorde en op een gegeven moment staat ie goed (en hoe had ik het ook alweer gedaan?? 8)7 ). Dus de juiste volgorde voor het in 1 keer goed te doen zou welkom zijn.
Reset.Displ in config menu. ( #15 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al uw Services naar uwe dysplay stoppen alles afsluiten van die progs en proper opnieuw beginnen. Kameraad heeft zelfde troubs. Hier draait alles vlotjes maar ik kan dat probleem ook kweken door mijne service prompt af te sluiten en opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 02:31:
[...]

Reset.Displ in config menu. ( #15 )
Dat doe ik dus. Een keer of 4,5. Op het schermpje verschijnt dan de reset tekst met cursor linksonder, nog meer naar links etc en dan na dus 4 a 5 keer op 0,0. Als ik dan op OK klik staat op het display toch weer alles door elkaar.
Wil je misschien #16 hier ook nog aan wagen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. heeft z'n displays ook binnen, en wacht nu op XNDR. :P
Kan iemand exact nameten wat de footprint en penafstand van die connector is? als ik de backlight erin ga bouwen, wil ik gelijk die connector vervangen door een wat meer gangbaar exemplaar, en als ik mijn vriendjes bij Display duidelijk wil kunnen maken welk connectortje ik nodig heb, heb ik die footprint en penafstand nodig.
En ik wil de hele klus graag in één keer uitvoeren, ipv eerst de boel te ontmantelen, te meten, connector bestellen, paar dagen wachten en dan pas de zaak weer in elkaarfrutten, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Er pas iig geen standaard IDC-header in, heb ik al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
damn... k heb nu een printje opgeduikeld en t daarop gesoldeerd.. nu komt er van pin6 -3.8 volt.. al beter maar nog steeds niet helemaal goed :/

als ik m aanzet geeft het ledje 1 pulsje af, en wordt t display heel even zwart.

ik zal ergens wel iets fout hebben gedaan, maar na weer 10x controleren nog niks gevonden....
helaas kan ik nu geen foto maken maar mss kan iemand hier een gok wagen?

ow enne.. gaat dat display -12 volt lekker vinden of is dat te laag (op pin17 dus...)
want ik heb hier nog wel een at-voeding (die ik ook gebruik voor de +5)

[ Voor 29% gewijzigd door Punksmurf op 02-05-2003 12:47 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 02:25:
Iemand enig idee hoe je het programma in een 16F877 aanpakt. Iemand een timingstabbelleke voor de UART.
of stuur ik gewoon 8 énekes of nullekes tegen 9600 Bit per Sec?
Hoe zit dat voor mijn Crtl-commando's
kan ek die ook doorsturen???? hebbe die ook een ASCII getal?
gewoon in jal gaan programmeren, die heeft standaard rs232 protocol ingeprogammeerd. Kijk maar eens op www.voti.nl
Daar kun je jal downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 10:02:
[...]

Dat doe ik dus. Een keer of 4,5. Op het schermpje verschijnt dan de reset tekst met cursor linksonder, nog meer naar links etc en dan na dus 4 a 5 keer op 0,0. Als ik dan op OK klik staat op het display toch weer alles door elkaar.
Wil je misschien #16 hier ook nog aan wagen?
msg me even op ICQ 23752972 Dan kan ik even wat beta testen.

Ik heb een paar dagen geleden ook iemand ( exposure ? ) gehad die hetzelfde probleem had. Vermoedens zijn dat het in de schakeling zit.

Anyhow ik denk dat ik het kan compenseren via de plugin. Gaarne even msg'en dan stuur ik je een beta drivertje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralpy schreef op 02 mei 2003 @ 13:40:
[...]

gewoon in jal gaan programmeren, die heeft standaard rs232 protocol ingeprogammeerd. Kijk maar eens op www.voti.nl
Daar kun je jal downloaden
Kan ik mijn vertrouwde MPLab hier voor gebruiken (JAL-compiler ofzo?)

PS: heb de JAL compiler gedownload v.50
Zit er vet uit!!! Kunt ge mij de nodige opcodetabellen enzo es doorsturen?
Ik weet dat dit forum hotmail blocked maar als ge kunt moet ge is iets laten weten via guypetaar@hotmail.com ( bedrijfs.com nog ni on-line)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Omdat alles verzonden is wil ik hierbij even Phreak en m-m bedanken voor het schoonhouden van het topic.
En natuurlijk Yarvieh voor lcdstudio en Creepy voor zn toekomstige LCDinf.
En spok9 voor de (te kortdurende :P ) hulp bij het inpakken.
ispierings voor de mentale steun :P

Ik hoop dat jullie nog plezier aan jullie lcd'tje zullen beleven :) en dat ik er nog mooie pics van mag zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 Vraagjes, waarom werrkt jal.exe niet in XP? en kan ik niet gewoon een include met JAL toevoegen in mijn MPLab? Zou graag simulatie willen testen! THX for Just That other Language

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:54:
[...]

msg me even op ICQ 23752972 Dan kan ik even wat beta testen.

Ik heb een paar dagen geleden ook iemand ( exposure ? ) gehad die hetzelfde probleem had. Vermoedens zijn dat het in de schakeling zit.

Anyhow ik denk dat ik het kan compenseren via de plugin. Gaarne even msg'en dan stuur ik je een beta drivertje .
OK, reset werkt nu prima. :) Fantasties weer die hulp! _/-\o_
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.