Okay, voordat ie direct op slot gaat even een uitleg.
ik heb dus 2 schijven (een 40GB en een 60GB), 1 x DVD speler + 1 x CD-brander.
Ik heb maar 2 IDE poorten op m'n computer zitten.
Ik heb een ASUS P3 moederbord.
Ik heb ze nu alle 2 op m'n primaire kanaal zitten (c schijf = master) en op m'n secundaire kanaal heb ik brander (master) + DVD speler (slave).
Sinds ik de schijf erbij heb geplaatst is het rete langzaam, met name het opstarten. (dan praat ik over ca. 5 minuten).
ik heb gezocht op GoT, en ik kom op de volgende dingen tegen.
2 harde schijven, brander en cd-rom HELP
daar staat in
en daarna zegt balusc het volgende
Ik heb btw de via drivers geinstalled, en gecheckt of de controllers op DMA staan ipv pio oid.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
ik heb dus 2 schijven (een 40GB en een 60GB), 1 x DVD speler + 1 x CD-brander.
Ik heb maar 2 IDE poorten op m'n computer zitten.
Ik heb een ASUS P3 moederbord.
Ik heb ze nu alle 2 op m'n primaire kanaal zitten (c schijf = master) en op m'n secundaire kanaal heb ik brander (master) + DVD speler (slave).
Sinds ik de schijf erbij heb geplaatst is het rete langzaam, met name het opstarten. (dan praat ik over ca. 5 minuten).
ik heb gezocht op GoT, en ik kom op de volgende dingen tegen.
2 harde schijven, brander en cd-rom HELP
daar staat in
in dit topic staat het volgende Hoe HD's aansluiten?je kan het beste de 2 hd's op 1 kabel zetten en de cd roms ook bij elkaar op 1 kabel. Een hd + cd rom op een kabel kunnen niet tegelijk werken. En over dat bootdisk verhaal een harde schijf is geen bootdisk dus das een beetje vaag.
DUs als ik de HD's beide als master hang op ieder een kanaal gaat het nog langzamer?Bij mijn weten bepaald het traagste apparaat dat op de kabel is aangesloten de snelheid. Ik heb weleens een cdrom speler en een harde schijf op een poort aangesloten en ik kon dit gelijk merken aan de snelheid van de schijf.
en daarna zegt balusc het volgende
Ik neem dus even aan dat een P3 1GHZ systeem een 80 pins kabel heeft, en dan kan ik dus wel beide HD's als master instellen, zonder performance verlies.Bij 40pins kabels hangt de snelheid inderdaad van de langzaamste apparaat af, maar bij 80pins kabels is daar zeker geen sprake meer van. Dit staat overigens ook duidelijk uitgelegd op de handleiding en de white papers van elk zichzelf respecterend harddiskfabrikant
In het vervolg beter opzoeken dus, dicht.
Ik heb btw de via drivers geinstalled, en gecheckt of de controllers op DMA staan ipv pio oid.
Alvast bedankt voor jullie reacties.