systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen
1
2
3
4
5
6
7
| |-------[DVD slave] 2e controller |-------[CDRW master] |-------[HD20GB slave] 1e controller |-------[HD 20GB master (boot)] |
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Eeuhm ... verklaar dan eens hoe ik het hier doe:Op Sunday 28 October 2001 17:51 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
... Een hd + cd rom op een kabel kunnen niet tegelijk werken. ..
primaire controller:
master = 20gb hdd
slave = 32 speed cdrom
secundiare controller:
master = 8/4/32 plextor burner
slave = 10 speed Pioneer DVDROM
Ik heb voor deze opstelling gekozen omdat ik toch maar 2 situaties heb voor het branden, nl. van hdd --> burner of van cdrom --> burner. Op deze manier zit ik dus nooit met 2 devices op dezelfde controller te klooien en zijn buffer underruns eigenlijk uitgesloten (tenzij ik op cd-eject duw van mijn dvdrom
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb geen enkel probleem met een Pioneer DVD en een Plextor CD-RW.
EDIT: Net als bijna iedereen dus...
het Kan wel , alleen zal de harde schijf langzamer gaan werken.Op Sunday 28 October 2001 17:55 schreef JaJoah het volgende:
[..]
Eeuhm ... verklaar dan eens hoe ik het hier doe:
primaire controller:
master = 20gb hdd
slave = 32 speed cdrom
secundiare controller:
master = 8/4/32 plextor burner
slave = 10 speed Plextor DVDROM
Bijvoorbeeld: een udma 66 schijf naast een cdrom-speler zal betekenen dat ze allebei op udma 33 gaan werken.
[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]
systeem: AMD Athlon XP 1700 (1,47ghz) Win XP of Win 2000 (ligt aan mijn mood) maxtor 7200 30gb en 40 gb, 8KTA3+pro moederbord, raid 0, DVD-dinges, hp 8210 writer, 640mb intern en nog heeeeeeeeeeeel veel wensen
Owkee, kan wel zow zijn, maar dat is in mijn geval geen probleem aangezien ik maar een UltraDMA 33 controller hebOp Sunday 28 October 2001 17:58 schreef lytjepole het volgende:
[..]
het Kan wel , alleen zal de harde schijf langzamer gaan werken.
Bijvoorbeeld: een udma 66 schijf naast een cdrom-speler zal betekenen dat ze allebei op udma 33 gaan werken.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
- lytjepole
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 12-06 13:37
Schier?
:strip_icc():strip_exif()/u/12195/crop58c864bc61abb.jpeg?f=community)
nu ff ontopic: dit lijkt me ok, behalve dat mijn gevoel zegt dat je de dvd beter als master kan instellen.Op Sunday 28 October 2001 17:55 schreef BackSlash32 het volgende:
Ik heb het (nu nog) hier zo draaien:
code:
1 2 3 4 5 6 7
|-------[DVD slave] 2e controller |-------[CDRW master] |-------[HD20GB slave] 1e controller |-------[HD 20GB master (boot)]
Verder zou je problemen kunnen krijgen als een cd direct copieert naar je brander, dit is dan weer op te lossen door bij het copieren de bestanden op de cdrom te cachen op 1 van de harde schijven.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar ik denk dat je de c-partitie 'active' moet maken mbv fdisk of Partition Magic oid.Op Sunday 28 October 2001 17:59 schreef Bavje het volgende:
Oke bedankt voor jullie tips. Ik hou nog een vraagje over. Mijn harde schijf start nu op vanaf de G-schijf. Mijn oude harde schijf is gewoon C-gebleven. Kan ik dit (evt softwarematig) veranderen.
suc6!
Ik weet dat het mogelijk is om driveletter toewijzingen aan te passen onder w2k, maar ik weet dus niet welk OS jij gebruikt, aangezien je dat niet aangeeft.Op Sunday 28 October 2001 17:59 schreef Bavje het volgende:
Oke bedankt voor jullie tips. Ik hou nog een vraagje over. Mijn harde schijf start nu op vanaf de G-schijf. Mijn oude harde schijf is gewoon C-gebleven. Kan ik dit (evt softwarematig) veranderen.
Als ik dat doe, zou ik schijf/CD+schijf/CD per kabel moeten doen, en dat werkt kl%%%e (getest namelijk).Op Sunday 28 October 2001 18:02 schreef lytjepole het volgende:
nu ff ontopic: dit lijkt me ok, behalve dat mijn gevoel zegt dat je de dvd beter als master kan instellen.
Nah, brander is een oud OEM 4x2x gebakje dus direct CDs copyen gaat op 1x of 2xVerder zou je problemen kunnen krijgen als een cd direct copieert naar je brander, dit is dan weer op te lossen door bij het copieren de bestanden op de cdrom te cachen op 1 van de harde schijven.
Boeit ook niet verder, want de boel gaat toch op de schop binnenkort.
Hou ik nog maar een IBM 30GB 7200 schijf, een nieuwe LiteOn (24x jah) en de DVD over.
De ouwe brander gaat in m'n 2e server, samen met de 20GB
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Anoniem: 36188
De harde schijf die je als 'bootdisk' wilt laten werken, moet je aansluiten als primary master. Het is dan het beste als je je 2e harde schijf op primary slave zet. En tenslotte dan je brander en CD-ROM op respectievelijk secondary master en slave te zetten (al hoewel dit niet zo gek veel uit maakt).Op Sunday 28 October 2001 17:45 schreef Bavje het volgende:
Hoi, wie kan mij met het volgende problemen helpen.
Ik heb 2 harde schijven, 1 cd-brander en een cd-rom. Ik wil 1 harde schijf als c en bootdisk (deze is nu een g-schijf, maar wel bootdisk). Verder weet ik dat een cd-rom en een brander niet op dezelfde kabel mogen. Hoe sluit ik dit in hemelsnaam aan. Ik heb een primary IDE met een master en slave en een secondary met een master en een slave. Welk apparaat moet op welke aansluiting en moet ik dan ook de jumpers verzetten? Ik heb al diverse mogelijkheden geprobeerd. Iemand die hier wat meer verstand van heeft?
Je kan ze op master en slave zetten door achterop de harde schijven, brander en CD-ROM de jumpers te veranderen. Vaak worden de combinaties met M en S aangeduid.
[..]
Als ik dat doe, zou ik schijf/CD+schijf/CD per kabel moeten doen, en dat werkt kl%%%e (getest namelijk).
[..]
m'n gevoel heeft ook niet altijd gelijk