Toon posts:

Verkeerde kaart gekregen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe pc besteld bij Gistron, met een Gigabyte GV-R9000, Radeon 9000 64MB TV-out bulk
Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1047312674.jpg
maar nu we de hele pc geleverd hebben gekregen, zagen we dat de geleverde kaart niet op deze lijkt. Alles geinstalleerd, hebben we drivers van ati geinstalleerd, zegt de pc dat hij nog 2 device's niet kent bij apparaatbeheer, welke drivers we ook probeerden, die van gigabyte, of die van ati. Wij kijken wat voor kaart het is eigenlijk is, kunnen we het nergens vinden! We zijn er zeker van dat het een gigabyte kaart is, maar hij lijkt niet op
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/VGA/FileList/ProductImage/photo_r9000_small.jpg
de radeon 9000 en hij lijkt ook niet op
Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/VGA/FileList/ProductImage/photo_r9000-pro_small.jpg
de radeon 9000 pro.
Er staat het colgende typenummerop: gv-af64d, maar daar kunnen we niets over op internet vinden. Als we de gewone ati catalyst drivers installeren staat er bij systeem MAYA Radeon 9000pro, dus je zou zeggen dat het de 9000 pro is, maar bij apparaatbeheer staan er dus dan nog 2 devices die niet werken, omdat windows er geen drivers voor kan vinden. Ook ziet de kaart er anders uit dan de gigabyte radeon 9000 kaarten. Weet iemand misschien met welke kaart wij te maken hebben? En hoe wij bij apparaatbeheer die 2 devices (staat device on radeon bla bla) kunnen installeren?

mvg L3IPO
ps, sorry, beetje lang verhaal geworden

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
De Maya radeon 9000 heet volluit Gigabyte Maya Radeon 900 google 'Maya Radeon 9000' dus het is wel een Gigabyte kaart, voor zover ik zien kan is 't een budget uitvoering.

I'm not weird, I'm a limited edition

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Topicstarter
lowrider schreef op 15 april 2003 @ 15:02:
De Maya radeon 9000 heet volluit Gigabyte Maya Radeon 900 google 'Maya Radeon 9000' dus het is wel een Gigabyte kaart, voor zover ik zien kan is 't een budget uitvoering.
Het is volgens jou dus een radeon 9000? Maar hoe kan het dan dat de drivers aangeven dat het een 9000pro is, en dat ik nergens op internet een plaatje kan vinden van een videokaart die er hetzelfde uitziet als die van mij, of informatie van de het typenummer?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

erm een video kaart gebruikt echt maar een aparaat in je device list hoor :X
die andere 2 hebben er waarschijnlijk geen bal mee te maken ;)

mare post eens een foto van die kaart hier dan kunnen we eens kijken wat het nu echt is :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gekeken, maar geen van die kaarten is hetzelfde als die ik heb.

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 15 April 2003 @ 15:06:
erm een video kaart gebruikt echt maar een aparaat in je device list hoor :X
die andere 2 hebben er waarschijnlijk geen bal mee te maken ;)

mare post eens een foto van die kaart hier dan kunnen we eens kijken wat het nu echt is :P
De 2 devices staan er toch echt hoor.

Heb (nog) geen digitale camera (en scanner). Hij lijkt op die gewone 9000, maar dan is de heatsink groter en mis hij niet zo'n "hoekje"

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Weet je zeker dat er niet GV-AP64D staat ipv GV-AF64D... in dat geval zou je idd een verkeerde kaart hebben, nl. een 8500

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Had die resultaten ook al gevonden, maar als ik dan bijvoorbeeld op de bovenste klik, en de plaatjes in het artikel bekijk, ziet die kaart er niet uit als die wij hebben, maar als de 9000pro (waarvan ik het plaatje hier ook gepost heb)
dus plz stop met zeggen google dit google dat, heb al uur ofzo gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Zer0 schreef op 15 April 2003 @ 15:10:
Weet je zeker dat er niet GV-AP64D staat ipv GV-AF64D... in dat geval zou je idd een verkeerde kaart hebben, nl. een 8500
Weet zeker dat het een F is, maar de 8500 is volgens mij GV-AP64D

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:11:
[...]

maar de 8500 is volgens mij GV-AP64D
Dat bedoelde ik ook...

[ Voor 176% gewijzigd door Zer0 op 15-04-2003 15:14 ]

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
http://members.optushome.com.au/saeba.com/cat/video.htm

het is een gigabyte GA-AF64D waarschijnlijk

dat is dus een ATI 9000 (pro) met tv-out. als je zoekt met google op 'AF64D' vind je genoeg links.

staat ie hier bij? http://www.digit-life.com/articles/r9000pro/index.html

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb een Radeon 9000 PRO, die geeft ook twee apparaten aan (Primary display en Secondary Display).
Hij heeft een dual-head functie: 2 monitors apart aansturen met 1 kaart. Zitten dan ook 3 aasluitingen op de achterkant: VGA-out, DV-I out (voor flatscreen) en TV-out.

Lijkt het daar misschien op?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
BuG2FiX schreef op 15 April 2003 @ 15:12:
http://members.optushome.com.au/saeba.com/cat/video.htm

het is een gigabyte GA-AF64D waarschijnlijk

dat is dus een ATI 9000 (pro) met tv-out. als je zoekt met google op 'AF64D' vind je genoeg links.

staat ie hier bij? http://www.digit-life.com/articles/r9000pro/index.html
Het is een GV-AF64D. En nee, de kaart die daar staat is gewoon de 9000 pro, die ik ook in dit topic heb gepost, maar zo ziet ie er dus niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op 15 April 2003 @ 15:13:
Ik heb een Radeon 9000 PRO, die geeft ook twee apparaten aan (Primary display en Secondary Display).
Hij heeft een dual-head functie: 2 monitors apart aansturen met 1 kaart. Zitten dan ook 3 aasluitingen op de achterkant: VGA-out, DV-I out (voor flatscreen) en TV-out.

Lijkt het daar misschien op?
Nee, die ik heb zijn maar 2 aansluitingen, 1tje voor tv out en 1tje voor monitor.

Verwijderd

Zeg nou eens duidelijk op welke kaart hij lijkt. Wat je nu allemaal zegt is niet duidelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:15:
Zeg nou eens duidelijk op welke kaart hij lijkt. Wat je nu allemaal zegt is niet duidelijk!
Hij lijkt op het bovenste (grote) plaatje, maar dat plaatje mist als het ware een "hoek" in de kaart, dan mist die van mij niet. En op die van mij zit een 1,5x zo grote heatsink, plus dat de ati drivers aangeven dat het een 9000pro is, maar dat grote plaatje is van een 9000. Als ik naar de kaart zelf kijk lijkt ie nauwelijks op een 9000pro, want hij heeft maar 2 aansluitingen, en geen actieve koeler.

Verwijderd

Wat zegt de winkel ervan? Blijkbaar zitten er iig. niet de juiste drivers bij geleverd, 't ding is nieuw, dus het lijkt mij een probleem voor de winkel.

//edit

even bij deja voor je gekeken, daar vond ik dit:
topic over deze kaart

dit topic is in het duits, maar duidelijk is dat het over dezelfde kaart gaat, en ook over hetzelfde probleem.

Het is dus deze kaart:
Gigabyte GV-AF64D Rev 2.0, ATI Radeon 9000 (RV250), 64 MB, 15pol. SUB-D
und 9pol. Composite (passende Kabelpeitsche VHS-IN/OUT & S-VHS-IN/OUT)
Als ik het goed begrijp heeft dit ding dus ook een VHS-IN. Oftewel, je hebt waarsch. een veel te dure kaart gekregen.

Deze moet je nog installeren:

http://pdownload.mii.inst...re-wdm-6-14-01-6184v1.exe

voor het ontbrekende device..

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:24:
Wat zegt de winkel ervan? Blijkbaar zitten er iig. niet de juiste drivers bij geleverd, 't ding is nieuw, dus het lijkt mij een probleem voor de winkel.
Winkel heb ik nog geen contact mee opgenomen, en er zaten geen drivers bij, niet eens een doos, anders stond een daar wel op :) Is een OEM (toch?) videokaart, dus drivers zelf downloaden.

• Kets_One
  • Niet online
Het lijkt me idd zoals Shunt zegt:
Die twee extra devices hebben geen bal te maken met de videokaart.

Waarschijnlijk zijn het extra devices op het moederboard, zoals USB Root HUB's, AC97 sounds devices of netwerkchippies etc.

ik zou eens drivers van de mamaplank-fabrikant installeren. Ik denk dat dan de 'unknown devices' wel verdwijnen.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Topicstarter
Zer0 schreef op 15 april 2003 @ 15:12:
[...]

Dat bedoelde ik ook...
Afbeeldingslocatie: http://www.ati-news.de/Bilder/Cebit2002/Gigabyte/gv-ap64d.jpg
Dit is de 8500, maar daar lijkt ie helemaal niet op

Verwijderd

zie even mijn edit van vorige post.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kets_One schreef op 15 april 2003 @ 15:28:
Het lijkt me idd zoals Shunt zegt:
Die twee extra devices hebben geen bal te maken met de videokaart.

Waarschijnlijk zijn het extra devices op het moederboard, zoals USB Root HUB's, AC97 sounds devices of netwerkchippies etc.

ik zou eens drivers van de mamaplank-fabrikant installeren. Ik denk dat dan de 'unknown devices' wel verdwijnen.
Goed idee...het is trouwens een epox nforce 2 moederbord. Wel vreemd dan dat ie bij apparaatbeheer aangeeftdat de twee devices op de videokaart zitten...en ik weet nog steeds niet cker wat voor videokaart ik nu heb...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:24:

//edit

even bij deja voor je gekeken, daar vond ik dit:
topic over deze kaart

dit topic is in het duits, maar duidelijk is dat het over dezelfde kaart gaat, en ook over hetzelfde probleem.

Het is dus deze kaart:

[...]

Als ik het goed begrijp heeft dit ding dus ook een VHS-IN. Oftewel, je hebt waarsch. een veel te dure kaart gekregen.

Deze moet je nog installeren:

http://pdownload.mii.inst...re-wdm-6-14-01-6184v1.exe

voor het ontbrekende device..
Dat zou vet zijn :P Maar er zitten maar twee aansluitingen op he, eentje voor de monitor, en ik dacht dat de andere voor tv-out was...kan het dan zijn dat het ipv tv-out, tv-in is ofzo? of allebei in 1 aansluiting?

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:15
Zoals eerder gezegd is die 2de device gewoon de secondary video, volgens de foto hier zit er dus wel een dvi aansluiting, wat je eerst zei van niet. :)

Verwijderd

Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.. heb je die capture driver al geprobeerd te installeren?

• Kets_One
  • Niet online
De foto die je net post is de Gigabyte Gv-AP64D. met een Ati 8500 LE chippie.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:05

Entity

9000rpm

Dit is het type: Gigabyte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB

Gevonden door op Google Groups te zoeken op GV-AF64D.

Verwijderd

Topicstarter
robbertkrebbers schreef op 15 April 2003 @ 15:34:
Zoals eerder gezegd is die 2de device gewoon de secondary video, volgens de foto hier zit er dus wel een dvi aansluiting, wat je eerst zei van niet. :)
Nogmaals, er zitten 2 aansluitingen op de kaart zelf, 1tje voor de monitor (dvi toch?) en 1tje voor tv outdacht ik, maar onze herzik zegt dat het misschien tv-in is ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op 15 April 2003 @ 15:35:
Dit is het type: Gigabyte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB

Gevonden door op Google Groups te zoeken op GV-AF64D.
Is daar ook ergens een plaatje van? Dat ik kan zien of het inderdaad dezelfde is? Want alle kaarten op de gigabyte site zijn anders als die van mij.

Verwijderd

Topicstarter
Kets_One schreef op 15 april 2003 @ 15:35:
De foto die je net post is de Gigabyte Gv-AP64D. met een Ati 8500 LE chippie.
Inderdaad. het ging ook om het modelnummer :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:34:
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.. heb je die capture driver al geprobeerd te installeren?
Nog niet, maar ik heb em al wel gedownload :) Wacht eerst liever nog even of hier iets uitkomt, voordat ik allemaal vage drivers ga installeren :)

Verwijderd

Ik denk dat het de 9000 DDR VIVO is, kan er alleen geen plaatje van vinden:

http://mirror.ati.com/products/pc/radeon64ddr/index.html

dat zou idd beteken dat dat ding kan capturen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:40:
Ik denk dat het de 9000 DDR VIVO is, kan er alleen geen plaatje van vinden:

http://mirror.ati.com/products/pc/radeon64ddr/index.html

dat zou idd beteken dat dat ding kan capturen..
Kan een vivo kaart dan op 1 aansluiting werken?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:10:
[...]

Had die resultaten ook al gevonden, maar als ik dan bijvoorbeeld op de bovenste klik, en de plaatjes in het artikel bekijk, ziet die kaart er niet uit als die wij hebben, maar als de 9000pro (waarvan ik het plaatje hier ook gepost heb)
dus plz stop met zeggen google dit google dat, heb al uur ofzo gezocht.
Als dat op de kaart staat "af64d" dan moet het dat zijn. Dan zal je wel de Pro versie hebben.

en eh... just trying to help :'(

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 15-04-2003 15:43 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kets_One
  • Niet online
Hier is de link naar het plaatsje van de GV-AP64D:
http://tw.giga-byte.com/VGA/Products/Products_GV-AP64D.htm#

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zit er een 9-polige SUB-D connector op waarop een kabel met VHS-IN/VHS-UIT en S-VHS-IN/S-VHS-UIT op zit.. maar is allemaal gokwerk hoor.. :)

(voordat ik je blij maak met een dode mus)

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 15 april 2003 @ 15:43:
[...]

Als dat op de kaart staat "af64d" dan moet het dat zijn. Dan zal je wel de Pro versie hebben.

en eh... just trying to help :'(
Maar hij heeft geen actieve koeling en geen derde aansluiting, wat ik op elke andere Radeon 9000pro kaart wel zie.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er dus heeeeeel anders uit als die wij hebben :)

• Kets_One
  • Niet online
Wazig, idd!!

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Post nou eens een plaatje van die kaart !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:48:
Post nou eens een plaatje van die kaart !
Heb geen digitale camera :'(

Verwijderd

//edit
nev mind, verkeerd gelezen..

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:50 ]

• Kets_One
  • Niet online
Ben nog ff verder aan het kijken...

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok, als het dat dan allemaal NIET is, post dan eens een foto van wat het WEL is!
Hier schieten we met zijn allen niets mee op. Een beetje "construeer de videokaart in je hoofd, en zoek er een plaatje bij".
Bel die winkel, laat ze jou drivers geven. Bel Gigabyte, vraag welke kaart het is.
Als je dat had gedaan, had je waarschijnlijk al lang van je probleem af geweest.

edit:
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 15:49:
[...]

Heb geen digitale camera :'(
Dan leen je er ergens een ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Plague op 15-04-2003 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Plague schreef op 15 april 2003 @ 15:49:
ok, als het dat dan allemaal NIET is, post dan eens een foto van wat het WEL is!
Hier schieten we met zijn allen niets mee op. Een beetje "construeer de videokaart in je hoofd, en zoek er een plaatje bij".
Bel die winkel, laat ze jou drivers geven. Bel Gigabyte, vraag welke kaart het is.
Als je dat had gedaan, had je waarschijnlijk al lang van je probleem af geweest.

edit:

[...]

Dan leen je er ergens een ;)
Probeer dat nu te regelen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 15:49:
//edit
nev mind, verkeerd gelezen..
Dacht al :)

• vehpol
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Kan je echt niet meer vinden dan die code op je chipset. Want volgens mij zijn er geen chipsets waar verder niets over op internet te vinden is. Kijk nog eens heel goed of dat er echt staat en of er toevallig niet een ander typenummer vermeld staat. Lijkt me zo ontzettend onwaarschijnlijk dat zo'n relatief standaard chipset nergens te vinden is!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

is dit 'm?:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0801/ati06.jpg

http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0801/ati.htm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht even dat dat em was, kaart en heatsink zien er precies hetzelfde uit, maar ik heb die bovenste aansluiting niet.

Verwijderd

Dat is de DVI, waarsch. heb jij dan de kaart zonder DVI. Is wel een 9000 btw, althans op die site staat ie als 9000. Kloppen de overige componenten wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:56:
Dat is de DVI, waarsch. heb jij dan de kaart zonder DVI. Is wel een 9000 btw, althans op die site staat ie als 9000. Kloppen de overige componenten wel?
Zover ik kan zien wel...wat houd dit dan in? Welke zou ik dan hebben en waarom kan ik er niets verder over vinden op internet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em er net ff uitgetrokken, en hij ziet er precies hetzelfd uit, maar die van mij mist alleen die bovenste aansluiting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 15:41:
[...]

Kan een vivo kaart dan op 1 aansluiting werken?
yep..heeft mijn gf4200 ook...1 ps2-achtige aansluiting met een verloopje er bij waar dan los alle vivo-aansluitingen opzitten...

• Kets_One
  • Niet online
Ik dacht dat je het plaatje al gepost had?
Hmmm. Terug bij nul.

Mogelijke oplossing:
post gewoon alle numerieke reeksen op je kaart hier!

zoals: modelnummers, revisie, productnummer etc. wij zoeken wel ff verder.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 16:04:
[...]

yep..heeft mijn gf4200 ook...1 ps2-achtige aansluiting met een verloopje er bij waar dan los alle vivo-aansluitingen opzitten...
Die van mij heeft dus 1 aansluiting voor de monitor en een 9 polige aansluiting erboven waarbij staat s-vid out

Verwijderd

Topicstarter
Kets_One schreef op 15 April 2003 @ 16:05:
Ik dacht dat je het plaatje al gepost had?
Hmmm. Terug bij nul.

Mogelijke oplossing:
post gewoon alle numerieke reeksen op je kaart hier!

zoals: modelnummers, revisie, productnummer etc. wij zoeken wel ff verder.
Het plaatje staat er toch?

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

offtopic:
Psst... gebruik de EDIT-KNOP eens wat vaker, je hebt al weet ik veel hoevaak 2 of meer posts achter elkaar gedaan. En als ik naar je voorgeschiedenis kijk qua topics is dit ook al niet al te vrolijk, maar goed, het is mooi weer, we gaan vrolijk verder.

Als echt het enige wat mist die ene aansluiting is, dan zou het best kunnen zijn dat je een versie hebt die geen dual-head aankan. Worden wel vaker kaarten van hetzelfde type gemaakt waar alleen 1 zo'n functie ontbreekt!

[ Voor 13% gewijzigd door vehpol op 15-04-2003 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 15 April 2003 @ 16:07:
offtopic:
Psst... gebruik de edit knop eens wat vaker, je hebt al weet ik veel hoevaak 2 of meer posts achter elkaar gedaan. En als ik naar je voorgeschiedenis kijk qua topics is dit ook al niet al te vrolijk, maar goed, het is mooi weer, we gaan vrolijk verder.

Als echt het enige wat mist die ene aansluiting is, dan zou het best kunnen zijn dat je een versie hebt die geen dual-head aankan.
Vaag? En vrijwel niets over te vinden via internet? En is het dan een pro versie of niet?

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 16:08:
[...]

Vaag? En vrijwel niets over te vinden via internet? En is het dan een pro versie of niet?
Plaats nou maar gewoon de Nummers die je ziet!!! Dat hebben nu al 3 mensen gevraagd volgens mij. Dus gewoon kaart naast je toetsenbord en dan kijken en overtypen. Eerder kunnen we je echt niet zo snel helpen. Typ maar gewoon lekker veel over, kan je ook niet het goed missen!

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 15 April 2003 @ 16:10:
[...]

Plaats nou maar gewoon de Nummers die je ziet!!! Dat hebben nu al 3 mensen gevraagd volgens mij. Dus gewoon kaart naast je toetsenbord en dan kijken en overtypen. Eerder kunnen we je echt niet zo snel helpen. Typ maar gewoon lekker veel over, kan je ook niet het goed missen!
Wat jij wil, daar komen ze:

zit een chipje op waarop staat: ATI Rage Theater 213RT1ZUA43 MFJNL 0237AA Taiwan.
dan zitten er allemaal chipjes op van het merk Etrontech : EM658160TS-4 G070110RCU416.1L geheugenchipjes volgens mij
Moet je nog meer weten?

• Nobby
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Post ook alle codes die op de pcb staan van je videokaartje plz.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 15 April 2003 @ 16:16:
Post ook alle codes die op de pcb staan van je videokaartje plz.
pcb?

Verwijderd

printplaat

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Printed Circuit Board = prinplaat

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

Verwijderd

Topicstarter
GV-AF64D REV 2.0
FS-20A1 (sticker)
20B19602714 (sticker)
SN0246033427(sticker)

Voor de rest kan ik niets nuttigs erop vinden...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
dat er een rage theater opzit, duid al aan op een 8500 denk ik zo. ik heb ze nog niet gezien op 9000 series (zie ook plaatjes hierboven).
of anders misschien een 9100(=8500)?

maar ik zie het probleem niet. de nieuwste catalyst drivers moeten dat ding gewoon zien tenzij het stiekum een nvidia kaart is. dan kan je het type in je control pannel terug vinden (toch?)

[ Voor 36% gewijzigd door sharkzor op 15-04-2003 16:25 ]

Verwijderd

denk idd ook dat het dus geen 9000 serie is..... K denk me te herinneren dat bij de oudere kaarten idd iets van theater op staat :-)

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Enige wat ik kan vinden van die eerste serie codes die je vond, en het enige wat me logisch lijkt is dat het een 9100 of een 8500 is... met een 9100 zou je mazzel hebben, met een 8500 pech...

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 15 april 2003 @ 16:24:
dat er een rage theater opzit, duid al aan op een 8500 denk ik zo. ik heb ze nog niet gezien op 9000 series (zie ook plaatjes hierboven).
of anders misschien een 9100(=8500)?
Ik weet het niet? Probeer er dan ook op deze manier achter te komen...

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 15 April 2003 @ 16:27:
Enige wat ik kan vinden van die eerste serie codes die je vond, en het enige wat me logisch lijkt is dat het een 9100 of een 8500 is... met een 9100 zou je mazzel hebben, met een 8500 pech...
8500 is toch vrijwel hetzelfde als een 9100? En 8500 is altijd nog sneller dan een 9000(pro) En waarom gaven de drivers dan aan 9000 pro? En waarom vind ik nergens een plaatje van precies dezelfde kaart waarbij staat dat het een 9100 of 8500 is?

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
die dus de volgende keer!~

Edit:
8500 is toch vrijwel hetzelfde als een 9100? En 8500 is altijd nog sneller dan een 9000(pro) En waarom gaven de drivers dan aan 9000 pro? En waarom vind ik nergens een plaatje van precies dezelfde kaart waarbij staat dat het een 9100 of 8500 is?
Hij is vrijwel hetzelfde, maar toch is de 9100 net nog weer een lekker stukje beter, sneller, etc. En dat wil je natuurlijk altijd hebben he.

En natuurlijk kan er niet van elke kaar een plaatje online staan, er staan zoveel versies. Een goed plaatje is vast ergens te vinden, maar dat kan heel lang zoeken worden.

[ Voor 73% gewijzigd door vehpol op 15-04-2003 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik editten dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet ff de hond uitlaten, brb

• sharkzor
als de drivers een 9000pro aangeven is het een 9000 pro. heel simpel.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 16:32:
Dit, samen met het vorige bericht gaat me toch wel HEEL erg ver, nog maals:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

die gebruiken als je meer dan 1 post achter elkaar wilt gaan.

Verder LEES DE FAQ!

Hou het on-topic. Laat niet constant anderen voor je werken, ETC. ETC.

Verwijderd

L3IPO schreef op 15 april 2003 @ 16:32:
Een wat betere GotT-houding zou niet misstaan, evenals een foto van die kaart.

Verwijderd

Misschien is het verstandig om bij een normale zaak een pc te kopen en niet bij een zaak waar je er geen driver of niets bij krijgt. Normaal moet je er echt wel iets bij krijgen. Dus bel die zaak maar eens of ga er heen en regel het zelf eens........

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op 15 April 2003 @ 16:33:
als de drivers een 9000pro aangeven is het een 9000 pro. heel simpel.
Ok, logisch genoeg (ook al kan ik nergens een vergelijkbare kaart vinden). Hoe kan ik nu de twee devices installeren waarvoor nog geen driver is geinstalleerd?

• Shunt
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

erm na ongeveer schuldig te zijn aan meer dan 60 % van de posts in dit topic :P

gebruik aub de edit ;)

en ik den al dat ik het probleem weet ;)
er zijn van bijna alle kaartjes 2 verschillende soorten ;) een voor de vs markt (daar zijn alle plaatjes van)
en de europese markt die zie je hier en daar zijn heel weinig plaatjes van te vinden :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 16:44:
[...]
Sorry hoor :(
foto kan ik niet aan komen, heb wel Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0801/ati06.jpg
Het is precies dezelfde, maar dan zonder die bovenste connector

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
offtopic:
pssst,
mjeucken, je ondertitel vern**kt de layout een beetje.... kan je er geen spaties tussenzetten?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 16:44:
[...]
Dat eerst ben ik het helemaal mee eens (zie mijn vorige post ;))

Een foto, dat is dan een betere GoT houding van jou kant, (:+) want hij heeft reeds in het begin duidelijk gemaakt dat hij niet in een situatie verkeerd waarin hij deze zou kunnen aanleveren op dit moment (wat zeg ik dat toch weer mooi 8))

Verwijderd

Topicstarter
vehpol schreef op 15 April 2003 @ 16:35:
[...]

Dit, samen met het vorige bericht gaat me toch wel HEEL erg ver, nog maals:
[afbeelding]

die gebruiken als je meer dan 1 post achter elkaar wilt gaan.

Verder LEES DE FAQ!

Hou het on-topic. Laat niet constant anderen voor je werken, ETC. ETC.
Stuur een sollicitatiemail voor mod plz ipv hier zitten zeiken...

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Wordt het niet tijd om dit gebeuren te sluiten ??????????????

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 16:48:
[...]

Ik heb geen zin om hier persoonlijke fetes uit te vechten. Ik heb reeds een berichtje geplaatst in Schop een modje om dit gedrag. Ik wil je best helpen en velen met mij, maar laat dan ook zien dat je GoT-waardig bent. Zoals je ziet willen veel mensen dingen van je weten, dus veel mensen helpen je, of althans, willen je helpen, en dan zo'n reactie. Vind dit erg demotiverend om iemand te helpen.

En tot zover mijn off-topic in dit topic. Ik heb geen zin meer om jou helpen!
wizzzzzz schreef op 15 april 2003 @ 16:50:
Wordt het niet tijd om dit gebeuren te sluiten ??????????????
Ik heb mijn best gedaan met Schop een modje en inmiddels ook Report Topic.

Ik weet dat ik geen mod ben, en wil het ook niet worden, heb zeker respect voor ze, maar help ze graag. Hou het dus vanaf nu maar OF on-topic OF helemaal niet. Dat deze user niet echt van goede zinne is lijkt me wel duidelijk inmiddels, hoeft niet extra benadrukt te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door vehpol op 15-04-2003 16:53 ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 16:48:
[...]

39 van de 80 posts zijn van jou.... Begint er een beleltje te rinkelen? :X

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 14:44

Erikie

www.erikie.nl

//offtopic

I love this thread :D

//

ps.. ik ben deze thread een beetje aan t volgen, maar, zijn jullie er al uit :?! en misschien moet je even de heatsink eraf peuteren om de tekst van de cpu te noteren (van je videokaart), want wat jij nu opnoemt zijn volgens mij gewoon 'bij' chipjes.

//edit
ohja (dit is een edit :P) en noteer het dan ook even op got.

[ Voor 14% gewijzigd door Erikie op 15-04-2003 17:02 ]

traktor scratch!

Verwijderd

vehpol schreef op 15 April 2003 @ 16:50:
[...]

Ik heb geen zin om hier persoonlijke fetes uit te vechten. Ik heb reeds een berichtje geplaatst in Schop een modje om dit gedrag. Ik wil je best helpen en velen met mij, maar laat dan ook zien dat je GoT-waardig bent. Zoals je ziet willen veel mensen dingen van je weten, dus veel mensen helpen je, of althans, willen je helpen, en dan zo'n reactie. Vind dit erg demotiverend om iemand te helpen.

En tot zover mijn off-topic in dit topic. Ik heb geen zin meer om jou helpen!

[...]

Ik heb mijn best gedaan met Schop een modje en inmiddels ook Report Topic.

Ik weet dat ik geen mod ben, en wil het ook niet worden, heb zeker respect voor ze, maar help ze graag. Hou het dus vanaf nu maar OF on-topic OF helemaal niet. Dat deze user niet echt van goede zinne is lijkt me wel duidelijk inmiddels, hoeft niet extra benadrukt te worden.
Als iemand even doorgeeft dat hij even niet kan reageren omdat hij de hond moet uitlaten, vind IK wel degelijk dat hij GOT waardig is. Zelfs zo erg dat hij zich bijna verontschuldigt dat hij niet meteen kan reageren als ie even weg is.

En dat helpen van jou schiet lekker op zo.
:Y) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Of ik "GoT waardig ben" maakt me niets uit en kan me nix schelen, is offtopic gezeur...

De vraag is welke videokaart ik nu gekregen heb?
Uit dit verhaal is naar voren gekomen dat ik Of een 8500 of een 9100 heb, wat mij wat onwaarschijnlijk lijkt. Wel lijkt het erop dat ik een 9000pro heb gehad, terwijl ik een gewone 9000 besteld/betaald heb. Mijn volgende vraag is dat ik nog steeds bij systeem/apparaatbeheer heb staan dat 2 devices gedisabled zijn, omdat windows (in samenwerking met ati drivers uiteraard) niet de goeie drivers ervoor kon vinden. Ik heb wat drivers gekregen via dit topic, en die zal ik dan later ook proberen, om te kijken of het werkt.

-edit- ow ja, en ik zal vervolg met de edit werken, ook al had ik er nog nooit van gehoord
-edit2- wist niet dat het aantal posts ook laag gehouden moest worden...
-edit3, reactie op sharkzor- Die chip zit ook op de achterkant. Ik zal proberen de heatsink eraf te halen, maar ik wil het liever niet mollen...
-edit4- zal nu maar even aangeven dat ik een poosje wegmoet en vanavond weer terug ben...dus bij deze

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 17:18 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
DAT hij even weg is, is idd nuttige info. (zeker gezien het grote aantal posts wat hij verlaat kort na een halve/vage reactie), echter is het niet nodig om hier een aparte post aan te wijden, zeker niet als het een eigen post volgt. Een extra regeltje onder een bericht volstaat. En al ging hij ook naar Alaska, "ik ben zo terug" is wel genoeg lijkt me.

offtopic:
Dit draadje is echt geweldig... vooral volhouden!

edit:
Of je GoT-waardig bent lijkt me zeker wel relevant, al vindt je zelf van niet. Dit topic ontstijgt het "Ik heb een kaart . ... het is een rode! wat voor type heb ik nu?"-niveau niet echt. Als je DAT kunt inzien en er naar kunt handelen, DAN voldoe je al aardig aan de FAQ, de spelregels waar iedereen zich hier aan probeert te houden, en DAN ben je dus GoT-waardig en krijg je snel en serieus een antwoord waar je echt iets aan hebt. Dat dit 4 pagina's moet kosten is wel aardig aan jezelf te danken.

edit:
2: "wist niet dat het aantal posts ook laag gehouden moest worden..." Iedere GoT-er wordt geacht de wet te kennen. Onbekendheid met de regels is geen excuus om je er niet aan te houden. Overigens ben ik blij te zien dat je inmiddels enthousiast aan het editten bent!

[ Voor 54% gewijzigd door cwppol op 15-04-2003 17:15 ]

• sharkzor
om even on topic te blijven, die foto die je poste van hij lijkt daarop vertoont geen rage theater chip....

beste manier om er achter te komen is die 2 witte klipjes eruit duwen en op de core kijken.

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:06:
Of ik "GoT waardig ben" maakt me niets uit en kan me nix schelen, is offtopic gezeur...

De vraag is welke videokaart ik nu gekregen heb?
Uit dit verhaal is naar voren gekomen dat ik Of een 8500 of een 9100 heb, wat mij wat onwaarschijnlijk lijkt. Wel lijkt het erop dat ik een 9000pro heb gehad, terwijl ik een gewone 9000 besteld/betaald heb. Mijn volgende vraag is dat ik nog steeds bij systeem/apparaatbeheer heb staan dat 2 devices gedisabled zijn, omdat windows (in samenwerking met ati drivers uiteraard) niet de goeie drivers ervoor kon vinden. Ik heb wat drivers gekregen via dit topic, en die zal ik dan later ook proberen, om te kijken of het werkt.

-edit- ow ja, en ik zal vervolg met de edit werken, ook al had ik er nog nooit van gehoord
-edit2- wist niet dat het aantal posts ook laag gehouden moest worden...
Nou, ok, ik zal aardig zijn vandaag en je proberen te blijven helpen.
Maar eerst nog even wat wijze lesjes
- Wees aardig tegen wie je helpt
- Wees concreet
- Over Edit 1: Een mod. heeft je al een keer op de FAQ gewezen, volgens mij is dat zelfs al 2 keer gebeurd, dus je had het moeten weten.
- Over Edit 2: Het moet overzichterlijk blijven. Als je toch 2 dingen achter elkaar zegt kan dat dus net zo goed in 1 post.

Met de gegevens die je tot dit moment hebt gepost zijn de enige mogelijkheden eigenlijk een 8500 of een 9100 (qua chips). Maar als de winkel zegt dat het een 9000 is terwijl het een 9100 is zouden ze zichzelf in hun vingers snijden. Deze is welliswaar even duur, maar ook beter, dus daar kom je dan natuurlijk wel voor uit. Ik zou eigenlijk als ik jou was terug gaan naar de winkel. Of ze even mailen (wel vriendelijk :+) wie weet kunnen ze je meer zekerheid geven.

Over die onbekende devices: Dat kan dus zoals eerder gezegd echt vanalles zijn. Het is veel waarschijnlijker dat het bijv. de geluidsdrivers zijn van je mobo die je hebt uitgeschakeld... of een Uitgeschakelde/niet ingeplugde USB-inplug-geval-ding (ehm... hub... maar dan op zo'n PCI plaatje, kom even niet op de naam) op je mobo, of zoiets. Dus daar zou ik het probleem zeker niet zoeken als ik jou was.

Verwijderd

Zit deze chip erop?
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/support/images/ragetheaterchip.gif

En dan nog het nummer van je Core en je weet welke kaart het is.

NB: hoger dan 9000 worden niet passief gekoeld uitgevoerd (uitzonderingen daargelaten zoals de 9600 Ultimate).
Van elke kaart zijn ongeveer tientallen uitvoeringen...

Post een foto van de beiden zijden van die kaart + core en je weet het zeker...

Gokje: GigaByte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB TVOut/No-DVI bulk r20

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:18:
Zit deze chip erop?
[afbeelding]

En dan nog het nummer van je Core en je weet welke kaart het is.

NB: hoger dan 9000 worden niet passief gekoeld uitgevoerd.
Van elke kaart zijn ongeveer tientallen uitvoeringen...

Gokje: GigaByte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB TVOut/No-DVI bulk r20
Er zit idd een Ati Rage Theater op (achterkant welliswaar), maar die zorgt volgens mij alleen voor vid-in vid-uit enz..

Naar mijn mening (de broer van l3ipo) blijft het nog steeds een ati radeon 9000pro
Ati drivers geinstalled het enige probleem blijven die 2 devices in apparaatbeheer. Ik zal dan zo ook even een screenie daar van plaatsen.

Verwijderd

Wat zijn de PCI device ID's van die kaart ?

RV250 = Ati Radeon 9000
RV250PRO = Ati Radeon 9000 Pro

Het verschil is de clocksnelheid.
- Radeon 9000 = 250MHz core en 200MHz DDR 128 bit memory (effectief 400MHz/6.4GB/s)
- Radeon 9000 Pro = 270MHz en 275MHz DDR 128 bit memory (effectief 550MHz/8.8GB/s).
Wat is de core/mem snelheid van jouw kaart ?

> EM658160TS-4
(1/4)*1000 = 250MHz, oftwel jouw kaart zou een Radeon 9000 zijn die nog 50MHz overgeklokt kan worden qua geheugensnelheid.

Je moet 3 devices extra krijgen bij het installeren van een videokaart met TV-out:
- VGA Kaart
- TVOut functionaliteit
- Monitor

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier de screenies van mijn apparaat beheer en de unknown devices

http://www.the-underground.nl/apparaatbeheer.jpg
http://www.the-underground.nl/unknown_device.jpg

De PCI device ID's ben ik nog ff aan het bekijken/zoeken

• vehpol

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 17:50:

Gokje: De 1 heeft niets met je videokaart te maken.

De andere duidelijk wel, waarschijnlijk je TV-out, dat is het enige wat ie volgens mij nog wel eens niet meteen wil herkennen aan video-kaarten en waar je dus software voor moet downloaden. (buiten nog wat speciale functies die in dat soort programma's zitten als kantelen en kleur aanpassen)

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

Appie

F1RST Racing

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:50:

Beide hebben betrekking op je Rage Theater chip: installeer: http://pdownload.mii.inst...re-wdm-6-14-01-6184v1.exe , zoals hezik in het eerste gedeelte al reeds vermeld heeft. Verder is het gewoon een 9000 64mb non DVI (rv250 = 9000) (waarschijnlijk GigaByte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB TVOut/No-DVI zoals Euss al vermeld heeft)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Pagina: 1 2 Laatste