Toon posts:

Verkeerde kaart gekregen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allebei de unknown devices geven aan te maken te hebben met die RV250 te maken te hebben. De driver die ik al geinstalled hebt werkt gewoon wel ok. Hij geeft ook aan dat de vid een radeon 9000pro is. Ik heb zelfs al een 3d game gespeeld, werkt allemaal prima. Alleen die 2 onbekende apparaten kan ik even niet plaatsen. Wat raden jullie me aan dan ?

1. Zoek verder naar andere drivers.
2. Laat het zo staan die 2 onbekende apparaten links laten liggen.
3. Anders namelijk: .....

-edit- Ik ben nu even die drivers aan het installen voor die capture en ff rebooten ik zal zo editen wat er is gebeurd.

-edit2- Ik heb dit dus gedaan

Deze moet je nog installeren:
http://pdownload.mii.inst...re-wdm-6-14-01-6184v1.exe
voor het ontbrekende device..

maar die devices staan er nog steeds :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 18:17 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

Appie_Pils schreef op 15 april 2003 @ 18:05:
[...]

Beide hebben betrekking op je Rage Theater chip: installeer: http://pdownload.mii.inst...re-wdm-6-14-01-6184v1.exe , zoals hezik in het eerste gedeelte al reeds vermeld heeft. Verder is het gewoon een 9000 64mb non DVI (rv250 = 9000) (waarschijnlijk GigaByte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB TVOut/No-DVI zoals Euss al vermeld heeft)
;)

offtopic:
wat je got waardighijd betreft :X
je heb slechts 1x in een andermans topic iets nuttig ge post :X
en de rest zijn allemaal vragen van jou aan ons waar er een hoop van nogal of search vragen zijn of heel basic of gewoon nutteloze vragen :X no flame intended mare dat wil iets zeggen over je beeld over got
got is namelijk geen helpdesk waar je enkel komt en post als je iets nodig heb
got is een forum waar je informatie deelt met elkaar :> lees daar de algemene faq maar eens op na ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

http://www.ati.com/support/identify/graphicschart.html en zie edit vorige reply
Alleen die 2 onbekende apparaten kan ik even niet plaatsen. Wat raden jullie me aan dan ?
Je kunt ook online drivers updaten... Even de onbekende devices verwijderen en rebooten, daarna zeggen dat die de drivers online moet halen...

Je kan ze ook handmatig downloaden, uitpakken en bij reboot die folder aanwijzen.
http://tw.giga-byte.com/V...ver/Driver_Radeon9000.htm

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 18:22 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

Appie

F1RST Racing

Nogmaals, als je die 2 device drivers hebt gekregen door het installeren van je Radeon, dan heeft natuurlijk deze beide zaken betrekking op je Radeon.
Naast het installeren van videodrivers en control pannels moet je ook hiervoor aparte drivers installeren.
Als je dus ook de nieuwste drivers hebt geinstalleerd dien je ook de WDM capture drivers te installeren: http://pdownload.mii.inst...re-wdm-6-14-01-6178v1.exe

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 15:33:
[...]

Dat zou vet zijn :P Maar er zitten maar twee aansluitingen op he, eentje voor de monitor, en ik dacht dat de andere voor tv-out was...kan het dan zijn dat het ipv tv-out, tv-in is ofzo? of allebei in 1 aansluiting?
zou best kunnen dat het beide is. let wel als je terug gaat naar de winkel dat ze het niet leuk zullen vinden dat je een te dure kaart hebt. en trouwens als hij sneller is dan wat je eigelijk wou en je goede drivers hebt nu. who cares gewoon verder gaan met je leven en niet klagen ;)

waarom heb ik die gelukjes nooit :(

Verwijderd

Topicstarter
Na de ati gpu driver heb ik de control panel geinstalled en na dit verhaal heb ik ook de
tv-capture-wdm-6-14-01-6184v1.exe geinstalled maar dit mocht na een reboot niet baten.

offtopic
Wat het got waardigheid betreft van mijn broertje hebben julle misschien een beetje gelijk. Maar aangezien ik ook wel eens mensen probeer te helpen onder zijn naam trek ik het weer een btje recht hoop ik. Mijn broertje en ik lezen vaak op got en ik probeer mensen ook wel te helpen met dingen.

/offtopic

Verwijderd

Ik heb een Radeon 9700 non pro (club 3d,) en die geeft in apparaatbeheer 2 devices aan:
Radeon 9700 pro
Radeon 9700 pro-Secondary
Ik heb overigens ATI controlpanel geeinstalleerd (switchen tussen 2 beeldschermen enzo)
Enneh waarom die bij mij PRO aangeeft weet ik niet, maar het bevalt me wel.

Verwijderd

Dat 9000 of 9000 pro in de driver maakt geen bal uit, qua driver is het namelijk exact hetzelfde, alleen de core/mem snelheid verschilt.

Verwijderd in "Verkeerde kaart gekregen?"

Verwijderd

Topicstarter
Wat raden jullie me aan dan ?

1. Zoek verder naar andere drivers.
2. Laat het zo staan en die 2 onbekende apparaten links laten liggen.
3. Anders namelijk: .....

-edit op xander- Ik wilde niet naar de winkel terug, want maybe had ik dus een te dure videokaart gekregen en dan kreeg ik maybe de goedkope die ik besteld had. En het blijkt ook zo te zijn, de videokaart die ik nu heb gekregen is denk ik 40 euro duurder.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 08:50 ]

Verwijderd

Wat raden jullie me aan dan ?
Toets eens vaker op refresh op de pagina en loop de eventuele edits na.

Je kunt ook online drivers updaten... Even de onbekende devices verwijderen en rebooten, daarna zeggen dat die de drivers online moet halen...

Je kan ze ook handmatig downloaden, uitpakken en bij reboot die folder aanwijzen.
http://tw.giga-byte.com/V...ver/Driver_Radeon9000.htm

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Aangezien de RV250 (Radeon 9000) GPU een interne tv-encoder heeft, en jouw kaart een Rage Theater chip bevat zijn er twee conclusies mogelijk:
1. het is geen RV250, maar dan zou de kaart niet als 9000 herkend moeten worden.
2. de Rage Theater zit er voor extra functionaliteit, bijvoorbeeld Video-in. Dit zou betekenen dat de uitgang naast de normale D-sub aansluiting een gecombineerde in/uit zou moeten zijn. Hoeveel pennen telt die aansluiting? Standaard Svideo in heeft 4 of 5 pennen, als er meet functionaliteit in de aansluiting zit zou hij ook meer pennen moeten hebben (9 schat ik)
Als die extra functionalitiet aanwezig is moet je in die richting gaan zoeken voor de drivers.
IMHO is het wel een echte OEM kaart, die nooit los verkrijgbaar behoorde te zijn. Waarschijnlijk een restpartij van een grote OEM-pc fabrikant.
vehpol poste een irritant groot icoon op 15 april 2003 @ 16:35:
[...]
Dit, samen met het vorige bericht gaat me toch wel HEEL erg ver, nog maals:
[afbeelding]
Kun je die icons niet wat kleiner houden, persoonlijk vind ik deze grote storender dan het gedrag van de TS, en het is zeker niet nodig om het twee keer te doen

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Wat ik meestal doe met onbekende VGA kaart:

booten van DOS/Windows9x opstart diskette met daarop het debug programma
Vervolgens hex kijken op adressen vanaf (voor zover ik me herinner) c000:0000 of c000:0000. Daar staat de VGA BIOS die meestal wat info verschaft

Verwijderd

Ag, ik heb ook voor 129 euro een MSI GeForce4 Ti4200 128Mb (agp 4x) gekocht >:)

T zou een 64 mb zijn, niet dus 8)

Verwijderd

Quote van de TS: Ik heb laatst een nieuwe pc besteld bij Gistron, met een Gigabyte GV-R9000, Radeon 9000 64MB TV-out bulk..

Heb je daar een bon van? de Gigabyte GV-R9000 staat namelijk wel op de website en is anders dan de kaart dan die jij beschrijft, voornamelijk afgaande op de nummers/ beschrijving van de opdruk op het printplaatje.

Indien je zeker weten een Gigabyte GV-R9000 hebt bestelt (zie bon/factuur) dan adviseer ik je toch zeker terug te gaan naar de winkel.

IMHO dit hele verhaal was niet nodig geweest als je met bon+ verhaal en kaart naar de winkel was geweest.

Verwijderd

Even de feiten:

* het is een radeon 9000. Ik heb een foto gepost van een radeon 9000, en TS heeft aangegeven dezelfde kaart te hebben echter dan zonder DVI
* op de kaart zit een 9-polige SUB-D connecter, wat zou kunnen betekenen dat het ding ook een VHS/S-VHS in heeft.

Dan nog wat opmerkingen:

Die nieuwe apparaten in het apparaatbeheer _kunnen_ ook ergens anders mee te maken hebben. Het AGP slot wordt vaak gedeeld met het 1e PCI slot, het kan dus best zijn dat veranderingen van videokaart ook effect heeft op andere hardware.

Mogelijke oplossingen:

1) verwijder gewoon alles in je apparaatbeheer (maar dan ook echt alles, dus ook de andere hardware), start in veilige modus (indien van toepassing), verwijder daar weer alles, en start opnieuw op om windows alles te laten detecteren
2) zoek even wat rond naar tooltjes a-la sisoft Sandra, en kijk wat die van de kaart zeggen
3) download en brand even een live-linux versie (bv. knoppix), en kijk wat die ervan zegt. Onder linux is het vaak wat makkelijker om achter de exacte gegevens van je hardware te komen.

De kans is best groot dat dit gewoon de kaart is welke je ook zou krijgen, echter dan een oudere versie (je hebt sowieso revisie 1.0, terwijl er een 2.0 is) en dat kan ook betekenen dat je een andere PCB layout hebt.

Wat betreft got-waardigheid, dat lijkt me redelijk off-topic en niet relevant. Toegegeven TS had wat eerder moeten beginnen met het gebruiken van de edit-knop, echter de vraag zelf is wel degelijk GoT-waardig imo. Hij heeft een videokaart en wil graag weten welk type het is en welke drivers ervoor geinstalleerd moeten worden. Tot nog toe heeft hij hierop nog geen sluitend antwoord.

//edit
heb je toevallig je CMOS gereset tijdens installatie? Het zou best kunnen zijn dat die onbekende apparaten opties zijn welke oorspr. uitgeschakeld stonden in het bios, en nu aan staan. Denk hierbij aan bv. stroombeheer etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 13:13 ]

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een foto maken van de videokaart en opsturen naar de fabrikant met de vraag: "ik vermoed dat dit een fake is. En ik heb driverproblemen". Wel even postadres erbij zetten. Mijn ervaring is dat je dan snel antwoord hebt én een driverCD in de bus.

9-polige SUB-D connector zou kunnen zijn (in willekeurige volgorde!!!):
1 Composiet signaal
2 Composiet aarde
3 Kleur signaal
4 Kleur aarde
5 Helderheid signaal
6 Helderheid aarde

Maar daar ben je al snel achter als je de kabel bekijkt (post die eens op GoT)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 14:36 ]

Verwijderd

oeps :) ben net rug van lan beetje scheef gekeken

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer, ditmaal zonder edit maar met een nieuwe post, als het mag. Ik zal zo snel mogelijk een aantal foto's maken van de kaart en die hier posten, kijken wat jullie ervan vinden.

-edit- Ok, de foto's staan eindelijk online, check http://members.chello.nl/~jh.vangulik

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:26

KneoK

Not in a million lightyears

Download AIDA32 eens en ga dan even kijken bij Display en dan GPU... Aan de hand van de info, clockspeeds en corebenaming kun je zelf wel bepalen wat je nu wel of niet hebt gekregen...

Je kunt eventueel ook bij Windows Video de BIOS string nog even ophalen en door google halen...

Verwijderd

Da's dus overduidelijk de kaart die ik gepost heb, echter dan zonder de DVI optie. Je kunt op de print wel zien waar die connector gesoldeerd zou worden..

Oftewel, het is een Radeon 9000. Ik zie overigens geen 9-polige SUB-D aansluiting, dus geen VHS/S-VHS out. Het ding heeft wel een VHS/S-VHS out.

De drivers voor de radeon 9000 zouden imo genoeg moeten zijn. Kun je een screenshot van je apparaatbeheer tonen?

//edit

ik bedoel, zoek de 10 verschillen:

'verkeerde kaart'
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~jh.vangulik/bovenzijde.JPG

'radeon 9000'
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0801/ati06.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 00:49 ]

Verwijderd

In deze handleiding staat de 9 polige Mini-Din voor TV-out. De manual heeft het over Composiet en S-video. Nergens wordt gesproken over Input over die 9 pennen. Conclusie: TV-out only, geen TV/Video in.

Uit de foto's blijkt overduidelijk dat het een Radeon 9000 is gebaseerd op de PCB van de watch.impress.co.jp foto, echter zonder DVI -> Conclusie: OEM'ed versie van de Radeon 9000

Uit de foto's blijkt ook imo dat de filters bij de Mini-Din uit tenminste 3 gelijke parallelle lijnen bestaat. Conclusie: 3 verschillende lijnen, 3 verschillende signalen: 1x composiet, 1x kleur, 1x helderheid.

Op de foto staat ook de Ati Rage Theater chip. Op de Ati website is te lezen dat dit een video en/decoder chip is, geschikt voor dus voor ViVo (Tv-in/TVout). Mogelijk dat dit de extra device is in apparaatbeheer. http://www.ati.com/companyinfo/press/1998/4141.html

De Rage Theater chip zou TV-in funtionaliteit kúnnen ondersteunen, maar iedere OEM kan ervoor kiezen om onderdelen niet te plaatsen waardoor niet alle functies van de Rage Theater ook daadwerkelijk beschikbaar zijn. Bovendien hoeft een connector met meer pennen als nodig is voor signalen te transporteren (S-video/Composiet->6pennen) niet te betekenen dat de overige gebruikt worden voor andere signalen zoals TV-in. Ze kunnen ook gebruikt worden als schakelpennen om de kaart te laten detecteren dat een kabel is ingestoken in de connector of gebruikt worden omdat die connector nu eenmaal met miljarden tegelijk is ingekocht. Daarnaast word er over de Ati Rage Theater gesproken als een chip met audio in/out (spdiff) mogelijkheden...

Eindconclusie:
GigaByte "GV-AF64D" Radeon 9000 64MB TVOut/No-DVI bulk r20
250MHz core
200MHz DDR 128 bit memory (eff. 400MHz/6.4GB/s) rated voor 250Mhz (eff. 500MHz)

GigaByte GV-R9000: Bios |Driver | Faq | Manual

Rapport:
Topicstarter kan gerust slapen, hij heeft de correcte kaart ontvangen. Als de driver problemen niet zijn opgelost kan hij leverancier, Gigabyte en Ati daarover contacteren. Goede producenten kennende ligt er dan binnen no-time een driverCD in de bus.

Verwijderd

*edit*
Dit was geblaat... reageren op een post uit de 1ste pagina is dom 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 01:51 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 09:36
waarschijnlijk is het gewoon een radeon 9000
bij mijn vriends radeon (normale) wordt hij ook herkend als een r9000 pro
(hij heeft ook een gigabyte....schijnt normaal te zijn)

en dat je kaartje er anders uitziet dan de plaatjes die je kan vinden heeft waarschijnlijk te maken met verschillende PCB revisies die het kaartje heeft . Dit is goed mogelijk voor een "nieuw" produkt als de r9000

gewoon niet verder naar omkijken.
en zoals boven mij al gezegd. die extra devices hebben waarschijnlijk nix te maken met je gfx kaart. Soms worden onbekende hardware waarvan windows doet vermoeden dat het gfx kaarten zijn gewoon bij die catergorie gedumpt.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Shunt schreef op 15 April 2003 @ 15:06:
erm een video kaart gebruikt echt maar een aparaat in je device list hoor :X
die andere 2 hebben er waarschijnlijk geen bal mee te maken ;)
Hoeft niet hoor, een Radeon met zowel VGA als DVI komt (als ik het goed heb) in totaal 2 keer voor in je apparaatbeheer, bijv. "Radeon 9500" en "Radeon 9500 secondary".

offtopic:
Edit: als mn Radeon 9500 vandaag binnenkomt kan ik het bevestigen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 18-04-2003 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ok, thx allemaal. Het is dus zeker weten een gewone 9000? Ook al geven de drivers een 9000pro aan? Dat zou wel jammer zijn :)

• DNi-Cow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03-2024
De drivers kunnen het een 9000P maken, dat heb ik, en meerdere met de 9700 van Club 3D ook, deze staat ook als 9700Pro. Dus daar is niets raars aan. (het is wel vaag maar niet bijzonder).

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 18:24:
Ik heb een Radeon 9700 non pro (club 3d,) en die geeft in apparaatbeheer 2 devices aan:
Radeon 9700 pro
Radeon 9700 pro-Secondary
Ik heb overigens ATI controlpanel geeinstalleerd (switchen tussen 2 beeldschermen enzo)
Enneh waarom die bij mij PRO aangeeft weet ik niet, maar het bevalt me wel.
Even voor iedereen: Alle radeon 9xxx (ook de 9700(pr0) en 9800(pro) geven twee devices weer. Dit zijn inderdaad primary en secondary. Ati lijkt de twee ramdacs via de drivers als twee aparte kaarten te beschouwen, vandaar..

Verwijderd

Het is dus zeker weten een gewone 9000? Ook al geven de drivers een 9000pro aan? Dat zou wel jammer zijn
Je krijgt waar je voor betaald. Het verschil is alleen clocksnelheid.
- Radeon 9000 = 250MHz core en 200MHz DDR 128 bit memory (effectief 400MHz/6.4GB/s)
- Radeon 9000 Pro = 270MHz en 275MHz DDR 128 bit memory (effectief 550MHz/8.8GB/s).

Het geheugen van jouw kaart (EM658160TS-4) is rated voor 250MHz dus die kun je zonder problemen hoger zetten. Laten we het erop houden dat je een Radeon 9000 Semi-Pro hebt :)

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde kaart en volgens mij is het toch echt een gewone radeon 9000. Maar ik heb wel gewoon tv-out en tv-in werkend :). Daarvoor moest ik wel de wdm drivers van ati.com downloaden.
De tv-out en tv-in hoor je aan te kunnen sluiten dmv de kabel die erbij geleverd moet zijn (daar zit cinch in/out en s-video in/out op)
Nog een paar foto's van de kaart en van de kabel zijn te zien in dit topic: Radeon 9000 tv-in drivers niet te vinden

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 14:04:
Ik heb precies dezelfde kaart en volgens mij is het toch echt een gewone radeon 9000. Maar ik heb wel gewoon tv-out en tv-in werkend :). Daarvoor moest ik wel de wdm drivers van ati.com downloaden.
De tv-out en tv-in hoor je aan te kunnen sluiten dmv de kabel die erbij geleverd moet zijn (daar zit cinch in/out en s-video in/out op)
Nog een paar foto's van de kaart en van de kabel zijn te zien in dit topic: Radeon 9000 tv-in drivers niet te vinden
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hee L3IPO, hij heeft precies hetzelfde probleem. Dat topic moet je even lezen! Zelfde kaart (aan de foto's te zien), en hij heeft het opgelost!
Lijkt er dus op dat je toch en ViVo hebt gekregen, maar niet het verloopkabeltje erbij... 8)

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1 2 Laatste