Ach ja, ik denk dat ik ook maar is speakers ga maken, en dan maar gelijk alles. Ik ga dit uitsmeren, ik heb niet het geld om het allemaal in 1 keer te maken. Ik heb het volgende voor het begin van een HT:
- Yamaha RX-V795 DD/DTS ampje pet pre-in en pre-out
- Tannoy D633 vloerstaanders
- Pioneer DV525 regio en macrovision vrij
- Philips 82cm breedbeeld
Het belangrijkste wat hier mist zijn de surround speakers.
Probleem is op het moment dat ik op een gare flat zit
Maar over een paar maanden ga ik naat de UT op mezelf
Mijn huidige tussenoplossing is een setje Logitech Z560, die ik gebruik voor het surround geweld. Aardige tussenoplossing voor het geld, hij is ook voor me pc en dat blijftie voorlopig ook nog wel even 
Front speakers heb ik dus al, center kan worden gesimuleerd over de front speakers dus ik mis surround het meest als ik strax op mezelf ga. Dat is dan ook het eerste wat ik wil gaan bouwen.
Later wil ik dan een center gaan bouwen en als laatst de front speakers vervangen. Misschien als de behoefte echt te sterk wordt dat ik besluit eerst een actieve sub te bouwen.
Ok, op naar de speakerkeuze. Ik wil die surrounds op een 0dB punt @ 100hz. Het liefst speakers uit dezelfde serie voor zowel rear, center als front voor klankconsistentie. Zelf zat ik te kijken naar Seas midden en Scanspeak hoog om eigenlijk 1 reden: er is 1 speaker waar ik ooit verliefd op ben geweest en eigenlijk nog steeds wel een beetje ben
Jamo Concert 8, die heet tegenwoordig anders
Maar hijs nog steeds hetzelfde (en nee, Jamo maakt niet alleen zut
). Die klonk zo ongelooflijk mooi, rustig in controle, niet normaal ! Bovendien lees je ook veel over mensen die tevreden zijn met Seas en Scanspeak. Maar ik wil me niet gelijk beperken en vraag me af wie er voor de rest nog goede suggesties heeft. Het moet wel wat aankunnen, de speakers gaan bij mij behoorlijke klappen oplopen 
Het volgende is de vorm:

Pijl = richting van geluid
Idd, di/bipool, welke van de 2 ik neem probeer ik wel uit. Wat ik mij nu afvraag, is hoe ik aan de slag moet met het scheidingsfilter ? Moet ik gewoon 2 middentoners op op 1 aansluiting vastmaken ? Hoe zit dat dan met de weerstand ? Die word gehalveerd, hoe kan ik dat oplossen ? Nou is het niet zo een probleem als de units 8 ohm zijn, maar die ik heb gezien zijn gemiddeld ruim 6, dan krijg ik speakers die gemiddeld ruim 3 ohm zijn
Denk dat dat een beetje erg gortig word voor de amp als ik strax dipjes heb naar de 1,5 ohm ofzo 
Als ik besluit dipool te doen, dan moet ik gewoon aan een kant gewoon + op + en - op - aansluiten en aan de anderen kant + op - en andersom ?
). Laag worden transmissionlines, tot 100hz. Dan wil ik in een ander kabinet een bas/mid driver die ongeveer tot de 3khz gaat en dan een tweeter die alles overneemt. De vorm word zoals die van de Tannoy Definition serie:

Dit doe ik voor het midden cabinet om staande golven en kleuring zoveel mogelijk te verminderen. Probleem is dat mijn speakers ook mooi moeten worden en mijn t-line gedeelte dus ook zo een vorm moet krijgen. Nou kan ik dat wel oplossen door er schotjes in te zetten waardoor het gekleurde gedeelte voor de t-line wordt:

Mijn vraag is alleen of 2 van die lege ruimtes er direct naast kwaad kunnen.
- Yamaha RX-V795 DD/DTS ampje pet pre-in en pre-out
- Tannoy D633 vloerstaanders
- Pioneer DV525 regio en macrovision vrij
- Philips 82cm breedbeeld
Het belangrijkste wat hier mist zijn de surround speakers.
Probleem is op het moment dat ik op een gare flat zit
Front speakers heb ik dus al, center kan worden gesimuleerd over de front speakers dus ik mis surround het meest als ik strax op mezelf ga. Dat is dan ook het eerste wat ik wil gaan bouwen.
Later wil ik dan een center gaan bouwen en als laatst de front speakers vervangen. Misschien als de behoefte echt te sterk wordt dat ik besluit eerst een actieve sub te bouwen.
Ok, op naar de speakerkeuze. Ik wil die surrounds op een 0dB punt @ 100hz. Het liefst speakers uit dezelfde serie voor zowel rear, center als front voor klankconsistentie. Zelf zat ik te kijken naar Seas midden en Scanspeak hoog om eigenlijk 1 reden: er is 1 speaker waar ik ooit verliefd op ben geweest en eigenlijk nog steeds wel een beetje ben
Het volgende is de vorm:

Idd, di/bipool, welke van de 2 ik neem probeer ik wel uit. Wat ik mij nu afvraag, is hoe ik aan de slag moet met het scheidingsfilter ? Moet ik gewoon 2 middentoners op op 1 aansluiting vastmaken ? Hoe zit dat dan met de weerstand ? Die word gehalveerd, hoe kan ik dat oplossen ? Nou is het niet zo een probleem als de units 8 ohm zijn, maar die ik heb gezien zijn gemiddeld ruim 6, dan krijg ik speakers die gemiddeld ruim 3 ohm zijn
Als ik besluit dipool te doen, dan moet ik gewoon aan een kant gewoon + op + en - op - aansluiten en aan de anderen kant + op - en andersom ?

Dit doe ik voor het midden cabinet om staande golven en kleuring zoveel mogelijk te verminderen. Probleem is dat mijn speakers ook mooi moeten worden en mijn t-line gedeelte dus ook zo een vorm moet krijgen. Nou kan ik dat wel oplossen door er schotjes in te zetten waardoor het gekleurde gedeelte voor de t-line wordt:

Mijn vraag is alleen of 2 van die lege ruimtes er direct naast kwaad kunnen.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel