• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uiteindelijk heb ik na een lange tijd besloten om een MP3-speler te kopen, maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.. Toen ik er voor het eerst naar keek had je twee of drie spelers en zat de Philips Expanium eraan te komen, maar nu zie ik tientallen spelers en heb ik geen idee welke spelers echt goed zijn?

Heb bijvoorbeeld even naar de Creative Jukebox 10GB gekeken, maar die houdt het maar 4 uurtjes vol en de iRiver iMP400 Slim X II ziet er leuk uit, maar lijkt niet echt veel meer functies te hebben dan een Napa die meer dan honderd euro goedkoper is?

Ik heb minder dan €200 te besteden voor de speler, wil graag dat de batterijen een fatsoenlijke tijd meegaan en het maakt met niet echt veel uit of de speler met MP3 CDs (alleen niet van die kleine krengen) of met een HD werkt.

Welke spelers zijn op het moment aan te raden?

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:18

HellFish

Hang The DJ

De iRiver SlimX IMP350 (Silver) ligt in deze winkel juist binnen jouw prijs.
http://www.digimania.be/en/prod_det.asp?ProductID=160
Ik heb hier ook al veel goede reviews van gelezen.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Als je snel bent kan je nog een iPod 5GB versie voor 195 euro kopen bij de Dixons. Ik heb hem zelf ook gehaald en tis echt een relax ding ;)

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 12 april 2003 @ 17:23:
Als je snel bent kan je nog een iPod 5GB versie voor 195 euro kopen bij de Dixons. Ik heb hem zelf ook gehaald en tis echt een relax ding ;)
WAAARR!!!!??? :9~ Op de site staat ie voor 399,- euro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 17:27 ]

• koos.d
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 17:25:
[...]

WAAARR!!!!??? :9~ Op de site staat ie voor 399,- euro
Check dit topic:
IPod gekocht, maar ik heb vragen

Een paar Dixons doen dit maar....

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je mag mijn IMP350 wel overkopen :) mail ;)

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 12 april 2003 @ 17:31:
[...]

Check dit topic:

Een paar Dixons doen dit maar....
Heb jij MSN? ---> davidruissen@hotmail.com svp :)

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

ZeroVince schreef op 12 april 2003 @ 17:19:
[...]

Heb bijvoorbeeld even naar de Creative Jukebox 10GB gekeken, maar die houdt het maar 4 uurtjes vol en de iRiver iMP400 Slim X II ziet er leuk uit, maar lijkt niet echt veel meer functies te hebben dan een Napa die meer dan honderd euro goedkoper is?

Ik heb minder dan €200 te besteden voor de speler, wil graag dat de batterijen een fatsoenlijke tijd meegaan en het maakt met niet echt veel uit of de speler met MP3 CDs (alleen niet van die kleine krengen) of met een HD werkt.

Welke spelers zijn op het moment aan te raden?
Om maar ontopic te blijven: je hebt idd erg veel keuze tegenwoordig. Echter, kiezen tussen en CD en HD is een gebalanceerd gebeuren.

De "aanbieding" van de iPod 5 GB was zeer zekers een werelds aanbod: ik heb hier God-zij-dank zelf ook gebruik van kunnen maken. Echter, ik denk dat je een beetje laat bent, als je nu nog moet gaan zoeken naar een iPodje. Reken er iig maar niet 100% op, dat je er nog eentje te pakken krijgt.

Wat blijft er dan nog over?

CD:

Dioneer DCP-400, leuk ding en goed bevallen bij veel Tweakers. Slechts 149 Euro.

iRiver IMp-350 (SlimX I), zoals reeds gezegd. Kost ook niet zo heel veel meer, en kan behoorlijk veel, zelfs tov de SlimXII.

Deze twee CD-spelers kun je dan mooi met elkaar vergelijken in dit topic, en dan zul je ook de

Mpio CL-100 tegenkomen. Zeer veelbelovend, maar nog niet echt besproken op Tweakers.net. Voor 199 Euro de jouwe.

iRiver ChromeX imp-150, zeer goede kwaliteit voor slechts 145 Eurootjes (zo snel ik het kon vinden, wellicht ergens anders nog goedkoper)

MpMan iSlim MP-CD500, een slank ding van de makers v.d. eerste MP-speler ooit. Slank en betaalbaar, 169 Euro.

Wat betreft HDD-spelers, tja. Er zijn er nog niet echt veel op de markt voor 200 Euro of lager. Je zou eventueel ff kunnen kijken naar de goedkopere modellekes in dit topic, zoals de Neo-serie, de Mello Encore (die overigens uit de running gaat), de Treo/classic-serie en nog beter: de RCA RD-2800 (10 GB).

Als je een HDD'tje thuis hebt liggen van 2.5" breedte, kijk dan ff op Mp3cdspeler.nl, onder "Cd-players" (lekker logisch). Daar staat dan de Mambo X P353 voor 189 Euro, das een geweldig aanbod aangezien het hier een "nieuwere" HDD-player betreft dan eerdergenoemde. *Met* schijf kost ie echter gelijk al 269 Euro (wat nog steeds niet duur is).

Gok echter liever op een kwaliteits-cd-player dan op een ietwat krakkemikkige HDD-player. Neem gewoon een degelijke CD-player (liever een iRiver oid dan een NaPa, die nog wel eens de brui eraan willen geven) als je twijfelt. Als je de iPod ziet liggen voor 195 Euro, dan neem je natuurlijk deze speler.

Houd dan ook de ontwikkelingen rond Apple in de gaten, want hun huidige range zou - met het verschijnen van de nieuwe iPods - wel eens flink goedkoper kunnen worden.

Ten overvloede, iets dat je vast wel wist te vinden:

mp3shopper.nl
mp3cdspeler.nl
mp3man.nl

Good luck.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 12-04-2003 18:25 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 16:33

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Wat je zou kunnen proberen is gewoon alles onder je bestedingsbedrag in een excel zitten en dan beginnen weg te strepen wat niet naar je smaak is. Daarna verglijken en de topics hiero lezen. Op die manier ben ik zelf bij de FL100 uitgekomen :)

-Te huur

• ZeroVince
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Het is uiteindelijk hoogst-waarschijnlijk toch de Dixons 5GB iPod geworden voor €195, waar ik er nog twee van op de kop kon tikken. Mocht dat toch niet lukken dan wordt het denk ik de 10GB voor €399 bij de Bijenkorf (ook een van de allerlaatsten, al gereserveerd) of de Zen voor €429.. Ben toch iets boven budget uit gekomen in dat geval.. :)

De tweede iPod heb ik trouwens niet nodig en koop ik om een tweaker/fokker blij mee te maken:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/304152

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:22

NoTimeRemains

I know

ik wil uhm hebben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! meeel me ajb!!!!!!!!!!!!!!!!

This is the Way.

Verwijderd

LOL, ik heb em al overgenomen ;) te laat

• I_am_akira
  • Laatst online: 03-02 08:29
ik zoek er ook 1 maar dan met ondersteuning dat ik ook van me sd kaartje fotos kan overpompen, kon alleen die van archos vinden , maar die kan ook divx afspelen en heeft tv out
veel te veel voor wat ik wil..
iemand een id?

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 15:52:
gvd .............. kut

This is the Way.

• ZeroVince
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 15:52:
Daar weet ik in ieder geval niets van.. :/

[ Voor 5% gewijzigd door ZeroVince op 17-04-2003 16:08 ]

• ZeroVince
  • Niet online
I_am_akira schreef op 17 april 2003 @ 15:56:
ik zoek er ook 1 maar dan met ondersteuning dat ik ook van me sd kaartje fotos kan overpompen, kon alleen die van archos vinden , maar die kan ook divx afspelen en heeft tv out
veel te veel voor wat ik wil..
iemand een id?
Even los van dat ik er nog één heb kan je een iPod ook als backup medium gebruiken en er gewoon bestanden en dus ook foto's op zetten.

Verwijderd

yup, dat kan

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ZeroVince schreef op 17 april 2003 @ 16:08:
[...]

Daar weet ik in ieder geval niets van.. :/
weet je het cker?

This is the Way.

Verwijderd

ja, hij heeft em nog niet aan mij verkocht, maar ik zou em maar al te graag van em over nemen. Zodra als ZeroVince het definitieve signaal afgeaft dat de koop rond is handelen we het meteen af.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ja ik denk dat ik uhm dubbel zo erg als jouw wil ben in limburg en noord brabant alle dixons afgeweest/afgebeld maar nergens hadden ze uhm ... :( :'(

http://forum.fok.nl/showtopic.php/304152

[ Voor 31% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-04-2003 16:23 ]

This is the Way.

Verwijderd

ik ben van maastricht naar heerlen naar sittard gefietst, gelukkig werkte et weer een beetje mee, in totaal 150 kilometertjes gefietst, hele dag kwijt geweest. Maja, heb pech gehad. hoop dat ik em nog kan krijgen, jammer dat ZeroVince niet het principe handteerd van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" Anders was ik helemaal heppi de peppi geweest

Verwijderd

ik gebruik de philips expanium en werkt perfect :) 1 aa batt en goed geluid er zit een remote bij.
Hij kost iets van 139euro wat toch redelijk is heb er nu 3 gehad 1 samsung met normale cd's 1 van freecom beatman2 en 1 van grundig met flash cards wat dus echt 3x nix was :( ik moet zeggen dat de expanium me tot nu toe het best bevalt :)

• DTorro
  • Laatst online: 03-02 04:28
Ik speel mp3's gewoon op me PC.

:P

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ja maar das zo lastig op de fiets zon hele bak op je rug met monitor + muis xie me al zitten muis op t stuur naar me monitor wat ik geplakt heb op me stuur een btje de goede mp3's uit te zoeken!

This is the Way.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:47
DTorro schreef op 17 April 2003 @ 16:27:
Ik speel mp3's gewoon op me PC.

:P
GT (of alle andere tech fora) != HK

• ZeroVince
  • Niet online
Dat weet ik inderdaad zeker. Jaromir had als eerste geboden (210 euro) en had daarom op zich ook mijn voorkeur als er niemand echt meer bood, maar ik vond het niet zo feestelijk dat hij terwijl ik hem dat had laten weten toch nog zonder mij daarvan op de hoogte te stellen op andere MP3 spelers bood en bovendien claimde dat deze al verkocht was.

Blijkt toch maar weer dat voorkeuren in zo'n geval niet echt helpen. Hoogste bieder wordt wat mij betreft eigenaar en als het te veel gedonder wordt allemaal dan kan ik altijd nog wel wat regelen met vrienden van mijn broer ofzo..

Verwijderd

HIValicious schreef op 17 april 2003 @ 16:30:
ja maar das zo lastig op de fiets zon hele bak op je rug met monitor + muis xie me al zitten muis op t stuur naar me monitor wat ik geplakt heb op me stuur een btje de goede mp3's uit te zoeken!
Epia moederbord achterop je fiets.. Wifi PCI kaartje in stouwen. PDA nemen met wifi en gaan... :o

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik wil uhm wel voor een hoger prijs hebben ...

maar dat wil ik dan wel liever regelen zonder GoT (telefoon als het kan)

This is the Way.

• ZeroVince
  • Niet online
HIValicious ik heb je @home.nl gemaild.

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ok
maar ik ben nu @ mijn stage ben over een uur thuis... kan je daarop w88?

This is the Way.

Verwijderd

Dat de Irivers niet veel meer mogelijkheden hebben dan een Napa is onjuist, check www.iriver.com maar, daar kun je de handleidingen downloaden. Zelfs op mijn iriver imp150 had ik al 30 functies bij aankoop (nu nog veel meer, dankzij upgradable firmware). Wel is het upgraden van firmware bij Iriver riskant: de firmware overschrijft zichzelf *helemaal*. 1 hapering, en het ding moet terug naar de fabriek...

Of de ipod het waard is weet ik niet; 5 gig klinkt wel leuk, en het voordeel is dat het ding zoveel kleiner is (maakt echt wel wat uit, merk ik, nu ik zelf met zo'n grote cdspeler moet zeulen), maarja, als je muziek wilt wisselen, ben je wel even bezig. Ik flikker er gewoon in 2 seconden 650 mb nieuwe muziek in (mm, transfer rate van 325mb/sec dus)

• ZeroVince
  • Niet online
HIValicious schreef op 17 April 2003 @ 16:48:
ok
maar ik ben nu @ mijn stage ben over een uur thuis... kan je daarop w88?
Yep, ik beslis denk ik uiterlijk morgen wie hem krijgt. Ik kan ze namelijk pas morgen of dinsdag (na Pasen) ophalen..

Verwijderd

Joa, ik heb zo te merken de kans op een Ipod verbruit :( hopelijk bedenkt ZeroVince zich nog, dat zou ik wel aardig vinden.
Pagina: 1