ZeroVince schreef op 12 april 2003 @ 17:19:
[...]
Heb bijvoorbeeld even naar de Creative Jukebox 10GB gekeken, maar die houdt het maar 4 uurtjes vol en de iRiver iMP400 Slim X II ziet er leuk uit, maar lijkt niet echt veel meer functies te hebben dan een Napa die meer dan honderd euro goedkoper is?
Ik heb minder dan €200 te besteden voor de speler, wil graag dat de batterijen een fatsoenlijke tijd meegaan en het maakt met niet echt veel uit of de speler met MP3 CDs (alleen niet van die kleine krengen) of met een HD werkt.
Welke spelers zijn op het moment aan te raden?
Om maar ontopic te blijven: je hebt idd erg veel keuze tegenwoordig. Echter, kiezen tussen en CD en HD is een gebalanceerd gebeuren.
De "aanbieding" van de iPod 5 GB was zeer zekers een werelds aanbod: ik heb hier God-zij-dank zelf ook gebruik van kunnen maken. Echter, ik denk dat je een beetje laat bent, als je nu nog moet gaan zoeken naar een iPodje. Reken er iig maar niet 100% op, dat je er nog eentje te pakken krijgt.
Wat blijft er dan nog over?
CD:
Dioneer DCP-400, leuk ding en goed bevallen bij veel Tweakers. Slechts 149 Euro.
iRiver IMp-350 (SlimX I), zoals reeds gezegd. Kost ook niet zo heel veel meer, en kan behoorlijk veel, zelfs tov de SlimXII.
Deze twee CD-spelers kun je dan mooi met elkaar vergelijken in
dit topic, en dan zul je ook de
Mpio CL-100 tegenkomen. Zeer veelbelovend, maar nog niet echt besproken op Tweakers.net. Voor 199 Euro de jouwe.
iRiver ChromeX imp-150, zeer goede kwaliteit voor slechts 145 Eurootjes (zo snel ik het kon vinden, wellicht ergens anders nog goedkoper)
MpMan iSlim MP-CD500, een slank ding van de makers v.d. eerste MP-speler ooit. Slank en betaalbaar, 169 Euro.
Wat betreft HDD-spelers, tja. Er zijn er nog niet echt veel op de markt voor 200 Euro of lager. Je zou eventueel ff kunnen kijken naar de
goedkopere modellekes in dit topic, zoals de Neo-serie, de Mello Encore (die overigens uit de running gaat), de Treo/classic-serie en nog beter: de RCA RD-2800 (10 GB).
Als je een HDD'tje thuis hebt liggen van 2.5" breedte, kijk dan ff op
Mp3cdspeler.nl, onder "Cd-players" (lekker logisch). Daar staat dan de Mambo X P353 voor 189 Euro, das een geweldig aanbod aangezien het hier een "nieuwere" HDD-player betreft dan eerdergenoemde. *Met* schijf kost ie echter gelijk al 269 Euro (wat nog steeds niet duur is).
Gok echter liever op een kwaliteits-cd-player dan op een ietwat krakkemikkige HDD-player. Neem gewoon een degelijke CD-player (liever een iRiver oid dan een NaPa, die nog wel eens de brui eraan willen geven) als je twijfelt. Als je de iPod ziet liggen voor 195 Euro, dan neem je natuurlijk deze speler.
Houd dan ook de ontwikkelingen rond Apple in de gaten, want hun huidige range zou - met het verschijnen van de nieuwe iPods - wel eens flink goedkoper kunnen worden.
Ten overvloede, iets dat je vast wel wist te vinden:
mp3shopper.nl
mp3cdspeler.nl
mp3man.nl
Good luck.
[
Voor 3% gewijzigd door
the_Omniscient op 12-04-2003 18:25
]