Het Grote 'Kleine Projecten' Topic!

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Je kent ze wel, die kleine projecten waarbij je eigenlijk met een computertje of 20 op #1 kunt komen te staan of waar gewoon weg veels te weinig aandacht voor is voor onze DPC'ers. Ik heb eens wat rondgekeken en je ziet dat de DutchPowerCows overal wel aanwezig zijn, maar de enige projecten waar we ubersterk in zijn zijn die van D.Net. Niet dat dat erug is, integendeel, zo ziet men onze kracht. Maar toen ik laatst een RSAttak 576 FAQ maakte kwamen een paar mensen ermee dat 'men' liever niet had dat er nieuwe (kleine) projecten bijkwamen. Anderen waren het weer met hen oneens en vonden dat die projecten best mochten worden ondersteund door DPC. Sommigen kwamen ook met het idee om al die projecten eens op een rijtje te zetten en daar 1 of 2 uitkiezen die we compleet met stats en alles gingen ondersteunen.

Ik heb toen het volgende topic geopend: [Discuss]Kleine Projecten
Uit dit topic is gekomen dat er eigenlijk een 'Het Grote 'Kleine Projecten' Topic' moest komen. Een topic waarin bij de eerste (of tweede:)) post alle kleine projecten met links e.d. werden opgenoemd en welke dan werd gestickied...

Ik heb die taak nu dus op me genomen en hier in deze topic zullen we in de toekomst bij de tweede post alle kleine projecten opsommen, met een kleine uitleg, link naar officiele site en link naar FAQ. Ook zullen we hier stats kunnen posten van een bep. project en misschien dat het op die manier, ooit uitgroeid tot een main-stream project van DPC :)

Grtz

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• X-G
Zoals belooft in het vorige topic komen hier de projecten!

1) SeventeenOrBurst
SoB, draait erom dat het Sierpinski probleem wordt opgelosd. Het Sierpinski probleem komt erop neer dat volgens een man k= 78,557 het kleinste Sierpinski getal is en wij DC'ers moeten dat bewijzen met onze bruteforce door iedere mogelijkheid uit te proberen. Groot voordeel: de Stats zijn ZEER uitgebreid (client Stats ook trouwens). Waarom zouden we meedoen? (s)Ars staat op 1..
[Site] - [FaQ] - Status Project: Online

2) RSAttak576
RSAttak draait om het proberen te kraken van de (inmiddels bekende) RSA576 sleutel. De site ziet goed uit, de stats zijn mager, alleen hoeveel blokjes je hebt gedaan, voor de rest helemaal niks (geen dagelijks e.d.). De client is nog magertjes (komt een nieuwe uit) maar nu het grootste voordeel: iedere minuut kun je een blokje afhebben, je stijgt dus heel snel met dit project! Grootste nadeel, dan is de site on, dan weer off, dat geldt ook voor de blokjesuitdeler...
[Site] - [FaQ] - Status Project: Online/Offline, wisselt

Dit zijn de twee 'kleine' projecten die ik doe. Doe jij nog aan een andere mee, typ dan zo'n stukje, post het hieronder en ik neem het mee op in deze post, zo keep sjekkin' tha first page :)

offtopic:
dit word een hoge edit rate })

[ Voor 216% gewijzigd door X-G op 12-04-2003 07:56 ]

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
X-G schreef op 12 april 2003 @ 07:37:
Je kent ze wel, die kleine projecten waarbij je eigenlijk met een computertje of 20 op #1 kunt komen te staan
Grappige is dat bij beide projecten die jij aanhaalt dit niet het geval is.
Sommigen kwamen ook met het idee om al die projecten eens op een rijtje te zetten en daar 1 of 2 uitkiezen die we compleet met stats en alles gingen ondersteunen.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er 1/2 projecten uitgekozen en dat deze ondersteund zouden worden. Hier trouwens ook een policy over opgenomen in de FAQ.
Uit dit topic is gekomen dat er eigenlijk een 'Het Grote 'Kleine Projecten' Topic' moest komen.
Er is helemaal niks uit dat topic gekomen behalve dat jij zo graag dit topic wilde openen.
en welke dan werd gestickied...
Is dat een nieuwe sport ofzo :? Stel dat dat gebeurt dan zou je zelf niet eens meer kunnen editten in die post. Laat eens een post zien waarin dit staat want volgens mij verzin je dit gewoon.
Grtz
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
X-G schreef op 12 april 2003 @ 07:37:

Dit zijn de twee 'kleine' projecten die ik doe. Doe jij nog aan een andere mee, typ dan zo'n stukje, post het hieronder en ik neem het mee op in deze post, zo keep sjekkin' tha first page :)
Dus mensen moeten hun stukje hier posten zodat jij het hier neer kan zetten :?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

Ik ben het niet vaak eens geweest met MarkB, maar ik kan hier weinig anders mee dan het eens zijn...

/me voelt aan zijn hoofd of de temperatuur wel in orde is :+

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

MarkB schreef op 12 april 2003 @ 09:52:
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat er 1/2 projecten uitgekozen en dat deze ondersteund zouden worden. Hier trouwens ook een policy over opgenomen in de FAQ.
Hij zegt alleen dat het idee er was van sommigen om dit te doen. Niet dat het ook gebeurd, dat moet eerst overlegt worden.
Er is helemaal niks uit dat topic gekomen behalve dat jij zo graag dit topic wilde openen.
Niks mis mee, een opsomming van de niet al te bekende projecten is niet verkeert. Beter 1 iemand die een topic opent die niet iedereen interesant vindt dan 3 die niks doen.
Dus mensen moeten hun stukje hier posten zodat jij het hier neer kan zetten :?
Je, dan heb je alle kleine projecten in de 2e post van dit topic, en houd je een beetje overzicht.

En verder: ik vind dat er niks mis mee is om een opsomming te maken van de kleinere projecten. Zeker niet als er dan toch al een DPC team is en dit niet in de FAQ staat.
Ik weet ook dat niet iedereen het hier mee eens is, omdat DPC al aardig wat projecten ondersteund, maar gewoon melden dat er nog meer zijn moet kunnen.

En mijn reacties zijn niet flamend bedoelt, maar puur om aan te geven dat iemand best een topic mag openen, zelfs al zijn er mensen op tegen. Dan kan je beter een modje waarschuwen die kan beslissen of het topic echt nut heeft. Dit topic mag van mij gewoon doorgaan...

Juist

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
MarkB je kon net ook op IRC tegen die jongen flamen, laat hem nou gewoon even! :P
dit is al een stuk beter dan dat ie zo van:
(NightBird) want ipv 'we moeten dit en dat gaan doen en zus en zo' doetie nu zelf ook wat
verder ben ik wel van mening dat deze draad geen zin heeft!
als een project interessant genoeg is, wordt er vanzelf een topic over gemaakt, en gaan dpc'ers over op dat project. Wanneer er dan genoeg animo voor is word er door een lieve dpc'er wel stats van gemaakt....
Door bijvoorbeeld een stukje over RSAttsak te schrijven bereik je natuurlijk niks, want echt geen enkele dpc'er blijft dat doen als de site elke keer down is, er geen goede stats zijn en de client slecht is... als voorbeeld.

dit wordt denk ik meer zo'n thread over het eens/oneens zijn of we nieuwe projecten moeten gaan ondersteunen, en wat X-G daar mee te maken heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door d33n op 12-04-2003 10:17 ]

• Appie-B
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2024

Appie-B

The Ecologist

Helaas kan ik hier niet zoveel zijn en zie ik niet alle topics langskomen van nieuwe projectjes e.d. Daarom vind ik het wel leuk om in dit onderwerp te zien welke projecten er nog meer zijn naast de projecten waarvan hier regelmatig de stats gepost worden.

Goed initiatief! Afbeeldingslocatie: http://www.teamcoldfusion.nl/smilies/smile/xyxthumbs.gif

De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Laten we idd niet direct het initiatief van X-G afschieten. Hij doet mee voor DPC aan andere dan de grote projecten en hij wil daar graag ook een plek aan geven binnen DPC.
Daarom goed initiatief! :)

En als mensen over de vorm klagen, kom dan met positieve feedback en niet met gevlamde feedback ;)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• X-G
Nou, sorry hoor...
Ik vind dat jullie nogal negatief over mij doen, al weken. Ok, ik heb fouten gemaakt (NC, apologise again :)) maar als bijvoorbeeld Duke of ColdFusion dit topic zou hebben gemaakt zou er niks mis mee zijn. Kots dus niet meteen over dit topic heen omdat ik het heb geopend plz. want ik weet zeker dat als iemand anders (Duke/CF) hem had geopend jullie niet zo negatief waren geweest.

Enne ik heb die twee pas erin gezet omdat ik weet hoe ze werken en ik er wat over kan schrijven. Ik kan niet ieder klein project gaan reviewen .... vooral niet met mijn weinige online zijn...

Verwijderd

Ik denk dat MarkB prima uitgelegd heeft waarom ze zo negatief tegen jou doen.

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik vind het op zich wel een goed initiatief om zo'n lijstje te maken.
Hier is bijvoorbeeld een lijstje van projecten waarbij ook verwijzingen staan naar de minder bekende projecten. http://www.extremedc.com/project.htm

Division BrabanderT

Verwijderd

Verschil tussen jou en CF is dat die nooit zo'n topic zou openen. ;)

Je probeert nu krampachtig allerlei dingen creeren en zo werkt ut niet.
Nieuwe projecten ontstaan spontaan doordat een kleine enthousiaste groep is die er zich voor inzet en dat daardoor kan groeien naar erkenning door de rest van DPC.
Proberen om mensen weg te halen bij andere projecten geeft alleen frictie en werkt contra-produktief.
Probeer daar eens aan te denken voordat je weer es wat begint.

• E-jey
  • Niet online
Als iedereen zich nou eens bezig gaat houden met het doel van dit topic ipv X-G lopen afzeiken. ;)
Als je het er niet mee eens bent post dan niet en laat dat aan de mensen die het wel leuk vinden over. Als niemand het leuk vind zakt het topic vanzelf weg :)
er is toch niets mis mee om een overzicht te maken van alle kleine projecten?
RoyalFlusher schreef op 12 April 2003 @ 14:49:
Hier is bijvoorbeeld een lijstje van projecten waarbij ook verwijzingen staan naar de minder bekende projecten. http://www.extremedc.com/project.htm
leuk overzicht. Wist niet dat er zoveel projecten waren :)

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 22:57
RoyalFlusher schreef op 12 april 2003 @ 14:49:
Dan gooi ik http://www.aspenleaf.com/distributed/ bovenop de stapel :)

Tsja kleine projecten met een computer of 10? Die hebben we al genoeg waar we nu aan meedoen, dus dat kan geen echte reden zijn. Alleen bij RC5-72, Seti & Think kom je met 10 compuers niet zover. Bij alle overige projecten sta je hiermee al daily in de top5. Dus waarom verderzoeken en dit als argument gebruiken?

[edit]
Met de voorgestelde 20 computers sta je daily echt wel in de top3. En dan heb ik het over stuk of 7 projecten die hier gewoon al gepost worden.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcyDarcy op 12-04-2003 16:15 ]

• X-G
E-jey schreef op 12 April 2003 @ 15:12:
Als iedereen zich nou eens bezig gaat houden met het doel van dit topic ipv X-G lopen afzeiken. ;)
Als je het er niet mee eens bent post dan niet en laat dat aan de mensen die het wel leuk vinden over. Als niemand het leuk vind zakt het topic vanzelf weg :)
er is toch niets mis mee om een overzicht te maken van alle kleine projecten?

[...]

leuk overzicht. Wist niet dat er zoveel projecten waren :)
E-jey to tha rescue!
Thnx.. maar goed! Het ging dus om een overzicht. Als iemand nog zo'n projectje doet moet ie ff zo'n dingetje maken.. Alvast thnx.!

Verwijderd

Ik zal niet meegaan met het gehakketak over X-G, maar gewoon zeggen dat ik deze actie steun. Zelf heb ik het zelfde meegemaakt en daar wordt je niet blij van.
Enige tijd geleden heb ik nl een F.A.Q. geschreven over het project Evolution@home. Ik vind dit nog steeds een zeer leuk project en zou graag zien dat als mensen in kleine projecten geinteresseerd zijn of het niet kennen ze een overzicht hiervan kunnen bekijken. Via deze topic lijkt mij dat dan ook goed begin :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2003 18:53 ]

• X-G
kpostuma.. thnx voor de links. Kun je ook zo'n klein stukje erbij schrijven? (waarover het gaat e.d. )

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 12:17
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 18:52:
Ik zal niet meegaan met het gehakketak over X-G, maar gewoon zeggen dat ik deze actie steun. Zelf heb ik het zelfde meegemaakt en daar wordt je niet blij van.
Enige tijd geleden heb ik nl een F.A.Q. geschreven over het project Evolution@home. Ik vind dit nog steeds een zeer leuk project en zou graag zien dat als mensen in kleine projecten geinteresseerd zijn of het niet kennen ze een overzicht hiervan kunnen bekijken. Via deze topic lijkt mij dat dan ook goed begin :).
Heb je van die FAQ ook een vertaling gemaakt naar het Nederlands? Jezus mina ik snap niks van die woorden die jij daar aanhaalt.
Muller's ratchet in asexuele populaties. Het beschrijft de stochastische accumulatie van mutaties in genomen over tijd, wat kan leiden tot het uitsterven van de soort
8)7

• X-G
:)
Anywayz, arjan, je gaat zeer lekker @ 17 heb ik gezien! Onze 2de grote kracht! Als je dat zo vol kan houden 24:7 gaan we wel wat plaatjes stijgen :D

• Arjan Scholl
X-G schreef op 13 april 2003 @ 07:47:
Anywayz, arjan, je gaat zeer lekker @ 17 heb ik gezien! Onze 2de grote kracht! Als je dat zo vol kan houden 24:7 gaan we wel wat plaatjes stijgen :D
Ja hij gaat zeker goed zo ;) Om moment van schrijven 47.159 G cEMs klaar. En dat op maar 1 pctje ;) Vanavond nog even iemand assimileren.

[ Voor 1% gewijzigd door Arjan Scholl op 14-04-2003 18:04 . Reden: ff msn taal weggemoffeld ]

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

arjanscholl schreef op 14 April 2003 @ 18:03:
[...]
Ja hij gaat zeker goed zo ;) Om moment van schrijven 47.159 G cEMs klaar. En dat op maar 1 pctje ;) Vanavond nog even iemand assimileren.
Daar gaat mijn 5e plekkie.... ;( :P

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Arjan Scholl
Marcelloz schreef op 14 April 2003 @ 18:21:
[...]

na dat duurt nog eventjes, (2 dagen) :P

• X-G
Marcelloz : Defend! En het is ook nog eens goed vooor de output })

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Haha, stoppen jullie maar ;)
Arjan mag me wel voorbij met die output, maar als X-G te dichtbij komt, ga ik wel boven stappel zitten. ben ik alsnog 5e :) ( toch ff aan de reutel gedraaid en hij doet het nog haha, jammer genoeg draait G@H ook en die duwt'em naar 5% CPU :p )

[ Voor 29% gewijzigd door Marcelloz op 14-04-2003 19:33 ]

• X-G
La la la la la :) Gettin' closer and closer ...

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Errm..
Het is je eigen topic, maar ook in dat geval is het niet de bedoeling om zo way off topic te gaan als je nu doet. Bovendien help je zo zelf deze draad om zeep |:(
edit: thnx Stephan202 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Funcracker op 14-04-2003 21:04 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

Funcracker schreef op 14 april 2003 @ 20:49:
Errm..
Het is je eigen topic, maar ook in dat geval is het niet de bedoeling om zo way off topic te gaan als je nu doet. Bovendien help je zo zelf deze draad om zeep |:(
;)

Verwijderd

Aangezien het me toch nooit lukt om bij 1 project te blijven, zal ik ze eens proberen :)

Goed topic, alleen waarom niet die 2 projecten gewoon toevoegen?
Alle andere bekende, zoals ARS, anand, teamTNT, etc. doen er toch ook aan mee.

Nou, ja dan maar hopen dat er meer kleine projecten komen :)

Enne sticky zou handig zijn, anders is het topic zo weer verdwenen 8)7

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Marcelloz schreef op 14 April 2003 @ 18:21:
[...]

Morgen ben je al 7de

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• X-G

B.T.W. iemand nog andere projecten?

• Arjan Scholl
Woei, meer dan 100Gcems :P

Kom op mensen, posten :)

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Als er geen mensen posten zal het topic wel niet interessant zijn, denk je niet? Mensen aansporen om te posten lijkt me niet de bedoeling.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

ligt het aan de HK-achtige topic title, of wat.

Het percentage off-topic replies en HK replies ligt wel erg hoog.

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

NG schreef op 16 april 2003 @ 21:49:
[...]
Als er geen mensen posten zal het topic wel niet interessant zijn, denk je niet? Mensen aansporen om te posten lijkt me niet de bedoeling.
Interessant genoeg voor jou om erop te reageren...
offtopic:
Hmm, die usericon, is dat je broertje?

[ Voor 8% gewijzigd door Marcelloz op 17-04-2003 11:10 ]

Verwijderd

Marcelloz schreef op 17 April 2003 @ 11:07:
[...]Interessant genoeg voor jou om erop te reageren...
Irritant genoeg bedoel je?

X-G: Op zich een goed initiatief om de kleine projecten te belichten, maar
1) Zelf direct off-topic gaan posten, en
2) Jezelf bij voorbaat gaan indekken door te zeggen dat je "nooit" online bent terwijl je toch echt bijna dagelijks post, laat staan wanneer je surft, is een zwakte-bod. Heb vertrouwen in je posts. Zijn ze interessant genoeg dan wordt er heus op gereageerd. Twijfel je daaraan, post ze dan niet. Maar maak geen excuses die niet terecht zijn.

Zomaar twee puntjes ter verbetering die er voor zorgen dat als je een initiatief toont je ook serieus genomen wordt.

• X-G
Hmmm.. je hebt idd gelijk. Maar ik heb zelf echt het idee dat ik heel weinig kan doen online :(!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 11:17:
[...]
Irritant genoeg bedoel je?
8) ach, ik ken NG niet ookal zit ik hier alweer een tijdje. Over iets heen plassen omdat het je irriteert kan iedereen. Misschien met een ander user-icon zou ik NG wat serieuzer nemen... Maargoed, misschien ben ik wel te oud om dat te begrijpen... :/ :?
[over offtopic gesproken]
zucht.., laat ook maar verder :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Marcelloz op 17-04-2003 12:42 ]

Verwijderd

X-G schreef op 17 april 2003 @ 11:43:
Hmmm.. je hebt idd gelijk. Maar ik heb zelf echt het idee dat ik heel weinig kan doen online :(!
Aanwezig zijn is al heel wat :) Initiatief nemen is nog beter (kom ik zelf ook al minstens een jaar niet meer aan toe). Zoals al eerder gezegd is zijn er, als er voor een initiatief genoeg animo is, meer DPC'ers die zich actief in willen zetten. Wordt er niet gereageerd dan zal dat een/meerdere reden(en) hebben. Vandaar dat het goed is met ideeen te komen maar deze niet te blijven pushen.

Keep up the good initiatives!

• MarkB
  • Niet online
Wat ik persoonlijk ook erg vreemd vind is dat hij dit project opent en vervolgens ga je OGR24 doen.
We staan net op de eerste plaats daarmee, dus dat je joined is een beetje mosterd na de maaltijd. Je bent welkom daar niet van maar had dat dan 3 maanden geleden gedaan dan had je nu de voldoening gehad dat je had meegeholpen om DPC naar de eerste plaats te brengen. Door deze actie maak je dit topic en daarmee ook je acties tot het stimuleren van DPC aan kleine projecten nog ongeloofwaardiger.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

MarkB schreef op 17 april 2003 @ 12:21:
Wat ik persoonlijk ook erg vreemd vind is dat hij dit project opent en vervolgens ga je OGR24 doen.
Maakt toch niet uit wat hij doet, het gaat erom dat er een lijst met kleine projecten komt (ten minste dat begrijp ik eruit :) )
Alleen geloof ik dat niemand zin heeft om te helpen omdat X-G het initiatief genomen heeft... :?

Verwijderd

MarkB schreef op 17 april 2003 @ 12:21:
Hij = je = X-G naar ik aanneem? Tja ... misschien even wat struisvogelpolitiek bij een groot project?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 12:38:
[...]

Maakt toch niet uit wat hij doet, het gaat erom dat er een lijst met kleine projecten komt (ten minste dat begrijp ik eruit :) )
Alleen geloof ik dat niemand zin heeft om te helpen omdat X-G het initiatief genomen heeft... :?
Nee. Alleen beetje veel werk om twee al genoemde links (http://www.extremedc.com/project.htm en http://www.aspenleaf.com/distributed) met uitputtende lijsten helemaal om te werken en uit te leggen om daar een minimaal aantal mensen mee te trekken. Meeste tweakers hebben tegenwoordig blijkbaar toch wel iets van een leven ;)

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Marcelloz schreef op 17 April 2003 @ 11:07:
[...]

Interessant genoeg voor jou om erop te reageren...
Kerel, ik zeg helemaal niet dat ik het niet interessant vind, geef alleen aan dat het topic zichzelf op deze manier alleen maar de afgrond inhelpt. :z
offtopic:
Hmm, die usericon, is dat je broertje?
offtopic:
Nee, de jouwe? :?

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik denk dat het tijd is voor een slotje...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat weet ik wel zeker...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.