[Discuss] Kleine Projecten

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Je kent ze wel, die kleine projecten waarbij je eigenlijk met een computertje of 20 op #1 kunt komen te staan of waar gewoon weg veels te weinig aandacht voor is voor onze DPC'ers. Ik heb eens wat rondgekeken en je ziet dat de DutchPowerCows overal wel aanwezig zijn, maar de enige projecten waar we ubersterk in zijn zijn die van D.Net. Niet dat dat erug is, integendeel, zo ziet men onze kracht. Maar toen ik laatst een RSAttak 576 FAQ maakte kwamen een paar mensen ermee dat 'men' liever niet had dat er nieuwe (kleine) projecten bijkwamen. Anderen waren het weer met hen oneens en vonden dat die projecten best mochten worden ondersteund door DPC. Sommigen kwamen ook met het idee om al die projecten eens op een rijtje te zetten en daar 1 of 2 uitkiezen die we compleet met stats en alles gingen ondersteunen. Nu heb ik hier niet erug veel te vertellen >:) maar ik had een ander idee.

Waarom beginnen we niet een subteam, waar we alle mensen inzetten die 'kleine' projecten ondersteunen en waarmee we DPC bij de projecten gaan promoten. Dit niet alleen om DPC te ondersteunen, ook omdat ARS bij veel van dat soort project(jes) op 1 staat. Met dat team bedoel ik het liefst natuurlijk nieuwe leden. Maar omdat bestaande leden een eigen keus hebben naar wat ze doen, mogen hun ook meedoen.

Maar goed, deze topic heet niet voor niks [Discuss] dus laat de discussie over de kleine projecten maar losbarsten ;)!

* X-G draait 17orBust en RSAttak 576 als 'klein' project

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Nuttige discussie, tof!

Een apart subteam oprichten voor dat soort projecten lijkt me op zich geen goed idee, als er voldoende interesse is van DPC-members voor een bepaald project, dan krijg je vanzelf iemand die zin heeft om stats te bouwen, en als het project dan ook nog redelijk stabiel lijkt te zijn, dan komen er vanzelf meer mensen naartoe en wordt het project volwassen.

Wel mag er (vanuit SID of de DPC-crew of de statsposters) wel wat voorlichting worden gegeven op wat zij vinden van een project. Maar het enthousiasme voor een project moet toch van de deelnemers komen, en als zij dat uitstralen komen er vanzelf meer mensen op af. Echt "sturen" binnen DPC werkt niet, is al vaak gebleken.

Hierbij wil ik nu ook Muon onder de aandacht brengen. Er zijn prachtige stats, er zijn redelijk veel deelnemers, en DPC doet het erg leuk. Het project is geen eendagsvlieg, dus waarom willen statsposters de stats niet posten? Ik vind dat echt niet leuk voor alle mensen die zich op dat project inzetten voor DPC. Van mij mogen morgen de stats gewoon gepost worden.

Mijn 2 cents, misschien edit er nog wat bij, wat er af, maar 'k heb m'n mening weer gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Thnx.

Ja, ok, dat met dat apart subteam figurde ik ook wel. Als een team ergens wil meehelepn, het liefst onder de eigen naam. Zou ik ook doen ;)! U have a point anywayz.

Ik denk dat idd het probleem van de kleine projecten is dat er echt iemand moet zijn die ze eruit pikt, een uitgebreidde FAQ maakt en dan probeert mensen te trekken (wat is de website van SID eigenlijk?!?) maar goed.

En over Muon: Worden daar niet elke dag stats over gepost ?!? Ik meen wel. Maar ja, ik kom hier maar alleen in de weekendne :)

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51521

SID is te vinden @ http://145.94.192.103/sid/

De Muon DPCH wordt idd wel elke dag gepost, maar mbv plaatjes, geen html. En dat geniet natuurlijk de voorkeur. HTML DPCHs zijn alleen toegestaan voor officieel erkende projecten.

Ik ben zelf niet zo voor het subteam idee, ik graas graag onder eigen naam. Maar ben zeker wel voor wat meer activiteit bij de kleinere projecten.

Zelf doe ik EON. Helaas hebben ze zo nu en dan last van een server downtime, en een enkele result gaat verloren. Bovendien moet je altijd online zijn. Toch komt het als een stabiel projet op mij over. In mijn eentje met een P3 933Mhz kom ik natuurlijk geen eerste te staan, maar als er één of twee personen met een iets snellere computer komen helpen, kunnen we zeker een aantal plaatsen stijgen. ExtremeDC zal de eerste zijn die er dan aan moet geloven >:)

Mensen die zeggen dat we ons op de grote projecten moeten focussen, omdat we daar nog geen nummer 1 staan, vergeten dat we het aantal nummer 1 plaatsen heel erg kunnen uitbreiden door juist met die kleinere projecten mee te doen. De grotere projecten merken de vermindering van power aldaar nauwelijks, terwijl we in de stats van de kleine projecten dan omhoogschieten.
Verder geldt bij DPC dat iedereen vrij is te doen wat hij/zij wil, en is het dus niet fijn als je constant moet horen dat je voor een 'verkeerd' project crunched.

Alhoewel ik weinig tijd heb, wil ik bij voldoende animo wel een (kleine) EON FAQ schrijven. Als SID 'em wel hosten, that is, want in mijn signature is geen ruimte meer voor nog een link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

X-G schreef op 30 maart 2003 @ 14:24:
Thnx.

Ja, ok, dat met dat apart subteam figurde ik ook wel. Als een team ergens wil meehelepn, het liefst onder de eigen naam. Zou ik ook doen ;)! U have a point anywayz.

Ik denk dat idd het probleem van de kleine projecten is dat er echt iemand moet zijn die ze eruit pikt, een uitgebreidde FAQ maakt en dan probeert mensen te trekken (wat is de website van SID eigenlijk?!?) maar goed.
Website van SID is http://sid.qik.nl

Maar eerst moeten er inderdaad een paar mensen de client testen/een weekje het project doen. Dan moeten er stats gemaakt worden, anders wordt het nooit wat, en dan moet er een FAQ komen met veelgestelde vragen ( ;) ). Dan kan het project gaan groeien en dan kan het ook opgenomen worden in SID, waardoor het nog meer groeit.

Let wel, ik heb het nu wel over projecten met een goede achtergrond, niet een studentje dat es wat leuks denkt te gaan doen en een project op start, of een project in beta-fase met een server die er altijd uit ligt, en meer van dat soort fratsen. Geloof dat er met RSAttack nogal es de server eruit ligt? Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
X-G schreef op 30 maart 2003 @ 14:24:
En over Muon: Worden daar niet elke dag stats over gepost ?!? Ik meen wel. Maar ja, ik kom hier maar alleen in de weekendne :)

Grtz
Jah dat wel, maar dat doen ze als GIF, en ik bedoel dat de stats nu wel echt gepost mogen worden onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34898

Fijn dat er eindelijk eens openlijk over de kleinere projecten gepraat kan worden hier op GOT. Ik zelf doe al sinds een twee maanden mee aan het project Evolution@Home. Ik heb hier al wat over geschreven en een kleine FAQ gemaakt. Ik denk echter niet dat dit project ooit veel aandacht zal krijgen van DPC leden, aangezien de stats maar een keer in de 2 weken worden gepost, of dat moet veranderen. Wie weet maar over het samenbrengen van de kleine projecten ben ik zeer over te spreken. Als er genoeg animo is voor het schrijven van FAQ's over de verschillende projecten dan wil ik zonodig wel wat hosten, als het niet te veel verkeer geeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 34898 op 30-03-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Na alle positieve geluiden dan hier een kritische :) :

Ik ben niet geheel eens met hetgeen wat hier boven staat. Dat iedereen een project moet draaien waar hij zin in heeft daar ben ik helemaal voor :) .Maar dat al deze projecten ook stats moeten krijgen hier, daar ben ik het niet mee eens.

We hebben op dit moment genoeg projecten lopen en er komen al klachten dat /5 meer op een verzameling stats begint te lijken dan op een gezellige club.

Als het aan mij ligt blijven we de stats ondersteunen zoals ze nu lopen, en op het moment dat één van de ondersteunde projecten is afgelopen bouwen we af naar 4, max 5 projecten te weten:

- RC5 (zijn we groot mee geworden)
- OGR (is ook een D.net project, goede stats, goede client)
- SETI (en straks BOINC, waar ook al meederen projecten inzitten)
- Een ander BOINC project/danwel een los ander project

Waarom dit ??:
Zo houden we /5 leesbaar, we houden de groep beter bij elkaar, we roeleren in de projecten, we voorkomen dat er een project als gammaflux komtwaar we dik inspringen en die dan ineens is afgelopen wegens geldgebrek en zo kan ik nog wel even door gaan :)

Dus: dat iemand een ander project wil doen ?? mij best, maar stats hoeft van mij dus niet (dus ook geen sluikreclame in andere DPCH's). Ook vind ik dat de crew dat moet kunnen beslissen (nee ik ben geen crewlid)

Waar heb je anders een crew voor

Disclaimer:
Ik ben dan wel statsposter maar geen crewlid, wie dat wel is: Chaos, DSmarty, Dutchman, [eNeRGy], MarkB, Onno en Sequence.

[ Voor 3% gewijzigd door Pim. op 30-03-2003 15:22 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
We moeten zo wie zo een ander systeem bedenken voor de stats. Voor diegene die helemaal op D.net geilen zijn stats van RC5-72 etc. helemaal geweldig, maar aan de rest heeft diegene nix. misschien (nog) een subforum voor alle stats en het main forum voor alle andere sjit?

SofteGoederen -> DutchPowercows -> Main
SofteGoederen -> DutchPowercows -> Main -> Stats

Dat zouden we ook kunnen doen, en zo houden we de boel overzichtelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik ben zelf een groot voorstander voor het meedoen met zoveel mogelijk projecten.

Niet alleen omdat ik vind dat een sterk team ook een breed team moet zijn. Maar ook heel belangrijk omdat je daarmee veel nieuwe leden kunt trekken.

Ik ben zelf nu druk bezig met OGR-24, een d.net project waar DPC niet #1 staat is een schande die zo snel mogelijk moet worden rechtgezet, maar als dat straks gefixed is ga ik denk ik ook een klein project doen. En zoveel mogelijk mensen meeslepen ;)

Een speciaal subteam voor kleine projecten lijkt me niet zo nuttig. Mensen kiezen hun eigen subteams wel. En als je zorgt dat het goed duidelijk is dat ook kleine projecten bestaan en belangrijk gevonden worden, dan gaan vanzelf wel mensen dit doen.

Een ander idee is wel het oprichten van een speciale DPC task force die snel van project naar project kan springen, en extra power kan geven aan projecten die het nodig hebben. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Een probleem van het meedoen aan heel veel projecten is dat /5 nogal onoverzichtelijk wordt. De oplossing daarvoor lijkt mij simpel: voor de grote projecten doe je dagelijks statsposts. Voor de kleine projecten niet. Ik denk wel dat het belangrijk is om ook in /5 aandacht te besteden aan deze projecten echter. Ik zou voorstellen om van kleinere projecten wekelijks stats te posten, of een 'Het grote Project X topic' te maken waarin stats af en toe worden neergezet (en bovendien gezellig geblaat kan worden!).

Voor FAQ's moet misschien eens een speciaal sticky topic komen, waarin overzichtelijk alle faq's staan. Dat kan natuurlijk naast een website als die van het SID die ook al faq's verzameld. En elk project is in principe de moeite waard, dus wat mij betreft mag van elk project een faq in een sticky faq thread komen. Al sorteer je ze natuurlijk op belangrijkheid, en zou je projecten met minder dan 10 DPC member kunnen weren, om geen hele grote chaos te krijgen.

Goed, das mijn mening.

[ Voor 2% gewijzigd door Diadem op 30-03-2003 17:26 . Reden: typo ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat Diadem me voor is, maar ik post het toch nog maar ff (heb de moeite genomen :P):

Ikzelf heb helemaal niet het gevoel dat /5 op een verzameling stats begint te lijken, maargoed. Als stats dan kennelijk ongezellig zijn, en er komen slechts stats van 4 á 5 projecten, dan vraag ik me af wat de mensen moeten doen die niet één van die 4 of 5 ondersteunde projecten draaien.
Helemaal niets posten? Lekker gezellig... :|
Eén perpetual thread? Lekker gezellig en overzichtelijk, moedigt mensen echt aan om zich in een gesprek te mengen... :|

Ik zie niet in waarom een topic met stats als startpunt niet gezellig zou zijn. Als we dat verder afschaffen, vermoed ik dat er nog minder in /5 gepost zal worden. En dat komt de gezelligheid ook niet ten goede, lijkt me

Verder weten we allemaal dat stats het belangrijkste zijn voor DC'ers. Als je dat dus niet toestaat, kun je net zo goed verbieden om DPCers aan kleinere projecten mee te laten doen , want het is belangrijk op een centraal punt de stats en aanverwante zaken te bespreken.

/5 vind ik trouwens niet zó druk dat de boel gesplitst zou moeten worden. De topic titels van de DPCHs zijn duidelijk genoeg, non-DPCH topics haal je er zo tussenuit.

Wellicht dat ik wat te positief tegen de huidige situatie in /5 aankijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Die kleine projecten lijken mij wel aardig eerlijk gezegd. Vooral kleine teams moeten hier veel profeit van hebben. Dan is het mogelijk om voor kleine projecten bv 10 kleine subteams van DPC te zetten DPC hier ook eerste kan worden. Nu is het ommogelijk om voor een klein team bv in RC5 goed mee te draaien. Ze komen misschien in de top 50 met veel geluk. Voor kleine teams is het dan makkelijk om hoger in de stats te staan en toch nog nuttig werk te leveren.

Echter ben ik dan ook wel wat kritisch. ecc2 bv heeft op TCF na alleen maar kleine teams en als deze kleine projecten goed door DPC worden gepromoot zal ecc2 denk ik leeglopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
./Proxy schreef op 30 March 2003 @ 15:13:
Na alle positieve geluiden dan hier een kritische :) :
Ik denk dat je een beetje teveel naar je zelf kijkt. Het is niet alleen zo dat veel mensen totaal niet in die projecten geïnteresseerd zijn, niet iedereen kan ze ook draaien. Er zijn mensen ( en ja, daar val ik natuurlijk ook onder) die een pc hebben die geen internetverbinding heeft. En dan ben je al zo goed als uitgesloten. Er zijn eigenlijk 2 projecten die je dan wel kunt draaien: ecc2 en muon. Ik draai nu zelf muon, post af en toe stats, en zie dat muon qua populariteit en aantal deelnemers zeker niet onder doet voor ecc2.

Alleen met die 5 projecten meedoen als DPC vind ik dan ook onzin, ieder kiest z'n eigen team, maar ik denk dat je dit ook niet bedoelt, maar de stats in de DPC. Ik heb hier zelf nooit last van gehad, en ik vind de mensen die dat wel vinden een beetje "zeurkousen". Zomaar DPCH's posten voor een project is natuurlijk wel irritant, maar er zijn genoeg projecten die wel betrouwbaar enz. zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door inquestos op 30-03-2003 16:10 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Diadem schreef op 30 March 2003 @ 15:45:
Ik ben zelf een groot voorstander voor het meedoen met zoveel mogelijk projecten.

Niet alleen omdat ik vind dat een sterk team ook een breed team moet zijn. Maar ook heel belangrijk omdat je daarmee veel nieuwe leden kunt trekken.
Je hebt helemaal gelijk. We moeten als #1 team (kuch kuch) van de wereld best breed orienteren. Als je ziet wat Ars doet. Die staan zeker bij 10 projecten #1! Das toch ziek? Ik bedoel, wij doen dat maar met 2 projecten.
Diadem schreef op 30 March 2003 @ 15:45:
Een ander idee is wel het objecten van een speciale DPC task force die snel van project naar project kan springen, en extra power kan geven aan projecten die het nodig hebben. Maar dat is weer een heel andere discussie.
Objecten?

Anywayz. Idd. Net als team switch moeten we zo iets beginnen, met een crew die wat te betekenen heeft (veel goede, snelle computers) die kleine projecten in het begin een flinke push kunnen geven en dan na een weekje of zo, als er genoeg anderen zijn die mee zijn gaan doen naar het volgende project gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mischien kunnen we alle stats op WDO gaan posten. En dat alleen de stats van grote projecten hier worden gepost. Dan gebeurt er ook nog eens wat op WDO. Tis daar altijd zo'n dode boel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

X-G schreef op 30 March 2003 @ 16:13:

Je hebt helemaal gelijk. We moeten als #1 team (kuch kuch) van de wereld best breed orienteren. Als je ziet wat Ars doet. Die staan zeker bij 10 projecten #1! Das toch ziek? Ik bedoel, wij doen dat maar met 2 projecten.
Inderdaad.
Overigens is Ars wel iets groter dan ons hoor. Maar Ars moet op dit moment heel erg focussen op seti om daar fatsoenlijke de #1 te blijven. Wij hebben op RC5-72 nog altijd minder concurrentie, alhoewel Buqtraq.ru hard bezig is groter te worden.

Moraal van het verhaal is dat we best op een aantal projecten wat meer tegengas kunnen geven aan Ars.
Objecten?
Oprichten bedoel ik ;-)
Anywayz. Idd. Net als team switch moeten we zo iets beginnen, met een crew die wat te betekenen heeft (veel goede, snelle computers) die kleine projecten in het begin een flinke push kunnen geven en dan na een weekje of zo, als er genoeg anderen zijn die mee zijn gaan doen naar het volgende project gaan.
Ja, precies.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
It maybe dat Ars groter is. We staan op het moment nog altijd tweede volgens jouw site. En we kunnen daar makkelijk nr. 1 worden. Vooral als je ook nog de kleine projecten mee gaat telen (DOEN DUS!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

E-jey schreef op 30 maart 2003 @ 17:25:
Mischien kunnen we alle stats op WDO gaan posten. En dat alleen de stats van grote projecten hier worden gepost. Dan gebeurt er ook nog eens wat op WDO. Tis daar altijd zo'n dode boel :P
Euhm, ik ga je idee zeker niet afbreken hoor, want het is niet eens een slecht idee. Maar je vergeet wel 1 ding: WDO wordt gehost door Chaos, bij 'm thuis. Als daar plots de stats van tig kleine projecten staan, dan krijgt hij plots een flinke pak meer requests en traffiek te verwerken enzo... en ik weet niet zo zeker of z'n lijntje dat aankan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

./Proxy schreef op 30 March 2003 @ 15:13:
We hebben op dit moment genoeg projecten lopen en er komen al klachten dat /5 meer op een verzameling stats begint te lijken dan op een gezellige club.
[..]
Zo houden we /5 leesbaar, we houden de groep beter bij elkaar, we roeleren in de projecten, we voorkomen dat er een project als gammaflux komtwaar we dik inspringen en die dan ineens is afgelopen wegens geldgebrek en zo kan ik nog wel even door gaan :)
Op zich heeft iedereen wel gelijk, en blijft het ook een persoonlijke mening, maar vergeet niet dat het aantal leden wel veel zijn, en met de dag meer worden. Vaak zijn kleine groepjes buiten DPC om bij een of ander projectje beland, en hebben ze later besloten dpc te joinen. /5 zal hoe dan ook meer een verzameling van clubjes worden. Ik kom bijvoorbeeld NOOIT in rc5-72, terwijl dat wel het hoofdproject is, ik kom liever in de wat kleinere groepjes.. maar zoals ik al zei dat is persoonlijk.
Als je kijkt hoe /5 nu geworden is, vind ik het best wel goed, iedereen houd zich aan de regels, en in 1 overzicht is snel het topic te vinden wat je wilt. Eenduidige stats (zover mogelijk) en per project een paar fanatiekelingen die graag helpen met statsbouw en probleempjes. Het meeste wat in /5 staat is uitzichzelf zo ontwikkeld en naar mijn idee kan je de evolutie niet tegenhouden.

[ Voor 1% gewijzigd door DukeBox op 30-03-2003 19:34 . Reden: typo's ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Duke, mooi gezegd, alhoewel ik nog heel vaak ben aan het zoeken omdat er altijd overal DPC voor staat. Beetje verwarrend vind ik dat, maar ja, ik kijk ook altijd vlug.

B.T.W., Duke, sjek de DPC RSAttak 576 FAQ topic (op het einde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Déjà-vu? :)

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

X-G schreef op 30 March 2003 @ 19:13:B.T.W., Duke, sjek de DPC RSAttak 576 FAQ topic (op het einde)
Is niet opsensource, kan ik dus ook niet compilen voor mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 17-06 21:48
argh, moet dit topic nu weer?
alles is al eens gezegd, en iedereen houd zijn eigen mening.
en er verandert toch niks, of wel, maar niet door dit topic.. blaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
nee? Ik dacht dat die gasten bij sourceforge zaten...

Zal wel :) Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit is echt een deja-vu...

Ben hier geen voorstander van eerlijk gezegd. (Zie tekst & uitleg in topics over die flexteams etc)

X-G: We zijn te klein voor extra subfora, bovendien krijg je dan half dode fora, iets waar we ook niet op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Vind je 300 posts per/dag te weinig? w00t :)

:p

Anywayz. We kunnen we een 'het grote 'kleine projecten' topic' openen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32
./Proxy schreef op 30 maart 2003 @ 15:13:
....
Als het aan mij ligt blijven we de stats ondersteunen zoals ze nu lopen, en op het moment dat één van de ondersteunde projecten is afgelopen bouwen we af naar 4, max 5 projecten te weten:

- RC5 (zijn we groot mee geworden)
- OGR (is ook een D.net project, goede stats, goede client)
- SETI (en straks BOINC, waar ook al meederen projecten inzitten)
- Een ander BOINC project/danwel een los ander project

Waarom dit ??:
...
Kies dan nog projecten die enigzins verantwoord zijn. Ik mis namelijk alle medische projecten zoals D²OL, TSC, enz, enz. Ik zet mijn pc liever aan een project te grazen dat ooit een oplossing voor kanker vindt of kinderen geneest dan een sleutel die gevonden moet worden.
Diadem schreef op 30 maart 2003 @ 15:45:
...
Een ander idee is wel het oprichten van een speciale DPC task force die snel van project naar project kan springen, en extra power kan geven aan projecten die het nodig hebben. Maar dat is weer een heel andere discussie.
...
Deze discussie is al 2x gevoerd 1x voor DPC_FLex en 1x voor DPC_Team_Switch. Het flex team is jammer genoeg ten gronde gegaan maar Switch leeft nog en is druk bezig (en ja we hebben al verschil uitgemaakt). Tot nu toe zijn er nog geen tekens van ondergang (gelukkig). TA heeft ook zo iets het TA_Rescue_Team dit zijn we namelijk al ergens bij D²OL tegen gekomen.
X-G schreef op 30 March 2003 @ 16:13:
...

Is het dan de bedoeling dat er een 2de Switch wordt opgericht? of wil je zeggen dat onze zaken slecht gergeld zijn en we maar wat aanmodderen? Moeten we meer switchen? hebben we slechte pc's? Ik neem aan dat dit niet als flame naar ons bedoeld is maar je mag je wel iets nader verklaren. Wat betrefd dat weekje steunen maak daar maar een maandje van anders is het geen doen voor de crew om alles steeds te wisselen zeker als er veel pc's zijn kan dit nogal wat tijd in beslag nemen.
inquestos schreef op 30 March 2003 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat je een beetje teveel naar je zelf kijkt. Het is niet alleen zo dat veel mensen totaal niet in die projecten geïnteresseerd zijn, niet iedereen kan ze ook draaien. Er zijn mensen ( en ja, daar val ik natuurlijk ook onder) die een pc hebben die geen internetverbinding heeft. En dan ben je al zo goed als uitgesloten. Er zijn eigenlijk 2 projecten die je dan wel kunt draaien: ecc2 en muon. Ik draai nu zelf muon, post af en toe stats, en zie dat muon qua populariteit en aantal deelnemers zeker niet onder doet voor ecc2.
...
Je kunt er ook Genome@home aan toevoegen. Dat project werkt ook zeer goed zonder internet verbinding!

[ Voor 34% gewijzigd door sweetdude op 30-03-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
sweetdude said:
Is het dan de bedoeling dat er een 2de Switch wordt opgericht? of wil je zeggen dat onze zaken slecht gergeld zijn en we maar wat aanmodderen? Moeten we meer switchen? hebben we slechte pc's? Ik neem aan dat dit niet als flame naar ons bedoeld is maar je mag je wel iets nader verklaren. Wat betrefd dat weekje steunen maak daar maar een maandje van anders is het geen doen voor de crew om alles steeds te wisselen zeker als er veel pc's zijn kan dit nogal wat tijd in beslag nemen.

Nee, geen flame, ik wist niet dat jullie ook op deze manier zijn opgericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 19-06 10:41

mcB

Ik ben het met ./Proxy eens dat de community uit elkaar valt wanneer DPC aan teveel projecten mee gaat doen.
Daarom ben ik ook voorstander van een soort 'DPC-commissie' dat een nieuw project beoordeeld en haar goed- of afkeuring geeft aan een nieuw project. Op deze manier wordt de 'breedte' van de DPC groep gecontroleerd en houden we het community-gevoel (als je begrijpt wat ik bedoel)

Tevens zou het misschien handig zijn dat we een overzicht zouden hebben van de sterke en zwakke punten van alle DPC projecten.

Na het draaien van SETI tussen rc5-64 en rc5-72 ben ik geschrokken van de verschillen met het project rc5-64.
De client maakt mn pc erg traag, de stats van berkely vond ik onogelijk en de WU-process tijd vond ik te lang.

Wanneer er een soort 'enquete/poll - achtig iets' zou komen waarin de sterke en de zwakke punten per project naar voren zouden komen, is het voor een hoop DPC'ers makkelijker om een overstap te maken.

Natuurlijk kan je gewoon de client van een ander project installeren en kijken wat je er zelf van vindt.
Als je DPC wil helpen bij de kleinere projecten, dan maakt het niet zoveel uit WELK project je aan deelneemt.
Logischerwijs ga je dan niet domweg de clients van elk project maar proberen. Ik hoor wel goede verhalen over projecten met een goede client, een ander project heeft goede stats, en weer een ander is geschikt voor intel procs etc.

Conclusie: Wanneer duidelijkheid wordt geschept over de bestaande DPC projecten wat betreft:

• Client (opties + gebruik van geheugen + snelheid terugschakeling CPU kracht)
• Stats
• Proxy + statsmogelijkheden voor subteams
• Processor geschiktheid
• Hoe staat DPC in dit project TOV de concurrenten

dan komen de delnemers vanzelf wel.

* mcB draait rc5 vanwege de eerste 3 bovenstaande punten

[ Voor 2% gewijzigd door mcB op 31-03-2003 10:59 . Reden: tiepvautje ]

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
X-G schreef op 31 March 2003 @ 08:22:

Nee, geen flame, ik wist niet dat jullie ook op deze manier zijn opgericht :)

Daar ligt misschien wel de kern van het probleem. Je weet eigenlijk niets (vrij weinig) van de structuur binnen DPC. Ik wil eigenlijk maar voorstellen dat je eerst 4 jaar historie DPC gaat doornemen. Wie doet wat en hoe. Wie is verantwoordelijk voor iets en waarom. Welke suggesties zijn er in het verleden al een keertje geweest. Zo voorkomen we topics zoals deze (die idd een deja vu oproept zoals Blistimo dat prima verwoorde) en zo voorkom je dat "oude" ergenissen weer naar boven komen. Het is prima dat iemand initiatief toont maar veel van jouw topics zijn al een keer aan bod geweest en dus imho overbodig.

dit is puur een persoonlijke mening en kan geen enkele manier verwoord worden alszijnde een mening v/d crew

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 19-06 10:41

mcB

MarkB schreef op 31 March 2003 @ 11:27:

[...]

Daar ligt misschien wel de kern van het probleem. Je weet eigenlijk niets (vrij weinig) van de structuur binnen DPC. Ik wil eigenlijk maar voorstellen dat je eerst 4 jaar historie DPC gaat doornemen. Wie doet wat en hoe. Wie is verantwoordelijk voor iets en waarom. Welke suggesties zijn er in het verleden al een keertje geweest. Zo voorkomen we topics zoals deze (die idd een deja vu oproept zoals Blistimo dat prima verwoorde) en zo voorkom je dat "oude" ergenissen weer naar boven komen. Het is prima dat iemand initiatief toont maar veel van jouw topics zijn al een keer aan bod geweest en dus imho overbodig.

dit is puur een persoonlijke mening en kan geen enkele manier verwoord worden alszijnde een mening v/d crew
Ik ben het met je eens, maar ik heb wel mn kanttekeningen erbij;

• Waar vind je een dergelijk beschrijving van DPC?
• Hoe up-to-date is die info nog?
• Klopt die info dan nog wel met de huidige status van de projecten?
• Zijn de nieuwe DPC projecten er ook in terug te vinden?

Vanwege deze punten verwacht ik dat het niet direct nodig is een eind te maken aan deze discussie.

Ik ben van mening dat een discussie een momentopname is. Een zelfde discussie een tijd later zou een heel ander resultaat op kunnen leveren.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
mcB said:
Ik ben het met je eens, maar ik heb wel mn kanttekeningen erbij;

Waar vind je een dergelijk beschrijving van DPC?
Hoe up-to-date is die info nog?
Klopt die info dan nog wel met de huidige status van de projecten?
Zijn de nieuwe DPC projecten er ook in terug te vinden?
Vanwege deze punten verwacht ik dat het niet direct nodig is een eind te maken aan deze discussie.

Ik ben van mening dat een discussie een momentopname is. Een zelfde discussie een tijd later zou een heel ander resultaat op kunnen leveren.

* X-G Jullie hebben misschien gelijk wat dat betreft. Goed dat je me eraan herinnerd, want wat ik aan jullie wil vragen: wie van de 1ste members wil een geschiedenis schrijven over DPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 29-05 08:46
Telt Distributed Folding ook als een 'klein' project :?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345

Goed, als mede-DPC'er van een "klein" project: Wij zijn overgestapt (van RC5 naar Gammaflux naar THINK naar F@H), juist omdat we de verbreding van DPC als een groot goed zagen. Wanneer je zwaar roeleert binnen RC5 maar verder nergens, kun je jezelf niet het #1 team noemen. Ook al gaan de OGR's nu ook als een speer, er zijn nog veel meer projecten waar power nodig is. Het zou gewoon leuk zijn als die "kleine" projecten steeds harder gingen. Wat aandacht van losse flushers trekken door MF's blijft grappig maar is lang niet altijd mogelijk, en verder lijkt de aantrekkingskracht van de "kleintjes" beperkt. Als iemand nog een initiatief weet om leden (in het algemeen en voor kleine projecten in het bijzonder) te werven: Doen! Maar om al bestaande DPC-leden hierop gericht te krijgen gaat IMHO nooit lukken.

Ow ja, en verdere verbreding lijkt me, in dezelfde lijn redenerend, dus ook niet zo handig want dan treedt er alleen maar verdere versplintering van leden en fora op.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 345 op 31-03-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat ik nu zelf even aan het proberen ben naast RC5-72:

Afbeeldingslocatie: http://grub.org/slices/template/logo.gif
157 clients running - crawling 24,164,817 URLs in the last 24 hours.

Grub uses the power of distributed computing to build the best search on the Web. It automatically crawls the Web in the background, borrowing your computer's spare clock cycles, so you won't even notice it's there. The download is quick, you control how much you crawl, and the cool screensaver shows you the real-time progress your computer is making. You can even compare your stats to other Grubsters in the project!
http://www.grub.org

[ Voor 7% gewijzigd door ZeroVince op 31-03-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37655

Ik heb zelf een tijdje OGR gedaan, terwijl (bijna) alles op ECC2 staat.
Ondanks dat heb ik toch een paar oplossingen van OGR staan.
Die komen dus nog (4 oplossingen, maar so what...)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37655 op 31-03-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 08:01

TGEN

Hmmmx_

Mijn punten:

1- www.dutchpowercows.org is like, onderbelicht, haast nooit geupdate, totaal geen toekomst als het zo doorgaat, etc. Dat moet veranderen :).

2- SID? Ik heb er wat over gelezen, beetje website bekeken, maar ik heb nou niet bepaald het idee dat zij DPC coordineren, of dat het ooit daadwerkelijk gaat lukken.

3- /5 een statscircus? Maar dat is toch een van de grootste drijfveren van het hele distributed computing idee? Sure, kanker fixen is handig, maar t gaat toch ook voornamelijk om de stats? En de discussies die je normaal in losse topics verwacht worden nu in de statsthreads gehouden, wat inhoud betreft dus weinig verschil.

4- DPC is als geheel niet erg actief, het activisme ligt vooral binnen de subteams, hoewel bij kleine projecten DPC als team wel redelijk hecht is (daarom is het idee van X-G niet zo vergezocht, wel nutteloos imho, een subteam met alle DPC members van een bepaald project heeft hetzelfde effect als allemaal apart lid zijn van DPC :)).

5- Aangenomen dat de SID het verhaal wat Proxy uitwijdde (over t max van 5 Projectstats) zal uitvoeren en coordineren, waar zal men de input van het vee dan opnemen? Zoals Proxy het zegt staat het al vast welke projecten uitverkoren zijn, en dat is een slechte zaak.

edit:

Hmmz, wat een aap is de hoster van die SID site ook, hij vangt alle niet-bekende aliasen af naar de default alias? Fix dat eens, en snel! NU kan ik geen cname aanmaken :).

[ Voor 20% gewijzigd door TGEN op 01-04-2003 06:12 . Reden: Hoop geklooi ]

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550

TGEN schreef op 01 April 2003 @ 05:55:
2- SID? Ik heb er wat over gelezen, beetje website bekeken, maar ik heb nou niet bepaald het idee dat zij DPC coordineren, of dat het ooit daadwerkelijk gaat lukken.
Dat is ook helemaal niet de bedoeling van de site, die moet de FAQ's weergeven...
5- Aangenomen dat de SID het verhaal wat Proxy uitwijdde (over t max van 5 Projectstats) zal uitvoeren en coordineren, waar zal men de input van het vee dan opnemen? Zoals Proxy het zegt staat het al vast welke projecten uitverkoren zijn, en dat is een slechte zaak.
Waar haal je vandaan dat wij dat zouden doen? Er staat helemaal niks vast, omdat DPC niet echt een bestuur heeft dat bepaalt wat er gebeurt.
edit:

Hmmz, wat een aap is de hoster van die SID site ook, hij vangt alle niet-bekende aliasen af naar de default alias? Fix dat eens, en snel! NU kan ik geen cname aanmaken :).
Ja en ik ben die aap, en bedankt voor het zo lief vragen. Anyway, ICQ me even op 4877326 of MSN griz@teamcoldfusion.nl, dan kun je me daar meteen even mee helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

TGEN schreef op 01 april 2003 @ 05:55:
edit:

Anoniem: 26550 schreef op 01 April 2003 @ 08:20:
Ja en ik ben die aap, en bedankt voor het zo lief vragen. Anyway, ICQ me even op 4877326 of MSN griz@teamcoldfusion.nl, dan kun je me daar meteen even mee helpen ;)
Volgens mij bedoeld ie mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Als jij de httpd draait, bedoel ik jou idd :).

Ik was trouwens onder de impressie dat de SID het sturend orgaan zou worden voor DPC, niet dus.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

TGEN schreef op 01 April 2003 @ 11:06:
Als jij de httpd draait, bedoel ik jou idd :).

Ik was trouwens onder de impressie dat de SID het sturend orgaan zou worden voor DPC, niet dus.
Hmm nee, ik dacht dat je doelde op de dns naam.. aangezien *.sid.qik.nl word doorverwezen.. dan moet je toch een ander hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

TGEN schreef op 01 April 2003 @ 11:06:
dat is nooit de bedoeling geweest, alleen ondersteuend bij het maken van keuzes voor een project.

omdat er nogal wat onduidelijkheden waren over waar erlk project voor "vecht" / en met watvoor computer je de meeste resuts kan halen (ofzoiets 8)7 )

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Dat DPC.org moet worden geupdate staat vast. Zo nu en dan een paar nieuwsberichtjes en that's it. Ok. goed.

Ik wil best wel een 'Het Grote Kleine Projecten Topic' openen met daarin als eerste posts links naar alle 'Kleine Projecten' en naar de FAQ's hiervan. Dan kunnen we daarin ook best wel een keertje stats bouwen als jullie dat willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
vanwaar die drang dat jij alsmaar dingen wil doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

(jarig!)
Marble schreef op 01 april 2003 @ 16:14:
vanwaar die drang dat jij alsmaar dingen wil doen :/
Waarom steeds alleen maar van die negative ongenuanceerde posts? Ik vind het op zich een heel goed plan! Het heeft niet zo'n haast als X-G erachter zet, maar ik vind het wel een nobele gedachtengang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
My schreef op 01 April 2003 @ 16:22:
[...]

Waarom steeds alleen maar van die negative ongenuanceerde posts? Ik vind het op zich een heel goed plan! Het heeft niet zo'n haast als X-G erachter zet, maar ik vind het wel een nobele gedachtengang :)
omdat ik zoals jij weet een heel ongenuanceerd persoon ben, en er helemaal niet mee zit wat anderen daar van vinden.

ik irriteer mij alleen mateloos aan de manier waarop X-G met plannen komt die hij gewoon nooit waar kan maken, of waar naar mijn idee niemand echt op zit te wachten, of waarvan het al bewezen dat het niet gaat lukken, en hier maar mee blijft komen.

dat wilde ik alleen even kwijt, verder geen probleem bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Marble, iedereen weet welke problemen ik heb (maar 1x in de twee weken achter i-net). Daarom geef ik mijn ideeen door en wil ik samen met anderen deze waar maken. Maar goed. Thnx My om mij te ondersteunen en ik denk nog na over je aanbod ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Mag ik nu zo'n topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn zege heb je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 18-06 22:02
je kunt het toch ook in dit topic kwijt? Hier loopt immers de discussie al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om hier nu ineens stats te gaan posten, lijkt me toch best offtopic, of zie ik dat nou fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat zie je goed en dat gaat dus ook niet meer voorkomen alhier :) (op straffe van een edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Hmmz. ok.. ik ga nu alle info over alles verzamelen en dat zien jullie mij binnenkort met 'Het Grote Kleine (dowh) Projecten topic!'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
X-G schreef op 01 April 2003 @ 19:19:
Marble, iedereen weet welke problemen ik heb (maar 1x in de twee weken achter i-net).

Toch vreemd dat je van 30 maart t/m heden achter elkaar in dit topic heb gepost. Volgens mij loopt dat wel los en gebruik je het een beetje als excuus.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Hmmz, wat zou ie dan moeten excuseren? Dat z'n provider constant op z'n gat ligt? ;)

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Het is echt zo, alleen ik zit meestal op school alles na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Tsja, dan heb je dus wel gewoon toegang tot internet, alleen je maakt er geen gebruik van.
Ik vind het excuus wat je steeds geeft, dat je geen internet zou hebben, dus ook een beetje misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 12:54

Wessie

Noizy Cows Crewmember

* Wessie eigenlijk ook.
Op zich vind ik de discussie goed, maar ik ben het ook met Marble eens.
Zeggen is 1, maar waarmaken is weer 2.

DPC is toch een vrijwilligers organisatie.
Iedereen doet wat ie zelf wil.
Als iemand ECC2 wil doen, dan doet ie dat.
RC5, dan doet ie dat.
Iemand kun je niet verplichten, want dan lopen members weg (of over).
Je kunt mensen wijzen op andere projecten en that's it ...

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Mooi gezegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

gezegd

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34898

Klein project: Lifemapper (www.lifemapper.org)

Aangezien het toch nog steeds een relatief klein project is zal ik mijn post maar even onder deze, hoewel oude, maar meest relevante topic zetten.
Ben nu een aantal dagen bezig met dit project en ben zo vrij geweest ook een team Dutch Power Cows op te richten, waar onder ik natuurlijk werk.

Voor het geval trouwens dat ik weer een buslading verwijten over me heen krijg dat er al genoeg projecten zijn en dat "we ons beter kunnen richten op grote projecten", zal ik even zeggen dat ik daar niet op ga reageren en gewoon een stukje info over het project hier op het forum wil plaatsen, omdat nu nog niets over dit project op het forum te vinden is.

Onderstaande beschrijving zal ik gewoon in het engels plaatsen zodat ik niet alles zelf hoef uit te typen.
Trouwens in het onderstaande stukje zal gesproken worden over een screensaver, maar het heeft ook gewoon een standalone "GUI" mode!

(Text below quoted from www.lifemapper.org)

What is Lifemapper?

First of all:

LifeMapper is a project by the "Informatics Biodiversity Research Center" from the University of Kansas.

By using Lifemapper as your computer's screen saver, you will help discover knowledge of the life of the planet for the benefit of the Earth, its inhabitants and its environments.
While running as your screen saver, Lifemapper will compute, map and provide knowledge of

* where Earth's species of plants and animals live
* where Earth's species of plants and animals could potentially live
* where and how Earth's species of plants and animals could spread across
different regions of the world

Together, you and other Lifemappers will assemble a powerful, predictive electronic atlas of Earth's biological diversity.

How does LifeMapper do this?

It uses the Internet and leading-edge information technology to retrieve records of millions of plants and animals in the world's natural history museums. Lifemapper analyzes the data, computes the ecological profile of each species, maps where the species has been found and predicts where each species could potentially live.

The research that developed Lifemapper was supported by the National Science Foundation, the US government agency that supports all basic research and education in non-medical science.

How can/will the results be used?

For biodiversity research, education and conservation worldwide, especially to forecast environmental events and inform public policy with leading-edge science.

For example, using Lifemapper's predictions of animal and plant distributions

Researchers will be able to model and simulate the spread of emerging diseases, plant and animal pests, or invasive species of plants and animals and their effects on natural resources, agricultural crops and human populations.
Environmental scientists will be able to model and predict the effects of local, regional or global climate change on Earth's species of plants and animals.
Land planners and policy-makers will be able to identify the highest priority areas for biodiversity conservation.
Teachers, students and the public will be able to discover and map their backyard biodiversity and how it might be affected by changes in rainfall or temperature or by the spread of other species.
Humans have explored the life of the planet for the past 250 years. That knowledge is documented by millions of original specimens of plants and animals in the world's natural history museums and herbaria. Become a Lifemapper and help science use this knowledge to better understand and conserve Earth's biological diversity. Become a Lifemapper and help science inform environmental solutions for Earth's biological diversity.

Software is via deze link te downloaden: Software

Inschrijven kan via deze link: Inschrijven

De FAQ staat hier: FAQ

Known Issues zijn hier te vinden: Known Issues

Statistieken: stats van www.lifemapper.org, van Team Ecology en van The Possums waarvan de laatste twee een stuk uitgebreider zijn!

5 forums over Lifemapper:
planetspectre.com
www.dslreports.com
www.aspenleaf.com
Possums
Team Phoenix Rising

Mijn persoonlijke ervaring met dit project (nog maar 2 dagen overgens) is dat het een zeer makkelijk te installeren progje is en het werkt zeer goed. Stats worden voor zover ik het nu begrijp 1 keer per dag geupdate, dus dat is redelijk en zijn basic qua info. Je hebt team stats waarbinnen je weer op de individuen binnen een team kunt bezichtigen. Verder het je dus je persoonlijke stats waarbij overgens alleen het totaal zichtbaar is maar wel de laatste 50 soorten die je hebt berekend staan en van deze soorten is zeer veel info te bekijken. Enig nadeel is wel dat na elke onderzochte soort het progje weer verbinding met internet moet maken. Verder loopt het project al meer dan een jaar en zijn de meeste bekende en grote DC teams al aanwezig. Het onderwerp van het project spreekt mij als student biologie natuurlijk zeer aan maar ik denk dat het een zeer breed en interesant onderwerp voor iedereen kan zijn. Veel vragen staan in de faq al beantwoord.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 34898 op 01-09-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881

Betreffende Lifemapper:

Er wordt momenteel een Beta versie getest die meerdere data sets kan cachen -> in de (hopelijk) nabije toekomst hoeft de client niet na elke soort een verbinding te maken.

Het zou leuk zijn om DPC ook mee te zien doen :)

Oh ja, voor diegene die het niet weten: ik ben de Starfish van DSLreports
(en ook de maker van de Team Ecology stats :P ;) )

Hier hebben we nog een FAQ:
http://www.dslreports.com/faq/eco

LM Team Stats for Dutch Power Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Anoniem: 27881 schreef op 02 September 2003 @ 18:37:
Betreffende Lifemapper:

Er wordt momenteel een Beta versie getest die meerdere data sets kan cachen -> in de (hopelijk) nabije toekomst hoeft de client niet na elke soort een verbinding te maken.

Het zou leuk zijn om DPC ook mee te zien doen :)

Oh ja, voor diegene die het niet weten: ik ben de Starfish van DSLreports
(en ook de maker van de Team Ecology stats :P ;) )

Hier hebben we nog een FAQ:
http://www.dslreports.com/faq/eco

LM Team Stats for Dutch Power Cows
en waarom doe jij niet gewoon mee met DPC? >:) Weer zo'n overloper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27881

E-jey schreef op 02 september 2003 @ 19:33:
[...]

en waarom doe jij niet gewoon mee met DPC? >:) Weer zo'n overloper ;)
Omdat ik veel eerder bij BBR/DSLR ondekte voor dat ik T.net/GoT tegenkwam.. tja..ik heb het ook erg naar mijn zin daar bij BBR.. ben mod van een aantal forums.. etc :P ;)

Jullie hebben gewoon pech :P

• X-G
Ik wil nog even wat updates omgaande RSAttack576 uit de doekjes doen! :

Ok, hij is er al een tijdje, maar toch wil ik even mededelen dat er een nieuwe cli uit is :
Linux Client AMD Opteron optimized and new x86 Win Client+GUI (2.4.1+gui1.4.1)
Met andere woorden, een AMD Opteron optimized client voor LInux en een nieuwe x86 client + gui :)!

Ook leuk om mede te delen is dat veel van de oude problemen zijn opgelost, en dat je nu een buffertje kunt opslaan, en dus offline kunt werken (een van de redenen dat sommigen vroeger niet mee deden :)!

DPC staat nog altijd tiende! Jeej :p!

Enne: Rest of award (7000$) will be reserved to buy new server and going to attack the 640 bits...RSAttack576 very quickly will become RSAttack640
Met andere woorden, ze verwachten 576 snel af te lopen, en dan te beginnen met de 640 bits versie, met nieuwe servers en hopelijk veel meer stats en dergelijke :D!

Dit is wat ik nog weet over RSAttack576, owja, ze hebben ook tegenwoordig een .com adres, namelijk, heel logisch :p, http://www.rsattack576.com !

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

X-G schreef op 27 september 2003 @ 22:34:
verhaaltje over rsattack576
Volgende week komt als het goed is client 2.6 uit, die zou echt helemaal 'bugfree' moeten zijn(sommige mensen hebben nog problemen met packets versturen).
Verder is dat .com domein er al een tijdje, sinds juni ofzo? Heb het ook al eens in een ander topic genoemd geloof ik.

Enne, ben je nog steeds actief @ rsattack576?
Ongeveer driekwart van de packets van DPC komt van mij af :p
Ook een beetje jammer dat er van de 26 geregde DPC leden, maar de helft packets heeft ingestuurd. Het aantal mensen dat voor langere tijd actief is geweest is helaas op de vingers van 1 hand te tellen :/

🖥️ | 🚗

• X-G
Er stond nog iets te crunchen ja, laatste keer dat ik mijn stats sjekte (2 maanden geleden ofzo) was het nog 300, nu al over de 600 ofzo...
Maar weet het niet totaal zeker. Moet eens nakijken.
de 576 versie zal trouwens niks meer aan doen, ik denk wel meer aan de 640 versie, tenminste, als Orkblutt zo op het goede spoor blijft doorgaan :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik ben ook ff bezig geweest met RSattack maar ben nu bezig met SoB.
Vreemde vind ik bij RSattack dat de #1 daar meer punten heeft als alle andere teams bij elkaar... niet echt leuke strijd dus eigenlijk. Hebben die gasten(US-Distributed) dan zoveel power hierop gezet? Waar hebben ze dat weg gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
Nou, je moet RSAttack zien als met een 2000+ 1000 blokjes per 24 uur....
Opzicht heb je dan maar een 100tal computers nodig een een paar weken geduld en je staat eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Met RSAttack kan ik met 3 pc's bijna 6000 packets per dag doen. Als ik continu bij dat project was gebleven, had ik nu zeker in de top 15 gestaan. Als er 30 DPC leden, of een paar subteams van DPC RSAttack zouden gaan doen, zouden we in no time op #1 staan. Verkijk je dus niet teveel op die grote getallen ;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1