Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Grote MSN Messenger Topic (deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.337 views sinds 30-01-2008

• fdamasta
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-08-2010
Het oude topic begon een beetje vol te raken, en ik geil er gewoon op om een groot topic onder m'n naam te hebben staan :p, vandaar dit.

Jullie kennen allemaal MSN Messenger wel. Het trouwe mannetje rechtonder in het scherm, waarmee je je sociale contacten bijhoudt
http://www.forest.impress.co.jp/article/2002/10/25/msnmessenger5_1s.gif
Er zijn twee smaakjes MSN:
MSN Messenger voor Windows in het algemeen (versie 5.0)
Windows Messenger voor Windows XP (versie 4.7)

Versie 5.0 heeft nieuwe geluidjes en is ook ietsje mooier, en heeft ook MSN vandaag: een soort msn.nl in-a-box waar je nieuws roddels en banners kunt bewonderen :/

:? Wat zijn goeie sites voor MSN?

http://messenger.microsoft.com
http://msn.tweakzone.nl/

:? Wat zijn die vage tekens in de namen van sommige mensen?

Dit is een uit IRC gejatte functie van MSN Plus! om je berichtjes om nick kleur te geven, een onofficiele uitbreiding voor MSN.
Je maakt ze met Ctrl-K

:? Wat kan dat MSN Plus! nog meer?

Je kunt onder andere away-messages instellen (nooit meer mensen die boos op je worden omdat je niks zegt), logs van gesprekken bijhouden, MSN verstoppen voor je baas, kijken wanneer iemand voor het laats online is geweest en wanneer je hem voor eht laats hebt gesproken, MSN transparantmaken (alleen in Windows NT/2000/XP, tekst verzenden met een sneltoets en nog veeeel meer.
Downloaden dus!

:? En wat is dMSN dan?

Een of ander instabiel geheugenvretend programma van de tegenstander :P
Het grote dMSN topic *

:? Waar vind ik een oude versie van MSN voor een liev O+ 486'je ofzo?

http://www.oldversion.com/program.php?n=msnm

:? Het MSN Messenger netwerk ligt plat :'(
Kan gebeuren bij een dergelijke gratis dienst, je hebt geen Service Level Agreement voor 99,999% uptime afgesproken toen je een contract afsloot ;) Het is niet nodig om dan meteen hele discussies te gaan houden in dit topic, dat verandert er niets aan. Check o.a. dit even om de status van het netwerk te zien en heb gewoon even geduld.

Spider.007 wijzigde deze reactie 13-10-2004 10:46 (18%)

`

• randje
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ff uit het oude topic

de mensen met windowsXP met windows messenger erin.
Als je daarna MSN messenger installeerd, dan 'overschrijft' deze windows messenger met opstarten enz.

maar als je hierna weer in windows messenger gaat en daarin de optie weer aanvinkt van automatisch opstarten bij windows. En bij MSN messenger de optie juist uitvinkt van automatisch opstarten.
dan start Windows messenger dus op, maar hij meldt niet aan!, (hij onthoudt wel het wachtwoord)
Dat is juist perfect!, maar ik krijgt het maar niet meer voor elkaar :'(

weet iemand hoe je het anders voor elkaar kan krijgen dat windows messenger opstart, maar niet aanmeldt en WEL het wachtwoord onthoudt.

dus als ik dan windows opstart, of gewoon messenger apart opstart (polypatch :P) dat ik dit krijgt:
http://members.rott.chello.nl/htsie/msn.jpg

• dvherk
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-01-2016
Hier werkt het wel

Situatie schets:
-----------------------------------
- Client op XP (messenger 5.x)
- Gateway op basis van Linux (iptables firewall script van Adsl4Linux)
- Dan de Alcatel Speed Touch Home modem.
* deze is getweaked naar PRO
* en werkt met behulp van static Spoof
- Door SIP_Spoof heb ik naar fixed public IP adres op de netwerk kaart van mijn server.

Dat is de hardware. De firewall port-forward alle MS msn en MS portrait verkeer naar mijn client. De client krijgt zijn IP door middel van DHCP op basis van het MAC adres. Dit houd kort weg in dat ik altijd het zelfde IP krijg toegewezen uit een 'aparte' DHCP-pool. Het is belangrijk dat je client IP fixed is!

Poorten welke msn en portrait gebruiken:
# TBV M$ Portrait en MSN Messenger
portforward[3]="0.0.0.0/32 1863 $forw_ip2 1863" # Microsoft Network Instant Messenger
# IN TCP/UDP 1863 chat
# IN TCP/UDP 6901 voice communications
# IN TCP 6891 - 6900 File send
# IN UDP 5190 chalista ip phone

portforward[4]="0.0.0.0/32 6891 $forw_ip2 6891" # Microsoft Network Instant Messenger File Transfer voor het zenden van 1 file tegelijk!! Meerdere files is meer oplopende poorten open zetten.
portforward[5]="0.0.0.0/32 8100 $forw_ip2 8100" # Microsoft Portrait Listen
portforward[6]="0.0.0.0/32 8110 $forw_ip2 8110" # Microsoft Portrait Video
portforward[7]="0.0.0.0/32 8120 $forw_ip2 8120" # Microsoft Portrait Audio

• Alex T.
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-10-2006

Alex T.

Xbox 360!!

quote:
pokeran schreef op 12 April 2003 @ 08:52:
weet iemand hoe je het anders voor elkaar kan krijgen dat windows messenger opstart, maar niet aanmeldt en WEL het wachtwoord onthoudt.

dus als ik dan windows opstart, of gewoon messenger apart opstart (polypatch :P) dat ik dit krijgt:
[afbeelding]
Als het goed is staat het in de Optie -> Algemeen van MSN zelf. Bij mij zie je dit: klikbaar
http://utclan.tweakers.net/upload/files/image6a4a1da5cf01652b3210c403631c5de4_small.jpg

'Automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met het internet' uitvinken

• arnout109
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 01-06-2008
je mist een site, namelijk http://www.magdusniet.be das eigenlijk wel de beste msn site.

Compubiter wijzigde deze reactie 14-04-2003 14:50 (6%)

• killuminati007
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-01-2016
ik geloof dat je die www.****.be hier niet mag posten als ik me niet vergis?

• LauPro
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07-12 23:55

LauPro

Prof Mierenneuke®

offtopic:
Wat een groot topic zeg :Y)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Alex T.
  • Laatst online: 14-10-2006

Alex T.

Xbox 360!!

quote:
LauPro schreef op 13 april 2003 @ 13:21:
offtopic:
Wat een groot topic zeg :Y)
Niks nuttigs te zeggen? :/ Topic is net open. :?

• sdomburg
  • Laatst online: 25-05-2016
quote:
arnout109 schreef op 13 April 2003 @ 13:06:
je mist een site, namelijk http://www.damagnie.be das eigenlijk wel de beste msn site.
Die had 'ie er waarschijnlijk wel bijstaan, maar is door SH007 (terecht) wegge-edit. ;) Edit die van jou dus ook ff weg, anders moet ons lieve modje weer aan het werk :P

• randje
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

quote:
Alex T. schreef op 13 april 2003 @ 12:58:
[...]

Als het goed is staat het in de Optie -> Algemeen van MSN zelf. Bij mij zie je dit: klikbaar
[afbeelding]

'Automatisch aanmelden toestaan bij verbinding met het internet' uitvinken
ja die optie zit in msn messenger, maar niet in windows messenger. Ik wil hem dus eigenlijk met windows messenger zo hebben en niet met msn messenger

• riesg
  • Laatst online: 30-11 00:10
Voor iedereen die problemen heeft met Messenger en niet door de NAT komt..... hier iets wat bij mij goed werkt. Het heet Enat for Messenger en ik heb het hier nog niet gevonden op GOT. Heb het net getest en het gaat er dwars doorheen.....

Zoek bij Google maar eens op "messenger NAT" of kijk op http://freedownloadswindo...at-for-MSN-Messenger.html

Voor serienummers niet bij mij zijn....... :)

• DanVer
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-05-2003

DanVer

dMSN :-)

wat zijn we weer lief over dMSN, van wie ben ik trouwens tegenstander, die volg ik nie helemaal, dank u :)

http://www.dmsn.nl :-)

• riesg
  • Laatst online: 30-11 00:10
quote:
riesg schreef op 14 april 2003 @ 00:17:
Voor iedereen die problemen heeft met Messenger en niet door de NAT komt..... hier iets wat bij mij goed werkt. Het heet Enat for Messenger en ik heb het hier nog niet gevonden op GOT. Heb het net getest en het gaat er dwars doorheen.....

Zoek bij Google maar eens op "messenger NAT" of kijk op http://freedownloadswindo...at-for-MSN-Messenger.html

Voor serienummers niet bij mij zijn....... :)
Dit is dus om met je Microsoft messenger te kunnen praten etc door je router heen, iets wat normaal niet lukt

• Rubbie
  • Laatst online: 08:34
is msn down?? of ligt t aan mijzelf?? :?

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04:20
quote:
Rubbie schreef op 14 april 2003 @ 16:39:
is msn down?? of ligt t aan mijzelf?? :?
Ik denk dat het aan jezelf ligt.. Ik kom er lekker op.. Kheb trouwens ook een keer gehad dat de mensen die online waren, konden gewoon online blijven. Maar wie aan probeerde te melden kon het niet. Heel vaag.

• Thijsch
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:52
Ik heb 2 email adressen, 1 @hotmail waarmee ik WEL online kom, en 1 @gmx waarmee ik nu NIET online kom. Ik denk dus dat de passport service down is.

"wij spreken C alsof het in een natuurlijke taal is, we zoeken gewoon de formulering die past bij de betekenis die we in ons hoofd hebben"

• Xsion
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 22:48
kom nergens mee online

Server Error: Connection to MSN failed because the servers are too busy. Please try again later.

• Rubbie
  • Laatst online: 08:34
quote:
FairFox schreef op 14 april 2003 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat het aan jezelf ligt.. Ik kom er lekker op.. Kheb trouwens ook een keer gehad dat de mensen die online waren, konden gewoon online blijven. Maar wie aan probeerde te melden kon het niet. Heel vaag.
Heel vaag jah.. ik kom er niet doorheen.. op verschillende computers hier niet :'( noujah dan moet k maar ff modem en router resette.. misschien helpt dat.. we zullen zien.. :)

• koentjuh
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-09 10:14
het werkt niet nee!

• S3PiR0TH
  • Laatst online: 13-10 19:45
Bij mij is MSN ook offline ... :(

S3PiR0TH wijzigde deze reactie 14-04-2003 16:56 (28%)

Automated Teller Machine

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator SWS

Front verplichte underscores

Topics als "MSN down !!?!" -> Dit soort topics worden gesloten, of naar de HK gemoved. MSN/ICQ is gewoon om de zoveel tijd down, en het heeft geen zin om dit elke keer van 500 mensen te horen.
Het gaat vanzelf wel weer up, gewoon even geduld hebben aub ;)

Er over praten is niet nodig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• S3PiR0TH
  • Laatst online: 13-10 19:45
.NET Passport
Feature: Sign In

.NET Passport is temporarily experiencing difficulty. You may be unable to sign in, change settings in your profile, or register a new .NET Passport. Please try again later.
Last Update: Monday, 14 April 2003 06:59:00 GMT
Next Update: Monday, 14 April 2003 08:59:00 GMT

Automated Teller Machine

• Chaoot
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-08-2005
Zijn er meer mensen die het volgende probleem hebben:

niet van het niet kunnen inloggen aard, maar meer dat het 'lijkt' alsof je online
bent maar dan opeens met iemand wil gaan 'chatten' en hij dan aangeeft dat je
niet online bent?

ADSL
Planet
Win2k
MSN 5

Ik heb gechecked met meerdere mensen, en het lijkt dat @homers er minder last van hebben. Ook is het zo dat "streams" bijv. van een radiostation/tv of downloads niet 'zomaar' stoppen. Dus een internetverbinding 'hick-up' lijkt me van niet. Vooral deze week is het aantal keren extreem toegenomen.

• Frivole Henkie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-06-2016

Frivole Henkie

a.k.a. Boris the Blade

misschien is het handig om een samenvatting van de meest voorkomende problemen uit deel 1 en de oplossing ervan in de topicstart te zetten...

Ik zit met een probleem. Als ik MSN gebruik en m'n huisgenoot, die met ICS op het netwerk zit, probeert in te loggen met MSN messenger op z'n eigen PC, logt zijn MSN automatisch in met mijn passport in plaats van met de zijne. Wat doen we verkeerd?

en bovendien zet hij in de history i.p.v. mijn naam, de naam van m'n huisgenoot neer :?

Frivole Henkie wijzigde deze reactie 18-04-2003 20:17 (22%)
Reden: wie dit leest is gek

Bent as the Soviet sickle and hard as the hammer that crosses it.

• AdLentis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11-12 09:20

AdLentis

Gadget Inspector

Hier werkt het ook :Y)

Situatie schets:
-----------------------------------
[Server]
- Debian Woody 3.0 met 2.4.18-k6 stock-kernel
- ADSL met Getweakte SpeedTouch Home (SIP_Spoof)
- ShoreWall 1.4.0 (Op iptables gebaseerd) masquerading firewall
- Linux Internet Gateway Device 0.92 (UPnP-SDK 1.0.4)
[Client]
- WinXP Pro SP1
- DirectX 9.0
- MSN Messenger 5.0
- Linux-IGD is in netwerkverbindingen zichtbaar.

Ik heb niet zoals dvherk een aantal poorten opengezet. Dat wordt automatisch gedaan door de Linux-IGD. :)

Video, Audio, Files, alles werkt! _/-\o_

En wat betreft de security: dat is de verantwoordelijkheid van de clients. Zij kunnen in principe een poort naar zichzelf openzetten. De server zit nog steeds goed dicht.

Nu is het nog wachten op trillian met UPNP support. Ik gebruik MSN eigenlijk zelf weinig. Maar ik heb op de linuxbak ook een FTP-server, website met webcam en teamspeak server draaien. Dus genoeg alternatieven.

AdLentis wijzigde deze reactie 19-04-2003 00:26 (13%)

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
[ hier werk ik | hier verzamel ik | hier kerk ik ]

• ride277
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02-12 20:06

ride277

Cooled by Noctua

Ik krijg in windows98 MSN niet compleet uit. Ik kan wel uitloggen, maar het afsluiten van MSN kan alleen via cntrl-alt-del. Heeft iemand daar een oplossing voor? (met rmb wil ik graag sluiten, niet via zo'n omweg.

| system specs |

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 04:20
quote:
ride277 schreef op 19 April 2003 @ 01:41:
Ik krijg in windows98 MSN niet compleet uit. Ik kan wel uitloggen, maar het afsluiten van MSN kan alleen via cntrl-alt-del. Heeft iemand daar een oplossing voor? (met rmb wil ik graag sluiten, niet via zo'n omweg.
Rechtermuisknop op icoontje linksonderin en dan afsluiten... Hoezo lukt dat niet? krijg je een error oid?

edit: typo

danslo wijzigde deze reactie 19-04-2003 09:24 (3%)

• Robinski
  • Laatst online: 08:56

Robinski

A.K.A. RHarmsen

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• mcB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10-12 19:13
Voor de mensen met MSN messenger problemen achter een draytek router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Geachte ...,

Ik heb geen idee wanneer de nieuwe firmware versie voor upnp uitkomt, 
wel dat deze optie in de 2.37 versie zou komen.

nog ter info : de Upnp optie werkt alleen op een 
Windows ME - of Windows XP systeem.

Met vriendelijke groeten,

Draytek Support

support@draytek.nl
http://www.draytek.nl/

Tel. 0900-DRAYTEK (0900-3729835)

RH

Op de hoogte blijven van nieuwe firmware updates? 
Registreer via http://www.draytek.nl/register.php

PV Output app for Android

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jjochems
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-04-2012
Ik heb een nieuw email adres aangemaakt bij MSN Passport, en wil het nu voor ik het kan gebruiken in MSN verifiëren met die knop die in MSN zit. Het probleem is dat ik nu al 2 dagen krijg: Please try again. "Microsoft® .NET Passport was temporarily unable to complete your request. Please try again later.".

Kan het zijn dat ik iets fout doe? Ik vind het erg vreemd dat het steeds mis gaat!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2015
Ik gebruik sinds kort ook ENAT. Werkt echt perfect. Eindelijk kan ik bestanden verzenden vanuit MSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 06-12 23:51
mischien dat ik nu in het verkeerde topic zit (alvast sorry O+ ), maar ik ben opzoek naar een Got smilie pack voor msn :)
Ik heb wel wat linkjes gevonden, maar de meesten doen het niet :|
Dus wie weet iets voor me ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killa_bee
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18-10-2014

Killa_bee

newbie and proud of it

Hey, ik heb een klein probleempjes met msn, als k hem opstart geeft hij 2X de waarschuwing: 'xvid.dll implements an older api version, please update ur xvid.dll' ik krijg dit ook als ik outlook express opstart... weet iemand hoe ik dit kan oplossen :?

the more problems we come across the more problems we see

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Godjira
  • Laatst online: 10-12 10:10

Godjira

To infinity and beyond!

MSN messenger blijft ruleeren boven alle ander IM programma's. Kijk eens naar de aankomende versie van MSN Messenger in --> dit <-- topic en geef je reactie.

Profile

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 00:39
ik zie dat je met evenementenlogboek kunt bijhouden wie er wanneer online komen, maar kun je dat ook bijhouden als je niet online bent? Dus dat je kunt zien wanneer iemand voor het laatst op MSN heeft ingelogd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

quote:
arjandijk schreef op 12 May 2003 @ 14:25:
ik zie dat je met evenementenlogboek kunt bijhouden wie er wanneer online komen, maar kun je dat ook bijhouden als je niet online bent? Dus dat je kunt zien wanneer iemand voor het laatst op MSN heeft ingelogd?
enige dichtsbijzittende oplossing hiervoor is 'Offline Weergeven', andere optie is er niet, hoe kan je nu evenementen loggen als je zelf geen evenement bent (ingelogd zijn)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Killa_bee

Killa_bee

newbie and proud of it

quote:
Killa_bee schreef op 12 May 2003 @ 00:42:
Hey, ik heb een klein probleempjes met msn, als k hem opstart geeft hij 2X de waarschuwing: 'xvid.dll implements an older api version, please update ur xvid.dll' ik krijg dit ook als ik outlook express opstart... weet iemand hoe ik dit kan oplossen :?
heb net gemerkt dat i ook di waarschuwing geeft als k smart tv v hercules opstart :( weet er iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08-12 10:03
quote:
WimB schreef op 11 May 2003 @ 20:11:
Ik gebruik sinds kort ook ENAT. Werkt echt perfect. Eindelijk kan ik bestanden verzenden vanuit MSN
Werkt dat echt goed ja? Ik ben het al eens tegengekomen maar ik vond het maar een raar verhaal.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

quote:
DumbAss schreef op 13 mei 2003 @ 10:51:
[...]
Werkt dat echt goed ja? Ik ben het al eens tegengekomen maar ik vond het maar een raar verhaal.
De werking hangt nog steeds van je firewall, het heeft iets te maken met een bepaalde manier van configureren van je DHCP server. Ik geloof zelfs dat DHCP sowieso vereist was, maar dat weet ik niet zeker. Hier op mijn werk werkte het in ieder geval niet met Debian Potato & IPChains. We hebben nu Woody icm ShoreWall (IPTables), maar daar heb ik het nog niet mee geprobeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KolNedra
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-03-2013
Okay, sinds dat dit een MSN thread is, een vraagje / probleem.

Soms als ik werken ben en ik kom na een uur of 6 terug en wil bijvoorbeeld mijn status weer veranderen naar "online" zegt mijn messenger: "Kan status niet wijzigen, probeer later opnieuw" (of iets in die geest) en dan zodra ik op "OK" klik gaat ie offline, iemand weet wat hier aan de hand is?

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powerpulse
  • Laatst online: 25-09-2014

powerpulse

Nowhere to run..

quote:
KolNedra schreef op 13 May 2003 @ 10:58:
Okay, sinds dat dit een MSN thread is, een vraagje / probleem.

Soms als ik werken ben en ik kom na een uur of 6 terug en wil bijvoorbeeld mijn status weer veranderen naar "online" zegt mijn messenger: "Kan status niet wijzigen, probeer later opnieuw" (of iets in die geest) en dan zodra ik op "OK" klik gaat ie offline, iemand weet wat hier aan de hand is?
Dan is je msn uitgelogd, misschien omdat je internet verbinding niet zo goed is als de onze :P Maar het kan ook gewoon aan het msn netwerk liggen dat je er eventjes uit vliegt. Helaas kan msn zich niet opnieuw vanzelf aanmelden. Trillian enzo kunnen dit wel.. :P

For ever lost in the matrix..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

quote:
powerpulse schreef op 13 mei 2003 @ 11:05:
[...]

Dan is je msn uitgelogd, misschien omdat je internet verbinding niet zo goed is als de onze :P Maar het kan ook gewoon aan het msn netwerk liggen dat je er eventjes uit vliegt. Helaas kan msn zich niet opnieuw vanzelf aanmelden. Trillian enzo kunnen dit wel.. :P
Toch heb ik vroeger (ruim 'n jaartje terug, toen ik nog geen trillian gebruikte) vaak zat meegemaakt dat de messenger na een storing van de msn-server automatisch weer inlogde. Het is nergens in te stellen, maar het gebeurde wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KolNedra
quote:
powerpulse schreef op 13 May 2003 @ 11:05:
[...]

Dat mijn @HOME netwerk brak is bedoel je :|
Mijn IRC blijft anders gewoon normaal door gaan, terwijl er op sommige server een ZEER lage ping timeout is ingesteld

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 07:42

flexje

got-father

quote:
WimB schreef op 11 May 2003 @ 20:11:
Heb jij thuis ook een router dan?
Kan je misschien een paar screenies maken van Enat? ik zit nu niet thuis ,kan daarom Enat niet testen. Ik heb wel een router (repotec ip515h).

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• drekstuut
  • Laatst online: 14-04-2014
het is mij gelukt met de volgende setup:

- Verbinding: kabel chello (eindhoven)
- Router: SMC Barricade 7004VBR
- UPnP enabled (is niet eens nodig volgens mij)
- MSN Messenger 5
- trigger 1863, TCP poort 6891-6900 open
- trigger 1863, UDP poort 5190 open
- wel raar dat ik niet eerder kon sturen, want bij huisgenoten (een xp met windows messenger 4.7 en de ander win 2k waarvan ik niet weet welke messenger) konden al langer sturen.

D200 | Sigma 10-20/4-5.6 EX | Tamron 17-50/2.8 | AF 85/1.4D | AF-S 55-200/4-5.6DX | AF-S 70-200/2.8 VR | SB-600

• TheFruitNerd
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:36

TheFruitNerd

iets met fruit

Weet iemand of er een progje is waarmee je je nick automatisch kunt veranderen?
Dus dat ie bijvoorbeeld na 3 uur in een keer een andere nick aanneemt.

- B.L.A.A.T. -

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

quote:
TheFruitNerd schreef op 14 May 2003 @ 16:38:
Weet iemand of er een progje is waarmee je je nick automatisch kunt veranderen?
Dus dat ie bijvoorbeeld na 3 uur in een keer een andere nick aanneemt.
via msn.tweakzone.nl is wel het 1 enander te vinden.

Echter zulke proggies gaan vaak hand in hand met irritant flood achtig gedrag aangaande MSN-namen. Daarom wordt er op GoT terughoudend mee gedaan, althans dat is mijn ervaring.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Whizzer
  • Laatst online: 11-12 16:12

Whizzer

Flappie!

Ik heb een probleem met MSN messenger 5 & 6 op mijn Windows XP sp1 machine...

De ingebouwde 4.7 versie werkte als een trein, maar versie 5 kon nooit verbinding maken. Oke, dan maar verder met 4.7. Maar nu 6 (beta) uit is, wou ik deze ook eens proberen. Echter hetzelfde probleem.

Ik heb inmiddels al 4.7 helemaal verwijderd (althans, dat denk ik), maar het wil gewoon niet lukken...

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dé plek om te shoppen voor uw huisdier

• KolNedra
Uhm, je zit toch niet achter een proxy o.i.d he?

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Maakt niet uit... de 4.7 versie en de 5 (of 6) versie staan allebei op dezelfde pc en staan allebei hetzelfde ingesteld (dat wil zeggen: geen proxy, alleen een NAT)... Als ik een sniffertje loslaat op de externe interface van de firewall, dan zie ik dat er pakketten gaan naar messenger.hotmail.com op poort 1863, bij allebei de versies....

Dus het verkeer komt goed door de firewall (anders had 4.7 het ook niet gedaan)... Het zit dus ergens anders, maar waar???

De melding die er komt te staan is die melding van "Sorry, we were unable to sign you in to the .Net Messenger Service at this time. Please try again later."

Deze melding komt vrij snel, dus het lijkt net alsof de andere kant zegt: bekijk het maar, maar jij mag niet....

[Edit] Extra info

Whizzer wijzigde deze reactie 24-05-2003 19:51 (25%)

Ik ben geweldig.. en bescheiden! | AnimalCribs, dé plek om te shoppen voor uw huisdier

• Chello200
  • Laatst online: 07-12 12:16
Kan het niet zijn dat die andere kant connection niet accepteerd omdat je een IP mask gebruikt ?

dikzak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sher631
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10-10-2006
Ik heb hier MSN Messenger 5.0 geinstalleerd. Hier worden alle adressen waarvan er is ingelogd opgeslagen. Er is van heel veel verschillende adressen ingelogd en het is erg vervelend om in die hele lijst door te zoeken als ik een van mijn oude adressen weer eens wil gebruiken. Is er geen manier om deze lijst weer leeg te maken, of om een aantal adressen te verwijderen?

Win XP SP2, Asus A8NSLI, AMD64 3800+, 1500MB DDR, Sapphire Ati 800 GTO2, 2x Ultra SCSI 160 18 GIG en 2x 200SATA en 3x200 gig SATA2 IDE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

quote:
Chello200 schreef op 24 mei 2003 @ 22:49:
Kan het niet zijn dat die andere kant connection niet accepteerd omdat je een IP mask gebruikt ?
Maar dan had het met 4.7 toch ook niet moeten werken???? De positie van de pc in het netwerk is hetzelfde gebleven, als ook de software versie enzo... alleen messenger is van versie veranderd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N-Joy309
  • Laatst online: 21-12-2003
Gewoon MSN 4.6 of 4.7 gebruiken.
Uit onderzoek is gebleken dat msn 5.0 geregeld uitvalt, of het lijkt dat je online bent maar eigelijk ben je allang weg of is de verbinding met de server uit besparings redenen door M$ verbroken.

Met andere woorden gebruik voor een stabiele msn gewoon 4.7

Ik vind het hartstikke leuk op GoT!

• Killa_bee

Killa_bee

newbie and proud of it

weet er nu echt niemand wat ik kan doen, ik krijg telkens dit http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=132447 bericht als k m'n messenger, outlook of smart-tv opstart...weet er iemand hoe ik dit kan oplossen :?

• N-Joy309
  • Laatst online: 21-12-2003
Win ff opnieuw installen of de dll ff via kazaa binnen halen.

N-Joy309 wijzigde deze reactie 28-05-2003 17:51 (84%)

Ik vind het hartstikke leuk op GoT!

• sjwjanssen
  • Laatst online: 26-11-2003

sjwjanssen

Wat een gezeik

quote:
Killa_bee schreef op 28 mei 2003 @ 17:48:
weet er nu echt niemand wat ik kan doen, ik krijg telkens dit [afbeelding] bericht als k m'n messenger, outlook of smart-tv opstart...weet er iemand hoe ik dit kan oplossen :?
Ik weet niet of het werkt maar hier

http://home.kabelfoon.nl/~pfrommer/got/xvid.dll

gooien in c:\win\system32

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

quote:
N-Joy schreef op 25 mei 2003 @ 20:51:
Gewoon MSN 4.6 of 4.7 gebruiken.
Uit onderzoek is gebleken dat msn 5.0 geregeld uitvalt, of het lijkt dat je online bent maar eigelijk ben je allang weg of is de verbinding met de server uit besparings redenen door M$ verbroken.

Met andere woorden gebruik voor een stabiele msn gewoon 4.7
Wel, ik heb het "probleem" gevonden... Een leuke... Je hebt binnen MSN 5 (&6) proxy instellingen die je kunt aan en uit zetten... Nu doe ik altijd HTTP en HTTPS verkeer via een proxy waarbij ik moet authenticeren, maar MSN doe ik rechtstreeks, dus zonder proxy...

Dus ik de proxy settings uitgezet, maar MSN 5 (&6) pakt dan dus gewoon de proxy settings via je internet explorer... Handig... (NOT). Ik zag ineens allemaal error 407 (proxy authentication required) in mijn proxy logs op het moment dat ik ging aanmelden met MSN en ineens ging er een lampje branden...

Door het authenticatieloos te mogen http'en naar login.passport.com gaat het wel goed.... Een kromme en stomme bedoeling...

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

quote:
Whizzer schreef op 24 mei 2003 @ 12:48:
...
Komt iemand dit probleem bekend voor?
Tot nu toe nog niet, blijkbaar :P

Ik weet wel dat bij mij Windows Messenger 4.7.2009 wel met mijn UPnP servertje werkte, maar de versie die standaard met Windows XP was meegeleverd (4.7.oud) niet.

offtopic:
Windows Media Encoder 9 werkt overigens ook prima via UPnP, maakt eveneens automatisch mapping aan.

• IKKE86
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 02-11 14:34
ik heb tegewoordig ook msn 6 maar nu kan ik deze optie niet niet aanvinken :

http://home.hetnet.nl/~cors_w/got/msn.jpg

iemand een oplossig hiervoor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 14-11 13:17
Welke poort moet ik in MSN Messenger 6 doormappen om mn webcam te laten functioneren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drazzic
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 26-07-2012
Ik heb DrugsMSN geinstalleert over mijn gewone msn, ik zou hem graag willen uninstallen alleen staat hij niet in het rijtje van Add/delete software en verder kan ik ook niet vinden waar hij staat, hij start ook altijd op als windows wordt gestart maar goed dat is bijzaak ik wil er gewoon helemaal van af, iemand idee hoe ik hem zou kunnen uninstallen?

Projects: Lost Lagoon, Mystical Vision, Evenzio & Drazzic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oet
  • Laatst online: 04-12 16:43

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYB

Is en nu eindelijk al een oplossing voor mensen die achter een linux firewall/nat machine zitten, en geen bestanden kunnen verzenden????

Kan er zo 123 nix van vinden...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djdajean
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-07-2011
Bij mij heb ik ook een probleem met msn namelijk dat er onder het tabblad verbinding gewoon staat dat er GEEN verbinding met msn messenger service is. Ik kan me ook niet aanmelden terwijl dat gisteren nog wel ging en ik heb niets aan de configuratie veranderd. Er staat windows XP op en msn 6.0 beta nederlandse versie voor windows xp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake|IA2
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-07-2004
quote:
djdajean schreef op 06 juli 2003 @ 15:51:
Bij mij heb ik ook een probleem met msn namelijk dat er onder het tabblad verbinding gewoon staat dat er GEEN verbinding met msn messenger service is. Ik kan me ook niet aanmelden terwijl dat gisteren nog wel ging en ik heb niets aan de configuratie veranderd. Er staat windows XP op en msn 6.0 beta nederlandse versie voor windows xp.
zie Waarom kan ik geen verbinding maken met .NET Messenger Service?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djdajean
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 29-07-2011
Sorry ik was vergeten de toelichting te geven dat het op een andere pc wel werkt.. en gisteren op deze ook nog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10-06-2014

Brahman

Hoogbevaagd

Ik had net ook problemen met inloggen. Blijkt dat als je datum voor een bepaalde tijd staat, dat hij dan ook niet inlogt.
Ik heb gisteren wegens wat probleempjes m'n BIOS moeten resetten, en daarbij is mijn datum ook 3 jaar terug gegaan. Sindsdien kon ik niet meer inloggen met MSN 6. Na het terugzetten van de datum kon het weer wel.

Vaag, want wat het er toe doet weet ik niet, 5 deed het wel gewoon.

dat jullie het weten :)

-=Ik ben niet labiel!! Ik ben emotioneel flexibel=-

• Ghannes
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 23:03

Ghannes

Volvo C30 R luxury line

Jongens ik heb een probleem:

Omdat ik al mijn fotobestanden verloren ben, ben ik ook een foto kwijtgeraakt. En die kan ik uiteraard nergens meer vinden. Het was de foto die ik rechtsonderin bij een Gesprek ingesteld had.
Nu is het zo dat die foto wel nog op de pc van mijn vader staat. Nu zou je zeggen, kopieer em dan! Maar zo is het helaas niet. Nergens te vinden die foto. Ik kan hem wel nog selecteren als foto in msn, maar niet terug vinden op de harde schijf.
Ik vermoed dat msn de foto's die je kan selecteren in een bepaald bestand zet, maar wel bestand is dat dan? Ik heb de map 'MSN messenger' in 'program files' al gekopieerd naar mijn eigen pc, maar zonder doeltreffend effect.
Weet iemand welke file dat dat dan wel is?

Specs | Shit

• Terr
  • Laatst online: 28-11 13:31

Terr

Suiker op je patat

Het zou in je \Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\MSN Messenger kunnen staan.

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

• Ghannes

Ghannes

Volvo C30 R luxury line

neej kan daar ook niets vinden

Specs | Shit

• IKKE86
temp files mischien?

• Ghannes

Ghannes

Volvo C30 R luxury line

ga ik neit vanuit, temp is tijdelijk he

Specs | Shit

• IKKE86
quote:
Ghannes schreef op 12 July 2003 @ 18:09:
ga ik neit vanuit, temp is tijdelijk he
ja maar tijdelijk kan ook meer als een week zijn, ligt eraan hoe groot je map mag zijn

• r3mc0
  • Laatst online: 10-11-2004

r3mc0

is the name

probeer eens dat met een nieuwe foto te doen, dus een andere foto rechtsonder, verwijder em dan uit je map waarin je em had staan, en als ie em dan nog weergeeft maakt ie dus thumbnails :P
(ben je idd nog niets verder mee :o )

wat ik eigenlijk even wou vragen, is waar slaat msn al die contacten op? ik heb namelijk nu trillian en ik wil dus al mijn contacten exporteren daarnaartoe... hoe? :P

Luiheid is geplande stress.

• wouterwouter2703
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-07-2006
contactpersonen - contactpersonen opslaan

• r3mc0
  • Laatst online: 10-11-2004

r3mc0

is the name

wooott, ik alle bestanden van msn doorzoeken met compilers :o

maar nog even voor die fotoos, zoek anders waar die standaard foto's staan, daar zullen die ook opgeslagen worden :D

Luiheid is geplande stress.

• naruto
  • Laatst online: 14-01-2015
beste GOt 'er

ik heb de search gebruikt maar kan er niks over terugvinden. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb dus msn 6. werkt allemaal geweldig enzo maar wanneer ik inlog heb ik een keer per ongeluk op automatisch inloggen aangevinkt. dat wil ik dus helemaal niet. ik heb bij optie >> general het vakje automatisch inloggen niet aangevinkt daarna pc opnieuw gestart. wanneer ik opnieuw in log in msn 6 en op automatisch inloggen drukt logt die nog steeds in. hoe kan ik dit voorkomen:S?

of nog beter is die hele user weg te halen bij de inlog scherm weet iemand hoe ik dat doe?

alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terr
  • Laatst online: 28-11 13:31

Terr

Suiker op je patat

quote:
Ghannes schreef op 12 July 2003 @ 15:08:
neej kan daar ook niets vinden
Hier kan ik mijn eigen avatar wel vinden, TFR67.tmp is hem hier :)

ZVARRI! The truth has once again been elegantly revealed to me!
Act-Fancer Cybernetick Hyper Weapon!

• Blade79
  • Laatst online: 05-02-2005
Hoi ik heb een probleem met MSN 6.0 Soms kan ik wel bestanden ontvangen en dan gaat de transfer echt TRAAAG te traag voor woorden. Ik deel internet met een huisgenoot. hij is server. Er staat dat ik mijn firewall moet checken, maar die heb ik niet eens en de server pc ook niet. Bij sommige heb ik dit probleem en sommige weer niet. De mensen aan de overkant hebben ook geen firewall. Iemand?

• Hbeez
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-12 19:59
Ik heb een probleem. Als ik probeer in te loggen zegt ie:

sorry, aanmelden is mislukt om een of meer van de volgende redenen:

- de aanmeldingsnaam bestaat niet
- het wachtwoord is onjuist
- de wachtwoorservice is tijdelijk niet beschikbaar

als je het wachtwoord ben vergeten blabla ..

Ik heb dit al een paar weken zo. Ik ben er 100% zeker van dat l/p goed zijn. ( werken ook op hotmail.com etc ) :(

• wouterwouter2703
wat is het domein van het account?

• Hbeez
@hotmail.com

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Heb je je systeemtijd goed staan?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hbeez
Ja .. hij loopt misschien een paar minuten achter ..

• Visjesoft
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-10 20:08
quote:
Son_Gohan schreef op 16 juli 2003 @ 12:38:
Ja .. hij loopt misschien een paar minuten achter ..
dan loopt ie dus niet gelijk B)

• Hbeez
euhm .. met welke tijd moet hij dan gelijklopen?

of mis ik de grap nou? :P

• Hbeez
Als ik via Internet Explorer ( 5.x ) naar hotmail.com gaat laad hij de site gewoon .. als ik echter met mijn wachtwoord/loginnaam probeer in te loggen krijg ik de volgende error:
quote:
The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).
If your Network Administrator has enabled it, Microsoft Windows can examine your network and automatically discover network connection settings.
If you would like Windows to try and discover them,
click Detect Network Settings
Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.
If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
Click the Back button to try another link.

Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer
Via andere browsers (opera bv) kan ik wel gewoon inloggen. Allemamagies.

• Smorrie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 23:04
Hey,

het staat dik vol hier met van alles en nog wat en ik heb geen zin om alles door te lezen dus misschien staat mijn antwoord hier al ergens in... Maar ik vroeg me dus af of er een manier was om bij msn 6 geanimeerde emoticons te maken aangezien gifjes niet werkten :)

- oo http://www.alcyone.com/oo

• wouterwouter2703
http://www.google.nl/sear...ns&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=

en dan de 2e.
kan ff de link niet laten zien want mess.be is down :s

• Hbeez
Met MSN 6.0 krijg ik de melding:

Sorry, aanmelden is mislukt omdat de aanmeldingsnaam niet bestaat of het wachtwoord onjuist is.

Als je je wachtwoord bent vergeten .. etc

• Hbeez
ik neem aan dat jullie ook niet weten wat er aan de hand is .. in de faq staat ook niets over dit probleem .. ik wil graag contact opnemen met microsoft / messenger maar ik weet niet hoe .. weet iemand hoe ik dit doe? :|

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:43

Christiano007

Ich bin der champion

lamaar :)

Christiano007 wijzigde deze reactie 17-07-2003 16:35 (101%)
Reden: daarom ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Doodkapje
  • Laatst online: 12-05-2011

Doodkapje

CyanideCookies

Ik heb me de afgelopen dagen een beetje suf gezocht naar dé poort die wordt gebruikt voor webcams op MSN 6 maar die kan ik niet vinden...

Ik gebruik een Alcatel Speedtouch routermodem voor een ADSL-aansluiting en ik wil in de NAPT table dus de poort voor de webcam opengooien...

Iemand een idee welke poort dit is?

...poisoned hearts will never change

• Megamind
  • Laatst online: 07-11 15:15
Je kan toch kijken welke poorten open staan, en als je een webcam verbinding gaat beginnen welke hij probeerd open te duwen?

• AAC
  • Laatst online: 15-09-2008
quote:
Megamind schreef op 17 juli 2003 @ 23:56:
Je kan toch kijken welke poorten open staan, en als je een webcam verbinding gaat beginnen welke hij probeerd open te duwen?
hoe doe je dat?

• Megamind
log bekijken?

• Doodkapje

Doodkapje

CyanideCookies

quote:
Kijk... nu komen we ergens... zie mij ff als leek... ik kan niet 1-2-3 vinden in de routermodem waar de logfunctie zit, dus ik neem aan dat ik het ergens anders moet zoeken... weet je toevallig ook waar?

• Megamind
quote:
Doodkapje schreef op 18 July 2003 @ 02:18:
[...]

Kijk... nu komen we ergens... zie mij ff als leek... ik kan niet 1-2-3 vinden in de routermodem waar de logfunctie zit, dus ik neem aan dat ik het ergens anders moet zoeken... weet je toevallig ook waar?
Sorry maar ik ben denk ik nog een grotere leek daarin 8)7 Ik weet niet eens of het kan, die vraagteken was ook niet sarcastisch bedoel :+

• Doodkapje

Doodkapje

CyanideCookies

quote:
Megamind schreef op 18 juli 2003 @ 06:48:
[...]

Sorry maar ik ben denk ik nog een grotere leek daarin 8)7 Ik weet niet eens of het kan, die vraagteken was ook niet sarcastisch bedoel :+

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als MSN down ligt, hoef je dat niet te melden. Hier zal tegen opgetreden worden!

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*