Ati en Nvidia gaan te ver !!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Astennu schreef op 15 april 2003 @ 20:22:
Als dat zo is valt het wel mee. maar als nvidia zou kiezen dat ati die techniek niet mag gebruiken gaat het dus fout.
De kans is klein dat ze dat doen, ook de fabrikanten hebben een voordeel aan de DirectX en OpenGL standaarden. Anders zou er idd een situatie onstaan waarbij sommige games alleen met 1 type kaart te spelen zijn en dan wordt de afzetmarkt te klein. De techniek even voor jezelf houden en er wat extra aan verdienen en vervolgens voordragen als standaard, volgens mij de strategie om het meeste te verdienen.
Kijk naar de strategie van Intel, eerst zelf verdienen aan chipsets, en na een (half) jaartje licenties aan andere fabrikanten geven, waarbij "vriendjes" voor gaan, zodat deze ook chipsets kunnen produceren, en de markt voor de bijbehorende CPU's is zeker gesteld. Ditto met SSE, eerst zelf gebruiken en na een tijdje mag AMD het ook, om er voor te zorgen dat er een grote afzetmarkt blijft voor SSE-enabled applicaties. Zou de feature exclusief blijven dan zijn ze minder interrestant voor ontwikkelaars.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 20:51
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 09:46:
2 agp sloten zou dan wel handig zijn :)
tegen die tijd is er al PCI-Express

Verwijderd

Mensen waar gaat dit heen?? |:(

Straks moeten we een moederbord met 2 AGP aansluitingen gaan kopen met twee videokaarten en een switch omdat het ene spel voor nvidia gemaakt is en het andere voor ati???

Slaat toch nergens op...... :7

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 23:07:
Mensen waar gaat dit heen?? |:(

Straks moeten we een moederbord met 2 AGP aansluitingen gaan kopen met twee videokaarten en een switch omdat het ene spel voor nvidia gemaakt is en het andere voor ati???

Slaat toch nergens op...... :7
NEEM NOU EENS DE MOEITE OM EVEN IETS MEER TE LEZEN VOOR JE REAGEERT!

|:( }:O }:O }:O :(

Sorry, CAPS, bold, italics èn underline. Een beetje overkill geloof ik... Maar er zijn kennlijk mensen die niet in staat om te snappen wat voor deal nVidia nou precies gesloten heeft met EA...

Nogmaals, details staan hier in deze post.

Er zal géén sprake zijn van games die weigeren te draaien op hardware van de concurrent. Alleen maar dat er geen support is voor een aantal functies die specifiek bij de hardware van de concurrent horen.

Goh, gek he ? Identiek aan een post eerder. Komt omdat ASUS-Freak de zoveelste is die de eerste post leest, en dan reply'ed, zonder verder kennelijk ook maar iets verder gekeken te hebben dan de spreekwoordelijke neus...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Er zal géén sprake zijn van games die weigeren te draaien op hardware van de concurrent. Alleen maar dat er geen support is voor een aantal functies die specifiek bij de hardware van de concurrent horen.
uhm heb ik dat ergens in mijn post beweerd???? :?

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik tegen dit soort praktijken ben.....
Stel je nou eens voor dat Microsoft zijn OS ging optimaliseren voor intel, en AMD daardoor niet meer kon meekomen....

Hetzelfde zou kunnen gebeuren als dit doorgaat, het word dan 1 grote strijd om zoveel mogelijk gamesbedrijven aan je kant te krijgen...:(
Komt omdat ASUS-Freak de zoveelste is die de eerste post leest, en dan reply'ed, zonder verder kennelijk ook maar iets verder gekeken te hebben dan de spreekwoordelijke neus...
Waarom meteen die verwijten :'( als je niet eens weet of ze gegrond zijn..

p.s. ik had je post gelezen... B)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 23:40 ]

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 23:33:
[...]

uhm heb ik dat ergens in mijn post beweerd???? :?
Je zegt dat je moet schakelen tussen kaarten omdat een game voor 1 bepaade kaart is gemaakt. Daarmee impliceer je dat games niet meer (goed) werken op de "verkeerde" kaart.
Het enige wat ik wil zeggen is dat ik tegen dit soort praktijken ben.....
Stel je nou eens voor dat Microsoft zijn OS ging optimaliseren voor intel, en AMD daardoor niet meer kon meekomen....
Senario 1: AMD gebruikers stappen massaal over op Linux, MS een groot marktaandeel kwijt en waarschijnlijk een paar rechtzaken rijker... zo ver zullen ze het dus nooit laten komen.
Senario 2: AMD gebruikers stappen massaal over op Intel, AMD gaat ten onder, Intel bevind zich in een monopolie-positie en krijgt dus allerlei rechtzaken naar zich toe geslingerd alá Microsoft. Zo ver zullen ze het dus niet laten komen. Intel heeft baat bij het bestaan van AMD als concurent. Ze zullen proberen het marktaandeel van AMD beperkt te houden, maar ze zullen er ook voor zorgen dat AMD blijft bestaan. Hetzelfde geld voor nvidia en ati.

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50
Senario 1: AMD gebruikers stappen massaal over op Linux, MS een groot marktaandeel kwijt en waarschijnlijk een paar rechtzaken rijker... zo ver zullen ze het dus nooit laten komen.
Senario 2: AMD gebruikers stappen massaal over op Intel, AMD gaat ten onder, Intel bevind zich in een monopolie-positie en krijgt dus allerlei rechtzaken naar zich toe geslingerd alá Microsoft. Zo ver zullen ze het dus niet laten komen. Intel heeft baat bij het bestaan van AMD als concurent. Ze zullen proberen het marktaandeel van AMD beperkt te houden, maar ze zullen er ook voor zorgen dat AMD blijft bestaan. Hetzelfde geld voor nvidia en ati.
Scenario 1: ZEER onwaarschijnlijk. Ik gebruik ook AMD, maar de kans dat ik naar Linux overstap is ongeveer 0,0. Ik heb nu ook Red Hat 9 in VMWare draaien, maar no way dat ik daar voor 100% op overstap, ik vind het in vergelijking tot Windows gewoon geen lekker OS. Dan koop ik nog liever een Mac.

Scenario 2: Lijkt me iets waarschijnlijker. Als Windows niet meer op AMD draait, dan kan AMD het gewoon vergeten, opdoeken die tent dan maar, want het heeft dan toch geen zin meer. Maar inderdaad, het is voor Intel een stuk beter als ze een concurrent hebben. Het houd ze scherp, goed voor ontwikkelingen. Zou me zelfs niks verbazen als Intel geld in AMD pompt als zij op de rand van de afgrond zouden staan.

Verwijderd

Kijk eindelijk iemand die me begrijpt!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Schmoove schreef op 17 April 2003 @ 12:12:
[...]

Scenario 1: ZEER onwaarschijnlijk. Ik gebruik ook AMD, maar de kans dat ik naar Linux overstap is ongeveer 0,0. Ik heb nu ook Red Hat 9 in VMWare draaien, maar no way dat ik daar voor 100% op overstap, ik vind het in vergelijking tot Windows gewoon geen lekker OS. Dan koop ik nog liever een Mac.

Scenario 2: Lijkt me iets waarschijnlijker. Als Windows niet meer op AMD draait, dan kan AMD het gewoon vergeten, opdoeken die tent dan maar, want het heeft dan toch geen zin meer. Maar inderdaad, het is voor Intel een stuk beter als ze een concurrent hebben. Het houd ze scherp, goed voor ontwikkelingen. Zou me zelfs niks verbazen als Intel geld in AMD pompt als zij op de rand van de afgrond zouden staan.
Het gaat me er niet om welke van de twee senario's het wordt (jij schets zelfs nog een 3e, gebruikers stappen over op Apple), maar in alle gevallen is het ongustig voor MS of Intel en ze zullen het dus nooit zover laten komen. Hetzelfde geld voor nvidia/ati en de game-ontwikkelaars.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:21
Zie het probleem er niet zo van hoor, in de console wereld is het toch ook zo, waarom met PCs dan niet? Zal er in ieder geval geen spel minder om kopen (ik koop er 1 of 2 per jaar }) ) maar ik zal waarschijnlijk wel besluiten om geen top-of-the-line videokaart meer aan te schaffen.

Verwijderd

Bekijk het eens van de andere kant, wat hebben ati en nvidia er nou voor voordeel aan..
Mijns inziens word het alleen een grote ruzie (lees rechtzaken e.d.) om wie de meeste contracten met de ontwikkelaars kan krijgen...

Verwijderd

JumpStart schreef op 11 April 2003 @ 12:32:
Unreal Tournament 2003, even een file vervangen, en je hebt "ATi: The Way It’s Meant to Be Played" of "Matrox: The Way It’s Meant to Be Played" of zelfs "PowerVR: The Way It’s Meant to Be Played"
tja maar wat heb je eraan als bij ati kaarten bij somige games b.v sim city 4 texters worden weggelatten bij het scrollen of bij c&c generals bij de units.
dan kun je wel een leuk logo hebbben met ati the way it was meat to be played
maar ja dan komt dat naartuurlijk niet echt tot zijn recht.je moet voor games eigenlijk ook geen ati gebruiken want er zijn niet echt veel games voor geschikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 15:49 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 15:48:
[...]

je moet voor games eigenlijk ook geen ati gebruiken want er zijn niet echt veel games voor geschikt.
FLAME ALERT!!!

Misschien was de support jaren geleden niet lekker, ten tijde van de ATi Rage Fury en dergelijke (en dan nog is "niet geschikt" overdreven) maar het is volledig over-the-top om te zeggen dat de (huidige) ATi kaarten niet voor games geschikt zijn.

*IEDER* spel kent zijn bugs, en ja, natuurlijk wil het wel eens gebeuren dat er fouten optreden waardoor grafische details wegvallen. nVidia kaarten hebben dat soms ook.

Als jij 5 moderne spellen op kan noemen die niet of niet goed draaien op een Radeon 9x00, en waar ook geen patch voor is om het probleem op te lossen, dan hou ik mijn mond en geef ik je zonder meer gelijk. Maar ik denk niet dat je dat haalt. Verbaas me!

...

Maar goed, even terug naar mijn quote, die je ietwat uit z'n verband rukt:

Het ging erom dat een van de punten van de overeenkomst tussen EA en nVidia was, dat er "nVidia, the way it's meant to be played" op de game verpakkingen zou komen. Nou, dat er een logo of sticker op zit deert mij niet als ik een game koop.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 15:48:
[...]

tja maar wat heb je eraan als bij ati kaarten bij somige games b.v sim city 4 texters worden weggelatten bij het scrollen of bij c&c generals bij de units.
dan kun je wel een leuk logo hebbben met ati the way it was meat to be played
maar ja dan komt dat naartuurlijk niet echt tot zijn recht.je moet voor games eigenlijk ook geen ati gebruiken want er zijn niet echt veel games voor geschikt.
Sim City 4 (PC) VIDEO - My buildings are disappearing when I scroll.

Question
My buildings are disappearing when I scroll.

Answer
Many cards (including the ATI Radeons) lack support for a "backing store", which SimCity 4 utilizes. For those cards, SimCity 4 is forced to disable the rendering of many of the view objects (like buildings) during scroll. This is intentional to ensure responsiveness while scrolling.

In de laatste patch van Simcity zit ondersteuning voor de backing store van R300 kaarten.

Het probleem met C&C Generals kan ik niet terug vinden, maar daar beide games van EA zijn gok ik dat het zo een beetje hetzelfde probleem is, en het wordt dus opgelost.

Overigens vind ik niet dat je kunt zeggen dat een merk niet geschik is voor games omdat er wat problemen zijn met sommige games. Ik kan wel een lijstje maken van games die probleempjes hadden/hebben met nvidia kaarten, maar dat zou ook een vrij lange lijst worden. Gelukkig zijn daar patches en driver-upgrades voor uitgevonden.
Maar ik zou het leuk vinden als je je stelling zou onderbouwen met een lijst van games waar ati kaarten niet geschikt voor zijn. (en begin dan niet met het feit dat C&C: Generals niet draait op een Mach64)

// ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt.

Dit is eigenlijk wel een leuk voorbeeld van een feature die door een ontwikkelaar gebruikt word en niet door alle kaarten ondersteund wordt. Blijkbaar is de feature aangeslagen en heeft Ati hem nu ook en past de ontwikkelaar het zooitje aan zodat het ook op die kaart werkt. Maar het spel is niet onspeelbaar op een kaart die het niet heeft, IMHO mis je alleen een extraatje...

[ Voor 12% gewijzigd door Zer0 op 18-04-2003 16:17 ]

• Astennu
  • Laatst online: 14-08 08:35
Ik vind het op zit moment mooi. Maar je zie dat de gf fx meer features heeft en worden niet gebruikt. maar dan moeten ze maar niet zo veel gaan afwijken van de standaart. Ati doet het gewoon het beste door standaart dingen aan te houden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Als ze zoiets door willen gaan voeren, moeten ze maar moederborden met 2 agp sloten gaan verkopen. 1 voor ati en 1 voor nvidia, kan je altijd optimaal gamen. Maar ja, wie heb daar geld voor??

Oftewel, schrappen dat plan!

Vooral het plan voor Halflife 2. Als ze veel gamers willen verliezen, is dat de eerste stap die ze moeten zetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 14:21:
Als ze zoiets door willen gaan voeren, moeten ze maar moederborden met 2 agp sloten gaan verkopen. 1 voor ati en 1 voor nvidia, kan je altijd optimaal gamen. Maar ja, wie heb daar geld voor??

Oftewel, schrappen dat plan!

Vooral het plan voor Halflife 2. Als ze veel gamers willen verliezen, is dat de eerste stap die ze moeten zetten
2 Agp sloten werkt ook niet lijkt me, moet je nog steeds 2 kaarten kopen ;)

Verwijderd

Is in ieder geval makkelijker dan iedere keer last los schroeven, kaart vervangen, kast dichtgooien, driver verwijderen, en nieuwe installeren.

Dat word dus een gamepauze van een uur per dag voor het voorbereiden van het volgende spel

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:04:
Is in ieder geval makkelijker dan iedere keer last los schroeven, kaart vervangen, kast dichtgooien, driver verwijderen, en nieuwe installeren.

Dat word dus een gamepauze van een uur per dag voor het voorbereiden van het volgende spel
* JumpStart denkt: guttegut, alwéér een user die niet gelezen heeft wat er allemaal al gezegd is over het onderwerp... |:( *zucht*

Jou idee van kaarten moeten swappen, of moederborden ontwikkelen met 2 AGP sloten is al even onwaarschijnlijk als EA, of welke game developer dan ook, die games maakt die volledig exclusief enkel en alleen op 1 merk GPU wil draaien. (Waar het PC games betreft he ? Over consoles hebben we het niet.)

Als software makers dat zouden doen dan lopen ze daardoor namelijk hoe dan ook 1) geld mis en 2) ze lopen het risico (wanneer de concurrent een betere GPU maakt dan de fabrikant die ze sponsort) om nog veel meer van hun afzetmarkt kwijt te raken.

Ieder softwarehuis dat ècht zo stom is om zo'n soort overeenkomst aan te gaan verdient het niet om te overleven. Maar aangezien ze echt niet zo dom zijn zal het niet gebeuren.

Oh Goden! ik begin hier echt een overslaande langspeelplaat te lijken zeg... De overeenkomst tussen EA en nVidia, waar dit hele draadje door begonnen is, heeft het alleen over dat EA mogelijk optimalisaties gaat aanbrengen voor nVidia kaarten. Dus NIET dat non-nVidia kaarten toekomstige EA games niet zouden kunnen draaien.

• Astennu
  • Laatst online: 14-08 08:35
Tja ik vind het maar nix. Ik durf te wedden dat EA voor dit geinte veel geld van Nvidia gaat vangen en daardoor zullen hun meer kaarten verkopen. Strax is nvidia de microsoft onder de vga kaarten.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 2 Laatste