de lage temps. zonder load bij jou zegt nog niks. Eerst testen met een cpu, misschiem blijft de temp wel bijna gelijk met load.NaZGuLL schreef op 02 June 2003 @ 10:44:
Even een berichtje vanuit Amsterdam, de MachII 001.
Ik heb mijn prom nu even los getest bij een omgevings-
temperatuur van 27.1 graden en kom daarbij tot een temp
van -48 graden.
Even wat berichtjes terug lees ik temperaturen van -65 en
-56. Ik neem even aan dat ik geen "speciaal" geselecteerde
prom in handen heb.
Deze variatie stemt mij niet erg vrolijk
Over een week of drie een P4 3.2 Ghz dan moet er wel een
racemonster onder mijn bureau staan, anders
nee, in normal mode heb je al het idee dat er ergens iets fout gaat omdat hij in verhouding met de mach1 niet hoorbaar is. Zelf het opstart niveau qwa geluid is bij mij al minder dan de mach1 in normal actie.petervandamned schreef op 02 June 2003 @ 12:08:
[...]
hehehe klinken als papst![]()
ja in silent mode echt eng still
lol
en bij mij al -65*C los zonder cpu met 27*c kamer temperatuur, lekkerrrr. Vond het al zo raar dat Jon aan mij maar bleef mailen en door de telefoon of ik hem al getest had. Misschien begrijp ik nu waarom.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 12:47 ]
Verwijderd
jammer
offtopic:
mag je wel bij mijn modje staan hoor
mag je wel bij mijn modje staan hoor
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 12:57 ]
Klink subliem, mijn volgende pc MOET gewoon voorzien zijn van zo'n machII, desnoods snijden in de cpu kosten [ *hint hintVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 00:16:
[...]
oude prom wordt bij mij ruim, ruim verslagen in temp.
Ik sluit mijn nieuwe mach2 net even snel los aan en hij loopt
zo door naar -65*C.
Nu is mijn kamer temp. zelfs 27*C en de fan`s liepen op snelheid onhoorbaar, ik dacht zelfs eerst dat er iets fout was omdat hij geen herrie maakt.
Omgevingstemperatuur ondertussen gedaald naar 26 graden, prom.NaZGuLL schreef op 02 June 2003 @ 11:12:
[...]
blabla
Ik heb nog een 120 mm sunon liggen en zal in de loop van de dag
deze erbij plaatsen, op maximale toerental, om te zien of een ver-
hoogde luchtstroom enig effect heeft.
temperatuur daalt nu naar -50 graden.
Even een kwartier laten "loeien" met een sunon ventilator bracht geen
verdere verlaging van de prom. temperatuur. Het verhogen van de
luchtstroom doet op het ogenblik dus helemaal niets. Dit alles natuurlijk
in onbelaste toestand.
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Verwijderd
meschien al hergassed zonder dat je het wistVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:44:
[...]
=in bij mij al -65*C los zonder cpu met 27*c kamer temperatuur, lekkerrrr. Vond het al zo raar dat Jon aan mij maar bleef mailen en door de telefoon of ik hem al getest had. Misschien begrijp ik nu waarom.
zoo'n groot verschil is namelijk niet normaal
oja, neeeee dat zouden ze noooooit doen zonder dat ik het zou weten.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 17:20:
[...]
meschien al hergassed zonder dat je het wist
zoo'n groot verschil is namelijk niet normaal
ik denk eerder dat het verschil in de sensors zelf zit, zo'n grote verschillen tussen units (48-56-65) zijn volgens mij niet de echte temps
meanwhile zit m'n Mach II nog steeds vast in Brussel... is al onderweg sinds vorige week maandag
Vandaag bel ik naar DHL, vertellen ze me dat het pak "klaar staat voor afhaling" ... maar moest wel worden geleverd bij me thuis... daar bij DHL snapten ze het ook niet, maar ik heb nog niet eens bevestiging dat hij morgen dan komt
meanwhile zit m'n Mach II nog steeds vast in Brussel... is al onderweg sinds vorige week maandag
Vandaag bel ik naar DHL, vertellen ze me dat het pak "klaar staat voor afhaling" ... maar moest wel worden geleverd bij me thuis... daar bij DHL snapten ze het ook niet, maar ik heb nog niet eens bevestiging dat hij morgen dan komt
[ Voor 60% gewijzigd door DuronDude op 02-06-2003 18:35 ]
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Dat dacht ik ook al, Peter had toch laatst een foto gemaakt van een echte thermometer en de read-out op de Prom display?
Die echte thermometer gaf -62 aan, en de display 'maar' -50 ofzo.
Dus voor NazGull: meet eens met een echte thermometer hoe koud ie is.
Oh ja, en veel plezier ermee natuurlijk,... gefeliciteerd
edit:
foto gevonden, maar dat was van een Prometeia editie 1
foto gevonden, maar dat was van een Prometeia editie 1
[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 02-06-2003 20:24 ]
bij mij gaf hij -65*C aan op de display en ik denk niet dat hij in het echt nog kouder is.Vatt schreef op 02 juni 2003 @ 18:39:
Dat dacht ik ook al, Peter had toch laatst een foto gemaakt van een echte thermometer en de read-out op de Prom display?
die verwarmings elementen in de vaporiser kop worden echt ongeloofenlijk warm, je kan hem bijna niet meer vasthouden zonder dat het pijn gaat doen.DuronDude schreef op 02 June 2003 @ 18:32:
ik denk eerder dat het verschil in de sensors zelf zit, zo'n grote verschillen tussen units (48-56-65) zijn volgens mij niet de echte temps
Losmaken lijkt mij de beste oplossing hiervoor.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 18:47 ]
Verwijderd
ergens moet er toch egt iets verschillen, dit verschil is wel erg groot, meschien staat bij de ander de heater op een anderestand of de tempreadings anders (als het nog net zo als de oude prom werkt teminsteVerwijderd schreef op 02 June 2003 @ 18:00:
[...]
oja, neeeee dat zouden ze noooooit doen zonder dat ik het zou weten.
Ook wel interessant om te weten binnen welk
tijdsbestek deze minimum temperaturen
worden bereikt vanuit kamertemperatuur.
tijdsbestek deze minimum temperaturen
worden bereikt vanuit kamertemperatuur.
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Enkele vraagjes;
*Wordt er spul bijgeleverd om te isoleren?
*Durondude, waar heb jij hem gekocht? Ik ben ook Belg namelijk.
*Hoeveel verbruikt zo'n ding?
*Geven die lage temperaturen geen problemen bij de opstart (mobo wil niet opstarten ofzo?).
*Wordt er spul bijgeleverd om te isoleren?
*Durondude, waar heb jij hem gekocht? Ik ben ook Belg namelijk.
*Hoeveel verbruikt zo'n ding?
*Geven die lage temperaturen geen problemen bij de opstart (mobo wil niet opstarten ofzo?).
wat dacht u van een foto van -65 op de display MR versteeg ??
werkt totaal anders en is niet meer in te stellen en te faken zoals met de oude mach1. Je kan niks instellen.Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 19:05:
[...]
ergens moet er toch egt iets verschillen, dit verschil is wel erg groot, meschien staat bij de ander de heater op een anderestand of de tempreadings anders (als het nog net zo als de oude prom werkt teminste
heb ik al genomen maar de qualiteit van de pic is om te huilen, dit was met de camera van mijn zoon en niet met die van mijn broer.Haeg schreef op 02 juni 2003 @ 20:16:
wat dacht u van een foto van -65 op de display MR versteeg ??
Deze pic met -64*C is nog met een beetje geluk te lezen.
Ik denk dat als ik hem even goed heb lopen hier thuis wij eens moeten praten,
want een beter gas(R507a) zal misschien nog beter werken. En ik meen een keer bij Peter op de OC-Shop gezien en gemerkt te hebben dat jij wel weet wat je doet.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 20:46 ]
geinig die foto dacht ff dat het bluf was
Turn it off and on again.
Ik wil er ook een, maar ik heb amper geld om zelf een systeem aan te schaffen, wil iemand misschien een flink bedrag sponsoren, zodat ik een gelijke kans krijg net zoals iedereen hier
Verwijderd
iedereen die hier een prom of weet ik het phaser heeft, heeft daar vreselijk hard voor gewerkt, het is wel weer alweer zon grapje, maar ik vind ze helemaal nergens op slaan, je gaat maar werken, dan daarna kan je er ook eentje kopenheintjeput schreef op 02 June 2003 @ 22:43:
Ik wil er ook een, maar ik heb amper geld om zelf een systeem aan te schaffen, wil iemand misschien een flink bedrag sponsoren, zodat ik een gelijke kans krijg net zoals iedereen hier

Goed gezegd ModKid! Die 'grapjes' waren er in overvloed ten tijde van de Prometeia 1 en nu begint het weer helemaal opnieuw....
Het bevestigingssysteem (CPU-kit) van de MachII is hetzelfde als van de 'oude' Prometeia toch? Dat is eigenlijk wel jammer, want ik heb echt enorme moeite om een perfecte contact te krijgen.
De ene keer is er voldoende druk op links, maar dan is het weer slecht rechtsonder (aan de afdruk van de AS3 te zien). De volgende keer is het weer net andersom, ik word er gek van.
Ik heb nu al een paar keer die evaporator head eraf gehad, en nu is de CPU eindelijk eens -20 idle. Veel kouder zal wel niet lukken denk ik...
Het lijkt wel alsof die evaporator head een beetje wiebelt op de CPU. Net alsof dat dat koperen koelblok scheef is.
Hebben ze dat bij de MachII wel netjes gepolijst, of is het nog steeds zo'n krater?
Het bevestigingssysteem (CPU-kit) van de MachII is hetzelfde als van de 'oude' Prometeia toch? Dat is eigenlijk wel jammer, want ik heb echt enorme moeite om een perfecte contact te krijgen.
De ene keer is er voldoende druk op links, maar dan is het weer slecht rechtsonder (aan de afdruk van de AS3 te zien). De volgende keer is het weer net andersom, ik word er gek van.
Ik heb nu al een paar keer die evaporator head eraf gehad, en nu is de CPU eindelijk eens -20 idle. Veel kouder zal wel niet lukken denk ik...
Het lijkt wel alsof die evaporator head een beetje wiebelt op de CPU. Net alsof dat dat koperen koelblok scheef is.
Hebben ze dat bij de MachII wel netjes gepolijst, of is het nog steeds zo'n krater?
je kunt dat blok gewoon een keer poetsen met commandant nr4 werkt perfect !!
commandant is een poetsmiddel voor auto`s
nu je het zegt, ik verwijderde gisteren het beschermpapiertje en het viel mij op da hij veel meer spiegelde en glansde.Vatt schreef op 03 June 2003 @ 00:34:
Goed gezegd ModKid! Die 'grapjes' waren er in overvloed ten tijde van de Prometeia 1 en nu begint het weer helemaal opnieuw....
de kit is het zelfde, er zit nu alleen een heater element in de backplate die je aan de achterkant van het moederbord bevestigt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 09:21 ]
Verwijderd
nee, maar ik weet wel wat commandant isarnoman schreef op 04 juni 2003 @ 00:11:
Als of jij tot de oude gen behoort!
ok ok, sorry was een beetje sago en begreep j verkeerd
offtopic: uh ik krijg heel vreemde ideen bij jou plaatje wat moet dat nou voorstellen.Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 12:16:
[...]
de oudere generatie weet wat commandant is, ik ook
Hier stond onzin
[ Voor 83% gewijzigd door Flauwekul op 11-06-2003 23:06 . Reden: edit ]
Verwijderd
wat jij wilt...gp500 schreef op 11 juni 2003 @ 22:01:
[...]
offtopic: uh ik krijg heel vreemde ideen bij jou plaatje wat moet dat nou voorstellen.
dat is een hond die net aan de mach2 heeft zitten knabbelen maar nu met zijn tong aan zijn neus zit vast gevroren.gp500 schreef op 11 June 2003 @ 22:01:
[...]
offtopic: uh ik krijg heel vreemde ideen bij jou plaatje wat moet dat nou voorstellen.
Blijkbaar is er niets interessants meer te melden, gezien het gewauwel van de vier bovenstaande postings. Zonde van andermans tijd, denk daar eens over na voor je wat denkt te melden te hebben.
Nog steeds geen moederbord.
Gisteren enkel de molexconnector aangesloten i.v.m. aansluiting nieuwe LCD. Het
viel mij op dat de LCD temperatuur weergave op +60 graden stond. Inderdaad de koperen koelplaat wordt warm.
Ik kan hierbij enkel concluderen dat er weinig isolatie bestaat tussen het verwarmingselement in de koelkop en het koelende vlak (schokkend).
Vandaag heb ik de verwarming in de koelkop uitgeschakeld, met als resultaat:
Bij een omgevingstemperatuur van 24,1 graden, een temperatuur van de koelkop
van -65 graden (hieruit blijkt volgens mij dat er veel koelcapaciteit verloren gaat door een beroerde isolatie/constructie in/van de koelkop).
De buitenkant van de koelkop wordt nu zo koel dat er zich enig condens gaat vormen.
Het is natuurlijk mogelijk het verwarmingselement in de koelkop op 5 Volt of 7 Volt
te laten werken op een eenvoudige manier (5 Volt = Molex rood en zwart, 7 Volt =
Molex geel en rood).
Even voor jullie getest: 5 Volt lijkt net te weinig, maar misschien met extra isolatie
materiaal nog te proberen. 7 Volt is meer dan voldoende en levert mij een 8 tot 10 graden lagere temperatuur op in de koelkop ten opzichte van mijn oorspronkelijke
meting -50 bij een omgevingstemperatuur van 26 graden celsius.
By the way het ziet er wel mooi uit zo'n jumbo LCD, blauw met witte letters (9,66mm hoog).
viel mij op dat de LCD temperatuur weergave op +60 graden stond. Inderdaad de koperen koelplaat wordt warm.
Ik kan hierbij enkel concluderen dat er weinig isolatie bestaat tussen het verwarmingselement in de koelkop en het koelende vlak (schokkend).
van -65 graden (hieruit blijkt volgens mij dat er veel koelcapaciteit verloren gaat door een beroerde isolatie/constructie in/van de koelkop).
De buitenkant van de koelkop wordt nu zo koel dat er zich enig condens gaat vormen.
Het is natuurlijk mogelijk het verwarmingselement in de koelkop op 5 Volt of 7 Volt
te laten werken op een eenvoudige manier (5 Volt = Molex rood en zwart, 7 Volt =
Molex geel en rood).
Even voor jullie getest: 5 Volt lijkt net te weinig, maar misschien met extra isolatie
materiaal nog te proberen. 7 Volt is meer dan voldoende en levert mij een 8 tot 10 graden lagere temperatuur op in de koelkop ten opzichte van mijn oorspronkelijke
meting -50 bij een omgevingstemperatuur van 26 graden celsius.
By the way het ziet er wel mooi uit zo'n jumbo LCD, blauw met witte letters (9,66mm hoog).
[ Voor 7% gewijzigd door NaZGuLL op 12-06-2003 22:22 ]
toch voor elkaar met die display ? heb je een piccie er vanNaZGuLL schreef op 12 juni 2003 @ 15:42:
Blijkbaar is er niets interessants meer te melden, gezien het gewauwel van de vier bovenstaande postings. Zonde van andermans tijd, denk daar eens over na voor je wat denkt te melden te hebben.
Ik kan hierbij enkel concluderen dat er weinig isolatie bestaat tussen het verwarmingselement in de koelkop en het koelende vlak (sckokkend).
Molex geel en rood).
materiaal nog te proberen. 7 Volt is meer dan voldoende en levert mij een 8 tot 10 graden lagere temperatuur op in de koelkop.
sounds interesting
offtopic:
das mijn hond op modkit zijn avatar
had net een happie uit zijn been genomen toen ff zijn mond afvegen
In ieder geval fijn om te weten dat je geen uitermate slecht model te pakken hebt......
-65*C is wel erg goed....
Maar hoe doe je het nu precies afstellen dan? Standaard werkt die heater op 12V ?
Kan je dat afstellen m.b.v. die Molex stekker? Of zit je in de binnenkant van de kast te werken?
Ik ben redelijk a-technisch... (understatement of the year)
dus ik zou bijna willen roepen :' pics !!!1 '
Maar hoe doe je het nu precies afstellen dan? Standaard werkt die heater op 12V ?
Kan je dat afstellen m.b.v. die Molex stekker? Of zit je in de binnenkant van de kast te werken?
Ik ben redelijk a-technisch... (understatement of the year)
Deze conclusie wil ik zeker niet trekken. Het kan best zo zijn dat Peter en Versteeg nog veel lagere temperaturen halen indien zij ook het vermogen reduceren dat naar het verwarmingselement in de koelkop gaat. Dit kan dan gelden voor belaste als ook eventueel voor onbelaste toestand.Vatt schreef op 12 June 2003 @ 16:07:
In ieder geval fijn om te weten dat je geen uitermate slecht model te pakken hebt......
Helaas ben ik niet in het bezit van een digitale camera, dus geen eigen pics. Als er
iemand is waarbij ik wat plaatjes kan mailen voor upload dan houd ik mij aanbevolen.
Ik zal dan wel wat plaatjes gebruiken om duidelijk te maken hoe het voltage kan worden aangepast voor het koelingselement (jullie begrijpen wel dat dit soort aanpassingen voor eigen risico is).
Helaas is het niet allemaal hosanna. Ik heb bemerkt dat de caracterset van mijn blauwe LCD toch niet helemaal standaard is of die van het Winstar LCD is dat niet.
Het rondje bij graden celsius verandert in een teta. Ik weet even niet wat ik daaraan kan doen. Misschien met een hexeditor de bios van de prom editen, suggesties zijn welkom.
Indien je echt een duidelijk leesbaar LCD schermpje wilt hebben kan ik je een organische Oled/Pled module aanraden. Deze hebben een veel grotere kijkhoek
en een groter contrast.
Je eigen webspace bij je provider , of mail mij anders even dan up ik ze voor je en mail je de linkjes terug....NaZGuLL schreef op 12 juni 2003 @ 17:46:
Helaas ben ik niet in het bezit van een digitale camera, dus geen eigen pics. Als er
iemand is waarbij ik wat plaatjes kan mailen voor upload dan houd ik mij aanbevolen.
Verwijderd
met een Dpetervandamned schreef op 12 juni 2003 @ 16:01:
[...]
offtopic:
Verwijderd
NaZGuLL schreef op 12 June 2003 @ 15:42:
Even wat plaatjes van een paar LCD's:

Mijn LCD, ik moet zeggen dat dit een plaatje is dat enigszins is verfraaid.
De dimensie van de buitenkant van het zwarte frame is 115 x 34 mm.
Hieronder een PLED module waarbij duidelijk is te zien dat de afleesbaar-
heid erg goed is, ook bij een grote kijkhoek.

Ik bedank hierbij Vatt voor het beschikbaar stellen van wat webruimte.

Mijn LCD, ik moet zeggen dat dit een plaatje is dat enigszins is verfraaid.
De dimensie van de buitenkant van het zwarte frame is 115 x 34 mm.
Hieronder een PLED module waarbij duidelijk is te zien dat de afleesbaar-
heid erg goed is, ook bij een grote kijkhoek.

Ik bedank hierbij Vatt voor het beschikbaar stellen van wat webruimte.
De rode draden (1) zorgen voor de stroom voorziening van de koelkopheater.
Met enig beleid kan je deze uit het onderste deel van de connector (2) trekken.
Deze twee draden kunnen vervolgens worden verbonden met de 5 volts lijn
van een molex connector. Een draad op een zwarte molex draad de andere op
de rode molex draad.
Voor 7 Volt bevestig je een draad op de gele molex draad de ander op de rode
molex draad.
Dit alles is geheel voor eigen risico.
de rode molex draad.
molex draad.

Dus die temps zijn niet echt zo maar te vertrouwen blijkt nu wel.NaZGuLL schreef op 12 June 2003 @ 15:42:
....de LCD temperatuur weergave op +60 graden stond....
....een temperatuur van de koelkop van -65 graden....
....levert mij een 8 tot 10 graden lagere temperatuur op in de koelkop....
Ik zal eens een thermometer kopen en kijken hoe koud die kop nu echt wordt.
En of die heater echt invloed heeft op het koperen koelblokje.
Wel erg interessant... goede vondst NaZGuLL
jouw koperen vul stuk en die van mij ook zitten voorlangs, die van de review op THG niet?NaZGuLL schreef op 12 June 2003 @ 20:19:
De rode draden (1) zorgen voor de stroom voorziening van de koelkopheater.
de rode molex draad.
molex draad.
[afbeelding]
By the by het plaatje heb ik "geleend" van een eerdere posting van Peter. 
Ik dacht al dat dit voor het vullen wordt gebruikt, enige afwijkingen zijn volgens
mij dan ook niet zo spannend.
Bij mij loopt die vulbuis ook voorlangs, is echter korter dan die op de afbeelding.
Ik dacht al dat dit voor het vullen wordt gebruikt, enige afwijkingen zijn volgens
mij dan ook niet zo spannend.
Bij mij loopt die vulbuis ook voorlangs, is echter korter dan die op de afbeelding.
[ Voor 22% gewijzigd door NaZGuLL op 12-06-2003 22:32 ]
zou dit ook werken op de Prom 1 ?
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Let even op ik claim hier helemaal niets ik constateer enkel.
Mijn prom mkII is nog niet in aanraking geweest met een CPU,
dus of de wijzigingen in real-life ook maar iets opleveren is mij
onbekend. Ook eventuele negatieve effecten heb ik daardoor
nog niet kunnen ontdekken, het betekent echter niet dat ze er
niet zijn.
Ik zou niet graag willen dat mijn onderschrift jouw werkelijkheid
zal worden.
Mijn prom mkII is nog niet in aanraking geweest met een CPU,
dus of de wijzigingen in real-life ook maar iets opleveren is mij
onbekend. Ook eventuele negatieve effecten heb ik daardoor
nog niet kunnen ontdekken, het betekent echter niet dat ze er
niet zijn.
Ik zou niet graag willen dat mijn onderschrift jouw werkelijkheid
zal worden.
Volgens tomshardware zijn plaatjes moet ik wel gaan geloven in enige veranderingen aan de MachII. Andere verpakking (die van vr-zone zit nog in de oude) andere vulbuis.
als ik nieuwe zending binnen krijg zal ik eens zien wat er nog meer veranderd is
zal in prestatie weinig uitmaken denk ik zo
kijk dan ze zijn best lollig die denen
hun control unit noemen ze chip cool
als ik nieuwe zending binnen krijg zal ik eens zien wat er nog meer veranderd is
zal in prestatie weinig uitmaken denk ik zo
kijk dan ze zijn best lollig die denen
hun control unit noemen ze chip cool

[ Voor 21% gewijzigd door petervandamned op 13-06-2003 11:31 ]
Als hij een nieuwere versie zou hebben gehad, heeft ie oude software gekregen.
Zijn screenshots laten versie 1.18beta zien en bij mijn MachII zat al 1.21(non-beta)
Ik denk dat het verschil in packaging zit in het feit dat Tom's Hardware de Lian Li versie heeft gekocht gekregen en Anandtech de 'goedkope' Enlight versie.
Zijn screenshots laten versie 1.18beta zien en bij mijn MachII zat al 1.21(non-beta)
Ik denk dat het verschil in packaging zit in het feit dat Tom's Hardware de Lian Li versie heeft gekocht gekregen en Anandtech de 'goedkope' Enlight versie.
[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 13-06-2003 11:31 ]
wij hebben toch ook de lian-li versies gehadVatt schreef op 13 June 2003 @ 11:30:
Als hij een nieuwere versie zou hebben gehad, heeft ie oude software gekregen.
Hier valt te lezen:_XipHiaS_ schreef op 13 June 2003 @ 09:57:
http://www.vr-zone.com/reviews/Cooling/Mach2/
Weer een reviewtje.
Pricing Details :
For the Mach II Cooling unit alone, the price is 529 euros
(voor de Nederlanders incl. BTW 750 euros)
The Aluminum add-on kit for the bottom cooling is 97 euros
(voor ons kleine volk incl. BTW 140 euros)
The Lian Li case will cost 44 euros (foutje ??)
(voor de kapitalisten onder ons incl. BTW 159 euros)
Zelfs indien de prijzen opgegeven in www.vr-zone.com excl. BTW zouden
zijn betaal je nog ruimschoots te veel.
neem maar van mij aan dat dit gauw veranderd wordt hoorNaZGuLL schreef op 13 June 2003 @ 11:46:
[...]
Hier valt te lezen:
Pricing Details :
For the Mach II Cooling unit alone, the price is 529 euros
(voor de Nederlanders incl. BTW 750 euros)
The Aluminum add-on kit for the bottom cooling is 97 euros
(voor ons kleine volk incl. BTW 140 euros)
The Lian Li case will cost 44 euros (foutje ??)
(voor de kapitalisten onder ons incl. BTW 159 euros)
Zelfs indien de prijzen opgegeven in www.vr-zone.com excl. BTW zouden
zijn betaal je nog ruimschoots te veel.
chip heeft vast gestelde prijzen voor de nederlandse markt gemaakt
en deze prijzen komen niet in de buurt zelfs
Maar met deze review van Anandtech vr-zone ben ik wel erg blij, want mijn MachII doet het lekker beter 
En Peter, ik was maar een beetje aan het brainstormen over die packaging...natuurlijk zal jij het sneller in de gaten hebben of er iets veranderd is aan de packaging, want jij krijgt tenslotte weet-ik-hoeveel van die units door je handen...
Het is trouwens erg moeilijk om een externe temperatuur meter te vinden die -60*C kan aangeven. Gisteren op de site van conrad gezocht, maar ik heb er zelfs niet 1 kunnen vinden.
/edit: foutje anandtech/vr-zone hersteld...
En Peter, ik was maar een beetje aan het brainstormen over die packaging...natuurlijk zal jij het sneller in de gaten hebben of er iets veranderd is aan de packaging, want jij krijgt tenslotte weet-ik-hoeveel van die units door je handen...
Het is trouwens erg moeilijk om een externe temperatuur meter te vinden die -60*C kan aangeven. Gisteren op de site van conrad gezocht, maar ik heb er zelfs niet 1 kunnen vinden.
/edit: foutje anandtech/vr-zone hersteld...
[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 13-06-2003 14:01 ]
Welke review op anandtech van de mach II ?
De pagina van: www.vr-zone.com kom ik niet op.
De pagina van: www.vr-zone.com kom ik niet op.
OMG... ik ben echt de grootste pechvogel ter wereld.....
Na wat geklets met petervandamned , dacht ik ook eens verstandig te zijn en ging mijn processor inburnen....
Ging best lekker
de bedoeling was dat ie het misschien beter zou doen in m'n MachII na een tijdje inbranden.
Ik kan mij vergissen, maar ik denk niet dat dit de bedoeling is van het inbranden.

Ik vond dat het inbranden lang genoeg geduurd had, dus ik wilde alles weer gaan ombouwen naar MachII-stand, maar toen ik de koeler eraf trok bleef de Integrated Headspreader aan de boxed koeler hangen , terwijl m'n processor in de socket bleef zitten
Ik heb nog niet getest of die het nog doet... Zoals je ziet is er bijna geen zwarte kleefrand aan de IHS blijven hangen... hij is perfect los gekomen
Nu mijn vraag: Waar moet ik nu extra opletten bij het inbouwen van deze kale processor?
ik hoop dat de processor het nog doet, want het is een P4 3.0(800) van € 450,00 !
De koelpasta die ik had gebruikt was de originele die in de spuit bijgeleverd wordt. Shinetsu-nog-wat....
Na wat geklets met petervandamned , dacht ik ook eens verstandig te zijn en ging mijn processor inburnen....
Ging best lekker

de bedoeling was dat ie het misschien beter zou doen in m'n MachII na een tijdje inbranden.
Ik kan mij vergissen, maar ik denk niet dat dit de bedoeling is van het inbranden.

Ik vond dat het inbranden lang genoeg geduurd had, dus ik wilde alles weer gaan ombouwen naar MachII-stand, maar toen ik de koeler eraf trok bleef de Integrated Headspreader aan de boxed koeler hangen , terwijl m'n processor in de socket bleef zitten
Ik heb nog niet getest of die het nog doet... Zoals je ziet is er bijna geen zwarte kleefrand aan de IHS blijven hangen... hij is perfect los gekomen
Nu mijn vraag: Waar moet ik nu extra opletten bij het inbouwen van deze kale processor?
ik hoop dat de processor het nog doet, want het is een P4 3.0(800) van € 450,00 !
De koelpasta die ik had gebruikt was de originele die in de spuit bijgeleverd wordt. Shinetsu-nog-wat....
Je zou ook kunnen overwegen om je processor om te ruilen, zo'n heatspreader hoort er gewoon niet af te gaan
.
idd ik heb er ook al RMA voor gekregen, daar doet Intel absoluut niet moeilijk overHielko schreef op 13 June 2003 @ 17:49:
Je zou ook kunnen overwegen om je processor om te ruilen, zo'n heatspreader hoort er gewoon niet af te gaan.
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Ja, doe ik ook. Ik heb de winkel al gemaild en ook de foto's gestuurd. In eerste instantie dacht ik, wow gaaf.... maar bij nader inzien neem ik het risico niet.Hielko schreef op 13 June 2003 @ 17:49:
Je zou ook kunnen overwegen om je processor om te ruilen, zo'n heatspreader hoort er gewoon niet af te gaan.
even een vraagje voor alle prom. bezitters hier: hoe vaak springt de compressor aan??? draait hij continue of slaat hij 1 keer per 5 minuten aan??? daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. idle/ stressed zal ook wel uitmaken gok ik??
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
als de prom aan staat draait de compressor ook altijd
Sommige leggen hem zelfs in de vriezer en proberen hem dan met grofgeweld eraf te wrikkenVatt schreef op 13 juni 2003 @ 17:23:
Ging best lekker [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En daar is ook niks van gelogen. Ik had nog een oude P4 2.4(533) liggen en daarvan heb ik expres de heatspreader los gemaakt.Master Tweaker schreef op 15 June 2003 @ 00:00:
Sommige leggen hem zelfs in de vriezer en proberen hem dan met grofgeweld eraf te wrikkenLekker houden zo, scheelt bijrlijk wat graadjes hoor....
Van -13 naar -21 gegaan !! .. zonder overdrijven.... stressed op 3.2 Ghz... met 1.825 Vcore... (MachII zonder heatspreader)....
Zomaar 8 graden 'winst' . Ik moet nog kijken of ik ook een hogere overclok kan halen, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Man, die MachII rocks
[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 15-06-2003 13:03 ]
Even een update in het artikel van vr-zone betreffende de prijsstellingpetervandamned schreef op 13 juni 2003 @ 12:03:
[...]
neem maar van mij aan dat dit gauw veranderd wordt hoor
chip heeft vast gestelde prijzen voor de nederlandse markt gemaakt
en deze prijzen komen niet in de buurt zelfs
van het prometeia-systeem en aanverwante artikelen.
http://www.vr-zone.com/reviews/Cooling/Mach2/page7.htm
Pricing Details :
Update : We originally report that the price for the cooler is 529 Euro, ALU kit for the bottom cooling is 97 euros and Lian Li case is 44 euros. This is incorrect and the correct prices are listed as below :
Cooler: 588 Euro + shipping + tax
CPU kit: 61 Euro + +
Alu kit silver: 110 Euro ++
Alu kit black: 135 ++
Enlight chassis: 49 Euro ++
Display (green or orange): 50 Euro ++
Seal string: 27 Euro ++
Window sticker: 10 Euro ++
Vergelijk dit maar met een eerdere posting door NaZGuLL - Friday 13 June 2003 11:46
Zo zie je maar wat een posting hier tot gevolg kan hebben.
Ik ben echter niet overtuigd dat de oorspronkelijk opgegeven prijzen niet zouden kloppen.
Ik heb een aantal jaren het gesjoemel met prijzen en vriendjespolitiek in de modelbouw- wereld van dichtbij kunnen aanschouwen. Trek echter je eigen conclusies, niet dat je er veel aan kunt veranderen overigens. Houd je ogen en oren open.
"Don't wear
Nog steeds geen moederbord hier, maar mijn prom MkII
koelt onbelast toch wel lekker door naar -68 graden celsius
mooie temps ik ga binnekort in mijn prom 1 r404a doen
Gaat doen of gaat laten doen? En hoeveel kost zo'n hervul-geintje nu?
Verwijderd
OMFG alweer iemand die dit vraagtSyzzer schreef op 15 juni 2003 @ 19:08:
[...]
Gaat doen of gaat laten doen? En hoeveel kost zo'n hervul-geintje nu?

hoe vaak moeten we dit nog reposten voordat iedereen het eindelijk eens begrijpt.
Verwijderd
Deze vraag zal vast wel eens zijn gesteld aan a.p. Versteeg maar ik wil het nog ff weten
:
Hoe zwaar weegt die Lian-Li met prometia eigenlijk ?
Verwijderd
kijk je op de site van chip-con, dan kan je het zien, en weten.Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 08:59:
Deze vraag zal vast wel eens zijn gesteld aan a.p. Versteeg maar ik wil het nog ff weten:
Heb je iets veranderd dan? Je kwam eerst onbelast toch niet verder dan -48 graden?NaZGuLL schreef op 15 June 2003 @ 12:21:
Nog steeds geen moederbord hier, maar mijn prom MkII
De temps van de Mach II kloppen niet echt (uiteraard)
ik zag dat de display bij een kamertemp van ongeer 21C , smorgens een rusttemperatuur aangaf van +30C. Aangezien de evaporator ongeveer de kamertemperatuur zal zijn geweest, zit er een afwijking op van ongeveer 30%
dwz, als je evaporator -68 aangeeft, is het -48C.
Als je under load -45 haalt, is dat een echte -32C. een klein beetje beter dan een gewone prom maar niet veel. De Mach II is vooral op andere punten verbeterd, niet zozeer het koel aspect.
ik zag dat de display bij een kamertemp van ongeer 21C , smorgens een rusttemperatuur aangaf van +30C. Aangezien de evaporator ongeveer de kamertemperatuur zal zijn geweest, zit er een afwijking op van ongeveer 30%
dwz, als je evaporator -68 aangeeft, is het -48C.
Als je under load -45 haalt, is dat een echte -32C. een klein beetje beter dan een gewone prom maar niet veel. De Mach II is vooral op andere punten verbeterd, niet zozeer het koel aspect.
Bij het opstarten geeft mijn prom 31ºC aan, bij een omgevingstemperatuur
van 25.7ºC. Wat DuronDude zegt klopt dan wel, het is ook wel bekend, denk
ik, dat temperatuurweergave iets is dat relatief is.
Vatt lees een paar postings terug en je ziet dat ik wat aan het experimenteren
ben geweest met de geintegreerde kopheater. In de slang zit overigens nog een
heater ook deze kun je temperen.
Laat ik alles standaard zoals afgeleverd dan haal ik bij omgevingstemperaturen van
26ºC de -50ºC niet.
Het is bij mij ook zo dat de bereikte temperatuur wel erg veel hangt aan die van
de omgeving (op het ogenblik haal ik niet de -68ºC maar "slechts" -63ºC). Ik hoop
niet dat dit iets zegt over de koelcapaciteit van het systeem en de te bereiken
temperaturen onder belasting.
Ik wil een punt zetten achter mijn weergave in onbelaste toestand, ik kan mij goed
voorstellen dat er enkelen onder jullie zijn die hier het nut niet erg van inzien, terecht waarschijnlijk. Het zal nog wel even gaan duren voor ik temperaturen en overclockresultaten kan melden. Ik moet maar afwachten of ik mijn Abit IC7-G deze week ga binnen krijgen, vervolgens wil ik eerst mijn systeem leren kennen alvorens ik mijn prom ga aansluiten.
Toch nog even een paar vraagjes in deze thread.
De nieuwe P4 processors met 800 fsb hebben geen vast voltage, zogenaamd Multivid. Een bepaald type proc kan dus door Intel geschaald worden tussen
1,475 t/m 1,550 Volt, in vier groepen. Op de buitenkant van de doos van mijn
2.4 Ghz /800 proc staat een voltage van 1,525.
Is het mogelijk om aan de hand van het voltage op de doos bij een winkelier een proc te selecteren? Ik heb namelijk ook gehoord dat wat op de doos staat niet
overeen hoeft te komen met het default voltage waarop de proc draait, dus zou
je hem eerst in een systeem moeten zetten om er achter te komen in welke Multivid groep hij valt. Ik wil namelijk die proc hebben met de laagste default
werkspanning. Is er bijvoorbeeld iemand met een 2.4 Ghz/800 met op de doos geprint 1,475 Volt?
van 25.7ºC. Wat DuronDude zegt klopt dan wel, het is ook wel bekend, denk
ik, dat temperatuurweergave iets is dat relatief is.
Vatt lees een paar postings terug en je ziet dat ik wat aan het experimenteren
ben geweest met de geintegreerde kopheater. In de slang zit overigens nog een
heater ook deze kun je temperen.
Laat ik alles standaard zoals afgeleverd dan haal ik bij omgevingstemperaturen van
26ºC de -50ºC niet.
Het is bij mij ook zo dat de bereikte temperatuur wel erg veel hangt aan die van
de omgeving (op het ogenblik haal ik niet de -68ºC maar "slechts" -63ºC). Ik hoop
niet dat dit iets zegt over de koelcapaciteit van het systeem en de te bereiken
temperaturen onder belasting.
Ik wil een punt zetten achter mijn weergave in onbelaste toestand, ik kan mij goed
voorstellen dat er enkelen onder jullie zijn die hier het nut niet erg van inzien, terecht waarschijnlijk. Het zal nog wel even gaan duren voor ik temperaturen en overclockresultaten kan melden. Ik moet maar afwachten of ik mijn Abit IC7-G deze week ga binnen krijgen, vervolgens wil ik eerst mijn systeem leren kennen alvorens ik mijn prom ga aansluiten.
Toch nog even een paar vraagjes in deze thread.
De nieuwe P4 processors met 800 fsb hebben geen vast voltage, zogenaamd Multivid. Een bepaald type proc kan dus door Intel geschaald worden tussen
1,475 t/m 1,550 Volt, in vier groepen. Op de buitenkant van de doos van mijn
2.4 Ghz /800 proc staat een voltage van 1,525.
Is het mogelijk om aan de hand van het voltage op de doos bij een winkelier een proc te selecteren? Ik heb namelijk ook gehoord dat wat op de doos staat niet
overeen hoeft te komen met het default voltage waarop de proc draait, dus zou
je hem eerst in een systeem moeten zetten om er achter te komen in welke Multivid groep hij valt. Ik wil namelijk die proc hebben met de laagste default
werkspanning. Is er bijvoorbeeld iemand met een 2.4 Ghz/800 met op de doos geprint 1,475 Volt?
[ Voor 4% gewijzigd door NaZGuLL op 16-06-2003 16:35 ]
Nee, dan is het duidelijk... ik dacht dat je nu ineens (met alles standaard) dergelijk lage temperaturen haalde...(van -68)NaZGuLL schreef op 16 juni 2003 @ 16:30:
Laat ik alles standaard zoals afgeleverd dan haal ik bij omgevingstemperaturen van 26ºC de -50ºC niet.
Het ziet er allemaal mooi uit die lage temperaturen het is alleen op zijn minst opmerkelijk te noemen dat wanneer je aan een apparaat koeltechnisch nauwelijks iets verandert je toch twintig graden winst boekt!! Wat ik als een verbetering zie is een langere zuigleiding dit is voor een grotere vulling en dus een snellere start .
Wat betreft de lage temperaturen, ik ga er vanuit dat ook de mach ll gebruik maakt van NTC voelers, deze voelers worden toch wel onbetrouwbaar beneden de - 50.
Dus tenzij er andere schokkende resultaten te melden valt onder grote belasting wel te verstaan en niet met hoofd hangend naar beneden denk ik dat dit er op dit topic niet veel te melden valt.Wat betreft vullen met R507 zie de resultaten hier beneden
Wat betreft de lage temperaturen, ik ga er vanuit dat ook de mach ll gebruik maakt van NTC voelers, deze voelers worden toch wel onbetrouwbaar beneden de - 50.
Dus tenzij er andere schokkende resultaten te melden valt onder grote belasting wel te verstaan en niet met hoofd hangend naar beneden denk ik dat dit er op dit topic niet veel te melden valt.Wat betreft vullen met R507 zie de resultaten hier beneden
Verwijderd
Modkid waarom kun je nou niet gewoon zeggen hoe zwaar de kast van Ap Versteeg is ?
Ik kon op de site van Chip-con.com niet echt veel vinden
Ik kon op de site van Chip-con.com niet echt veel vinden
[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 17:11 ]
Verwijderd
Ik zou hem eerst even testen zonder heatspreader onder je prommy en als ie niet dik boven de 4Ghz uit komt zou ik hem RMAen....Vatt schreef op 13 June 2003 @ 17:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Allemaal heel leuk zonder heatspreader maar ik ben nu al uren bezig om hem goed contact te laten maken... (met een oude 2.4 ben ik eerst even aan het testen).
Op m'n oude Epox 4PEA ging het contact best goed, maar op m'n nieuwe Abit zitten een paar IC's in de weg, dus ik moet die hele bracket op maat afvijlen...
Kortom... het gaat niet van een leien dakje...
Ik heb vanmiddag ook nog m'n Lian-Li ALU-kit gemonteerd. Gelukkig is dat gewoon een beetje standaard IKEA plak werk, dus dat is goed perfect gelukt
Op m'n oude Epox 4PEA ging het contact best goed, maar op m'n nieuwe Abit zitten een paar IC's in de weg, dus ik moet die hele bracket op maat afvijlen...
Ik heb vanmiddag ook nog m'n Lian-Li ALU-kit gemonteerd. Gelukkig is dat gewoon een beetje standaard IKEA plak werk, dus dat is goed perfect gelukt
heb je ook zwart genomen zoals ik? ik vind dat het er standaard veel verschil in zit, bij jou ook?Vatt schreef op 17 June 2003 @ 19:54:
Allemaal heel leuk zonder heatspreader maar ik ben nu al uren bezig om hem goed contact te laten maken... (met een oude 2.4 ben ik eerst even aan het testen).
idd ik kan ze ook nergens vinden, en bij V&A reageert er niemand(of er staan er 2 voor me in de w8rij)Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 16:48:
Weet iemand in welke (web)winkel je de (oude) Prometeia unit kan kopen?
maar 2ehands is voor mij ook goe
*burp*
Wat bedoel je hier precies mee, is de afwerking c.q. passing niet geheel perfect?Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 20:27:
[...]
heb je ook zwart genomen zoals ik? ik vind dat het er standaard veel verschil in zit, bij jou ook?
ja, ik vind de afwerking/maten(passing )/kleuren in verhouding met de Lian-Li case slecht.NaZGuLL schreef op 17 juni 2003 @ 21:34:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee, is de afwerking c.q. passing niet geheel perfect?
Hard maar waar.
Ik heb ook een P4 zonder heatspeader. Mijn vraag nu is of ik er nu gewoon mijn standaard heatsink erop kan zetten?? Maak deze dan nog goed contact??Vatt schreef op 13 June 2003 @ 17:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan dit namelijk nog niet testen
[ Voor 3% gewijzigd door ken op 17-06-2003 23:10 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
nee, want in principe mis je nu de dikte van de heatspreader tussen de core en de heatsink. Dus geen of slecht(weinig druk) contact.ken schreef op 17 June 2003 @ 22:58:
[...]
Ik heb ook een P4 zonder heatspeader. Mijn vraag nu is of ik er nu gewoon mijn standaard heatsink erop kan zetten?? Maak deze dan nog goed contact??
Maar een beetje modder moet hier toch wel een oplossing voor kunnen vinden.
Ik heb de zilveren versie, en inderdaad niet 100% gelijkend met Lian-Li kast.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 20:27:
heb je ook zwart genomen zoals ik? ik vind dat het er standaard veel verschil in zit, bij jou ook?
Mee eens, ik stond ook wel raar te kijken inderdaad...Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 21:44:
ja, ik vind de afwerking/maten(passing )/kleuren in verhouding met de Lian-Li case slecht.
Hard maar waar.
Misschien als ik een beetje poets dat het er nog op wil lijken, want het lijkt wel een beetje vuil te zijn.
En er zijn wel wat kieren, maar in vergelijking met de originele Enlight kast die ik bij de Prometeia 1 had, ziet het er nu toch wel heel mooi uit. Maar ik ben meestal toch wel snel tevreden
Maakt niet helemaal goed stevig contact meer. Je bent namelijk toch zo een paar millimeter kwijt waar vroeger die heatspreader zat. Mijn temps gingen van 30 idle naar 49 idle(met standaard Intel koeler)... echt stressen heb ik maar niet gedaan...ken schreef op 17 June 2003 @ 22:58:
Ik heb ook een P4 zonder heatspeader. Mijn vraag nu is of ik er nu gewoon mijn standaard heatsink erop kan zetten?? Maak deze dan nog goed contact??
Alleen nieuw probleem... moederbord wil niet meer opstarten.
Ik hoor dat de MachII z'n temperatuur heeft bereikt (de fans gaan langzamer draaien), en normaal gaan dan de casefans draaien en begint ie met opstarten.
Maar hij doet helemaal niks meer... Ik ga alles maar weer eens uitbouwen en kijken waar de fout zit. Hopelijk start het moederbord wel gewoon op als ik met standaard koeler enzo ga werken... ik ben benieuwd wat ik nu weer voor probleem heb
En doet hij het al?Vatt schreef op 17 June 2003 @ 23:36:
Alleen nieuw probleem... moederbord wil niet meer opstarten.
Ik hoor dat de MachII z'n temperatuur heeft bereikt (de fans gaan langzamer draaien), en normaal gaan dan de casefans draaien en begint ie met opstarten.
Maar hij doet helemaal niks meer... Ik ga alles maar weer eens uitbouwen en kijken waar de fout zit. Hopelijk start het moederbord wel gewoon op als ik met standaard koeler enzo ga werken... ik ben benieuwd wat ik nu weer voor probleem heb
Is die Lian-li kit voor je machII unit nou ook te gebruiken voor de unit van de prometeia? Of moet je dan heel veel gaan lopen modden om het normaal passend te krijgen?
* MrDirect heeft schaamrood op de kaken..Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 21:44:
En doet hij het al?
Het gele kabeltje was los geschoten
En die alu kit is voor allebei de versies dacht ik.
[ Voor 3% gewijzigd door MrDirect op 18-06-2003 22:34 ]
welke temp. verschillen krijg je met belasting?Vatt schreef op 18 June 2003 @ 22:34:
[...]
/me heeft schaamrood op de kaken..
Het gele kabeltje was los geschotendus mobo kreeg nooit signaal om te starten
En die alu kit is voor allebei de versies dacht ik.
2.4(533) op FSB 178 met 1.825 vcore full load temps...
Met een 2.4 (533) CPU op de Epox 4PEA+:
met heatspreader -13 *C
zonder heatspreader -20 *C
Dus nogal een verschil....
Diezelfde 2.4 (533) op de Abit IC7-G:
met heatspreader: +1 *C
zonder heatspreader: -4 *C
Contact blijft erg moeilijk. Hij zit nog steeds niet helemaal perfect.
Als je de verschillen bedoelt tussen Prom 1 en Mach II (een graad of 5):
Prometeia 1
MachII
met heatspreader -13 *C
Prometeia 1
MachII
wat is je 12volt in elkaar gedonderd?Vatt schreef op 19 June 2003 @ 01:02:
2.4(533) op FSB 178 met 1.825 vcore full load temps...
met heatspreader -13 *C
Prometeia 1
MachII
en dat je systemp zoveel hoger is bij de Mach2? komt dat door het Heat element in de vaporiser, denk je?
Sorry, was een andere voeding. Had ik even moeten vermelden. Ligt dus niet aan de MachII of de heater.
De hogere system temps zal wel door het warme weer gekomen zijn, ik zou het anders niet weten.
Hieronder heb ik 2 screenshots geplaatst van de PCC software voor de MachII.
Zijn dit normale waarden, zit ik aan de hoge of lage kant?
IDLE: CPU geeft aan -20

STRESSED: CPU geeft aan -3

Hoe kan je extra sensors toevoegen hieronder?
De hogere system temps zal wel door het warme weer gekomen zijn, ik zou het anders niet weten.

je kan inderdaad 4 extra sensors plaatsen en op de chip cool control aansluiten.Vatt schreef op 19 June 2003 @ 22:39:
Sorry, was een andere voeding. Had ik even moeten vermelden. Ligt dus niet aan de MachII of de heater.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hierover al met Chip-Con gesproken maar die heeft ze nog niet op voorraad. Ze verwachten die over drie weken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 23:51 ]
Verwijderd
tom jij hebt nu toch ook je MachII, mail is ff hoe hij je bevalt, wat je is opgevallen (valt altijd wel iets op bij jou) enz. enz. 
offtopic:
inder zomer met dave (bio_blade) de pc78 modden, ben benieuwd
, owja liet jou naam bij chip-con vallen, gelijk waren ze anthousiast, nice man!!!
inder zomer met dave (bio_blade) de pc78 modden, ben benieuwd