Moederbord insmeren met siliconencompound (molykote 111) van Dow Corning.
Bij mij ziet die metalenplaat waarmee je de koelkop aan je moederbord vastbout er wat geoxideerd uit.
Als mijn MachII ooit nog terugkomt zal ik alle ruimten opvullen met neopreen schuimplaat rond de socket, backplate en onder de cpu. Ik zit ook te denken aan een soort schuim wat ik dan in alle ruimten kan spuiten, moet echter wel iets zijn dat niet hecht en dus makkelijk weer is te verwijderen. Ga eerdaags wel even bij een *raxis langs, schappen vol van dat spul.
Overigens nog even een waarschuwing voor wie met het eerste de beste voorhanden zijnde schuimplaat gaat werken, overtuig je zelf ervan dat dat spul niet geleidend is,
vooral zwart celrubber moet je voor oppassen.
Ik ben trouwens van plan de hele bevestiging te wijzigen van de voorste kunststofhouder waarin die metalenplaat zit bevestigd. De vier kleine boutjes die in plastic zijn getapt moeten behoorlijk wat kracht overdragen op het kunsststof waarin zij worden gedraaid,
dit is niet instaat dit op te nemen. In ieder geval is na een aantal malen die bouten erin
en eruit te hebben gedraaid het kunststof uitgelubberd. Het is te hopen dat je dit tijdig bemerkt daar anders het contact van de koelkop met je cpu niet meer in orde is.
Mijn tip is de voorsteplaat doorboren en met iets langere bouten met verzonkenkop het zaakje vast te zetten. De verzonkenkop van de bout zit dan aan de voorsteplaat en aan de achtersteplaat moet je gewoon een moer gebruiken. Dit lijkt mij een verbinding die veel robuuster is als die waar Chip-con voor heeft gekozen.
[
Voor 158% gewijzigd door
NaZGuLL op 04-10-2003 12:15
]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.