De gotters hebben een gezamenlijk account gebouwd :
IntoTheGoT
Replays hier :
http://www.xs4all.nl/~bruyng/intothegot/
En dirk vroeg om comment van 1 van zijn games..
et voila :
Misschien kun je eerst weer es die game kijken en onderutssen dit lezen..
Je scout te vroeg, je moet pas gaan scouten (MET EEN MILITIA) als je je rax hebt afgemaakt en dan ook met de peasant die de rax gebouwd heeft scouten.
Op LT had je beter mijn build/fast expand kunnen doen, dat is het beste daar.(ook je farm voor de helft speedbuilden) (altar helemaal)
Archmage als eerste tegen een NE is ook beter imho. (altijd als eerste)
Met 2 footmen en een MK kun je die gnolls heus wel mollen hoor, je hoeft niet te wachten op meer units.
(en pas in het vervolg op als er een wisp rond je mk is. Dat ie niet detonate op je MK)
BTW ik zie nu dat die kotg meteen aar je natural toeliep, sure als je daar fast expand had, had je die misschien tegengekomen en kunnen slopen, verder, als er een kotg inje base rond loopt te sjokken:
militia je woodkappers en send ze achter de kotg aan, niet meteen terug rennen met je hele leger. Probeer te creepen en item te krijgen, een kotg kan maar zoveel doen en tja hout, pech
hogere hero level is beter, je creeert zo een enorm gat in hero levels. Een paar militia > die kotg( ook al entangled hij)

Pas als je zeker weet dat je die kotg ergens kunt mollen moet je tpen (Als je arcmage hebt geld ongeveer zelfde, by the way de skills van archmage tegen ne, ik zou WE doen, want blizzard vereist
veel skill, en het kan tegen goede ne's alleen maar als een hero killer gebruikt worden)
Dus WE kiezen.
Doe in het vervolg niet meteen tpen!
En je bolt waste je ook redelijk, je moet pas bolten als je weet dat je een goede
m-surround kunt doen imo.
en NIET met alles militia, alleen je woodpeons! (desnoods hotkey je ze op 2 ofzo.)
Je mining lag nu de hele tijd stil. Omdat j e met alles call to arms doet en dan ineens
ga je creepen ipv ze terug aan het werk te zetten? Beetje raar.
EN GEBRUIK GEEN CLAP OP CREEPS
dat is waste of mana! Doe alleen bolt en dan ook dat liever niet.
Wederom verlies je btw units bij het creepen die je ez ff naar de fountain of health had
kunnen sturen. Lost gold dus.
En als je dan een expand bouwt, vergeet dan niet die peasants bij te bouwen! Deed je vorige game ook al niet goed dirk..
Nu harassed die kotg je weer op je expand! Militia and forget ---> GA DOOR MET CREEPEN!
(probeer toch wel beetje militia te guiden tho.)
Bouw anders torens, lijkt me meer iets voor jou, dus ook lumber mill doen ja..
Nu attack je hem? Wtf? met 4 footmen 1 mk en 1 am begin je echt niets tegen 4 bomen dotts en KOTG. Ok ik zie dat je toch nog die kotg neergemaait kreeg, leuk hoor, maar wel risico.
Ondertussen verwaarloos je je base, 1500 gold en geen castle en weinig units. Slecht..
Bouw desnoods een blacksmith ofzo. en upgrade. je moet zowel met je units als met je base bezig zijn -.-
Je had btw ook faerie fire op je, dispel volgende keer met nega wand ofzo, EN ABUSE DIE SHOPS FFS ABUSE ZE, JE HEBT 1600(!) GOLD KOOOP POTS EN HEALING SCROLLS EN MANA
Btw als je die winds ziet, kun je er 90% van de tijd ja en amen op zeggen dat er chims komen, bouw paar gyro ( gebruiks ze desnoods ook wat om te scouten) en bouw paar riflemannen.
Je staat weer veelste lang stil in het midden, BLIJF BEZIG! creep! Doe iets!
Die middelste creeps had je btw ezzzzzzz kunnen mollen. sla gewoon eerst met je mk en dan focusen ze daar vaak al op(die 2 grote gnolls dan)
Anyways je hebt je base/units verwaarloosd, en daarom heb je verloren, je had niet genoeg firepower meer.
Verder staan de helft van je units achter in je base en je am loopt voorop die genadeloos gesloopt word.
Polymorph was goed, maar wtf je blijft footmen bouwen ook al heb je die chims gezien???
Mja.. Je sterft met 3500 gold, abuse die shop plz en blijf in godsnaam units doorbouwen.