Ik mag één dezer dagen een nieuwe pc samenstellen. Ik ben al een paar dagen bezig maar ik kom er niet echt uit

Kan iemand mij bij bepaalde dingen helpen? Ik zou dit zeer op prijs stellen.
Ik heb al een bestaand systeem en wil wat hardware / onderdelen uit mijn oude systeem meenemen naar mijn nieuwe systeem. Ik heb de search gebruikt, de review-sectie op T-net en natuurlijk de Pricewatch

Ik heb geen gelimiteerd budget, maar het moet wel allemaal redlijk blijven. Mijn ouders betalen dit, dus...
Gewoon géén geld over de balk smijten.
De onderdelen die ik door heb gestreept, heb ik al en hoeven dus niet worden geupgraded of vervangen te worden en neem ik dus mee naar mijn nieuwe systeem. Het volgende had ik in gedachte:
Processor:
Intel Pentium 4 2,8Ghz (800Mhz FSB, Boxed) | € 288,-
Ik heb gekozen voor deze CPU, omdat hij lekker snel en stabiel is, vooral met HTT
Pentium 4 800MHz FSB processors getest @ THG
Klik hier voor het plaatje
Moederbord:
???
Ik zou een moederboard zonder te veel on-board-rotzooi. Ik bedoel als ik al een netwerkkaart heb dan hoef ik er géén op het moederbord te hebben want hier betaal je alleen maar voor. Ook moet USB v2.0 standaard zijn samen met de snelste ATA-aansluiting voor mijn HDD, dit is nu toch de ATA133

Ook de snelste AGP zou ik erop willen hebben. DIt is volgens mij de AGP8x.
CPU Koeling:
???
Ik wil graag een goede koeling die mijn PC onder de moeilijkste omstandigheden koel houdt.
Geheugen:
TwinMOS 512MB PC3200 DDR SDRAM | € 84,-
Ik ben hier voor 512MB gegaan, omdat ik onderstaand topic heb gelezen en dat 512MB bij mij 'paste'. Ook ga ik voor het merk TwinMOS, want later wil ik deze PC overclocken als hij oud wordt.
TwinMOS PC3200 Dual Channel DDR geheugenreview
Topic: Technische PMG FAQ: hoeveel ram?
Videokaart:
Creative 3D Blaster GeForce 2 Titanium (64MB 400Mhz DDR AGP2x)
Ik vind deze videokaart nog snel genoeg om de nieuwste spellen bij te benen. Misschien niet de mooiste kwaliteit maar hij werkt tenminste

Ik upgrade hem wel wnr dit gevraagd wordt van de nieuwste gamez.
Voodoo Banshee (16MB PCI)
Deze 2de videokaart laat ik erin zitten voor de aansluiting van mijn 2de monitor...Ja Dual Monitoren dus!
Geluidskaart:
Hier heb ik de meeste problemen mee gehad. Hier word ik niet veel weizer uit. Bijvoorbeeld welke Creative SounBlaster ik moet pakken of juist een Terratec. Kan iemand mij hier duidelijkheid over schaffen. Een vriend van mij die Dj is die zie dat Terratec een betere geluidskwaliteit had maar wel wat duurder is. Klopt deze uitspraak van hem? Ik heb iig Digital Out nodig voor het opnemen van MD-schijfjes. Ook zou Digital In gewenst zijn als je hierdoor bijvoorbeeld MD-schijfjes over kn zetten naar de computer. Tevens zou ik er de LP op aan willen sluiten en moet hij met Dolby Surround v5.1om kunnen gaan. Dit zijn zowat wel mijn eisen aan een geluidskaart. Heeft iemand een idee, want door het aanbod zie ik de bomen niet meer door het bos
Netwerkkaart:
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC (10 / 100 Mbit PCI LANCard)
Gewoon een simpel 10 / 100 Mbit netwerkkaartje. Dit is goed en snel genoeg als we gaan lannen
Linksys Access Point 11mbit WAP11
Lekker op mijn gemak thuis draadloos internetten en netwerken....relaxed
Harde Schijf:
Maxtor DiamondMax Plus 9 8MB 120 GB | € 114,-
Ik had nog een 20 GB harde schijf, maar dit was niet genoeg daarom moest ik noodgedwongen een nieuwe kopen. Ik ben toen voor de Maxtor gegaan. Hij kwam als beste uit de test bij een review op T-net. Ik ben voor de 120 GB gegaan omdat die in verhouding het goedkoopst zijn en ook omdat ik nu zoveel mp3's, film en gamez op mijn HDD kan laten staan als ik wil en niet alles hoef te branden <---
géén warez he
Tweakers.net vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven
Seagate 20 GB UDMA
Dit is dus de harde schijf die ik nog had. Ik wil die plaatsen in mijn nieuwe systeem als dit mogelijk kon zijn. Ik weet niet op hoevel rpm / toeren hij draait, maar het is maar een oud dingetje, dus veel verwacht ik er niet van. Ik laat er wel Windows Xp Professional op draaien, op de oude HDD. Is dat een goed idee?
Cd brander:
Aopen CRW5224 52x24x52 retail | € 42,-
Ik heb deze keuze gemaakt omdat deze Cd-brander de Cd's niet alleen kan lezen, maar ook nog eens met hoge snelheid kan branden. Niet alleen de CD-R maar ook de CD-RW brand hij op een goede tot zeer goede snelheid.
Dvd brander:
NEC ND-1100A | € 152,-
De DVD-brander is nu, door de prijsdaling, in berijk van de consument. Ik wil graag een DVD-brander, omdat ik dan daar mijn fims kan opbranden en heel veel data

EN onderstaand nieuwsbericht suggereerd dat het mogelijk is met deze schijf ook DVD- te branden, wat natuurlijk ideaal zou zijn.
NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek
Floppydrive:
Mitsumi 1,44MB
Gewoon het standaard diskette-station die in mijn PC zat. Gwn meenemen die hap
Behuizing:
Iris ATX Midi
Niet veel bijzonders...
Voeding:
Ik heb gekeken op onderstaand topic, maar dit schematje gaat maar tot de 2,0Ghz van de P4, heeft iemand een idee of suggestie welke voeding ik het beste kan nemen
Topic: Welke voeding heb ik nodig?
Monitor:
Ik wil graag 3 monitoren aansluiten op mijn computer. Ik heb nu al twee 17" beeldschermen, uit het jaar stillekes

, maar daar wou ik nog een nieuwe bijkopen. Zeker één die groter is da 19", want hierop moet ik tevens TV kijken vanuit mijn bed. Ja 2 persoons ja... das zeker relaxed

Maar voor de 21" kijk ik wel een beetje rond en wacht ik totdat een goede 2derhands monitor er opduikt in de pricewatch of op flexiondirect.
Speakerset:
Ik heb thuis al 5 speakers staan, klaar voor gebruik van een Dolby Surround v5.1!!! Lekker muziek luisteren en filmpies kijken
Toetsenbord:
Een draadloos toetsenbord hoeft voor mij niet, alleen maar extra geld en extra zorgen (als de batterijen weer ins op zijn). Ik heb een toetsenbord die het best uit de test kwam bij de ComputerIdee

. Hij heeft heel veel functieknoppen. Maar wat het belangrijkste voor mij is de '/+?-knop' die vlak bij de pijltjes zit en dit dus fijner is bij het gamen. Dit lijkt me gwn een fijn toetsenbord en ik vind hem er ook nog mooi uitzien ook
Muis:
Logitech MX500 Optical
Dit is een zeer fijne muis en die heb ik met behulp van de review die toendertijd op T-net stond gekocht. Hij is mij zeer goed bevallen deze muis en heeft vooralsnog géén problemen veroorzaakt.
Review van de Logitech MX 500
Camera:
Trust 320 Sp@ceCam
Ik heb deze webcam gekocht, omdat hij goedkoop en gebruiksvriendelijk is. Mijn bedoeling was om met de vrouwen op MSN te webcammen en niet voor bijvoorbeeld haarscherpe foto's.
Kabels:
Ik heb een plexiglas raampje in de zijkant van mijn kast en nu moet de binnenkant ook zo mooi mogelijk en geordend eruit zien. Die wou ik berijken door het het gebruk van speciale kabels. Bijvoorbeeld een ATA133 round kabel. Zijn en nog meer van dit soort kabels op de markt?
TV Kaart:
De review die ik op T-net zag staan dateerde uit 2000 wat mij toch te oud was. Ik wil een TV kaart omdat ik via mijn PC TV wil kijken, zodat ik geen nieuwe TV hoef te kopen

Teletext, radio via de kabel, alle zenders, enz Alles moet er op en eraan zitten. Natuurlijk ook de functoe om TV-programma's op te nemen of radio-shows. Welke zouden jullie mij aanraden?
Race Stuur:
Ik zou graag een race stuurdje willlen hebben met Force Feedback zodat hij lekker, kinky, trilt als ik Colin Mcrae Rally 3 aan het spelen ben

Omdat de review nogal verouderd is op T-net weet ik dus niet welke ik moet pakken. Hebben jullie een idee?
Kunnen jullie vertelllen of dit allemaal met elkaar gaat werken

Eventuele opmerkingen en suggesties zijn natuurlijk altijd gewenst. Het is nu zeer vroeg in de morgen, of heel laat in de morgen. Dus laat die moeite die ik ervoor heb gedaan niet onbeloond, alsjeblieft. Ben kei-kapot

en hardstikke moe.
Dit zijn reviews die zeker nog een keer te kijken waard zijn:
GadgetDelivery IRax review
Pentium 4 800MHz FSB processors getest @ THG
TwinMOS PC3200 Dual Channel DDR geheugenreview
Tweakers.net vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven
NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek
Review van de Logitech MX 500
[
Voor 61% gewijzigd door
Verwijderd op 03-07-2003 06:18
]