"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 22 June 2003 @ 17:26:
[...]

Allereerst:

[...]

Een Tualatin 1,4 past op jouw mobo en ís opzich al een leuke upgrade, ongeveer even snel als een pentium4 1.8 ghz. Echter voor het betere werk kun je inderdaad maar beter nieuwe mobo+proc+ddr geheugen kopen.
Je videokaart is vrij nieuw en je HD's lijken mij ook nog wel goed genoeg ;)

Als je ons je budget e.d. even geeft dan kunnen we verdere aanbevelingen doen...
Oke, ik spel regelmatig spellen ermee en verder doe ik internetten en office voor werk.
Het budget is zo rond de 500 Euro. :p :p iets hoger is ook niet erg als het maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 17:38:
[...]

Oke, ik spel regelmatig spellen ermee en verder doe ik internetten en office voor werk.
Het budget is zo rond de 500 Euro. :p :p iets hoger is ook niet erg als het maar goed is.
MaRc0 schreef op 22 June 2003 @ 17:31:
[...]

Met een nieuw moederbord heb je ook gelijk nieuw geheugen nodig, maar dan nog is dat slimmer, aangezien je er dan een stuk meer Mhz op vooruit gaat en ook je geheugen sneller is.

Een P3 1400 Mhz kost minimaal €240. Voor ongeveer dezelfde prijs heb je dit:

Moederbord: MSI KT4 Ultra (MS-6590) - €78
Processor: AMD Athlon XP 2500+ (1,83 Ghz) - €89
Geheugen: 512 MB PC2700 DDR Dane-Elec - €69

Dat maakt een totaal van €236 (verzendkosten niet meegerekend). Dus voor ietsje minder geld heb je dus een stuk sneller systeem waarmee je later ook nog eens wat meer kan upgraden :)
Zie MaRco's opsomming. lijkt me al heel compleet :P
Daarnaast, als je veel internet en voor je werk achter office zit, dan is vooral een goede (en liefst enigzins grote) monitor erg belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 22-06-2003 17:43 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Ik heb de volgende machine:

Diagram van parts ,
Diagram van mobo

het is een : IBM 2284-70G
Details:
AMD Athlon 1GHz (256KB), 512MB (SDRAM 133), 45GB IDE HDD+120GB IDE HDD, Microtower (4x4), nVidia NV10 w/TVout 4X AGP, Sony DRU-500a DVD±RW, 16X DVD-ROM (pioneer 115)

Proc is Socket K7 Athlon Thunderbird 256K/200 1.0GHz.

met deze PC compileer ik DVD´s vreet resources. ( gamen doe ik hier eigenlijk niet op ).
Budget is ±250 / 300 €.

What can I do? :?

Edit: 17" monitor, en van bovenstaande pc ( excl de dvd-fikker ) heb ik er 2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ik heb een:

AMD K7Tpro2A (266mhz)
WD 80Gb 7200 rpm
AMD XP 1600+
512 Kingston DDR 2100
GF4 ti4200
SB Live 5.1 kaartje

Standaard ramplank
Logitech standaard optical mouse
Iiyama Vison Master 400 (17")
Creative FPS 1600 (Quadrophonic)

Zelf zit ik te denken aan een monitor / geluid upgrade, omdat ik ook een 82cm tv wil die dan op hetzelfde systeem aangesloten zou moeten worden, mijn kamer is groot genoeg voor een degelijk Dolby systeempje....

iemand een idee wat ik qua monitor zou moeten bekijken? ik doe veel ontwerp / programmeer werk en heb aan de ti4200 ruim voldoende. daarnaast stel ik prijs op stilte dus als iemand nog een stillere case weet, graag :) ik heb nu een bigtower en dat is op zich wel handig maar 't rommelt toch wel erg van binnen, gebruik een standaard cooler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 18:02:
:)

Ik heb de volgende machine:

Diagram van parts ,
Diagram van mobo

het is een : IBM 2284-70G
Details:
AMD Athlon 1GHz (256KB), 512MB (SDRAM 133), 45GB IDE HDD+120GB IDE HDD, Microtower (4x4), nVidia NV10 w/TVout 4X AGP, Sony DRU-500a DVD±RW, 16X DVD-ROM (pioneer 115)

Proc is Socket K7 Athlon Thunderbird 256K/200 1.0GHz.

met deze PC compileer ik DVD´s vreet resources. ( gamen doe ik hier eigenlijk niet op ).
Budget is ±250 / 300 €.

What can I do? :?

Edit: 17" monitor, en van bovenstaande pc ( excl de dvd-fikker ) heb ik er 2
Daar is dus vooral cpu werk voor nodig. Dus ik zou cpu, mobo en ram upgraden. Ga voor een Asus a7n8x van Nforce 2, of de ECS met de Sis 746 chipset. De sis is de helft goedkoper en een paar % goedkoper.

Als CPU neem je een 2600 +. Zorg met de Nforce 2 chipset voor 2x256 ram, dat gaat dan dual werken. De sis heeft deze functie niet en daarom volstaat 1 bankje van 512 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Masera:

Thx! .. vraag me af, omdat het een kleine kast is ( geen ruimte voor nix dus.. ) kan ik niet beter een nieuwe kast / voeding nemen ook? .. Of ben ik dan als een blondje bezig en voldoet deze mini-tower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 18:26:
@Masera:

Thx! .. vraag me af, omdat het een kleine kast is ( geen ruimte voor nix dus.. ) kan ik niet beter een nieuwe kast / voeding nemen ook? .. Of ben ik dan als een blondje bezig en voldoet deze mini-tower?
Een erg kleine kast kan zeker problemen leveren met de grote en bevestiging van het nieuwe moederbord. Als je het zeker niet vertrouwt kun je inderdaad beter voor een midi-tower gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik opsom ( en een sommetje maak zo op ´t eerste gezicht )
Zoiets?

AMD Athlon XP 2600+ 333MHz € 116,50
Behuizing ATX Bigtower STD300W € 52,50
DDRAM 256Mb PC2700 333MHz € 38,00 (x2)
Cooler Systeem PCI Slot € 7,50
Asus MB A7N8X Deluxe AMD Athlon € 131,00

Totaal 383,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AMD 2000+ t-bred
-Asrock K7VT2 Via kt266A
-256 MB DDR-266 :'(
-Connect-3d Radeon 9100 64 MB
-6 GB Quantum Fireball :'(
-----------------------------------------
Budget: 120 Euro :'(

De pc is puur voor mezelf, en ik internet ermee, werk ermee voor school maar vooral gamen.
Goed, die harde schijf moet vervangen worden, dat is zeker.
-Maar zou 20, 30 of 40 GB genoeg zijn?
-En is 8 mb cache goed merkbaar?
-Wat is over het algemeen een goed merk (m'n broer zweert bij WD)?
-Is HDD koeling noodzakelijk bij een schijf van 7200 RPM?

(Of ik er nog extra geheugen bij koop ligt eraan hoe duur de HDD gaat kosten, maar ik heb maar 2 DDR bankjes en een is al gevult met 256, dus ik wilde graag meteen 512 erbij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masera & Shyrath:

Help mij eens even, DVD's compileren, dat vreet welliswaar CPU-power, maar veel CPU-cache heb daar toch niet voor nodig, of wel soms (ik vrees dat ik iets beter ben in het afstemmen van game-PC's), dit is meer een kwestie van SSE2-optimalisaties en zo?

Als ik mij niet vergis is dit één van de weinige zaken waar een Celeron-4 net zo goed presteerd als een gewone pentium-4. Normaal gesproken heb ik een bloedhekel aan die Celeron-4 omdat 'ie in games werkelijk niet vooruit te branden is, maar games is voor Shyrath niet van belang. En voor 80 euro heb je een Celeron-4 2200 die je zelfs met de boxed-koeler ruim boven de 3 GHz krijgt.

Met de komst van de nieuwe i865PE en i875 chipsets worden de i845 ook al tegen dumpprijzen geleverd. Een ASUS P4PE koop je nu ook al voor 80 euro, zet de FSB van 100/400 naar 133/533 en dankzij SSE2-optimalisaties presteerd 'ie volgens mij minstens zo goed als een XP3200+ op een nforce2 mobo, of vergis ik mij hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Meneer_E:

Normaal koop ik gewoon een nieuwe PC ( sparen , sparen ). Moet dus bekennen dat ik van upgrades / clocken en cooling geen donder verstand heb. Ik neem dit graag aan van jullie.

Het meeste werk van mijn PC is compileren. ( Ik moet er bij zeggen dat ik dit vaak zelfs aan mijn P4-M 1.8Ghz (laptop) overlaat omdat die sneller werkt dan de PC )

Ik hoor het graag!

EDIT: Het maakt me dus niet uit of ik een nieuwe kast moet halen en nieuw geheugen. Wil graag een snellere doos voor 300€ :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 19:03:
Masera & Shyrath:

Help mij eens even, DVD's compileren, dat vreet welliswaar CPU-power, maar veel CPU-cache heb daar toch niet voor nodig, of wel soms (ik vrees dat ik iets beter ben in het afstemmen van game-PC's), dit is meer een kwestie van SSE2-optimalisaties en zo?
Ik weet dat voornamelijk de CPU de belangrijkste rol speelt, maar meer ook niet. Over het algemeen weet jij (veel) meer dan mij hoor ;)

Maar dit ga ik uitzoeken, ik ga eens een reviewtje zoeken en cpu's vergelijken.

Hmmm, volgens mij heb ik wat nuttigs gevonden:

http://www.tomshardware.c.../celeron-07.html#xmpeg_45

Daar de onderste 2 tests. Daar ligt de P4 en Celeron erg dicht bij elkaar. Is dat het soort werk wat de cpu voor de vraagsteller ook moet doen?

Als je dan een Celeron neemt, en je klokt deze over naar 3 GHz of meer, heb je inderdaad een hele goede pc voor het gene waar hij voor nodig is. Maar toch vind ik de Athlon ook niet slecht scoren in de test.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 18:56:
-AMD 2000+ t-bred
-Asrock K7VT2 Via kt266A
-256 MB DDR-266 :'(
-Connect-3d Radeon 9100 64 MB
-6 GB Quantum Fireball :'(
-----------------------------------------
Budget: 120 Euro :'(

De pc is puur voor mezelf, en ik internet ermee, werk ermee voor school maar vooral gamen.
Goed, die harde schijf moet vervangen worden, dat is zeker.
-Maar zou 20, 30 of 40 GB genoeg zijn? het prijsverschil tussen een 20/30/40 GB schijf is zo klein dat het naar mijn mening onzinnig is om dan niet voor de 40 GB schijf te gaan. tevens is het prijsverschil tussen de maxtor 40 GB (60 euro) en de 80 GB (77 euro) nou ook niet echt groot dus de 80 GB kun je ook nog overwegen.

-En is 8 mb cache goed merkbaar? het geeft net een stukje extra, maar ik heb liever wat meer Gigabytes dan meer cache, anderen zullen liever meer cache hebben.

-Wat is over het algemeen een goed merk (m'n broer zweert bij WD)? IBM heeft een slechte reeks gehad, maar die zijn allang niet meer verkrijgbaar. Tussen de merken Maxtor/IBM/Seagate/WD bestaat allang geen kwaliteitsverschil meer. Wel is de Maxtor vrij snel en goedkoop en de Seagate vooral stil

-Is HDD koeling noodzakelijk bij een schijf van 7200 RPM? nodig? niet perse, verstandig voor de langere levensduur is het wel. Wordt dan ook wél aangeraden.

(Of ik er nog extra geheugen bij koop ligt eraan hoe duur de HDD gaat kosten, maar ik heb maar 2 DDR bankjes en een is al gevult met 256, dus ik wilde graag meteen 512 erbij.) een totaal van 512 MB is al ruim voldoende als je niet veel fotosoept. Een extra 256 MB is dus al wel genoeg
Voor 120 euro kun je heel goed extra geheugen én een goede 40/80 GB schijf kopen.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

RSP schreef op 22 June 2003 @ 18:14:
Ik heb een:

AMD K7Tpro2A (266mhz)
WD 80Gb 7200 rpm
AMD XP 1600+
512 Kingston DDR 2100
GF4 ti4200
SB Live 5.1 kaartje

Standaard ramplank
Logitech standaard optical mouse
Iiyama Vison Master 400 (17")
Creative FPS 1600 (Quadrophonic)

Zelf zit ik te denken aan een monitor / geluid upgrade, omdat ik ook een 82cm tv wil die dan op hetzelfde systeem aangesloten zou moeten worden, mijn kamer is groot genoeg voor een degelijk Dolby systeempje....

iemand een idee wat ik qua monitor zou moeten bekijken? ik doe veel ontwerp / programmeer werk en heb aan de ti4200 ruim voldoende. daarnaast stel ik prijs op stilte dus als iemand nog een stillere case weet, graag :) ik heb nu een bigtower en dat is op zich wel handig maar 't rommelt toch wel erg van binnen, gebruik een standaard cooler...
Voor programmeerwerk is een grote professionele monitor nodig. Neem dan een 19" of 21" monitor van bijv Phillips (Brilliance 109p40 of de 201p40) of een andere professionele monitor. Welke hangt vooral af van je budget (dat je hier nog niet gegeven hebt....)

Wat je geluid betreft, je hebt nu een Surround setje op een geluidskaart die dat kan aansturen. Er zijn veel betere, maar die kosten ook weer veel geld, nogmaals geef je budget.

De geluidsproductie van je pc hangt zo goed als niet af van je case, maar van de gebruikte processorkoeler en de eventuele casefans. Je gebruikt nu een standaard koeler dus vervang die voor een Zalman CNPS6000 CU en je bent klaar. Eventueel nog een hele stille casefan van papst, of een standaard fan op 7 volt.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 20:31:
[...]

Ik weet dat voornamelijk de CPU de belangrijkste rol speelt, maar meer ook niet. Over het algemeen weet jij (veel) meer dan mij hoor ;)

Maar dit ga ik uitzoeken, ik ga eens een reviewtje zoeken en cpu's vergelijken.

Hmmm, volgens mij heb ik wat nuttigs gevonden:

http://www.tomshardware.c.../celeron-07.html#xmpeg_45

Daar de onderste 2 tests. Daar ligt de P4 en Celeron erg dicht bij elkaar. Is dat het soort werk wat de cpu voor de vraagsteller ook moet doen?

Als je dan een Celeron neemt, en je klokt deze over naar 3 GHz of meer, heb je inderdaad een hele goede pc voor het gene waar hij voor nodig is. Maar toch vind ik de Athlon ook niet slecht scoren in de test.
De XMPEG 4.5 test in het linkje doen de celeron en pentium4 m.b.v. SSE2, de Athlon XP doet hem vooral op 'pure' rekenkracht.

Als je echter dit linkje bekijkt dan stijgt de prestatie van de Athlon XP processors lineair met de performance rating: performance rating 100 punten omhoog is 3 seconden sneller. Dat doorgerekend zou betekenen dat een Athlon XP 2500+ er 105 seconden over zou doen. Dat is maar net iets langzamer dan de Celeron 3 Ghz.

Het moederbord van de Athlon is goedkoper dan die voor de Intel processoren: ECS L7S7A2 voor 47 euro (en nog niet eens een ouder/langzamer moederbord)
Daarnaast is in andere applicaties de Athlon ook nog eens sneller. Ok misschien niet nodig voor deze pc, maar het kan geen kwaad en bied natuurlijk een voordeel.

Daarom lijkt de Athlon XP 2500+ mij een betere keus. Ook omdat deze nog overgeklokt kan worden, dan wel met een hele stille processorkoeler (Zalman CNPS 6000 ?)gekoeld kan worden.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een stille "snellere" dus meer CPU vermogen is wat ik zoek... Heck, wellicht ga ik dan ook wel eens naar Games kijken ( heb ik sinds Age of Empires niet meer gedaan ).

Wat ik hier uit lees ben ik met de Athlon qua opties en uitbreiding goed uit. .

Nog 1 vraagje. Mijn beide pc´s draaien 24x7 ( download en compile ) Nu weet ik dat het geen servers zijn. Dit gaat toch prima met de AMD die ik nu heb. Hier nog advies oveR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Gaat prima met de AMD :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<<<<< Overtuigd :*) :Y)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je inderdaad ook interesse hebben of gaan krijgen in games, dan wordt de keuze inderdaad eenvoudig, namenlijk de Athlon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte klant,

Momenteel leveren wij de Asus A7V8X-X, inderdaad is dit een wat uitgeklede versie.
hmz.. zitten ze de boel toch ff te naaien:P maja hij was ook 'maar' 65 euro.. ga nu ff kijken waar ik em dan online kan bestellen;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 18:59:
[...]

hmz.. zitten ze de boel toch ff te naaien:P maja hij was ook 'maar' 65 euro.. ga nu ff kijken waar ik em dan online kan bestellen;P
Als ik de asus site kijk a7v8x-x dan lijkt hij mij helemaal niet slechter als de niet budget versie ervan a7v8x :? :?. Hij mist wat extra software (who cares) en de niet-budget heeft wat meer dingen optional (vuurdraad, gigabit lan, raid en 6-channel geluid). Voor die prijs zou ik daar niet om malen

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik al. Ik vrees dat ook vele andere 'superaanbiedingen' van de A7V8X in werkelijkheid goedkopere A7V8X-X blijken te zijn. Ik zou gewoon voor die ECS L7S7A2 bij Wintelco gaan, die is qua prijs/prestatie niet te verslaan, zet er een goedkope XP2400+ van 79 euro op, mail ze even welke betaalbaar reepje geheugen ze kunnen aanbieden dat het goed doet i.c.m. met dit mobo, verder is die shop erg goedkoop met voortreffelijke low-noise coolers als de Spire Falconrock II en de Spire Wisperrock IV, voor slechts 10 euro krijg je één der beste allround-CPU coolers, zie ook:

http://www.dansdata.com/coolercomp_p5.htm#sfr2

En door dit alles bij één shop te kopen ben je ook niet te veel aan verzendkosten kwijt.

Edit:
Over de beperkingen van de A7V8X-X kan ik bij gebrek aan reviews helaas weinig melden, maar ik weet van eerdere budget series dat daar ook in BIOS opties, spanningscircuit e.d. bezuinigd is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, Waarom zou ik dan de Deluxe kopen?
Ik heb geen vuurdraad devices (ook nix in de planning) en heb geen SATA schijven ( ook niet in de planning )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 08:50:
Ik heb geen vuurdraad devices (ook nix in de planning) en heb geen SATA schijven ( ook niet in de planning )
Waar heb je het nu precies over? Deluxe versies hebben inderdaad altijd meer functies, als je die niet hoeft neem je de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 08:50:
Jij hebt het over de nForce moederbord van Asus. Het verschil daar tussen de deluxe versie en de gewone is: beter geluid (Soundstorm Apu), dubbele LAN, s-ATA met RAID, vuurdraad, zooi software.

Vooral het betere geluid van de Deluxe doet veel mensen ervoor kiezen. Als jij dat niet belangrijk vindt dan moet je dat natuurlijk niet doen... :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-) Door me ogen te gebruiken was ik daar ook achter. Thx voor de uitleg alsnog!
Ik heb alleen baat bij de USB poorten eigenlijk :P Sterker nog , ik heb niet eens speakers aan deze pc hangen. Heb een klein pc´tje dat mijn MP3´s draait en daar hangen speakers met een subwoofer aan .

heb dus inmiddels besteld:

AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
DDRAM 512Mb PC2700 333MHz € 38,00 (x2)
Asus MB A7N8X-X

Kan niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Maakt een mobo nog veel uit voor de prestatie??
Asus heeft 3 verschillende mobo's (A7N8X, A7N8X Deluxe en de A7V8X-X)

Allemaal zelfde bussnelheid, geheugenondersteuning en AGP 8x.
Ik hoef niet veel extra's, dus de Deluxe valt voor die prijs al af.

Het verschil tussen die andere 2 bedraagt toch nog 30 euro. Waarom?
Ik wil er een Athlon XP 2500+ (barton) en 512 mb DDR 333 cas 2.5 opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Getah schreef op 24 June 2003 @ 22:06:
Maakt een mobo nog veel uit voor de prestatie??
Asus heeft 3 verschillende mobo's (A7N8X, A7N8X Deluxe en de A7V8X-X)

Allemaal zelfde bussnelheid, geheugenondersteuning en AGP 8x.
Ik hoef niet veel extra's, dus de Deluxe valt voor die prijs al af.

Het verschil tussen die andere 2 bedraagt toch nog 30 euro. Waarom?
Ik wil er een Athlon XP 2500+ (barton) en 512 mb DDR 333 cas 2.5 opzetten.
de a7n8x heeft de nVidia nForce2 chipset en de a7v8x heeft de VIA KT400 chipset.

Voor het verschil tussen beide kun je beter even wat reviews lezen, maar de meest in het oog springende verschillen zijn dat de nForce dual-channel geheugen ondersteund en officieel 400 Mhz FSB ondersteund

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja, ik wil dr wel beetje mee gamen, en deze 3 ook op het oog, maar ik heb hierzo een gforce3 kaartje liggen, dus maakt het dan veel uit welke in neem? het is toch 72 gulden (ja klinkt wat meer dan 33 euro:P)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 22:30:
hmm ja, ik wil dr wel beetje mee gamen, en deze 3 ook op het oog, maar ik heb hierzo een gforce3 kaartje liggen, dus maakt het dan veel uit welke in neem? het is toch 72 gulden (ja klinkt wat meer dan 33 euro:P)..
Voor een vergelijking tussen de nForce2 en de KT400:
link 1
link 2
link 2

Conclusie: de nForce2 is in dual-channel modus meestal net iets sneller dan de KT400
edit:
wanneer je een nForce mobo van Asus overweegt let er dan wel op dat je de a7n8x neemt en niet de a7n8x-x. De laatste ondersteund namelijk geen dual channel geheugen!!

[ Voor 13% gewijzigd door makje op 24-06-2003 23:48 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 15:22:
:-) Door me ogen te gebruiken was ik daar ook achter. Thx voor de uitleg alsnog!
Ik heb alleen baat bij de USB poorten eigenlijk :P Sterker nog , ik heb niet eens speakers aan deze pc hangen. Heb een klein pc´tje dat mijn MP3´s draait en daar hangen speakers met een subwoofer aan .

heb dus inmiddels besteld:

AMD Athlon XP 2600+ 333MHz
DDRAM 512Mb PC2700 333MHz € 38,00 (x2)
Asus MB A7N8X-X

Kan niet wachten!!!
De Asus a7n8x-x ondersteund geen dual channel geheugen waardoor hij minder goed presteerd dan zijn broers. Ik zie dat je wel 2 geheugenreepjes neemt, dus dat lijkt me wel jammer...

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:(

n00b.. NoRRod heeft ze dus niet staan.. Heb bestelling ongedaan gemaakt.
Ik heb ze zitten vergelijken. En heb niet gezien dat de -X geen Dual mem ondersteund. En dan is het inderdaad wazig om 2x 512 te nemen.

*zucht* We gaan op zoek naar iemand die ´t wel op voorraad heeft.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 07:52:
|:(

n00b.. NoRRod heeft ze dus niet staan.. Heb bestelling ongedaan gemaakt.
Ik heb ze zitten vergelijken. En heb niet gezien dat de -X geen Dual mem ondersteund. En dan is het inderdaad wazig om 2x 512 te nemen.

*zucht* We gaan op zoek naar iemand die ´t wel op voorraad heeft.

8)7
Heb je ze niet even gevraagd hoelang het duurt om te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar duurt altijd te lang hé :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 11:03
*knip*

Helemaal fout. Lees de startpost van dit topic nog eens door :)

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 25-06-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Budget: 300-400 euro
Specs:
code:
1
2
3
4
Proc: Intel Pentium 4 Northwood 1,6 Ghz (400 mhz, 512kb cache)
Mobo: Intel 850MD
Mem: 512 MB RIMM
VGA: MSI GF4 Ti-4400

De PC wordt voornamelijk gebruikt voor het spelen van spelletjes.

Zelf zat ik dus te denken aan een CPU upgrade en dan wel het snelste model dat nog werkt op een 400 mhz bus, namelijk de P4 2,6 ghz, goede keuze?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

THW Arie schreef op 25 juni 2003 @ 11:38:
Budget: 300-400 euro
Specs:
code:
1
2
3
4
Proc: Intel Pentium 4 Northwood 1,6 Ghz (400 mhz, 512kb cache)
Mobo: Intel 850MD
Mem: 512 MB RIMM
VGA: MSI GF4 Ti-4400

De PC wordt voornamelijk gebruikt voor het spelen van spelletjes.

Zelf zat ik dus te denken aan een CPU upgrade en dan wel het snelste model dat nog werkt op een 400 mhz bus, namelijk de P4 2,6 ghz, goede keuze?
Wat is een Intel 850MD voor moederbord? Met de search krijg ik daarop 4 resultaten en dat zijn allemaal posts van jou. Is het de Intel 850 of de Intel850E chipset :?

Nou ja, als je er maximaal een 400 FSB processor erin kunt stoppen dan lijkt mij een upgrade naar een 2.6 Ghz processor niet gek en dan houdt je nog een heel stuk van je budget over ook.
offtopic:
er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven naast computers, en die kosten ook geld :+

Overstappen op een ander moederbord met snellere processoren (AMD?) en DDR geheugen is minstens even duur als alleen een nieuwe 2,4 Ghz processor...

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

makje schreef op 25 June 2003 @ 14:44:
[...]

Wat is een Intel 850MD voor moederbord? Met de search krijg ik daarop 4 resultaten en dat zijn allemaal posts van jou. Is het de Intel 850 of de Intel850E chipset :?

Nou ja, als je er maximaal een 400 FSB processor erin kunt stoppen dan lijkt mij een upgrade naar een 2.6 Ghz processor niet gek en dan houdt je nog een heel stuk van je budget over ook.
offtopic:
er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven naast computers, en die kosten ook geld :+

Overstappen op een ander moederbord met snellere processoren (AMD?) en DDR geheugen is minstens even duur als alleen een nieuwe 2,4 Ghz processor...
http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/d850md/
Ik heb het dus echt over het moederbord, niet chipset.

En idd, overstappen naar ander mobo/cpu/mem is voor mij niet echt een optie.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic:

Mijn systeem:
P3 1ghz 256 mb geheugen (Intel815EP chipset)
GeForce 2 Ti 64 mb
de rest gewoon casual

het systeem is eigenlijk puur voor gamen, ook wel voor tekstverwerken enzovoorts maar dat draait op elke pc goed. Nu wil ik graag binnenkort een upgrade doen omdat er toch nieuwe spellen aan zitten te komen (bv halflife2) die niet zo lekker meer zullen draaien :'( . Wat kan ik het beste doen?

bvd,

Dustsucker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 23:22:
Ontopic:

Mijn systeem:
P3 1ghz 256 mb geheugen (Intel815EP chipset)
GeForce 2 Ti 64 mb
de rest gewoon casual

het systeem is eigenlijk puur voor gamen, ook wel voor tekstverwerken enzovoorts maar dat draait op elke pc goed. Nu wil ik graag binnenkort een upgrade doen omdat er toch nieuwe spellen aan zitten te komen (bv halflife2) die niet zo lekker meer zullen draaien :'( . Wat kan ik het beste doen?

bvd,

Dustsucker
Geef ons je je budget dan eerst maar even, want zo te zien is het allemaal aan vervanging toe als je er weer flink mee wilt gamen. Geef ook even aan wat voor HD en geluid e.d. je hebt. Dan weten we of we daar op moeten letten bij de upgrade (en 'we' betekent hier naturlijk wij en jij aangezien jijzelf moet beslissen en dus enige kennis van zaken dient te hebben ;))

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

THW Arie schreef op 25 June 2003 @ 15:08:
[...]

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/d850md/
Ik heb het dus echt over het moederbord, niet chipset.

En idd, overstappen naar ander mobo/cpu/mem is voor mij niet echt een optie.
een 2.4ghz P IV is een stukkie goedkoper, hou je zo'n 200 euro over voor bijv. een radeon 9700 of Geforce FX5600 ofzo. Heb je gelijk een DX9-kaart :)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Madrox schreef op 26 June 2003 @ 06:02:
[...]

een 2.4ghz P IV is een stukkie goedkoper, hou je zo'n 200 euro over voor bijv. een radeon 9700 of Geforce FX5600 ofzo. Heb je gelijk een DX9-kaart :)
Tja jezus :P
Van een Ti4400 naar radeon 9700/Gef fx5600 gaan vind ik beetje zonde van de Ti4400.

Die p4 1,6ghz daarentegen heeft z'n economische leven ongeveer wel vervuld en is volgens mij ook de grootste winst voor mijn systeem.
Maar goed, kan het altijd overwegen....dan maar een 800 mhz cpu verhoging ipv 1ghz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon voor de 2.6 GHz gaan. Kun je langer mee vooruit. En hierna spaar je weer gewoon voor een nieuwe videokaart, zo kan dat mooi omstebeurt worden upgegrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 26 June 2003 @ 00:18:
[...]

Geef ons je je budget dan eerst maar even, want zo te zien is het allemaal aan vervanging toe als je er weer flink mee wilt gamen. Geef ook even aan wat voor HD en geluid e.d. je hebt. Dan weten we of we daar op moeten letten bij de upgrade (en 'we' betekent hier naturlijk wij en jij aangezien jijzelf moet beslissen en dus enige kennis van zaken dient te hebben ;))
hardeschijf zit wel goed (80 gb Western Digital 8mb cache 7200rpm),
sound zit onboard op het moederbord (AC'97), dus dat moet zo en zo nieuw, maar dat zit toch wel op de meeste moederborden.
Mijn budget is niet echt ruim, de vakantie komt er ook nog aan :P
Dus ik moet toch nog ff wachten tot ik geld heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ik wil mijn computer (P3 1000 mhz, Radeon 9500@9700 + geluidskaart + geheugen) upgraden naar een Athlon 2500+ barton core.

Is een voeding van 300 Watt hiervoor genoeg??? volgens mij is mijn vid. kaart ook al een stroomvreter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een pc, maar die wil ik gaan upgraden, maar nu heb ik de keuze uit 2 moederborden nl. de
Asus a7v8x(-x)
en de
MSI K7N2 Delta-L (MS-6570)

Alleen nu heb ik echt geen flauw id welke nou beter is (prijs/prestatie).
de asus is alleen wel een stuk goedkoper nl. 66 euro tegen over de MSI die € 92,- moet gaan kosten.

Ik wil hier een AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB) opzetten. En dan moet er nog een cooler en geheugen bijkomen.

Mijn budget is 250 euro (mag iets meer worden, maar niet véél meer).

Ik wil met dit systeempje gaan gamen (niet heel intensief, maar hij moet dus wel gta3 ut2 e.d. draaien) en verder wil ik hem voor internetten enzo gaan gebruiken. Wat vinden jullie een goed keus of juist iets heel anders?

bvd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 17:05:
Ik heb nu een pc, maar die wil ik gaan upgraden, maar nu heb ik de keuze uit 2 moederborden nl. de
Asus a7v8x(-x)
en de
MSI K7N2 Delta-L (MS-6570)

Alleen nu heb ik echt geen flauw id welke nou beter is (prijs/prestatie).
de asus is alleen wel een stuk goedkoper nl. 66 euro tegen over de MSI die € 92,- moet gaan kosten.

Ik wil hier een AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB) opzetten. En dan moet er nog een cooler en geheugen bijkomen.

Mijn budget is 250 euro (mag iets meer worden, maar niet véél meer).

Ik wil met dit systeempje gaan gamen (niet heel intensief, maar hij moet dus wel gta3 ut2 e.d. draaien) en verder wil ik hem voor internetten enzo gaan gebruiken. Wat vinden jullie een goed keus of juist iets heel anders?

bvd :D
De Asus a7v8x-x heeft een Via KT400 chipset en is de budgetvariant van de Asus a7v8x (ook met de Via KT400) De MSI heeft een nForce2 chipset. De verschillen tussen beide chipsets alsook de verschillen tussen de budget en de niet-budget varianten zijn alleen al in dit topic reeds meerdere malen voorbij gekomen.

verschil tussen nForce en KT400:
makje schreef op 24 June 2003 @ 23:44:
[...]

Voor een vergelijking tussen de nForce2 en de KT400:
link 1
link 2
link 2

Conclusie: de nForce2 is in dual-channel modus meestal net iets sneller dan de KT400
edit:
wanneer je een nForce mobo van Asus overweegt let er dan wel op dat je de a7n8x neemt en niet de a7n8x-x. De laatste ondersteund namelijk geen dual channel geheugen!!
verschil tussen de Asus budget KT400 en niet-budget KT400:
makje schreef op 23 June 2003 @ 23:39:
[...]

Als ik de asus site kijk a7v8x-x dan lijkt hij mij helemaal niet slechter als de niet budget versie ervan a7v8x :? :?. Hij mist wat extra software (who cares) en de niet-budget heeft wat meer dingen optional (vuurdraad, gigabit lan, raid en 6-channel geluid). Voor die prijs zou ik daar niet om malen
verschil tussen nForce2 varianten zoals Asus die aanbied:
makje schreef op 24 juni 2003 @ 12:28:
[...]

Jij hebt het over de nForce moederbord van Asus. Het verschil daar tussen de deluxe versie en de gewone is: beter geluid (Soundstorm Apu), dubbele LAN, s-ATA met RAID, vuurdraad, zooi software.

Vooral het betere geluid van de Deluxe doet veel mensen ervoor kiezen. Als jij dat niet belangrijk vindt dan moet je dat natuurlijk niet doen... :)
Processor kost 89 euro. Processorkoeler kost nog geen 15 euro (Spire Whisperrock ofzo...). 2x256MB of 1x 512 MB PC3200 geheugen van Kingston kost 85 euro. Dus dan houdt je nog (250-89-15-85=)61 euro over. Oftewel als je budget 250 euro is dan koop je er de Asus a7v8x-x moederbord bij (helemaal omdat dit de laagste prijzen uit de prijswatch zijn)

Je had geloof ik nog een geforce3 videokaart? Dan kan die nog wel even mee voor de games.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohja, ik wist eigenlijk niet dat dat allemaal over deze 2 mobo's ging, ik had zoiets alwel eerder gevraagd maar ik ben echt een n00b op hardware-gebied..
Maar oke, als ik terug kom van vakantie dan haal ik dat asus moederbordje+proc.+cooler+geheugen wel.. :D bedankt (allemaal :P) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook zo'n asus a7v8x-x, maar nu wil ik een nieuwe hd kopen, mn budget ligt rond de 75 euro (het mag iets meer maar ook wat minder ;)) Ik wil het liefst een zo stil mogelijke, en hij moet zo groot mogelijk worden (iig 40 gb of meer) en ik heb een amd athlon 2600. Dus wat voor 1 zou jij kiezen? (wat voor 1 moet hier nou eigenlijk in? een scsi of een ata hd?) alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getah schreef op 26 juni 2003 @ 11:29:
Ik wil mijn computer (P3 1000 mhz, Radeon 9500@9700 + geluidskaart + geheugen) upgraden naar een Athlon 2500+ barton core.

Is een voeding van 300 Watt hiervoor genoeg??? volgens mij is mijn vid. kaart ook al een stroomvreter...
Welke voeding heb ik nodig?

Daar hoort je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 18:34:
ik heb ook zo'n asus a7v8x-x, maar nu wil ik een nieuwe hd kopen, mn budget ligt rond de 75 euro (het mag iets meer maar ook wat minder ;)) Ik wil het liefst een zo stil mogelijke, en hij moet zo groot mogelijk worden (iig 40 gb of meer) en ik heb een amd athlon 2600. Dus wat voor 1 zou jij kiezen? (wat voor 1 moet hier nou eigenlijk in? een scsi of een ata hd?) alvast bedankt
Ata natuurlijk ;). Scsi is meer voor servers en heel erg duur.

Maxtor 80GB (DiamondMax plus9, 7200rpm, FDB)

Dat is een redelijk snelle en grote schijf die mooi in je budget past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Mijn eerste post op GoT, ik probeer gelijk goed te doen ;)
Momenteel heb ik:
-Aopen ak-33
-AMD Duron 1300 (is max wat in mb kan)
-Atic super silent pro koeler
-512MB PC133 SDRAM (kingston)
-Ati 3d Rage Pro (8MB)
-WD 20 Gig 7200 rpm
-WD 80 Gig 7200 rpm 8MB
-brander, cd rom enz...

De PC wordt voor van alles gebruikt, dreamweaver mx (incl apache php mysql voor testen), office, internet, film kijken, mp3 spelen, fotosjoppen, enz... spelletjes worden er nauwelijks gespeeld (ook omdat mijn videokaart niet meewerkt).

Is het zinvol om te gaan upgraden naar een nForce2 Moderbord?
Zelf had de MB, CPU, geheugen uit de Best Buy guide in gedachten, ook omdat ik dan een betere videokaart heb. Maakt dit veel verschil met mijn huidige systeem, en heb ik dat nodig?

Butget is ongeveer €300,- voor MB, CPU & geheugen.

Alvast bedankt!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

lijkt me een goede update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ! Ik heb ´t ........ Een BigTower 300W
A7N8X Mobo
AMD 2600+ 333
2 reepjes 512 Corsair 333

En hij draait ook nog ;) BIOS 1005 erover gehaald.
Draait dual 166mhz nu.. Lijkt goed toch?

Nu ff OS opnieuw installeren ( BSOD natuurlijk ) ..........

Thanks again !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb hier thuis nog een Compaq pc tje die ik wil upgraden.
Hier de specs :

Intel P!!! 733mhz
64mb pc 133 geheugen ga ik al 256 mb bij doen
Plexwriter 12 speed
DVD Rom 16 speed
Onboard video
Onboard sound
10 GB Maxtor 7200 rpm
Wil er graag op surven en als het kan een beetje gamen ik weet het blijft een Compaq maar zonde om weg te doen.
Brand maar los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Bartjeee schreef op 26 June 2003 @ 21:58:
Ik heb hier thuis nog een Compaq pc tje die ik wil upgraden.
Hier de specs :

Intel P!!! 733mhz
64mb pc 133 geheugen ga ik al 256 mb bij doen
Plexwriter 12 speed
DVD Rom 16 speed
Onboard video
Onboard sound
10 GB Maxtor 7200 rpm
Wil er graag op surven en als het kan een beetje gamen ik weet het blijft een Compaq maar zonde om weg te doen.
Brand maar los
Ik denk dat je dat 'beetje gamen' maar even nader moet omschrijven :+ Als dat beetje gamen betekent dat je minder veeleisende spelletjes zoals online risk/lingo/tekenen ed wilt doen dan valt er nog wel wat te regelen, maar als je eronder verstaat dat je ook de nieuwste spellen weer 'gewoon goed' wilt kunnen spelen dan moet zo ongeveer alles vervangen worden :7

Geef ook even je budget alsjeblieft.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op 26 June 2003 @ 18:52:
Mijn eerste post op GoT, ik probeer gelijk goed te doen ;)
Momenteel heb ik:
-Aopen ak-33
-AMD Duron 1300 (is max wat in mb kan)
-Atic super silent pro koeler
-512MB PC133 SDRAM (kingston)
-Ati 3d Rage Pro (8MB)
-WD 20 Gig 7200 rpm
-WD 80 Gig 7200 rpm 8MB
-brander, cd rom enz...

De PC wordt voor van alles gebruikt, dreamweaver mx (incl apache php mysql voor testen), office, internet, film kijken, mp3 spelen, fotosjoppen, enz... spelletjes worden er nauwelijks gespeeld (ook omdat mijn videokaart niet meewerkt).

Is het zinvol om te gaan upgraden naar een nForce2 Moderbord?
Zelf had de MB, CPU, geheugen uit de Best Buy guide in gedachten, ook omdat ik dan een betere videokaart heb. Maakt dit veel verschil met mijn huidige systeem, en heb ik dat nodig?

Butget is ongeveer €300,- voor MB, CPU & geheugen.

Alvast bedankt!
En je eerste post is ook goed :)

Dat moederbord is prima, het heeft de snelste chipset en een redelijk videokaartje. Het kost je ongeveer 100 euro.

Ik zou de processor vervangen voor een snellere. Een AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed), past nog goed in je budget. Hij kost je ongeveer 110 euro.

Als ram kiezen we 256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec), wat ongeveer 40 per bankje kost. We doen er 2 van omdat het dan dual werkt. Ik heb trouwens gekozen voor PC2700 omdat dit op 333 MHz draait, evenals de bus van de processor. Het ram en de cpu wat in de Best buy guide staat draaien beide op "maar" 266.

Met elkaar word dit 290 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:52:
nou ! Ik heb ´t ........ Een BigTower 300W
A7N8X Mobo
AMD 2600+ 333
2 reepjes 512 Corsair 333

En hij draait ook nog ;) BIOS 1005 erover gehaald.
Draait dual 166mhz nu.. Lijkt goed toch?

Nu ff OS opnieuw installeren ( BSOD natuurlijk ) ..........

Thanks again !
Dual 166 klopt ja :)

En die bsod komt uiteraard door andere hardware die niet met de huidige drivers om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ook te verwachten ;) Eindelijk een forum waar ik ECHTE hulp kan halen :D Ben nog steeds blij dat ik GoT ben tegen gekomen.. :D

Een andere Upgrade Vraag over dezelfde box.
Heb een bigtower,. De standaard FAN op de CPU en de Fan van de PowerSupply.

Nu heb ik heel veel gelezen over coolers etc. in de FAQ

Ik heb er 2 Schijven in zitten allebei 7200 rondjesperminuut. Is het nu wijsheid om er toch een FAN bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Zitten ze dicht bij elkaar en zijn ze allebei niet gekoeld? Dan zou ik het zeker doen. Ik heb één 7200 RPM hardeschijf en die wordt erg heet, kijk bijvoorbeeld eens wat de temperaturen worden met het programma DTemp. Als deze boven de 45°C komen zou ik het zeker doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:19:
Was ook te verwachten ;) Eindelijk een forum waar ik ECHTE hulp kan halen :D Ben nog steeds blij dat ik GoT ben tegen gekomen.. :D

Een andere Upgrade Vraag over dezelfde box.
Heb een bigtower,. De standaard FAN op de CPU en de Fan van de PowerSupply.

Nu heb ik heel veel gelezen over coolers etc. in de FAQ

Ik heb er 2 Schijven in zitten allebei 7200 rondjesperminuut. Is het nu wijsheid om er toch een FAN bij te zetten?
Bij een 7200 toeren HD zijn er altijd al discussies geweest of je hem nou wel om niet moet koelen. Zie onder andere:

Moet je een Maxtor hd 7200 rpm koelen?
7200 toeren schijf koelen, hoe?
7200 RPM Hd koelen, of niet?

De conclusie is dat het niet persé hoeft, maar het de levensduur erg ten goede komt. In de zaak waar ik werk word het iig altijd bij een 7200 toeren schijf erop gezet.

Hoe heb jij je twee harde schijven in je kast gedaan? Voor de warmte afvoer is het het best als ze een flink stukje uit elkaar zitten.

Zelf heb ik een speciaal voor HD's gemaakte koeler, namelijk deze:

http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/suncore.jpg

modbreak:
Van de pic ff een link gemaakt .. Deze vereist namelijk een login ;)

Sinds deze erin zit is de temp ongeveer 7 graden gedaald. In de zomer werd die van mij namelijk wel 50 (!) graden, na de hdd koeler was dat nog maar 43.

Die harde schijf koeler kostte 18 euro bij XXL cases, het is een " Suncore Silver Cyclone HDDkoeler " hij koelt goed maar geeft toch redelijk veel lawaai. Zelf zou ik niet een tweede kopen van deze, maar even zoeken om een misschien goedkopere en betere koeler.

Wat je met deze info doet mag je zelf bepalen.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 03-05-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:43:
[...]

Sinds deze erin zit is de temp ongeveer 7 graden gedaald. In de zomer werd die van mij namelijk wel 50 (!) graden, na de hdd koeler was dat nog maar 43.
50°C valt nog mee, die van mij werd 55°C :P
Nu heb ik er sinds een paar weken een grote ventilator erop gericht en is de temp meestal 41°C bij een kamertemperatuur van zo'n 27°C.

En die koeler die jij hebt is trouwens ook voor onder de 10 euro te vinden, natuurlijk niet precies dezelfde, maar hij doet wat ie moet doen, koelen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 27 juni 2003 @ 12:48:
[...]
50°C valt nog mee, die van mij werd 55°C :P
Nu heb ik er sinds een paar weken een grote ventilator erop gericht en is de temp meestal 41°C bij een kamertemperatuur van zo'n 27°C.

En die koeler die jij hebt is trouwens ook voor onder de 10 euro te vinden, natuurlijk niet precies dezelfde, maar hij doet wat ie moet doen, koelen :)
55 lijkt me dus echt niet gezond. En voordat ik die hd koeler had, had ik een grote kamerwaaier naast mijn open kast staan. Bedoel je dat ook met grote ventilator? Dat ding is echt veel te luid :P

En die koeler is vast en zeker wel goedkoper te vinden, ik weet eigenlijk niet meer waarom ik precies die heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is aan het randje van dit topic denk ik. Maar toch.
Ik heb de schijven bovenin zitten. En de kast is nu nog open , dus ik weet niet wat hij doet met een dichte doos.. Op dit moment rond de 47°C.

Er zitten onderin de kast 2 plekker voor FAN´s en volgens mijn n00b ogen ook bovenin waar de HDD´s zitten.

Ik kan evt. een HDD cooler tussen de schijven in drukken maar weet niet of dit juist een negatief effect zou opwekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.shyrath.com/img_05.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar bovenin bij de HD's kun je ook een koelerplaatsen ja. Het lijkt me dat je die dan buiten de kast moet plaatsen, de HD's zitten wat in de weg. Als je een FAN boven plaatst zou ik hem lucht naar buiten laten zuigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 09:31:
[...]

En je eerste post is ook goed :)

Dat moederbord is prima, het heeft de snelste chipset en een redelijk videokaartje. Het kost je ongeveer 100 euro.

Ik zou de processor vervangen voor een snellere. Een AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed), past nog goed in je budget. Hij kost je ongeveer 110 euro.

Als ram kiezen we 256MB PC2700 DDR SDRAM (Dane-Elec), wat ongeveer 40 per bankje kost. We doen er 2 van omdat het dan dual werkt. Ik heb trouwens gekozen voor PC2700 omdat dit op 333 MHz draait, evenals de bus van de processor. Het ram en de cpu wat in de Best buy guide staat draaien beide op "maar" 266.

Met elkaar word dit 290 euro.
Dank je, ik denk dat dat m gaat worden! Alleen kies ik voor een non-boxed Athlon met een lekkere stille koeler erbij. Momenteel heb ik de artic super silent pro en die maakt zijn naam wel waar. In ieder geval bedank!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan..
FF alles over cooling gelezen. .

M´n kassie is dicht, hij´s redelijk snel . En mobo temp zwaggelt ( idle ) rond de 38°c
( CPU ide 49° )

Wat ik vervelend vindt is dat in mijn oude IBM kassie ik de Temp van de HDD´s wel af kon lezen maar hier schijnbaar niet. Dat gaan we eens opzoeken.

Hier nog ff snel een fototje van de HQ08-p4 doos. ( fdd bezel mis ik )
Vind het alleen opmerkelijk dat er wel een plek is voor een front intake fan , maar dat er geen gaatjes in ´t frontje zitten. .. Wazig..

Fans achter
Afbeeldingslocatie: http://www.shyrath.com/IMG_3286.JPG

en

"the big picture"

Afbeeldingslocatie: http://www.shyrath.com/IMG_3287.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik ben van plan niewe spullen te kopen, met name wegens garantie e.d.

Nu heb ik dit in gedachten:

Amd Athlon 2500+ XP Barton core
2x 256MB DDR PC2700 333MHZ A-merk
Abit NF7-S nForce II

Nu weet ik niet zeker of ik beter 2x 256mb DDR PC3200 400MHZ kan kopen, en of ik niet beter 1x 512MB PC2700 of PC3200 geheugen moet hebben.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 15:55:
OK dan..
FF alles over cooling gelezen. .

M´n kassie is dicht, hij´s redelijk snel . En mobo temp zwaggelt ( idle ) rond de 38°c
( CPU ide 49° )

Wat ik vervelend vindt is dat in mijn oude IBM kassie ik de Temp van de HDD´s wel af kon lezen maar hier schijnbaar niet. Dat gaan we eens opzoeken.

Hier nog ff snel een fototje van de HQ08-p4 doos. ( fdd bezel mis ik )
Vind het alleen opmerkelijk dat er wel een plek is voor een front intake fan , maar dat er geen gaatjes in ´t frontje zitten. .. Wazig..
Eem outtake onder je voeding heeft meer effect dan die 2 erboven. Kheb zelf ook die opstelling gehad en kwam erachter dat je voeding 90% van de hitte verwerkt en die 2 erboven vrijwel koele lucht naar buiten blazen. Een outtake ter hoogte van je cpu heeft veel meer effect. Geen gaatjes voorin ? Jammer, ik heh/had ze wel al was het gat te klein voor een 10inch fan. Naja, een dremeltje doet wonderen 8)

Xp2400+ (2000@2133mhz) idle = 44/48 (slecht/mooi weer) stressed 50/52c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 27 June 2003 @ 19:40:
Ik ben van plan niewe spullen te kopen, met name wegens garantie e.d.

Nu heb ik dit in gedachten:

Amd Athlon 2500+ XP Barton core
2x 256MB DDR PC2700 333MHZ A-merk
Abit NF7-S nForce II

Nu weet ik niet zeker of ik beter 2x 256mb DDR PC3200 400MHZ kan kopen, en of ik niet beter 1x 512MB PC2700 of PC3200 geheugen moet hebben.
2 x 256, omdat het geheugen dan dual gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Killraven schreef op 14 June 2003 @ 14:52:
[...]

Zojuist besteld! :) Maar ik heb ipv de L7VTA gekozen voor de L7S7A2, die was iets goedkoper bij Wintelco en ik heb wat positievere dingen gelezen over de L7S7A2.

ECS L7S7A2: € 53 (Wintelco)
AMD Athlon XP 2400+ Boxed: € 103 (Wintelco)
512MB PC2700 DDR SDRAM): € 76 (Dane-Elec via shop.tweakers)

<...snoei...>
Maar goed, met een beetje mazzel kan ik volgend weekend aan de slag! (8>
Even een laatste berichtje om te laten weten dat de installatie niet helemaal op rolletjes liep maar dat, na een complete herinstallatie van Windows 2000 Professional, ik inmiddels draai op bovenstaand systeempje. Ik heb er wel een Enermax 353W bijgekocht en dat was ook nog eens 90 eurootjes. Al met al een kleine 300 euro uitgegeven maar heb nu wel weer een lekker snel systeem.

Mijn eerste indruk van de L7S7A2 is dat het inderdaad een stabiel plankje is. Ik heb na die herinstallatie van Win2K geen enkele BSOD meer gehad. Mijn XP2400 draait idle op ongeveer 46 graden en stressed op 51-52 graden en dat met een standaard koeler zoals geleverd bij de CPU (Boxed dus).

Dus bedankt voor de hulp, ik ben weer helemaal bij :7.

[ Voor 7% gewijzigd door Killraven op 01-07-2003 21:50 . Reden: CPU info even toegevoegd ]

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ik had nog een vraag wat betreft een upgrade.

Als je moederbord een Nvidia Nforce II chipset heeft (asus a7n8x)
werkt dat dan goed met een ATI videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Getah schreef op 02 July 2003 @ 18:03:
Ik had nog een vraag wat betreft een upgrade.

Als je moederbord een Nvidia Nforce II chipset heeft (asus a7n8x)
werkt dat dan goed met een ATI videokaart?
Tuurlijk, zelfs een nVidia beeldkaart gaat er ook niet beter van werken hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door XoReP op 02-07-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello tweakers,

na wat zoeken toch een forum waar ik waarschijnlijk mijn ei kwijt kan :)

na best lang zoeken heb een volgende configuratie samengesteld om mijn oude compraq deskpro pII te vervangen. enige studie naar upgrade bleek al snel niet echt mogelijk te zijn. zeker omdat ik ook een miditower wil.

€ 293.50 Intel P4 2.80 GHz 512KB >800 FSB< S478 Box
Het prijsverschil tussen deze en de 3 ghz is nog net even te groot.

€ 49.50 AOpen QF50-C Blue miditower 300W P4 / AMD
€ 47.50 DVD ROM Toshiba 16x48 bulk (zwart)
€ 222.50 DVD +/- RW Sony DWU-10A 4x bulk
leek mij een knappe brander aangezien hij "+" als "-" ondersteund

€ 219.00 512MB DDR400 PC3200 Kingston ValueRam CL3.0 2 stuks
Hier ben ik nog niet helemaal uit, er zijn nogal wat discussies
omtrent de merken/prijzen

€ 7.50 US Blaster 380 stereo headset
€ 37.50 Geluidskaart Creative SB Live Player 5.1 bulk
€ 119.50 Seagate 80GB 7200 RPM (7200.7 type) SERIAL ATA
deze schijf komt goed uit testen

€ 19.50 Koeler CoolerMaster tot Intel P4 3GHz XI4-7H52A
€ 193.50 Asus P4C800 Deluxe, GLAN, Dual DDR400, 800FSB - P4
een duur bordje, maar het wel waard denk ik

€ 509.50 17" Hitachi TFT CML174SXWB Zwart
dit was nog het lastigste, dvi, d-sub :?

€ 49.50 ASSEMBLAGE / MONTAGE VAN COMPUTER
€ 196.50 Club3D ATI Radeon 9700 128MB DDR DVI & TV out
vond het prijs/kwaliteit gezien wel aardig, aangezien de
9800 gelijk weer een heel stuk duurder is

€ 99.50 Hewlett Packard Printer Deskjet 5550c
€ 119.50 Logitech Cordless Desktop MX (muis + keyb) ZWART

Deze configuratie wil ik bestellen bij yorcom. iemand die er op of aanmerking over heeft? Het is vaak lastig om zoiets bij elkaar te zoeken. zoveel specs....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag één dezer dagen een nieuwe pc samenstellen. Ik ben al een paar dagen bezig maar ik kom er niet echt uit :( Kan iemand mij bij bepaalde dingen helpen? Ik zou dit zeer op prijs stellen.
Ik heb al een bestaand systeem en wil wat hardware / onderdelen uit mijn oude systeem meenemen naar mijn nieuwe systeem. Ik heb de search gebruikt, de review-sectie op T-net en natuurlijk de Pricewatch ;) Ik heb geen gelimiteerd budget, maar het moet wel allemaal redlijk blijven. Mijn ouders betalen dit, dus...
Gewoon géén geld over de balk smijten.
De onderdelen die ik door heb gestreept, heb ik al en hoeven dus niet worden geupgraded of vervangen te worden en neem ik dus mee naar mijn nieuwe systeem. Het volgende had ik in gedachte:

Processor:
Intel Pentium 4 2,8Ghz (800Mhz FSB, Boxed) | € 288,-

Ik heb gekozen voor deze CPU, omdat hij lekker snel en stabiel is, vooral met HTT :P
Pentium 4 800MHz FSB processors getest @ THG
Klik hier voor het plaatje

Moederbord:
???

Ik zou een moederboard zonder te veel on-board-rotzooi. Ik bedoel als ik al een netwerkkaart heb dan hoef ik er géén op het moederbord te hebben want hier betaal je alleen maar voor. Ook moet USB v2.0 standaard zijn samen met de snelste ATA-aansluiting voor mijn HDD, dit is nu toch de ATA133 :? Ook de snelste AGP zou ik erop willen hebben. DIt is volgens mij de AGP8x.

CPU Koeling:
???

Ik wil graag een goede koeling die mijn PC onder de moeilijkste omstandigheden koel houdt.

Geheugen:
TwinMOS 512MB PC3200 DDR SDRAM | € 84,-

Ik ben hier voor 512MB gegaan, omdat ik onderstaand topic heb gelezen en dat 512MB bij mij 'paste'. Ook ga ik voor het merk TwinMOS, want later wil ik deze PC overclocken als hij oud wordt.
TwinMOS PC3200 Dual Channel DDR geheugenreview
Topic: Technische PMG FAQ: hoeveel ram?

Videokaart:
Creative 3D Blaster GeForce 2 Titanium (64MB 400Mhz DDR AGP2x)

Ik vind deze videokaart nog snel genoeg om de nieuwste spellen bij te benen. Misschien niet de mooiste kwaliteit maar hij werkt tenminste ;) Ik upgrade hem wel wnr dit gevraagd wordt van de nieuwste gamez.
Voodoo Banshee (16MB PCI)
Deze 2de videokaart laat ik erin zitten voor de aansluiting van mijn 2de monitor...Ja Dual Monitoren dus! >:)

Geluidskaart:
Hier heb ik de meeste problemen mee gehad. Hier word ik niet veel weizer uit. Bijvoorbeeld welke Creative SounBlaster ik moet pakken of juist een Terratec. Kan iemand mij hier duidelijkheid over schaffen. Een vriend van mij die Dj is die zie dat Terratec een betere geluidskwaliteit had maar wel wat duurder is. Klopt deze uitspraak van hem? Ik heb iig Digital Out nodig voor het opnemen van MD-schijfjes. Ook zou Digital In gewenst zijn als je hierdoor bijvoorbeeld MD-schijfjes over kn zetten naar de computer. Tevens zou ik er de LP op aan willen sluiten en moet hij met Dolby Surround v5.1om kunnen gaan. Dit zijn zowat wel mijn eisen aan een geluidskaart. Heeft iemand een idee, want door het aanbod zie ik de bomen niet meer door het bos :7

Netwerkkaart:
Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC (10 / 100 Mbit PCI LANCard)

Gewoon een simpel 10 / 100 Mbit netwerkkaartje. Dit is goed en snel genoeg als we gaan lannen :P
Linksys Access Point 11mbit WAP11
Lekker op mijn gemak thuis draadloos internetten en netwerken....relaxed

Harde Schijf:
Maxtor DiamondMax Plus 9 8MB 120 GB | € 114,-

Ik had nog een 20 GB harde schijf, maar dit was niet genoeg daarom moest ik noodgedwongen een nieuwe kopen. Ik ben toen voor de Maxtor gegaan. Hij kwam als beste uit de test bij een review op T-net. Ik ben voor de 120 GB gegaan omdat die in verhouding het goedkoopst zijn en ook omdat ik nu zoveel mp3's, film en gamez op mijn HDD kan laten staan als ik wil en niet alles hoef te branden <--- géén warez he O-)
Tweakers.net vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven
Seagate 20 GB UDMA
Dit is dus de harde schijf die ik nog had. Ik wil die plaatsen in mijn nieuwe systeem als dit mogelijk kon zijn. Ik weet niet op hoevel rpm / toeren hij draait, maar het is maar een oud dingetje, dus veel verwacht ik er niet van. Ik laat er wel Windows Xp Professional op draaien, op de oude HDD. Is dat een goed idee?

Cd brander:
Aopen CRW5224 52x24x52 retail | € 42,-

Ik heb deze keuze gemaakt omdat deze Cd-brander de Cd's niet alleen kan lezen, maar ook nog eens met hoge snelheid kan branden. Niet alleen de CD-R maar ook de CD-RW brand hij op een goede tot zeer goede snelheid.

Dvd brander:
NEC ND-1100A | € 152,-

De DVD-brander is nu, door de prijsdaling, in berijk van de consument. Ik wil graag een DVD-brander, omdat ik dan daar mijn fims kan opbranden en heel veel data >:) EN onderstaand nieuwsbericht suggereerd dat het mogelijk is met deze schijf ook DVD- te branden, wat natuurlijk ideaal zou zijn.
NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek

Floppydrive:
Mitsumi 1,44MB

Gewoon het standaard diskette-station die in mijn PC zat. Gwn meenemen die hap :D

Behuizing:
Iris ATX Midi

Niet veel bijzonders...

Voeding:
Ik heb gekeken op onderstaand topic, maar dit schematje gaat maar tot de 2,0Ghz van de P4, heeft iemand een idee of suggestie welke voeding ik het beste kan nemen :?
Topic: Welke voeding heb ik nodig?

Monitor:
Ik wil graag 3 monitoren aansluiten op mijn computer. Ik heb nu al twee 17" beeldschermen, uit het jaar stillekes :D, maar daar wou ik nog een nieuwe bijkopen. Zeker één die groter is da 19", want hierop moet ik tevens TV kijken vanuit mijn bed. Ja 2 persoons ja... das zeker relaxed 8) Maar voor de 21" kijk ik wel een beetje rond en wacht ik totdat een goede 2derhands monitor er opduikt in de pricewatch of op flexiondirect.

Speakerset:
Ik heb thuis al 5 speakers staan, klaar voor gebruik van een Dolby Surround v5.1!!! Lekker muziek luisteren en filmpies kijken >:)

Toetsenbord:

Een draadloos toetsenbord hoeft voor mij niet, alleen maar extra geld en extra zorgen (als de batterijen weer ins op zijn). Ik heb een toetsenbord die het best uit de test kwam bij de ComputerIdee :o. Hij heeft heel veel functieknoppen. Maar wat het belangrijkste voor mij is de '/+?-knop' die vlak bij de pijltjes zit en dit dus fijner is bij het gamen. Dit lijkt me gwn een fijn toetsenbord en ik vind hem er ook nog mooi uitzien ook ;)

Muis:
Logitech MX500 Optical

Dit is een zeer fijne muis en die heb ik met behulp van de review die toendertijd op T-net stond gekocht. Hij is mij zeer goed bevallen deze muis en heeft vooralsnog géén problemen veroorzaakt.
Review van de Logitech MX 500

Camera:
Trust 320 Sp@ceCam

Ik heb deze webcam gekocht, omdat hij goedkoop en gebruiksvriendelijk is. Mijn bedoeling was om met de vrouwen op MSN te webcammen en niet voor bijvoorbeeld haarscherpe foto's.

Kabels:
Ik heb een plexiglas raampje in de zijkant van mijn kast en nu moet de binnenkant ook zo mooi mogelijk en geordend eruit zien. Die wou ik berijken door het het gebruk van speciale kabels. Bijvoorbeeld een ATA133 round kabel. Zijn en nog meer van dit soort kabels op de markt?

TV Kaart:
De review die ik op T-net zag staan dateerde uit 2000 wat mij toch te oud was. Ik wil een TV kaart omdat ik via mijn PC TV wil kijken, zodat ik geen nieuwe TV hoef te kopen ;) Teletext, radio via de kabel, alle zenders, enz Alles moet er op en eraan zitten. Natuurlijk ook de functoe om TV-programma's op te nemen of radio-shows. Welke zouden jullie mij aanraden?

Race Stuur:
Ik zou graag een race stuurdje willlen hebben met Force Feedback zodat hij lekker, kinky, trilt als ik Colin Mcrae Rally 3 aan het spelen ben >:) Omdat de review nogal verouderd is op T-net weet ik dus niet welke ik moet pakken. Hebben jullie een idee?

Kunnen jullie vertelllen of dit allemaal met elkaar gaat werken :? Eventuele opmerkingen en suggesties zijn natuurlijk altijd gewenst. Het is nu zeer vroeg in de morgen, of heel laat in de morgen. Dus laat die moeite die ik ervoor heb gedaan niet onbeloond, alsjeblieft. Ben kei-kapot :P en hardstikke moe.

Dit zijn reviews die zeker nog een keer te kijken waard zijn:
GadgetDelivery IRax review
Pentium 4 800MHz FSB processors getest @ THG
TwinMOS PC3200 Dual Channel DDR geheugenreview
Tweakers.net vergelijking van high-performance desktop ATA-schijven
NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek
Review van de Logitech MX 500

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Sorry dubbelpost O+ , maar dat mag wel als je nu nog wakker bent voor je net gemaakte post, pffff

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xenation,

grappig dat je voor bijna de zelfde specs jiest als ik ( zie onder jouw textje ).

als mobo heb ik de p4c800 van asus gekozen, mede door de intel i875 chipset die de 800 MHZ FSB ondersteund. misschien heb je er wat aan.

Voor de koeling: bij www.yorcom.nl zit er een koeling op die proc, ik heb hem besteld gisteren bij yorcom.

maar al met al, grappig dat je bijna de zelfde config hebt.

je koopt er geen geheugen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg ook voor 2 balkjes geheugen, dan draait het dual channel. En een boxed koeler bij je cpu is meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Ik geloof dat Peter_Lee en Xenation al een aardig idee hebben van wat ze willen upgraden :P. gedeeltelijke plagiaat van de best buy guide van juni ?? :+

Een paar kleine opmerkingen:

Ipv de Asus p4c800 met de Intel 875 chip (190 euro) zou ik een Asus p4p800 met de Intel 865PE chip (144 euro) nemen. Dit omdat die evensnel en goed is, maar wel een stuk goedkoper. Zie ook link

Neem wel 2 geheugenreepjes. Dus ofwel 2x256 MB of 2x512 MB, anders gooi je een heleboel performance weg en dat is zonde...

Van geluidskaarten heb ik geen bovengemiddelde expertise O-) :+. Wel heb ik een paar reviews voor je:
audigy2
Hercules Fortissimo/Digitalfire 3
Audigy2 en Terratec Aureon 7.1
Voor Digital out/in en dergelijke kun je het beste even kijken op de website van de fabrikanten.

De voeding is opzich niet heel spannend. Een enermax/zalman/antec van 350 watt kan het allemaal wel trekken. Anders is de Qtec 400 watt ook een goedkoop en goed alternatief.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond mensen,

Ik ben een regelmatige gamer en merk dat mijn pc zo nu en dan wat moeilijkheden heeft om alles bij te houden. Ikzelf dat dat voornamelijk aan mijn videokaart ligt, aangezien bv. Grand Prix 4 ontzettend vertraagt zo gauw ik een stadion binnen kom rijden.

Specificaties:
Msi KT3 Ultra met XP1800+
512mb DDR333
Asus V7100 Pro (GForce2 MX400 64Mb)

Ik wil er zo'n €150,- voor uitgeven, dus graag wat advies 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 21:22:
Goedenavond mensen,

Ik ben een regelmatige gamer en merk dat mijn pc zo nu en dan wat moeilijkheden heeft om alles bij te houden. Ikzelf dat dat voornamelijk aan mijn videokaart ligt, aangezien bv. Grand Prix 4 ontzettend vertraagt zo gauw ik een stadion binnen kom rijden.

Specificaties:
512mb DDR333

Een nieuwe videokaart lijkt me hier inderdaad het meest zinnig als verbetering in GP4.

Met dat budget zijn denk ik dit de videokaarten die in aanmerking komen:
-Radeon9500 (~125 euro)
-Radeon9500Pro/9600Pro (~200 euro) (liefst een 9500Pro, is beter dan zijn opvolger :P)
-GeForce FX 5600 (~150 euro)
-GeForce FX 5600 Ultra (~200 euro)

review/vergelijking R9700 Pro, R9600 Pro, R9500 Pro, R9500 Non-Pro, FX5600 Ultra, FX5200 Ultra, GeForce4 Ti4200

review/vergelijking GeForce4 Ti4200, GeForce4 Ti4600, R9000 Pro, R9500 Pro, R9700 Non-Pro, R9700 PRO

Ikzelf zou denk ik toch gaan voor een GeForce FX 5600 Ultra, ook al is die iets boven je budget. Een Radeon 9500 of een GeForce FX 5600 zouden denk ik je systeem geen recht doen voor een 'regelmatige gamer'.
edit:
meneer_E heeft gelijk. De Radeon 9700 is tegenwoordig al zo goedkoop geworden dat het nu even duur is als de 9500Pro terwijl het veel betere prestaties biedt 8)7. (hoe heb ik dit kunnen missen :?)

[ Voor 8% gewijzigd door makje op 03-07-2003 23:37 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CASA:
Zoals Makje volkomen terecht aangeeft, missen de Radeon 9500 en de Geforce FX 5600 net het beetje power dat een moderne DirectX 9 zou moeten hebben. Sterker, ze hebben een mindere performance dan een goede DirectX 8 kaart als de Geforce 4 TI serie. In het 150 euro segment zijn er momenteel niet echt videokaarten die ik je kan aanraden. Daarom wil ik je twee goede alternatieven adviseren:

Geforce 4 TI-4200 128MB van ongeveer 100 euro

Zoals je niet per se van behoefte hebt aan AA & AF is dit altijd nog een voortreffelijk videokaart met een uitstekende performance die ook in moderne games minstens zo goed zo niet beter presteerd dan de videokaarten in het betere midden segment. Zie ook:

http://firingsquad.gamers...-vtdr128_review/page5.asp

Radeon 9700 van ongeveer 200 euro

Als je toch DirectX 9 ondersteuning en wel gebruik zou willen maken van AA & AF kun je voor 200 euro een Radeon 9700 kopen. Eigenlijk een videokaart uit het High End segment, maar momenteel niet duurder dan een betere kaart uit de middenklasse als de Radeon 9500Pro/9600Pro of FX 5600ultra terwijl hij toch duidelijk beter presteerd.

Beide kaarten geven je een enorme performance verbetering t.o.v. je huidige videokaart. De Radeon 9700 zal als nog snellere kaart met DirectX 9 ondersteuning minder snel verouderen dan de TI-4200 en biedt bovendien een goede performance met AA & AF, hij kost echter wel het dubbele. Aan jou de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info makje en meneer_e!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 03 July 2003 @ 14:08:
Ik geloof dat Peter_Lee en Xenation al een aardig idee hebben van wat ze willen upgraden :P. gedeeltelijke plagiaat van de best buy guide van juni ?? :+

Ipv de Asus p4c800 met de Intel 875 chip (190 euro) zou ik een Asus p4p800 met de Intel 865PE chip (144 euro) nemen. Dit omdat die evensnel en goed is, maar wel een stuk goedkoper. Zie ook link

Neem wel 2 geheugenreepjes. Dus ofwel 2x256 MB of 2x512 MB, anders gooi je een heleboel performance weg en dat is zonde...
De Best-Buy-Guide is toch niet voor nix :*)

Ook zie ik niet echt meer de bomen door het bos, het mobo-bos 8)
Intel 865PE-moederborden met PAT vergeleken:
Zoals al eerder verteld is het enige verschil tussen de 865- en 875-chipset, is dat de laatste de mogelijkheid heeft om ECC-geheugen toe te passen.
Wat is ECC-geheugen? En PAT zou ik er graag wel op willen hebben, omdat dit het systeem versnelt. Dit wil toch iedereen >:) Maar dat ECC-geheugen is het enigste verschil tussen de 865 en de 875 chipset :?
Ook weet ik niet wat voor aansluiting nou het beste is voor een IDE HDD. Je heb zoveel verschillende. ATA133 is toch het snelste of niet?

Ook wil ik de Twinmos/Winbond geheugenstreepje omdat deze een stuk sneller is dan de Twinmos/Twinmos. Dit was in deze review verteld in de replys. Klopt dit??? Naders moet ik een Twinmos/Winbond geheugenstaafje hebben :D
Ik moet dus 2 reepjes hebben van :
TwinMOS 251MB PC3200 DDR SDRAM | € 42,- O-)

Ook is een standaard CPU koeling die ik, misschien bij de processor krijg, want ik heb een speciaal adresje, dan zou deze voldoende moeten zijn. Als ik iig nu nog niet ga overklokken en alles in een MIDI-case douw :P

Ik zal me nog één keer en de laatse keer me verdiepen in de juiste geluidskaart die mij past. Als ik er nu niet uitkomt dan weet ik het niet meer. Ik zal hem later wel posten en dan moeten jullie maar beslissen of hij bij mijn eisen past :o

Een voeding van 350 Watt is dus meer als genoeg en alles stabiel loopt? Ik ga even een leuke voeding zoeken in de procewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Laatst online: 10-09 18:54
P III 800 EB
512 mb sdram (pc133)
GF 2 GTS
40 gig HD WD
Asus Tuv4x mobotje
52 speed cdrom
12 speed fikker
inwin kastje
SB pci 128

Of kan ik beter een nieuwe pc kopen ?( alles enzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Amd Athlon XP 2600+ 333 MHZ
Abit NF7-S Rev2.0 ATA133 SATA 6.1 Dolby Digital Dual DDR400
2X 256MB PC3200 400MHZ DDR
Abit Siluro GeForce3 64MB DDR 200/550
40 GB U-133 7200 RPM Maxtor
LG 16/48 DVD/CD player
LiteOn 24/10/40 CD brander

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet ergens een losse 5" bay te kopen zodat ik daar fijn mijn optical line in kan steken en bijvoorbeeld de microfoon? Als er USB bij kwam of firewire zou dit alleen maar fijner zijn.

Is er ook een maniet om dit zelf te bouwen?

Kijk zoiets is leuk maar er zitten veel functies op die ik toch niet ga gebruiken en daar betaal je alleen maar meer voor B)

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/video/20021106/images/audigy2_2.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op 04 July 2003 @ 19:52:
Amd Athlon XP 2600+ 333 MHZ
Abit NF7-S Rev2.0 ATA133 SATA 6.1 Dolby Digital Dual DDR400
2X 256MB PC3200 400MHZ DDR
Abit Siluro GeForce3 64MB DDR 200/550
40 GB U-133 7200 RPM Maxtor
LG 16/48 DVD/CD player
LiteOn 24/10/40 CD brander
misschien een iets grotere HD?
en als je veel gamet snellere videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deogere: Nieuwe bureaustoel?!
MysteryTweaker schreef op 04 juli 2003 @ 19:50:
P III 800 EB
512 mb sdram (pc133)
GF 2 GTS
40 gig HD WD
Asus Tuv4x mobotje
52 speed cdrom
12 speed fikker
inwin kastje
SB pci 128

Of kan ik beter een nieuwe pc kopen ?( alles enzo )
Wat ben je met deze (of je toekomstige) PC van plan te doen en wat is je budget?

Als het iets is met veel gamen zal het overigens een nieuwe PC worden, er zitten teveel bottlenecks in je huidige systeem om er een echt game beest van te maken en anderzijds is het een leuk systeem om aan een iets minder veel eisende gebruiker te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 21:26:
[...]

misschien een iets grotere HD?
en als je veel gamet snellere videokaart
Ja idd! ik ga er eens over nadenken om een SATA150 te kopen een 120 gb ofzow..

Meneer_E, ik heb een prima stoel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was maar een ideetje, zelf ga ik mijn bureaustoel wel upgraden, mijn huidige begint namenlijk steeds meer een bottleneck te vormen voor mijn PC-plezier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze geluidskaarten:
Hercules Fortissimo III 7.1 en de Digifire 7.1
zij door Tom's Hardware niet zo goed getest.

Ik weet niet goed welke standaard ik moet pakken voor een mooi bioscoop geluid.
Op deze site Staat er wel wat over uitgelegd, maar ik kan nog steeds niet kiezen. Dit probleem heb ik ge-erft van mijn vader want die ken ook niet kiezen, daarom stel ik hier misschien lastige en vervelende vragen, maar ik (en ons pap) moeten gewoon altijd iets goed hebben ;)

Deze plaatjes had ik gevongen, zij stellen de verschillende opstellingen en standaards voor.
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/video/20021023/images/listenerex.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/video/20021023/images/517.gif

Nou is dit mijn eigen slaapkamer, een plattegrond ervan. Lekker gepaint >:) En het plaatje daarop had ik mijn opstelling in gedachte. Omdat ik zo'n kleine kamer heb dan is toch Dolby Surround v5.1 Voldoende of niet dan. De Subwoofer, maakt die uit waar die staat?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/738661/Plattegrond%20Kamer%20Coen.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/738661/Plattegrond%20Kamer%20Coen%20Dolby%20Digital%205.1.JPG

Klop dit hoe ik dit wil gaan doen, of raden jullie mij toch iets anders aan? Graag opmerkingen of reacties :7

//edit Met het juiste programma ken je toch het geluid zo instellen, dat als ik bijvoorbeeld achter de computer zit, het geluid op een bepaalde plaats komt. Bijvoorbeeld dat het centrum de STOEL wordt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 21:22:
Goedenavond mensen,

Specificaties:
512mb DDR333

Grand Prix 4 is zwaar afhankelijk van de CPU. Als dit dus soepeler moet gaan, zou ik een snellere CPU (XP2600+ ofzo) erin stoppen. Wil je meer snelheid in de spellen over het algemeen, zou ik inderdaad de videokaart upgraden.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makje schreef op 03 July 2003 @ 14:08:

Van geluidskaarten heb ik geen bovengemiddelde expertise O-) :+. Wel heb ik een paar reviews voor je:
audigy2
Hercules Fortissimo/Digitalfire 3
Audigy2 en Terratec Aureon 7.1
Voor Digital out/in en dergelijke kun je het beste even kijken op de website van de fabrikanten.

De voeding is opzich niet heel spannend. Een enermax/zalman/antec van 350 watt kan het allemaal wel trekken. Anders is de Qtec 400 watt ook een goedkoop en goed alternatief.
Door plagiaat worden de beste ideeen de wereld in geschopt! ;)

maar je hebt inderdaad gelijk, ik heb 2 reepjes 512 ddr sdram bij besteld, lijkt me genoeg.

maar wat je zegt over het mobo, het maakt me niet veel uit of ie € 100 duurder is of niet. en in het kader van laten-we-alles-in-een-keer-goed-doen heb ik voor de p4c800 gekozen. Ook het 800 MHZ FSB gebeuren trok me aan.

Waar ik nog niet uit ben/was is: is er verschil tussen cas 2 en cas 3 geeugen, behalve het verschil van zo'n € 50 per reepje. Ik had er wat over gelezen in nieuws: Analyse van prestatieverschillen tussen geheugentimings daar werd gesproken dat het feitelijk geen donder uitmaakt.

thnx so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 19:42:
[...]

[...]
Wat is ECC-geheugen? En PAT zou ik er graag wel op willen hebben, omdat dit het systeem versnelt. Dit wil toch iedereen >:) Maar dat ECC-geheugen is het enigste verschil tussen de 865 en de 875 chipset :?
Ook weet ik niet wat voor aansluiting nou het beste is voor een IDE HDD. Je heb zoveel verschillende. ATA133 is toch het snelste of niet?

Ook wil ik de Twinmos/Winbond geheugenstreepje omdat deze een stuk sneller is dan de Twinmos/Twinmos. Dit was in deze review verteld in de replys. Klopt dit??? Naders moet ik een Twinmos/Winbond geheugenstaafje hebben :D

Ook is een standaard CPU koeling die ik, misschien bij de processor krijg, want ik heb een speciaal adresje, dan zou deze voldoende moeten zijn. Als ik iig nu nog niet ga overklokken en alles in een MIDI-case douw :P

Ik zal me nog één keer en de laatse keer me verdiepen in de juiste geluidskaart die mij past. Als ik er nu niet uitkomt dan weet ik het niet meer. Ik zal hem later wel posten en dan moeten jullie maar beslissen of hij bij mijn eisen past :o

Een voeding van 350 Watt is dus meer als genoeg en alles stabiel loopt? Ik ga even een leuke voeding zoeken in de procewatch.
Weet niemand hier antwoord op mijn vragen :?
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 20:19:
Is er niet ergens een losse 5" bay te kopen zodat ik daar fijn mijn optical line in kan steken en bijvoorbeeld de microfoon? Als er USB bij kwam of firewire zou dit alleen maar fijner zijn.

Kijk zoiets is leuk maar er zitten veel functies op die ik toch niet ga gebruiken en daar betaal je alleen maar meer voor B)

[afbeelding]
en hierop? Ik ga denk zelf een baybus maken B) Met veel functies erin. Zal er meteen een HOW-TO van maken ;)
Deze geluidskaarten:
Op deze site Staat er wel wat over uitgelegd, maar ik kan nog steeds niet kiezen. Dit probleem heb ik ge-erft van mijn vader want die ken ook niet kiezen, daarom stel ik hier misschien lastige en vervelende vragen, maar ik (en ons pap) moeten gewoon altijd iets goed hebben ;)

Deze plaatjes had ik gevongen, zij stellen de verschillende opstellingen en standaards voor.
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/video/20021023/images/listenerex.jpg

Nou is dit mijn eigen slaapkamer, een plattegrond ervan. Lekker gepaint >:) En het plaatje daarop had ik mijn opstelling in gedachte. Omdat ik zo'n kleine kamer heb dan is toch Dolby Surround v5.1 Voldoende of niet dan. De Subwoofer, maakt die uit waar die staat?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/738661/Plattegrond%20Kamer%20Coen.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/738661/Plattegrond%20Kamer%20Coen%20Dolby%20Digital%205.1.JPG

Klop dit hoe ik dit wil gaan doen, of raden jullie mij toch iets anders aan? Graag opmerkingen of reacties :7

//edit Met het juiste programma ken je toch het geluid zo instellen, dat als ik bijvoorbeeld achter de computer zit, het geluid op een bepaalde plaats komt. Bijvoorbeeld dat het centrum de STOEL wordt 8)
Heeft niemand hier reacties of opmerkingen over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Je kunt toch gewoon een beetje met het balans gaan klooien? :?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 03:58:

Xenation schreef op 04 July 2003 @ 19:42:
[...]

[...]

Weet niemand hier antwoord op mijn vragen :?
kijk, het probleem wat ik met dit topic soms ervaar is dat er hier geprobeerd wordt advies te geven aan mensen. Dit met argumenten en dus vaak ook enige uitleg. Echter GoT in het algemeen gaat uit van de zelfredzaamheid van de Tweakers, inclusief een kundig gebruik van de subforum-faqs en de search. Jouw bovenstaande vragen vallen een beetje in een grijs gebied tussen vragen die in dit topic thuishoren en vragen die je beter zelf kunt uitzoeken.

Maar goed voor je vragen:
-ECC
-PAT en 865
-ATA133 is sneller dan ATA100, maar het verschil is meer theoretisch dan praktisch en in benchmarks nauwelijks tot niet meetbaar...
-Over Twinmos geheugen heb je blijkbaar al een goed draadje gevonden, meer informatie dan hier op GoT al rondzweeft heb ik ook niet voor je...
-Een gewone standaard koeling is inderdaad al voldoende als je niet gaat overklokken.
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 20:19:

[afbeelding]
en hierop? Ik ga denk zelf een baybus maken B) Met veel functies erin. Zal er meteen een HOW-TO van maken ;)
Deze geluidskaarten:

over zelf een baybus maken is al wel het nodige te vinden hier op GoT en anders wel op google. Maak er wat moois van en als je dat dan ook nog met ons wilt delen: _/-\o_

Heeft niemand hier reacties of opmerkingen over :?

wat je precies met die logo's van Toms Hardware wilt is me niet helemaal duidelijk :?
De opstelling van je 5.1 geluid lijkt me verder wel oke. Volgens mij moet de luisteraar gewoon in het midden tussen de 5 boxen zitten en dan is het goed... :? Voor expert advies over de exacte opstelling en de voor- en nadelen kun je misschien beter in dit subforum terecht: Audio, Video & HiFi Forum

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THG wil niet dat je plaatjes op bijvoorbeeld forums van hun site gebruikt. Daarom worden het automatisc hamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zien jullie dan hamers, ik zie gwn 2 Dolby Suround plaatjes en een schema van mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, als ik het zelf post zie ik ook altijd hamers. En ik weet bijna wel zeker dat iedereen die hamers ziet. Maar je kunt wel handmatig dat plaatje zoeken via de url in de eigenschappen van de plaatjes.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.