snelle pc: CPU 100% bij divx

Pagina: 1
Acties:

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
Ik heb lang gezocht maar nog geen antwoord gevonden, het zit namelijk zo: als ik een divx aanklik of open dan gaat mn cpu 100% lopen door explorer. Ik snap er niets van, dit is gekomen nadat ik de NIMO drivers geinstalleerd had voor de sub's (ondertiteling). Het enige wat mij opviel is dat er steeds een error komt van Xvid.dll, deze heb ik meerdere keren opnieuw geinstalleerd van verschillende programma's maar dat had geen nut :( zijn dit nu foute drivers,

Als ik niet snel een antwoord gevonden heb is er maar een oplossing: windows opnieuw installeren.

System:
Windows XP (sp1)
512 MB RDRAM PC1066
P4 2,533 Ghz

(HELP)

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46

ErA

Heel mischien heb je hier wat aan:

Na herinstall win2000 pc ineens 100% cpu-load tijdens divx

of deze

100% CPU bij games en Divx

èn deze

hoog cpu gebruik DVD+DivX

[ Voor 40% gewijzigd door ErA op 03-04-2003 00:53 ]

• BLACK SPIDER NL
Het is echt die explorer die op 100% blijft hangen, als ik explorer beeindig in windows task manager (en weer opstart) dan is het over, in spellen loopt alles perfect, het is echt alleen de divx waar ik last mee krijg

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Als het enkel explorer is die naar 100% gaat dan is het probleem waarschijnlijk de explorer extensie van Windows Media Player. Die durft wel eens onbegrijpelijke dingen doen zoals het niet toelaten om films te verwijderen omdat ze zogezegd in gebruik zijn of Explorer naar 100% te jagen... De oplossing hiervoor:

Ga in het regsiter (Start -> Run -> regedit.exe) naar volgende sleutel:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler

En daar moet je de 'Default' string verwijderen:

{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}

Maak een backup van die string (File -> Export)!!
Het heeft wel een nadeel: Als je nu met de rechtermuisknop de properties van een AVI opvraagt dan zie je niet meer de detailed specifications. Maar daar zijn toch betere tools voor zoals GSpot.

Mogelijk moet je rebooten voor het effect heeft.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

BLACK SPIDER NL schreef op 03 April 2003 @ 00:46:
Ik snap er niets van, dit is gekomen nadat ik de NIMO drivers geinstalleerd had voor de sub's (ondertiteling). Het enige wat mij opviel is dat er steeds een error
Aha...het beruchte NIMO pack. Oorzaak van net iets meer problemen dan Tsunami codecs. Er wordt veel te veel geinstalleerd en veel van die dingen werken elkaar eerder tegen dan dat ze helpen. Lees dit eens:
http://www.inmatrix.com/articles/mediasetup.shtml
Dan zal je zien dat je bijna niets nodig hebt om te kunnen werken.
Als je geluk hebt hof je niet heel je systeem te rebuilden om alle rotte codecs kwijt te raken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Er is maar een codec dat je nodig moet hebben en dat is de fddshow codec

• BLACK SPIDER NL
Heel erg bedankt voor jullie reacties, maar ik had alles geprobeerd, alle drivers geuninstalleerd en ook gedaan wat mahi zei. Dit had allemaal geen enkel nut, dus heb ik windows maar opnieuw geinstalleerd.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BLACK SPIDER NL schreef op 03 April 2003 @ 23:34:
Heel erg bedankt voor jullie reacties, maar ik had alles geprobeerd, alle drivers geuninstalleerd en ook gedaan wat mahi zei. Dit had allemaal geen enkel nut, dus heb ik windows maar opnieuw geinstalleerd.
En? Succes geboekt?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. In m'n enthousiasme had ik windows al opnieuw geïnstalleerd, maar dat verhielp het probleem niet. De tip van Mahi werkte uitstekend, bedankt!

Overigens heb ik geen flauw idee wat het nu veroorzaakt heeft, twee dagen terug liep alles nog als een zonnetje. Zal wel weer een microsoft update zijn geweest.
Pagina: 1