Hall, als ik een DVD afspeel via WinDVD, dan is mijn CPU usage altijd 100 (soms 96,97,98 of 99
), Bij een DivX is ook mijn CPU al zo zwaar belast. Ik heb WinXP, en ik heb hem al zo gezet dat hij geen extra grafische trucjes en weet ik veel wat voor onzin nog meer gebruikt. Ook heb ik het CPU gebruik van mijn geluidskaart helemaal op low gezet. Maar waarom trekt mijn CPU het niet
!!! Ik heb ook al PowerDVD 2.55 en 3.0 geprobeert de drivers van mijn vid. kaart die ik gebruikt heb zijn de officiele winXP drivers en de 22.50 en 22.80. Wat kan ik nog doen
ow btw mijn DMA staat aan bij de dvd drive (is een creative 12x40).
Wat is het probleem nu precies?
(specifieker: waarom is die CPU usage een probleem voor je?)
(specifieker: waarom is die CPU usage een probleem voor je?)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Omdat bij DVD de film hapert
ja anders maakt het me geen hol uit of course
en DivX loopt ook niet helemaal fantastisch (maar ik heb nu kwaliteit een beetje omlaag gegooid en nu loopt ie wel).
[edit]
DivX loopt nu wel bedoel ik, DVD niet
[edit]
[edit]
DivX loopt nu wel bedoel ik, DVD niet
[edit]
Vaag dan ik kon op vorige sys (PII 400 256 mb Viper2) MET SETI aan gewoon dvd's afspelen zonder problemen onder win98se en ME dus het kan aan de dvd software liggen of aan de O so geweldige (NOT!) XP liggen...
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
hmmm, met het O zo geweldige win ME (NOT!, ik vind XP pro toch wel beter dan ME en misschien zelfs als 98SE maar dat weet ik niet 4 sure), had ik hetzelfde probleem, ook al is het me wel eens gelukt om hem daar stabiel te krijgen (bij XP btw ook), maar op een gegeven moment doet ie het niet meer, het lig niet aan oudere drivers, (dat heb ik al geprobeert)
.
Ik draai Windows XP en bij mij werkt DivX prima, maar het is bekend dat de DVD spelers die het onder Windows 2000 nog goed deden, het vaak onder XP niet meer goed doen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Power DVD 4 voor XP is een lekker stabiel DVD progje, gebruik het zelf ook en nog geen problemen gehad.
Dan zal ik Powerdvd 4.0 XP maar eens toevallig gratis van het net naar beneden laden
En die ene divX player is proberen, eens kijken of alles dan een beetje loopt.
ja bsplay is erg fijn en gebruikt erg weinig CPU power, alleen werkt het op sommige videokaarten niet.
Verwijderd
Mhh,
k'weet of je wat aan deze info hebt,
hier een TB op 1,4 Ghz + GF2MX en Win98SE.
DivX afspelen (Gewoon via Windows Media speler 6.4) laat de CPU 85 % vrij (15% belasting dus)
DVD spelen met Power DVD geeft gemiddeld 70% CPU vrij (30 % belast dus)
k'weet of je wat aan deze info hebt,
hier een TB op 1,4 Ghz + GF2MX en Win98SE.
DivX afspelen (Gewoon via Windows Media speler 6.4) laat de CPU 85 % vrij (15% belasting dus)
DVD spelen met Power DVD geeft gemiddeld 70% CPU vrij (30 % belast dus)
DVD vette CPU load ?? DiVX niet ?? DMA modus wel geactiveerd ??
Laat maar....moet in vervolg even beter lezen ....
Laat maar....moet in vervolg even beter lezen ....
Pagina: 1