Toon posts:

100% CPU bij games en Divx

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat er veel topics over dit probleem is maar de oplossing zit er niet tussen.. wat divx betreft kom ik hier alleen maar topics tegen die vertellen dat ik de instellingen moet aanpassen of een andere player moet gebruiken.

Maar het heeft altijd goed gewerkt zonde enige aanpassing.

Bij games schokt het beeld en stottert het geluid.
Ik heb nu vanavond de boel geformateerd en win2k er weer schoon opgezet en nog heb ik het probleem..

Ik heb alleen service pack2, vga, sblivedrivers, divx 5.02 geinstalleerd.
Dus zou je toch denken dat het goed moet draaien.... maar nope...

Zie ik iets over het hoofd of is dit een hardware probleem?

Specs:

P4 2GHz
Asus 7700gts Deluxe
512MB Geheugen

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Misschien brak geheugen oid ?
Ik zou het eigenlijk ook niet weten. Vaak zijn mijn non-system programs ongeveer op 94 %. Ik weet niet wat er allemaal in draait, maar hij blijft hetzelfde aangeven tijdens games en divx. (en alles loopt nog soepel)

Je zou nog kunnen kijken of het aan je divx versie (beta?) ligt, of toch kijken voor betere (lees : niet altijd nieuwere) drivers

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 22:34 schreef Jojk het volgende:
Misschien brak geheugen oid ?
Ik zou het eigenlijk ook niet weten. Vaak zijn mijn non-system programs ongeveer op 94 %. Ik weet niet wat er allemaal in draait, maar hij blijft hetzelfde aangeven tijdens games en divx. (en alles loopt nog soepel)

Je zou nog kunnen kijken of het aan je divx versie (beta?) ligt, of toch kijken voor betere (lees : niet altijd nieuwere) drivers
maakt niet uit welke drivers ik gebruik voor zowel geluid als vga en ook niet welke versie van divx ik neem.. het blijft 100%cpu.... dat is dus het vage ervan.. en ik word er zo langzamer hand echt ziek van....

als ik windows2k nog een keer install kan het zijn dat het in eens goed is.. maar dan treed het probleem na een paar weken toch weer op...

Verwijderd

Het lijkt er op dat je hardware overlay het niet doet. Dat rekenwerk neemt de videokaart meestal voor z'n rekening.

Verwijderd

Topicstarter
Dus zoals ik al dacht is het dus een driver probleem..
Maar ook met de orginele drivers heb ik het probleem
Maar onder win98 heb ik er geen problemen mee.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

installeer winxp? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 22:50 schreef Klubbheads het volgende:
wil jij niet zo van die enge woorden hier neer gooien..!!! :) voor dat ik xp er op zet zal er toch eerst een service pack uit moeten komen dat HEEEEL veel oplost met xp..

Net ff de SBkaart in een ander slot gedaan maar nope.. mocht niet helpen.....

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 22:50 schreef Klubbheads het volgende:
Windows 2000 is een heel stuk beter dan Windows XP.

Verwijderd

Topicstarter
Net weer een format gedaan en nu geen service pack geinstaleerd maar alleen vga en divx..

same problem again........zucht

Ik snap dit echt niet gewoon wat kan hier nu fout zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus wel degelijk de vga drivers...

kep net hele oude drivers geinstalled.. en dan heb ik 60% cpu gebruik bij divx.. install ik de nieuwste nvidia drivers dan is het gelijk 100% en schokt de boel ernorm..

zelfde geld ook voor de drivers van de asus site zelf..

ook zei hij bij de orginele cd dat hij de kaart niet kon vinden.......

Verwijderd

Topicstarter
D'r is hier toch wel een oplossing voor????
Ik word hier echt niet goed van...
Zelf een mpg file speelt hij in 256kleuren af en vol 100% cpu gebruik

Verwijderd

2 maten van mij hebben met bijna een identiek systeem(geforce 3 kaart instead) exact hetzelfde probleem.het is bij hun alleen zo erg dat als ze in de folder van de avi komen (in hun geval my shared folder van kazaa) de usage al naar 100 % schiet en dit zonder reboot niet te verhelpen is.deleten van de avi onder een dos prompt is de enige oplossing om dat vage cpu gebruik te vermijden.

helaas ben ik ook een oplossing nog niet tegen gekomen..

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wanneer je een mobo hebt met een via chipset raad ik je aan ff de nieuwste via 4in1 drivers te installeren.

Verwijderd

heb ik ook gehad.. was m'n geheugen

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 22:59 schreef Farzin het volgende:

[..]

Windows 2000 is een heel stuk beter dan Windows XP.
Kun je dat onderbouwen, of is het een loze kreet?

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 16:42 schreef jhead22 het volgende:
Wanneer je een mobo hebt met een via chipset raad ik je aan ff de nieuwste via 4in1 drivers te installeren.
daar had ik nog niet aan gedacht.

ze draaien alleen allebei xp home nl.dan zou dat toch niet hoeven?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 16:58 schreef strypak het volgende:

[..]

daar had ik nog niet aan gedacht.

ze draaien alleen allebei xp home nl.dan zou dat toch niet hoeven?
Je moet wanneer je een mobo hebt met via chipset hebt altijd via 4in1 installeren. Deze drivers lossen veel problemen op ongeacht welk windoos OS je draait. Bij Linux of Beos etc wordt t een ander verhaal.

Verwijderd

maak van die 512 MB mem ff 256.....

grote kans dat het probleem dan verholpen is...... de chipset van de p4 kan niet overweg met 512 mb geheugen. Het is een bekend probleem bij compaq/ibm/dell/etc. anders gaat ie zo traag als dikke stront door een trechter :+

Verwijderd

ff tijdje weg geweest,maar toch:
is dat alleen met 512 mb specifiek of alles boven de 512 ,en over welke chipset heb je het dan,of is dit iets algemeens met p4 chipsets?
een is inderdaad een compaq(de 5457ea) maar de ander is gewoon een kloontje.
in het kort,is een 256 wisselen voor een 512 (totaal 768) een oplossing?

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:11

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hmmz, dit is dus precies waar ik ook ff topiccie over wou maken.

ik heb dus die nieuwe nvidia drivers derop gezet (28 nog wat geloof ik)
en met mijn p4 1500 en 383 mb tnt2 ultra loopt elke filmpje als DIKKE stront door een trechter...
uiteraard is dit zeer klote, ik kan niet normaal een divx-ie kijken...
het is geloof ik gekomen nadat ik die video drivers er op heb gezet (weet ik niet helemaal zeker)

maar wat je zegt over die via chipset.
ik heb een msi 845 pro 2 maar of er een via chipsetje op zit weet ik niet.... [zie specs-link in siggeh]

dan nog, mocht ik dit up willen daten, dan is dat dus een soort bios flashen, dan wel niet van je bios, maar van die specefieke chip(set)...
is dit net als flashen van je bios, dodelijk als het foutgaat e.d?

dit zou ik natuurlijk wel graag willen weten...

en als laatste nog even waar ik die soep kan halen... :)
dank u heren voor u info :) ;)

[edit] typo's... tis laat... of vroeg, wat jij wil

[ Voor 0% gewijzigd door TepelStreeltje op 11-08-2002 05:51 . Reden: kewl je kan ook een reden derbij zetteN!! [zie ik nu pas ...] ]

Battle.net Spud#2543

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... Aan alle mensen met video probs: Ga met Sisoft Sandra eens na hoe de AGP bus functioneert. Staat die toevallig op 1x / PCI mode? Dan wil alles wel eens minder gaan...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Aetje schreef op 11 augustus 2002 @ 06:46:
... Aan alle mensen met video probs: Ga met Sisoft Sandra eens na hoe de AGP bus functioneert. Staat die toevallig op 1x / PCI mode? Dan wil alles wel eens minder gaan...
Er worden geen AGP textures verzonden, dus AGP rate van 1x zou al genoeg moeten zijn. Een DivX is geen game!

Belangrijker is videokaartdrivers (voor Geforce3 en minder, vaak oudere driverversie + directX7 ipv de nieuwste) - en ondersteuning van iDCT, motioncompensation + subpictures.

De hardwareversnelling 1 tandje langzamer zetten wil ook het afspelen van DivX versoepelen/versnellen vreemd genoeg...

512MB ? Een DivX gebruikt al dat geheugen niet eens...

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
en als het op 1 x staat ken je dat ook verhogen of niet?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 25 juli 2002 @ 22:38:
maak van die 512 MB mem ff 256.....

grote kans dat het probleem dan verholpen is...... de chipset van de p4 kan niet overweg met 512 mb geheugen. Het is een bekend probleem bij compaq/ibm/dell/etc. anders gaat ie zo traag als dikke stront door een trechter :+
En waar haal je die wijsheid vandaan dan? Ik draai hier al sinds begin dit jaar op een P4 met 512Mb, Dell, en dat loopt als een trein! Geen enkel probleem mee.

Ik ga toch al heel wat tijd mee in deze "scene" maar dat verhaal dat P4 chipsets niet met meer dan 256Mb overweg kunnen heb ik écht nog nooit gehoord.

Laten we dit maar weer in de categorie "Broodje aap" danwel "indianen" verhalen stoppen.

Verwijderd

Croga schreef op 11 augustus 2002 @ 09:50:
[...]

En waar haal je die wijsheid vandaan dan? Ik draai hier al sinds begin dit jaar op een P4 met 512Mb, Dell, en dat loopt als een trein! Geen enkel probleem mee.

Ik ga toch al heel wat tijd mee in deze "scene" maar dat verhaal dat P4 chipsets niet met meer dan 256Mb overweg kunnen heb ik écht nog nooit gehoord.

Laten we dit maar weer in de categorie "Broodje aap" danwel "indianen" verhalen stoppen.
Dat is het idd. Zit hier met een P4 1.6 @ 2.6GHz met 512 MB geheugen (dat alles aangestuurd door de 845E) en als een DivX speler al boven de 20% CPU gebruik uitkomt sta ik vreemd te kijken :+

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

WIE!?

* TepelStreeltje is best wel nooby op tweakers gebied...
ik heb nieuwste direct-x

maaruh, waar we allemaal op zitten te wachten, hoe los ik dit op!?
ik wil godfather downloaden en kijken, maar dat gaat dus niet met die trage shit!
komt het misschien door men 21" monitor!?
ik word hier best wel beetje bedroefd van dat ik niet films kan kijken... :'( :'( :|

[een p4 1.6 naar 2.6?! tering, dat wil ik ook :D :D :D]

Battle.net Spud#2543

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

iemand??
aan geheugen kan het trouwens niet liggen, de problemen had ik eerst niet (kan het misschien door de detonator drivers komen??)

Battle.net Spud#2543

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nieuwe det. driver (30.nogwat) verhelpen het ook neit....

Battle.net Spud#2543

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 25 juli 2002 @ 16:55:
[...]

Kun je dat onderbouwen, of is het een loze kreet?
Hoef je niet te onderbouwen, is een feit :+
Verwijderd schreef op 25 mei 2002 @ 23:59:
Het is dus wel degelijk de vga drivers...

kep net hele oude drivers geinstalled.. en dan heb ik 60% cpu gebruik bij divx.. install ik de nieuwste nvidia drivers dan is het gelijk 100% en schokt de boel ernorm..

zelfde geld ook voor de drivers van de asus site zelf..

ook zei hij bij de orginele cd dat hij de kaart niet kon vinden.......
Houden die oude drivers dan! :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

het zijn niet voor niets betere drivers, dus het heeft wel meer voordelen dan nadelen (gok ik)
is er niet een andere oplossing om de perfomance op te krikken

Battle.net Spud#2543

Pagina: 1