Ik heb die brakke kernel van RedHat inmiddels vervangen door een kernel.org tarretje... Opeens zijn al mijn stotterende GUI elementen e.d. niet meer aanwezig, alles werkt opeens naar behoren. Je kan veel zeggen en er zitten veel interessante patches in RedHat's kernel, maar als 't op een 1 GHz al gaat stotteren als ik Gaim, Xchat en Galeon samen open heb... Dan is er gewoon iets grandioos fout. Na kernel recompile (2.4.20 vanilla + v4l2 + preempt) werkt alles als een zonnetje... Dus, RedHat, mooi product, maar verre van perfect.
.
ik heb net redhat 9.0 geinstalleerd; alles werkt goed naar behoren (zelfs geluid), maar nou heb ik alleen 1 probleem met het geluid: als ik met xmms .mp3 wil afspelen (heb xmms-mpg123-ding geinstalleerd) speelt hij alleen de eerste seconde af. daarna " hangt" xmms
wat doe ik eraan?
wat doe ik eraan?
Verwijderd
Ik heb xmms-mp3 van http://shrike.freshrpms.net/ geinstalleerd, die werkt iig wel goed. Misschien kun je die eens proberen?
Verwijderd
komt omdat redhat ivm copyrights enzo de mp3 codecs eruit hebben getrokken. ff de fullversie installen en hij draait als een speerVerwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:23:
Ik heb xmms-mp3 van http://shrike.freshrpms.net/ geinstalleerd, die werkt iig wel goed. Misschien kun je die eens proberen?
Verwijderd
RH9.0 zonder problemen geïnstalleerd
enkel mijn WLAN werkt nog niet (momenteel weer bezig onder WinXP
)
Verwijderd
zo ik heb RedHat9 ook aan de praat gekregen. Installatie ging niet vlekkeloos: eerst 3 cd's naar de maan gebrand door het als boot cd ipv image cd te branden, vervolgens maar 2 cd's gebrand (ik had geen lege cd's meer en het was zatedag bijna sluitingstijd). Toen RH9 toch om de 3e cd vroeg dacht ik aan m'n enige cdrw schijfje -> even windows rebooten, cd3 op cdrw branden, weer naar installatie, maar ... ik kon de installatie niet voortzetten. Enige wat nog werkte was de hele installatie overnieuw doen, handig is anders maar tenslotte werkt het nu wel! Qua stabiliteit kan het nog iets beter, dus misschien is het handig om een andere kernel te compileren.
Ik draai nou al een paar dagen RedHat 9 en moet zeggen dat ie erg bevalt.
Geen problemen met de standaard kernel, fonts zijn weer om te smullen.
Alleen jammer dat je zelf Xine, Java (1.4.1) en mp3 support erin moet gooien, had ook standaard gekunt.
Verder alleen maar lof, alles is functioneel.
Geen problemen met de standaard kernel, fonts zijn weer om te smullen.
Alleen jammer dat je zelf Xine, Java (1.4.1) en mp3 support erin moet gooien, had ook standaard gekunt.
Verder alleen maar lof, alles is functioneel.
[root@Phobos phobos]# rpm -ihv xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpmVerwijderd schreef op 06 april 2003 @ 23:23:
warning: xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID e42d547b
Preparing... ########################################### [100%]
file /usr/lib/xmms/Input/libmpg123.so from install of xmms-mp3-1.2.7-21.p conflicts with file from package xmms-mpg123-1.2.7-21
krijg ik als ik xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm wil installeren
Iemand al wireless PCMCIA aan de babbel gekregen?
Onder RH 8 had ik mijn Cisco Aironet 350 binnen 10 minuten aan de praat op mijn laptoppie. Maar bij RH9 blijven de connectie lampjes branden maar werken ho maar.
Voor het overige werkt RH9 een stuk vlotter dan RH8 op m'n Compaq E500S.
Nu alleen nog de Cisco aan de praat en ik ben een gelukkig man.
Tips anyone?
Onder RH 8 had ik mijn Cisco Aironet 350 binnen 10 minuten aan de praat op mijn laptoppie. Maar bij RH9 blijven de connectie lampjes branden maar werken ho maar.
Voor het overige werkt RH9 een stuk vlotter dan RH8 op m'n Compaq E500S.
Nu alleen nog de Cisco aan de praat en ik ben een gelukkig man.
Tips anyone?
rpm -e xmms-mpg123 en dan nog een keer installen dan zou die moeten werken.Phobos schreef op 07 April 2003 @ 16:24:
[...]
[root@Phobos phobos]# rpm -ihv xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm
warning: xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID e42d547b
file /usr/lib/xmms/Input/libmpg123.so from install of xmms-mp3-1.2.7-21.p conflicts with file from package xmms-mpg123-1.2.7-21
krijg ik als ik xmms-mp3-1.2.7-21.p.i386.rpm wil installeren
mvg
Heeft iemand RH 9 al geinstalleerd op een systeem met een Stripe Raid Array op een Promise FastTrak 100TX2. Promise heeft net de drivers voor Red Hat 8 af. Ik draai dus sinds kort Red Hat 8 op mijn systeem. Kunnen deze drivers ook gebruikt worden voor Red Hat 9?
K weet niet of ik hem in dit topic mag stellen, zoniet open ik wel een nieuwe..
heb net rh9 geinstalleerd.. alles ging prima, dus ik lekker opstarten (gnome) tot mijn grote schrik is alles echt megagroot.. de prullenbak bijvoorbeeld is zeker een cm of 5 a 8 hoog !!! ik heb al vanalles gedaan (resolutie aangepast e.d.) maar niks helpt ! iemand een idee ??
Zit op een 19" monitor...
heb net rh9 geinstalleerd.. alles ging prima, dus ik lekker opstarten (gnome) tot mijn grote schrik is alles echt megagroot.. de prullenbak bijvoorbeeld is zeker een cm of 5 a 8 hoog !!! ik heb al vanalles gedaan (resolutie aangepast e.d.) maar niks helpt ! iemand een idee ??
Zit op een 19" monitor...
Verwijderd
Ben ik net lekker aan het downloaden van de op pagina 1 genoemde link, gaat de server eruit :-S
Nu is de server weer op en bestaat de dir niet meer...
Weet iemand nog een andere (liefst snelle) site?
Nu is de server weer op en bestaat de dir niet meer...
Weet iemand nog een andere (liefst snelle) site?
Red Hat 9 is vanaf vandaag overal publiekelijk te downloaden, dus een mirror vinden zal geen moeite moeten kosten
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Longlegg, bedankt voor je snelle reaktie
Ik was van quicknet bezig, maar die ging dus onderuit. Nu weer 160 KB/s.
Hopen dat ie nu blijft draaien....
Ik was van quicknet bezig, maar die ging dus onderuit. Nu weer 160 KB/s.
Hopen dat ie nu blijft draaien....
geprobeerd:robertobadjo schreef op 07 april 2003 @ 17:07:
[...]
rpm -e xmms-mpg123 en dan nog een keer installen dan zou die moeten werken.
mvg
[root@Phobos phobos]# rpm -e xmms-mpg123-1.2.7-21.i386.rpm
error: package xmms-mpg123-1.2.7-21.i386.rpm is not installed
[root@Phobos phobos]# rpm -ihv xmms-mpg123-1.2.7-21.i386.rpm
package xmms-mpg123-1.2.7-21 is already installed
verder is redhat 9.0 behoorlijk
probeer es: (wat waarschijnlijk beter werkt)Phobos schreef op 07 april 2003 @ 20:29:
[...]
geprobeerd:
[root@Phobos phobos]# rpm -ihv xmms-mpg123-1.2.7-21.i386.rpm
package xmms-mpg123-1.2.7-21 is already installed
verder is redhat 9.0 behoorlijk![]()
rpm -e xmms-mpg123
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Mijn DWL-120 lukt dus weeral niet om te installen, zelfs niet met atmelwlan drivers
iemand nog tips (dit hoort hier misschien niet maar toch stel ik even de vraag
)
dat had ie al gedaan, volgens die output (of ik ben blind na 4 uur Deus ExWHiZZi schreef op 07 April 2003 @ 20:44:
[...]
probeer es: (wat waarschijnlijk beter werkt)
rpm -e xmms-mpg123
Heb nu ondertussen een paar dagen RH9 installed, en voor zover ik weet werkt alles perfect.. Nu zelfs standaard support voor 4 speakers (SBLive) en NTFS rpm's zijn ook alweer gebakken... Wat mij betreft perfect!
Er zijn 3 cd voor de documentatie ! Waar staan de verschillende images voor ?
Bij mij gaat het niet zo lekker.
Ik heb het geinstalleerd op een Toshiba Satellite 4030CDS laptop en vanaf de installatie doet het scherm al raar (iig bij X).
Onderin heb ik rare balkjes waardoor het scherm niet meer goed te zien is. Deze loopt ongeveer vanaf de helft van de icoontjes onderin de balk tot iets boven de balk. In dat gebied is het streperig met deels normale en deels RGB kleuren. (heel raar). Ik had ervoor Windows 98 en daar deed hij het prima. Ik had dat ook tijdens de installatie. Als ik dan een scherm van daaruit verplaats naar boven zitten die strepen er nog.
Verder draait het systeem nogal traag. Vooral als ik inlog op X.
Wel is alles gevonden tijdens de installatie en first boot. Dus dat ging wel lekker.
Alleen X niet. Misschien kan ik later nog wel een screenshot laten zien, want daar staat het er ook op.
Ik heb het geinstalleerd op een Toshiba Satellite 4030CDS laptop en vanaf de installatie doet het scherm al raar (iig bij X).
Onderin heb ik rare balkjes waardoor het scherm niet meer goed te zien is. Deze loopt ongeveer vanaf de helft van de icoontjes onderin de balk tot iets boven de balk. In dat gebied is het streperig met deels normale en deels RGB kleuren. (heel raar). Ik had ervoor Windows 98 en daar deed hij het prima. Ik had dat ook tijdens de installatie. Als ik dan een scherm van daaruit verplaats naar boven zitten die strepen er nog.
Verder draait het systeem nogal traag. Vooral als ik inlog op X.
Wel is alles gevonden tijdens de installatie en first boot. Dus dat ging wel lekker.
Alleen X niet. Misschien kan ik later nog wel een screenshot laten zien, want daar staat het er ook op.
let the past be the past.
nou hebbik alleen een probleem met xmms zelf, als ik mp3 afwil spelen hangt xmms, ik hoor alleen de eerste seconde en daarna doet ie nix meer
btw, redhat heeft mn soundcard gedectecteerd, en test sound hoorde ik ook gewoon
btw, redhat heeft mn soundcard gedectecteerd, en test sound hoorde ik ook gewoon
Verwijderd
bij mij wilt dat nog niet zo best lukkenMcCloud schreef op 07 April 2003 @ 17:15:
Heeft iemand RH 9 al geinstalleerd op een systeem met een Stripe Raid Array op een Promise FastTrak 100TX2. Promise heeft net de drivers voor Red Hat 8 af. Ik draai dus sinds kort Red Hat 8 op mijn systeem. Kunnen drivers deze ook gebruikt worden voor Red Hat 9?
Verwijderd
Welke xmms-mp3 RPM heb je geinstalleerd? Ik heb degene van http://shrike.freshrpms.net/ en die werkt redelijk goed (deeplink).
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar toch maar even stellen:
hoe kan ik het makkelijkst upgraden van Redhat 8.0 --> Redhat 9?
Is er een update package beschikbaar, of kan het mbv up2date?
Verwijderd
Volgens mij zou het deze keer mogelijk moeten wezen om via het installatie programma te upgraden..Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 08:55:
Misschien een domme vraag, maar toch maar even stellen:
(heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik zou graag willen weten of het ook echt werkt
Verwijderd
Ben nu de eerste twee iso's aan het downen, vanmiddag zal ik 's proberen of ik kan updaten...
Nee, er is geen update package.
De rpm's zijn vrijwel allemaal vernieuwd, dus het is hetzelfde als gewoon de hele versie (cd1-3) te downloaden en te installeren.
Voor de genen die niet van CD willen installeren:
Wat mij bij versie 7 iig lukte was om gewoon de iso-files op een FAT32 partitie en aan te geven waar de iso's stonden bij de install-from-harddisk optie (kweet niet of dat nog steeds beschikbaar is op de bootflop). Ik was eerlijk gezegd stomverbaasd dat het werkte, maar het werkte wel
Nog een paar tips, ga naar http://apt.freshrpms.net/ en installeer de apt-tool voor redhat 9. Dan kan je heel eenvoudig apt-getten met rpm's en inclusief dependency checks enzo.
De grafische tool die erbij zit is geloof ik ook wat bruikbaarder dan de rpm-packagemanager van redhat zelf (jammer dat ze gnorpm en kpackage eruit gesmeten hebben).
* ACM is iig blij dat zijn wacom graphire het goed doet enzo
Nu nog ntfs-support erin bouwen en het zou wel eens bruikbaar kunnen zijn voor me als desktop os
De rpm's zijn vrijwel allemaal vernieuwd, dus het is hetzelfde als gewoon de hele versie (cd1-3) te downloaden en te installeren.
Voor de genen die niet van CD willen installeren:
Wat mij bij versie 7 iig lukte was om gewoon de iso-files op een FAT32 partitie en aan te geven waar de iso's stonden bij de install-from-harddisk optie (kweet niet of dat nog steeds beschikbaar is op de bootflop). Ik was eerlijk gezegd stomverbaasd dat het werkte, maar het werkte wel
Nog een paar tips, ga naar http://apt.freshrpms.net/ en installeer de apt-tool voor redhat 9. Dan kan je heel eenvoudig apt-getten met rpm's en inclusief dependency checks enzo.
De grafische tool die erbij zit is geloof ik ook wat bruikbaarder dan de rpm-packagemanager van redhat zelf (jammer dat ze gnorpm en kpackage eruit gesmeten hebben).
* ACM is iig blij dat zijn wacom graphire het goed doet enzo
Nu nog ntfs-support erin bouwen en het zou wel eens bruikbaar kunnen zijn voor me als desktop os
Ongelooflijk zeg.
Ik heb het net op me workstation gezet met KDE en het ziet er echt prachtig uit. Knap staaltje werk.
Alles word tot nu toe ondersteunt en ik heb nog geen problemen ondervonden.
Ik zal het eens flink gaan testen. Kheb het samen met windows XP op 1 computer gezet en alles werkt gewoon nog.
Hier ga ik eens lekker op uitleven.
----------------------------------------------------------------
Kheb net ff die Xmms getest en de mp3plugin maar alles werkt normaal hiero hoor
mvg
Ik heb het net op me workstation gezet met KDE en het ziet er echt prachtig uit. Knap staaltje werk.
Alles word tot nu toe ondersteunt en ik heb nog geen problemen ondervonden.
Ik zal het eens flink gaan testen. Kheb het samen met windows XP op 1 computer gezet en alles werkt gewoon nog.
Hier ga ik eens lekker op uitleven.
----------------------------------------------------------------
Kheb net ff die Xmms getest en de mp3plugin maar alles werkt normaal hiero hoor
mvg
[ Voor 18% gewijzigd door robertobadjo op 08-04-2003 13:04 ]
Ik zie er alleen repositories voor redhat 6.2 t/m 8 bijstaan, zijn die er ook al voor redhat9?ACM schreef op 08 april 2003 @ 11:56:
Nee, er is geen update package.
[...]
Voor de rest heb ik nog een raar probleem met me matrox g450, als ik boot en X opstart krijg ik op me linkermonitor een "geanimeerde motionblur", het beeld is erg vaag en trillt horizontaal enorm. Degaussen doet niets, er staan ook geen magneten in de weg ofzo. X restarten verhelpt het wel.
Voor de rest bevalt me "de nieuwe redhat" vrij goed, als je maar een goede packagemanager kunt vinden (apt
Ik heb mijn RedHat 8 installatie gewoon met de Cd's geupgrade. Er stond ergens een optie om een verse install te doen of een upgrade, upgrade gekozen en dat was een goede. Ik heb al mijn settings kunnen behouden, en mijn custom grub configuratie heeft ie netjes geupdate en bijgewerkt.
Chapeau.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
FreshRPMs blijft een fantastisch software-archief, helemaal mee eens! Ik zou niet zonder kunnen...
Voor RH-8.0 -> RH-9.0, er is een upgrade mogelijkheid en die werkt goed. Hij behoudt zonodig zelfs je oude kernel-/bootopties. Of dit echt goed werkt weet ik niet want vlak voor 'press OK to start installing' besloot ik toch maar een verse install te doen.
.
Voor RH-8.0 -> RH-9.0, er is een upgrade mogelijkheid en die werkt goed. Hij behoudt zonodig zelfs je oude kernel-/bootopties. Of dit echt goed werkt weet ik niet want vlak voor 'press OK to start installing' besloot ik toch maar een verse install te doen.
Verwijderd
Wat betreft upgrade: ik heb dus de 3 iso's gedownload, gebrand en er zit dus een optie "Upgrade System" bij.
Werkte bij mij vlekkeloos, ik typ dit nu onder RH9!
ik heb hier mijzelf eindelijk zover gekregen om linux redhat 9 op mijn server te installen nu kom ik bij de setup het volgende tegen
software raid en nu lijkt mij dat als ik 2 van mijn schijven nou in raid laat draaien dat mijn server sneller zou zijn is dat ook ?
het gaat om het volgende
2 x 4,3 gig scsi ultra 2
3 x 80 gig ide ata 66
dual p3 500
768 mb ram
hoe moet ik dat raid installen ik kan daar bij de setup wel keuzes maken maar volgens mij maakt hij dan een stripe set en dat wil ik niet ik wil een software matige raid alleen op die 2 scsi`s als dat mogelijk is heeft iemand enig idee hoe ik dat zou moeten installen ?
heb al proberen te kijken op het forum van redhat maar die is al tijdje down ?
software raid en nu lijkt mij dat als ik 2 van mijn schijven nou in raid laat draaien dat mijn server sneller zou zijn is dat ook ?
het gaat om het volgende
2 x 4,3 gig scsi ultra 2
3 x 80 gig ide ata 66
dual p3 500
768 mb ram
hoe moet ik dat raid installen ik kan daar bij de setup wel keuzes maken maar volgens mij maakt hij dan een stripe set en dat wil ik niet ik wil een software matige raid alleen op die 2 scsi`s als dat mogelijk is heeft iemand enig idee hoe ik dat zou moeten installen ?
beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
http://www.redhat.com/doc...ide/ch-software-raid.htmlredpen schreef op 08 April 2003 @ 15:13:
ik heb hier mijzelf eindelijk zover gekregen om linux redhat 9 op mijn server te installen nu kom ik bij de setup het volgende tegen
het gaat om het volgende
2 x 4,3 gig scsi ultra 2
3 x 80 gig ide ata 66
dual p3 500
768 mb ram
was nog geen eens 3min. werk
die heb ik ook geinstalleerd, geluid enzo doet het namelijk ook goed, alleen xmms zelf nietVerwijderd schreef op 08 april 2003 @ 07:58:
Welke xmms-mp3 RPM heb je geinstalleerd? Ik heb degene van http://shrike.freshrpms.net/ en die werkt redelijk goed (deeplink).
Ik heb net ook maar me RH8.0 systeem geupgrade naar RH9
Wat me opviel:
• Het heeft me Xinerama gebroken. Me oude config files gebruikt ie voor gdm. Dus de +xinerama extension staat er nog maar die pikt ie niet meer
• emu10k1 moest ik opnieuw installeren maar dat was min of meer te verwachten aangezien het kernel-specific is...
• Fonts in mozilla zijn gaar. Verdere fonts tot nu toe een verbetering. (KDE)
• Evolution is sterk verbeterd
• Control Center is goed opgeschoond
Als je bij een system upgrade xmms niet selecteert dan behoud ie de oude en blijft daarmee werken
>> Dikke plus voor system upgrade. 7.3 -> 8.0 werkte niet vlekkeloos namelijk
dit wel
Wat me opviel:
• Het heeft me Xinerama gebroken. Me oude config files gebruikt ie voor gdm. Dus de +xinerama extension staat er nog maar die pikt ie niet meer
• emu10k1 moest ik opnieuw installeren maar dat was min of meer te verwachten aangezien het kernel-specific is...
• Fonts in mozilla zijn gaar. Verdere fonts tot nu toe een verbetering. (KDE)
• Evolution is sterk verbeterd
• Control Center is goed opgeschoond
Als je bij een system upgrade xmms niet selecteert dan behoud ie de oude en blijft daarmee werken
>> Dikke plus voor system upgrade. 7.3 -> 8.0 werkte niet vlekkeloos namelijk
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Ik ben een newbie op Linux gebied en ik ben RH9 aan het downloaden; wat is het verschil tussen de "shrike-SRPMS-disc2.iso" en de "shrike-i386-disc1.iso" bestanden? Zijn ze beide precies hetzelfde, kun je zse branden als iso en voor de installatie gebruiken? Lijkt mij dat die SRPMS misschien alleen de rpm's zijn ofzo.
SRPMS zijn de source codes toch?
geloof het wel, ik heb de shrike-i386-disc1.iso gedownd en dat was iig de goeie
Verwijderd
Hm, en toch ben ik heel erg bang..Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 14:44:
Wat betreft upgrade: ik heb dus de 3 iso's gedownload, gebrand en er zit dus een optie "Upgrade System" bij.
/me wilt nl graag z'n (belangrijke) bestanden houden.. dat wordt dus een avondje bakken voor de zekerheid (gelukkig kan ik dat nu eindelijk op 24x ipv 4x
En ik wil ook graag m'n huidige Garnome install blijven gebruiken, maar dat zal wel goed gaan aangezien dat in een andere dir staat
Wat ik nu alleen nog zou willen weten:
- Heeft iemand hier (met een NVIDIA kaart + nieuwste officiële drivers) al geBlenderd en kan die persoon mij misschien vertellen of er nog iets vervelends is gebeurd met de muiscursor?
(er schenen wat problemen mee te wezen (met een XCursor bovenop een OpenGL venster) en ik weet niet of dit is opgelost in de versie van XFree die bij RH9 zit)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:05 ]
Verwijderd
Toch ging die SRPMS naadloos over in "shrike-i386-disc2.iso"; ik zal zien wat er van komt ...
edit: kloppen deze gegevens (als de grootte van de source en de installatie-discs al verschillen): disc 1: 668,991,488 bytes en disc 3: 508,592,128 bytes ?
edit: kloppen deze gegevens (als de grootte van de source en de installatie-discs al verschillen): disc 1: 668,991,488 bytes en disc 3: 508,592,128 bytes ?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:30 ]
Red Hat Linux 9 i386
cd groote md5 sum
shrike-i386-disc1.iso 638M 400c7fb292c73b793fb722532abd09ad
Shrike-i386disc2.iso 646M 6b8ba42f56b397d536826c78c9679c0a
shrike-i386-disc3.iso 485M af38ac4316ba20df2dec5f990913396d
deze moet je hebben.
cd groote md5 sum
deze moet je hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Daantje20 op 08-04-2003 18:41 ]
Dit probleem had ik eerst inderdaad ook (al was het dan met Gentoo ipv RedHat). Het is geen XFree probleem, maar een probleem met de (oude) nVidia drivers. Met de nieuwste versie (4349, die overigens perfect werken) is dat verholpen.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:00:
[...]
(snip)
Wat ik nu alleen nog zou willen weten:
- Heeft iemand hier (met een NVIDIA kaart + nieuwste officiële drivers) al geBlenderd en kan die persoon mij misschien vertellen of er nog iets vervelends is gebeurd met de muiscursor?
(er schenen wat problemen mee te wezen (met een XCursor bovenop een OpenGL venster) en ik weet niet of dit is opgelost in de versie van XFree die bij RH9 zit)
* Niek draait Blender met geblenderde cursors
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Ik heb inderdaad dat bestand waar die codes in staan, probleem is dat ik ze van verschillende sites heb gehaald omdat die mirrors constant uitvielen en storingen hadden (althans, DAP liep constant te zeuren). Dus ik ben bang dat ik, zeker van disc 2, misschien een gedeelte SRPM of helemaal heb binnengehaald; aan de andere kant zou DAP dat waarschijnlijk wel gezegd hebben.Daantje20 schreef op 08 April 2003 @ 18:40:
Red Hat Linux 9 i386
cd groote md5 sum
deze moet je hebben.
2Morrow:
alleen disc 1 2 en 3 downloaden die bevatten alle rpm's die je nodig hebt voor de installatie.
disc 4,5 en 6 (met SRPM's erin), zijn om de rpm's opnieuw te compilen enzo op exotische machines.
oftewel, download alleen disc 1,2 en 3
alleen disc 1 2 en 3 downloaden die bevatten alle rpm's die je nodig hebt voor de installatie.
disc 4,5 en 6 (met SRPM's erin), zijn om de rpm's opnieuw te compilen enzo op exotische machines.
oftewel, download alleen disc 1,2 en 3
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
k vraagje ik zie hier nu meerdere die op inet kunnen met hun redhat 9 maar wie van jullie heeft dat nu met essent gedaan ?
ik kan wel me site bekijken vanaf andere pc`s op me server maar niet vanaf de server op inet ?? rara heeft iemand hier essent en weet hoe hij het inet erop moet krijgen ik heb
die van troubles at home al geprobeerd maar iets is denk ik verkeerd gegaan
ben nu al 3 uurtjes bezig (met tv kijken erbij)
ik kan wel me site bekijken vanaf andere pc`s op me server maar niet vanaf de server op inet ?? rara heeft iemand hier essent en weet hoe hij het inet erop moet krijgen ik heb
die van troubles at home al geprobeerd maar iets is denk ik verkeerd gegaan
ben nu al 3 uurtjes bezig (met tv kijken erbij)
moet die daar dus op staan dan ?
nee, daar moet je dus de dns servers (ipadressen) van @home invullen..redpen schreef op 08 April 2003 @ 21:19:
moet die daar dus op staan dan ?
Ik heb net geinstalleerd en loopt als een tierelier.. top!
Is het ook al mogelijk om bind nu grafisch als server te installeren ipv in tekstmodus.
In tekstmodus kan ik het ook configgen maar ja, grafisch is wle makkelijk aangezine het niet echt veel voorsteld, is dit ook al mogelijk voor het interne netwerk dmv dhcpd, (sorry voor deze vragen maar kan het nu allemaal zelf niet testen omdat mijn server in den bosch staat en ik in delft ben. Verder heb ik te weinig ruimte om een distro erbij te installerne heb nu alleen win xp)
In tekstmodus kan ik het ook configgen maar ja, grafisch is wle makkelijk aangezine het niet echt veel voorsteld, is dit ook al mogelijk voor het interne netwerk dmv dhcpd, (sorry voor deze vragen maar kan het nu allemaal zelf niet testen omdat mijn server in den bosch staat en ik in delft ben. Verder heb ik te weinig ruimte om een distro erbij te installerne heb nu alleen win xp)
[ Voor 70% gewijzigd door BSeB op 08-04-2003 21:28 ]
hm, dat is bij chello in principe ook vereist, maar hij pakte het wel automatischScorperito schreef op 08 april 2003 @ 21:20:
[...]
nee, daar moet je dus de dns servers (ipadressen) van @home invullen..
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om RH9 op een (al bestaande) xfs root-partitie te installeren dmv een ongedocumenteerde kernel opdracht of zo?
Verwijderd
Nee, want de RH kernel heeft geen XFS support.Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 05:26:
Weet iemand of het mogelijk is om RH9 op een (al bestaande) xfs root-partitie te installeren dmv een ongedocumenteerde kernel opdracht of zo?
Installeren? Tuurlijk, vai de package manager. Maar je bedoelt (neem ik aan) configgen? Volgens mij wel, er zit een grafische DNS config tool bij als ik 't goed heb.BSeB schreef op 08 april 2003 @ 21:25:
Is het ook al mogelijk om bind nu grafisch als server te installeren ipv in tekstmodus.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 07:55 ]
Daarvoor zal je denk ik moeten wachten tot SGI er weer een aangepaste install-cd voor maaktVerwijderd schreef op 09 april 2003 @ 05:26:
Met veel enthousiasme begonnen aan de installatie, maar dat was al snel weer afgelopen.. Hij gaat niet echt lekker om met m'n Promise TX2000 chippie. Het kon enkel doorgaan als ie de schijf (RAID-0) opnieuw initialiseerde, maar dat zag ik niet zo zitten..
Toch maar eens proberen om eerst zelf een EXT2 en Swappartitie aan te maken..
Toch maar eens proberen om eerst zelf een EXT2 en Swappartitie aan te maken..
[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 09-04-2003 11:00 ]
xmms krijg ik niet aan het werken in Redhat9..
Allee, hij start wel op enzow, maar als ik kan maar geen mp3-file afspelen, iemand nog dit probleem?
Allee, hij start wel op enzow, maar als ik kan maar geen mp3-file afspelen, iemand nog dit probleem?
edit:
nevermind, I know.. eerst lezen, dan blaten...
nevermind, I know.. eerst lezen, dan blaten...
[ Voor 20% gewijzigd door -FoX- op 09-04-2003 13:04 ]
woei
raid werkt nu
heb nu roodkapje 9 met raid 1 op 2 x 4,3 scsi
nu nog een vraagje wat is een goed ftp proggie voor roodkapje ?
Hoe heb je het kunnen installeren op je array? Ik slaag er dus echt niet in.
zeg dat niet al te snel, op nluug.nl (of iets wat er op lijkt) staan alleen de srpms versie, ik dacht dat dat de gewone was dus heb die gedownload en gefiktScorperito schreef op 07 April 2003 @ 19:10:
Red Hat 9 is vanaf vandaag overal publiekelijk te downloaden, dus een mirror vinden zal geen moeite moeten kosten
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Toen ik ging slapen om 2 ben ik de drie ISO's beginnen downen (simultaan, van linuxiso.org), en toen ik op stond om 10 waren ze keurig gedownload.. Ging trouwens aan 300 kB/s per stuk, los 600 kB/s. Dus traag was het zeker niet.
server / client?redpen schreef op 09 april 2003 @ 16:15:
woeiraid werkt nu
als client gebruik ik het liefst gftp, want die lijkt het meest op flashfxp onder windows.
als server gebruik ik het liefst proftpd.
edit:
Als grafische ftp client bedoelde ik dus gftp.
Als textbased ftp client prefereer ik ncftp.
[ Voor 12% gewijzigd door scorpie op 09-04-2003 16:42 ]
Erg mooie installatie. Maar er word ook bij de custom install nog teveel geinstalleerd. (lijk een beetje op de MS manier)
Ik ben overgestapt van SUSE 8.0 naar RH 9.0 (vroeger RH 6 gedraaid) en ik weet niet welke nu het beste is.
De rest moet ik nog ondervinden. Nu nog geen zware probelem gehad.
Ik ben overgestapt van SUSE 8.0 naar RH 9.0 (vroeger RH 6 gedraaid) en ik weet niet welke nu het beste is.
De rest moet ik nog ondervinden. Nu nog geen zware probelem gehad.
Ik zie nog wat vragen om mirrors staan. http://www.redhat.com/mirrors 
ftp://alviss.et.tudelft.nl << Die is heel snel. Die was van de nederlandse FTP´s als eerste up-to-date want bij de andere mirrors kon ik toen nog niet op in de directory van RH9.
ftp://alviss.et.tudelft.nl << Die is heel snel. Die was van de nederlandse FTP´s als eerste up-to-date want bij de andere mirrors kon ik toen nog niet op in de directory van RH9.
Ook ftp.quicknet.nl is erg snel. Ik haal hier op mijn werk 500kOxigun schreef op 09 April 2003 @ 17:13:
Ik zie nog wat vragen om mirrors staan. http://www.redhat.com/mirrors
heb je nou geen problemen met het draaien van xmms zelf? dus dat ie na 1 seconde afspelen al hangt?-FoX- schreef op 09 April 2003 @ 13:02:
xmms krijg ik niet aan het werken in Redhat9..
edit:
nevermind, I know.. eerst lezen, dan blaten...![]()
Werkt hier heel goed, even apt-get op geramd (apt.freshrpms.net), apt-get update, apt-get upgrade... Synaptic erop gezet, nvidia drivertjes gehaald & installed. Dan met synaptic een mirror met kde3, kde3-extras en kde3-test aan de repositories toegevoegd. Sloom, maar het gaat wel... Alleen probleempje met gkrellm, maar dat heeft weinig met RH9 te doen denk ik... Voor probleem: is apart topic voor 
EDIT: Phobos? Jij hier?
EDIT: Phobos? Jij hier?
[ Voor 4% gewijzigd door lvh op 09-04-2003 18:27 ]
Nu alweer een reboot omdat de kernel geupdate is. Ik heb het net geinstalleerd. Het begint aardig op MS lijken.
maar goed. Het is voor een goed doel. en het is beter dan een lek systeem.
maar goed. Het is voor een goed doel. en het is beter dan een lek systeem.
Ja, ik vind het eigenlijk ook zwaar op Windows lijken.. Valt me wel een beetje tegen.
Verder ziet alles er wel goed uit, op een paar probleempjes na.
Verder ziet alles er wel goed uit, op een paar probleempjes na.
Waarom is het slecht als het op windows gaat lijken?
Als het op windows gaat lijken kunnen zelfs de grootste <vul wat leuks in> het gebruiken waardoor de markpositie van Microsoft wat terugloopt.
Ik vind het juist goed, de layout enzo van Windows is best goed, alleen de motor eronder vond ik nietzo... maargoed, daar gaat dit draadje niet echt over
Als het op windows gaat lijken kunnen zelfs de grootste <vul wat leuks in> het gebruiken waardoor de markpositie van Microsoft wat terugloopt.
Ik vind het juist goed, de layout enzo van Windows is best goed, alleen de motor eronder vond ik nietzo... maargoed, daar gaat dit draadje niet echt over
Ik gebruik geen RedHat om de marktpositie van MS terug te dringen hoor 
Ik vind dat het gewoon té veel erop lijkt.. Verwacht je wat nieuws, nee, bijna alles is hetzelfde. Maar dat heeft natuurlijk ook veel te maken met de gebruikte desktopinterface, in mijn geval Gnome.
Ik vind dat het gewoon té veel erop lijkt.. Verwacht je wat nieuws, nee, bijna alles is hetzelfde. Maar dat heeft natuurlijk ook veel te maken met de gebruikte desktopinterface, in mijn geval Gnome.
Ik vind het er helemaal niet op lijken...
Ik vind wel dat alle 'windowmanagers' steeds meer op elkaar gaan lijken, maar ook MS heeft met windows XP weer dingen van bijv KDE gejat (groeperen van bij elkaar horende taken, zag ik eerder in KDE dan in XP). Van Mac OS X wordt ook het een en ander gejat door de verschillende omgevingen en vice versa.
Tenminste, als je op het eerste gezicht de boel es bekijkt.
Want het is, imho, helemaal niet zo gek, vaak zal het meer zijn dat zo'n team toevallig eerder is met een bepaalde 'nieuwe' feature en dat de andere teams het zeer waarschijnlijk ook al overwogen. Met de extra processing-power die elke release beschikbaar is, is het onzin niet allerlei extraatjes erin te bouwen (want ook KDE3 moet je niet proberen op een P100 te draaien, het kan vast, maar soepel is anders).
Ik vind wel dat alle 'windowmanagers' steeds meer op elkaar gaan lijken, maar ook MS heeft met windows XP weer dingen van bijv KDE gejat (groeperen van bij elkaar horende taken, zag ik eerder in KDE dan in XP). Van Mac OS X wordt ook het een en ander gejat door de verschillende omgevingen en vice versa.
Tenminste, als je op het eerste gezicht de boel es bekijkt.
Want het is, imho, helemaal niet zo gek, vaak zal het meer zijn dat zo'n team toevallig eerder is met een bepaalde 'nieuwe' feature en dat de andere teams het zeer waarschijnlijk ook al overwogen. Met de extra processing-power die elke release beschikbaar is, is het onzin niet allerlei extraatjes erin te bouwen (want ook KDE3 moet je niet proberen op een P100 te draaien, het kan vast, maar soepel is anders).
[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 10-04-2003 00:12 ]
Verwijderd
KDE wordt ook helemaal op de wensen van de gebruikers ontwikkeld.Jupiler schreef op 09 April 2003 @ 22:57:
Ja, ik vind het eigenlijk ook zwaar op Windows lijken.. Valt me wel een beetje tegen.
Maar wat let je om je eigen 'look' te maken of een andere Wm te gebruiken.?. helemaalniets.
Dat is het hele punt van Linux, je kunt het inrichten zoals je zelf wilt..
Enneh, GOT ziet er potverdorie ook weer hetzelfde uit!!
Maar ik vind die 'bugjes' en 'kleine' foutjes erger, het schijnen er eerder meer dan minder te worden.
Verwijderd
http://bugzilla.redhat.com (!!)Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 02:01:
Maar ik vind die 'bugjes' en 'kleine' foutjes erger, het schijnen er eerder meer dan minder te worden.
Verwijderd
/me heeft zojuist de laatste stappen gezet met het upgraden van Red Hat 8 van Red Hat 9 
En ik heb er maar 1 woord voor: *wow* !!
- Upgrade ging vanaf het begin tot het eind helemaal _perfect_
- Alles ziet er idd wat gepolijster uit (en die nieuwe cursor is erg
- veel mooier)
- Ná de installatie kwam ik niet in GDM terecht omdat de NVIDIA driver niet werkte (oude glibc)
- Na het updaten van deze driver mbv "nvidia-installer --force-update" werkte het wel (die installer werkt trouwens ook geweldig goed)
En eindelijk niet meer die lelijke (cursor)handjes in Phoenix en die lelijke resize cursors, w00t1!!
Ik ben echt heel erg blij dat ik de upgrade heb gedaan en ik ga nu helemaal aan iedereen RH9 aanraden wanneer ze vragen welke distro het beste is, Red Hat ruled!
(grappig is dat het door die perfecte installatie/upgrade ook allemaal erg stabiel aanvoelt (ie. je hebt niet het idee dat het ieder moment kan crashen of wat dan ook, iets wat ik wel had met oudere distros))
En ik heb er maar 1 woord voor: *wow* !!
- Upgrade ging vanaf het begin tot het eind helemaal _perfect_
- Alles ziet er idd wat gepolijster uit (en die nieuwe cursor is erg
- Ná de installatie kwam ik niet in GDM terecht omdat de NVIDIA driver niet werkte (oude glibc)
- Na het updaten van deze driver mbv "nvidia-installer --force-update" werkte het wel (die installer werkt trouwens ook geweldig goed)
En eindelijk niet meer die lelijke (cursor)handjes in Phoenix en die lelijke resize cursors, w00t1!!
Ik ben echt heel erg blij dat ik de upgrade heb gedaan en ik ga nu helemaal aan iedereen RH9 aanraden wanneer ze vragen welke distro het beste is, Red Hat ruled!
(grappig is dat het door die perfecte installatie/upgrade ook allemaal erg stabiel aanvoelt (ie. je hebt niet het idee dat het ieder moment kan crashen of wat dan ook, iets wat ik wel had met oudere distros))
Verwijderd
je kunt toch gewoon de interface kiezen die je wilt? Ik draai bijvoorbeeld WindowMaker, en dat ziet er heerlijk uit. Ik vind persoonlijk Gnome noch KDE prettig, dus heb ik WindowMaker geinstalleerd:Jupiler schreef op 09 April 2003 @ 23:24:
Ik gebruik geen RedHat om de marktpositie van MS terug te dringen hoor

Lekker rustig, prettig voor je processor (het is maar een Celeron 366), en door die gelikte fonts heerlijk om naar te kijken.
Verwijderd
Software error:
Bugzilla is currently broken. Please try again later. If the problem persists, please contact dkl@redhat.com. The error you should quote is: could not connect to server: Connection refused at globals.pl line 144.
For help, please send mail to the webmaster (bugzilla@redhat.com), giving this error message and the time and date of the error.
Over foutjes gesproken...
Owkeey, qua Redhat 9 heb ik het dus helemaal gehad, niets als vreemde gebeurtenissen en niet werkende drivers. 50% van de programma's die ik wil compileren lukt zelfs niet! 
Eerst de NVIDIA-drivers installeren, de nieuwste laten een mooie ASCII-brabbel op het scherm zien en die oudere willen niet compileren, heb de NV Linux forums daar al over geraadpleegd, maar niets helpt.
Toen kwam ik erachter dat Redhat tijdens het setupprogramma een i686-kernel op mijn athlon-pc heeft geinstalleerd
Nou vraag ik je... Nouja niet zo'n groot probleem opzich mits het zo is dat het me tot nu toe nog niet is gelukt om de i686-kernel te vervangen voor de athlon-versie. Een andere RPM met --replacepkgs wil niet werken en zelf compileren loopt telkens uit op vage errors waar ik niets aan heb.
Ook een heleboel andere software welke ik op andere distro's met dezelfde packages ongeveer geinstalleerd wel gecompiled krijg willen niet compileren onder Redhat 9, dit was voor een groot gedeelte ook bij Redhat 8 het geval.
Wat dan nog vreemder is, is dat onder Mandrake alles wel goed werkt wat een directe afgeleide van Redhat is....
Redhat heeft het voor mij gehad, ik kap ermee, bedankt voor alle tips hiero in dit thread, maar het heeft niet mogen baten.
Eerst de NVIDIA-drivers installeren, de nieuwste laten een mooie ASCII-brabbel op het scherm zien en die oudere willen niet compileren, heb de NV Linux forums daar al over geraadpleegd, maar niets helpt.
Toen kwam ik erachter dat Redhat tijdens het setupprogramma een i686-kernel op mijn athlon-pc heeft geinstalleerd
Ook een heleboel andere software welke ik op andere distro's met dezelfde packages ongeveer geinstalleerd wel gecompiled krijg willen niet compileren onder Redhat 9, dit was voor een groot gedeelte ook bij Redhat 8 het geval.
Wat dan nog vreemder is, is dat onder Mandrake alles wel goed werkt wat een directe afgeleide van Redhat is....
Redhat heeft het voor mij gehad, ik kap ermee, bedankt voor alle tips hiero in dit thread, maar het heeft niet mogen baten.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Hmm.. ik ben m'n oude installatie met Garnome blijven gebruiken en dat gaat helaas niet helemaal probleemloos..
Wanneer ik een programma opstart (vanuit het menu of m'n quicklaunch, via gnome-terminal gebeurd dit niet) wordt er even snel naar (virtuele) desktop 1 geswitcht waarna ie weer terug gaat naar de originele desktop (meestal desktop 3) en het programma opstart.
(misschien moet ik toch maar voor de zekerheid even alles opnieuw compileren?)
(was Mandrake niet gebaseerd op RedHat 5 ofzo?)
Wanneer ik een programma opstart (vanuit het menu of m'n quicklaunch, via gnome-terminal gebeurd dit niet) wordt er even snel naar (virtuele) desktop 1 geswitcht waarna ie weer terug gaat naar de originele desktop (meestal desktop 3) en het programma opstart.
(misschien moet ik toch maar voor de zekerheid even alles opnieuw compileren?)
Dat is alweer een hele tijd geleden..--MeAngry-- schreef op 10 april 2003 @ 15:27:
Wat dan nog vreemder is, is dat onder Mandrake alles wel goed werkt wat een directe afgeleide van Redhat is was....
(was Mandrake niet gebaseerd op RedHat 5 ofzo?)
Wat bij mij onder RH9 niet zo lekker gaat, is het unmounten van een Windows(FAT32)-share. Mounten gaat soepel met mount //WXPBAK/DATA -t smbfs /mnt/XWPBAK, maar bij umount /mnt/WXPBAK krijg ik vaak 'device busy'. Soms lukt het na een paar keer, maar soms ook niet. Onder 8.0 had ik hier geen last van.
offtopic:
Op freshrpms.net staan de pakketjes van mplayer 0.90 klaar voor RH9, zeer de moeite waard.
Mplayer heeft het bij mij iig nog nooit zo goed gedaan als nu.
Op freshrpms.net staan de pakketjes van mplayer 0.90 klaar voor RH9, zeer de moeite waard.
Installeer 'lsof' als je het nog niet hebt en kijk met `lsof /mnt/c` welke programmas nog bestanden geopend hebben op die schijf.vandenberg schreef op 10 april 2003 @ 17:13:
Wat bij mij onder RH9 niet zo lekker gaat, is het unmounten van een Windows(FAT32)-share. Mounten gaat soepel met mount //WXPBAK/DATA -t smbfs /mnt/XWPBAK, maar bij umount /mnt/WXPBAK krijg ik vaak 'device busy'. Soms lukt het na een paar keer, maar soms ook niet. Onder 8.0 had ik hier geen last van.
offtopic:
Op freshrpms.net staan de pakketjes van mplayer 0.90 klaar voor RH9, zeer de moeite waard.Mplayer heeft het bij mij iig nog nooit zo goed gedaan als nu.
Verwijderd
Zal wel mplayer zijn.DiNo7 schreef op 10 April 2003 @ 17:15:
[...]
Installeer 'lsof' als je het nog niet hebt en kijk met `lsof /mnt/c` welke programmas nog bestanden geopend hebben op die schijf.
Maar die GNome probleempjes van DikkeBanaan zie ik ook een beetje met KDE311, nu onder Suse 8.1 alleen niet zo erg.
Wat mij is opgevallen is dat het programma op het verkeerde scherm opkomt als het ooit zo stond met een ge 'savede' sessie.
Ejjhh die meneer met Kernel 686 op een Athlon, geeft de Bios wel het goede CPU type aan bij het opstarten ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:35 ]
Verwijderd
net ook es RH9.0 erop gezet (een update) en moet het zeggen, alles ging heel vloeiend en de meeste config's enzo werken nog perfect EN sneller! alleen openoffice wil nog niet werken, weet nog niet waarom, maar ga daar wel es op zoeken. maar op het eerste zicht zie ik alleen verbeteringen ...
OpenOffice doet het hier ook niet.. Hij blijft hangen bij het startscreen.
Ja, maar het vervelende is dat ze dus geen WindowMaker meer meleveren. Laat staan andere enigzins andere afwijkende ( == niet op Windows lijkende) windowmanagers.Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 14:21:
[...]je kunt toch gewoon de interface kiezen die je wilt? Ik draai bijvoorbeeld WindowMaker, en dat ziet er heerlijk uit. Ik vind persoonlijk Gnome noch KDE prettig, dus heb ik WindowMaker geinstalleerd:
....
Volgens sommige mensen op de rh-mailing-lists komt dit doordat te veel keuze verwarrend zou zijn voor (beginnende?) linux-gebruikers. Men bedient zich nog al eens van het argument "om op de desktop men windows te kunnen concureren". Jammer dat dat blijkbaar alleen kan door een vrijwel overeenkomstige UI te gebruiken als windows.
edit:
(de reden weet ik nog steeds niet zeker. Ik hoorde dat wine niet meegeleverd wordt omdat het niet werkt met de nieuwe redhat kernels. Misschien dat dit met Wmaker ook zo is en dat ie later weer terug komt)
(de reden weet ik nog steeds niet zeker. Ik hoorde dat wine niet meegeleverd wordt omdat het niet werkt met de nieuwe redhat kernels. Misschien dat dit met Wmaker ook zo is en dat ie later weer terug komt)
Verwijderd
Ik draai RH9 nu sinds 01 april (geen grap:) ), en het valt me tegen moet ik zeggen.
Ik heb een laptop (tecra 8100) met een niet geweldige configuratie, een pIII600 met 128mb. Toch vind ik de specificaties niet al te slecht, in het verleden heb ik lang win2k op het ding gehad en dat draaide prima. Hiervoor had ik er Suse 7.2 en daarna Red Hat 8 op. Beide overigens met gnome.
Red Hat 8 vond ik al niet geweldig performen, maar 9 is voor mij duidelijk een verslechtering. Echter, ik vind een aantal van de verbeteringen echt noodzakelijk (met name het gnome menu en de verbeterde rpm). Ik zit nu te overwegen om weer terug te gaan naar Red Hat 8 en alleen die onderdelen te upgraden. Ik ben nog niet een super ervaren linux gebruiker (ik ben eigenlijk een AIX man), weet iemand een site oid met goede tips hoe linux beter te tunen voor 'lichtere' computers? Tips zijn natuurlijk sowieso welkom
Ik heb een laptop (tecra 8100) met een niet geweldige configuratie, een pIII600 met 128mb. Toch vind ik de specificaties niet al te slecht, in het verleden heb ik lang win2k op het ding gehad en dat draaide prima. Hiervoor had ik er Suse 7.2 en daarna Red Hat 8 op. Beide overigens met gnome.
Red Hat 8 vond ik al niet geweldig performen, maar 9 is voor mij duidelijk een verslechtering. Echter, ik vind een aantal van de verbeteringen echt noodzakelijk (met name het gnome menu en de verbeterde rpm). Ik zit nu te overwegen om weer terug te gaan naar Red Hat 8 en alleen die onderdelen te upgraden. Ik ben nog niet een super ervaren linux gebruiker (ik ben eigenlijk een AIX man), weet iemand een site oid met goede tips hoe linux beter te tunen voor 'lichtere' computers? Tips zijn natuurlijk sowieso welkom
offtopic:
mail me ff ofzo
phobos [at] acaldra.com
mail me ff ofzo
phobos [at] acaldra.com
Verwijderd
Yupz!A_L schreef op 10 April 2003 @ 21:09:
[...]
Ja, maar het vervelende is dat ze dus geen WindowMaker meer meleveren. Laat staan andere enigzins andere afwijkende ( == niet op Windows lijkende) windowmanagers.
Volgens sommige mensen op de rh-mailing-lists komt dit doordat te veel keuze verwarrend zou zijn voor (beginnende?) linux-gebruikers. Men bedient zich nog al eens van het argument "om op de desktop men windows te kunnen concureren". Jammer dat dat blijkbaar alleen kan door een vrijwel overeenkomstige UI te gebruiken als windows.
edit:
Het is inderdaad een feit dat RedHat de boel er wel erg "mainstream" uit wil laten zien. Maar als dat de manier is om Linux op een commercieel (bijna, ok) rendabele manier op de markt te brengen, dan vindt ik het best. Ik pas de boel met liefde aan. Ik heb van WindowMaker op rpmfind.net de laatste RPM's opgehaald en geinstalleerd, en het werkte in 1 keer, inclusief aangepast "inlogmenu". Moet voor RedHat Inc. toch een fluitje zijn om het mee te leveren...
RedHat is een van de grotere distro's, dus het "momentum' van RedHat is vrij groot, met als gevolg dat bijna elk progje wel als RPM te vinden is. Verder is het aantal mensen dat actief troubleshoot ook erg groot, dus je kunt op de diverse fora lekker veel info terugvinden.
Het is met WindowMaker natuurlijk wel zo dat je meteen je eigen Dockapps wil gaan installeren, en als je de RedHat filosofie moet volgen dan is zelf compileren misschien inderdaad wel te "geeky".
Verwijderd
Nieuwe kernel pakken, dan werkt alles opeens geniaal goed... Pak 2.4.20 van kernel.org, en dan:Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 21:19:
Red Hat 8 vond ik al niet geweldig performen, maar 9 is voor mij duidelijk een verslechtering. Echter, [..] weet iemand een site oid met goede tips hoe linux beter te tunen voor 'lichtere' computers? Tips zijn natuurlijk sowieso welkom
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| tar -zxf linux-2.4.20.tar.gz mv linux-2.4.20.tar.gz /usr/src cd /usr/include mv linux linux_old mv asm asm_old ln -sf /usr/src/linux/include/linux linux ln -sf /usr/src/linux/include/asm asm cd /usr/src rm -f linux-2.4 ln -sf linux-2.4.20 linux-2.4 ln -sf linux-2.4 linux cd linux cp /boot/config-2.4.20-8 .config make oldconfig bzImage modules modules_install cp System.map /boot/System.map-2.4.20 cp .config /boot/config-2.4.20 cp arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz-2.4.20 /sbin/mkinitrd /boot/initrd-2.4.20.img 2.4.20 |
Dan in /etc/grub.conf dit toevoegen:
code:
1
2
3
4
| title Red Hat Linux (2.4.20)
root (hd0,0)
kernel /vmlinuz-2.4.20 ro root=LABEL=/ vga=792
initrd /initrd-2.4.20.img |
En dan nog het volgende uitvoeren:
code:
1
| /sbin/grub-install /dev/hda |
Dan rebooten en dan is 'ie opeens wel snel.
Verwijderd
Mwoh, dat valt wel mee... Maar RedHat richt zich op de beginnende gebruiker. De meer ervaren gebruiken zal zelf wel weten waar 'ie packages kan vinden.A_L schreef op 10 april 2003 @ 21:09:
Ik vind 't wel goed zo. Neem Mandrake, je komt om in de packages daar! Da's toch ook niet lekker?
Wine werkt inderdaad niet, maar dat komt omdat delen van wine op binary modules werken... WineX werkt dus helaas ook niet.edit:
Verwijderd
thanks Beelzebubu, had zelf ook al bedacht, ben kernel nu aan het compilen, ben benieuwd....
Laat ik als linux-newbie dan ook maar eens reageren:
Ik had hiervoor Mandrake 9, wat ik helemaal niets vond eigenlijk.
Nu ik RedHat 9 draai, denk ik dat het wel eens afgelopen kan zijn met Windows binnenkort. Wat een fijn OS om mee te werken!
Het eerste wat op valt is de gelikte interface
Voor de rest zit die "RedHat-GUI" gewoon fijn in elkaar. Het is logisch. Als je windows gewend bent, kan je alles ook nog best aardig terug vinden enzo.
Kortom, ik ga geleidelijk aan over op Linux denk ik
Ik had hiervoor Mandrake 9, wat ik helemaal niets vond eigenlijk.
Nu ik RedHat 9 draai, denk ik dat het wel eens afgelopen kan zijn met Windows binnenkort. Wat een fijn OS om mee te werken!
Het eerste wat op valt is de gelikte interface
Kortom, ik ga geleidelijk aan over op Linux denk ik
Dit topic is gesloten.
![]()