Toon posts:

[RedHat 9.0] Released - Post hier je ervaringen e.d.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 817 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen las ik op de frontpage dat RedHat 9.0 al mondjesmaat binnendruppelt op de mirrors.

Een stukje uit de announce :
• First introduction of new threading technology: NPTL (Native POSIX Thread Library)
• OpenOffice.org office suite for creation of documents, spreadsheets and presentations.
• Mozilla Web browser , email client, address book, HTML composer and authoring tool
• Ximian EvolutionTM email client, calendar and contact manager
• CUPS for drag-and-drop printing capabilities
• Upgraded core components: Linux kernel 2.4.20, GCC 3.2.1,, GNU libc 2.3 (with NPTL), web server powered by Apache 2.
Kijk op het frontpage bericht voor mirrors, maar hier is het ook te vinden :)

Tot slot nog even de MD5SUMS van de ISO's:
code:
1
2
3
400c7fb292c73b793fb722532abd09ad  shrike-i386-disc1.iso
6b8ba42f56b397d536826c78c9679c0a  shrike-i386-disc2.iso
af38ac4316ba20df2dec5f990913396d  shrike-i386-disc3.iso

Je kunt op http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html lezen hoe je md5sums van iso's controleert.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Check ook de review van Guru-labs (link staat in de frontpage nieuwspost) erg interessant imho.. Meeste reviews beperken zich tot opmerkingen als: KDE 3.1 zit er in en het menu is aangepast, maar die review van Guru labs is echt over de wezenlijke veranderingen in de netwerk configuratie enzo :) erg interessant vond ik het iig :)

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Dat is klote :(
Heb net 2 weken geleden 8.0 gedownload en het werkt perfect :D.
Is er geen manier om niet de hele 3 CD's te downen, maar alleen een update pack? En ik neem aan dat ie nog steeds op een PII 375 werkt? Anders moet ik ff wachten tot ik mn nieuwe proc binnen heb ;)
Ik zie net dat je moet betalen, ook voor de basic subscription....
Geen up2date meer dus :'(
Ik denk dat ik toch maar bij 8.0 blijf.

[ Voor 23% gewijzigd door dxta op 02-04-2003 15:18 ]

Omelette du fromage!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dxta schreef op 02 april 2003 @ 15:06:
Dat is klote :(
Heb net 2 weken geleden 8.0 gedownload en het werkt perfect :D.
Is er geen manier om niet de hele 3 CD's te downen, maar alleen een update pack? En ik neem aan dat ie nog steeds op een PII 375 werkt? Anders moet ik ff wachten tot ik mn nieuwe proc binnen heb ;)
bij 8.0 moet je ook betalen hoor...

Maar goed, gewoon cd 1 2 en 3 downloaden die booten en het systeem updaten.. moet lukken

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dxta schreef op 02 april 2003 @ 15:06:
offtopic:
Beelzebubu gaat me aardig vinden :P

kijk even in de topic van #nos :)

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 02-04-2003 17:37 ]

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
"Help ! I'm trapped in the lab and am forced to write fortunes for pizza or I'll starve" kwam net tijdens de install langs. De rest van de messages heb ik gemist, maar ik zou voor zo'n goede message bijna opnieuw installeren :)

[ Voor 10% gewijzigd door nicxz op 02-04-2003 17:44 ]

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• G33rt
nicxz schreef op 02 April 2003 @ 17:37:
"Help ! I'm trapped in the lab and am forced to write fortunes for pizza or I'll starve" kwam net tijdens de install langs. De rest van de messages heb ik gemist, maar ik zou voor zo'n goede message bijna opnieuw installeren :)
pardon? :P

mijn eerste ervaring: de cdtjes branden ging erg goed O-)

• robertobadjo
  • Laatst online: 06-05 08:33
hij stroomt hier binnen. zal hem binnenkort wel eens ff op me server pleuren ofzow.
heb je tenminste de nieuwste shit :D.

alleen mischien is het teveel gevraagd maar zou iemand die RH9.0 al heeft willen testen of phpnuke er goed op werkt?? 8.0 geef nogal wat problemen met de portals.

alvast bedankt.

Suggesties wat hier te plaatsen

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 17:41
Zit nu onder RH9 te posten... Ziet er netjes uit allemaal, nog geen problemen gehad :)
Enige nadeel is wel dat ik nu moet gaan wachten op een NTFS rpm voor RH9, zoals ze die zo mooi voor RH8 gebakken hadden...

robertobadjo: wil best ff kijken voor je maar ik weet bij god niet wat het inhoudt dus als je mij vertelt hoe het te testen doe ik het ;)

• robertobadjo
Iejoor schreef op 02 April 2003 @ 18:55:
Zit nu onder RH9 te posten... Ziet er netjes uit allemaal, nog geen problemen gehad :)
Enige nadeel is wel dat ik nu moet gaan wachten op een NTFS rpm voor RH9, zoals ze die zo mooi voor RH8 gebakken hadden...

robertobadjo: wil best ff kijken voor je maar ik weet bij god niet wat het inhoudt dus als je mij vertelt hoe het te testen doe ik het ;)
kijk dat vind ik nou echt toppie.

ik neem aan dat je apache geinstalleerd hebt en mysql.
zoniet pak dan de redhat cd's en zoek apache op.
neem aan dat je weet hoe je het moet installen.

ga dan naar http://www.phpnuke.org en download phpnuke.
pak het uit in /var/www/html/phpnuke/
zorg dat mysql opgestart is.
edit ff config.php (als ik het goed heb.) en stel je mysql username en password in. de rest staat in princiepe goed.
start dan je browser op en ga naar http://localhost/phpnuke/
als het dan goed gaat dan krijg je de portal te zien. als je in het midden het berichtje leest dan zegt hij van dat je een admin accaunt moet aanmaken. Maak die dan aan. En de problemen waarmee ik tegen de lamp liep was het forum of die werkt. en het voteing dus of je kan voten en of hij het registreerd.

als het niet lukt of weet ik het wat heb ik msn en die is.

pinjo16@hotmail.com

ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

DAMAGE schreef op 02 April 2003 @ 16:25:
[...]

bij 8.0 moet je ook betalen hoor...

Maar goed, gewoon cd 1 2 en 3 downloaden die booten en het systeem updaten.. moet lukken
Bij 8.0 heb je een demo-service die elke 60 dagen kan worden verniewd.
En de reden waarom ik naar een update pack vroeg is omdat ik anders weer de 3 volle cd's moet gaan downloaden.
Bedankt voor het nuttige antwoord iig :P

[ Voor 33% gewijzigd door dxta op 02-04-2003 19:22 ]

Omelette du fromage!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03

scorpie

Supra Addict

Ik post dit nu ook onder Red Hat 9.
Het ziet er allemaal wat beter uit (met name het start menu zonder 3x preferences tegen te komen enzo).

Voor de rest ben ik eigenlijk ook pa net klaar met installeren, dus moet nog even fonts installeren, en alles configureren.

Alleen ben ik de crystal icons niet tegen gekomen terwijl die wel in rh9 zouden zitten? :? (zal wel aan mij liggen :)).

Straks komen de screens :)
(Oh BTW de installer probed nu ook meteen je monitor / videokaart / muis etc om alvast de goeie keuzes te maken, ik heb nu namelijk meteen een werkend scrollwieltje enzo.)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Dat proben zat toch ook al in 8.0? :?

Omelette du fromage!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Ik zit zojuist Redhat 9 te installeren op mijn Dell Laptop; plotseling slaat het scherm zwart en gaat alles uit. Alleen het batterij lampje blijft rood knipperen. Dus ik ga snel op zoek naar een adapter en stop deze erin. Vervolgens start dat ding op; en gaat precies verder waar hij gebleven is _/-\o_. Dat vond ik echt heel stoer en het vermelden waard :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Dxta schreef op 02 April 2003 @ 19:24:
Dat proben zat toch ook al in 8.0? :?
ja, dacht het wel ja, alleen niet je muis

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• G33rt
Spider.007 schreef op 02 april 2003 @ 19:31:
offtopic:
Vervolgens start dat ding op; en gaat precies verder waar hij gebleven is _/-\o_.
een install met resume dus? dat ga ik morgen even testen (stekker eruit rukken) :)

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

G33rt schreef op 02 april 2003 @ 19:47:
[...]

een install met resume dus? dat ga ik morgen even testen (stekker eruit rukken) :)
Lol >:)
Waarom iets makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :P

Omelette du fromage!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

G33rt schreef op 02 April 2003 @ 19:47:
[...]

Nu is het dus alleen de vraag of redhat hervatte; of dat mijn Dell dat deed.... Maar dat zullen we morgen dus weten >:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
Dxta schreef op 02 April 2003 @ 19:48:
[...]

Lol >:)
Waarom iets makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :P
hoezo? ik vind het makkelijk dan mn powerknop indrukken. En Spider.007, ik zou het nu wel willen testen (graag zelfs :P), ware het niet dat ik mn biologie tentamen aan het leren ben (is godzijdank het laatste, alleen nog scheikunde practicum :))

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Maar we gaan nu wel erg offtopic :P
Nog een keer mijn vraag dan:
Is er geen package van zeg 100 MB die je kan downloaden dat ie automatisch 8.0 naar 9.0 upgrade? Of zou iemand die anders ff kunnen maken? >:)

Omelette du fromage!

Verwijderd

Nee.

/me gaat vanavond proberen RH te installeren als ie genoeg tijd heeft...

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dxta schreef op 02 April 2003 @ 20:03:
Is er geen packaga van zeg 100 MB die je kan downloaden dat ie automatisch 8.0 naar 9.0 upgrade? Of zou iemand die anders ff kunnen maken? >:)
nee die is er niet want alle packages zijn altijd appart gepacked zeg maar... je kunt wel gewoon de cds downloaden en dan bij de setup voor upgrade kiezen oid...

Volgens mij kan je ook met redhat zelf de update optie kiezen

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 13:02

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

ik post nu vanaf RedHat 9.0 en hij draait goed, ik had eerst geupdate maar dat ging niet goed met mijn NVidia drivers, en aangezien ik geen goede X config kreeg geschreven heb ik redhat 9.0 maar helemaal opnieuw geinstalleerd.

Werkte goed en redelijk snel, geen grote problemen tegen gekomen, XMMS herkent nu wel standaard MP3's maar wil ze nog steeds niet afspelen :(.

In RedHat 8.0 zat er in het menu een submenu met extra waarin weer dezelfde submenu's zaten als in het hoofdmenu, dat is er nu uit en elk sub menu heeft gewoon zijn eigen submenu met "more .... ".

Redhat 9 werkt wel goed, mijn geluidskaart (Creative Sound blaster 4.1 digital) geeft nu geluid uit allebei de uitgangen (in RedHat 8 uit maar 1), ik heb alleen nog niet geprobeerd mijn TV (NVidia Geforce 4 MX) out aan de praat te krijgen, das weer wat voor een andere dag.

groeten

• scorpie

scorpie

Supra Addict

whoei, ff 2 screenshots gemaakt (nog niet echt geconfigd enzo..)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~parema/Screenshot.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~parema/Screenshot-1.png

Ja, I know, crappy beeld blablabla.. dit is genomen op een geforce 256'je op een 15"schermpie wat niet hoger wil dan 800*600*16 :)

waarom werkt dat link gebeuren niet met die images? [img=w,h,1 ] staat in de faq:?

• Iejoor
robertobadjo schreef op 02 april 2003 @ 19:04:
[...]

edit ff config.php (als ik het goed heb.) en stel je mysql username en password in. de rest staat in princiepe goed.
als het dan goed gaat dan krijg je de portal te zien. als je in het midden het berichtje leest dan zegt hij van dat je een admin accaunt moet aanmaken. Maak die dan aan. En de problemen waarmee ik tegen de lamp liep was het forum of die werkt. en het voteing dus of je kan voten en of hij het registreerd.

pinjo16@hotmail.com

K is goed, zit nou ff onder windows omdat iemand wat moest uploaden maar als ik eraan toe kom zal ik het vanavond wel ff proberen.....

• robertobadjo
Iejoor schreef op 02 april 2003 @ 21:08:
[...]

K is goed, zit nou ff onder windows omdat iemand wat moest uploaden maar als ik eraan toe kom zal ik het vanavond wel ff proberen.....
Ok bedankt. Ik hoor het wel khou deze topic toch in de gaten en je mag ook altijd mailen.

thx verry much

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Scorperito schreef op 02 April 2003 @ 20:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ja, I know, crappy beeld blablabla.. dit is genomen op een geforce 256'je op een 15"schermpie wat niet hoger wil dan 800*600*16 :)

waarom werkt dat link gebeuren niet met die images? [img=w,h,1 ] staat in de faq:?
ziet er goed uit, grafisch alleen niet veel verandert met 8.0... Het zal em meer in de kernel/modules/services zitten... ik draai nog steeds 8.0 vind ik wel best zo hoor :)

Verwijderd

Ik heb hem op m'n lappie gezet zojuist en bij de installatie de fout gemaakt om m'n USB muis te selecteren...ik had hem gewoon op PS/2 moeten laten staan en verder niks. Nu kan ik of de USB muis gebruiken, of de interne PS/2 glijvlak. Maar als ik m'n USB muis nu kies en ik raak per ongeluk het glijvlak aan nokt het toetsenbord totdat je reboot. Errug handig. Maar muis instellen op PS/2 werkt prima en als ik dan USB muis erbij hang doet ie het niet, dat werkte wel onder RH8 !

:'(

Verwijderd

Eerst vannacht de iso's gedownload mbv. bittorrent. Vandaag mijn machine op mijn werk geupgrade van 7.2 naar 9.0. Ging eigenlijk kinderlijk eenvoudig. Ik gebruik echter als windowmanager WindowMaker 0.65nogwat. Om een of andere reden zit er geen WindowMaker meer in RH 9, dus deze werd niet meegenomen in de update.

Oude versie er maar afgehaald (wilde niet opstarten) en op rpmfind.net de meest recente RPM's opgehaald (WindowMaker & WindowMaker-libs), en deze geinstalleerd.

Voila!

Heb nog 1 uitdaging liggen: Apache (2.0) wil niet opstarten omdat ik de oude configuratie van 1.36xyz (of zo iets, je snapt wat ik bedoel) eerst moet omzetten. Daar is een handleiding voor, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Ken mezelf een beetje, dus zal wel weken duren voor ik daar uberhaupt naar ga kijken.

Eerste indruk: Ziet er zeer gelikt uit, ook de fonts in Phoenix zien er zelfs goed uit. Ik gebruik zoals gezegd Gnome eigenlijk niet want ik gebruik WindowMaker. Ik kan over die blauwe bocht (BlueCurve) dus niks zinnigs vertellen.

Verder schaduwtjes onder je muispointer, een mooi zandlopertje als het systeem bezig is. Als werkstation is het wmb. zeer geschikt. Ik heb verder momenteel geen speakers op mijn machine aangesloten, dus ik weet niet eens of ik nou wel of niet MP3tjes kan afspelen. Anyway, er is vast wel een fix voor als het net zo gaat als bij RH8.

Het systeem voelt lekker vlot aan, wat misschien mede komt door aterm :P als console, phoenix als browser en WindowMaker. Ik kan mij herinneren dat gnome-terminal op RH8 errug sloom was wanneer je terminal-achtergrond transparant was. Ook op een P IV 1700. Wat me wel opvalt is dat linkjes in phoenix niet meer onderstreept zijn, maar ik ben gewend aan "hoover" style, en het viel me dan ook pas op toen ik iemand anders er over hoorde.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Verwijderd schreef op 02 April 2003 @ 22:25:
[...]
Verder schaduwtjes onder je muispointer, een mooi zandlopertje als het systeem bezig is.
[...]
Het systeem voelt lekker vlot aan, wat misschien mede komt door aterm :P als console, phoenix als browser en WindowMaker. Ik kan mij herinneren dat gnome-terminal op RH8 errug sloom was wanneer je terminal-achtergrond transparant was. Ook op een P IV 1700. Wat me wel opvalt is dat linkjes in phoenix niet meer onderstreept zijn, maar ik ben gewend aan "hoover" style, en het viel me dan ook pas op toen ik iemand anders er over hoorde.
die gnome terminal is inderdaad erg irritant traag... als je een mp3 speelt stopt ie gewoon ff ik dacht eerst dat te maken had met hdparm maar na dat i kdat aangepast had deed ie nog schokken :(

schaduw onder de muis.. cewl :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 23:32 . Reden: quote ingekort ]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb um net ook ff geinstalleerd op een test systeem en ik vind um wel mooi, de installatie is anders van RH8, nu moet je de gebruikers aanmaken na de installatie, maar het ziet er verder zeer gelikt uit :)

Alle proemn in n drek

• G33rt
Scorperito schreef op 02 April 2003 @ 20:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

code:
1
[url=link][img=600,400]link[/img][/url]

wel hele fijne letters op t.net homepage :) en koel dat mijn post half op je shot staat :+
Bierkameel schreef op 02 April 2003 @ 23:49:
Ik heb um net ook ff geinstalleerd op een test systeem en ik vind um wel mooi, de installatie is anders van RH8, nu moet je de gebruikers aanmaken na de installatie, maar het ziet er verder zeer gelikt uit :)
ehm, dat was toch altijd al? althans, ik zie installeren als het kopieren enzo. Dat stuk heette toch ook 'Post-Install Configuration'?

[ Voor 26% gewijzigd door G33rt op 02-04-2003 23:51 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

G33rt schreef op 02 April 2003 @ 23:50:
[...]

code:
1
[url=link][img=600,400]link[/img][/url]

wel hele fijne letters op t.net homepage :) en koel dat mijn post half op je shot staat :+

[...]

ehm, dat was toch altijd al? althans, ik zie installeren als het kopieren enzo. Dat stuk heette toch ook 'Post-Install Configuration'?
juh, ik dacht dus ook dat het [ url=link ] etc moest zijn, maar dat werkte niet, en toen keek ik in de faq en toen was ie dus vervangen...

mjah wat ik nog niet ben tegengekomen is de "algehele" configuration tool dat je links een uitklapbare tree had met alle instellingen voor je beeldscherm, achtergrond, reso, geluidskaart etc etc...
In die 2 screenshots had ik geloof ik net de nvidia drivers geinstalleerd (wonderbaarlijk werkten ze gewoon in 1x _/-\o_ ).

Verwijderd

Scorperito schreef op 03 april 2003 @ 00:49:
mjah wat ik nog niet ben tegengekomen is de "algehele" configuration tool dat je links een uitklapbare tree had met alle instellingen voor je beeldscherm, achtergrond, reso, geluidskaart etc etc...
Die is er niet.
(nu allemaal ff flink gaan klagen bij RH :P)

En in RH 9.x krijgen we misschien eindelijk een grafisch bootscherm! _O_
(gebruikmakend van Gtk2)

Verwijderd

Ok, alles werkt nu prima :) Behalve intel 815 + Xine, dat resulteert in een crash van X :)

Verwijderd

DAMAGE schreef op 02 April 2003 @ 21:27:
[...]
ziet er goed uit, grafisch alleen niet veel verandert met 8.0... :)
:duh:
net alsof dat iets met de redhat versie te maken heeft, die shot is gewoon de standaard gtk+ theme met crux metacity theme, dus nog niet eens bluecirve oid, dan gebruik je redhat, maar dan kijk je alleen naar de theme, die je maar voor lief neemt omdat je daarvan al niet eens weet dat die onafhankelijk is van je distro en al helemaal van je versie
ik verwonder me er dan altijd zo over dat je er dan ooit bijkomt om linux te gaan installeren :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 01:35:
En in RH 9.x krijgen we misschien eindelijk een grafisch bootscherm! _O_
(gebruikmakend van Gtk2)
Waar heb je dat vandaan? /me wil wel ff gaan alpha-testen. :+.
Scorperito schreef op 03 April 2003 @ 00:49:
Heb je de tools uberhaupt niet? (redhat-config-*). Je kan ze (deels) ook apart downloaden. Gnome System Tools. Ik neem overigens aan dat ze gewoon ergens op de CD staan hoor...

• scorpie

scorpie

Supra Addict

hmm het zal wel aan mij liggen, ben nu ff te gaar om het echt na te gaan, heb straks mondeling nederlands :X.
Ik moet trouwens wel zeggen dat X onwijs snel laadt hierzo itt voorgaande releases.

• G33rt
* G33rt is genaaid :(

X wilde niet laden, dus hij zegt could not load X, would you like to view the logs. staat er: (EE) Could not load nvidia driver

dus ik /etc/X11/XF86Config aanpassen, Load "dri" er weer tussen en Driver "vesa" ingesteld, nu krijg ik allemaal wazige strepen en kom ook niet meer naar de tekstlogin (moet mogelijk zijn maar ik weet niet hoe)... :X

hulde aan Beelzebubu _/-\o_

ik wist niet dat het met linux init 3 kon, maar nu dus wel, werkt nu perfect.

Eerste ervaringen: default letters lijken geantialiased en zijn ook zoals je in het screenshot op de 1e pagina al zag, leest erg prettig. Alles doet t nog en daar ben ik erg blij mee O-)

updatje:

voor mensen met nvidia drivers: je moet de 4191 vanuit de srpm of tar installeren (failed dependancies, kernel 2.4.18 nodig :)) of de 4393 downloaden en die installeren (wat nu via een *.run gaat). Iig heb ik het laatste gedaan en het werkt goed.

de installatieprocedure beviel me wel, geen geklooi met details meer, maar een heerlijk overzichtelijke tree :)

de messages waren erg grappig
:) Success will be yours... Happy install :)

[ Voor 71% gewijzigd door G33rt op 03-04-2003 11:58 ]

Verwijderd

Ik draai nu Red Hat 9.0 en hij is erg goed.
Alles werkt prima.

Ze moeten alleen nog wel aan gebruikersvriendelijkheid werken:
- mozilla leveren met standaard java en flash plugins
- een boot-logo, een newbie snapt er niks van die teksten en 99% van de gevallen is het niet nuttig.
- alle berichten in het Nederlands vertalen, hier en daar zie je nog steeds Engels

Samen met Mandrake 9.1 is Red Hat 9 het beste wat ik tot-nu-toe heb gezien op OS gebied.

http://marcel-koopman.nl

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jaja draait leuk allemaal maar zodra ik mijn kleuren op 16bit zet op mijn Toshiba notebook met een Trident kaartje die dit in windows wel allemaal goed doet dan krijg ik een negatief/rood beeld.
De 1e keer na de install deed hij het perfect maar zodra ik reboot krijg ik weer zo'n zooi scherm.

btw ook andere linux versies hebben er last van, een andere monitor of videokaart selecteren wil het probleem ook niet verhelpen. Iemand misschien met wat meer ervaring hiermee ? want 8bit kleuren is nou niet echt super ;)

• G33rt
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:36:
- een boot-logo, een newbie snapt er niks van die teksten en 99% van de gevallen is het niet nuttig.
een bootlogo? welnee, en trouwens, een newbie let niet eens op die teksten tenzij hij linux wil leren :)

Verwijderd

Dxta schreef op 02 April 2003 @ 20:03:
Is er geen package van zeg 100 MB die je kan downloaden dat ie automatisch 8.0 naar 9.0 upgrade? Of zou iemand die anders ff kunnen maken? >:)
Ik denk dat dat een slechte optie is omdat ze op andere schoenen lopen. Volgens mij bezigt RH 9 een andere (GLibc en) GCC als 8.0 dus er zouden wel een compatibility problemen kunnen optreden bij een partiele upgrade. Dat weet ik niet zeker, want gcc 3.1.x (RH8) en 3.2.1 (RH9) code zouden toch wel in grote mate compatible kunnen zijn itt 2.96 -> 3.0 -> 3.1 .

Maar wellicht is dat wel het punt waar het om gaat....
(ook de reden voor nieuwe mayor nummer i.p.v. 8.x misschien ?)

I.I.G ben ik hem aan het downen en ik hoop dat die gast "apt for RH8" er ook eentje heeft geknutselt voor rh9 :) :) Dan wordt mp3 afspelen en mplayer etc makkelijk voor rh9 + evt updates :)

Verwijderd

hmmm ik zit te twijfelen:

of RH9 downloaden voor mn laptop (8.0 kreeg ik met geen mogelijkheid geinstalled ivm de cardbusadapter waarom de installapp crashte)
of slackware 9 erop zetten, wat ook weer erg veel fun is :)

8.0 bevalt me op mijn desktop en server meer dan uitstekend nl, alhoewel slackware weer fun is ivm het alles zelf doen..moeilijkmoeilijk ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 15:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 14:36:
Ik draai nu Red Hat 9.0 en hij is erg goed.
Alles werkt prima.

Ze moeten alleen nog wel aan gebruikersvriendelijkheid werken:
- alle berichten in het Nederlands vertalen, hier en daar zie je nog steeds Engels

Samen met Mandrake 9.1 is Red Hat 9 het beste wat ik tot-nu-toe heb gezien op OS gebied.

http://marcel-koopman.nl
Als je RedHat in de winkel koopt sitten al die commerciele programma's erbij, de reden dat die niet bij de downloadversie zitten ligt volgens mij aan de makers van die tools. Zij verbieden vaak de distributie via een downloadbare variant volgens mij. (kan het mis hebben)

Mandrake levert die tools ook niet bij de downloadversie, maar wel bij de versie die je in de winkel koopt.

Een bootlogo hoeft van mij niet, maar ik ben het met je eens dat dat voor veel "niet die hard" linuxgebruikers een pre is, zodat ze in ieder geval niet denken dat hun computer op hol slaat. Ik vind het overigens zeer nuttig om die teksten te zien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 07:53:
Waar heb je dat vandaan? /me wil wel ff gaan alpha-testen. :+.
http://www.gurulabs.com/RedHatLinux9-review.html

Elvis.

:)
G33rt schreef op 03 april 2003 @ 15:08:
een bootlogo? welnee, en trouwens, een newbie let niet eens op die teksten tenzij hij linux wil leren :)
Dan ben jij zeker nog nooit newbie geweest..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 15:35:
Ik denk dat dat een slechte optie is omdat ze op andere schoenen lopen. Volgens mij bezigt RH 9 een andere (GLibc en) GCC als 8.0 dus er zouden wel een compatibility problemen kunnen optreden bij een partiele upgrade. Dat weet ik niet zeker, want gcc 3.1.x (RH8) en 3.2.1 (RH9) code zouden toch wel in grote mate compatible kunnen zijn itt 2.96 -> 3.0 -> 3.1 .

Maar wellicht is dat wel het punt waar het om gaat....
(ook de reden voor nieuwe mayor nummer i.p.v. 8.x misschien ?)
code:
1
2
3
4
5
[rbultje@ph58212 rbultje]$ gcc -v
-bla-
Thread model: posix
gcc version 3.2 20020903 (Red Hat Linux 8.0 3.2-7)
[rbultje@ph58212 rbultje]$

Dat is 't 'em dus niet. De major version increment wordt gebruikt als applicaties van de ene niet automatisch binary compatible zijn met de libs van de andere (en vice versa). RedHat-9.0 gebruikt NPTL (New Posix Thread Library) in plaats van het oude linux-threads, en is daarmee niet binary compatible. Major version increment dus.
I.I.G ben ik hem aan het downen en ik hoop dat die gast "apt for RH8" er ook eentje heeft geknutselt voor rh9 :) :) Dan wordt mp3 afspelen en mplayer etc makkelijk voor rh9 + evt updates :)
Freshrpms? Die was al vanaf dag 1 voorbereid op RedHat-9.0. :). Daar staan ook RPMs voor o.a. XMMS, Xine e.d. :Y).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 16:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 14:36:
Is volgens mij (nog) niet mogelijk omdat RedHat daarvoor zou moeten betalen (die plugins zijn niet GPL, dus redistributie is niet automatisch mogelijk... The joys of closed source software... Misschien als RedHat of Linux wat groter is?)
Mee eens. :).
http://gnome-nl.sourceforge.net/ - het hoofd van dat project (Vincent) zit ook op dit forum (Valium). :). Als j wilt kun je meehelpen... Zie ook [rml][ GNOME2 Deep freeze] Oproep aan alle vertalers![/rml], we hebben met een aantal mensen op GoT al eens bijna heel Gnome meegeholpen te vertalen - sommige vertalingen zullen een update nodig hebben e.d. - nogmaals, als je je geroepen voelt, go ahead. :+.

• G33rt
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 16:23:
Dan ben jij zeker nog nooit newbie geweest..
ik = newbie atm :)

maar ik stoor me er absoluut niet aan, en zie ook de reden daar niet toe

Verwijderd

Kee. :D.

Voor de geinteresseerden heb ik een source RPM en tarball gemaakt van rhgb. Geen flauw idee of 't werkt, ik heb nog steeds geen tijd gehad om het te installen (hopelijk vrijdag)... Needless to say, pas op dit kan je systeem verneuken e.d.

http://213.197.11.65/ronald/rh9/rhgb-0.2-1.src.rpm
http://213.197.11.65/ronald/rh9/rhgb-0.2.tar.gz

En ja, er staat ook een binary RPM maar die is voor RedHat-7.3 dus die wil je niet gebruiken op RedHat-9.0. Voor de rest, zie dat artikel daarboven over hoe je dit moet activeren!

• Iejoor
robertobadjo schreef op 02 April 2003 @ 19:04:
[...]

pinjo16@hotmail.com

Eej robertobadjo, heb de hele baggerzooi installed en volgens mij doet ie het gewoon, kon iig voten en er kwam er 1tje bij.. Daarna niet meer maar is waarschijnlijk max 1 vote per ip.. Forum heb ik aangemaakt en kon ik op posten dus volgens mij is dat ook wel ok...

PS. PHP Nuke versie 6.5 gebruikt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:37:
[...]

Kee. :D.

Voor de geinteresseerden heb ik een source RPM en tarball gemaakt van rhgb. Geen flauw idee of 't werkt, ik heb nog steeds geen tijd gehad om het te installen (hopelijk vrijdag)... Needless to say, pas op dit kan je systeem verneuken e.d.

http://213.197.11.65/ronald/rh9/rhgb-0.2-1.src.rpm
http://213.197.11.65/ronald/rh9/rhgb-0.2.tar.gz

En ja, er staat ook een binary RPM maar die is voor RedHat-7.3 dus die wil je niet gebruiken op RedHat-9.0. Voor de rest, zie dat artikel daarboven over hoe je dit moet activeren!
en nu goeie RPM's:

http://www.bromstraat.net/~fkooman/rh9-contrib/

Een probleempje..het werkt niet, hij zeurt.

- ping: unknow option

ofzo :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 19:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 16:25:
[...]

code:
1
2
3
4
5
[rbultje@ph58212 rbultje]$ gcc -v
-bla-
gcc version 3.2 20020903 (Red Hat Linux 8.0 3.2-7)
[rbultje@ph58212 rbultje]$

Dat is 't 'em dus niet. De major version increment wordt gebruikt als applicaties van de ene niet automatisch binary compatible zijn met de libs van de andere (en vice versa). RedHat-9.0 gebruikt NPTL (New Posix Thread Library) in plaats van het oude linux-threads, en is daarmee niet binary compatible. Major version increment dus.
Ah ok, ik zat er niet heel ver naast toch, ik dacht dat die binairy compatibiliteit uit gcc en glibc voortkwam..:)
Desalniettemin... Wat is dat redhat Loeisnel zeg! Komt dat door die NPTL ?

Ik zit nu fijn te gotten vanuit een snelstartende mozilla, waarvan alleen de fonts een beetje ¨not very nice ¨ zijn.. Verder snelsnelsnel. Hier voor hoef je geen Gentoo.. al ben ik toch wel een gentoo fan.. Niet te geloven dat ze zelfs gnome snel hebben gekregen ! :) :)

freubelaar gaat even fijn door het startmenu freubelen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 20:02:
[...]

Ah ok, ik zat er niet heel ver naast toch, ik dacht dat die binairy compatibiliteit uit gcc en glibc voortkwam..:)
Desalniettemin... Wat is dat redhat Loeisnel zeg! Komt dat door die NPTL ?

Ik zit nu fijn te gotten vanuit een snelstartende mozilla, waarvan alleen de fonts een beetje ¨not very nice ¨ zijn.. Verder snelsnelsnel. Hier voor hoef je geen Gentoo.. al ben ik toch wel een gentoo fan.. Niet te geloven dat ze zelfs gnome snel hebben gekregen ! :) :)

freubelaar gaat even fijn door het startmenu freubelen...
Bij mij is 't eerder trager geworden tov 8.0 :) Muis cursor lagged vaker dan eerst en me CPU fan (laptop) gaat nog sneller aan zelfs bij het tailen van een compile op een andere machine in 't LAN :o (cpu belasting wordt te hoog voor passieve koeling)

Op m'n dual celly werkt het echter als een trein _/-\o_

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Chaser2600 schreef op 03 April 2003 @ 14:43:
jaja draait leuk allemaal maar zodra ik mijn kleuren op 16bit zet op mijn Toshiba notebook met een Trident kaartje die dit in windows wel allemaal goed doet dan krijg ik een negatief/rood beeld.
De 1e keer na de install deed hij het perfect maar zodra ik reboot krijg ik weer zo'n zooi scherm.
En als je je laptop helemaal uit zet en dan aanzet en RH boot?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 20:08:
[...]

Bij mij is 't eerder trager geworden tov 8.0 :) Muis cursor lagged vaker dan eerst en me CPU fan (laptop) gaat nog sneller aan zelfs bij het tailen van een compile op een andere machine in 't LAN :o (cpu belasting wordt te hoog voor passieve koeling)

Op m'n dual celly werkt het echter als een trein _/-\o_
bij mij hielp het om op slackware ff een nieuwe kernel te compilen, met ACPI en APM aan, en onder apm de optie (kan er ff niet letterlijke opkomen) use less cpu cycles when cpu idle ofzo....

Ik heb slackware nu hier draaien, draait ook als een trein. Op me desktop gaat denk ik Rdhat 9 om te proberen (alhoewel ik langzaamaan slack-fan begin te worden)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 19:27:
Een probleempje..het werkt niet, hij zeurt.
Hmm... Ik kijk vrijdag wel ff, dan heb ik weer tijd om RedHat-9.0 te installeren... Eerder niet. ;(.

Verwijderd

G33rt schreef op 03 april 2003 @ 17:47:
[...]

ik = newbie atm :)

maar ik stoor me er absoluut niet aan, en zie ook de reden daar niet toe
Ah, noujah.. ik stoorde me er dus wel aan een paar jaar geleden :)

• G33rt
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 20:47:
[...]

Ah, noujah.. ik stoorde me er dus wel aan een paar jaar geleden :)
ik ga pas gillen als er ineens 'kernel panic' tussen staat :P, maar goed, terug naar RedHat. ik ben nu aan het klooien met WineX, zodra GTA3 ofzo werkt horen jullie het wel :)

Verwijderd

bij kernel panic werd ik gister ook niet vrolijk met me net verse install van slack :D had foutje in de lilo.conf gemaakt en ja dan begint tie te zeuren ;)

hmmja laat aub horen of het een beetje werkt :) dX is het enige wat ik nog zo ca mis erin

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:14
Ik vraag mij af hoe het met de ati drivers zit. Want heb alles nou wel geinstalleerd, maar tuxracer gaat uber sloom en het beeld is erg naar rechts verschoven enzo ook chromium is niet echt accelerated. Terwijl er bij mijn beeldscherm config staat dat mijn kaart de driver radeon gebruikt en in de x config staat dat "glx" word geladen enzo. Dus dat lijkt me wel allemaal goed zitten.,

heb ik nou geen support en moet ik wachten op nieuwe drivers of zit er gewoon iets niet lekker. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt.

het gaat om de kaart hercules 9700 pro.
(deze deed het onder 8.0 met xfree 4.2.0 wel met de ati driver)

--update--
glxinfo leverde op dat ik xfree86-dri extension mis, betekent dit dat dri niet goed geinstalleerd is ?

[ Voor 10% gewijzigd door roodhoedje op 04-04-2003 10:39 ]

Verwijderd

roodhoedje schreef op 03 april 2003 @ 22:22:
Ik vraag mij af hoe het met de ati drivers zit. Want heb alles nou wel geinstalleerd, maar tuxracer gaat uber sloom en het beeld is erg naar rechts verschoven enzo ook chromium is niet echt accelerated. Terwijl er bij mijn beeldscherm config staat dat mijn kaart de driver radeon gebruikt en in de x config staat dat "glx" word geladen enzo. Dus dat lijkt me wel allemaal goed zitten.,
Met "glxinfo" kan je zien of de hardware wordt gebruikt (bv bij het vendor gedeelte)

Verwijderd

G33rt schreef op 03 april 2003 @ 20:55:
[...]

ik ga pas gillen als er ineens 'kernel panic' tussen staat :P, maar goed, terug naar RedHat. ik ben nu aan het klooien met WineX, zodra GTA3 ofzo werkt horen jullie het wel :)
Ik stoor me er trouwens nog steeds aan 8)

• robertobadjo
Iejoor schreef op 03 April 2003 @ 19:17:
[...]

Eej robertobadjo, heb de hele baggerzooi installed en volgens mij doet ie het gewoon, kon iig voten en er kwam er 1tje bij.. Daarna niet meer maar is waarschijnlijk max 1 vote per ip.. Forum heb ik aangemaakt en kon ik op posten dus volgens mij is dat ook wel ok...

PS. PHP Nuke versie 6.5 gebruikt...
oh bedankt man das echt toppie. denk dat ik dan zelf een vout heb gemaakt met RH8.0 want daar werkte het niet echt goed op. kheb de iso's iig al op me harde schijf staan en dan is het een kwestie van fikken en tijd vrijmaken dat ik hem ff op me server kan pleuren.

Maar ik vind het iig echt toppie dat je het getest hebt.

echt bedankt en dat keer 1000000 ;) :D

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. ik heb de ISO's op mijn lappie staan, maar even geen mogelijkheid om ze te fikken.
Zou ik RH9 toch kunnen installen hier op mijn werk? Zo ja: hoe?

• Puntslash
  • Niet online
Ik heb een probleem met een p100 met 16mb, heb dus niet genoeg geheugen voor RH9, eerder was er in de setup toch zo'n optie om lowmem aan te zetten ofzo?? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (zonder uitbreiding van geheugen ;) )

Verwijderd

Beekforel schreef op 04 April 2003 @ 10:13:
Hm.. ik heb de ISO's op mijn lappie staan, maar even geen mogelijkheid om ze te fikken.
Zou ik RH9 toch kunnen installen hier op mijn werk? Zo ja: hoe?
ISO-1 mounten met loopback, image met dd op diskette zetten en dan network install doen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 11:19:
[...]

ISO-1 mounten met loopback, image met dd op diskette zetten en dan network install doen.
Wow dat is een beetje te moeilijk voor mij :P
Kun je het ook anders uitleggen?

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op 04 April 2003 @ 11:46:
[...]

Wow dat is een beetje te moeilijk voor mij :P
Kun je het ook anders uitleggen?
NOS policy - updated 01/04/03
Zelf eerst maar eens wat proberen en zoeken. Dit is echt wel te vinden. :)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

xxplosiefje schreef op 04 April 2003 @ 11:11:
Ik heb een probleem met een p100 met 16mb, heb dus niet genoeg geheugen voor RH9, eerder was er in de setup toch zo'n optie om lowmem aan te zetten ofzo?? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (zonder uitbreiding van geheugen ;) )
bedoel je de tekst versie van de installer? volgens mij heb ik hem niet gezien bij het booten van de cd, maar je kunt het proberen door "text" in te tikken bij het booten van de cd... (bij het kiezen van watvoor installatie dus..)

Verwijderd

lowmem in de kernel hoeft pas bij <4MB geloof ik :)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hem bij mij geinstalleerd. Dat ging vlekkeloos, zelfs voor een n00b als ik, maar ik vind dat ie wel veel geheugen verbruikt. loopt op tot 200 / 220 mb, terwijl ik dan niet veel bijzonders doe, behalve internet en gaim. Weet iemand waar dat aan ligt?

edit:

Het enige probleem wat ik tegenkom, is dat ik grub op m'n /boot heb geinstalleerd en niet in de mbr. daardoor werkt ie op dit moment nog niet. Dus nu nog met een bootdiskette opstarten. kan grub nog niet aan de praat krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door born2tweak op 04-04-2003 15:58 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

born2tweak schreef op 04 april 2003 @ 15:56:
Ik heb hem bij mij geinstalleerd. Dat ging vlekkeloos, zelfs voor een n00b als ik, maar ik vind dat ie wel veel geheugen verbruikt. loopt op tot 200 / 220 mb, terwijl ik dan niet veel bijzonders doe, behalve internet en gaim. Weet iemand waar dat aan ligt?

edit:

Het enige probleem wat ik tegenkom, is dat ik grub op m'n /boot heb geinstalleerd en niet in de mbr. daardoor werkt ie op dit moment nog niet. Dus nu nog met een bootdiskette opstarten. kan grub nog niet aan de praat krijgen.
komt hoogstwaarschijnlijk door al je (onnodige) services die je draait.

ga eens naar een shell, type in:
setup --> system services en zet de overbodige uit... (staat ook in het "startmenu".. moet je even zoeken, het heet daar ook system services (voordeel hiervan is dat je de beschrijvingen van de services ziet).

succes :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

born2tweak schreef op 04 april 2003 @ 15:56:
zie Faq hiervoor staat in waarom linux veel geheugen lijkt te gebruiken.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:31
tnx, ik ga het vanavond ff proberen. ik zit nu op m'n werk. ik zal ook nog even de faq doorbladeren, daar had ik gisteravond geen tijd meer voor.
edit:

geheugenprobleem begrijp ik nu, tnx! was wel weer duidelijk in de faq beschreven, maar ik had er al eens overheen gelezen!

[ Voor 23% gewijzigd door born2tweak op 04-04-2003 16:29 ]

Verwijderd

Werkt wel lekker eigenlijk. :).

code:
1
2
3
4
5
[rbultje@shrek rbultje]$ gcc -v
-bla-
gcc version 3.2.2 20030222 (Red Hat Linux 3.2.2-5)
[rbultje@shrek rbultje]$

Ben benieuwd! Ik zal zometeen eens wat stresstesten. :).

[edit] Buglist time:
• geluid werkt niet. Kernel bug in 2.4.21-pre3 die niet in RH-9.0 hoort. |:(. Mag ik alsnog eigen kernel compileren. Stelletje pruts0rs daar. :(.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 21:56 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nog maar een reinstall gedaan.. dit keer kde eens bekeken...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~parema/Screen-kde.png

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Wel jammer dat Realplayer het niet meer doet... Ook krijg ik wederom (ook niet onder RH8) geen geluid bij Tuxracer, wat overigens wel werkt onder MDK 9.1. Maar ja, dat zijn natuurlijk kleine dingetjes, het ziet er verder prima uit. Mijn beide soundcards (SB 128 en onboard ALC650) werden ook prima herkend en automatisch goed geconfigureerd (had ik onder RH 8 problemen mee).

Systeem

Verwijderd

Mhh ik heb een upgrade van RH8 naar RH9 geprobeerd, maar dat werkt net zo slecht als gewoon op RH8 blijven zitten.
(Af en toe fouten met geluid, regelmatig muisje gek..)

Mijn Linux blijft voorlopig lekker Suse 8.1, dan is tenminste ook alles met Mozilla en Opera ook op anti-alias voor de fonts.

Misschien eens rustig KDE 3.1 daar op zetten. ;)

PS

Oja, Lin-Sensors voor temp en spanning met GKrellm nog steeds niet echt werkend en de seriele poort COM:3 is nog steeds niet op IRQ 5 te krijgen met Redhat 9.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 01:49 ]

• A_L
  • Niet online

A_L

Scorperito schreef op 03 April 2003 @ 00:49:
[...]mjah wat ik nog niet ben tegengekomen is de "algehele" configuration tool dat je links een uitklapbare tree had met alle instellingen voor je beeldscherm, achtergrond, reso, geluidskaart etc etc....
Type maar eens in Nautilus het volgende in:
system-settings:///

Goed, ik heb nu ook net RedHat 9.0 draaien. Helaas crasht/hangt de installatie nadat de packages zijn geinstalleerd. (Op een andere console krijg ik stapels "usb_control/bulk_msg: timeout", zal wel aan m'n usb-configuratie liggen?) Na het opnieuw opstarten doe ik een upgrade van RedHat 9 naar RedHat 9 >:). Alleen moet ik nu zelf grub installeren, de installer vertikt het. M'n wacom moet ik ook nog handmatig instellen. (ok, dat moet ongeveer bij elke distro.)

Jammer dat ze er steeds meer bruikbare pakketen uitgooien. A la WindowMaker (om Developer Resource Constraints??? :? ), wine. En in 1 van de vorige versies al "ee" en ga zo maar door. Het wordt nu wel erg karig met alleen Gnome en KDE. Het lijkt of ze alleen maar mainsteam pakketen willen hebben. Video's afspelen kun je ook wel vergeten. Bij Redhat wordt er op gehamert om een goed alternatief van Windows te zijn, maar dan geeneens wat nuttige multimedia-applicaties meebrengen? En dat terwijl er veel goede software beschikbaar is.

Ook jammer is dat ze nog steeds geen fatsoenlijke grafische package-manager meeleveren. "redhat-config-packages" is vrij waardeloos. Je kunt niet zoeken naar pakketten, geen (uitgebreide) informatie over pakketen weergeven etc.

De grootste vernieuwing vindt ik Xfree 4.3. Direct die fantastische tuxcursor geinstalleerd. Helaas weet ik niet hoe ik een cursor op een screenshot krijg :? anders had ik 'm hier gepost.

Maar voor de rest.... Redhat 9 lijkt met de 9 niet waard. Eerder een 8.1

[ Voor 3% gewijzigd door A_L op 05-04-2003 21:23 . Reden: paar lettertjes vergeten..... ]

• robertobadjo
Ik heb nu zelf RH9 draaien als server en ik moet zeggen dat alles lekker verliep.

Het enige probleem wat ik had dat hij na de installatie vastliep als je ging opstarten. maar dat heb ik gelukkig kennen verhelpen.

Het gaat alleen net ietsjes anders dan bij de vorige installatie enzo maar hij draait nu als een trein.

voor de rest moet ik alles nog ff goed instellen enzo en dan post ik mischien nog wel wat.

• G33rt
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 21:06:
bij kernel panic werd ik gister ook niet vrolijk met me net verse install van slack :D had foutje in de lilo.conf gemaakt en ja dan begint tie te zeuren ;)

hmmja laat aub horen of het een beetje werkt :) dX is het enige wat ik nog zo ca mis erin
tsja hij blijft irri errors geven, over dat er iets mis is met mn windows

(gaf ook al errno en h_ernno fouten bij make, maar dat is opgelost dankzij iemand in #nos (ben zn nick even vergeten :>))

wat ook vervelend is is dat je eerst mkdir /home/$user/.wine moet doen en daarna config erin plaatsen en die gaan editen, dat kan toch wel bij make install gedaan worden O-) (het editten dus niet, het maken en erin zetten).

ik weet niet of dat komt omdat ik DX9 draai of WinXP, het is iig niet leuk.

Verwijderd

erg jammer, het enige waarom ik qua desktop nog niet helemaal naar Linux ben is voor me games.....voor administratie is het prima te doen, en voor het beheer van mn server zelfs zwaar ideaal. gewoon op console ssh xxxx en je werkt net zo door als op de lokale console!

o ja, wat betreft dat die fan sneller ging draaien enzo.....ik heb zojuist een 2.5.66 kernel gebakken met PowerNow! support :) (en er zat ook een mooie optie in voor een bootlogo voor de liefhebbers :P )

kijk en dat scheelt je dus wel de batterijen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 16:50 ]

• vandenberg
Over games gesproken, mijn muis (Logitech USB wheelmouse) doet het niet in Quake 3 (PR 1.32), wat wel werkte onder 8.0.

Systeem

• G33rt
vandenberg schreef op 05 April 2003 @ 17:34:
Over games gesproken, mijn muis (Logitech USB wheelmouse) doet het niet in Quake 3 (PR 1.32), wat wel werkte onder 8.0.
doet hij het als je hem met een usb->ps2 convertor op je pc aansluit wel? (dan moet je wel ps2 muis selecteren natuurlijk :P)

• iMars
  • Laatst online: 18:51

iMars

Full time prutser

offtopic:
Heb ff op je site gekeken, nice wallpapers ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

hmmm damn, ik krijg geen console met die 2.5.66 :(

systeem start overigens wel normaal op.

Welke kernel zit er in de rh9?

Verwijderd

Topicstarter
Zie de beginpost.
En laten we deze draad vooral ontopic houden :)

Verwijderd

Ben RH9.0 nog eens aan het downen. De 2de cd wilde niet branden. Hij gaf op het einde iedere keer een error. Nu ben ik een goeie versie aan het downen *hoop ik*. Straks RH8.0 upgraden naar de 9.0 en maar hopen dat mijn WLAN configged kan worden :) want met RH8.0 lukt het echt niet.

• vandenberg
G33rt schreef op 05 april 2003 @ 17:50:
[...]

doet hij het als je hem met een usb->ps2 convertor op je pc aansluit wel? (dan moet je wel ps2 muis selecteren natuurlijk :P)
Het bleek dus aan de PR-versie te liggen: versie 1.32b loste het probleem op.

Systeem

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
G33rt schreef op 05 april 2003 @ 16:23:
[...]

tsja hij blijft irri errors geven, over dat er iets mis is met mn windows

(gaf ook al errno en h_ernno fouten bij make, maar dat is opgelost dankzij iemand in #nos (ben zn nick even vergeten :>))

wat ook vervelend is is dat je eerst mkdir /home/$user/.wine moet doen en daarna config erin plaatsen en die gaan editen, dat kan toch wel bij make install gedaan worden O-) (het editten dus niet, het maken en erin zetten).

ik weet niet of dat komt omdat ik DX9 draai of WinXP, het is iig niet leuk.
hee G33rt, bedankt voor de tip over errno in mijn (net gesloten ) topic
maar dat werkt dus niet bij mij (welke file moet ik editen?).
in welke thread kreeg je die tip?
kan je een link geven?

tnx!

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• G33rt
GiLuX schreef op 05 April 2003 @ 20:35:
[...]

hee G33rt, bedankt voor de tip over errno in mijn (net gesloten ) topic
maar dat werkt dus niet bij mij (welke file moet ik editen?).
in welke thread kreeg je die tip?
kan je een link geven?

tnx!
ik kreeg de tip op irc van CyBeR. Ik weet niet of dit te erg offtopic word, maar het moet in /libary/errno.c (subdirs van de winex directory die je via cvs hebt gehaald)

• iMars
  • Laatst online: 18:51

iMars

Full time prutser

Zo, na gisteren ff de drie benodigde iso's te hebben gedownload, net ff RedHat 9.0 geinstalleerd.
Mijn eerste indruk? WOW!!!!! B) B)

Ziet er mooi uit. Vooral de donkere kleur blauw van grub. En dan die nieuwe cursors, ziet er allemaal gelikt uit. Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik geen expert ben in unix varianten.

Maar het ziet er zekerweten mooier en gelikter uit als RedHat 8.0 _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

screens? :)

ik vond redhat 8 er al super uitzien dus ben dan wel erg benieuwd :P

Verwijderd

geen enkel slecht woord, werkt perfect (ja ik heb alle updates al geinstalleerd ;))

alleen 1 ding:
als ik X opgestart heb, kan ik niet meer naar textmode (ctrl+alt+F1 -> zwart scherm, en monitor gaat uit)
dat vind ik toch wel tamelijk vervelend...dit is overigens pas sinds de update van nvidia, dus ik denk niet dat het aan redhat zal liggen :)

toppie:)

Verwijderd

hmm ok dan gaan we hem toch maar es downloaden ;) hoe groot zijn de iso's? Ik hoop dat ze nl op een stel cdrw's passne

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 20:58:
geen enkel slecht woord, werkt perfect (ja ik heb alle updates al geinstalleerd ;))

alleen 1 ding:
als ik X opgestart heb, kan ik niet meer naar textmode (ctrl+alt+F1 -> zwart scherm, en monitor gaat uit)
dat vind ik toch wel tamelijk vervelend...dit is overigens pas sinds de update van nvidia, dus ik denk niet dat het aan redhat zal liggen :)

toppie:)
volgens mij gebruikt X altijd de eerste terminal voor X.
in tty1 komen dus alle foutmeldingen en dergelijke te staan en op tty7 draait de werkelijke X. probeer tty2 en verder eens (Ctrl + alt f2 etc..)

Verwijderd

Het lukt mij dus niet om de 2de iso te burnen (ik werk onder windows omdat ik mijn linux nog niet online krijg. Heeft iemand een tip voor een goed programma (liefst freeware). Nu werk ik met Easy CD Creator ... (sorry als dit een zogenaamd warez request is maar ik denk het niet)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 21:09:
Het lukt mij dus niet om de 2de iso te burnen (ik werk onder windows omdat ik mijn linux nog niet online krijg. Heeft iemand een tip voor een goed programma (liefst freeware). Nu werk ik met Easy CD Creator ... (sorry als dit een zogenaamd warez request is maar ik denk het niet)
kun je geen iso's branden met shareware versies van bijvoorbeeld nero?

Verwijderd

Scorperito schreef op 06 April 2003 @ 21:05:
[...]

volgens mij gebruikt X altijd de eerste terminal voor X.
in tty1 komen dus alle foutmeldingen en dergelijke te staan en op tty7 draait de werkelijke X. probeer tty2 en verder eens (Ctrl + alt f2 etc..)
dat heb ik echt wel al geprobeerd hoor :)
'k ben geen linux noobje :9 't switchen naar textmode wil gewoon niet...
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.